Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.quote:
Weet je, ik zie ook users die beleefd verwijzen naar een ander topic bij andermans 'offtopic' een paar bladzijden verderop zelf off topic gaan. Juist omdat iedereen wel eens een 'zijweg' neemt, vind ik het een beetje kinnesinne om gelijk met een verwijzing naar een ander topic te komen. En dan worden nog niet alle off topics 'doorverwezen' wat er op doet lijken (let op geen beschuldiging!) dat alleen bij bepaalde ex bewoners het verzoek tot elders posten wordt gedaan. Ik kom heel vaak uitspraken en gifjes van Billy/Bats/Vlinder tegen daar zie ik nooit een 'verwijzing' bij maar bij Lotus/Mike komen er vaak opmerkingen. Ik vind vrijwel alle zijweggetjes leuk dus ik stoor mij daar niet aan, maar ik stoor mij wel enigzins aan gehakketak over dit soort futiliteiten. Vandaag overigens genoten van de stemmingen en de sfeer in de Cos (door een enkele mopperkont laat ik mijn Cossen niet vergallenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:20 schreef Ranah het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaak
en degenen die er iets van zeggen een grote bek krijgen en dat los je zo niet op.
Het blijft dus vaag maar wees dan niet verrast dat er dagelijks gekat blijft worden. Als jullie dat op de koop toe nemen, ik vind het prima.
Begrijp je de tekst niet of het maken van deze opmerking? Dan vraag je toch om een nadere uitleg?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.
Je stelt jezelf boven een andere user als je vriendelijk vraagt om iets in het juiste topic te posten?
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:58 schreef Bblurker2 het volgende:
OP afbeelding ff aangepast aan de stemmingen
[ afbeelding ]
Zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:42 schreef Crabapple het volgende:
Is de layout van het forum iets veranderd?
Die mening mag je hebben, maar het is wel het enige wat er in dat geval gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind daar serieus heel rare dingen in staan.
Je stelt jezelf boven een andere user als je vriendelijk vraagt om iets in het juiste topic te posten?
En sorry, in TR’s heb ik niet zo gek veel fiducie.
Goed bezig, bedankt!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:58 schreef Bblurker2 het volgende:
OP afbeelding ff aangepast aan de stemmingen
[ afbeelding ]
Je, jij? Het was niet naar mij persoonlijk gericht toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:00 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Die mening mag je hebben, maar het is wel het enige wat er in dat geval gedaan kan worden.
Wij kunnen natuurlijk users niet forceren naar jou te luisteren zodra je iets vraagt.
En ik denk dat waar nanking op doelde meer de manier is waarop je het soms doet. Je stuurt mensen weg omdat JIJ vind dat het er niet hoort. Daarbij geef jij dus aan dat jij beter dan een ander weet wat er wel of niet mag en ze maar naar jou moeten luisteren maar dat werkt onderling natuurlijk niet zo. Je kunt je mening geven maar niet van anderen verwachten dat ze zich daar naar schikken.[..]
Goed bezig, bedankt!
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.quote:Op woensdag 6 maart 2019 00:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Je, jij? Het was niet naar mij persoonlijk gericht toch?
En het gaat goddomme toch niet om een mening. Er zijn regels voor de Cos.
Een normale discussiequote:Op woensdag 6 maart 2019 00:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.
Er zijn inderdaad regels en zoals wij aangeven zijn die dat een zijweggetje mag en dat wij er wel wat aan doen als het te ver gaat. Je merkt zelf ook wel dat je mensen niet echt meekrijgt toch? Dan kun je beter gewoon zelf het goede voorbeeld geven en het ons verder laten oplossen.
Dan zelf net zo off-topic doorgaan levert niks op en zorgt er alleen maar voor dat het nog meer en langer off-topic blijft.
Als de regels nageleefd zouden worden in de cos, zou er ook geen user-correctie plaats hoeven te vinden. De regels worden in grote getale geschonden en dan praat ik niet over het door jou steeds gememoreerde zijweggetje...Dit bedoel ik met eindeloze discussies....Er komen geen bevrijdende antwoorden, daarom houd ik er ook maar over op om mee te discussiėren, want het is een weg die geen einde kent....quote:Op woensdag 6 maart 2019 00:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet te vloeken toch? Dan houdt een normale discussie vrij snel op.
Er zijn inderdaad regels en zoals wij aangeven zijn die dat een zijweggetje mag en dat wij er wel wat aan doen als het te ver gaat. Je merkt zelf ook wel dat je mensen niet echt meekrijgt toch? Dan kun je beter gewoon zelf het goede voorbeeld geven en het ons verder laten oplossen.
Dan zelf net zo off-topic doorgaan levert niks op en zorgt er alleen maar voor dat het nog meer en langer off-topic blijft.
Als ik dit letterlijk neem zijn de regels rigide, is er geen ruimte voor zijweggetjes en zou het een soort doorlopend stream verslag met een toegespitste discussie zijn.quote:5.gif Slow Chat (SC) of Commentaren Op de Streams (COS)?
...... Daarnaast hebben we het ‘Commentaren Op de Streams’ topic [COS]. Dit topic is bedoeld voor het geven van commentaar op de streams en het voeren van ontopic (dus betrekking hebbend op wat zojuist op de streams was te zien) discussies over Utopia. Wil je liever over andere zaken posten: doe dit niet hier maar in de SC (of natuurlijk in een ander toepasselijk topic op FOK!)
Op- en aanmerkingen die betrekking hebben op de moderatie, daar is de SC dan weer niét voor bedoeld. Hiervoor kun je terecht in het Feedback-topic.
Met alle respect, jij bent hier pas net. De mensen die hier ageren tegen het beleid posten hier al heel lang.quote:Op woensdag 6 maart 2019 01:25 schreef Crabapple het volgende:
Dit stuk tekst staat bij de 'intro' van het Utopiaforum[..]
Als ik dit letterlijk neem zijn de regels rigide, is er geen ruimte voor zijweggetjes en zou het een soort doorlopend stream verslag met een toegespitste discussie zijn.
Maar er is ook een topic 'stream verslagen' (zonder discussie?)
Misschien is het een idee om deze tekst aan te passen naar de actuele Mod afspraken zoals we die hier de laatste week in Feedback hebben kunnen lezen?
Dan is dat geen reden voor twist meer.
Ik ben mij bewust dat wat ik leuk vind bij een ander de nekharen omhoog kan laten komen en dat zal andersom dan net zo zijn.
Maar met een beetje geven en nemen, komen we een heel eind.
Ja dat was ik die die post plaatste, joh wat denk je ik krijg haar niet klein via posts in de Cos dan zet ik maar een TR? Nah ik stop dus niet met posten in de Cos en zeker niet voor jou, je zou eens beter moeten kijken naar andere posts in de Cos en daar een TR op doen, posts die prive foto's bevatten wat geen flikker met de streams te maken hebben,doodsbedreigingen vele en vele malen schofterige posts als mijn ene post waar jij een TR op geplaatst hebt, en dan vergeet je eigen posten ook aub niet want daar lusten de honden ook geen brood van.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:40 schreef BloesBloes het volgende:
Een TR zetten, laat me niet lachen. Vanmorgen maar eens gedaan aangaande iemand die wenste dat een bewoner zou stikken in een stuk brood. Ik denk, nou ik krijg een vermaning over het iemand toewensen van een gebroken enkel (het toewensen van lichamelijk letsel) dan zal een bewoner doodwensen wel helemaal niet kunnen, ik doe eens een TR. Nou het staat er nog gewoon hoor, tis toch ook een beetje afhankelijk van wie wat zegt heb ik de indruk.
Leuk, dat je je meldt, maar aan de lopende discussie voegt het weinig tot niets toe. Het was niet toegespitst op jouw persoon, ik ken je naam amper. Het gaat over moderatie, TR's en het voeren van een discussie vandaar ook dat ik geen naam noem.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:32 schreef danaqui het volgende:
[..]
Ja dat was ik die die post plaatste, joh wat denk je ik krijg haar niet klein via posts in de Cos dan zet ik maar een TR? Nah ik stop dus niet met posten in de Cos en zeker niet voor jou, je zou eens beter moeten kijken naar andere posts in de Cos en daar een TR op doen, posts die prive foto's bevatten wat geen flikker met de streams te maken hebben,doodsbedreigingen vele en vele malen schofterige posts als mijn ene post waar jij een TR op geplaatst hebt, en dan vergeet je eigen posten ook aub niet want daar lusten de honden ook geen brood van.
Zo ik heb mijn zegje gedaan en bekijk maar wat je ermee doet krijg ik een ban jammer dan maar kijk eerst eens verder zal je goed doen.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:38 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Leuk, dat je je meldt, maar aan de lopende discussie voegt het weinig tot niets toe. Het was niet toegespitst op jouw persoon, ik ken je naam amper. Het gaat over moderatie, TR's en het voeren van een discussie vandaar ook dat ik geen naam noem.
Dan moet het apart onderdeel streamverslag maar terug, want dat was puur een verslag van de streams. Praten over de streams kan ruimer geļnterpreteerd worden dan sommigen lief is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 01:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Met alle respect, jij bent hier pas net. De mensen die hier ageren tegen het beleid posten hier al heel lang.
De Cos bestaat al jaren, geen idee hoe lang precies, minstens 10 in elk geval.
Het is pas sinds een tijdje dat de Cos ineens een gezelligheidsclubje moet zijn. Voorheen lag de nadruk toch echt op de streams.
En het streamverslagentopic is superhandig, alleen worden er bijna geen verslagen meer gemaakt. Dus de Cos is de enige bron.
En wat betreft de faq, daar staat inderdaad mooi omschreven wat de Cos hoort te zijn. Commentaar op de streams en discussies over dingen die net op de streams te zien waren.![]()
Voor gezellig gekwebbel is er altijd de SC![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan moet het apart onderdeel streamverslag maar terug, want dat was puur een verslag van de streams. Praten over de streams kan ruimer geļnterpreteerd worden dan sommigen lief is.
Het wordt mij duidelijk waarom jij (en de groep die jij suggereert) denkt de dienst te mogen uitmaken.
Dat brengt algemene ergernis en onderling geruzie. Ik snap niet waarom men de behoefte voelt om anderen constant in de Cos op de vingers te tikken en daardoor gedoe initėert.
Er zijn mods, die hebben al genoeg te doen en krijgen het nog zwaarder met dit geėmmer.
Dit heb ik al eerder aangegeven.
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:12 schreef Bblurker2 het volgende:
Iemand die hier redelijk nieuw is mag niet mee discussiėren of heeft minder recht om mee te discussiėren? Dat insinueer je nu wel. Zelf vind ik het goed dat het pseudo-modden wordt aangepakt, als het consequent gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |