abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185301641
Hoera, nog een geloof.

Gezien de klimaathippie's niet meer luisteren naar feiten, is het de facto een geloof geworden.
Nieuwssites worden tegenwoordig zelfs gecensureerd.

Zijn er hier mensen die een stijve stronk krijgen van het klimaat? Iemand die zingeving vindt in het financieel ruïneren van landgenoten en in het sprookje dat de wereld er beter van wordt ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:43:16 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_185302271
Welke feiten worden volgens jou niet aangehoord door de 'klimaathippies'?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_185304452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:09 schreef DoubleUU het volgende:
Hoera, nog een geloof.

Gezien de klimaathippie's niet meer luisteren naar feiten, is het de facto een geloof geworden.
Nieuwssites worden tegenwoordig zelfs gecensureerd.

Zijn er hier mensen die een stijve stronk krijgen van het klimaat? Iemand die zingeving vindt in het financieel ruïneren van landgenoten en in het sprookje dat de wereld er beter van wordt ?
Ja hoi, hier een klimaathippie die zelfs anderen indoctrineert met zijn gedachtes middels cursussen. Ook stem ik links en noem ik later mijn kinderen "Regenboog", "Vlinder" en "Lente".

En jij? Geloof jij dat de aarde plat is en vaccinaties complotten zijn van de farmaceutische maffia? O+
pi_185313466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:43 schreef Dven het volgende:
Welke feiten worden volgens jou niet aangehoord door de 'klimaathippies'?
Feit: cijfers worden verdraaid ter behoeve van de voorstanders.
Feit: Het is onbewezen dat klimaatverandering door de mens komt.
Feit: Klimaathippies slingeren een enorme lading nepnieuws de wereld in.
Feit: Klimaathippies slingeren kinderen het debat in om hun gelijk proberen te halen.
Feit: Bio-massa CO2-neutraal noemen xD
Feit: Alle IPCC modellen en alle andere modellen lopen gigantisch uit het lood na een aantal decennia, geeft aan dat ze niet kloppen.
Feit: China opent de komende jaren 700 (nieuwe) kolencentrales, wat alles wat NL doet overbodig maakt.
Feit: Dat 97% van de wetenschappers consensus heeft bereikt, komt puur omdat de betreffende wetenschapper geen subsidie krijgt als ze het er niet mee eens zijn. Overigens zijn alle twijfelaars vooraf al eruit gefilterd wat uiteindelijk met veel trucjes geleidt heeft tot die 97%. Blijft uiteindelijk weinig van over.
Feit: Nieuwssites die censureren want klimaatverandering door de mens betwijfelen is blasfemie.

Zo kan ik nog wel 3 dagen doorgaan. Het is alsof je gaat zitten dweilen onderaan de Niagarawatervallen.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
  vrijdag 1 maart 2019 @ 06:59:39 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_185313593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 06:00 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Feit: cijfers worden verdraaid ter behoeve van de voorstanders.
Feit: Het is onbewezen dat klimaatverandering door de mens komt.
Feit: Klimaathippies slingeren een enorme lading nepnieuws de wereld in.
Feit: Klimaathippies slingeren kinderen het debat in om hun gelijk proberen te halen.
Feit: Bio-massa CO2-neutraal noemen xD
Feit: Alle IPCC modellen en alle andere modellen lopen gigantisch uit het lood na een aantal decennia, geeft aan dat ze niet kloppen.
Feit: China opent de komende jaren 700 (nieuwe) kolencentrales, wat alles wat NL doet overbodig maakt.
Feit: Dat 97% van de wetenschappers consensus heeft bereikt, komt puur omdat de betreffende wetenschapper geen subsidie krijgt als ze het er niet mee eens zijn. Overigens zijn alle twijfelaars vooraf al eruit gefilterd wat uiteindelijk met veel trucjes geleidt heeft tot die 97%. Blijft uiteindelijk weinig van over.
Feit: Nieuwssites die censureren want klimaatverandering door de mens betwijfelen is blasfemie.

Zo kan ik nog wel 3 dagen doorgaan. Het is alsof je gaat zitten dweilen onderaan de Niagarawatervallen.
Goh, terwijl de gouden standaard onlangs is bereikt voor wat betreft menselijke invloed op het tempo van de verandering, wat wetenschappelijk gelijkstaat aan een zekerheid.

Bovenstaande user had gelijk. Je gaat inderdaad gigantisch af. Tijd om dit draadje weer te ontvolgen doei he :w
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_185314145
Ts gelooft zeker ook in de platte aarde? En de maanlanding was ook nep zeker?

De enige "religie" die echt totaal gespeend is van feiten en blijk geeft van een stuitend onbegrip van wat wetenschap nou inhoudt is die van de klimaatontkenners. Je kan niet zomaar een beetje gaan kiezen welke feiten fijn voelen en welke niet, en bergen vol wetenschappelijk onderzoek en bewijs terzijde schuiven omdat dat niet strookt met je ideeën en vooroordelen.
pi_185315125
quote:
Wijnberg noemt vooral het schuldgevoel dat mensen elkaar aanpraten. „Ga je nou wéér op vakantie met het vliegtuig? Douche je echt zo vaak? Dat fenomeen gonst inderdaad wel rond in Nederland. Of je leeft goed, of je leeft slecht. Je belandt in de hemel, en anders in de hel. Het heeft inmiddels alle eigenschappen van een religie.

Zon en wind
Dat ziet ook pastoor Harm Schilder uit Bladel. De man die in de katholieke kerk bekendstaat als orthodox, ziet overeenkomsten tussen religie en de wijze waarop sommige mensen omgaan met klimaat. Ergens lijkt het op een terugkeer naar oeroude natuurgodsdiensten, waarin zon en wind werden aanbeden.

,,Het christendom zwakt af en dan kun je je afvragen: is het klimaat de nieuwe God? In elk geval is het een vergoddelijking van de natuurlijke werkelijkheid. Dat zie ik niet als verstandig. Want bij een gezonde religie, zoals ik als katholiek probeer uit te dragen, blijft het gezonde verstand volop meedoen."

https://www.telegraaf.nl/(...)t-prima-te-verdienen

Joh!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_185316099
quote:
Ja, mensen gaan zingeving buiten religies om zoeken. Daarom worden we ook overspoeld met foodblogs en zelfhulpboeken. Maar ook: complottheorieën. Je kunt dus net zo veel klimaat'scepsis' scharen onder de algemene tendens waarin wetenschap autoriteit aan het verliezen is en mensen autoriteit meer wantrouwen.

Zeg maar wat het is.
pi_185316158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 08:13 schreef Farenji het volgende:
Ts gelooft zeker ook in de platte aarde? En de maanlanding was ook nep zeker?

De enige "religie" die echt totaal gespeend is van feiten en blijk geeft van een stuitend onbegrip van wat wetenschap nou inhoudt is die van de klimaatontkenners. Je kan niet zomaar een beetje gaan kiezen welke feiten fijn voelen en welke niet, en bergen vol wetenschappelijk onderzoek en bewijs terzijde schuiven omdat dat niet strookt met je ideeën en vooroordelen.
Kunnen de Klimaat hippies iets origineler uit de hoek komen dan elke keer de platte aarde Enzo? Ik kan jullie hippies ook vergelijken met Hitler en de Gestapo.. Zou een betere vergelijking zijn maar dan doe ik hetzelfde als de zwakkelingen hier. Klimaat hippies verdraaien de feiten zoals ik zei beste farenji. Lees eerst goed voordat je je onzin uitblaat. Bij voorbaat dank.
pi_185316300
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:46 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Kunnen de Klimaat hippies iets origineler uit de hoek komen dan elke keer de platte aarde Enzo? Ik kan jullie hippies ook vergelijken met Hitler en de Gestapo.. Zou een betere vergelijking zijn maar dan doe ik hetzelfde als de zwakkelingen hier. Klimaat hippies verdraaien de feiten zoals ik zei beste farenji. Lees eerst goed voordat je je onzin uitblaat. Bij voorbaat dank.
Wat denk je eigenlijk met dit topic te bereiken, behalve je frustratie en je superieuriteit te spuien? :)
pi_185316440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat denk je eigenlijk met dit topic te bereiken, behalve je frustratie en je superieuriteit te spuien? :)
Zijn mede mmw ontkenners hier krijgen dat ze tegen elkaar kunnen zeggen dat de hippies hun vliegreis 7.5 euro duurder hebben gemaakt, en ze daarom nu 3 biertjes tijdens carnaval minder kunnen drinken. :D
pi_185316544
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Zijn mede mmw ontkenners hier krijgen dat ze tegen elkaar kunnen zeggen dat de hippies hun vliegreis 7.5 euro duurder hebben gemaakt, en ze daarom nu 3 biertjes tijdens carnaval minder kunnen drinken. :D
Ja, zoiets zal het wel zijn.

Nou ja, dit topic heeft geen enkele potentie om tot iets inhoudelijks te leiden. Dus tabé TS, fijn weekend en als je inhoudelijk een discussie wilt zijn er andere klimaattopics hier op Fok!
pi_185316586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, mensen gaan zingeving buiten religies om zoeken. Daarom worden we ook overspoeld met foodblogs en zelfhulpboeken. Maar ook: complottheorieën. Je kunt dus net zo veel klimaat'scepsis' scharen onder de algemene tendens waarin wetenschap autoriteit aan het verliezen is en mensen autoriteit meer wantrouwen.

Zeg maar wat het is.
Het enige wat we echt zeker weten is dat het klimaat nooit stabiel is geweest en dat er nu een lichte trend tot opwarming is, maar zelfs dat is onzeker. Er spelen zo enorm veel factoren mee, we weten het simpelweg niet.

Wat we wel weten, is dat er een ongekende hysterie is losgebarsten het laatste jaar hieromtrent.

Een hysterie die ik al vaker heb zien losbarsten om daarna een stille dood te sterven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_185317675
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:46 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

De platte aarde "theorie" is heel erg goed vergelijkbaar met klimaatontkenning, beide is het wetenschaps-ontkenning, en dat is gewoon heel erg dom. Dan begrijp je er echt helemaal niks van, en dan is discussie ook zinloos.
pi_185317925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

De platte aarde "theorie" is heel erg goed vergelijkbaar met klimaatontkenning, beide is het wetenschaps-ontkenning, en dat is gewoon heel erg dom. Dan begrijp je er echt helemaal niks van, en dan is discussie ook zinloos.
Er bestaat wel degelijk verschil tussen klimaatontkenning of het geloof dat de huidige klimaatsverandering louter is toe te schrijven aan de mens.

Zoals bij veel gepolariseerde discussies bestaat er steeds minder ruimte voor het spreekwoordelijke midden.

Persoonlijk ontken ik de invloed van de mens niet, maar ik geloof evenmin dat diezelfde mens in staat is binnen enkele decennia het klimaat op eigen houtje te kunnen wijzigen. Dat is voor mij net zo'n sprookje als dat je beweert dat het klimaat niet veranderd.

De klimaatsverandering is onvermijdelijk en onomkeerbaar. Het zal de komende eeuw talloze mensenlevens gaan kosten. Direct door natuurrampen en indirect door overbevolking en factoren als een tekort aan bv. zoet watervoorzieningen. Men zal er in de toekomst oorlogen over gaan voeren.

Het zal moeder Aarde overigens een zorg wezen of hierdoor de menselijke populatie zal reduceren tot een aantal van pakweg 1,5 miljard mensen. Die draait met welke temperatuur ook gewoon door. Aardse evolutie zal zich aan die nieuwe omstandigheden aanpassen. Met of zonder mens.
pi_185323133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het enige wat we echt zeker weten is dat het klimaat nooit stabiel is geweest en dat er nu een lichte trend tot opwarming is, maar zelfs dat is onzeker. Er spelen zo enorm veel factoren mee, we weten het simpelweg niet.

Wat we wel weten, is dat er een ongekende hysterie is losgebarsten het laatste jaar hieromtrent.

Een hysterie die ik al vaker heb zien losbarsten om daarna een stille dood te sterven.
Nou ja, we kunnen weer een hele aparte klimaatdiscussie hier ontsteken, maar dit is volgens mij domweg niet waar. Nee, het klimaat is op lange termijn nooit stabiel geweest, dat lijkt me nogal wiedes. Wat minder wiedes is, is de mate van opwarming de afgelopen eeuw en het feit dat klimaatmodellen op basis van goedbegrepen natuurkunde dit alleen kunnen verklaren door menselijk toedoen.

Het is redenatie als "het menselijke lichaam is zo complex en onze celhoeveelheid is nooit stabiel geweest, dus we weten domweg niet of roken kanker kan veroorzaken".
pi_185323162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:25 schreef Elzies het volgende:
Persoonlijk ontken ik de invloed van de mens niet, maar ik geloof evenmin dat diezelfde mens in staat is binnen enkele decennia het klimaat op eigen houtje te kunnen wijzigen.
Niemand heeft het over "binnen enkele decennia". En bovendien werd de invloed van CFK's net zo weggewaaid.

Drogredenen dus.
pi_185323212
Maar als mensen graag over het klimaat willen discusseren, dan kan dat net zo goed hier:

WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #11 "Settled" science

Ik heb niet de indruk dat TS een serieuze discussie wil en bovendien is het volstrekt onduidelijk wat de bedoeling van dit topic is.
pi_185323971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zeg maar wat het is.
De wetenschap wordt misbruikt.
pi_185323995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:54 schreef Haushofer het volgende:
Maar als mensen graag over het klimaat willen discusseren, dan kan dat net zo goed hier:

WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #11 "Settled" science

Ik heb niet de indruk dat TS een serieuze discussie wil en bovendien is het volstrekt onduidelijk wat de bedoeling van dit topic is.
Jij wel ? Ik moet de eerste nog tegenkomen die inhoudelijk reageert.
Bovendien probeer jij telkens mensen de mond te snoeren. Wat is jouw belang ?
pi_185324020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Niemand heeft het over "binnen enkele decennia". En bovendien werd de invloed van CFK's net zo weggewaaid.

Drogredenen dus.
Niemand? Het kabinet wil 95% co2 reductie in 2050...Volgens mij noemen ze dit tijdsbestek in de volksmond "enkele decennia". Over drogredenen gesproken.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:41:40 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185324174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:31 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

De wetenschap wordt misbruikt.
Geef eens een aantal voorbeelden om deze stelling te ondersteunen?
Huilen dan.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:42:47 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185324184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is redenatie als "het menselijke lichaam is zo complex en onze celhoeveelheid is nooit stabiel geweest, dus we weten domweg niet of roken kanker kan veroorzaken".
Uiterst treffende vergelijking. Deze ga ik schaamteloos gebruiken.
Huilen dan.
pi_185324264
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Geef eens een aantal voorbeelden om deze stelling te ondersteunen?
Verouderde cijfers expres gebruiken, ookal weten ze dat het incorrect is en in hun voordeel uitpakt.
97% consensus wat ronduit een leugen is. Er zijn allerlei onderzoeken naar geweest, zie google.
De IPCC modellen kloppen na een bepaalde periode totaal niet meer, ook daar veel onderzoeken over.
Of heb je liever 1 uitgewerkt voorbeeld dan een waslijst aan voorbeelden?
Tof dat je als een fatsoenlijk mens (volgens mij) oprecht interesse toont zonder te vragen of Elvis mn buurman is en of ik geloof in ET :)
pi_185324285
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Uiterst treffende vergelijking. Deze ga ik schaamteloos gebruiken.
Met roken kan je onderhand dingen gaan bewijzen. Zo ver zijn we al. Maar voor zover ik weet is dat absoluut niet het geval met het klimaat.
Trouwens elke vorm van voedsel bereidt in een pan is in enige zin kankerverwekkend. Ik denk dat als de studie compleet is zal blijken dat alles kankerverwekkend is in bepaalde mate. Maar dat terzijde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')