abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 20:37:57 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_185283655
Welkom in het Google Home topic :)

Google Home Mini, Google Home, en Google Home Max

Geachte DIG'ers,

Nu de markt voor slimme speakers aan het groeien is, dacht ik dat het maar tijd was voor een mooie reeks over dit nieuwe fenomeen.

Wat is een Google Home/smartspeaker? Een speaker met een ingebouwde microfoon die aan het internet verbonden is, en welke je allerhande commando's kunt geven en vragen kunt stellen over het weer/nieuws/geschiedenis/wekkers zetten etc..In het geval van de Google Home alles wat je op je telefoon met Google Assistant ook kan. Alleen dan handsfree. En zet je bijvoorbeeld muziek op, speelt hij dit af op de speaker. Een belangijke toepassing is dat je je huiselijke apparaten ermee kunt besturen via diverse domotica ecosystemen.

Iemand hier al eentje in gebruik?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_185287745
Ik heb sinds een paar dagen de JBL Link 20 met Google Home Assistant in gebruik.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 22:39:26 #3
pi_185287843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:36 schreef BTKlus het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen de JBL Link 20 met Google Home Assistant in gebruik.
Ah oke vrijwel hetzelfde principe dus. Hoe bevalt het?
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_185289983
Het is even wennen om te praten tegen een speaker maar werkt eigenlijk heel goed.
Commando's worden goed uitgevoerd zo lang je maar duidelijk zegt wat je wil weten of laten doen.
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 07:25:54 #5
pi_185291479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:27 schreef BTKlus het volgende:
Het is even wennen om te praten tegen een speaker maar werkt eigenlijk heel goed.
Commando's worden goed uitgevoerd zo lang je maar duidelijk zegt wat je wil weten of laten doen.
Zal inderdaad vast uitstekend werken. Zit te overwegen om er één te halen maar ik weet niet of ik of ik dat ding ook daadwerkelijk ga gebruiken of dat het gewoon een grappig gadget is voor een weekje.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:37:26 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185291540
Ik heb er nu maand of 3 ook één, gekoppeld aan Philips Hue, Honeywell EvoHome en een aantal losse schakelaars.

Het is nog wel ff wennen om door de kamer te kunnen roepen dat het ligt aan moet of de verwarming wat hoger.

Wat ik nog mis zijn 'customization options': wandschakelaars zijn "schakelaars" en niet in te stellen als "lamp". Als ik nu het commando geef om de lampen uit/aan te zetten worden alleen de lampen via de Hue bridge uitgezet. Schakelaars blijven ongemoeid, ook als daar een lamp achter hangt.
So we just called him Fred
pi_185293032
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zal inderdaad vast uitstekend werken. Zit te overwegen om er één te halen maar ik weet niet of ik of ik dat ding ook daadwerkelijk ga gebruiken of dat het gewoon een grappig gadget is voor een weekje.
Hier wordt die naast de Google Home functies ook gebruikt voor het streamen van radio of muziek in de keuken. Daarmee is het niet alleen een gadget maar ook blijvend functioneel.

[ Bericht 0% gewijzigd door BTKlus op 28-02-2019 12:27:03 ]
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 10:47:01 #8
pi_185293711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:56 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Hier wordt die naast de Google Home functies ook gebruikt voor het streamen van radio of muziek in de keuken. Daarmee is het niet alleen een gadget maar ook blijvend functioneel.
Dus
True. Maar ik heb nog niet zoveel smart apparaten dus voor mij in dat opzicht wel :P
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_185293729
Ik heb al een halfjaar de mini.
pi_185294460
Wij hebben er 3 (google home mini) in de woonkamer, kantoor en slaapkamer. Ik gebruik geen afstandsbedieningen en lichtknoppen meer.

We hebben het gekoppeld aan:

Netflix
Chromecast TV woonkamer
Chromecast beamer slaapkamer
Hue bridge, die bestuurt onze 28 Hue en Innr lampen, dit zullen er uiteindelijk iets van 35 worden
Spotify

We willen nog een Nest of Evohome of iets dergelijks zodat we de verwarming ook in kunnen regelen.

Via de Chromecasts zetten we trouwens de beamer en TV aan en uit, dus vandaar geen afstandsbedieningen meer nodig. De lampknoppen zetten we standaard aan, daar gebruiken we alleen de GH's voor en we hebben 2 schakelaars en een bewegingsmelder. In het toilet hebben we niet eens een normale lichtschakelaar meer.
Resistance is futile.
pi_185294685
Meest gebruikte commando's hier:

OK google,

• Play Star Trek from Netflix on living room TV (of gewoon 'play Star Trek' na een paar keer)
• Turn off the TV
• Tell me about my day
• What's the weather like in Gothenburg
• Turn off all the lights
• Find *insert onderwerp* videos on youtube
• Remind me to *insert herinnering*

Deze gaan we nog instellen zodra de slaapkamer klaar is (we zijn aan het verbouwen):
I'm going to bed = overal lampen uit buiten de overloop, slaapkamer en badkamer
Goodnight = alle lampen uit

Als je TV uit staat en je vraagt om een Netflix serie, dan wordt je TV automatisch ingeschakeld. Je moet wel je TV kopppelen aan de chromecast, kan best tricky zijn maar het is mij met behulp van youtube gelukt. Zo héél af en toe hapert het en dan pakken we de afstandsbediening.

En gewoon vragen die je normaal op google opzoekt. How old is Arnold Schwarzenegger. How many inhabitants in Mumbai.

Wij praten alleen Engels. De combinatie van Nederlands en Engels hebben we maar weer uitgezet, in het Nederlands functioneert het nog niet zo goed. Plus, alle ruimtes, apparaten en lampen hebben Engelse namen omdat GH nog geen Nederlands sprak toen wij ermee begonnen (dus wij hebben een living room TV, bedroom TV, bath room lights en noem maar op).

Al met al denk ik dat wij dagelijks gemiddeld 10 interacties hebben met Google. En in het weekend meer want dan staat er vaker muziek op enzo.
Resistance is futile.
pi_185294718
Ik gebruik Google turn off everything het vaakst.
pi_185294728
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb er nu maand of 3 ook één, gekoppeld aan Philips Hue, Honeywell EvoHome en een aantal losse schakelaars.

Het is nog wel ff wennen om door de kamer te kunnen roepen dat het ligt aan moet of de verwarming wat hoger.

Wat ik nog mis zijn 'customization options': wandschakelaars zijn "schakelaars" en niet in te stellen als "lamp". Als ik nu het commando geef om de lampen uit/aan te zetten worden alleen de lampen via de Hue bridge uitgezet. Schakelaars blijven ongemoeid, ook als daar een lamp achter hangt.
Waarom zou je een schakelaar uit willen zetten? Dan moet je 'm ook eerst aanzetten voor je de lamp weer aan kunt zetten.
Resistance is futile.
pi_185294746
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:54 schreef Tailless het volgende:
Ik gebruik Google turn off everything het vaakst.
Wat heb jij allemaal gekoppeld?
Resistance is futile.
pi_185294779
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat heb jij allemaal gekoppeld?
lampen, schakelaar van TV, TV zelf, beamer, Android tv box.

Op dit moment.
Moet die schakelaars nog even flashen en dan kan hassio er ook bij
pi_185294798
Heb Ikea lampen btw. (En een heel netwerk waar Google niet bij kan)
pi_185294809
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:58 schreef Tailless het volgende:

[..]

lampen, schakelaar van TV, TV zelf, beamer, Android tv box.

Op dit moment.
Moet die schakelaars nog even flashen en dan kan hassio er ook bij
Wat is hassio?
Android TV box had ik nog nooit van gehoord, ik kan me zo voorstellen wat het inhoudt maar zou je het een ander aanraden?
Resistance is futile.
pi_185294829
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:59 schreef Tailless het volgende:
Heb Ikea lampen btw. (En een heel netwerk waar Google niet bij kan)
Ook met Tradfri bridge gekoppeld aan GH of dat niet? :P
Resistance is futile.
pi_185294857
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is hassio?
Android TV box had ik nog nooit van gehoord, ik kan me zo voorstellen wat het inhoudt maar zou je het een ander aanraden?
heb hem pas zaterdag ontvangen en ben zondag op vakantie gegaan.

Ik gebruik /wil hem gebruiken voor mijn beamer zodat ik er gewoon op kan casten en Netflix kan kijken. Heb zelf de xiaomi box s
pi_185294872
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook met Tradfri bridge gekoppeld aan GH of dat niet? :P
Nog wel. Binnenkort gaat die bridge eruit. (Ben mijn eigen aan bouwen).
pi_185294886
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:02 schreef Tailless het volgende:

[..]

heb hem pas zaterdag ontvangen en ben zondag op vakantie gegaan.

Ik gebruik /wil hem gebruiken voor mijn beamer zodat ik er gewoon op kan casten en Netflix kan kijken. Heb zelf de xiaomi box s
Oh, ik cast naar mijn beamer via GH en Chromecast. Dus voor mij niet echt interessant denk ik.
Resistance is futile.
pi_185294898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:03 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nog wel. Binnenkort gaat die bridge eruit. (Ben mijn eigen aan bouwen).
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Resistance is futile.
pi_185294913
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, ik cast naar mijn beamer via GH en Chromecast. Dus voor mij niet echt interessant denk ik.
het is een doosje die alles kan wat Android tv kan. Net iets goedkoper dan een chromecast en nu kan ik ook zonder telefoon dingen doen
pi_185294952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:05 schreef Tailless het volgende:

[..]

het is een doosje die alles kan wat Android tv kan. Net iets goedkoper dan een chromecast en nu kan ik ook zonder telefoon dingen doen
Ik gebruik mijn telefoon nooit voor besturing, alleen als ik de settings aan moet passen.
Of wacht! Als ik ga mirroren, dan wel. Als ik google photo beter in zou richten, dan zou ik wel mijn eigen foto's en video's kunnen casten maar ik vind google photo geen fijne app.
Resistance is futile.
  donderdag 28 februari 2019 @ 12:08:44 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185294982
Wij hebben er een gekregen maar hij is nergens aan gekoppeld. :')

Gebruik hem dan ook nooit eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:00:00 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185297067
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zou je een schakelaar uit willen zetten? Dan moet je 'm ook eerst aanzetten voor je de lamp weer aan kunt zetten.
Die schakelaars zijn voor de "domme" lampen die alleen maar uit of aan hoeven.
De "slimme" lampen zitten uiteraard op een "altijd aan" aansluiting.
pi_185297324
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Wij hebben er een gekregen maar hij is nergens aan gekoppeld. :')

Gebruik hem dan ook nooit eigenlijk.
Dat snap ik. Zonder koppelingen is het ding nagenoeg waardeloos. Maar heb je geen dingen die je eraan kunt koppelen dan? Chromecast, Spotify, Netflix?
Resistance is futile.
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:43 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185298993
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat snap ik. Zonder koppelingen is het ding nagenoeg waardeloos. Maar heb je geen dingen die je eraan kunt koppelen dan? Chromecast, Spotify, Netflix?
Ah slotify heb ik eraan trouwens ja dat is wel leuk als er bezoek is. :P

Netflix kijk ik nauwelijks en een chromecast heb ik niet, ps4 kan ik er redelijkerwijs niet aan koppelen, en verder de verlichting et cetera...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 februari 2019 @ 23:51:15 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185311329
Wij hebben sinds kort een Harman/Kardon, ik was eerst nogal sceptisch maar het is best geinig tot nu toe
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 19:44:11 #31
pi_185326380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Wij hebben sinds kort een Harman/Kardon, ik was eerst nogal sceptisch maar het is best geinig tot nu toe
Waar gebruik je ‘m zoal voor? :P
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 maart 2019 @ 20:04:36 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185326764
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 19:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Waar gebruik je ‘m zoal voor? :P
tot nu toe nog voor niet zoveel maar we zijn aan het kijken hoe we het de komende tijd gaan uitbouwen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 22:20:29 #33
pi_185330783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tot nu toe nog voor niet zoveel maar we zijn aan het kijken hoe we het de komende tijd gaan uitbouwen
Lijkt mij wel chill voor spotify in bed ‘s ochtends of zo i.p.v. m’n telefoon ervoor te gebruiken. Verder nog niet echt functies in gedachte.

Nog even nog meer excuses bedenken om er een te halen. Mini is wel leuk om mee te beginnen
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 4 maart 2019 @ 14:11:39 #34
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_185383465
Ik gebruik hem vooral om mij dingen te herinneren of een timer te zetten tijdens het koken. Maar ook voor m'n HUE lichten, tv, chromecast en speakers
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_185812966
Heeft iemand hier ervaring met de Trådfri-serie van Ikea? Heb je bijvoorbeeld de afstandsbediening nodig of kan je ook zonder?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_185812981
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:48 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Trådfri-serie van Ikea? Heb je bijvoorbeeld de afstandsbediening nodig of kan je ook zonder?
Afstandsbediening en hub heb je nodig.
pi_185821213
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:48 schreef Tailless het volgende:

[..]

Afstandsbediening en hub heb je nodig.
Dank je!
Tante minthy!! O+
  zondag 31 maart 2019 @ 16:56:54 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185951844
Sinds vandaag heb ik ook de Echo Dot en ik ben daar toch een stuk minder over te spreken. Het geluid van de speaker is beter, maar het koppelen en instellen van accounts en apparaten gaat een stuk minder intuïtief vergeleken met de Google Home.
pi_185964344
Zo tering wat doet google het slecht laatste tijd. Ik denk dat ik in een Beta zit ongevraagd.
pi_185970264
Mijn Google Home Mini staat naast een Sonos soundbar. Dus hij luistert niet zo goed. Binnenkort krijgt de Sonos ook Assistant trouwens, dus dan is de mini overbodig.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_186252449
We hebben inmiddels een aantal lampen gekoppeld met een hub, alles Trådfri (Ikea). Nu vliegt het internet er helaas nogal eens uit hier. We moeten elke keer als dat gebeurt de hub opnieuw koppelen aan het modem. Iemand enig idee of dat te omzeilen is?
Tante minthy!! O+
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 22:31:24 #42
pi_186336222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:58 schreef minthy het volgende:
We hebben inmiddels een aantal lampen gekoppeld met een hub, alles Trådfri (Ikea). Nu vliegt het internet er helaas nogal eens uit hier. We moeten elke keer als dat gebeurt de hub opnieuw koppelen aan het modem. Iemand enig idee of dat te omzeilen is?
Bedoel je fysiek koppelen met de kabel?
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_186348176
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:58 schreef minthy het volgende:
ik heb daar nooit last van. Pas 2 keer moeten koppelen.
  zondag 28 april 2019 @ 22:27:49 #44
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_186487288
Nieuw huis sinds een paar dagen. Begonnen met twee Home Mini's, vijf Tradfri lampen en een Chromecast. Kun je al een hoop lol mee hebben.
pi_186498870
Ik heb ook een google home, maar die van mij heeft soms ook moeite mijn nederlandse stem te verstaan.
in de meeste gevallen vat het apparaat mijn stem op alsof ik in het engels een wekker wil instellen. :{ ;( echt heel vaag, terwijl ik het apparaat juist vraag om een bepaalde lamp of lampen groep wil aanzetten of uit.

Dus ik vraag: hey google, zet woonkamer lamp aan. en google home vat het op als: okay, for what time do you want to set the timer? :{ of de nederlandse variant voor welke tijd wel je de wekker zetten. :')

Echt bizar, verder is het ook jammer op dit moment dat het apparaat geen onderscheid maakt in stemmen.
Dus praktisch iedereen kan wat aan de google home vragen om te doen. :') ;(
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_186498997
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb ook een google home, maar die van mij heeft soms ook moeite mijn nederlandse stem te verstaan.
in de meeste gevallen vat het apparaat mijn stem op alsof ik in het engels een wekker wil instellen. :{ ;( echt heel vaag, terwijl ik het apparaat juist vraag om een bepaalde lamp of lampen groep wil aanzetten of uit.

Dus ik vraag: hey google, zet woonkamer lamp aan. en google home vat het op als: okay, for what time do you want to set the timer? :{ of de nederlandse variant voor welke tijd wel je de wekker zetten. :')

Echt bizar, verder is het ook jammer op dit moment dat het apparaat geen onderscheid maakt in stemmen.
Dus praktisch iedereen kan wat aan de google home vragen om te doen. :') ;(
zet hem eens op alleen Nederlands en zet voice match aan.

Verder zeg eens “ hey Google zet de woonkamer lamp aan”
Duidelijke zinnen werken beter. Gemaakt door autisten he

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2019 17:12:38 ]
  zaterdag 11 mei 2019 @ 12:31:18 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186762143
Kick!

Ik wil binnenkort met klikaanklikuit beginnen, dit is ook te besturen via google home schijnbaar.

https://www.klikaanklikui(...)-voor-zonwering.html

Ik wil dus mijn zonwering besturen met google home, maar ik vermoed dat ik dat ook voor klikaanklikuit een bridge nodig heb. Iemand al ervaring met koppelen van deze 2 systemen?

Het is de bedoeling dat we op termijn wel wat meer gaan uitbreiden. Ik heb 2 rolluiken en een zonwering. Ik kan me ook voorstellen dat we gaan uitbreiden met meer van klikaanklikuit maar ik weet nog niet wat.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')