Mee eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan bedoelen wij hetzelfde. Als je bioritme voorop stelt dan hebben we in Europa meer tijdzones nodig. Een lappendeken dus.
Laten we even afspreken dat we die lulkoek van "geografisch gezien horen we daar" en "volgens de natuur horen we daar" compleet verbannen uit dit topic. Het zijn de slechtste argumenten die ik ooit gehoord heb in wat voor discussie dan ook, en ik heb een hoop belachelijke argumenten gehoord in mijn 7 jaar op dit forum.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je de term begrijpt, zul je ook begrijpen dat de tijdzones lang geleden binnen Europa puur verdeeld zijn om economische belangen. Wij als Nederland behoren geografisch gezien gewoon in de GMT tijd:
[ afbeelding ]
Zeker in deze wintertijd/zomertijd discussie is dat nogal van belang.
Dat is jouw mening. Ik zie dat anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we even afspreken dat we die lulkoek van "geografisch gezien horen we daar" en "volgens de natuur horen we daar" compleet verbannen uit dit topic. Het zijn de slechtste argumenten die ik ooit gehoord heb in wat voor discussie dan ook, en ik heb een hoop belachelijke argumenten gehoord in mijn 7 jaar op dit forum.
Er is geen natuurlijke tijd.
Er is geen natuurlijke tijd. Punt, over en uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik zie dat anders.
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen natuurlijke tijd. Punt, over en uit.
Tijd is een door de mensen verzonnen iets. De tijdzoneverdeling waar je helemaal fan van bent is ook 100% kunstmatig en verzonnen.
Geef liever argumenten waarom jouw visie de juiste is in plaats van drogredenen als 'hEt HoOrt zO'
Ja maar er is na het verzetten altijd een piek met doden die anders nog jarenlang gezond hadden geleefdquote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:28 schreef Toefjes het volgende:
Gewoon lekker laten zoals het is. Schaden van bioritme omdat de klok een uurtje verzet wordt. Wat zijn we toch kleinzerig.
Na een verre reis merk ik pas dat het lichaam zich aan moet passen. Of na een cyclus nachtdiensten. Dat zijn pas goede aanslagen op het bioritme. Maar dit gaat nergens over.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.
Touchéquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd is een door de mensen verzonnen iets.
wat versta jij onder tijd?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lange avonden met zonlichtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:30 schreef butz0rs het volgende:
Ah, zondag eindelijk weer de juiste tijd
Ik kijk er naar uitquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:30 schreef butz0rs het volgende:
Ah, zondag eindelijk weer de juiste tijd
Eksters wel soms.quote:
genotquote:
Tijd bestaat ook zonder ons hoor. We hebben er alleen maar een meetlat en aanduiding aan gehangen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen natuurlijke tijd. Punt, over en uit.
Tijd is een door de mensen verzonnen iets. De tijdzoneverdeling waar je helemaal fan van bent is ook 100% kunstmatig en verzonnen.
Geef liever argumenten waarom jouw visie de juiste is in plaats van drogredenen als 'hEt HoOrt zO'
Ja, bij mij ook.quote:
Een aaneenschakeling van tijdstippen.quote:
Deze hele discussie hangt aan elkaar van dit soort anekdotische redenen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook.
Ben overigens voorstander van permanente wintertijd. Dan is het 's zomers niet zo lang licht. Leuker om te stoken.
en wat is dan de reden om het wel te doen? die onzin met energie besparen is al een kleine 100 jaar achterhaalt.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Deze hele discussie hangt aan elkaar van dit soort anekdotische redenen.
Koelt het eerder af en kan je nog op een normale tijd naar bed.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook.
Ben overigens voorstander van permanente wintertijd. Dan is het 's zomers niet zo lang licht. Leuker om te stoken.
Neeje, fikkie en en wijntje of biertje erbij.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koelt het eerder af en kan je nog op een normale tijd naar bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |