Ah oke vrijwel hetzelfde principe dus. Hoe bevalt het?quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:36 schreef BTKlus het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen de JBL Link 20 met Google Home Assistant in gebruik.
Zal inderdaad vast uitstekend werken. Zit te overwegen om er één te halen maar ik weet niet of ik of ik dat ding ook daadwerkelijk ga gebruiken of dat het gewoon een grappig gadget is voor een weekje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:27 schreef BTKlus het volgende:
Het is even wennen om te praten tegen een speaker maar werkt eigenlijk heel goed.
Commando's worden goed uitgevoerd zo lang je maar duidelijk zegt wat je wil weten of laten doen.
Hier wordt die naast de Google Home functies ook gebruikt voor het streamen van radio of muziek in de keuken. Daarmee is het niet alleen een gadget maar ook blijvend functioneel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zal inderdaad vast uitstekend werken. Zit te overwegen om er één te halen maar ik weet niet of ik of ik dat ding ook daadwerkelijk ga gebruiken of dat het gewoon een grappig gadget is voor een weekje.
True. Maar ik heb nog niet zoveel smart apparaten dus voor mij in dat opzicht welquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:56 schreef BTKlus het volgende:
[..]
Hier wordt die naast de Google Home functies ook gebruikt voor het streamen van radio of muziek in de keuken. Daarmee is het niet alleen een gadget maar ook blijvend functioneel.
Dus
Waarom zou je een schakelaar uit willen zetten? Dan moet je 'm ook eerst aanzetten voor je de lamp weer aan kunt zetten.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb er nu maand of 3 ook één, gekoppeld aan Philips Hue, Honeywell EvoHome en een aantal losse schakelaars.
Het is nog wel ff wennen om door de kamer te kunnen roepen dat het ligt aan moet of de verwarming wat hoger.
Wat ik nog mis zijn 'customization options': wandschakelaars zijn "schakelaars" en niet in te stellen als "lamp". Als ik nu het commando geef om de lampen uit/aan te zetten worden alleen de lampen via de Hue bridge uitgezet. Schakelaars blijven ongemoeid, ook als daar een lamp achter hangt.
Wat heb jij allemaal gekoppeld?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:54 schreef Tailless het volgende:
Ik gebruik Google turn off everything het vaakst.
lampen, schakelaar van TV, TV zelf, beamer, Android tv box.quote:
Wat is hassio?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:58 schreef Tailless het volgende:
[..]
lampen, schakelaar van TV, TV zelf, beamer, Android tv box.
Op dit moment.
Moet die schakelaars nog even flashen en dan kan hassio er ook bij
Ook met Tradfri bridge gekoppeld aan GH of dat niet?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:59 schreef Tailless het volgende:
Heb Ikea lampen btw. (En een heel netwerk waar Google niet bij kan)
heb hem pas zaterdag ontvangen en ben zondag op vakantie gegaan.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat is hassio?
Android TV box had ik nog nooit van gehoord, ik kan me zo voorstellen wat het inhoudt maar zou je het een ander aanraden?
Nog wel. Binnenkort gaat die bridge eruit. (Ben mijn eigen aan bouwen).quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook met Tradfri bridge gekoppeld aan GH of dat niet?
Oh, ik cast naar mijn beamer via GH en Chromecast. Dus voor mij niet echt interessant denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:02 schreef Tailless het volgende:
[..]
heb hem pas zaterdag ontvangen en ben zondag op vakantie gegaan.
Ik gebruik /wil hem gebruiken voor mijn beamer zodat ik er gewoon op kan casten en Netflix kan kijken. Heb zelf de xiaomi box s
quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:03 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nog wel. Binnenkort gaat die bridge eruit. (Ben mijn eigen aan bouwen).
het is een doosje die alles kan wat Android tv kan. Net iets goedkoper dan een chromecast en nu kan ik ook zonder telefoon dingen doenquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, ik cast naar mijn beamer via GH en Chromecast. Dus voor mij niet echt interessant denk ik.
Ik gebruik mijn telefoon nooit voor besturing, alleen als ik de settings aan moet passen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
het is een doosje die alles kan wat Android tv kan. Net iets goedkoper dan een chromecast en nu kan ik ook zonder telefoon dingen doen
Die schakelaars zijn voor de "domme" lampen die alleen maar uit of aan hoeven.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom zou je een schakelaar uit willen zetten? Dan moet je 'm ook eerst aanzetten voor je de lamp weer aan kunt zetten.
Dat snap ik. Zonder koppelingen is het ding nagenoeg waardeloos. Maar heb je geen dingen die je eraan kunt koppelen dan? Chromecast, Spotify, Netflix?quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Wij hebben er een gekregen maar hij is nergens aan gekoppeld.![]()
Gebruik hem dan ook nooit eigenlijk.
Ah slotify heb ik eraan trouwens ja dat is wel leuk als er bezoek is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat snap ik. Zonder koppelingen is het ding nagenoeg waardeloos. Maar heb je geen dingen die je eraan kunt koppelen dan? Chromecast, Spotify, Netflix?
Waar gebruik je ‘m zoal voor?quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Wij hebben sinds kort een Harman/Kardon, ik was eerst nogal sceptisch maar het is best geinig tot nu toe
tot nu toe nog voor niet zoveel maar we zijn aan het kijken hoe we het de komende tijd gaan uitbouwenquote:
Lijkt mij wel chill voor spotify in bed ‘s ochtends of zo i.p.v. m’n telefoon ervoor te gebruiken. Verder nog niet echt functies in gedachte.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tot nu toe nog voor niet zoveel maar we zijn aan het kijken hoe we het de komende tijd gaan uitbouwen
Afstandsbediening en hub heb je nodig.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:48 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Trådfri-serie van Ikea? Heb je bijvoorbeeld de afstandsbediening nodig of kan je ook zonder?
Dank je!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:48 schreef Tailless het volgende:
[..]
Afstandsbediening en hub heb je nodig.
Bedoel je fysiek koppelen met de kabel?quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:58 schreef minthy het volgende:
We hebben inmiddels een aantal lampen gekoppeld met een hub, alles Trådfri (Ikea). Nu vliegt het internet er helaas nogal eens uit hier. We moeten elke keer als dat gebeurt de hub opnieuw koppelen aan het modem. Iemand enig idee of dat te omzeilen is?
ik heb daar nooit last van. Pas 2 keer moeten koppelen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:58 schreef minthy het volgende:
We hebben inmiddels een aantal lampen gekoppeld met een hub, alles Trådfri (Ikea). Nu vliegt het internet er helaas nogal eens uit hier. We moeten elke keer als dat gebeurt de hub opnieuw koppelen aan het modem. Iemand enig idee of dat te omzeilen is?
zet hem eens op alleen Nederlands en zet voice match aan.quote:Op maandag 29 april 2019 17:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb ook een google home, maar die van mij heeft soms ook moeite mijn nederlandse stem te verstaan.
in de meeste gevallen vat het apparaat mijn stem op alsof ik in het engels een wekker wil instellen.![]()
echt heel vaag, terwijl ik het apparaat juist vraag om een bepaalde lamp of lampen groep wil aanzetten of uit.
Dus ik vraag: hey google, zet woonkamer lamp aan. en google home vat het op als: okay, for what time do you want to set the timer?of de nederlandse variant voor welke tijd wel je de wekker zetten.
![]()
Echt bizar, verder is het ook jammer op dit moment dat het apparaat geen onderscheid maakt in stemmen.
Dus praktisch iedereen kan wat aan de google home vragen om te doen.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |