abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185485846
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.

Een aantal richtlijnen voorbeelden waar we op modden in de COS.

• Persoonlijke aanvallen:
- Wel: Dat zie je verkeerd of ik vind dat je dat niet goed ziet omdat: ...
- Niet: Dat zie je verkeerd idioot, wat ben jij onnozel, je liegt, aanname etc.

• Offtopic:
- Wel: Een grapje tussendoor, Zo nu en dan een Youtube wat stream gerelateerd is, Zo nu en dan een verdwaald Facbook berichtje Utopia gerelateerd.
- Niet: Wat je dagindeling is, voetbalpraat, dat je je grote teen gestoten hebt etc. Dat mag in de SC of DM.

• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.

• Elkaar aanspreken/doorverwijzen:
- Wel: Op een vriendelijke toon iemand verzoeken iets wel of niet te doen.
- Niet: Continu op een dwingende, belerende toon mensen ergens heen willen sturen of verbieden en hier tijdenlang op door blijven discussiëren.

• Vraag je vriendelijk of iemand iets anders wil posten en reageert degene niet ok. Negeren en zet een TR.
• Ben je het niet eens met een bepaalde manier van posten van een user, ga geen discussie aan maar scroll door.
• Gaat een post sowieso te ver. Negeren, TR zetten en doorscrollen. Bij hele ernstige dingen kan je PMen naar: gezamelijke pm box van de UTO-mods

Kortom: Laat elkaar in de waarde accepteer elkaar en accepteer elkaars mening.

En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gizmogirl28 op 08-03-2019 22:00:10 ]
pi_185486276
Volgens mij zijn dit min of meer de regels die ineens verdwenen leken, ik kan hier wat mee.
dank
ohh en de praktijk zal uitwijzen of dit voldoende is
pi_185486943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.

• Offtopic:
- Wel: Een grapje tussendoor, Zo nu en dan een Youtube wat stream gerelateerd is, Zo nu en dan een verdwaald Facbook berichtje Utopia gerelateerd.
- Niet: Wat je dagindeling is, voetbalpraat, dat je je grote teen gestoten hebt etc. Dat mag in de SC of DM.

• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.

- Niet: Continu op een dwingende, belerende toon mensen ergens heen willen sturen of verbieden en hier tijdenlang op door blijven discussiëren.

• Vraag je vriendelijk of iemand iets anders wil posten en reageert degene niet ok. Negeren en zet een TR.
• Ben je het niet eens met een bepaalde manier van posten van een user, ga geen discussie aan maar scroll door.
• Gaat een post sowieso te ver. Negeren, TR zetten en doorscrollen. Bij hele ernstige dingen kan je PMen naar: gezamelijke pm box van de UTO-mods

En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
^O^

Ach je zult zien dat sommigen hier ook over gaan mekkeren. Wat dat betreft kun je het nooit goed doen. :)
pi_185487178
Dank je Gizmo (en collega's) ! ^O^

Voor mijzelf heb ik besloten om bij het teruglezen wat meer op de tijd te letten van de post waar ik een reactie op wil geven. Want ik denk dat een deel van het pagina's lang terugkomen op een onderwerp ook kan worden veroorzaakt door reacties tijdens het teruglezen.
Ik merk dan pas bij het plaatsen dat we al een paar pagina's verder zijn :@ , en mijn post intrekken of verwijderen kan ik niet.

Het is eigenlijk jammer dat je geen 'like' of 'bedankje' of iets dergelijks kan geven aan een post (van mijn part een 'dislike' erbij) , want daarmee geef je gelijk 'een uiting' aan wat je van de post vindt zonder er zelf een post te hoeven plaatsen. (kan echter ook tot miscommunicatie leiden, het is maar een suggestie, geen verzoek ;))

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2019 22:59:24 ]
pi_185487293
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Crabapple het volgende:

Voor mijzelf heb ik besloten om bij het teruglezen wat meer op de tijd te letten van de post waar ik een reactie op wil geven. Want ik denk dat een deel van het pagina's lang terugkomen op een onderwerp ook kan worden veroorzaakt door reacties tijdens het teruglezen.
Ik merk dan pas bij het plaatsen dat we al een paar pagina's verder zijn :@ , en mijn post intrekken of verwijderen kan ik niet.

Het is eigenlijk jammer dat je geen 'like' of 'bedankje' of iets dergelijks kan geven aan een post (van mijn part een 'dislike' erbij) , want daarmee geef je gelijk 'een uiting' aan wat je van de post vindt zonder er zelf een post te hoeven plaatsen. (kan echter ook tot miscommunicatie leiden, het is maar een suggestie, geen verzoek ;))
Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen. ;) Kan niet zeggen of het een goed een slecht idee is natuurlijk maar wie weet.
pi_185487334
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]

Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen. ;) Kan niet zeggen of het een goed een slecht idee is natuurlijk maar wie weet.
Is al heel vaak om gevraagd.
pi_185487363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:08 schreef mootie het volgende:
[..]

Is al heel vaak om gevraagd.
Ah dat heb ik niet zo meegekregen. Denk dat het ook wel zijn eigen issues met zich mee zou kunnen brengen.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 23:11:52 #183
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_185487387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Crabapple het volgende:

Daar kan alleen maar ellende van komen lijkt mij
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_185487466
Hallo, ik ben jasper (jasoe)
Bij deze heel ik het subforum Utopia. Vanaf nu is alles weer goed en als van ouds.
pi_185487474
Het is ook eens mooi geweest jongens.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 23:19:54 #186
478258 Amphorapotje
I will be following the moon !
pi_185487503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:45 schreef Bblurker2 het volgende:
[..]

^O^

Ach je zult zien dat sommigen hier ook over gaan mekkeren. Wat dat betreft kun je het nooit goed doen. :)
Ben het met je eens !
Don't be quick to jump to conclusions....................
it's a total eclipse of the heart. https://www.youtube.com/watch?v=lcOxhH8N3Bo
pi_185487771
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]

Misschien is het ook verstandiger om alleen de 'positieve likes' er in te zetten, het is ook puur als suggestie om de aantal posts in een topic meer 'streamgerelateerd' te houden en toch intermenselijke reactie mogelijk te blijven houden.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 23:58:53 #188
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_185488165
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

• Offtopic:

• Zijweggetjes.

^O^ Hier kunnen we wat mee vind ik.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 00:04:20 #189
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_185488307
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:04 schreef Flow3r het volgende:
Negeren
Ga geen discussie aan
Doorscrollen

^O^ _O_
Ik zag eerder vandaag jouw bericht en dacht "nog even geduld" _O-
  zaterdag 9 maart 2019 @ 00:09:10 #191
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_185488342
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:07 schreef Soulraven het volgende:
[..]

Ik zag eerder vandaag jouw bericht en dacht "nog even geduld" _O-
Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me wel ;)
pi_185488420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:09 schreef Flow3r het volgende:
[..]

Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me wel ;)
We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen. ^O^
pi_185489963
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:14 schreef Soulraven het volgende:
[..]

We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen. ^O^
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yaksa op 09-03-2019 02:57:12 ]
pi_185490690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]

Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Op al je vragen geef je eigenlijk zelf al het antwoord: Het moet niet te gek worden.
Even vlug tussendoor eens zoiets gaan we niet moeilijk over doen.
Moet alleen dus niet het hele topic overnemen of pagina's doorgaan.
Daar is de DM voor of SC.

En wat ik dan jammer vind is dat jij de titel tena ladys gebruikt voor users.
Dat is ook nergens voor nodig en toont geen of weinig respect voor je mede users.
Iets wat ik zelf kwalijker vind dan even een zwaai of een vraag hoe gaat het ermee.

[ Bericht 44% gewijzigd door Punkman op 09-03-2019 08:04:15 ]
pi_185492422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]

En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Zegt de user die ik niet persoonlijk ken maar vanuit de COS weet dat hij in dienst heeft gezeten, een kind heeft, assisteert met archeologische opgravingen en inmiddels de leeftijd nadert van prostaatproblemen.
pi_185492676
Nog even en iedereen begint woedend om een setje regels voor de FB te vragen. :|W
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 11:06:17 #197
388664 crew  Dotteke
pi_185492710
We gaan het zien,
Ben niet zo van het aangesproken worden door users dat ik elders moet posten
Maar daar scrol ik dan ook mooi overheen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:11:05 #198
478258 Amphorapotje
I will be following the moon !
pi_185492799
Ik heb een foutje gemaakt in de OP van Uto Cos 2931. Ik had er een smiley voor willen zetten, maar die staat helaas op de verkeerde plaats, en die OP wordt steeds gebruikt. Zie hieronder: :@

Don't be quick to jump to conclusions....................
it's a total eclipse of the heart. https://www.youtube.com/watch?v=lcOxhH8N3Bo
pi_185492888
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef Dotteke het volgende:
We gaan het zien,
Ben niet zo van het aangesproken worden door users dat ik elders moet posten
Maar daar scrol ik dan ook mooi overheen :D
Ik geloof niet dat dat nou de bedoeling is.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 12:31:26 #200
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_185494090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:11 schreef Amphorapotje het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt in de OP van Uto Cos 2931. Ik had er een smiley voor willen zetten, maar die staat helaas op de verkeerde plaats, en die OP wordt steeds gebruikt. Zie hieronder: :@

[ afbeelding ]
Al opgelost inmiddels, zie ik. :)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')