Joehoe je gaat zelf in op een FB post en haalt mijn post wegquote:Op zondag 3 maart 2019 22:54 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Dat klopt aardig ja. Er gaan altijd dingen voorbij komen die je even aan bijv. Een ander incident doen denken. Zolang het relevant is en het niet de hele cos overneemt dan kan een zijweggetje in die zin in de cos af en toe prima. Neemt het inderdaad de hele cos over dan kan het beter in de sc.
(En ja, ook wij als mods moeten daar zelf om denken)
Zoals ik net al uitleg, eventjes kan, gaat het de hele dag door word er op een gegeven moment een stop op gezet en ja, dat geld ook voor ons mods.quote:Op zondag 3 maart 2019 23:11 schreef Soury het volgende:
Joehoe je gaat zelf in op een FB post en haalt mijn post weg
Definieer eventjes.quote:Op zondag 3 maart 2019 23:17 schreef Soulraven het volgende:
Zoals ik net al uitleg, eventjes kan, gaat het de hele dag door word er op een gegeven moment een stop op gezet en ja, dat geld ook voor ons mods.
Dat mag, zolang dat op een normale toon gebeurd.quote:Op zondag 3 maart 2019 23:24 schreef sjampoeh het volgende:
Hier kun je alle vragen/opmerkingen aan de moderators over de moderatie van het Utopia-forum kwijt.
guess not
Je qoute mij nuquote:Op zondag 3 maart 2019 23:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Zoals ik net al uitleg, eventjes kan, gaat het de hele dag door word er op een gegeven moment een stop op gezet en ja, dat geld ook voor ons mods.
Definieer eventjes.
Zijweggetjes, wij hebben gelijk, Cossers kunnen de pot op.quote:Op zondag 3 maart 2019 23:27 schreef Punkman het volgende:
[..]
Dat mag, zolang dat op een normale toon gebeurd.
En we gaan ook niet vragen blijven beantwoorden die we al meerdere keren beantwoord hebben.
Ja ik zie het, was even niet okquote:Op zondag 3 maart 2019 23:30 schreef Punkman het volgende:
[..]
heb de quotes al even gefixed zover dat kon.
Dat maak jij ervan, maar ik vind het prima als jij dat denkt.quote:Op zondag 3 maart 2019 23:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Zijweggetjes, wij hebben gelijk, Cossers kunnen de pot op.
Wat fijnquote:Op zondag 3 maart 2019 23:30 schreef Punkman het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, maar ik vind het prima als jij dat denkt.
Dat denk ik al jaren: fuck the COS. SCquote:Op zondag 3 maart 2019 23:45 schreef Sambalbaai het volgende:
"Een zijweggetje mag"........dus eindeloze posts over wat er over de dag gebeurd is, inclusief filmpjes en caps zijn toegestaan. Maar vandaag alleen niet, want........
Het si nog steeds hetzelfde verhaal: de moderatie is zo onduidelijk als maar zijn kan en niet op 1 lijn.
![]()
Maar ach, niet eens zo erg, we gaan gewoon verder in SC.
Jij met je Libelleforumquote:Op maandag 4 maart 2019 08:41 schreef BloesBloes het volgende:
Het lijkt hier tegenwoordig wel een Libelle-subforum i.p.v. een Fok-subforum. Dit hoort een discussieforum te zijn ja, maar dat is het al een tijdje niet meer. Iemand zette hier in het vorige topic al neer, users lopen op eieren. En dat doen ze! De moderatie is naar mijn mening ronduit rigide. De discussie wat er wel en niet mocht in een Cos en tot hoever zaken mogen gaan is er altijd geweest, maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Als je de naam noemt van een user is het al een persoonlijke aanval, wordt je post geveegd en heb je een note. Ook een grapje tussen users wordt nog sporadisch gemaakt, want spreek elkaars naam maar uit en ... discussies worden bij het minste geringste afgekapt, want oh, er zal eens een "onvertogen"woord vallen. Ik heb veelal de indruk dat het vegen van hele topics achteraf (laten we zuinig zijn met de internetruimte) belangrijker is dan alert en adequaat modereren. Scheidsrechters kunnen ook ''wedstrijden'' doodfluiten. En dat alles draagt niet echt bij aan de algehele sfeer en kwaliteit van de cos. Mijn 2 centen
Leuk voor je, als jij nu Kumbaya inzet dan pak ik mijn gitaar erbij.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Jij met je Libelleforum
De één wil dit en de ander wil dat, zolang users tegenovergestelde wensen hebben zullen de Mods het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Drammen om je zin te krijgen slaat nergens op, het is een forum voor iedereen dus geven en nemen hoort daarbij.
'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'
(knip)
Op een Pc kan je meerdere topics tegelijk geopend hebben staan maar op mobiel of tablet lukt dat niet.
Van mij mag iedereen zijn mening hebbenquote:Op maandag 4 maart 2019 11:17 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Leuk voor je, als jij nu Kumbaya inzet dan pak ik mijn gitaar erbij.
Voor de rest hou ik het wel bij mijn eigen visie als je het goed vindt.
Best wel.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:13 schreef Ranah het volgende:
is het niet raar dat degenen die de COS de COS willen laten zoals die bedoeld is worden beschouwd als degenen die moeilijk doen?
Is dat het geval dan? Het gaat er dacht ik om dat er dingen die in de COS besproken worden ook op andere plekken moeten worden besproken volgens enkelen?quote:Op maandag 4 maart 2019 12:13 schreef Ranah het volgende:
is het niet raar dat degenen die de COS de COS willen laten zoals die bedoeld is worden beschouwd als degenen die moeilijk doen?
Facebookberichten zijn ook lastig voor mensen die geen fb hebben, dus liever niet op de COS.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:53 schreef Ranah het volgende:
Het gaat mij bv om herhaalde facebook berichten in de COS, het gaat om iedere keer maar weer terugkomen op gebeurtenissen van dagen geleden en zeg er vooral niets van want dan ben je van de cospolitie of je hangt de mod uit.
Haal dan ook gewoon de gekleurde tekst boven het schrijfvlak weg en vervang Commentaar op streams dan door: Alles over Utopia mag besproken worden in de COS als het maar gezellig is.
zolang er geruzie over blijft door onduidelijkheidquote:Op maandag 4 maart 2019 13:29 schreef jasoe het volgende:
Hoe lang gaat dit gezeik nog door, man man man
Aan liever niet hebben we echt niks.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Facebookberichten zijn ook lastig voor mensen die geen fb hebben, dus liever niet op de COS.
Die ernaast is voor een spoiler.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:22 schreef Crabapple het volgende:
Is het een idee om een snelkoppeling voor een spoiler te maken net als dat er nu een voor een quote is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat er af en toe een facebookberichtje geplaatst wordt door een niet wetende user kan gebeuren. Die wordt dan doorverwezen. Helemaal voorkomen kan je dit niet. Vandaar 'liever niet'.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:37 schreef mootie het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben we echt niks.
Gisteren werden fb-berichten door een mod doorgestuurd naar het juiste topic. Twee pagina’s later zitten de mods zelf over fb-berichten te kletsen.
Wat willen jullie nou.
En pleaaaase, kom niet met zijweggetje
Hoe is het mogelijk dat mensen dat niet weten.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat er af en toe een facebookberichtje geplaatst wordt door een niet wetende user kan gebeuren. Die wordt dan doorverwezen. Helemaal voorkomen kan je dit niet. Vandaar 'liever niet'.
[quote]quote:
Die discussie ging iets anders Mootie, lees maar terug.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat mensen dat niet weten.
En als je ze vriendelijk doorverwijst krijg je een grote bek.
Zit nu even de Cos terug te lezen, en uiteraard weeeer het Lotusgezeur.
Mensen vragen vriendelijk of het op kan houden, sturen ze door naar het juiste topic... en wat krijgen ze? ‘Wie bepaalt dat?? Bepaal jij dat?? Ik zet het lekker puh gewoon in de Cos!’
Maar dat is wel de teneur.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:48 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Die discussie ging iets anders Mootie, lees maar terug.
Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:37 schreef mootie het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben we echt niks.
Gisteren werden fb-berichten door een mod doorgestuurd naar het juiste topic. Twee pagina’s later zitten de mods zelf over fb-berichten te kletsen.
Wat willen jullie nou.
En pleaaaase, kom niet met zijweggetje
maar mods zijn niet altijd aanwezig (zeggen ze zelf). Dan moet je dus maar aan blijven modderen net zoals met het hele lotus-verhaal? Hele cos-topics vol met idiote FB-berichten en het vooral niet hebben over de streams. Een verwijzing naar de SC of bewonerstopic is dan toch zo raar niet?quote:Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
Nee hoor is echt niet raar. Het is allemaal niet zo zwart wit als ik het hier boven stel joh.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:50 schreef Charmian het volgende:
[..]
maar mods zijn niet altijd aanwezig (zeggen ze zelf). Dan moet je dus maar aan blijven modderen net zoals met het hele lotus-verhaal? Hele cos-topics vol met idiote FB-berichten en het vooral niet hebben over de streams. Een verwijzing naar de SC of bewonerstopic is dan toch zo raar niet?
Het is alleen jammer dat als je het vriendelijk vraagt er gewoon geen gehoor aan wordt gegeven. Precies wat mootie dus zegt.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee hoor is echt niet raar. Het is allemaal niet zo zwart wit als ik het hier boven stel joh.
Ik reageerde nu alleen op de situatie die mootie zelf aandroeg en probeerde uit te leggen waarom het daar niet zo gepast was.
Het lijkt me juist fijn als de users elkaar op weg helpen maar doe het dan ook in de zin van iemand op weg helpen en niet iemand wegsturen met de boodschap 'houd het dan ook daar' .
Dat is idd heel moeilijk en daar mag je in die zin je medeusers op aankijken (alleen aankijken niet uitvechtenquote:Op maandag 4 maart 2019 18:56 schreef Charmian het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat als je het vriendelijk vraagt er gewoon geen gehoor aan wordt gegeven. Precies wat mootie dus zegt.
Ik denk dat de interpretatie van 'vriendelijk vragen' nogal verschilt per user en dat dat juist wrijving kan veroorzaken.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:56 schreef Charmian het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat als je het vriendelijk vraagt er gewoon geen gehoor aan wordt gegeven. Precies wat mootie dus zegt.
quote:ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Vriendelijk vragen is een term die alle hier op hun eigen manier opvat en dat is voor mij best prima we zijn allemaal ons eigen persoontje en dat komt hier in UTO net iets meer naar vorenquote:Op maandag 4 maart 2019 19:14 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Ik denk dat de interpretatie van 'vriendelijk vragen' nogal verschilt per user en dat dat juist wrijving kan veroorzaken.
@:Nanking omschreef het net mooi[..]
Lol weer een FA die hier zit. Het word vriendelijk gevraagd. En dan is het bemoei je er niet meequote:Op maandag 4 maart 2019 19:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Vriendelijk vragen is een term die alle hier op hun eigen manier opvat en dat is voor mij best prima we zijn allemaal ons eigen persoontje en dat komt hier in UTO net iets meer naar voren. Begrijp me goed ik antwoordde nu net echt op 1 situatie met mijn post en waarom het daar op dat moment niet gepast is. Niet elke actie waar je iemand wil helpen is pseudomodden, deze actie was dat echter wel in mijn ogen.
In dat geval kun je het beste gewoon doorgaan met zelf het juiste voorbeeld geven, inderdaad een tr zetten en het aan de mods overlaten.quote:Op maandag 4 maart 2019 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Lol weer een FA die hier zit. Het word vriendelijk gevraagd. En dan is het bemoei je er niet mee
Forum admin, de laatste keer dat ik keek was UTO een onderdeel van het forum.quote:Op maandag 4 maart 2019 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Lol weer een FA die hier zit. Het word vriendelijk gevraagd. En dan is het bemoei je er niet mee
Ik heb vanmorgen helemaal niet gepost in de cos het ging over iemand anders die vroeg om het in het juiste topic te plaatsen. En die kreeg het antwoord dat waar hij zich mee bemoeide en ik doe lekker zelf wat ik post. Ik snap inmiddels wel dat als ik dat doe dat dat als een rode lap op een stier werkt, dus ik brand mijn vingers er niet meer aan (meestal)quote:Op maandag 4 maart 2019 20:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Forum admin, de laatste keer dat ik keek was UTO een onderdeel van het forum.
De situatie die ik hierboven besprak was allebehalve een vriendelijk vraag, het was zoals ik de situatie schetste met een letterlijke tekst die je zelf hebt geplaatst. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij als jij het anders had gevraagd ik er over zou vallen, je doet aan pseudomodden daar spreek ik je op aan meer niet. Daarnaast probeerde ik nog uit te leggen over dat het wel of niet toestaan van een eventuele facebookpost en waar deze grens ligt. Als je in t vervolg geen antwoorden op je vragen wil hebben, even goede vrienden hoor.
Je kunt over het feit vallen dat je dat denkt dat ik hier zomaar even kom zeuren,met 'weer' een FA die hier reageert, ik noem het gewoon betrokkenheid met het forum, dus ook UTO.
Ik zag jouw vraag en besloot hierop te reageren.
Ach joh ik had geen jij mogen zeggen in mijn post want ik sprak mootie aan en niet jouquote:Op maandag 4 maart 2019 20:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen helemaal niet gepost in de cos het ging over iemand anders die vroeg om het in het juiste topic te plaatsen. En die kreeg het antwoord dat waar hij zich mee bemoeide en ik doe lekker zelf wat ik post. Ik snap inmiddels wel dat als ik dat doe dat dat als een rode lap op een stier werkt, dus ik brand mijn vingers er niet meer aan (meestal)
Liefs
Mootie was het ook nietquote:Op maandag 4 maart 2019 20:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ach joh ik had geen jij mogen zeggen in mijn post want ik sprak mootie aan en niet jou
Ik bedoel in de cosquote:Op maandag 4 maart 2019 20:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
JawelUTO / Feedback #36
Die quote ik daar
Ik mag toch hopen dat mensen dat inmiddels weten en anders kunnen we ze er nog een keer op wijzen als het weer vaker voor komt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:01 schreef mootie het volgende:
Het stond trouwens altijd in de topic pointer.
Dingen van fb in het social mediatopic, off topic in de SC, zwaaien en groetjes in de SC.
Waarom is dat eigenlijk weg? Daar kon je mensen ook prima naar verwijzen.
Aan het veel voorkomende gezwaai te zien, weten ze dat nietquote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mensen dat inmiddels weten en anders kunnen we ze er nog een keer op wijzen als het weer vaker voor komt.
Ik weet niet of dat een goed idee is, dat is een hele lap tekst en het staat ook in de FAQ.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef DKUp het volgende:
Die zin/zinnen kan/kunnen er toch wel weer bij?
Die Facebook-berichten waren een tijd geleden soms en de afgelopen week ging het er alleen maar over.
Oké.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een goed idee is, dat is een hele lap tekst en het staat ook in de FAQ.
Maar ik zet het achter in de groep, we komen hier nog op terug.
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
Dat ben ik met je eens Dotteke. Ik heb vandaag eens opgelet op de COS. Ik vind het allemaal een beetje dubbel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.
As mensen eens iets meer scrollen en minder hier klagen zijn we al een heel eind verder.
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:18 schreef Ranah het volgende:
Het gaat misschien niet om veel of weinig off topic in de COS maar om de onduidelijkheid wat wel of niet mag.
De ene mod zegt hou de COS schoon, een ander doet gewoon off topic mee en weer een ander zegt dat iedereen wel weet dat het niet mag.
Ondertussen zijn de paar afspraken die er zwart op wit waren verwijderd.
De een probeert met zachte hand naar een ander topic te verwijzen, de ander zegt : ik post wat ik wil.
Zolang de afspraken tegenstrijdig blijven zal er gedoe zijn.
Het maakt mij niet uit wat mag of niet mag maar trek 1 lijn.
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaakquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.
En ja het zal vast ook wel eens gebeuren dat een mod in iets offtopics meegaat. We zijn allemaal mensen, is ook geen ramp, en dat is het bij users ook niet, zolang er maar een beetje geluisterd wordt als aangegeven wordt dat het genoeg is.
Een keer een zwaaitje in de cos is echt geen probleem, gaat het pagina's lang door, dan wordt het storender. En weet je niet zeker of uiets wel te ver gaat of niet, vraag het gerust even!
Dar kun je dan alleen aangeven als je aanwezig bent.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.
En ja het zal vast ook wel eens gebeuren dat een mod in iets offtopics meegaat. We zijn allemaal mensen, is ook geen ramp, en dat is het bij users ook niet, zolang er maar een beetje geluisterd wordt als aangegeven wordt dat het genoeg is.
Een keer een zwaaitje in de cos is echt geen probleem, gaat het pagina's lang door, dan wordt het storender. En weet je niet zeker of uiets wel te ver gaat of niet, vraag het gerust even!
Ik heb het ook wel eens dat ik denk: Oei we dwalen nu wel erg af, dat heeft iedereen en dat is ook helemaal niet erg. Je kan vriendelijk vragen of het weer ontopic kan of zet een TR dan reageren wij er op.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:20 schreef Ranah het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaak
en degenen die er iets van zeggen een grote bek krijgen en dat los je zo niet op.
Het blijft dus vaag maar wees dan niet verrast dat er dagelijks gekat blijft worden. Als jullie dat op de koop toe nemen, ik vind het prima.
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.
As mensen eens iets meer scrollen en minder hier klagen zijn we al een heel eind verder.
Het gaat niet eens om persoonlijk worden of aanvallen. Ook vriendelijk vragen wordt niet op prijs gesteldquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens dat ik denk: Oei we dwalen nu wel erg af, dat heeft iedereen en dat is ook helemaal niet erg. Je kan vriendelijk vragen of het weer ontopic kan of zet een TR dan reageren wij er op.
Het is niet de bedoeling dat mensen voor anderen willen/gaan bepalen wat ze wel of niet kunnen doen of zeggen daar krijg je weerstand van wat vaak uitloopt op ruzie, en daar zijn de mods voor.
Zien wij iets niet omdat we er even niet zijn, of het niet zien dan kan je daar een TR van maken.
Een Discussie hetzelfde, prima in de COS als het over de streams gaat, zolang het maar op een normale toon gebeurd. Laat elkaar in de waarde en ga niet persoonlijk naar elkaar worden.
Yep, daarom ook deze Topic pointer en vragen we continu om te scrollen of een TR te zetten (Als het uit de hand loopt) i.p.v. op elkaar reageren als je een post niet ok vind. Dat zou al een hele kettingreactie aan reacties op elkaar voorkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:42 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Vooral het door blijven zoeken en zuigen, is het geen cap dan is het een gif, is het geen fb bericht dan is het zwaaien.
Ik erger me inmiddels meer aan het commentaar, het commentaar wat daar weer op komt en het opkomen voor de personen die zo graag commentaar hebben.
Al met al verstoort zoiets de gang van zaken op de COS meer dan hetgeen waarover het begon.
Ik zie wel mensen het vriendelijk vragen waar gewoon op gereageerd word. Maar als mensen continu anderen willen doorsturen om de kleinste opmerkingen of overal keihard op induiken omdat ze het zelf niet eens zijn met bepaalde posten, dan komt daar op een gegeven moment commentaar op. je kunt mensen niet dwingen ergens naartoe te gaan of op een bepaalde manier te reageren, daar komen ook vaak de persoonlijke aanvallen vandaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:46 schreef Ranah het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om persoonlijk worden of aanvallen. Ook vriendelijk vragen wordt niet op prijs gesteld
Jammer, ik denk dat we nog steeds allemaal langs elkaar heen praten.
Je kunt mensen niet dwingen naar het sociamediatopi te gaan. Maar je kunt wel duidelijk maken dat het niet in de Cos hoort.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zie wel mensen het vriendelijk vragen waar gewoon op gereageerd word. Maar als mensen continu anderen willen doorsturen om de kleinste opmerkingen of overal keihard op induiken omdat ze het zelf niet eens zijn met bepaalde posten, dan komt daar op een gegeven moment commentaar op. je kunt mensen niet dwingen ergens naartoe te gaan of op een bepaalde manier te reageren, daar komen ook vaak de persoonlijke aanvallen vandaan.
Daarom dan een TR als het uit de hand loopt dan gaan we er naar kijken.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet dwingen naar het sociamediatopi te gaan. Maar je kunt wel duidelijk maken dat het niet in de Cos hoort.
Zolang het steeds maar wel en dan niet en dan een beetje wordt getolereerd kun je er ook als mod niks van zeggen,
quote:Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.quote:
Weet je, ik zie ook users die beleefd verwijzen naar een ander topic bij andermans 'offtopic' een paar bladzijden verderop zelf off topic gaan. Juist omdat iedereen wel eens een 'zijweg' neemt, vind ik het een beetje kinnesinne om gelijk met een verwijzing naar een ander topic te komen. En dan worden nog niet alle off topics 'doorverwezen' wat er op doet lijken (let op geen beschuldiging!) dat alleen bij bepaalde ex bewoners het verzoek tot elders posten wordt gedaan. Ik kom heel vaak uitspraken en gifjes van Billy/Bats/Vlinder tegen daar zie ik nooit een 'verwijzing' bij maar bij Lotus/Mike komen er vaak opmerkingen. Ik vind vrijwel alle zijweggetjes leuk dus ik stoor mij daar niet aan, maar ik stoor mij wel enigzins aan gehakketak over dit soort futiliteiten. Vandaag overigens genoten van de stemmingen en de sfeer in de Cos (door een enkele mopperkont laat ik mijn Cossen niet vergallenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:20 schreef Ranah het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaak
en degenen die er iets van zeggen een grote bek krijgen en dat los je zo niet op.
Het blijft dus vaag maar wees dan niet verrast dat er dagelijks gekat blijft worden. Als jullie dat op de koop toe nemen, ik vind het prima.
Begrijp je de tekst niet of het maken van deze opmerking? Dan vraag je toch om een nadere uitleg?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.
Je stelt jezelf boven een andere user als je vriendelijk vraagt om iets in het juiste topic te posten?
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:58 schreef Bblurker2 het volgende:
OP afbeelding ff aangepast aan de stemmingen
[ afbeelding ]
Zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:42 schreef Crabapple het volgende:
Is de layout van het forum iets veranderd?
Die mening mag je hebben, maar het is wel het enige wat er in dat geval gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.
Je stelt jezelf boven een andere user als je vriendelijk vraagt om iets in het juiste topic te posten?
En sorry, in TR’s heb ik niet zo gek veel fiducie.
Goed bezig, bedankt!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:58 schreef Bblurker2 het volgende:
OP afbeelding ff aangepast aan de stemmingen
[ afbeelding ]
Je, jij? Het was niet naar mij persoonlijk gericht toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:00 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Die mening mag je hebben, maar het is wel het enige wat er in dat geval gedaan kan worden.
Wij kunnen natuurlijk users niet forceren naar jou te luisteren zodra je iets vraagt.
En ik denk dat waar nanking op doelde meer de manier is waarop je het soms doet. Je stuurt mensen weg omdat JIJ vind dat het er niet hoort. Daarbij geef jij dus aan dat jij beter dan een ander weet wat er wel of niet mag en ze maar naar jou moeten luisteren maar dat werkt onderling natuurlijk niet zo. Je kunt je mening geven maar niet van anderen verwachten dat ze zich daar naar schikken.[..]
Goed bezig, bedankt!
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.quote:Op woensdag 6 maart 2019 00:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Je, jij? Het was niet naar mij persoonlijk gericht toch?
En het gaat goddomme toch niet om een mening. Er zijn regels voor de Cos.
Een normale discussiequote:Op woensdag 6 maart 2019 00:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.
