Mootie was het ook nietquote:Op maandag 4 maart 2019 20:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ach joh ik had geen jij mogen zeggen in mijn post want ik sprak mootie aan en niet jou
Ik bedoel in de cosquote:Op maandag 4 maart 2019 20:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
JawelUTO / Feedback #36
Die quote ik daar
Ik mag toch hopen dat mensen dat inmiddels weten en anders kunnen we ze er nog een keer op wijzen als het weer vaker voor komt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:01 schreef mootie het volgende:
Het stond trouwens altijd in de topic pointer.
Dingen van fb in het social mediatopic, off topic in de SC, zwaaien en groetjes in de SC.
Waarom is dat eigenlijk weg? Daar kon je mensen ook prima naar verwijzen.
Aan het veel voorkomende gezwaai te zien, weten ze dat nietquote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mensen dat inmiddels weten en anders kunnen we ze er nog een keer op wijzen als het weer vaker voor komt.
Ik weet niet of dat een goed idee is, dat is een hele lap tekst en het staat ook in de FAQ.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef DKUp het volgende:
Die zin/zinnen kan/kunnen er toch wel weer bij?
Die Facebook-berichten waren een tijd geleden soms en de afgelopen week ging het er alleen maar over.
Oké.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een goed idee is, dat is een hele lap tekst en het staat ook in de FAQ.
Maar ik zet het achter in de groep, we komen hier nog op terug.
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
Dat ben ik met je eens Dotteke. Ik heb vandaag eens opgelet op de COS. Ik vind het allemaal een beetje dubbel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.
As mensen eens iets meer scrollen en minder hier klagen zijn we al een heel eind verder.
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:18 schreef Ranah het volgende:
Het gaat misschien niet om veel of weinig off topic in de COS maar om de onduidelijkheid wat wel of niet mag.
De ene mod zegt hou de COS schoon, een ander doet gewoon off topic mee en weer een ander zegt dat iedereen wel weet dat het niet mag.
Ondertussen zijn de paar afspraken die er zwart op wit waren verwijderd.
De een probeert met zachte hand naar een ander topic te verwijzen, de ander zegt : ik post wat ik wil.
Zolang de afspraken tegenstrijdig blijven zal er gedoe zijn.
Het maakt mij niet uit wat mag of niet mag maar trek 1 lijn.
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaakquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.
En ja het zal vast ook wel eens gebeuren dat een mod in iets offtopics meegaat. We zijn allemaal mensen, is ook geen ramp, en dat is het bij users ook niet, zolang er maar een beetje geluisterd wordt als aangegeven wordt dat het genoeg is.
Een keer een zwaaitje in de cos is echt geen probleem, gaat het pagina's lang door, dan wordt het storender. En weet je niet zeker of uiets wel te ver gaat of niet, vraag het gerust even!
Dar kun je dan alleen aangeven als je aanwezig bent.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Als modteam zijn we het er gewoon allemaal over eens dat we grotendeels de cos schoon willen houden maar dat een zijweggetje moet kunnen. Een zijweggetje kan natuurlijk te ver gaan maar dat geven we wel aan.
En ja het zal vast ook wel eens gebeuren dat een mod in iets offtopics meegaat. We zijn allemaal mensen, is ook geen ramp, en dat is het bij users ook niet, zolang er maar een beetje geluisterd wordt als aangegeven wordt dat het genoeg is.
Een keer een zwaaitje in de cos is echt geen probleem, gaat het pagina's lang door, dan wordt het storender. En weet je niet zeker of uiets wel te ver gaat of niet, vraag het gerust even!
Ik heb het ook wel eens dat ik denk: Oei we dwalen nu wel erg af, dat heeft iedereen en dat is ook helemaal niet erg. Je kan vriendelijk vragen of het weer ontopic kan of zet een TR dan reageren wij er op.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:20 schreef Ranah het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel en het klinkt logisch, punt is dat er soms wel lang doorgegaan wordt of vaak
en degenen die er iets van zeggen een grote bek krijgen en dat los je zo niet op.
Het blijft dus vaag maar wees dan niet verrast dat er dagelijks gekat blijft worden. Als jullie dat op de koop toe nemen, ik vind het prima.
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dus dat, daar stoor ik me meer aan dan een facebook bericht of een krantenartikel.
As mensen eens iets meer scrollen en minder hier klagen zijn we al een heel eind verder.
Het gaat niet eens om persoonlijk worden of aanvallen. Ook vriendelijk vragen wordt niet op prijs gesteldquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens dat ik denk: Oei we dwalen nu wel erg af, dat heeft iedereen en dat is ook helemaal niet erg. Je kan vriendelijk vragen of het weer ontopic kan of zet een TR dan reageren wij er op.
Het is niet de bedoeling dat mensen voor anderen willen/gaan bepalen wat ze wel of niet kunnen doen of zeggen daar krijg je weerstand van wat vaak uitloopt op ruzie, en daar zijn de mods voor.
Zien wij iets niet omdat we er even niet zijn, of het niet zien dan kan je daar een TR van maken.
Een Discussie hetzelfde, prima in de COS als het over de streams gaat, zolang het maar op een normale toon gebeurd. Laat elkaar in de waarde en ga niet persoonlijk naar elkaar worden.
Yep, daarom ook deze Topic pointer en vragen we continu om te scrollen of een TR te zetten (Als het uit de hand loopt) i.p.v. op elkaar reageren als je een post niet ok vind. Dat zou al een hele kettingreactie aan reacties op elkaar voorkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:42 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Vooral het door blijven zoeken en zuigen, is het geen cap dan is het een gif, is het geen fb bericht dan is het zwaaien.
Ik erger me inmiddels meer aan het commentaar, het commentaar wat daar weer op komt en het opkomen voor de personen die zo graag commentaar hebben.
Al met al verstoort zoiets de gang van zaken op de COS meer dan hetgeen waarover het begon.
Ik zie wel mensen het vriendelijk vragen waar gewoon op gereageerd word. Maar als mensen continu anderen willen doorsturen om de kleinste opmerkingen of overal keihard op induiken omdat ze het zelf niet eens zijn met bepaalde posten, dan komt daar op een gegeven moment commentaar op. je kunt mensen niet dwingen ergens naartoe te gaan of op een bepaalde manier te reageren, daar komen ook vaak de persoonlijke aanvallen vandaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:46 schreef Ranah het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om persoonlijk worden of aanvallen. Ook vriendelijk vragen wordt niet op prijs gesteld
Jammer, ik denk dat we nog steeds allemaal langs elkaar heen praten.
Je kunt mensen niet dwingen naar het sociamediatopi te gaan. Maar je kunt wel duidelijk maken dat het niet in de Cos hoort.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zie wel mensen het vriendelijk vragen waar gewoon op gereageerd word. Maar als mensen continu anderen willen doorsturen om de kleinste opmerkingen of overal keihard op induiken omdat ze het zelf niet eens zijn met bepaalde posten, dan komt daar op een gegeven moment commentaar op. je kunt mensen niet dwingen ergens naartoe te gaan of op een bepaalde manier te reageren, daar komen ook vaak de persoonlijke aanvallen vandaan.
Daarom dan een TR als het uit de hand loopt dan gaan we er naar kijken.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet dwingen naar het sociamediatopi te gaan. Maar je kunt wel duidelijk maken dat het niet in de Cos hoort.
Zolang het steeds maar wel en dan niet en dan een beetje wordt getolereerd kun je er ook als mod niks van zeggen,
quote:Op maandag 4 maart 2019 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Aan liever niet hebben jullie eigenlijk echt heel veel. Het COS topic is voor commentaar op streams maar een verdwaalde FB post hoeft niet altijd weg, als de hele discussie gekaapt wordt door deze fb post dan kan een mod besluiten om te wijzen op het sociale media topic of de SC of weet ik veel welk topic. Waar de grens hierin ligt is aanvoelen, baseren op hoe het normaal gaat en het voor iedereen zo gezellig mogelijk houden.
Het verschil tussen een mod die zegt het is klaar en een user die zegt 'Dat staat allang in het social mediatopic. Laat het ook daar.' is enorm in zulke kleine dingen.
Ten eerste stuur jij iemand daar heen en geeft een opdracht mee (laat het ook daar), dit valt gewoon onder pseudomodden en is heel moeilijk voor een mod. Je ontneemt niet alleen zijn taak in dit geval, maait iemand het gras onder de voeten weg ook stel je jezelf boven de andere user op dit moment. Want jij weet wel even waar hij of zij het moet posten. Als je vindt dat iemand iets daar en daar niet behoort te posten kun je toch een TR zetten en dan kijkt de mod ernaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |