Een EU ambtenaar achter elke slaapkamerdeur. Voor uw eigen bestwilquote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Over 5 jaar krijgen we een verplichte tijd dat we naar bed moeten. Steeds wisselen met slaaptijden is slecht voor het bioritme.
Ik begrijp de term ja. Maar wat is er volgens jou mis met de tijdzones?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je begrijpt de term 'lappendeken'? Dat is juist wat er nu mis is met de verdeling van tijdzones binnen Europa.
Als je de term begrijpt, zul je ook begrijpen dat de tijdzones lang geleden binnen Europa puur verdeeld zijn om economische belangen. Wij als Nederland behoren geografisch gezien gewoon in de GMT tijd:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik begrijp de term ja. Maar wat is er volgens jou mis met de tijdzones?
Herkenbaarquote:Op maandag 11 maart 2019 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog drie weken, dan staat de klok in mijn auto weer goed.
Dan bedoelen wij hetzelfde. Als je bioritme voorop stelt dan hebben we in Europa meer tijdzones nodig. Een lappendeken dus.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je de term begrijpt, zul je ook begrijpen dat de tijdzones lang geleden binnen Europa puur verdeeld zijn om economische belangen. Wij als Nederland behoren geografisch gezien gewoon in de GMT tijd:
[ afbeelding ]
Zeker in deze wintertijd/zomertijd discussie is dat nogal van belang.
Mee eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dan bedoelen wij hetzelfde. Als je bioritme voorop stelt dan hebben we in Europa meer tijdzones nodig. Een lappendeken dus.
Laten we even afspreken dat we die lulkoek van "geografisch gezien horen we daar" en "volgens de natuur horen we daar" compleet verbannen uit dit topic. Het zijn de slechtste argumenten die ik ooit gehoord heb in wat voor discussie dan ook, en ik heb een hoop belachelijke argumenten gehoord in mijn 7 jaar op dit forum.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je de term begrijpt, zul je ook begrijpen dat de tijdzones lang geleden binnen Europa puur verdeeld zijn om economische belangen. Wij als Nederland behoren geografisch gezien gewoon in de GMT tijd:
[ afbeelding ]
Zeker in deze wintertijd/zomertijd discussie is dat nogal van belang.
Dat is jouw mening. Ik zie dat anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we even afspreken dat we die lulkoek van "geografisch gezien horen we daar" en "volgens de natuur horen we daar" compleet verbannen uit dit topic. Het zijn de slechtste argumenten die ik ooit gehoord heb in wat voor discussie dan ook, en ik heb een hoop belachelijke argumenten gehoord in mijn 7 jaar op dit forum.
Er is geen natuurlijke tijd.
Er is geen natuurlijke tijd. Punt, over en uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik zie dat anders.
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen natuurlijke tijd. Punt, over en uit.
Tijd is een door de mensen verzonnen iets. De tijdzoneverdeling waar je helemaal fan van bent is ook 100% kunstmatig en verzonnen.
Geef liever argumenten waarom jouw visie de juiste is in plaats van drogredenen als 'hEt HoOrt zO'
Ja maar er is na het verzetten altijd een piek met doden die anders nog jarenlang gezond hadden geleefdquote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:28 schreef Toefjes het volgende:
Gewoon lekker laten zoals het is. Schaden van bioritme omdat de klok een uurtje verzet wordt. Wat zijn we toch kleinzerig.
Na een verre reis merk ik pas dat het lichaam zich aan moet passen. Of na een cyclus nachtdiensten. Dat zijn pas goede aanslagen op het bioritme. Maar dit gaat nergens over.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.
Touchéquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijd is geen door mensen verzonnen iets hoor. De klok daarentegen wel,maar dat is iets anders dan tijd.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd is een door de mensen verzonnen iets.
wat versta jij onder tijd?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lange avonden met zonlichtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:30 schreef butz0rs het volgende:
Ah, zondag eindelijk weer de juiste tijd
Ik kijk er naar uitquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:30 schreef butz0rs het volgende:
Ah, zondag eindelijk weer de juiste tijd
Eksters wel soms.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |