Ben het met je eens !quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:45 schreef Bblurker2 het volgende:
[..]![]()
Ach je zult zien dat sommigen hier ook over gaan mekkeren. Wat dat betreft kun je het nooit goed doen.
Misschien is het ook verstandiger om alleen de 'positieve likes' er in te zetten, het is ook puur als suggestie om de aantal posts in een topic meer 'streamgerelateerd' te houden en toch intermenselijke reactie mogelijk te blijven houden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen.Kan niet zeggen of het een goed een slecht idee is natuurlijk maar wie weet.
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.
Een aantal richtlijnen voorbeelden waar we op modden in de COS.
• Persoonlijke aanvallen:
- Wel: Dat zie je verkeerd of ik vind dat je dat niet goed ziet omdat: ...
- Niet: Dat zie je verkeerd idioot, wat ben jij onnozel, je liegt, aanname etc.
• Offtopic:
- Wel: Een grapje tussendoor, Zo nu en dan een Youtube wat stream gerelateerd is, Zo nu en dan een verdwaald Facbook berichtje Utopia gerelateerd.
- Niet: Wat je dagindeling is, voetbalpraat, dat je je grote teen gestoten hebt etc. Dat mag in de SC of DM.
• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.
• Elkaar aanspreken/doorverwijzen:
- Wel: Op een vriendelijke toon iemand verzoeken iets wel of niet te doen.
- Niet: Continu op een dwingende, belerende toon mensen ergens heen willen sturen of verbieden en hier tijdenlang op door blijven discussiëren.
• Vraag je vriendelijk of iemand iets anders wil posten en reageert degene niet ok. Negeren en zet een TR.
• Ben je het niet eens met een bepaalde manier van posten van een user, ga geen discussie aan maar scroll door.
• Gaat een post sowieso te ver. Negeren, TR zetten en doorscrollen. Bij hele ernstige dingen kan je PMen naar: gezamelijke pm box van de UTO-mods
Kortom: Laat elkaar in de waarde accepteer elkaar en accepteer elkaars mening.
En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me welquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:07 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik zag eerder vandaag jouw bericht en dacht "nog even geduld"
We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:09 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me wel
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:14 schreef Soulraven het volgende:
[..]
We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen.
Op al je vragen geef je eigenlijk zelf al het antwoord: Het moet niet te gek worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Zegt de user die ik niet persoonlijk ken maar vanuit de COS weet dat hij in dienst heeft gezeten, een kind heeft, assisteert met archeologische opgravingen en inmiddels de leeftijd nadert van prostaatproblemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]
En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Ik geloof niet dat dat nou de bedoeling is.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef Dotteke het volgende:
We gaan het zien,
Ben niet zo van het aangesproken worden door users dat ik elders moet posten
Maar daar scrol ik dan ook mooi overheen
Al opgelost inmiddels, zie ik.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:11 schreef Amphorapotje het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt in de OP van Uto Cos 2931. Ik had er een smiley voor willen zetten, maar die staat helaas op de verkeerde plaats, en die OP wordt steeds gebruikt. Zie hieronder:![]()
[ afbeelding ]
Ik dank jullie.quote:
Ik ben tegen het gebruik van zijweggetjes. Die mogen in de de SC wat mij betreft. Die mag sowieso vaker en sneller worden gebruikt. Maar okay, als het dan toch moet... Hoe lang duurt 'even' ? Graag wat verduidelijking svp!quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.
Een aantal richtlijnen voorbeelden waar we op modden in de COS.
- knip -
• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.
- knip
Kortom: Laat elkaar in de waarde accepteer elkaar en accepteer elkaars mening.
En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Nog ff en we moeten met pen en papier naast de pc Cossenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 12:49 schreef Rolfp het volgende:
[..]
Ik ben tegen het gebruik van zijweggetjes. Die mogen in de de SC wat mij betreft. Die mag sowieso vaker en sneller worden gebruikt. Maar okay, als het dan toch moet... Hoe lang duurt 'even' ? Graag wat verduidelijking svp!
'Even' is een erg ruim begrip. Er pagina's over doorgaan mag dus niet. Maar hoeveel pagina's wel? Ik zie geen pagina's trouwens, heb meestal alles op 1 pagina .
Tip, misschien een max aantal posts op de zijweg? En wat een zijweg is, is mij ook niet altijd even duidelijk.
Oh, gisteren niet gezegd omdat ik het eigenlijk al had afgerond en het kort wilde houden, maar toch nog even iets rechtzetten. Ik heb de indruk dat je zaken een beetje verkeerd leest, ik weet ook niet hoe dat komt natuurlijk, maar waar lees je dat die zin over emotioneel worden over jou gaat? Hij gaat namelijk nog steeds over mij en dat maakt het vervolg van je betoog ook een beetje wankel, met je "rare aannames" en "het randje van persoonlijk maken." Lees dat stukje nog eens op je gemak ... of niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Elk mens wat denk dat er niets meer te leren valt zet zich zelf buitenspel in het leven, is het niet?
<knip>
Ik snap dat het makkelijk is om te roepen dat de ander emotioneel wordt maar het toont voor mij vooral heel erg aan dat je mij niet kent. Maakt ook niet uit maar doe dan niet zulke rare aannames, doe ik ook niet over jou.
Je speculatie over het feit dat ik het weghaal als het mij niet bevalt. Of iets mij wel of niet bevalt zal voor mij nooit een reden zijn om iets weg te halen. Dat je tegen een randje aanschurkt van het persoonlijk maken mwah dat is dan maar zo.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 12:49 schreef Rolfp het volgende:
[..]
Ik ben tegen het gebruik van zijweggetjes. Die mogen in de de SC wat mij betreft. Die mag sowieso vaker en sneller worden gebruikt. Maar okay, als het dan toch moet... Hoe lang duurt 'even' ? Graag wat verduidelijking svp!
'Even' is een erg ruim begrip. Er pagina's over doorgaan mag dus niet. Maar hoeveel pagina's wel? Ik zie geen pagina's trouwens, heb meestal alles op 1 pagina .
Tip, misschien een max aantal posts op de zijweg? En wat een zijweg is, is mij ook niet altijd even duidelijk.
Bij mij staat een pagina op 25 posten.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 12:49 schreef Rolfp het volgende:
[..]
Dat is niet de bedoeling het zijn richtlijnen van waar wij op letten.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 13:30 schreef Amphorapotje het volgende:
Des te meer regels, des te meer overtredingen. Ik ga ook weleens offtopic, natuurlijk en ik hou van wat humor, ook in de COS, en dan moet ik op mijn vingers gaan zitten.....
Maar elke terechtwijzing, dat belerende toontje, door sommige users wordt weleens erg vervelend.
Ik volg het wel en probeer mee te doen.
Humor is zo belangrijk en zeer welkom. Belerende toontjes daarentegen zijn alleen maar irritant.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 13:30 schreef Amphorapotje het volgende:
Des te meer regels, des te meer overtredingen. Ik ga ook weleens offtopic, natuurlijk en ik hou van wat humor, ook in de COS, en dan moet ik op mijn vingers gaan zitten.....
Maar elke terechtwijzing, dat belerende toontje, door sommige users wordt weleens erg vervelend.
Het disrespect van deze user vind ik zeer irritant. En als er al iemand off-topic gaat is deze user het wel.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 07:43 schreef Punkman het volgende:
[..]
Op al je vragen geef je eigenlijk zelf al het antwoord: Het moet niet te gek worden.
Even vlug tussendoor eens zoiets gaan we niet moeilijk over doen.
Moet alleen dus niet het hele topic overnemen of pagina's doorgaan.
Daar is de DM voor of SC.
En wat ik dan jammer vind is dat jij de titel tena ladys gebruikt voor users.
Dat is ook nergens voor nodig en toont geen of weinig respect voor je mede users.
Iets wat ik zelf kwalijker vind dan even een zwaai of een vraag hoe gaat het ermee.
Wat een treffende reactiequote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:43 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Zegt de user die ik niet persoonlijk ken maar vanuit de COS weet dat hij in dienst heeft gezeten, een kind heeft, assisteert met archeologische opgravingen en inmiddels de leeftijd nadert van prostaatproblemen.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Humor is zo belangrijk en zeer welkom. Belerende toontjes daarentegen zijn alleen maar irritant.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:23 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]![]()
prima..
FB was een genot om bij te lezen
RLS tikkerts, move on
""The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.""
Ik wilde al zeggen... spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
En iedereen is wel een beetje nuts zo nu en dan. [ afbeelding ]
Ik wel in elk geval.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:45 schreef Bblurker2 het volgende:
[..]
Ik wilde al zeggen... spreek voor jezelf
Ik denk dat overtredingen misschien ook niet het juiste woord is. De regels zijn een richtlijn en ja, het zal vast wel eens gebeuren dat iemand daar eens buiten valt. Dat is echt geen ramp. Wij zijn er dan om de boel net weer ff de goede kant op te sturen en word je wel een keer aangesproken dan is dat ook echt niet erg.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 13:30 schreef Amphorapotje het volgende:
Jij in het bijzonder.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
En iedereen is wel een beetje nuts zo nu en dan. [ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik wel in elk geval.
Dat idee is al meer dan 4 jaar oud, werkt niet omdat er dan helemaal geen stream info terug te vinden is tussen alle gevechten, wat nu al in de COS heerst zal ik maar zeggenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:16 schreef Rolfp het volgende:
De COS is eigenlijk een plek waar men commentaar op de Utiopia streams geeft én waar men met elkaar over het programma wilt kunnen discussiëren. Mijn voorstel: voeg de Slow chat en Cos samen en geef het een nieuwe naam. Fast Chat bijv.![]()
Just my 2 cents
Alsjeblieft nietquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:16 schreef Rolfp het volgende:
De COS is eigenlijk een plek waar men commentaar op de Utiopia streams geeft én waar men met elkaar over het programma wilt kunnen discussiëren. Mijn voorstel: voeg de Slow chat en Cos samen en geef het een nieuwe naam. Fast Chat bijv.![]()
Just my 2 cents
Ga heen, een COS werkt al niet eensquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:42 schreef Ranah het volgende:
als dit goed gaat is het okee toch? de meesten blij en aanpassen kan altijd nog indien nodig
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:43 schreef QuarterBack het volgende:
[..]
Ga heen, een COS werkt al niet eens
dat is mij te vroeger, de tijd van de angstaanjagende SCquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:49 schreef QuarterBack het volgende:
Vroeger, toen alles beter was
Klootzakkies 24h afkoelen
Trolletjes 48h afkoelen
Doomekkeren een week afkoelen
Zeikers, Permban, melden bij Vonny met spijt
Maar dat was vroeger
Vroeger, toen de snackbar nog een echte kroeg was.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:49 schreef QuarterBack het volgende:
Trolletjes 48h afkoelen
Maar dat was vroeger
In mijn ogen is dat niet bepaald vooruitgang. Sorry.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 22:17 schreef Rolfp het volgende:
[..]
Want? Je houdt niet van vooruitgang? Mensen die meedenken? Argumenten geven?
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:49 schreef QuarterBack het volgende:
Trolletjes 48h afkoelen
Maar dat was vroeger
Ach, oudjes onder elkaar, moet kunnenquote:Op zondag 10 maart 2019 10:00 schreef yvonne het volgende:
[..]er zijn er maar weinig die me Vonny noemden.
quote:Op zondag 10 maart 2019 10:12 schreef QuarterBack het volgende:
[..]
Ach, oudjes onder elkaar, moet kunnen
Tena ladys?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Je bent niet de enige Formule.quote:Op maandag 11 maart 2019 04:00 schreef formule het volgende:
Adriaan, Brandon, dat klopt, maar dan Dylan, en Christel, dat klopt niet als we het Alfabet volgen, ik ben misschien een mierenneuker, het valt me gewoon op
Wie geen fouten maakt, maakt niets.quote:
Zeker waar maar het moest in de cos.quote:Op maandag 11 maart 2019 08:43 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Wie geen fouten maakt, maakt niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |