Heel matig idd..quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:33 schreef Disana het volgende:
Ik vind de ontknopingen steeds zo teleurstellend.
De aflevering van vanavond:quote:Op woensdag 3 april 2019 02:26 schreef Tjacka het volgende:
Waar kan ik dit terug zien. Kees is een held.
Verdomme. Heb geen Videolandquote:Op woensdag 3 april 2019 02:37 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
De aflevering van vanavond:
https://www.rtl.nl/video/12362724-a562-3e11-ab1d-a9697e87731e/
De rest:
Videoland, tv-aanbieder
Vast een wout.quote:Op woensdag 3 april 2019 02:23 schreef Flitskikker het volgende:
Anticlimax deze uitzending. "Privacy weegt zwaarder"... waarom dan niet alles blurren en vervormen zoals die ander? Voortdurend onthutst zijn over zijn functie, maar die niet willen noemen of zelfs maar omschrijven.
Lakse NL justitie doet weer niks.
Schrijnende situatie natuurlijk, maar vond de vorige aflevering beter.
Iemand van justitie vastquote:Op woensdag 3 april 2019 21:42 schreef Telates het volgende:
Mogelijk is uit die screenshots van de chats nog wel wat te halen, geblurde naam kan misschien nog wel wat weggeven. In ieder geval hoe lang de ongeveer naam is, wellicht met wat photoshoppen ook nog wat letters
Het leek me een vrij korte naam. Ik heb het beeld een paar keer stilgezet. Op de geblurde profielfoto’s leek het om een kale man te gaan, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:42 schreef Telates het volgende:
Mogelijk is uit die screenshots van de chats nog wel wat te halen, geblurde naam kan misschien nog wel wat weggeven. In ieder geval hoe lang de ongeveer naam is, wellicht met wat photoshoppen ook nog wat letters
Ik wil daar heen mar heb Kees gemist wat waren de onthullingen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:49 schreef ToT het volgende:
Apart! Ik ken iemand die op het punt staat er naar toe te gaan voor een rondleiding. Meteen ff verteld hoe de vork in de steel zit.
Ikzelf had er ook wel naar toe gewild om foto's te maken.
Ach, dat kan nog steeds wel; mooie oude roestige voertuigwrakken en oude gasmaskers enzo. Zolang je maar wel beseft dat het net zo authentiek is als Pirares of the Carribean laat zien hoe het piratenleven was!
Het is daar amper radioactief meer. Hier en daar staar nog een bordje met stralingsgevaar waar ze wat radioactief materiaal bewust niet hebben opgeruimd zodat toeristen daar lekker stoer met de geigerteller kunnen doen voor hun vlogs.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wil daar heen mar heb Kees gemist wat waren de onthullingen?
HMM en de spookstad zelf? Die verlaten kermis enzo. Of kom je daar niet. Het leek mij juist een van de plekken welke niet overspoeld zou zijn door toeristen.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is daar amper radioactief meer. Hier en daar staar nog een bordje met stralingsgevaar waar ze wat radioactief materiaal bewust niet hebben opgeruimd zodat toeristen daar lekker stoer met de geigerteller kunnen doen voor hun vlogs.
Bepaalde plekken zijn daar nog jarenlang bewoond en in gebruik gebleven tot de EU eiste dat alles gesloten zou worden. Dat die plekken nu leeg staan heeft dus niets met een plotselinge evacuatie vanwege de ramp te maken.
Veel oude kapotte dingen zoals een volledig gestripte en gekantelde vrachtwagen waren nog prima intact na de ramp maar zijn naderhand gesloopt en omgegooid.
Een slaapzaal voor kinderen die toentertijd redelijk beroemd werd door foto's van lege kinderbedjes met een enkele achtergelaten pop was ook geen weeshuis zoals beweerd werd. Ben ff kwijt wat het echt was, maar ik geloof dat die bedjes niet eens gebruikt werden.
Een hangende gasmasker gaf een heel dramatisch beeld maar is door een fotograaf daar opgehangen.
Een vloer bezaaid met gasmaskers is ook zo door een fotograaf gemaakt met een oude kist gasmaskers die nog van de koude oorlog waren en dus ook niets met de ramp te maken hadden. Ze zijn toen in ieder geval niet gebruikt.
Het wordt daar cynisch Disneyworld genoemd omdat het allemaal puur fantasie is wat je te zien krijgt.
Indrukwekkend, maar fantasie.
Maar toch vond ik de Kees van der Spek rapportage daarover heel erg kort door de bocht op verschillende punten. Die van Tom Waes in Reizen Waes was echt vele malen beter. Kees bagatelliseerde het wel heel erg en ging wel erg voorbij aan het feit dat daar een van de grootste kernrampen van onze tijd heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is daar amper radioactief meer. Hier en daar staar nog een bordje met stralingsgevaar waar ze wat radioactief materiaal bewust niet hebben opgeruimd zodat toeristen daar lekker stoer met de geigerteller kunnen doen voor hun vlogs.
Bepaalde plekken zijn daar nog jarenlang bewoond en in gebruik gebleven tot de EU eiste dat alles gesloten zou worden. Dat die plekken nu leeg staan heeft dus niets met een plotselinge evacuatie vanwege de ramp te maken.
Veel oude kapotte dingen zoals een volledig gestripte en gekantelde vrachtwagen waren nog prima intact na de ramp maar zijn naderhand gesloopt en omgegooid.
Een slaapzaal voor kinderen die toentertijd redelijk beroemd werd door foto's van lege kinderbedjes met een enkele achtergelaten pop was ook geen weeshuis zoals beweerd werd. Ben ff kwijt wat het echt was, maar ik geloof dat die bedjes niet eens gebruikt werden.
Een hangende gasmasker gaf een heel dramatisch beeld maar is door een fotograaf daar opgehangen.
Een vloer bezaaid met gasmaskers is ook zo door een fotograaf gemaakt met een oude kist gasmaskers die nog van de koude oorlog waren en dus ook niets met de ramp te maken hadden. Ze zijn toen in ieder geval niet gebruikt.
Het wordt daar cynisch Disneyworld genoemd omdat het allemaal puur fantasie is wat je te zien krijgt.
Indrukwekkend, maar fantasie.
Ja dat vond ik net wat onduidelijk; in bepaalde gebieden in ieder geval hebben nog jarenlang mensen gewoond en een aantal mensen zijn ook weer terug gegaan en wonen er nu weer.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HMM en de spookstad zelf? Die verlaten kermis enzo. Of kom je daar niet. Het leek mij juist een van de plekken welke niet overspoeld zou zijn door toeristen.
Mee eens hoor, en dat is iets wat mij wel vaker opvalt met hem. Ik vind hem echt wel tof en interessant, maar hij heeft wel een erg beperkte kijk op dingen soms.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar toch vond ik de Kees van der Spek rapportage daarover heel erg kort door de bocht op verschillende punten. Die van Tom Waes in Reizen Waes was echt vele malen beter. Kees bagatelliseerde het wel heel erg en ging wel erg voorbij aan het feit dat daar een van de grootste kernrampen van onze tijd heeft plaatsgevonden.
Ja het gebied is nogal groot en er zijn veel doden gevallen na de ramp dus ik neem aan dat de steden er om heen meteen ontruimd zijn. Dat het aan de randen wat minder gevaarlijk is geloof ik wel.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat vond ik net wat onduidelijk; in bepaalde gebieden in ieder geval hebben nog jarenlang mensen gewoond en een aantal mensen zijn ook weer terug gegaan en wonen er nu weer.
Ik weet alleen niet of dat voor het gehele gebied zo was. Het lijkt me wel dat bepaalde delen toen toch wel direct ontruimd zijn? Toch leken ze in de uitzending een beetje te suggereren dat het allemaal onzin is. Maar het is er toentertijd wel zwaar radioactief geweest dus MOET het wel ontruimd zijn.
Ja, Kees wil vaak open deuren intrappen en op de een of andere manier vind ik hem vaak heel naïef en een beetje wereldvreemd ondanks zijn vele reizen. Hij zet dingen vaak niet in de juiste context. Dat vond ik overigens bij Oplichters in het buitenland ook al. Hij denkt vaak het probleem wel even op te lossen, terwijl hij zich vaak volgens mij niet realiseert welke risico's hij hierbij loopt.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens hoor, en dat is iets wat mij wel vaker opvalt met hem. Ik vind hem echt wel tof en interessant, maar hij heeft wel een erg beperkte kijk op dingen soms.
Zijn programma "Oplichters in het buitenland" vond ik op één of andere manier interessanter.
Zeker een aanrader. Een nuchtere Belg die mooie programma's maakt en ook heel grappig uit de hoek kan komen.quote:Reizen Waes ken ik niet echt eigenlijk.Aanrader dus?
Die ene die komende week begint (Ewout) is ook wel goed!Maar dat is wel een heel ander soort programma. Althans zijn Sloppenwijken-programma.
Ja ik weet nog dat toentertijd robots die de radioactieve troep van de daken moesten verwijderen, binnen een X aantal minuten al uitvielen door de straling.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja het gebied is nogal groot en er zijn veel doden gevallen na de ramp dus ik neem aan dat de steden er om heen meteen ontruimd zijn. Dat het aan de randen wat minder gevaarlijk is geloof ik wel.
Ook dat het trouwens 30 jaar na dato minder gevaarlijk is in de buurt van de kern geloof ik wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha okee dan, helder!quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, Kees wil vaak open deuren intrappen en op de een of andere manier vind ik hem vaak heel naïef en een beetje wereldvreemd ondanks zijn vele reizen. Hij zet dingen vaak niet in de juiste context. Dat vond ik overigens bij Oplichters in het buitenland ook al. Hij denkt vaak het probleem wel even op te lossen, terwijl hij zich vaak volgens mij niet realiseert welke risico's hij hierbij loopt.
[..]
Zeker een aanrader. Een nuchtere Belg die mooie programma's maakt en ook heel grappig uit de hoek kan komen.
Die Ewout vind ik echt gruwelijk irritant. Dat vind ik echt het schoolvoorbeeld van de verkeerde persoon voor zo'n programma. Daar had ik ook continu het gevoel bij dat hij zich niet realiseert in welke gevaarlijke situaties hij zich plaatst. Hij weet zich ook geen houding te geven en kan daardoor niet op het juiste niveau met de betrokken personen spreken. Hij komt echt niet integer over, maar meer alsof hij het maar doet om een spectaculair programma te maken.
Ik vond die eigenlijk ook leuker, omdat hij daar al die tourist traps ging uitzoeken. Daar heb je als kijker ook nog wat aan, als je zelf een keer naar dat betreffende land gaat (of in het algemeen)quote:Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens hoor, en dat is iets wat mij wel vaker opvalt met hem. Ik vind hem echt wel tof en interessant, maar hij heeft wel een erg beperkte kijk op dingen soms.
Zijn programma "Oplichters in het buitenland" vond ik op één of andere manier interessanter.
Reizen Waes ken ik niet echt eigenlijk.Aanrader dus?
Die ene die komende week begint (Ewout) is ook wel goed!Maar dat is wel een heel ander soort programma. Althans zijn Sloppenwijken-programma.
Mee eens!quote:Op donderdag 4 april 2019 13:15 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik vond die eigenlijk ook leuker, omdat hij daar al die tourist traps ging uitzoeken. Daar heb je als kijker ook nog wat aan, als je zelf een keer naar dat betreffende land gaat (of in het algemeen)
Zat ik ook al te denken, zou een mooie stunt zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:46 schreef NoXia het volgende:
Zou het Roelof Hemmen zijn geweest?
https://www.ad.nl/buitenl(...)rig-meisje~a8e24c09/
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:22 schreef tompsv18 het volgende:
Eindelijk dit heerlijke programma weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |