Aardbei met heet voedsel is toch wel lekkerquote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:54 schreef Sigaartje het volgende:
Creativiteit in actie! Wat is dat voor sausje?
Ik tel daar nog geen 500 calorieen. Heb je daar echt genoeg aan?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:53 schreef Mikeytt het volgende:
Had weer zin om te koken, dus vandaag heb ik het volgende als avondeten:
2 burgers met hot sauce erop, half zakje spinazie en aardbei. Beetje peper en zout erop gedaan nadat ze klaar waren met koken. (aardbei is wel rauw)
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:00 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ik tel daar nog geen 500 calorieen. Heb je daar echt genoeg aan?
Of gaat de zak Croky en pot ijs open straks.
640kcal*quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:00 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ik tel daar nog geen 500 calorieen. Heb je daar echt genoeg aan?
Of gaat de zak Croky en pot ijs open straks.
Nope. Te weinig gekookt zelfsquote:
Er hoeven geen koolhydraten in iedere maaltijd. Of wel?quote:
Van mij moet niks.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er hoeven geen koolhydraten in iedere maaltijd. Of wel?
Neuh. Ik volg geen dieet, maar vind het prettig om 's avonds niet te veel koolhydraten te eten naast mn stuk fruit... Dus vaak gewoon puur groente en peulvruchten. (Nu bijv. groenteburgers)quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Van mij moet niks.![]()
Maar dit noem jij avondeten. En dat is meestal ook met een koolhydraten-bron. Tenzij je een bepaald dieet volgt.
Ik let eigenlijk vnl op mijn eiwitten. Dat ik daar genoeg van binnen krijg.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Neuh. Ik volg geen dieet, maar vind het prettig om 's avonds niet te veel koolhydraten te eten naast mn stuk fruit... Dus vaak gewoon puur groente en peulvruchten. (Nu bijv. groenteburgers)
Volgens mij zit ik met mn ontbijtjes vaak wel al aan het limiet van koolhydraten
Deed ik vroeger ook, maar merkte dat ik qua eiwitten meer dan genoeg binnen kreeg als ik gewoon normaal at, dus hoefde er niet echt op te letten. Vet wel overigens. Vergeet steeds om olie te gebruiken of iets vettigs te etenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik let eigenlijk vnl op mijn eiwitten. Dat ik daar genoeg van binnen krijg.
Ieder zijn ding.
En tof dat je je eten post!
Oei. Dat is voor mannen ook echt wel belangrijk. Vetten.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Deed ik vroeger ook, maar merkte dat ik qua eiwitten meer dan genoeg binnen kreeg als ik gewoon normaal at, dus hoefde er niet echt op te letten. Vet wel overigens. Vergeet steeds om olie te gebruiken of iets vettigs te eten
Ook voor vrouwen erg belangrijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Oei. Dat is voor mannen ook echt wel belangrijk. Vetten.
Begrijp dat die je hormoon-huishouding (mede) regelen.
Bakken, koken, grillen, 1 pot natquote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mag hopen dat je die burgers niet gekookt hebt
Oh dus je bent bodybuilder en je eet elke 4 uur ofzo?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er hoeven geen koolhydraten in iedere maaltijd. Of wel?
3 maaltijden per dag en dan 5 snacks ofzoquote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:05 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Oh dus je bent bodybuilder en je eet elke 4 uur ofzo?
Gedoe? Hoe dan?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:59 schreef Sigaartje het volgende:
Is dat verse spinazie?
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik spinazie eet uit een diepvriesdoosje. Ik vind het altijd zo'n gedoe, maar ik vind spinazie wel erg lekker.
Gedoe?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:59 schreef Sigaartje het volgende:
Is dat verse spinazie?
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik spinazie eet uit een diepvriesdoosje. Ik vind het altijd zo'n gedoe, maar ik vind spinazie wel erg lekker.
Pink Lady en Kanziquote:
Haten op havermoutquote:
Ja, ok, ik ga wel weer wegquote:
Heb ik wat gemist?quote:
Ik eet ze gewoon het hele jaar. Zelfde als frambozen en bramen.quote:
Definitie: dat veel energie en bouwstoffen bevat en daardoor de honger doet verdwijnenquote:Op zondag 3 maart 2019 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voedzaam is niet hetzelfde als veel kcals. Een Big Tasty is ook niet voedzaam.
Voor een 12 jarig meisje ja.quote:
quote:
Wie zegt dan dat je het er langer op moet doen? Er zijn zoveel mensen die hun calorie-inname spreiden.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:07 schreef CrashO het volgende:
[..]
Voor een 12 jarig meisje ja.
Hier doe ik het 2 uurtjes op, max
Dacht deze week wat gezonder eten. 3000kcal per dag en 30/30/40 verhouding (40=koolhydraten)quote:
Is gekookt! Houd niet zo van koude havermout.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:02 schreef Farenji het volgende:
Is die melk met havermout koud of heb je er pap van gekookt?
In het topic staat inderdaad hoeveel ik de rest van de dag eet.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:07 schreef CrashO het volgende:
[..]
Voor een 12 jarig meisje ja.
Hier doe ik het 2 uurtjes op, max
Is heerlijk man.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:21 schreef Spanky78 het volgende:
Ziet er prima uit, alleen dat gore chiazaad, niet doen man.
Nouja, drie ingrediënten in een bak flikkeren is geen koken. En voor ieder bakje een nieuw topic lijkt mij ook overdreven. Piet heeft ook een centraal topic. Doe dan een 'Mickey flikkert voer in een bakje en is apetrots centraal' ofzoquote:Op zondag 3 maart 2019 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens, als jullie dit een stom gerecht, niet topicwaardig of een minder leuke TS vinden is hieronder de mogelijkheid te vinden om het topic te verlaten.
Dit zijn 9 ingrediëntenquote:Op zondag 3 maart 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nouja, drie ingrediënten in een bak flikkeren is geen koken. En voor ieder bakje een nieuw topic lijkt mij ook overdreven. Piet heeft ook een centraal topic. Doe dan een 'Mickey flikkert voer in een bakje en is apetrots centraal' ofzo
Et voilaquote:Op zondag 3 maart 2019 11:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit zijn 9 ingrediënten
Centraal topic is wel goed idee. Denk dat ik dat maar doe.
Nou, smaken verschillen. Overigens kan ik havermout met fruit juist weer wel waarderen. Lekker en ook erg gezond, de vezels daarin voorkomen verkeerde cholesterolniveaus. Zowaar ook echt goed wetenschappelijk aangetoond.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is heerlijk man.Die heerlijke textuur ook.
Effe in water weken en na een half uur goed zeven
Doe eens niet zo flauw. Piet kan beter koken dan menig restaurantkok, niet iedereen hoeft en wil dat niveau.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nouja, drie ingrediënten in een bak flikkeren is geen koken. En voor ieder bakje een nieuw topic lijkt mij ook overdreven. Piet heeft ook een centraal topic. Doe dan een 'Mickey flikkert voer in een bakje en is apetrots centraal' ofzo
Zeker zeker. Doe elke dag boodschappen, dus vraag maar raak!quote:
#viesdikquote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:10 schreef Roces18 het volgende:
weet je wat ik nooit snap die maaltijdsalades
500kcal
wat moet je daarmee?????
moet ik er 10 eten ofzo? x 5 euro
is 50 EURO!!! OM EEN DAG TE OVERLEVEN
WGR / Tips om te besparen op de boodschappen?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeker zeker. Doe elke dag boodschappen, dus vraag maar raak!
Noem eens al dat andere wat je hebt gegetenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
640kcal*
Daarbij zit ik vandaag aan de 3200kcal, dus genoeg.
Ik heb altijd al elke dag boodschappen gedaan. 1x per week en dan elke dag de verse producten.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
WGR / Tips om te besparen op de boodschappen?
Andere baan? Verlenging van de openingstijd van de winkels? Vertel
Hoezo dit nou weerquote:Op zondag 3 maart 2019 17:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Noem eens al dat andere wat je hebt gegeten
Iets met zalm klinkt goed. Morgen niet mogelijk, dus zal 't dinsdag doen!quote:
Nouja met twee hamburgers gegarneerd met een paar aardbeien staat wel cute. Maar daarmee kwma je nooit aan die 3200kcal.quote:
Zowienzoquote:Op zondag 3 maart 2019 17:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Nouja met twee hamburgers gegarneerd met een paar aardbeien staat wel cute. Maar daarmee kwma je nooit aan die 3200kcal.
quote:Op zondag 3 maart 2019 17:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zowienzo
Iemand dagelijkse calorie-inname kunnen meten door een foto op Fok! van een gerecht dat ik tussen 18.00 en 18.30 nuttig.
Mooi talent wel.
We zijn hier niet om te controleren of iemand wel de, volgens een ander, juiste hoeveelheid calorieën inneemt. Het gaat hier over eten, niet over gezond doen of afvallen, daar hebben we LIF voor.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Nouja met twee hamburgers gegarneerd met een paar aardbeien staat wel cute. Maar daarmee kwma je nooit aan die 3200kcal.
Dude.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zowienzo
Iemand dagelijkse calorie-inname kunnen meten door een foto op Fok! van een gerecht dat ik tussen 18.00 en 18.30 nuttig.
Mooi talent wel.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
640kcal*
Daarbij zit ik vandaag aan de 3200kcal, dus genoeg.
Dat zei je niet in dat andere topic. Wat is het nou? Welke kunnen we geloven?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb altijd al elke dag boodschappen gedaan. 1x per week en dan elke dag de verse producten.
Niet. Heeft namelijk nog geen naam. Eigenlijk moet ik er nu een patent op zetten, want smaakt goddelijk.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:45 schreef Molo het volgende:
Wat voor recept zou je hiervoor nodig hebben gehad dan?
Zou het maar snel doen jaquote:Op zondag 3 maart 2019 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet. Heeft namelijk nog geen naam. Eigenlijk moet ik er nu een patent op zetten, want smaakt goddelijk.
Yep. Dessert is een hele lekkere gefrituurde mix van maïsmeel en water in de vorm van een holle kegel met hele lekkere sweet chili poeder eropquote:Op zondag 3 maart 2019 19:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou het maar snel doen ja
Nog een dessert erbij?
Gezond bordje. Niet heel creatief of bijzonder denk ik zo. Misschien zelf eens het sausje maken?quote:Op zondag 3 maart 2019 19:43 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag weer een creatie. Zonder recept, helemaal zelf verzonnen
2 burgers met hot sauce erop. Asperges, spinazie, champignon en aardappeltjes.
Saus is ook gedeeltelijk zelf gemaakt. Is 50% hot chili saus van Heinz, dan gepureerde tomaten en jalapenos erdoorheen gemixt.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gezond bordje. Niet heel creatief of bijzonder denk ik zo. Misschien zelf eens het sausje maken?
Zeg ik ook altijd als ik iets heb laten aanbranden. Je hebt het toch zelf gemaakt niet. Nee je hebt wel oog voor compositie. Ikzelf neem nooit ook maar dat beetje moeite.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet. Heeft namelijk nog geen naam. Eigenlijk moet ik er nu een patent op zetten, want smaakt goddelijk.
Je hebt een agv recept verzonnen? Knap hoorquote:Op zondag 3 maart 2019 19:43 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag weer een creatie. Zonder recept, helemaal zelf verzonnen
2 burgers met hot sauce erop. Asperges, spinazie, champignon en aardappeltjes.
Het bewijs dat aardbeien buiten het seizoen smaakloos zijn.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:53 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag geen zin om te koken, dus gewoon Twennybar en een bakje aardbeien met zoetstof.
[ afbeelding ]
Zijn niet zo zoet als normaal inddquote:Op maandag 4 maart 2019 08:44 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Het bewijs dat aardbeien buiten het seizoen smaakloos zijn.
Maar leuk topic verder.
quote:Op maandag 4 maart 2019 13:32 schreef Nismo91 het volgende:
Serieus mikey ???
Kwaliteit toppa’s en ook nog eens een culinair hoogstandje kunnen maken.
Deze man
Nice. Een volwaardige maaltijd.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:09 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
2 eieren met worteltjes en doperwten + een half blikje linzen. Gekruid met kipkruiden, peper en zout.
En 2 boterhammen van de benzinepomp.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 06:55 schreef Molo het volgende:
Wel goed dieettopic dit, je eetlust verandert direct als je het leest en de foto's bekijkt
Oud kaas, tomaat, sla en nog een saus, maar weet niet precies wat.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nice. Een volwaardige maaltijd.
Wat zat er op de bammetjes?
quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:38 schreef Sangha het volgende:
Goed bezig TS! Tof dat je in ieder geval de moeite neemt zelf wat te maken en te mixen met verse ingrediënten. Gezond en zo leer je steeds meer over koken, ingrediënten en combinaties. Ik vind het leuk om te volgen en lezen!![]()
Jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn. Misschien een paar culinaire wondermensen die dit beneden peil vinden en wellicht een aantal jaloerse lui die zelf alleen maar zakjes en pakjes opentrekken... kritisch zijn is altijd de makkelijkste keuze...
Vrij warm? Een graad of 10 en regen en wind, maw: het was kutweer.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 15:35 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag is het vrij warm in Rotterdam, dus heb geen zin om warm te lunchen. Gewoon appel gesneden en in een kom gegooid met paprika, druiven, tomaat, komkommer en een zakje nootjes
quote:
Ondanks regen en wind, was het toch wel 10 graden. Het wordt steeds warmer ookquote:Op zaterdag 9 maart 2019 22:31 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Vrij warm? Een graad of 10 en regen en wind, maw: het was kutweer.
Evengoed goede maaltijd, vriend. Jij hebt je vitamines voor vandaag weer binnen.
quote:Op zondag 17 maart 2019 11:11 schreef Mikeytt het volgende:
'Gehaktballen' met eieren en augurkjes erop. Kerrie-mayo + curry asl saus.
[ afbeelding ]
Straks weer denk ikquote:
Hier sluit ik me bij aanquote:Op zondag 17 maart 2019 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval creatief en je kookt zelf. Geweldig topic.
Zoiets maakte ik altijd als ik knetterstoned willekeurige dingen uit het kastje trokquote:Op zondag 17 maart 2019 11:11 schreef Mikeytt het volgende:
'Gehaktballen' met eieren en augurkjes erop. Kerrie-mayo + curry asl saus.
[ afbeelding ]
Heerlijk indd. Had die dag ook een katerquote:Op maandag 18 maart 2019 09:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Zoiets maakte ik altijd als ik knetterstoned willekeurige dingen uit het kastje trok
En lekker dat het altijd was.
Ga zo door TS
Zelfgemaakte kwark ja? Of bedoel je dat je zelfstandig een bak kwark hebt leeggeschept?quote:Op zondag 10 maart 2019 07:52 schreef Mikeytt het volgende:
Deze keer best wel trots.
Zelfgemaakte kwark met druiven, bramen en zoetstof![]()
Moet wel zeggen dat ik de kwark uit de supermarkt iets lekkerder vindt, dus volgende keer probeer ik een ander recept...
[ afbeelding ]
Het niveau wordt steeds hoger. Dit is bijna restaurantniveau.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:39 schreef Mikeytt het volgende:
Enorme salade a la 1400 kcal
Sla, gebakken kip, tomaat, edamame bonen, paprika, kikkererwten, avocado en dressing.
[ afbeelding ]
Nee, zelfgemaakte kwark, niet van de supermarkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:17 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zelfgemaakte kwark ja? Of bedoel je dat je zelfstandig een bak kwark hebt leeggeschept?
Hier ben ik benieuwd naar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, zelfgemaakte kwark, niet van de supermarkt.
https://www.smulweb.nl/wiki/298/Kwarkquote:
Dag vader jij ook hier! Heb je al wat van @Mikeytt zijn creative cullinaire creaties genoten?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
Dat is uitgelekte yoghurt, geen kwark.
Ok, in ieder geval creatief. Dat kan ik wel toejuichen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:59 schreef Mikeytt het volgende:
Handje pinda's en handje macadamia's in de blender gegooid
Hulde voor je snijkunstenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Pasta met groentjes en kipfilet erdoorheen. Ook halve vegetarische rookworst van Unox erbij.
Hoeven toch niet allemaal precies even groot te zijnquote:
Die ribbels in de worstquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoeven toch niet allemaal precies even groot te zijn
Die opmaak.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Pasta met groentjes en kipfilet erdoorheen. Ook halve vegetarische rookworst van Unox erbij.
Ohh, dacht dat je sarcastisch wasquote:
2 schijfjes te veel voor het rondje, dus maar verticaal erin gestokenquote:
Volgens mij is je reactie niet afquote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:55 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Waardeer je enthousiasme en dat je regelmatig vleesvervangers eet, maar om hier nou een topic voor aan te maken
Eerste keer dat ik vega rookworst at. Deze van Unox was goed te doen.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Onee die vegetarische rookworst moet zo snel mogelijk uit de supermarkt. Kan me niet voorstellen dat mensen dat graag eten zo smerig
Die plakjes in het middenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Thanksquote:
Waren net teveel plakjes om het rondje af te makenquote:
Gefrituurdquote:
Lekker boeiend of het nou koken/braden/frituren/bakken/roosteren/grillen etc isquote:
Mooi mooi, maak je volgende keer de hamburgers zelf? Je weet niet wat je eet 😋quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:45 schreef Mikeytt het volgende:
Jaja, alweer een creatie
Even lunch gekookt.
Hamburgerbroodjes met hamburgers, beetje kaas, augurkjes, tomatenketchup en uiteraard een heel klein beetje mosterd
[ afbeelding ]
Alle ingrediënten staan op het pakje hoor.quote:Op zondag 31 maart 2019 16:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooi mooi, maak je volgende keer de hamburgers zelf? Je weet niet wat je eet 😋
Waarom snij je de korsten eraf?quote:Op zondag 31 maart 2019 16:28 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Niet gekookt, maar voor het eerst in tijden dat ik weer zoet beleg eet tussen brood.
(Jam+pindakaas ertussen)
Het zachte deel vind ik iets lekkerder dan de korsten.quote:
quote:
Oh gedver, ik heb liever helemaal geen vlees danzon vervangerquote:Op zondag 31 maart 2019 16:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alle ingrediënten staan op het pakje hoor.is trouwens sojabonen ofzo
De burgers van Gourmet zijn erg lekker.quote:Op maandag 1 april 2019 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
Had geen zin om te koken
2 groenteburgers met pindasaus en een emmer snoeptomaatjes... En een zakje beef jerky
Dit keer had ik Vivera. Gourmet nog nooit gegeten. Zal ik morgen eens kopen.quote:Op maandag 1 april 2019 18:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De burgers van Gourmet zijn erg lekker.
Probeer de Japeleno-versie.quote:Op maandag 1 april 2019 18:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit keer had ik Vivera. Gourmet nog nooit gegeten. Zal ik morgen eens kopen.
[ afbeelding ]
De AH waar ik fysiek boodschappen heeft maar 2 koelkasten met vegaburgers, dus hopen dat ze hem hebbenquote:
Het lijkt wel een alien die teruggekeerd is van een slagveld op Pluto.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
Lang geleden sinds ik vlees helemaal zelf gekookt heb... Was wel awkward bij de slager van "mag ik 2 vleugeltjes en 2 koteletten
Vandaag kikkererwtenrijst met pindasaus en een kotelet en kippenvleugel met ook een hoop pindasausdaarbij een emmertje tomaten
[ afbeelding ]
Hij ging helemaal naar je kijken zeker van ha daar heb je weer zo'n gefaalde vegetariër ik heb er weer een.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
Lang geleden sinds ik vlees helemaal zelf gekookt heb... Was wel awkward bij de slager van "mag ik 2 vleugeltjes en 2 koteletten
Vandaag kikkererwtenrijst met pindasaus en een kotelet en kippenvleugel met ook een hoop pindasausdaarbij een emmertje tomaten
[ afbeelding ]
https://www.ah.nl/product(...)l10789&utm_campaign=quote:
Yep. Vind vlees niet lekker, maar vriendin wilde toch weer even vlees, dus heb ik op mijn bord flink pindasaus gedaan zodat het de smaak verhuld.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:29 schreef SoS87 het volgende:
Pindasaus als hoofdgerecht en rijst/vlees als bijgerecht?
Ben helemaal geen vegaquote:Op dinsdag 2 april 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij ging helemaal naar je kijken zeker van ha daar heb je weer zo'n gefaalde vegetariër ik heb er weer een.
Vond hem wel lekker eigenlijk. Smaakt alleen totaal niet naar worst inderdaadquote:Op woensdag 3 april 2019 21:01 schreef julius123 het volgende:
Die nepworst van unox is niet te vreten man.
En verder nog even wachten op lekkere aardbeien!
De aardappeltjes die wél gelukt zijn, zien er echt goed uit. Ben er naast dat ik 75% weg heb moeten gooien, best trots op.quote:
Want je hebt ze zelfstandig in de oven gezet?quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De aardappeltjes die wél gelukt zijn, zien er echt goed uit. Ben er naast dat ik 75% weg heb moeten gooien, best trots op.
Aardappels zijn toch groentequote:Op zaterdag 6 april 2019 21:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Want je hebt ze zelfstandig in de oven gezet?
Waar zijn je groenten trouwens?
Gesneden, gemarineerd, gekruid en met olie besmeerd om vervolgens in de oven te doen ja.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Want je hebt ze zelfstandig in de oven gezet?
Waar zijn je groenten trouwens?
Daar mag je wel trots op zijn ja. Er zijn koks die er meerdere jaren over doen dit eigen te makenquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gesneden, gemarineerd, gekruid en met olie besmeerd om vervolgens in de oven te doen ja.
Groenten eet ik vrijwel altijd 's ochtend of 's middags
Dit is vrij simpelquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar mag je wel trots op zijn ja. Er zijn koks die er meerdere jaren over doen dit eigen te maken
Maar, heb je de timer gezet en er daarna niet meer naar omgekeken? Want ik snap niet hoe je anders 75% verbrandtquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gesneden, gemarineerd, gekruid en met olie besmeerd om vervolgens in de oven te doen ja.
Groenten eet ik vrijwel altijd 's ochtend of 's middags
Nee, ik pak gewoon een goed boek en kijk na ieder hoofdstuk even of ze klaar zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar, heb je de timer gezet en er daarna niet meer naar omgekeken? Want ik snap niet hoe je anders 75% verbrandt
Uiteindelijk zal het je lukken mien jongquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is vrij simpelKost alleen wat tijd en veel van de aardappelen zullen mislukken.
Ahquote:Op zaterdag 6 april 2019 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, ik pak gewoon een goed boek en kijk na ieder hoofdstuk even of ze klaar zijn.![]()
Wellicht ligt het aan de verschillende groottes van de aardappelen, maar de ene helft was goudbruin en de andere helft was zwart.
Je lijkt m'n partner wel.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Ah
Ja ik heb de neiging om naast m'n oven te zitten en een beetje op internet te lezen op m'n telefoonje weet maar nooit met die potatoes. Of dat je er ineens zo'n zwartgeblakerd stuk rozemarijn uit haalt. Je weet het gewoon niet.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je lijkt m'n partner wel.Die doet echt geen stap buiten de keuken totdat alles klaar is
Ik vind het zo saaiquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:14 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
Is toch heerlijk in al die geuren van je eten. Als ik tijd heb ga ik lopen boenen als een vrouw met smetvrees. Lekker man, alles schoon. Rook alleen wel een peukie bij het raam. Maar tot alles klaar is kom ik die keuken niet uit
Moet de stengel van de tomaat niet op je bord liggen? Straks eet je die nog op? En zijn de tomaten gewassen? Lijkt er niet zo op.quote:Op zondag 7 april 2019 18:49 schreef Mikeytt het volgende:
Jaja
Biefstukc, gebakken uitjes, spinazie, pakje tomaten en sriracha sausspinazie gekruid met zout, peper en kipkruiden. Biefstukc gekruid met peper en zout, tomaten gewoon kaal.
[ afbeelding ]
Ik kan nog wel 10 redenen bedenken waarom hij niet reageert. Misschien komt hij nog terug, misschien niet. Geduld is een schone zaakquote:Op vrijdag 19 april 2019 17:24 schreef Sicstus het volgende:
Waarschijnlijk toch een troll geweest aangezien hij niet meer reageert hier.
Zou mij niks verbazen als dit de druppel was om niet meer te posten. Allemachtig wat een gezeik zeg.quote:Op maandag 8 april 2019 07:57 schreef stokj het volgende:
[..]
Moet de stengel van de tomaat niet op je bord liggen? Straks eet je die nog op? En zijn de tomaten gewassen? Lijkt er niet zo op.
quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:39 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen als dit de druppel was om niet meer te posten. Allemachtig wat een gezeik zeg.
egale smurriequote:Op vrijdag 19 april 2019 20:38 schreef Zalmslaatje het volgende:
Hoewel het niet echt smakelijk klinkt is zien veel foto's er helemaal niet zo onsmakelijk uit.
Zelf ben ik best een aardige amateur kok maar op mijn foto's ziet alles er uit als één egale smurrie.
Iemand tips voor plating en fotografie voor eten?
Je hebt wel gevoel voor compositie maar dit noem je toch geen eten. Of ben je bezig met het Atkins dieet?quote:Op zondag 7 april 2019 18:49 schreef Mikeytt het volgende:
Jaja
Biefstukc, gebakken uitjes, spinazie, pakje tomaten en sriracha sausspinazie gekruid met zout, peper en kipkruiden. Biefstukc gekruid met peper en zout, tomaten gewoon kaal.
[ afbeelding ]
Gewoon lampje erboven houdenquote:Op vrijdag 19 april 2019 20:38 schreef Zalmslaatje het volgende:
Hoewel het niet echt smakelijk klinkt is zien veel foto's er helemaal niet zo onsmakelijk uit.
Zelf ben ik best een aardige amateur kok maar op mijn foto's ziet alles er uit als één egale smurrie.
Iemand tips voor plating en fotografie voor eten?
Tijdje niet zelf gekookt in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan nog wel 10 redenen bedenken waarom hij niet reageert. Misschien komt hij nog terug, misschien niet. Geduld is een schone zaak
Geen gas gebruikt, dus technisch gezien niet gekooktquote:Op zaterdag 20 april 2019 17:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mayo, pate en dressing is zelf gemaakt, dus technisch gezien 'gekookt'
Voor de mayo en pate wel gas gebruikt. Durfde geen rauwe eieren te gebruikenquote:Op zaterdag 20 april 2019 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Geen gas gebruikt, dus technisch gezien niet gekookt
Maar verder is het je eigen topic, dus lekker boeie of het hier wel of niet hoort. Ziet er lekker uit btw. Maar nu heb ik zin in carpaccio
Dat is inderdaad een goed idee.quote:
Oef, wat een caloriebom! Ziet er wel zalig uitquote:Op zondag 21 april 2019 19:30 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer gekookt en gebakken..
Zilvervliesrijst, rucola melange, 2 burgers en wat kleine sate'tjes.
Beetje mayo en sambal op de burgers en in het midden satesaus en mayo om te dippen.
[ afbeelding ]
Dacht ik dus ook. Na uitrekenen kwam het echter uit op maar 1100kcalquote:Op zondag 21 april 2019 19:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Oef, wat een caloriebom! Ziet er wel zalig uit
'maar' 1100 kcal? das ongeveer 2x zoveel kcal als in een avondmaaltijd zou moeten zittenquote:Op zondag 21 april 2019 19:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dacht ik dus ook. Na uitrekenen kwam het echter uit op maar 1100kcal![]()
Is ook heerlijk.![]()
Zo meteen een caramel swirl ijspot verorberen.
Eet jij 550 kcal in de avond?quote:Op zondag 21 april 2019 19:44 schreef Sicstus het volgende:
[..]
'maar' 1100 kcal? das ongeveer 2x zoveel kcal als in een avondmaaltijd zou moeten zitten
werk je in de bouw ofzo?quote:Op zondag 21 april 2019 19:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Eet jij 550 kcal in de avond?![]()
Als ik minder dan 3000kcal op een dag eet, val ik evht af
Haha, nee, part-time kantoorbaanquote:
Van kipburgers flippen naar dit, als het waar is tenminste. Chapeau!quote:Op maandag 22 april 2019 14:02 schreef Mikeytt het volgende:
Even snelsnel iets in mekaar moeten flansen, want geen zin om uitgebreid te staan koken...
Halve kop rijst met een blikje kikkererwten, een driekwart kop doperwten, 3 eetlepels sambal, kipkruiden en wat zelfgemaakte mayo erop.
[ afbeelding ]
Rijst met mayo is heerlijk...quote:
Foto was niet groen genoeg, dus het licht valde niet goed in..quote:Op maandag 22 april 2019 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
Heb je bladuitval thuis?
Inderdaad, rijst met mayo. Maar goed, als jij het lekker vindt.
Nee, er ligt iets op de mayo, dat bedoelde ik met bladuitval.quote:Op maandag 22 april 2019 20:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Foto was niet groen genoeg, dus het licht valde niet goed in..
Dat zeg ik toch? Lichtinval werkt beter als je kleuren hebt die goed van mekaar liggen in de kleurenschaal. Daarom wat groens toegevoegd.quote:Op maandag 22 april 2019 22:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, er ligt iets op de mayo, dat bedoelde ik met bladuitval.
Ah, weer een kunstje geleerd. (het was dus voor de foto, kun je oplossen hoor met allerlei instellingen op je camera)quote:Op maandag 22 april 2019 22:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Lichtinval werkt beter als je kleuren hebt die goed van mekaar liggen in de kleurenschaal. Daarom wat groens toegevoegd.
Je gaat dit niet zelf maken toch?quote:Op maandag 22 april 2019 22:15 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ah, weer een kunstje geleerd. (het was dus voor de foto, kun je oplossen hoor met allerlei instellingen op je camera)
En hoeveel eetlepels sambal?
Filters veranderen de gehele lichtinval. Of je moet photoshop gebruiken, maar het gaat om de perceptie zonder de inval echt te veranderenquote:Op maandag 22 april 2019 22:15 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ah, weer een kunstje geleerd. (het was dus voor de foto, kun je oplossen hoor met allerlei instellingen op je camera)
En hoeveel eetlepels sambal?
Prima maaltijd als je geen tijd hebt of geen zin hebt om te koken.quote:
neequote:Op dinsdag 23 april 2019 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je geen zin hebt om te koken en dan een carrot cake en 2 emmers blauwe bessen á 500 gram per emmer gaat zitten eten?
whut?quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je geen zin hebt om te koken en dan een carrot cake en 2 emmers blauwe bessen á 500 gram per emmer gaat zitten eten?
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Nee. Heb me in soortgelijke situatie wel eens vergrepen aan een zak chips in combinatie met een zakje rauwe worteltjes ;-)quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, plakjes dus, ik zocht ook al. Ziet er wel beetje grauig uit, is dat echte kipfilet of de vega imitatie?quote:
Waar haal jij kipfilet vandaan? Er staat letterlijk filet in de post.quote:Op woensdag 8 mei 2019 17:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, plakjes dus, ik zocht ook al. Ziet er wel beetje grauig uit, is dat echte kipfilet of de vega imitatie?
Was speciaal ingelogd op fok voor deze held.quote:Op zondag 21 juli 2019 21:12 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Jammer wel! Mikeytt was echt een aanwinst hier op CUL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |