Het was ook een soort van vileine opmerking van Merel,kan zijn dat het sommige mensen niet opviel?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Het is even genoemd. Meer niet. Als een klein zijweggetje.
Dat zal het vast zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:04 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Het was ook een soort van vileine opmerking van Merel,kan zijn dat het sommige mensen niet opviel?
Elk mens wat denk dat er niets meer te leren valt zet zich zelf buitenspel in het leven, is het niet? Voor de rest vind ik het een perfect voorbeeld van hoe een toon of een uitspraak of een intonatie heel anders over kan komen met alleen tekst.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:30 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Prachtig verhaal, maar je moet nog veel leren wat mij betreft. Mijn opmerking is gemeen en lullig? Of is mijn opmerking to the point en duidelijk.
En je neemt hier gewoon plaats op de verkeerde stoel. Het is niet aan jou om te zeggen dat die en die niet geschikt is. Je bent hier al maanden mee bezig, zo erg dat het voor mij nu gewoon klaar is. Je punt is meer dan duidelijk in dit geval. Heb je kritiek op een bepaalde mod dan mail je naar forum@fok.nl, onderbouw je kritiek en je krijgt gewoon antwoord. Wil je het een stapje hoger zoeken dan mail je naar de admins.quote:Er zijn mensen bij wie het het kwartje dat ze met bepaalde zaken geen affiniteit hebben, en/of de vaardigheden ervoor ontberen nimmer uit zichzelf valt. Daarvoor heb je namelijk een gezonde dosis zelfkritiek nodig en als die ontbreekt is het soms goed als een ander je die spiegel voorhoudt. De mensen die voor FOK "werken" doen dit op een vrijwillige basis, chapeau daarvoor, echter vrijwilligheid is nooit een vrijbrief voor vrijblijvendheid.
Je doet 2 aannames die beiden fout zijn. Ik denk zo niet en je plaatst jezelf in een hokje, daar heb je mij niet voor nodigquote:Je mag dan hier FA zijn en denken dat je feilloos analyseert als je mij plaatst in een hokje van de nukkige man die weigert eruit te komen en om zich heen schopt. FOUT, in het "echte" leven is dit mijn werk, althans een belangrijk deel ervan.
Ik snap dat het makkelijk is om te roepen dat de ander emotioneel wordt maar het toont voor mij vooral heel erg aan dat je mij niet kent. Maakt ook niet uit maar doe dan niet zulke rare aannames, doe ik ook niet over jou.quote:En als ik bij elk gesprek emotioneel werd en om me heen ging schoppen had ik geen leven meer. Wat doe jij trouwens voor de kost? en NanKing is dat je favoriete Chinese Restaurant of weet je echt wat van die geschiedenis. Nou ja, my cup of tea naar aanleiding van jouw post. Je mag het gewoon weghalen hoor als het je niet bevalt.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:54 schreef Ranah het volgende:
niemand die ook maar 1 regel kan noemen voor de COS?
Als die regels er niet meer zijn, zeg dat dan
We zijn heel druk bezig om hier zoveel mogelijk duidelijk in te kunnen geven. Er wordt op dit moment aan gewerkt dus even geduld aubquote:Op donderdag 7 maart 2019 23:38 schreef Verida het volgende:
[..]
Het onderwerp en de lengte van de zijweggetjes zijn subjectief en worden willekeurig behandeld. Ook worden sommige zijweggetjes als hilarisch ervaren terwijl er dus echt ook cossers zijn die er totaal de humor niet van inzien.
Er is gewoon geen duidelijkheid in de "zijweggetjes"
Maar waarom heeft dat zo lang moeten duren. Dit speelt werkelijk al maanden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
[..]
We zijn heel druk bezig om hier zoveel mogelijk duidelijk in te kunnen geven. Er wordt op dit moment aan gewerkt dus even geduld aub:
Voor de rest wil ik het verzoek doen om FB echt voor FB te behouden. Willen jullie iets tegen elkaar zeggen dan hebben we de SC, wil je iets tegen de mods zeggen, een kleine opmerking maken, een mod ergens op wijzen, prima hier.
Dat doet er voor mij niet zoveel meer toe, mootie. Het is allemaal gelopen zoals het gelopen is.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar waarom heeft dat zo lang moeten duren. Dit speelt werkelijk al maanden.
En dan zullen er waarschijnlijk weer mensen zijn die het er niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
[..]
We zijn heel druk bezig om hier zoveel mogelijk duidelijk in te kunnen geven. Er wordt op dit moment aan gewerkt dus even geduld aub:
Voor de rest wil ik het verzoek doen om FB echt voor FB te behouden. Willen jullie iets tegen elkaar zeggen dan hebben we de SC, wil je iets tegen de mods zeggen, een kleine opmerking maken, een mod ergens op wijzen, prima hier.
En daar wordt al jaren om gevraagd, dat werd nooit serieus genomen. Dat heb ik zelf als enorm vervelend ervaren. Users werden niet serieus genomen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat doet er voor mij niet zoveel meer toe, mootie. Het is allemaal gelopen zoals het gelopen is.
In een ideale situatie zouden er voor mij helemaal geen extra regels moeten zijn in een COS, voor mij en wat andere mensen is het ontzettend duidelijk waar de grens ligt en wat wel en niet gepost kan worden.
Er zijn echter een heleboel mensen die deze grenzen niet zien en daar willen we wat duidelijkheid voor scheppen. Er veranderd in die zin niet veel aan de regels ze worden alleen wat verduidelijkt.
Omgekeerd, als je geen zin hebt om de regels van een forum te volgen, wat doe je er dan nog.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dan zullen er waarschijnlijk weer mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
Nogmaals als je het zo erg op een forum vindt wat doe je er dan nog denk ik dan.
We kunnen niet iedereen tevreden houden. We proberen naar alles en iedereen te kijken in deze.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dan zullen er waarschijnlijk weer mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
Nogmaals als je het zo erg op een forum vindt wat doe je er dan nog denk ik dan.
En nu wordt het gegeven, dan kun je blijven herhalen dat het vroeger niet zo was en er in blijven vast bijten of je denkt 'heh ja leuk jongens, we kunnen verder'quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:31 schreef mootie het volgende:
[..]
En daar wordt al jaren om gevraagd, dat werd nooit serieus genomen. Dat heb ik zelf als enorm vervelend ervaren. Users werden niet serieus genomen.
De users die wel de regels wilden volgen waren de lul, bot gezegd.
Tsja...quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
We kunnen niet iedereen tevreden houden. We proberen naar alles en iedereen te kijken in deze.[..]
En nu wordt het gegeven, dan kun je blijven herhalen dat het vroeger niet zo was en er in blijven vast bijten of je denkt 'heh ja leuk jongens, we kunnen verder'
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voor de rest nog iets inhoudelijks te melden?.
De persoonlijke aannames weggelaten en misschien niet de juiste manier van het formuleren(ik had het anders gebracht althans), gaf BloesBloes wel aardig weer waar het probleem lag/ligt.....quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Elk mens wat denk dat er niets meer te leren valt zet zich zelf buitenspel in het leven, is het niet? Voor de rest vind ik het een perfect voorbeeld van hoe een toon of een uitspraak of een intonatie heel anders over kan komen met alleen tekst.[..]
En je neemt hier gewoon plaats op de verkeerde stoel. Het is niet aan jou om te zeggen dat die en die niet geschikt is. Je bent hier al maanden mee bezig, zo erg dat het voor mij nu gewoon klaar is. Je punt is meer dan duidelijk in dit geval. Heb je kritiek op een bepaalde mod dan mail je naar forum@fok.nl, onderbouw je kritiek en je krijgt gewoon antwoord. Wil je het een stapje hoger zoeken dan mail je naar de admins.[..]
Je doet 2 aannames die beiden fout zijn. Ik denk zo niet en je plaatst jezelf in een hokje, daar heb je mij niet voor nodig[..]
Ik snap dat het makkelijk is om te roepen dat de ander emotioneel wordt maar het toont voor mij vooral heel erg aan dat je mij niet kent. Maakt ook niet uit maar doe dan niet zulke rare aannames, doe ik ook niet over jou.
Je speculatie over het feit dat ik het weghaal als het mij niet bevalt. Of iets mij wel of niet bevalt zal voor mij nooit een reden zijn om iets weg te halen. Dat je tegen een randje aanschurkt van het persoonlijk maken mwah dat is dan maar zo.
Tuurlijk neem ik je dat niet kwalijk! Zijn punt heeft hij gemaakt, en ik ben heel hoopvol gestemd over jouw het je lag/ligt :*quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:37 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
De persoonlijke aannames weggelaten en misschien niet de juiste manier van het formuleren(ik had het anders gebracht althans), gaf BloesBloes wel aardig weer waar het probleem lag/ligt.....
Ik wou dat toch even hebben gezegd, als je mij dit niet kwalijk neemt..
Uiteindelijk moeten we door en de discussie sluiten, elkaar niet omarmen of wel, maar dat is om het even, met een gezonde dosis respect naar elkaar toe weer verder gaan...........quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
Tuurlijk neem ik je dat niet kwalijk! Zijn punt heeft hij gemaakt, en ik ben heel hoopvol gestemd over jouw het je lag/ligt :*
Ook weggegaan om dat off topic.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:12 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Mij jaagt off topic juist weg. Zo hebben we allemaal wel wat.![]()
En ruzie in de Cos vind ik echt zwaar overdreven. Of je moet je alle discussie over bewoners die je leuk vindt persoonlijk aantrekken. Daar snap ik dus helemaal niets van.
Ik was al gestopt zoals ik al eerder melde, maar jij stelde mij alsnog een vraag en daar heb ik toen op geantwoord. Jammer dat dat antwoord je niet bevalt Maar natuurlijk houd ik mijn mond er hier verder over als jij dat gelast, jij bent hier tenslotte de FA, ook dat zei ik al.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Elk mens wat denk dat er niets meer te leren valt zet zich zelf buitenspel in het leven, is het niet?
<knip>
Dat je tegen een randje aanschurkt van het persoonlijk maken mwah dat is dan maar zo.
Die vraag kan dan zeer zeker ook aan jou gesteld worden, wat doe je hier nog als je het zo niet eens kunt zijn met de regels en zijweggetjes?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Omgekeerd, als je geen zin hebt om de regels van een forum te volgen, wat doe je er dan nog.
Ik ben positief ingesteld, blijf altijd hoop houden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:54 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Die vraag kan dan zeer zeker ook aan jou gesteld worden, wat doe je hier nog als je het zo niet eens kunt zijn met de regels en zijweggetjes?
een mooie leidraad, kan met een weekje gepiept zijnquote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:39 schreef Flow3r het volgende:
Men wil duidelijkheid, geef dat dan ook![]()
- vriendelijk verwijzen naar een ander topic bij offtopic moet kunnen door users
- alles moet ontopic, voor zijweggetjes ga je maar naar de SC
- geen ruimte voor pseudomodden op geen enkele manier, ook niet vriendelijk,zet maar een TR
- offtopc zijweggetjes toegestaan
- naar ander topic verwijzen door users toegestaan
- zijweggetjes en offtopic toegestaan mits het utopia gerelateerd is
- niks verwijzen, niks pseudomodden, laat maar gaan
- niks geen zijweggetjes, bij regelmatig overtreden een ban
Oh ja
- wel vegen
- niet vegen
Duidelijkheid ja![]()
Ik ben al een tijdje weer aan het meelezen, bijna weer klaar om te Cossen![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.
Een aantal richtlijnen voorbeelden waar we op modden in de COS.
• Persoonlijke aanvallen:
- Wel: Dat zie je verkeerd of ik vind dat je dat niet goed ziet omdat: ...
- Niet: Dat zie je verkeerd idioot, wat ben jij onnozel, je liegt, aanname etc.
• Offtopic:
- Wel: Een grapje tussendoor, Zo nu en dan een Youtube wat stream gerelateerd is, Zo nu en dan een verdwaald Facbook berichtje Utopia gerelateerd.
- Niet: Wat je dagindeling is, voetbalpraat, dat je je grote teen gestoten hebt etc. Dat mag in de SC of DM.
• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.
• Elkaar aanspreken/doorverwijzen:
- Wel: Op een vriendelijke toon iemand verzoeken iets wel of niet te doen.
- Niet: Continu op een dwingende, belerende toon mensen ergens heen willen sturen of verbieden en hier tijdenlang op door blijven discussiëren.
• Vraag je vriendelijk of iemand iets anders wil posten en reageert degene niet ok. Negeren en zet een TR.
• Ben je het niet eens met een bepaalde manier van posten van een user, ga geen discussie aan maar scroll door.
• Gaat een post sowieso te ver. Negeren, TR zetten en doorscrollen. Bij hele ernstige dingen kan je PMen naar: gezamelijke pm box van de UTO-mods
Kortom: Laat elkaar in de waarde accepteer elkaar en accepteer elkaars mening.
En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Crabapple het volgende:
Dank je Gizmo (en collega's) !![]()
Voor mijzelf heb ik besloten om bij het teruglezen wat meer op de tijd te letten van de post waar ik een reactie op wil geven. Want ik denk dat een deel van het pagina's lang terugkomen op een onderwerp ook kan worden veroorzaakt door reacties tijdens het teruglezen.
Ik merk dan pas bij het plaatsen dat we al een paar pagina's verder zijn, en mijn post intrekken of verwijderen kan ik niet.
Het is eigenlijk jammer dat je geen 'like' of 'bedankje' of iets dergelijks kan geven aan een post (van mijn part een 'dislike' erbij) , want daarmee geef je gelijk 'een uiting' aan wat je van de post vindt zonder er zelf een post te hoeven plaatsen. (kan echter ook tot miscommunicatie leiden, het is maar een suggestie, geen verzoek)
Is al heel vaak om gevraagd.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen.Kan niet zeggen of het een goed een slecht idee is natuurlijk maar wie weet.
Ah dat heb ik niet zo meegekregen. Denk dat het ook wel zijn eigen issues met zich mee zou kunnen brengen.quote:
Daar kan alleen maar ellende van komen lijkt mijquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Crabapple het volgende:
Dank je Gizmo (en collega's) !![]()
Voor mijzelf heb ik besloten om bij het teruglezen wat meer op de tijd te letten van de post waar ik een reactie op wil geven. Want ik denk dat een deel van het pagina's lang terugkomen op een onderwerp ook kan worden veroorzaakt door reacties tijdens het teruglezen.
Ik merk dan pas bij het plaatsen dat we al een paar pagina's verder zijn, en mijn post intrekken of verwijderen kan ik niet.
Het is eigenlijk jammer dat je geen 'like' of 'bedankje' of iets dergelijks kan geven aan een post (van mijn part een 'dislike' erbij) , want daarmee geef je gelijk 'een uiting' aan wat je van de post vindt zonder er zelf een post te hoeven plaatsen. (kan echter ook tot miscommunicatie leiden, het is maar een suggestie, geen verzoek)
Ben het met je eens !quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:45 schreef Bblurker2 het volgende:
[..]![]()
Ach je zult zien dat sommigen hier ook over gaan mekkeren. Wat dat betreft kun je het nooit goed doen.
Misschien is het ook verstandiger om alleen de 'positieve likes' er in te zetten, het is ook puur als suggestie om de aantal posts in een topic meer 'streamgerelateerd' te houden en toch intermenselijke reactie mogelijk te blijven houden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Zoiets zou je dan eigenlijk aan Danny moeten pitchen.Kan niet zeggen of het een goed een slecht idee is natuurlijk maar wie weet.
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Op verzoek van een aantal mensen hebben de mods en de FA in overleg een aantal basis richtlijnen op papier gezet.
Een aantal richtlijnen voorbeelden waar we op modden in de COS.
• Persoonlijke aanvallen:
- Wel: Dat zie je verkeerd of ik vind dat je dat niet goed ziet omdat: ...
- Niet: Dat zie je verkeerd idioot, wat ben jij onnozel, je liegt, aanname etc.
• Offtopic:
- Wel: Een grapje tussendoor, Zo nu en dan een Youtube wat stream gerelateerd is, Zo nu en dan een verdwaald Facbook berichtje Utopia gerelateerd.
- Niet: Wat je dagindeling is, voetbalpraat, dat je je grote teen gestoten hebt etc. Dat mag in de SC of DM.
• Zijweggetjes.
- Wel: Bijv. Een bewoner komt met een idee en mensen hebben dat al eerder gezien in Uto 1 of er zelf ervaring mee, dan mag daar best even over gesproken worden.
- Niet: Er pagina's lang over doorgaan zodat het complete topic alleen nog hier over gaat.
• Elkaar aanspreken/doorverwijzen:
- Wel: Op een vriendelijke toon iemand verzoeken iets wel of niet te doen.
- Niet: Continu op een dwingende, belerende toon mensen ergens heen willen sturen of verbieden en hier tijdenlang op door blijven discussiëren.
• Vraag je vriendelijk of iemand iets anders wil posten en reageert degene niet ok. Negeren en zet een TR.
• Ben je het niet eens met een bepaalde manier van posten van een user, ga geen discussie aan maar scroll door.
• Gaat een post sowieso te ver. Negeren, TR zetten en doorscrollen. Bij hele ernstige dingen kan je PMen naar: gezamelijke pm box van de UTO-mods
Kortom: Laat elkaar in de waarde accepteer elkaar en accepteer elkaars mening.
En uiteraard gelden de forum regels ook voor UTO: MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me welquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:07 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik zag eerder vandaag jouw bericht en dacht "nog even geduld"
We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:09 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tis allemaal niet zo moeilijk, vooral dat negeren, niet reageren en gewoon doorscrollen bevalt me wel
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:14 schreef Soulraven het volgende:
[..]
We hopen dat het iets is waar de meesten zich in kunnen vinden dus goed om te horen.
Op al je vragen geef je eigenlijk zelf al het antwoord: Het moet niet te gek worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]
Het zijn idd goede regels, maar hoe ga je er voor zorgen dat alle tena ladys die regels ook gaan lezen? Want ik zie nog steeds gezwaai op de COS (vooral in de ochtend), en spoilers met vragen over ziektes en hun genezing. Vind ook dat je op de COS best wel af en toe een bitterballetje met mosterd mag aanbieden maar het moet niet te gek worden. En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Zegt de user die ik niet persoonlijk ken maar vanuit de COS weet dat hij in dienst heeft gezeten, een kind heeft, assisteert met archeologische opgravingen en inmiddels de leeftijd nadert van prostaatproblemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:40 schreef Yaksa het volgende:
[..]
En privé dingen horen zo wie zo niet in de COS. Ook niet onder een spoiler.
Ik geloof niet dat dat nou de bedoeling is.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef Dotteke het volgende:
We gaan het zien,
Ben niet zo van het aangesproken worden door users dat ik elders moet posten
Maar daar scrol ik dan ook mooi overheen
Al opgelost inmiddels, zie ik.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:11 schreef Amphorapotje het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt in de OP van Uto Cos 2931. Ik had er een smiley voor willen zetten, maar die staat helaas op de verkeerde plaats, en die OP wordt steeds gebruikt. Zie hieronder:![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |