Hier is nog steeds de borst heilig boven alles. Lastig, als je inschat dat hij iets anders leuker/makkelijker kan gaan vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:27 schreef Wolken het volgende:
Je hebt dan altijd de foto's nog![]()
Nu had hij dus vanmiddag ongeveer 40ml uit een open beker gedronken ( oke, de helft stroomde over dus effectief heeft hij niet zoveel op ) maar werd gewoon bozig dat er niet meer in zat. Ik heb vandaag op de beurs iets van 100ml gekolft en wil dus de komende dagen dat gaan geven in een 360 beker van Nuby, kijken of hij dat snapt. En dan durf ik het ook niet weer te vaak te oefenen want ik ben dan weer als de dood dat hij de borst gaat weigeren.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:04 schreef Lemijn het volgende:
Voor het op gang houden van je productie. Dat is niet niks. Maar misschien kan je er ook wel mee stoppen inmiddels? Want echt, weinig is zo fijn als nooit meer kolven.
Hier lukte het hem niet om goed aan te happen. Heel onrustig drinken, ik had veeeeel pijn, hij was ook gefrustreerd.. niet fijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 10:42 schreef Tink89 het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of lip- of tongriempje te kort is?
Als het een melkblaar is, dan doet het doorprikken geen pijn, dus ná het prikken weet je het zeker.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik denk een klein wit puntje in de tepel te zien, kan dat een melkblaar zijn? Kun je die zelf doorprikken? Hoe pak je dat aan? Is dat pijnlijk? Hoe weet ik überhaupt zeker of het melkblaar is (voor ik zinloos in tepel ga zitten prikken)?
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik voed U op dit moment voor het laatst als baby. Over 2 uur is hij een heuse dreumes.![]()
![]()
![]()
Op naar het volgende jaar!
De eerste dagen goed leegkolven is wel belangrijk voor een stabiele melkproductie later. Het lijkt me niet verstandig om met pijnlijke borsten te blijven zitten, ook met het oog op verstopping en borstontsteking.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:57 schreef Djoess het volgende:
Kan ik hier een kolf-vraag droppen?
Ik hoop binnen niet al te lange tijd te kunnen live-voeden, maar voor nu krijgt T melk met 1cc tegelijk.
Nu is het zo dat ik sinds vanmorgen een megaproductie heb (volgens het ziekenhuis dan) van ongeveer 20-25cc per borst per kolfsessie.
Leegkolven wordt afgeraden vanwege extra produceren, maar ik ben nu na een uur alweer volgelopen. Dus eigenlijk wil ik nog kolven, maar ik wil ook niet dat de baby straks niet aan de borst kan leren drinken omdat ze overweldigd wordt door de hoeveelheid.
(ik krijg niet helemaal duidelijk opgeschreven wat ik precies wil zeggen)
Ennieweej, wat is nu wijsheid?
Top! dan was mijn eerste gevoel toch goed. thanks!quote:Op maandag 18 maart 2019 21:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De eerste dagen goed leegkolven is wel belangrijk voor een stabiele melkproductie later. Het lijkt me niet verstandig om met pijnlijke borsten te blijven zitten, ook met het oog op verstopping en borstontsteking.
Als je je dochter straks live mag voeden, kan je ook de eerste druk eraf kolven voor je haar aanlegt. Dan stroomt de melk sowieso wat rustiger. Ik zou me nu vooral nog niet zoveel zorgen maken over als/dan, nu is het onwijs mooi dat je productie goed op gang komt ondanks alle stress. Wat je nu kolft, lijkt me onder normale omstandigheden een prima drinkhoeveelheid. Daar zou ik niet al te veel aan gaan rommelen eerlijk gezegd.
Fijn dat het goed op gang is!quote:Op maandag 18 maart 2019 21:34 schreef Djoess het volgende:
Top! dan was mijn eerste gevoel toch goed. thanks!
Bij twijfel aan de kracht van de motor zou je dit kunnen laten controleren. Mijn lactatiekundige kon dit, en als ik een kolf van het merk Horigen had gehad dan kon dit via haar bij een collega van haar!quote:Op zondag 24 maart 2019 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Ik haal binnenkort na twee jaar ongebruikt te zijn mijn kolf weer tevoorschijn (Medela swing maxi). Nog even los van de staat na twee jaar stofhappen, zijn er dingen waar ik op moet letten of onderdelen die sowieso wel aan vervanging toe zijn?
Tweede sessie was 75, dus nu bij elkaar net iets meer dan 1 voeding... ik ben blij dat prul ook kv lust en gewend is, dat haalt de druk wel een beetje van de ketel.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:16 schreef Aure het volgende:
Ik kolf(de) ook altijd minder als Jip vaker in de nacht was gekomen voor een voeding TinkMaar ik snap wel dat je er van baalt, ik vond dat ook maar lastig in het begin.
Ik spreek alleen voor mezelf, maar handkolven zijn niet zo duur. Ik zou daarom niet zo snel voor een tweedehandsje gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:11 schreef vencodark het volgende:
Ik heb nog een handkolf die ik niet meer gebruik en weg kan.
Is zoiets verkoopbaar?
Zo 1 trouwens.
https://www.medipoint.nl/(...)wEAkYAyABEgI-m_D_BwE
Afhankelijk van de prijs heb ik wel interessequote:Op dinsdag 2 april 2019 13:11 schreef vencodark het volgende:
Ik heb nog een handkolf die ik niet meer gebruik en weg kan.
Is zoiets verkoopbaar?
Zo 1 trouwens.
https://www.medipoint.nl/(...)wEAkYAyABEgI-m_D_BwE
Ik ga eerst proberen het hier in de buurt te verkopen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 15:10 schreef Taartje het volgende:
[..]
Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse
Was het dan ook permanent? Of liep de productie net zo hard terug toen je stopte?quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
Werkte als een tiet, echt de hulp in nood voor verhoogde productie.
Hoevaak leg je aan en hoevaak kolf je?
Hoeveel uur zit er tussen aanleggen.
Is er een clustermoment?
(naakt samen op bed zitten of in bad doet ook wonders voor productie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |