abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:59:16 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185466915
Vanavond om 20.30 uur!
quote:
Tijdens het RTL Verkiezingsdebat op 7 maart maken vier fractievoorzitters voor het eerst hun opwachting in een live tv-debat op RTL4. Dit zijn Thierry Baudet (FvD), Klaas Dijkhoff (VVD), Rob Jetten (D66) en Lilian Marijnissen (SP)

Baudet, Dijkhoff, Jetten en Marijnissen in debat op RTL 4 Daarnaast komen ook Lodewijk Asscher (PvdA), Sybrand Buma (CDA), Jesse Klaver (Groen Links) en Geert Wilders (PVV) in de Rode Hoed in Amsterdam.

De acht grootste partijen in de peilingen van de Peilingwijzer gaan onder leiding van politiek verslaggever Frits Wester en RTL Nieuwspresentatrice Daphne Lammers met elkaar het debat aan op een viertal thema's: klimaat, welvaart, traditie en migratie.

De partijen praten over de thema's in verschillende debatrondes. Daarnaast hebben de fractieleiders de kans om een één-op-één debat aan te gaan over een voor hen belangrijk thema met een tegenstander naar keuze.

Het RTL Verkiezingsdebat is het eerste live tv-debat in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen op woensdag 20 maart.
http://radio.nl/818095/ba(...)en-in-debat-op-rtl-4









klik om te spelen
  † In Memoriam † donderdag 7 maart 2019 @ 22:59:36 #2
88815 The_Emotion
98.3
pi_185466922
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:57 schreef Zorro het volgende:
[..]

Ik bedoelde dat er voor de PvdA een vertegenwoordiger aan de nabeschouwing deelneemt, en van e anderen niet. Beetje vreemd.
Oh, de nabeschouwingen kijk ik dan weer niet
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_185466938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:58 schreef Handleiding het volgende:
[..]

Baudet en ook Wilders falen voortdurend op de feiten. En ja daar hebben andere politici ook een handje van. Maar Baudet spant toch wel de kroon. Dus je quote is best wel lachwekkend.
wytzerusschen twitterde op maandag 04-03-2019 om 11:24:27 Factcheck: 6 leugens in 1 tweet.Nieuw: dit dateert van vorig jaar; EU: een EP commissie; Immigranten: EU burgers; absurd: er is geen besluit; onbetaalbaar: niet aan de orde; EU plannen: Neen. https://t.co/NRZSGRV3ou reageer retweet
Olielobbyist in Brussel, klinkt als iemand die Baudet gunstig is gezind ja.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 7 maart 2019 @ 23:01:10 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185466962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:53 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Je wil zoals D66 vaak doet een verkiezingsprogram van bijna 200 pagina's vol doorrekeningen die na de verkiezingen net zo goed direct de vuilnisbak in zou kunnen? Want: Nederland, coalitieland en daarnaast kan het alleen als D66 in z'n eentje reageert.
Ik zou dat fijn vinden, want dat heb ik het idee dat de plannen niet losse proefballonnetjes zijn en nog enige inhoud bevatten. Waarop kies je anders? Gewoon wat losse kreten? Daar kan geen land mee bestuurd worden toch?

Hoezo moet je als kiezer het vertrouwen geven aan iemand die zijn huiswerk niet doet en maar wat gevoelens roept tegenover iemand die wel zijn huiswerk doet? Het zou zijn alsof je Homer Simpson verkiest boven Lisa Simpson.

Inhoud hebben lijkt me het absolute minimum, daarbinnen kun je gaan kiezen wat je wil.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Nutteloos huiswerk lost ook niets op.
Het is niet per se nutteloos, die zaken worden doorgerekend en zijn dus al-dan-niet realistisch ipv onrealistisch. Daarbij waardeer ik mensen meer die wel hun huiswerk doen en dus mij het idee geven dat ze in ieder geval enigszins weten waar ze het over hebben ipv dat ze vanuit emotie komen.
pi_185466987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:00 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Olielobbyist in Brussel, klinkt als iemand die Baudet gunstig is gezind ja.
en de facts?
pi_185467025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Ik zou dat fijn vinden, want dat heb ik het idee dat de plannen niet losse proefballonnetjes zijn en nog enige inhoud bevatten. Waarop kies je anders? Gewoon wat losse kreten? Daar kan geen land mee bestuurd worden toch?

Hoezo moet je als kiezer het vertrouwen geven aan iemand die zijn huiswerk niet doet en maar wat gevoelens roept tegenover iemand die wel zijn huiswerk doet? Het zou zijn alsof je Homer Simpson verkiest boven Lisa Simpson.

Inhoud hebben lijkt me het absolute minimum, daarbinnen kun je gaan kiezen wat je wil.[..]

Het is niet per se nutteloos, die zaken worden doorgerekend en zijn dus al-dan-niet realistisch ipv onrealistisch. Daarbij waardeer ik mensen meer die wel hun huiswerk doen en dus mij het idee geven dat ze in ieder geval enigszins weten waar ze het over hebben ipv dat ze vanuit emotie komen.
Het is nutteloos. Lees het boek 'Elke Formatie Faalt' van Wimar Bolhuis maar. Die maakt duidelijk dat verkiezingsprogramma's nergens op slaan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185467135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Ik zou dat fijn vinden, want dat heb ik het idee dat de plannen niet losse proefballonnetjes zijn en nog enige inhoud bevatten. Waarop kies je anders? Gewoon wat losse kreten? Daar kan geen land mee bestuurd worden toch?

Hoezo moet je als kiezer het vertrouwen geven aan iemand die zijn huiswerk niet doet en maar wat gevoelens roept tegenover iemand die wel zijn huiswerk doet? Het zou zijn alsof je Homer Simpson verkiest boven Lisa Simpson.

Inhoud hebben lijkt me het absolute minimum, daarbinnen kun je gaan kiezen wat je wil.[..]

Het is niet per se nutteloos, die zaken worden doorgerekend en zijn dus al-dan-niet realistisch ipv onrealistisch. Daarbij waardeer ik mensen meer die wel hun huiswerk doen en dus mij het idee geven dat ze in ieder geval enigszins weten waar ze het over hebben ipv dat ze vanuit emotie komen.
Niet dat ik het voor Wilders wil opnemen, maar die doorrekeningen zijn wel ernstig overrated, komen zelden uit en gaan bovendien ook nog eens uit van discutabele aannames (één voorbeeld; een aanname is bijvoorbeeld dat het verlagen van uitkeringen en/of toeslagen zorgt voor meer werkgelegenheid, zodoende zorgt de VVD dus op papier voor de meeste "banen").
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 maart 2019 @ 23:09:22 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185467171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]

Niet dat ik het voor Wilders wil opnemen, maar die doorrekeningen zijn wel ernstig overrated, komen zelden uit en gaan bovendien ook nog eens uit van discutabele aannames (één voorbeeld; een aanname is bijvoorbeeld dat het verlagen van uitkeringen en/of toeslagen zorgt voor meer werkgelegenheid, zodoende zorgt de VVD dus op papier voor de meeste "banen").
Het gaat mij niet om die doorrekeningen per se, maar om de gedachte dat er daadwerkelijk wel een plan is in plaats van een stel losse kreten. Het idee dat er een extern stempeltje op komt vind ik fijn, maar zeker niet doorslaggevend.
pi_185467202
:') :')
pi_185467214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Het gaat mij niet om die doorrekeningen per se, maar om de gedachte dat er daadwerkelijk wel een plan is in plaats van een stel losse kreten. Het idee dat er een extern stempeltje op komt vind ik fijn, maar zeker niet doorslaggevend.
Maar wat ik natuurlijk wil zeggen is dat zo'n stempeltje dus in feite ook maar een wassen neus is. Jezelf voor de gek houden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 maart 2019 @ 23:13:30 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185467284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]

Maar wat ik natuurlijk wil zeggen is dat zo'n stempeltje dus in feite ook maar een wassen neus is. Jezelf voor de gek houden.
Nu doe je alsof ik omgekeerd vind dat het stempeltje op zich ook weer doorslaggevend is, dat vind ik niet.
pi_185467344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:03 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Het is nutteloos. Lees het boek 'Elke Formatie Faalt' van Wimar Bolhuis maar. Die maakt duidelijk dat verkiezingsprogramma's nergens op slaan.
Klopt natuurlijk deels, maar niet helemaal. Heel simpel voorbeeld van deze week: de CU had het manifest waardig ouder worden als belangrijk deel van haar verkiezingsprogramma, deze week kondigt de minister aan het volledig uit te gaan voeren.

Natuurlijk gaat er veel verloren als er compromissen komen, maar de richting klopt echt wel.


Het klopt trouwens wel dat de modellen niet kloppen. Als je de uitkeringen op 0 euro zou zetten, krijg je ook 0% werkloosheid. Dat gelooft toch niemand? Kinderopvangtoeslag is ook zo'n tool die het goed doet in de modellen en in werkelijkheid veel minder doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185467358
Tot mijn grote schrik moet ik bekennen dat alleen Marijnissen nog iets weg heeft van een (normaal) mens. Die anderen lijken stuk voor stuk machines.
pi_185467794
Wat een waardeloos debat weer, compleet voorspelbaar gezwets met nul onderbouwingen. Wat een infantiel zooitje....
pi_185467802
Morgen om 16:00 weer een debat, te zien op NPO politiek, tussen de eerste kamer lijsttrekkers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 maart 2019 @ 23:40:19 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185467895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:36 schreef Hanca het volgende:
Morgen om 16:00 weer een debat, te zien op NPO politiek, tussen de eerste kamer lijsttrekkers.
Dit is interessanter denk ik. Jammer dat dat niet op primetime is.
pi_185468162
quote:
Dit was een andere tijd. Fortuyn 40,8%.

  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:01:19 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185468260
Zoals gebruikelijk probeert het rechtse miljardairs RTL een bandwagoneffect in gang te zetten.

https://twitter.com/TomWGvdMeer/status/1103783734086696967

Keer op keer is RTL hierop gewezen en toch blijven ze het doen. Kwaadaardig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185468281
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals gebruikelijk probeert het rechtse miljardairs RTL een bandwagoneffect in gang te zetten.

https://twitter.com/TomWGvdMeer/status/1103783734086696967

Keer op keer is RTL hierop gewezen en toch blijven ze het doen. Kwaadaardig.
Het rechtse RTL koos PvdA'ers Bos en Samsom als winnaars?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:07:44 #21
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185468332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]

Het rechtse RTL koos PvdA'ers Bos en Samsom als winnaars?
Ja omdat het gevaar toen van de rode SP kwam.

Allemaal uitgekookt en uitgekiend
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:09:23 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185468359
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Ja omdat het gevaar toen van de rode SP kwam.

Allemaal uitgekookt en uitgekiend
---> BNW.

Het politieke midden ligt al eeuwenlang centrumrechts hier. Daar is geen complot voor nodig. Je hebt wel een verschuiving qua confessionaliteit.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:10:55 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185468385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

---> BNW.
Nee hoor. De tactieken van Bertelsmann zijn niet veel anders dan FoxNews. Ze hebben zelfs een eigen denktank die uitgesproken conservatief is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:15:58 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185468453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Nee hoor. De tactieken van Bertelsmann zijn niet veel anders dan FoxNews. Ze hebben zelfs een eigen denktank die uitgesproken conservatief is.
RTL 4 vergelijken met Fox News is qua scope lastig, maar goed, ik ben wel gevoelig voor dit argument aangezien bekend is dat enkele miljardairs hun mening op deze manier willen opleggen aan de bevolking.

Bij Fox News heb je echter een batterij aan opiniemakers in plaats van journalisten, waar de journalisten nog enige integriteit trachten te krijgen.

In mijn beleving is het zo dat bij RTL4 journalisten de klok slaan bij het nieuws en dit soort debatten. Denk jij dat dit niet zo is?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:16:14 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185468460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het politieke midden ligt al eeuwenlang centrumrechts hier. Daar is geen complot voor nodig. Je hebt wel een verschuiving qua confessionaliteit.
Heel leuk maar het dominante 'rechts' van 1840 is anders dan die van 1970 of 2010. Het centrum en consensus is aan verandering onderhevig.

Verder heeft Nederland wel degelijk zijn periodes gekend waarin het progressief voorop liep in de wereld. Derde land ter wereld met een verkozen regering, bijvoorbeeld, een van de eerste landen zonder analfabetisme. Niet alleen maar in de jaren 70 of 90.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')