Er zijn inderdaad regels en zoals wij aangeven zijn die dat een zijweggetje mag en dat wij er wel wat aan doen als het te ver gaat. Je merkt zelf ook wel dat je mensen niet echt meekrijgt toch? Dan kun je beter gewoon zelf het goede voorbeeld geven en het ons verder laten oplossen.
Dan zelf net zo off-topic doorgaan levert niks op en zorgt er alleen maar voor dat het nog meer en langer off-topic blijft.
Als de regels nageleefd zouden worden in de cos, zou er ook geen user-correctie plaats hoeven te vinden. De regels worden in grote getale geschonden en dan praat ik niet over het door jou steeds gememoreerde zijweggetje...Dit bedoel ik met eindeloze discussies....Er komen geen bevrijdende antwoorden, daarom houd ik er ook maar over op om mee te discussiėren, want het is een weg die geen einde kent....quote:Op woensdag 6 maart 2019 00:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.
Er zijn inderdaad regels en zoals wij aangeven zijn die dat een zijweggetje mag en dat wij er wel wat aan doen als het te ver gaat. Je merkt zelf ook wel dat je mensen niet echt meekrijgt toch? Dan kun je beter gewoon zelf het goede voorbeeld geven en het ons verder laten oplossen.
Dan zelf net zo off-topic doorgaan levert niks op en zorgt er alleen maar voor dat het nog meer en langer off-topic blijft.
Als ik dit letterlijk neem zijn de regels rigide, is er geen ruimte voor zijweggetjes en zou het een soort doorlopend stream verslag met een toegespitste discussie zijn.quote:5.gif Slow Chat (SC) of Commentaren Op de Streams (COS)?
...... Daarnaast hebben we het ‘Commentaren Op de Streams’ topic [COS]. Dit topic is bedoeld voor het geven van commentaar op de streams en het voeren van ontopic (dus betrekking hebbend op wat zojuist op de streams was te zien) discussies over Utopia. Wil je liever over andere zaken posten: doe dit niet hier maar in de SC (of natuurlijk in een ander toepasselijk topic op FOK!)
Op- en aanmerkingen die betrekking hebben op de moderatie, daar is de SC dan weer niét voor bedoeld. Hiervoor kun je terecht in het Feedback-topic.
Met alle respect, jij bent hier pas net. De mensen die hier ageren tegen het beleid posten hier al heel lang.quote:Op woensdag 6 maart 2019 01:25 schreef Crabapple het volgende:
Dit stuk tekst staat bij de 'intro' van het Utopiaforum[..]
Als ik dit letterlijk neem zijn de regels rigide, is er geen ruimte voor zijweggetjes en zou het een soort doorlopend stream verslag met een toegespitste discussie zijn.
Maar er is ook een topic 'stream verslagen' (zonder discussie?)
Misschien is het een idee om deze tekst aan te passen naar de actuele Mod afspraken zoals we die hier de laatste week in Feedback hebben kunnen lezen?
Dan is dat geen reden voor twist meer.
Ik ben mij bewust dat wat ik leuk vind bij een ander de nekharen omhoog kan laten komen en dat zal andersom dan net zo zijn.
Maar met een beetje geven en nemen, komen we een heel eind.
Ja dat was ik die die post plaatste, joh wat denk je ik krijg haar niet klein via posts in de Cos dan zet ik maar een TR? Nah ik stop dus niet met posten in de Cos en zeker niet voor jou, je zou eens beter moeten kijken naar andere posts in de Cos en daar een TR op doen, posts die prive foto's bevatten wat geen flikker met de streams te maken hebben,doodsbedreigingen vele en vele malen schofterige posts als mijn ene post waar jij een TR op geplaatst hebt, en dan vergeet je eigen posten ook aub niet want daar lusten de honden ook geen brood van.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:40 schreef BloesBloes het volgende:
Een TR zetten, laat me niet lachen. Vanmorgen maar eens gedaan aangaande iemand die wenste dat een bewoner zou stikken in een stuk brood. Ik denk, nou ik krijg een vermaning over het iemand toewensen van een gebroken enkel (het toewensen van lichamelijk letsel) dan zal een bewoner doodwensen wel helemaal niet kunnen, ik doe eens een TR. Nou het staat er nog gewoon hoor, tis toch ook een beetje afhankelijk van wie wat zegt heb ik de indruk.
Leuk, dat je je meldt, maar aan de lopende discussie voegt het weinig tot niets toe. Het was niet toegespitst op jouw persoon, ik ken je naam amper. Het gaat over moderatie, TR's en het voeren van een discussie vandaar ook dat ik geen naam noem.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:32 schreef danaqui het volgende:
[..]
Ja dat was ik die die post plaatste, joh wat denk je ik krijg haar niet klein via posts in de Cos dan zet ik maar een TR? Nah ik stop dus niet met posten in de Cos en zeker niet voor jou, je zou eens beter moeten kijken naar andere posts in de Cos en daar een TR op doen, posts die prive foto's bevatten wat geen flikker met de streams te maken hebben,doodsbedreigingen vele en vele malen schofterige posts als mijn ene post waar jij een TR op geplaatst hebt, en dan vergeet je eigen posten ook aub niet want daar lusten de honden ook geen brood van.
Zo ik heb mijn zegje gedaan en bekijk maar wat je ermee doet krijg ik een ban jammer dan maar kijk eerst eens verder zal je goed doen.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:38 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Leuk, dat je je meldt, maar aan de lopende discussie voegt het weinig tot niets toe. Het was niet toegespitst op jouw persoon, ik ken je naam amper. Het gaat over moderatie, TR's en het voeren van een discussie vandaar ook dat ik geen naam noem.
Dan moet het apart onderdeel streamverslag maar terug, want dat was puur een verslag van de streams. Praten over de streams kan ruimer geļnterpreteerd worden dan sommigen lief is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 01:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Met alle respect, jij bent hier pas net. De mensen die hier ageren tegen het beleid posten hier al heel lang.
De Cos bestaat al jaren, geen idee hoe lang precies, minstens 10 in elk geval.
Het is pas sinds een tijdje dat de Cos ineens een gezelligheidsclubje moet zijn. Voorheen lag de nadruk toch echt op de streams.
En het streamverslagentopic is superhandig, alleen worden er bijna geen verslagen meer gemaakt. Dus de Cos is de enige bron.
En wat betreft de faq, daar staat inderdaad mooi omschreven wat de Cos hoort te zijn. Commentaar op de streams en discussies over dingen die net op de streams te zien waren.![]()
Voor gezellig gekwebbel is er altijd de SC![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan moet het apart onderdeel streamverslag maar terug, want dat was puur een verslag van de streams. Praten over de streams kan ruimer geļnterpreteerd worden dan sommigen lief is.
Het wordt mij duidelijk waarom jij (en de groep die jij suggereert) denkt de dienst te mogen uitmaken.
Dat brengt algemene ergernis en onderling geruzie. Ik snap niet waarom men de behoefte voelt om anderen constant in de Cos op de vingers te tikken en daardoor gedoe initėert.
Er zijn mods, die hebben al genoeg te doen en krijgen het nog zwaarder met dit geėmmer.
Dit heb ik al eerder aangegeven.
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:12 schreef Bblurker2 het volgende:
Iemand die hier redelijk nieuw is mag niet mee discussiėren of heeft minder recht om mee te discussiėren? Dat insinueer je nu wel. Zelf vind ik het goed dat het pseudo-modden wordt aangepakt, als het consequent gebeurt.
Dat topic is er gewoon hoor.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan moet het apart onderdeel streamverslag maar terug, want dat was puur een verslag van de streams. Praten over de streams kan ruimer geļnterpreteerd worden dan sommigen lief is.
Het wordt mij duidelijk waarom jij (en de groep die jij suggereert) denkt de dienst te mogen uitmaken.
Dat brengt algemene ergernis en onderling geruzie. Ik snap niet waarom men de behoefte voelt om anderen constant in de Cos op de vingers te tikken en daardoor gedoe initėert.
Er zijn mods, die hebben al genoeg te doen en krijgen het nog zwaarder met dit geėmmer.
Dit heb ik al eerder aangegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |