abonnement Unibet Coolblue
pi_185245105


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 28-02-2019 12:13:36 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 00:15:00 #2
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_185246565
Hoe gaat het heten?


PostSanddNL?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_185246931
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 00:15 schreef Anonymousz het volgende:
Hoe gaat het heten?

PostSanddNL?
PostNL
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185248392
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik was wel het hele jaar 2018 in dienst maar niet t/m juni 2019.

Ach.. ik kom er wel overheen. Heb nu een andere baan.
Die 50 euro bruto ga je echt niet missen hoor :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185248541
Nou ik heb er anders de hele nacht van wakker gelegen. _O_ _O-
pi_185249071
Wel weer lullig dat de hoogte van die uitkering wordt gebaseerd op je contracturen. Heel veel collega's werken aanzienlijk meer dan dat.
pi_185249201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
Wel weer lullig dat de hoogte van die uitkering wordt gebaseerd op je contracturen. Heel veel collega's werken aanzienlijk meer dan dat.
Mag je zeker niet bijplussen ;)
pi_185249498
Volgens mij moeten de tabelletjes in de op worden aangepast...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185249520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:36 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij moeten de tabelletjes in de op worden aangepast...
niet alleen de tabelletjes. Ik heb al best vaak aangegeven dat ik al een tijdje uit dienst ben. Inmiddels al 3 jaar :+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_185250192
Staan er best veel in die of allang niet meer bij de post werken, of gewoon niet meer op fok komen.

Mijn headertje gaat ook al wel lang mee :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185250455
Ik heb mijn eigen naam erbij gezet toen ik een keer een nieuw draadje geopend heb. Dus in principe zou er een nieuwe tabel neergezet kunnen worden door degene die een draad opent. Hoe, zonder het forum te verjeweetwellen, zou ik niet weten. Maar denk dat het een gevalletje kopie en paste is.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 februari 2019 @ 11:25:48 #12
408813 crew  trein2000
pi_185251223
Doe jullie ding, dan pas ik of een collega de OP wel aan. Moeten jullie alleen even aanleveren/vertellen wat er anders moet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185259607
Bezorging stempassen zit er ook weer op ^O^
pi_185270320
Dankjewel trein2000. Ik kan zelf helaas niet meer bij de informatie op "mijnwerk" komen, omdat ik uit dienst ben getreden, maar misschien wil iemand even de tabellen opzoeken. En hier neerzetten of een pm naar trein2000 sturen? 8-)
pi_185271466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:25 schreef trein2000 het volgende:
Doe jullie ding, dan pas ik of een collega de OP wel aan. Moeten jullie alleen even aanleveren/vertellen wat er anders moet.
Ik wil graag uit de OP :).

Al denk ik dat die lijst inderdaad er ook uit kan omdat die niet wordt bijgehouden, maar daar ga ik niet over omdat ik dus al lang geen onderdeel van dit topic meer uitmaak
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 februari 2019 @ 10:03:15 #17
408813 crew  trein2000
pi_185271495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:01 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik wil graag uit de OP :).

Al denk ik dat die lijst inderdaad er ook uit kan omdat die niet wordt bijgehouden, maar daar ga ik niet over omdat ik dus al lang geen onderdeel van dit topic meer uitmaak
Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185271501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.
dank!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_185271862
Ik vroeg me ook al af of mensen dat lijstje uberhaupt willen houden :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:29:21 #20
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185271907
Ik heb wél al veel gehad aan de verklaringen van de afkortingen. De afkortingenlijst wil ik graag behouden.
pi_185272288
Oh ja die lijst is zeker wel handig, die zou ik ook wel willen houden ja :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185276527
Pas gewoon die tabel aan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185276944
Ik heb wel de tabellen, maar geen idee hoe ik ze naar iemand kan sturen bhier.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 februari 2019 @ 16:50:55 #24
408813 crew  trein2000
pi_185278745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:03 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb wel de tabellen, maar geen idee hoe ik ze naar iemand kan sturen bhier.
Screenshot maken en naar mij sturen een optie?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185279619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Screenshot maken en naar mij sturen een optie?
Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 februari 2019 @ 17:39:48 #26
408813 crew  trein2000
pi_185279648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Ik heb ook wel een mailadres als dat makkelijker is? Trein2000@fok.nl
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185279975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Zal toch moeten om ze in de OP te zetten. imgur is easy :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185292542
Ik heb de plaatjes even naar trein gemaild.

Van mij mogen de namen ook uit de OP. Overigens vind ik de consumentenlinkjes ook niet echt iets bijdragen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 10:25:23 #29
408813 crew  trein2000
pi_185293406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:17 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb de plaatjes even naar trein gemaild.

Van mij mogen de namen ook uit de OP. Overigens vind ik de consumentenlinkjes ook niet echt iets bijdragen.
Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 12:14:17 #30
408813 crew  trein2000
pi_185295088
Tabelletjes geplaatst, lijst gesneuveld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185295415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:14 schreef trein2000 het volgende:
Tabelletjes geplaatst, lijst gesneuveld.
Bedankt Trein2000! En bedankt V__L_N voor het aanleveren!!
pi_185296628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsen
Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.
(Was toen al even aan het werk)

Maar bedankt :*
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 februari 2019 @ 13:45:15 #33
408813 crew  trein2000
pi_185296802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.
(Was toen al even aan het werk)

Maar bedankt :*
De fokmail is wel eens traag ja. Maar jij ook heel erg bedankt!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185303446
7 maart kandidatenlijsten (HAH 120%) :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185303894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:29 schreef Thomas-sama het volgende:
7 maart kandidatenlijsten (HAH 120%) :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook. Vreemd genoeg krijg ik minder extra tijd dan ik voor reguliere hah zou hebben gekregen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:50:48 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185315420
Hier geen extra tijd. Denk dus dat we ze niet hebben?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185336371
De tegenbeweging kan weer in beweging komen:
quote:
FNV haakt af bij cao PostNL

Vakbond FNV blijft buiten de nieuwe cao bij PostNL en dreigt vanaf volgende week met acties als het met de andere drie bonden afgesproken resultaat niet wordt verbeterd. Dat heeft de grootste vakbond vrijdag laten weten. De leden hebben het cao-voorstel conform het advies van hun bestuurders met een meerderheid van 95% verworpen.

Het is de eerste keer dat de FNV buiten de cao-afspraken blijft bij de uit staatsbedrijf PTT voortgekomen postonderneming. 'De kogel is door de kerk', aldus Ger Deleij, bestuurder van FNV Publiek Belang. FNV is naar zijn zeggen net zo groot als de drie andere bonden bij elkaar. Maar ook daar gist het, weet hij. Bij een eerdere peiling onder al het PostNL-personeel bleek 98% ontevreden over het resultaat. En 40% van de bij de Bond van Post Personeel (BVPP) aangesloten medewerkers zou tegen het akkoord hebben gestemd.

Snert-cao
Een woordvoerder van PostNL zegt het jammer te vinden dat de FNV niet meedoet, maar noemt dit na het negatieve stemadvies niet onverwacht. De aankondiging van acties is volgens haar heel vervelend. 'We waren gestart met vier bonden en hadden gehoopt ook met vier bonden af te ronden.' De cao, die de arbeidsvoorwaarden regelt van circa 30.000 werknemers, zal 'binnenkort' worden getekend en loopt tot 1 april 2020. De circa 18.000 postbezorgers vallen erbuiten. Zij hebben een eigen cao, die in oktober dit jaar afloopt.

Deleij spreekt van een 'snert-cao'. Hij eist betere afspraken over het terugdringen van werkdruk, meer doorstroom van flexibele naar vaste contracten en maar liefst 5% loonstijging. Het aanbod van PostNL om er in twee stappen 2,5% bij te geven, komt volgens hem 'in harde centen' neer op 1,75%. Sommige mensen zouden er in januari eerst in koopkracht op achteruit gaan. 'We gaan nu samen met onze leden bekijken hoe we toch tot betere afspraken kunnen komen.'

Stakingen
Acties worden daarbij niet uitgesloten. Die zullen langzaam worden opgebouwd, aldus Deleij. Hij wil er verder nog niet te veel over kwijt, maar heeft nadrukkelijk de hoop dat ook de leden van de BVPP zich zullen aansluiten. De FNV wilde in december al staken om een beter cao-resultaat af te dwingen, maar zag zich toen de pas afgesneden door de rechter. Die was het met de directie eens dat het postbedrijf in de superdrukke kerstperiode onevenredig zwaar zou worden getroffen.

PostNL en FNV liggen ook nog steeds met elkaar in de clinch over de inzet van personeel in de sorteercentra via contracting. Dat is een constructie waarbij het sorteerwerk wordt uitbesteed. Volgens uitzendbedrijven en inlener PostNL gebeurt dat om het beter te organiseren, maar volgens de bond alleen maar om de duurdere uitzend-cao te omzeilen.

TempoTeam
Hoewel PostNL en partner TempoTeam Outsourcing volhouden dat het om een legitieme contractvorm gaat, besloten beide organisaties vorige maand toch om ermee te stoppen. Dat was kort nadat FNV met een proces had gedreigd om af te dwingen dat de sorteerders met terugwerkende kracht volgens de uitzendcao worden betaald.

Volgens Deleij hangt die rechtszaak TempoTeam nog steeds boven het hoofd, omdat het bedrijf zou weigeren achterstallige loonvorderingen te voldoen. Stoppen met contracting is ook tijdens de cao-onderhandelingen aan de orde geweest, maar volgens Deleij was een akkoord niet mogelijk, omdat PostNL eiste dat de bond alle vorderingen zou laten vallen.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:50:26 #38
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185339531
Na 2,5 uur afgenokt vandaag. Post onvindbaar en dus niet geleverd op het depot. Ongelooflijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185339657
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.

En dan bellen ze je waarschijnlijk om drie uur, vier uur doodleuk dat ze het gevonden hebben en dat je het alsnog moet rondbrengen.

Forgetitbut!
pi_185339722
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:50 schreef V__L_N het volgende:
Na 2,5 uur afgenokt vandaag. Post onvindbaar en dus niet geleverd op het depot. Ongelooflijk.
was gisteren op een ander depot en kon er vandaag (was zelf vrij gisteren) niet achter komen of het nou alsnog aangekomen is of nog steeds onvindbaar...briljant toch
pi_185339727
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.

En dan bellen ze je waarschijnlijk om drie uur, vier uur doodleuk dat ze het gevonden hebben en dat je het alsnog moet rondbrengen.

Forgetitbut!
zeker wel je mag je looptijd aanzetten vanaf bepaald moment dat ik begrepen heb van de lopers
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:23:49 #42
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185340034
Ik heb me wijk gewoon niet gemind. Dus mijn wachttijd is de tijd dat ik normaal gelopen zou hebben. 3,5 uur.

Heb om 3 uur een afspraak, ga dus niet meer lopen vandaag. Dus ze doen hem er of dinsdag maar bij, of ze vragen me om het maandag te doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185340276
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.

Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.

Toen we zelf de bevoorrading van de depots nog deden was er wel vaak verwarring over wat nou de officiële leveringstijden waren. Die was van beide depots 11 en 13:30. Als de post op tijd klaar was was ik echter vaak al een half uurtje eerder. Probleem is dan alleen dat mensen daar aan gewend raken en boos werden als ik om klokslag 11 arriveerde. :')
pi_185340415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.

Toen we zelf de bevoorrading van de depots nog deden was er wel vaak verwarring over wat nou de officiële leveringstijden waren. Die was van beide depots 11 en 13:30. Als de post op tijd klaar was was ik echter vaak al een half uurtje eerder. Probleem is dan alleen dat mensen daar aan gewend raken en boos werden als ik om klokslag 11 arriveerde. :')
bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoer
pi_185340858
Toen we nog maandagbezorging deden ook een keer gelachen. Dorp was in 3 gedeelten opgedeeld op maandag en werd gedaan door 1 bezorger en 2 postbodes. Bevoorrading depots werd toen al door autobedrijf gedaan maar de postbodes namen vanuit kantoor zelf hun post mee.

Wij waren nog op kantoor bezig met onze eigen wijken toen ik gebeld werd door de bezorger. Er ontbrak een kleine nieuwbouwwijk. Ik even kijken op kantoor maar hij was echt voorbereid en weg. Gezegd dat hij dan waarschijnlijk op het verkeerde depot geleverd was en dat wij daar toch langskwamen en 'm er wel bij zouden doen.

Wij kijken daar, geen wijk. Andere depot nog eens kijken, geen wijk. Even bellen naar bezorger of zij 'm misschien gevonden had, nee dus. Huh. Ok, dan zal ie nog wel in de bus van het autobedrijf staan óf ergens in een andere plaats }:| .

Kwam toen ik klaar was met mijn ronde m'n collega tegen en we dachten: we kijken nog één keer op het depot waar hij zou moeten staan of hij er misschien uiteindelijk toch terecht is gekomen en dan doen we hem snel met zijn tweeën. Het was ondertussen tegen vijven.

Wij komen daar aan (was een garagebox bij een tankstation), doen de deur open en ja hoor! Daar stond de wijk die we zochten *O* Samen met nog dik tien tassen post van zaterdag :') .

Ik barst in een soort waanzinnige schaterlach uit en mijn collega draait zich om en zegt alleen maar:"Doe die deur dicht man lololo...". Daar stond echt nog voor uren en uren bezorgwerk.

Komt de kassamejuffrouw van het tankstation half in paniek naar buiten lopen want die had ons gezien.

"JA, DAT STAAT ER ALLEMAAL AL VANAF ZATERDAG, DAT IS NIET BEZORGD!"
-"Ja, ik zie het...."
"Wat gaan jullie daar aan doen?!?!"
-*kijk collega aan* "Daar gaan wij morgenvroeg melding van maken bij onze teamcoach. *giechel*"
"GAAN JULLIE DAT NIET NU BEZORGEN DAN?!?!"
-"eh, nee. Daar staat nog wel voor een uurtje of 10 werk schat ik zo en wij hebben geen zin om tot 9 uur te werken eigenlijk."

Het arme mens keek helemaal ontdaan, nog maar even gezegd dat ze zich er niet druk over hoefde te maken en dat de schuld volledig bij de post lag en niemand haar erop aan zou kijken. :D

Dat was de eerste keer (helaas niet de laatste) dat ik bewust post liet staan. Er brak gewoon iets. Ik kon het echt niet meer opbrengen om steeds de shit van anderen op te ruimen, er was gewoon té veel mis gegaan de maanden daarvoor. :P
pi_185341088
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef liedetector het volgende:

[..]

bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoer
Je kon mij er ook echt goed kriegel mee krijgen ja. Zeker als ik al tig keer had uitgelegd dat het eigen verantwoordelijkheid was als je er veel vroeger ging zitten dan de officiële leveringstijden.

Maar bij sommigen bleef dat helaas niet hangen. Dan was het bijvoorbeeld een tijdje niet zo druk waardoor je vaak al om kwart voor elf allebei de depots gehad had en dan werd het weer een keer 11 uur of vijf over elf en dan was het weer:"Ja je bent een half uur te laat!!! :( ".

Arghhhhh, NEE IK BEN OP TIJD/MAAR 5 MINUTEN TE LAAT!1!!. Dan heb je zelf je lul uit je broek gewerkt zodat het geen kwart over elf is geworden en dan krijg je een grote smoel :')
pi_185341350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:11 schreef lololo het volgende:
Kwam toen ik klaar was met mijn ronde m'n collega tegen en we dachten: we kijken nog één keer op het depot waar hij zou moeten staan of hij er misschien uiteindelijk toch terecht is gekomen en dan doen we hem snel met zijn tweeën. Het was ondertussen tegen vijven
standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best wel
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:44:39 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185348670
Dat zal wel gebeuren idd. Maar hier hebben we geen stellingkasten. 2 wijken, die gewoon op een rolcontainer blijven tot de bezorger hem pakt. Collega was er op levertijd en heeft de oude container naar buiten gedaan. Dan is op 2 postkarren en een legplank na alles leeg.

Om kwart over 11 kwamen ze 4 tassen hah brengen. Geen post (en dat was dus al 7 kwartier te laat). Om 5 uur nog een appje van tl. Post niet gevonden. Dus maandag brengen wordt ook niks. Dinsdag drukke dag...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185348808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best wel
Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.

"Ja daar zit een verkeerd label op man!1!!"
-"Klopt, maareh, je had toch in elke tas gekeken? :D "
"*mompelmompelmompel, ze moeten gewoon goed labelen...."
-"Dat moeten ze zeker, en jij moet mij niet voor jan joker terug naar het depot laten komen :+ "

Waren ook altijd dezelfden :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 maart 2019 @ 20:53:14 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185348871
heb bij een buitenwijk wel eens gehad dat de chauffeur vergeten was langs het depot te gaan omdat dat normaal niet hoefde, want dan nam de postbode het zelf wel mee. Ik bellen, hoor twee minuten later: chauffeur komt eraan, het lag nog achterin de auto _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185348996
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef lololo het volgende:

[..]

Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.

"Ja daar zit een verkeerd label op man!1!!"
-"Klopt, maareh, je had toch in elke tas gekeken? :D "
"*mompelmompelmompel, ze moeten gewoon goed labelen...."
-"Dat moeten ze zeker, en jij moet mij niet voor jan joker terug naar het depot laten komen :+ "

Waren ook altijd dezelfden :P
wel altijd dezelfde en met de kasten nu gebeurd dat sneller want 3 wijken op een kast en strax met de combi 4 ofzo...ik kan niet alles zien..maar ook met goeie labels (en ik onderschep op de vloer vaak al verkeerde) komt het gewoon met enige regelmaat voor.... lez0n!
pi_185356121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:11 schreef lololo het volgende:
knip
Dit vond ik een leuk verhaal. Kan er helemaal bij inleven. Over leuke verhalen gesproken, ik heb zelf een keer anderhalf uur in een depot zitten wachten met 3 collega's die er totaal 4 uur hebben gezeten. De post kwam maar niet, en elke keer als ze opbelden werd gezegd dat het onderweg was. Maar achteraf bleek er geen chauffeur voor te zijn en toen heeft het het hele weekend op de vestiging gestaan. Het kwam vaker veel te laat dus daarom dachten we zo lang dat het nog wel zou komen. Toen is de teamcoach uit zijn slof geschoten daar en hebben ze dat depot bij een andere rit gezet en sindsdien gaat het weer goed.
En ik heb een keer na kerstmis nog van een hele week kerstpost weggebracht. Het was elke dag blijven liggen, en elke dag maakte de chauffeur er melding van en er was schijnbaar niemand om het op te lossen.
Het ging ook een keer verrassend goed. Ik zou met een collega (toen zaterdagwerkers) drie grote wijken in verschillende dorpen doen maar we hadden ons er op verkeken, en om 5 uur moesten we nog aan een route van 3 uur beginnen. Maar toen bleek dat de zaterdagbezorger die die week er voor ontslag had genomen hem toch nog had weggebracht. Lucky.
pi_185356248
Hier hebben we wel eens ruim een uur staan te wachten omdat er geen chauffeur beschikbaar was. Komt er na lang wachten eindelijk een busje aan, doet hij de klep open, stonden er maar een paar tasjes achterin. Ondertussen ontstaat er op de weg naast het depot wel een kleine file. Het autobedrijf had namelijk 4 busjes gestuurd voor een paar containers post _O-
pi_185357261
Ik heb in het begin (proeftijd, denk ik ;) ) ook eens heel lang staan wachten. Had nog geen mobiel en zou ook niet weten wie ik moest bellen, wist niet eens wie mijn teamcoach was. Kwam er eindelijk een busje.... bleek de eindcheck te zijn (of alles weg was).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 maart 2019 @ 09:52:14 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185357651
Over eindcontrole gesproken: kwam een keer halverwege de middag een postbezorger tegen die op een postbodedepot de eindcontrole moest doen. Wel een sleutel, maar niet geïnstrueerd welke garagebox het depot was. Geen idee hoe lang ze al aan het dolen was, maar volgens mij was ze wel blij dat ik langs kwam. Moest op dat moment nog een half wijkje lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185405263
Zo te zien ontbreekt er ook weer een week bij de +/- uren :{
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:33:00 #57
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185407316
Hier staat het wel goed.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185409786
Hier ook goed.
pi_185411326
Gek. Ik mis aardig wat uur. Daarnaast is het verlofsaldo in de app nu zoals vroeger. Dus niet met het toekomstig verlof er al vanaf getrokken.
pi_185434007
Altijd leuk als mensen helemaal geïrriteerd raken omdat je het gore lef hebt om aan te bellen voor een pakje.
Ik zou geïrriteerd moeten zijn omdat ik voor de zoveelste keer deze week een hele tijd voor de deur sta te wachten totdat er eindelijk eens wordt opengedaan. Ik ben niet degene die die zooi bestelt!
Sommige mensen moeten echt eens hulp gaan zoeken voor hun verslaving aan aliexpress.
pi_185436260
Vandaag vertelde een collega dat de planner mee liep omdat hij teveel bij pluste, maar het wordt wel steeds goedgekeurd door de teamleider. Waarom zou er iemand met hem meelopen? Ik heb dat nog nooit gehoord joh.. :N
pi_185436328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:28 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Vandaag vertelde een collega dat de planner mee liep omdat hij teveel bij pluste, maar het wordt wel steeds goedgekeurd door de teamleider. Waarom zou er iemand met hem meelopen? Ik heb dat nog nooit gehoord joh.. :N
oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
pi_185436840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185437057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.
pi_185438295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
Ik heb het ook verschillende keren moeten doen. En in die gevallen moest ik wel vaststellen dat de betreffende bezorgers idd niet de snelste waren. Maar ze waren ook weer niet aan het lanterfanten of zo. Moesten alleen wat vaker afstappen of konden minder bundels op de arm meenemen omdat ze niet meer de jongsten waren.

Op kantoor maar gezegd dat ze misschien een andere wijk moesten krijgen. Niks mee gedaan en ze werkten er nog lang en (on)gelukkig :D .

Ook wel veel bezorgers ingewerkt die gewoon #ongeschikt waren. Ooit eentje die op een hele lange rechte weg waar alleen maar grote multimiljonairhuizen stonden waar er soms letterlijk 100 meter tussen de huizen zat wilde gaan lopen. Want ze kon niet met een bundel in de hand fietsen. Is niks geworden. :+

Ook nog ooit eentje die na 4 dagen opleiding (standaard was 3 maar ik had aangegeven dat ze echt een dagje extra nodig had) nog steeds niet had begrepen dat de bundels om en om in de tas lagen (dat mochten we toen nog doen ipv gewoon tas voor tas afvullen). Die liep dus eerst de rechter fietstas leeg om vervolgens de hele route nog een keer te doen voor de andere kant van alle straten.

Serieus, 4 dagen opleiding, bundels netjes genummerd, deed het helemaal fout en toen het haar werd uitgelegd wat ze verkeerd deed leek het kwartje nog niet te vallen. Na een paar dagen gestopt. Later hebben ze haar weer teruggevraagd, heeft ze nóg een week opleiding gehad en toen heeft ze het een maand volgehouden. Dat mens was waarschijnlijk ook echt laagbegaafd of een hersenbeschadiging of mega-autistisch oid. Best zielig, het was niet dat ze niet wilde.

Verder nog stapels postbezorgers ingewerkt die eigenlijk ook niet echt je van het waren maar waar ik maar een positief advies bij gaf omdat we echt niet aan volk konden komen en ik zelf ook wel klaar was met die bakken overwerk, 6 dagen werken en geen verlof kunnen krijgen :P
pi_185441201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.
De TC heeft daar bij ons ook echt geen tijd voor. Hooguit als je heel vaak uitloop hebt, dat íe je belt om een nadere toelichting.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185449542
lol @ meelopen. Dat mogen ze bij mij eens proberen als ik voor de zoveelste keer bij plus.

Heb een wijk waar ik 0:52 voor krijg, wat 3.06km is in rondjes, alleen rechte lijnen lopen dus fietsen niet meegerekend. En ook niet lopen naar de brievenbus meegerekend. Dat lopen alleen al kost 33minuten. Dan nog fietsen van depot, tussen de lopen zelf. Combi-bundels uitpakken en sorteren. Naar de brievenbussen, open en erin. Pakketjes, calimiteiten, herstellen. etc

Nog een wonder dat ik er laatst 1:09 over deed. En dan nog voel ik me schuldig voor de 17min bijplussen. Vind het maar een naar systeem wat demotiverend werkt.
pi_185453021
Als ze gaan meelopen mogen ze wel bij iedereen gaan meegaan. Pietje plust altijd maar zijn wijk staat krap. Klaasje heeft een ruime wijk en plust nooit. In die situatie krijgt Pietje dus een probleem maar kan zijn collega blijven zwemmen in de tijd.

Heb inmiddels ook de x en y wijken gezien. Hier is dus totaal geen rekening gehouden met de hoeveelheid post per wijk, en ook niet met geografische locatie. Tijden heb ik nog niet gezien, maar ik heb het gevoel dat je gewoon de lul bent als jouw wijk van 3 naar 2 piekdagen gaat.
pi_185458435
Meelopen, daar hebben ze op papier genoeg wel mee gedreigd, maar als ik iemand daartoe uitnodigde werd het verdacht stil.... en kreeg ik zonder mokken mijn meertijd. Eén keer is mijn TC komen kijken toen ik al dubbel over mijn tijd was, hij nam voor het gemak mijn laatste tassen mee van het depot, maar toen liep ik nog met een overvolle fiets, terwijl ik al een uur bezig was en nog langs de retailer moest die zou gaan sluiten..... dus eh: stoor me niet, breng ze maar terug, wacht tot ik zover ben of doe zelf wat. Dat laatste is het wonderwel geworden, dat is dan wel weer tof!
Het was mijn eerste dag na weggeweest, dus konden ze mijn meertijd mooi boeken onder inwerken of opleiding, de normtijd klopte natuurlijk wel. Alleen al voor het aanbellen met de pakjes was die al voorbij.
pi_185459905
Alles is weggewaaid ^O^
pi_185460500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Alles is weggewaaid ^O^
Om looptijd te minnen hoef je geen reden op te geven :)
pi_185467044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek. Ik mis aardig wat uur. Daarnaast is het verlofsaldo in de app nu zoals vroeger. Dus niet met het toekomstig verlof er al vanaf getrokken.
Ik mis hier ineens uren bij de vakantie kaart, maar 12 maart moet alles weer in orde zijn.
Moet toch 4 weken op maken voor 1 juli :') _O-

Gaat nog een flink gevecht worden ben ik bang

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
Hier bellen ze. Maar dat is nog maar 1x voorgekomen bij een collega

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:50 schreef lololo het volgende:
[..]

Verhaal over inwerken
Hier is er tijdje terug 1tje begonnen na 2 weken opleiding :') 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Alles is weggewaaid ^O^
Was het maar zo'n feest ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 8 maart 2019 @ 08:07:28 #73
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185470760
Ik moest vorig jaar mijn wijk die ik eindelijk vast had gekregen afgeven. Eerst aan een nieuwe die best geschikt was, maar na 4 maanden ineens weg was. Daarna aan een vriendinnetje van de broer van de tc. Totaal niet geschikt. Na 2 weken opleiding (1 week door mij en 1 week door een collega) snapte ze er nog geen hol van. Ze snaptebook niet dat je niet iedereen die je op straat ziet aan moet spreken en niet naar ze moet roepen als ze 50 meter verderop lopen. Van het werk begreep ze ook niets. Toch kwam ze door haar proeftijd en volgens mij loopt ze die wijk nog steeds. Gelukkig liep ik inval op een ander depot waar ik het erg naar mijn zin had.

Maar iemand wegsturen na 4 maanden, ondanks dat ze geschikt is en daar een er een laagbegaafde voor in de plaats nemen die er echt niets van snapte. Ze kon amper lezen. Maar ja, ze was wel een bekende van tc.

Ik hoor dat nog steeds mensen met wijken in de buurt moeten controleren waar ze zit en of ze wel alles weg heeft en hah heeft gedaan. Meestal staat ze na 3 uur op zaterdag nog ergens te kletsen met iemand. Dit is wel een extreem voorbeeld.

Ergens was ik blij dat ik op dat andere depot inviel.

We hebben er ook een gehad die heel geschikt leek. Slimme meid die kon doorlopen en het snel oppikte. Maar na een paar weken kreeg ze elke keer op zaterdag vlak voor het werk kwaaltjes. En kon ze die zaterdag niet werken. Dat was op het depot waar ik weer inviel. Ze was nog verbaasd ook dat ze geen contractverlenging kreeg.
pi_185471591
Sommigen nemen misschien subsidie mee? Hier ook één die dacht (na paar keer meelopen) dat hij alleen voor de eerste twee straten post had. En ook niet, zoals afgesproken, even belde en al naar een feestje was toen ik dat deed.... Zo was er elke keer wel wat. "We moeten hem wel een kans geven." Tot er allemaal oude post in zijn tassen werd gevonden, toen was het eindelijk einde oefening.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:43:15 #75
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185473238
Iemand ervaring met pakketpost richting Engeland?
Heb mijn pakket dinsdagochtend weggebracht en zie op de track&trace dat het nog steeds in Nederland is..
pi_185474533
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken :o
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 08-03-2019 12:12:35 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185475291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken :o
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{
Hier zijn er diverse mensen die nieuwe mensen opleiden met de combibundel. Zelf begin ik er niet aan gezien het feit dat ik zelf nog geen eens met dat vest gelopen heb :P

Die nieuwe route is inderdaad complete willekeur. Wijken met allemaal dure koophuizen naar 2 piekdagen, en een klein wijkje met winkelcentrum en bijna geen post krijgt wel 3 piekdagen :X
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:48:06 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185475356
Daar gaat de postnl weer met z'n "de bezorger krijgt inspraak".
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185475394
Ja, zo worden er op daldagen vakken gecombineerd op basis van een lijst van de bezorger. Alleen heb ik die lijst als bezorger nog nooit gezien. Hetzelfde als het indikken. Er heeft nooit enig overleg plaats gevonden.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:13:57 #80
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185477056
Ik ben destijds door een recruiter aangenomen inderdaad. Maar die laagbegaafde rechtstreeks door de tc.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:15:02 #81
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185477080
Hou je trouwens met die nieuwe route dan ook je eigen wijken niet?
pi_185477205
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Hou je trouwens met die nieuwe route dan ook je eigen wijken niet?
Afhankelijk van je teamcoach gok ik.

Ik dacht eerst dat je elke dag een piek en dalwijk kon gaan combineren. Maar hier is het ene postcode gebied compleet x wijk, en het andere y wijk. Wil je een combi maken dan kan je dus hele stukken gaan fietsen.
pi_185477569
Heb gehoord dat hier gekeken is naar welke wijken op zaterdag niet zoveel post hebben, en die verschuiven dan qua piekdagen. En dan de bezorger liefst op zaterdag een wijk erbij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 8 maart 2019 @ 15:38:50 #84
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185478632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]

Afhankelijk van je teamcoach gok ik.

Ik dacht eerst dat je elke dag een piek en dalwijk kon gaan combineren. Maar hier is het ene postcode gebied compleet x wijk, en het andere y wijk. Wil je een combi maken dan kan je dus hele stukken gaan fietsen.
Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 8 maart 2019 @ 15:40:50 #85
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185478680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{
Ik had wel begrepen dat bij de wijken met slechts 2 piekdagen deze niet drukker zullen zijn dan dat ze nu zijn (met 3 piekdagen), maar dat in dat geval juist de daldagen drukker zullen worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185478815
Volgens mij gaat dat allemaal lekker onoverzichtelijk worden voor een flexibele :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185478834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?
Daar lijkt het wel op. Maar ik heb tot nu toe alleen maar halve PowerPoint slides zonder duidelijke uitleg via de mail ontvangen. Graag zou ik de bijbehorende tijden zien. Die heb ik echter nog niet gezien.
pi_185479131
Tweede keer wilde TC mij heel graag (liefst gisteren) aannemen, maar het moest via de recruiter, helaas een laagbegaafd exemplaar dat een foutje maakte in mijn e-mailadres, waardoor het nog een maand duurde voor ik aan de slag kon.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:43:22 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185479829
Postnl heeft afgesproken dat de tijden niet voor 20 maart bekend worden gemaakt. Dus dat duurt nog even.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:35:58 #90
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185480784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat dat allemaal lekker onoverzichtelijk worden voor een flexibele :X
Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.
pi_185484739
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 17:35 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]

Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.
We hebben Sandd toch? Genoeg mensen lijkt mij
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185487556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken :o
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{
Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.

Ik heb nog helemaal niets gehoord over de NRP. Ik heb ook mijn teamleider dit jaar nog niet een keer gezien. Die is meer op vakantie dan dat ie aan het werk is.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:23:45 #93
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185490906
Ik zat te wachten op een bericht over contractverlenging, mijn tweede jaarcontract loopt af op 30 april. Dus het zou vast worden dan, per 1 mei. Gisteren ben ik gebeld en ik krijg geen verlenging. Omdat er 8 postbodes die nu 's ochtends in Heerenveen sorteren niet genoeg werk hebben en moeten gaan lopen in Leeuwarden.

Balen! Als ik dit geweten had, had ik in november al een opzegbrief gestuurd. Het was erg worstelen met die combibundel. Nu ben ik er wel redelijk aan gewend. Ik heb volgehouden omdat ik hoopte een vast contract te krijgen. En omdat mijn TL, met wie ik het niet vinden kan, in mei met pensioen gaat.
pi_185491219
Jammer Claire68.

(Proberen via de concurrent weer binnen te komen? ;) )
pi_185491736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]

Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.

Nouja ik kan ze best laten lopen met het vest, maar ik ben niet van plan zelf dat ding te gaan dragen om het ze voor te doen, of om ze dat ding aan te meten :P

Claire, dat is wel heel erg balen zo dan ja :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:58:44 #96
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_185493493
Werken jullie al met de combibundel?

Is het sneller en makkelijker werken?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_185497005
Medeleven met mijn ex-collega's. Het stormt en giet hier in Arnhem.

Balen Claire68. Je hebt wel wat maanden extra mee kunnen pikken kwa verdiensten, tenzij je er natuurlijk een uitkering bij had. Maar op deze manier geen verlenging krijgen is niet leuk. Als je tc je wat beter lag, had je dan wel meer kans gehad, ondanks die postbodes?
pi_185497207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:23 schreef Claire68 het volgende:
Ik zat te wachten op een bericht over contractverlenging, mijn tweede jaarcontract loopt af op 30 april. Dus het zou vast worden dan, per 1 mei. Gisteren ben ik gebeld en ik krijg geen verlenging. Omdat er 8 postbodes die nu 's ochtends in Heerenveen sorteren niet genoeg werk hebben en moeten gaan lopen in Leeuwarden.

Balen! Als ik dit geweten had, had ik in november al een opzegbrief gestuurd. Het was erg worstelen met die combibundel. Nu ben ik er wel redelijk aan gewend. Ik heb volgehouden omdat ik hoopte een vast contract te krijgen. En omdat mijn TL, met wie ik het niet vinden kan, in mei met pensioen gaat.
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.

Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen :')
pi_185497352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:48 schreef lololo het volgende:
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.

Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen :')
jep! typisch postnl gedrag....zeggen ze er vaak ook bij 23 maanden max, half jaar eruit en je kan terug komen
  zaterdag 9 maart 2019 @ 16:07:05 #100
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185497516
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:58 schreef Anonymousz het volgende:
Werken jullie al met de combibundel?

Is het sneller en makkelijker werken?
Is dat een retorische vraag?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 9 maart 2019 @ 16:26:02 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185497891
Wat een enorme berg Kampioenen vandaag. Normaal gesproken worden die over 2 weken verspreid, maar nu moest alles ineens in 1x vandaag mee. Was dat een lokaal initiatief, of is dit landelijk?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185498003
Niet landelijk, hier maar een handjevol kampioenen tussen de post.
pi_185498023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een enorme berg Kampioenen vandaag. Normaal gesproken worden die over 2 weken verspreid, maar nu moest alles ineens in 1x vandaag mee. Was dat een lokaal initiatief, of is dit landelijk?
nope bij ons stonden wel al pallets maar zijn vandaag niet meegegaan, zag iemand splitsen dus is voor dinsdag gok ik (laat ik dan nog vakantie hebben!, nou ja nu ook al ff, maar spring toch regelmatig ff bij dus geen garantie)
pi_185498073
Had ook heel veel kampioenen en behoorlijk veel vt wonen. Twee zakken meer post dan normaal, in combinatie met het ontstuimige weer best een pittige weekafsluiting.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:37:39 #105
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185500769
Volgende week trouwens de Privé op dinsdag ipv woensdag. Special ivm de scheiding van kabouter Wesley en Jolanthe Kebonke Kebonke?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 10 maart 2019 @ 16:09:15 #106
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185520798
Hartelijk dank allen voor jullie medeleven!

quote:
Als je tc je wat beter lag, had je dan wel meer kans gehad, ondanks die postbodes?
Als ik op heel erg goede voet had gestaan met hem en altijd heel erg aardig tegen hem was geweest, ja, dan denk ik dat er een klein beetje meer kans voor mij was.

quote:
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.
Er zijn een paar vacatures, die gaan gebruikt worden voor die postbodes, en verder krijgt niemand een verlenging totdat alles voor die postbodes is ingevuld, zo heb ik begrepen. Een collega die precies tegelijk met mij toe was aan verlenging, maar dan voor een volgend jaarcontract (dus niet vast) heeft ook geen verlenging gekregen.

quote:
Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen :')
Ja dat zei de TL zelf al. Hij wilde zelfs zijn opvolger vragen dat die mij zou bellen dan om me weer in dienst te nemen. Maar daartegen heb ik nee gezegd.
pi_185521858
Bij ons werd gezegd dat er helemaal geen bezorgers meer voor vast worden aangenomen, omdat er anders te weinig werk is voor postbodes. Ze geven nieuwe voorbereiders nu grotere contracten, zodat postbodes meer de straat op kunnen. Dit allemaal in verband met dat er bij het voorbereiden langzaamaan steeds minder werk komt.
Ook postbodes met kleinere contracten (tot 20 uur) worden weer geacht de straat op te gaan, 40% van hun uren moeten ze gaan maken op straat.
Maar goed, als er straks heel veel sandd bezorgers meekomen zal dat dan ook nog wel een probleem worden.
pi_185543788
Had zaterdag bijna geen kampioenen, volgens mij wel vorige week en dacht ook een week eerder. Hoop niet dat ik ze dinsdag weer heb
pi_185557012
Nieuwe combibundel vlog.
Zo'n 75 procent is tevreden over de combibundel... :?
Ik vermoed dat mijn definitie van tevreden niet helemaal hetzelfde is als die van PostNL.
pi_185561519
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Nieuwe combibundel vlog.
Zo'n 75 procent is tevreden over de combibundel... :?
Ik vermoed dat mijn definitie van tevreden niet helemaal hetzelfde is als die van PostNL.
Komt vooral op de manier waarop ze vragen of je "tevreden" bent. Ze vragen namelijk niet hoe het is vergeleken met de oude situatie. Maar vragen als Valt het mee, of valt het tegen? En ja, het is minder vervelend dan van de voren gedacht, maar toch zou ik graag de oude werkwijze terug hebben.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 16:21:26 #112
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185565266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Nieuwe combibundel vlog.
Zo'n 75 procent is tevreden over de combibundel... :?
Ik vermoed dat mijn definitie van tevreden niet helemaal hetzelfde is als die van PostNL.
Ik vraag me af wie ze nu nog proberen voor de gek te houden met die propagandapraatjes. Dat er steeds minder wordt geklaagd over de combibundel komt volgens mij eerder doordat a) er niets met de klachten gedaan wordt, dus dat mensen van lieverlee maar stoppen met klagen, en b) doordat mensen er op een gegeven moment in berusten dat de combibundel nu eenmaal een voldongen feit is.

Dat de kwaliteit op orde is, is ook een kwestie van interpretatie. Er zitten nog steeds regelmatig poststukken voor compleet andere wijken in de tassen (soms hele bundels), en bijna elke week ligt er wel een tas met een verkeerd label op een verkeerd depot.

Dat bijna 40% van de bezorgers met het vest loopt, vind ik nog steeds moeilijk te geloven. Als flexibel bezorger kom ik op meerdere depots in de regio, en als 1 op de 10 bezorgers een vest gebruikt is het veel.

Opvallend is ook dat die meneer Kemerink in een eerder bericht nog sprak over 50% van de bezorgers die een vest zou gebruiken, dus dat is nu al gedaald naar 40%.

Maar goed, dit is gelukkig de laatste vlog, want die onzin komt me mijn neus uit. En er is toch niemand die er nog in trapt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:51:27 #113
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185571763
Dat je dat soort propaganda kijkt. Daar ben ik wel mee gestopt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185571812
Haai,... :W

Kom maar even over dat postvest kotsen :r

Ik weet niet hoor, maar we hadden hier vrij recent een verplichte kangeroepakken bijeenkomst met 10 of 12 personen. Naast dat je min of meer gedwongen wordt om te komen, "moet" je hem passen en gelijk met de gewone post gaan gebruiken. Je kreeg het ding in je handen gedrukt en hup iedereen (positief/neutraal/negatief en met/zonder vast contract) past het ding. De meesten hielden het ding de hele tijd aan en veel vertrokken ook met het ding nog steeds aan. Ik was de enige die de poot stijf heeft gehouden, nu niet, straks niet, nooit niet en ben dus ook als enige zonder papierbak-body ding vertrokken (heb hem ook niet gepast). :P

Nee, ik begrijp dat "succes" wel,... Gewoon stampen, moet, moet, moet,..... :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Stoplichtjuh op 12-03-2019 21:06:08 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_185571942
Veel mensen inderdaad die het vest aannemen zonder na te denken over de alternatieven. Ik kwam het depot binnen. Hé, jij moet natuurlijk ook zo'n vest! hoorde ik meteen. Aanbod gelijk maar afgeslagen en nog geen moment spijt van gehad :P
pi_185572420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Veel mensen inderdaad die het vest aannemen zonder na te denken over de alternatieven. Ik kwam het depot binnen. Hé, jij moet natuurlijk ook zo'n vest! hoorde ik meteen. Aanbod gelijk maar afgeslagen en nog geen moment spijt van gehad :P
Kijk aanbod klinkt nog netjes. Maar het drammen van moeten en alles met PostNL promo praat recht willen lullen en weer aandringen, zorgde toch wel voor een erg onaangename sfeer. :{
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_185573101
Probleem met de hulpmiddelen heb ik nooit echt. Die kan je gewoon niet gebruiken/weigeren.

Ik vind het meer storend dat je nooit fatsoenlijk antwoord krijgt op kritische vragen. Ik zat bijvoorbeeld zeer sceptisch te kijken naar iemand die dat vest aan het proberen was. Ik gaf aan dat daar alle extra tijd die je kreeg al verloren ging. Waarom je er niet meer tijd kreeg wist niemand. Dat was centraal bepaald. En dat is bij alle wijzigingen eigenlijk zo. Ze kunnen er nooit veel aan doen. Het moet nou eenmaal op die en die manier..
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:14:24 #118
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185574195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:51 schreef V__L_N het volgende:
Dat je dat soort propaganda kijkt. Daar ben ik wel mee gestopt.
Het is een soort van zelfkastijding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185577755
Hier hebben we binnenkort ook zo'n bijeenkomst, dat zou voor mij 20km (onbetaald) fietsen betekenen. Ik denk dat ik er maar voor bedank.
pi_185594522
Ik zou dat stuk al niet voor werkoverleg rijden, laat staan voor het vest. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat gaat met opleiden, lijkt me toch lastig opleiden als je zelf niet met dat ding werkt.

Die succesverhalen geloof ik eerlijk gezegd ook niks van, misschien mensen die nooit plussen, of die geen zin hebben in de discussie bij veel plussen en het daarom maar beperken. Lijkt me iig sterk dat het minder tijd kost dan hah.
  woensdag 13 maart 2019 @ 22:55:25 #121
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185598069
Nog 2,5 week dan kan ik het je vertellen. Maar dan wel zonder vest. Want daar ga ik niet aan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185601879
Bomvest :)
pi_185602394
Dat vest.. lekker met dit weer en die wind!
  donderdag 14 maart 2019 @ 09:42:45 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185602444
De folders over het verplaatsen van de brievenbussen zijn net nog even aangemerkt als overheidsverspreiding. Joh...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185603755
Ik zie best wel tegenop dat zo de combibundel in gaat.. EN dat straks met de NRP er geen enkele zekerheid voor mij meer is qua piek en daldagen. Dat zal elke week weer anders zijn :X
Vind het nu al niet zo prettig dat ik steeds maar weer af moet wachten waar ik ingepland word. De ene week 14 uur, de andere week 8 uur. En dan bellen ze ineens weer dat er toch wat bij moet. En dan straks dus ook nog die verschillen qua piek/dal erbij met de NRP :X waarbij dan ook de wijken die maar 2 piekdagen hebben, op de daldagen wat meer post gaan krijgen. De vaste bezorger weet dat natuurlijk allemaal goed, maar ik ben bang dat ik straks het overzicht compleet kwijt ben :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185611070
Wat een kuttt dag vandaag!!!!! Flinter dunne HaH foldertjes van a4+ formaat, van New York pizza. In de volle regen, met de combibundel. Wat een ellende.

2 uur bezig met wijk van normaal uurtje. Ben naar huis gegaan en paar biertjes open, ga zo de rest afmaken :D Fuck it dude.

Voor de aspirant postbezorgers. DOE HET NIET!!!! ga doorstuderen ofzo, doe wat anders dan postbezorgen, want dit kost je je mentale gezondheid lol.

Pfffff
pi_185612201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:42 schreef V__L_N het volgende:
De folders over het verplaatsen van de brievenbussen zijn net nog even aangemerkt als overheidsverspreiding. Joh...
Ja komen ze lekker laat mee, om 17:50 pas klaar vandaag :(

en als bonus krijg je de regen en wind er gratis bij..

[ Bericht 4% gewijzigd door Thomas-sama op 14-03-2019 19:09:30 ]
  donderdag 14 maart 2019 @ 23:31:04 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185618596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:03 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]

Ja komen ze lekker laat mee, om 17:50 pas klaar vandaag :(

en als bonus krijg je de regen en wind er gratis bij..
Ik heb er maar 4 uur over gedaan. Om een brief te bezorgen waaruit blijkt dat er voor de mensen in mijn wijk niks veranderd...

Ik heb geen bezwaar tegen overuren, maar kunnen we dit soort grapjes de volgende keer bewaren voor een dag met zon ipv van dit scheitweer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185624856
Edit: Hier stond iets over te weinig ingepland zijn en achter in het tijdvak met de combibundel starten, maar dat gaat opgelost worden :Y

Maar de nadelen van flexibel werken blijven natuurlijk ;) ze moeten nu ook iets gaan verzinnen om mij aan mijn uren te krijgen, omdat ik niet even tig minuren weg kan werken als de CB komt.
Achteraf was het ws ook helemaal niet zo handig van ze om alle flexibelen een groter (10+ uur) contract te geven een paar jaar terug, denk ik. Al vind ik (en de anderen ws) het wel fijn om iig verzekerd te zijn van die uren ;)

[ Bericht 49% gewijzigd door VixenFromHell op 15-03-2019 15:14:04 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185626586
Dat is ook het grootste nadeel van flexibel zijn. Voor de afwisseling loop ik graag verschillende wijken. Maar bij PostNL denken ze vaak dat ze je dan ook wel een heel wisselend aantal uren kunnen geven. Op een daldagje een uurtje werk, en dan op de zaterdag 10 uur of meer. Tja, dan gaat de lol er snel van af inderdaad.
pi_185629193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat is ook het grootste nadeel van flexibel zijn. Voor de afwisseling loop ik graag verschillende wijken. Maar bij PostNL denken ze vaak dat ze je dan ook wel een heel wisselend aantal uren kunnen geven. Op een daldagje een uurtje werk, en dan op de zaterdag 10 uur of meer. Tja, dan gaat de lol er snel van af inderdaad.
Ja, daar is vaak niet echt veel balans in..
Ik zou het ook helemaal niet zo erg vinden om straks met de NRP helemaal geen daldiensten meer te doen. Als het maar niet elke dag 5 uur is ;) maar ik vind daldagen helemaal niet zo fijn lopen. Soms ben ik ook langer onderweg dan dat ik werk.

Of nouja, elke dag 5 uur zou wel een lekker aantal uur opleveren, maar de post komt daar niet vroeg genoeg voor.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185633066
Haha goede reclame weer:
Man aangehouden omdat hij weigert bus te verplaatsen bij bezoek koning in Soest

Aan de andere kant was de beste man gewoon aan het werk waarschijnlijk. En hoe lang sta je nou bij een adres met die bus? Z.M. kan ook wel een paar tellen wachten. Hoewel, op de foto lijkt het een beetje alsof hij auto's blokkeert, misschien wel de auto's de politie.
pi_185635112
Volgende week die veel te zware lenterommel van de AH. Geen idee waarom die nu ineens aan het spammen gaan, hadden misschien nog wat budget staan wat op moet
pi_185652923
Potver, ik dacht misschien wel even mooi een weekje vrij te kunnen krijgen maar dat kan dan ook weer niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185652947
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:28 schreef zerebus het volgende:
Volgende week die veel te zware lenterommel van de AH. Geen idee waarom die nu ineens aan het spammen gaan, hadden misschien nog wat budget staan wat op moet
Niet overal op dezelfde dag gek genoeg. Deels donderdag, deels zaterdag.
pi_185653006
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Niet overal op dezelfde dag gek genoeg. Deels donderdag, deels zaterdag.
Hm, die hier zo te zien iig niet op donderdag. Anders had ik er nog wel even achteraan gemoeten met de wijken die ik heb. Zaterdag staat ie er wel op, dan heb ik nu 1 wijkje van 1,5 uur ingepland staan. Dat mag wel zo blijven ^O^
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185654943
De chauffeur dacht dat hij bij het wegrijden even een stukje af kon snijden door het gras. Dat was niet zo slim.
pi_185664517
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:54 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De chauffeur dacht dat hij bij het wegrijden even een stukje af kon snijden door het gras. Dat was niet zo slim.
Herkenbaar, wij zitten hier in een garagebox en de buurman heeft zijn tuintje beschermd met een soort ijzeren pin. Al drie keer een lekke band voor de chauffeur opgeleverd.


Volgende week extra aandacht voor "gewerkte tijd is betaalde tijd" en weinig post (er wordt bedoelt dat we mogen minnen..)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bezorgertje op 17-03-2019 15:32:27 ]
  maandag 18 maart 2019 @ 08:08:00 #139
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185683392
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:57 schreef Bezorgertje het volgende:

[..] Volgende week extra aandacht voor "gewerkte tijd is betaalde tijd" en weinig post (er wordt bedoelt dat we mogen minnen..)
Aan dat betuttelende ergerde ik mij zo he. Eigenlijk is het heel kleinerend.
Zo'n opmerking moeten ze eens plaatsen bij hoger management. Heb je de poppen aan het dansen.
pi_185683441
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:08 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Aan dat betuttelende ergerde ik mij zo he. Eigenlijk is het heel kleinerend.
Zo'n opmerking moeten ze eens plaatsen bij hoger management. Heb je de poppen aan het dansen.
precies! elke keer als die koffie gaan drinken of op een andere manier hun tijd verlummelen, gewoon minnen die hap!
pi_185689965
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:57 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Herkenbaar, wij zitten hier in een garagebox en de buurman heeft zijn tuintje beschermd met een soort ijzeren pin. Al drie keer een lekke band voor de chauffeur opgeleverd.

Volgende week extra aandacht voor "gewerkte tijd is betaalde tijd" en weinig post (er wordt bedoelt dat we mogen minnen..)
Op zich best een goede oplossing, kan me voorstellen dat het niet echt fijn is als die wagen steeds een stukje van je tuin mee probeert te pakken. Daarbij vrees ik dat een hek vrij snel kapot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door zerebus op 18-03-2019 16:58:40 ]
pi_185714960
Zucht, fiets voor onderhoud naar de fietsenmaker, belllen ze net op: nieuw achterwiel, tandwielen, ketting. Tien dagen wachten op onderdelen en 275 euro, en dat bij een fiets die 3 jaar geleden nog gloednieuw was. Baal als een stekker, rij wel ruim dertig kilometer per dag maar zoveel slijtage had ik niet verwacht (batavus delivery) Eerst maar eens een tijdelijke fiets regelen nu.
pi_185715043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:33 schreef Bezorgertje het volgende:
Zucht, fiets voor onderhoud naar de fietsenmaker, belllen ze net op: nieuw achterwiel, tandwielen, ketting. Tien dagen wachten op onderdelen en 275 euro, en dat bij een fiets die 3 jaar geleden nog gloednieuw was. Baal als een stekker, rij wel ruim dertig kilometer per dag maar zoveel slijtage had ik niet verwacht (batavus delivery) Eerst maar eens een tijdelijke fiets regelen nu.
Dat is nogal ja :o . Maar meer dan 30 kilometer per dag is ook gewoon heel veel natuurlijk. Doe dat 3 jaar lang elke werkdag en dan heeft het wel het eea geleden natuurlijk.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:17:40 #144
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185717383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:33 schreef Bezorgertje het volgende:
Zucht, fiets voor onderhoud naar de fietsenmaker, belllen ze net op: nieuw achterwiel, tandwielen, ketting. Tien dagen wachten op onderdelen en 275 euro, en dat bij een fiets die 3 jaar geleden nog gloednieuw was. Baal als een stekker, rij wel ruim dertig kilometer per dag maar zoveel slijtage had ik niet verwacht (batavus delivery) Eerst maar eens een tijdelijke fiets regelen nu.
Dat van die tandwielen en ketting is normale slijtage. Vergeet niet dat 30 km per dag (uitgaand van 5 werkdagen per week en 4 weken vakantie) na 3 jaar uitkomt op bijna 22.000 km! Dan hebben ketting en tandwielen het behoorlijk lang uitgehouden, vind ik.

Dat het complete achterwiel vervangen moet worden na 21.600 km is daarentegen een beetje snel, maar als er in de tussentijd te weinig onderhoud is gepleegd (dus doorrijden met kapotte spaken of een slag in je wiel) zou het natuurlijk kunnen. Bovendien zijn de velgen van die Delivery Bikes van aluminium, en dat is toch minder sterk dan RVS.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185717826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:33 schreef Bezorgertje het volgende:
Zucht, fiets voor onderhoud naar de fietsenmaker, belllen ze net op: nieuw achterwiel, tandwielen, ketting. Tien dagen wachten op onderdelen en 275 euro, en dat bij een fiets die 3 jaar geleden nog gloednieuw was. Baal als een stekker, rij wel ruim dertig kilometer per dag maar zoveel slijtage had ik niet verwacht (batavus delivery) Eerst maar eens een tijdelijke fiets regelen nu.
voor 100-150 kun je een 2nd hand vinden op mp
pi_185717904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

voor 100-150 kun je een 2nd hand vinden op mp
en wat nou als die ook een beurt moet? ben je toch net zo ver? behalve dat je dan niet weet wat er met die fiets gebeurd is en van je eigen fiets weet je dat wel.....
pi_185725981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:33 schreef Bezorgertje het volgende:
Zucht, fiets voor onderhoud naar de fietsenmaker, belllen ze net op: nieuw achterwiel, tandwielen, ketting. Tien dagen wachten op onderdelen en 275 euro, en dat bij een fiets die 3 jaar geleden nog gloednieuw was. Baal als een stekker, rij wel ruim dertig kilometer per dag maar zoveel slijtage had ik niet verwacht (batavus delivery) Eerst maar eens een tijdelijke fiets regelen nu.
Wat een bedrag! :o
Als ik zo even snel op internet rondkijk kom ik uit op zo'n 90 euro aan onderdelen voor een fiets zonder versnellingen en ongeveer 120 euro voor een fiets met nexus versnelling.
Dan ben ik toch blij dat ik zelf mijn fiets kan repareren.
pi_185731321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:58 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat een bedrag! :o
Als ik zo even snel op internet rondkijk kom ik uit op zo'n 90 euro aan onderdelen voor een fiets zonder versnellingen en ongeveer 120 euro voor een fiets met nexus versnelling.
Dan ben ik toch blij dat ik zelf mijn fiets kan repareren.
Schrok zelf ook wel een beetje. Werd trouwens verrast door de fietsenmaker, hij is al klaar! Had wel een aantal ongelukjes gehad (met tas blijven hangen aan auto die achteruit indraaide/ fietstas met agenda's tussen de spaken). De rollerbrake constructie zat al maanden los op het achterwiel, dus verwachtte wel reparatiekosten maar geen nieuw wiel. Zoals Kramerica hierboven aangeeft heb ik er ook eigenlijk best lang mee gedaan zonder onderhoud. Enfin, mag hem nu gaan ophalen en ben daar blij mee.
Op naar de nieuwe route met een gloednieuw achterwiel!
pi_185732969
Net alleen het salaris is tegenwoordig later, het online loonstrookje kennelijk ook. Het is de 20e, en het staat er nog steeds niet op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185733035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net alleen het salaris is tegenwoordig later, het online loonstrookje kennelijk ook. Het is de 20e, en het staat er nog steeds niet op.
Viel me ook op. En aangezien de +/- uren niet klopte op mijnwerk wil ik hem graag zien. Die vakantiekaart is bij mij ook incorrect.
pi_185735458
Staat er inmiddels wel op. En het klopt dus niet. Een hele week aan overuren is niet meegeteld :X
pi_185741993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat van die tandwielen en ketting is normale slijtage. Vergeet niet dat 30 km per dag (uitgaand van 5 werkdagen per week en 4 weken vakantie) na 3 jaar uitkomt op bijna 22.000 km! Dan hebben ketting en tandwielen het behoorlijk lang uitgehouden, vind ik.

Dat het complete achterwiel vervangen moet worden na 21.600 km is daarentegen een beetje snel, maar als er in de tussentijd te weinig onderhoud is gepleegd (dus doorrijden met kapotte spaken of een slag in je wiel) zou het natuurlijk kunnen. Bovendien zijn de velgen van die Delivery Bikes van aluminium, en dat is toch minder sterk dan RVS.
Vind dat wel apart, juist bij iets wat in iig de naam heeft een bezorgfiets te zijn zou je verwachten dat ze het sterkere materiaal zouden gebruiken.

Zelf heb ik een jaar of 12 een Batavus oma fiets gehad. Dat ding kon veel hebben. één keer het achterwiel moeten vervangen maar dat was omdat het remmechanisme helemaal naar de gallie was. Alle stoeprandjes, valpartijen en overbeladen zijn hebben de spaken steeds overleefd. Iets waar me ik nogal over verbaasd heb altijd :P
pi_185742106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Staat er inmiddels wel op. En het klopt dus niet. Een hele week aan overuren is niet meegeteld :X
Hoe kán dat in hemelsnaam als je alles digitaal invoert vraag ik me af? :?
  woensdag 20 maart 2019 @ 17:10:35 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185742224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net alleen het salaris is tegenwoordig later, het online loonstrookje kennelijk ook. Het is de 20e, en het staat er nog steeds niet op.
Data overzichten staan in de op. Deze maand de 21ste officieel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185742648
quote:
18s.gif Op woensdag 20 maart 2019 17:06 schreef lololo het volgende:

[..]

Hoe kán dat in hemelsnaam als je alles digitaal invoert vraag ik me af? :?
Het is volgens mij precies die week dat HR gesloten was omdat ze over gingen naar een ander systeem. Daar is blijkbaar iets verkeerd gegaan.
pi_185743124
quote:
18s.gif Op woensdag 20 maart 2019 17:06 schreef lololo het volgende:

[..]

Hoe kán dat in hemelsnaam als je alles digitaal invoert vraag ik me af? :?
Ze schijnen ook meerdere systemen te hebben voor de urenadministratie. Mijn Werk, OWS en ook nog iets dat SAP HR heet. En blijkbaar communiceren die systemen niet altijd goed met elkaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185746089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze schijnen ook meerdere systemen te hebben voor de urenadministratie. Mijn Werk, OWS en ook nog iets dat SAP HR heet. En blijkbaar communiceren die systemen niet altijd goed met elkaar.
OWS moest er toch uit?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185769020
Lente folder viel mee, was dunner dan andere jaren. Ook nauwelijks post vandaag :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 18:01:38 #159
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185770245
Weinig post idd. Was alleen gezegend met postcodeloterij prijzen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185770379
Postbezorgers worden naar mijn mening zwaar onderbetaald, ook al lopen de volumes terug. Met de nieuwe sorteermethode heeft de postbezorger alleen maar meer werk..

Prachtig dat Sandd weg is, had allang moeten gebeuren. De sneue mensen die rechtzaken beloven moeten hun muil houden, Sandd is een ECHT zaadbedrijf. PostNL is nog goed vergeleken met Sandd.

PostNL doet veel te stoer met die zogenaamde topmanagers die bij drukte in de productie gaan werken. Ze vertellen er niet bij dat ze 160.000 euro per jaar verdienen naast mensen die nog geen 20.000 per jaar krijgen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185771913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:09 schreef DoubleUU het volgende:
Postbezorgers worden naar mijn mening zwaar onderbetaald, ook al lopen de volumes terug. Met de nieuwe sorteermethode heeft de postbezorger alleen maar meer werk..

Prachtig dat Sandd weg is, had allang moeten gebeuren. De sneue mensen die rechtzaken beloven moeten hun muil houden, Sandd is een ECHT zaadbedrijf. PostNL is nog goed vergeleken met Sandd.

PostNL doet veel te stoer met die zogenaamde topmanagers die bij drukte in de productie gaan werken. Ze vertellen er niet bij dat ze 160.000 euro per jaar verdienen naast mensen die nog geen 20.000 per jaar krijgen.
20k denk nog geeneens de helft
pi_185771963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:41 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

20k denk nog geeneens de helft
fulltimers krijgen rond de 20k denk ik ? dat is zo'n 1600 per maand ofzo?
Ohnee iets meer..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185772663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

fulltimers krijgen rond de 20k denk ik ? dat is zo'n 1600 per maand ofzo?
Ohnee iets meer..
Als bezorger ben je liefst fulltime beschikbaar, maar met de uren die je betaald krijgt haal je per maand nooit die vier cijfers.
pi_185773988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

fulltimers krijgen rond de 20k denk ik ? dat is zo'n 1600 per maand ofzo?
Ohnee iets meer..
volgens mij zijn er geen fulltimers onder postbezorgers.
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:01:44 #165
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185777417
Een bezorger mag volgens de regels maar maximaal 5,5 uur per dag werken... Dus ze zouden er niet moeten zijn. Dus 28 uur zou wel redelijk de absolute maximum zijn. Maar ik herinner me dat ik ooit ergens heb gelezen dat de bezorger gemiddeld een contract heeft van 9 a 10 uur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185780227
Genoeg bezorgers met twee contracten, krom maar inderdaad op die manier niet fulltime te noemen ookal maak je dagen van 12uur.
pi_185780245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Als bezorger ben je liefst fulltime beschikbaar, maar met de uren die je betaald krijgt haal je per maand nooit die vier cijfers.
true.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185781576
Op de chat van mijn werk blijkt dat meer mensen niet alle uren uitbetaald hebben gekregen. Week 7 blijkt dus te missen in de systemen van HR :X
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:21:45 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185781675
Oh daarom zie ik het niet. Die week was voor mij maar 5 minuten in de plus. Sukkels trouwens...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185794039


Wel heel handig dit in de app :') dit zijn dus minuren.

Klopt precies met de tijd die ik de eerdere weken van dit tijdvak tekort kwam.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185862634
Codeerregel in onze regio vandaag ingevoerd, om het,feest,compleet,te maken bleek er ook,een (kleine) staking bij ons sorteercentrum (Arnhem) te zijn. Bovenop mijn eerste bundel lag een excuusbriefje van de sorteerder. Hij was ook erg ongelukkig met de kwaliteit en zei erbij dat het zo moest van de leiding.

Doorbundelen is blijkbaar standaard nu, en op de fouten zal ik maar niet teveel ingaan.. In ieder geval flink geplust en geërgerd.

Ps: bmp bedankt voor je berichtje, was inderdaad de weezenhof ;) En eerlijkheid wordt gewaardeerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bezorgertje op 26-03-2019 20:31:15 ]
pi_185863012
Mijn 'plus' uren zijn inmiddels weer zo ineens "- - " :')

Vandaag 1 wijk met postvest en bak voorop met scheidingskaart gedaan.. bij rondjes wil het allemaal wel met dat vest, snap nog wel dat mensen het op zich best fijn vinden lopen. De combibundel.. dat dan weer niet ;)

Maar wel 1 groot nadeel aan het vest

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e wijk steeds per bundel samengevoegd want het was toch eigenlijk ook maar weinig kleine post, en dat ging prima en snel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185863798
Ze hebben overal van die mooie kasten neergezet met 50 vakjes maar zelfs nu we 2 wijken in 1 kast tegelijk gooien, heb ik door het indikken geen een keer meer dan 24 vakken gebruikt.

Daardoor paste de post niet meer in de vakken en was 1 in vieren gesplitste bundel steeds bijna een hele tas.

[ Bericht 12% gewijzigd door bmp80 op 26-03-2019 19:25:33 ]
pi_185864088
Mijn vaste wijk heeft 32 bundels (oorspronkelijk 2 losse wijken met samen zo'n 60 bundels), ze zijn er wel.
pi_185882687
Codeer regel is hier in gegaan. Die zorgt tot nu toe alleen maar voor extra uren _O-

Dinsdag kreeg ik wel weer de beste smoes te horen waarom de post te laat was.

"er zijn geen chauffeurs" _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185882770
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
Codeer regel is hier in gegaan. Die zorgt tot nu toe alleen maar voor extra uren _O-

Dinsdag kreeg ik wel weer de beste smoes te horen waarom de post te laat was.

"er zijn geen chauffeurs" _O-
Waarom zou dat een smoes zijn? :? Ik geloof het meteen hoor, dat ze ook daar de nodige moeite met bezetting en planning hebben.
pi_185882785
Hier een gigantische berg post van gister. Leuk, zo zonder aankondiging, als je vier wijken loopt :N
pi_185882816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:28 schreef lololo het volgende:

[..]

Waarom zou dat een smoes zijn? :? Ik geloof het meteen hoor, dat ze ook daar de nodige moeite met bezetting en planning hebben.
Omdat ze er gewoon zijn. Maar het "codeer regel" project mag niet de oorzaak zijn dat alles te laat is
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185882827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:28 schreef lololo het volgende:

[..]

Waarom zou dat een smoes zijn? :? Ik geloof het meteen hoor, dat ze ook daar de nodige moeite met bezetting en planning hebben.
Zou wel handig zijn als sommige van die gasten niet klokslag op een bepaald tijdstip met gierende banden vertrekken. Waardoor ze dus met een halve container o.i.d. onderweg zijn.
pi_185883042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:30 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Omdat ze er gewoon zijn. Maar het "codeer regel" project mag niet de oorzaak zijn dat alles te laat is
dat zal het denk ik ook niet zijn...de rest van het land is al over namelijk en de regel staat er al een eeuwigheid op.... de chauffeurs tekorten zijn heel erg en als er 1 uitvalt oid hebben ze ook echt niemand meer...al zo vaak gehad
zie de raarste combinaties met vage oostblokkers langkomen emt kleppen die er van narigheid afvallen, enige mensen die ze dan kunnen vinden
pi_185883668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:30 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Omdat ze er gewoon zijn. Maar het "codeer regel" project mag niet de oorzaak zijn dat alles te laat is
Ik denk dat je wat post-para bent :+
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zou wel handig zijn als sommige van die gasten niet klokslag op een bepaald tijdstip met gierende banden vertrekken. Waardoor ze dus met een halve container o.i.d. onderweg zijn.
Vast, maar die gasten moeten gewoon van hun TC op de vaste tijden gaan rijden. Die werken ook volgens strakke schema's hè. En dan moet er een extra rit geregeld worden en die wordt dan intern doorgerekend naar "binnen" omdat het de 'schuld' van binnen was dat het niet op tijd af was.

Dat was in mijn tijd vaak al een geruzie tussen de TC's van voorbereiding en het autobedrijf. _O-
pi_185883993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zou wel handig zijn als sommige van die gasten niet klokslag op een bepaald tijdstip met gierende banden vertrekken. Waardoor ze dus met een halve container o.i.d. onderweg zijn.
sinds de invoering van die codeerregel is tijdigheid belangrijker dan volledigheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 maart 2019 @ 20:47:03 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185884720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:04 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat post-para bent :+
[..]

Vast, maar die gasten moeten gewoon van hun TC op de vaste tijden gaan rijden. Die werken ook volgens strakke schema's hè. En dan moet er een extra rit geregeld worden en die wordt dan intern doorgerekend naar "binnen" omdat het de 'schuld' van binnen was dat het niet op tijd af was.

Dat was in mijn tijd vaak al een geruzie tussen de TC's van voorbereiding en het autobedrijf. _O-
Ik zorgde ervoor dat ik goed kon met de lui van het autogedeelte. Dan kreeg je nog wel eens wat gedaan, zoals het nabrengen van een tasje dat je niet meer mee kon nemen.

Maar goed, dat was de goede oude tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185904086
Codeerregel werkt goed, flink wat foute post ertussen en dat duurbundelen tijdens een piekdag vind ik geen succes, bij 1 straat was het bij mij helemaal mis gegaan, klopte niks van.

Als klant ben je niet goed af bij Post NL, ik wou mijn pakje afhalen op een afhaalpunt, helaas hij lag er niet, volgens de jongedame achter de balie lag hij op het sorteercentrum.
Dan wil je Post NL proberen te bellen, klantenservice, 90 cent per minuut, 20 minuut aan de lijn ,meer gewacht dan wat anders en ik kreeg te horen dat ik morgen maar moest afwachten en anders contact moest opnemen met de afzender.
Uiteindelijk lag hij dan vandaag op het afhaalpunt dus het afwachten had dan toch nut gehad
pi_185916515
Ik heb nu na bijna een week combibundel toch echt wel het idee dat de 'verboden' methode het snelste is :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185918696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb nu na bijna een week combibundel toch echt wel het idee dat de 'verboden' methode het snelste is :')
idd :)
pi_185918760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb nu na bijna een week combibundel toch echt wel het idee dat de 'verboden' methode het snelste is :')
Bedoel je met opnieuw samenvoegen? Dat idee had ik ook mijn eerste week. Op piekdagen heb ik inmiddels wat meer handigheid om die twee bundels op de juiste manier op mijn arm te houden. Op een daldag kan je het vaak gewoon even samenvoegen inderdaad.
pi_185918885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bedoel je met opnieuw samenvoegen? Dat idee had ik ook mijn eerste week. Op piekdagen heb ik inmiddels wat meer handigheid om die twee bundels op de juiste manier op mijn arm te houden. Op een daldag kan je het vaak gewoon even samenvoegen inderdaad.
Ja, ik voeg het gewoon per straat of rondje even snel samen. Even kijken van welke soort post het minste is en er vlug tussen zetten. Heb niet het idee dat dat me meer tijd kost dan die paar minuten die je nu extra krijgt.

Las op Facebook in een reactie van iemand dat het echt niet toegestaan is en dat je moet werken volgens de methodes uit de instructie.. het mag zelfs niet in eigen tijd. Ik vermoed omdat ze hard riepen dat bezorgen vanuit 2 bundels geen sorteren is en dus past binnen ons takenpakket, en als je het samen gaat voegen dan valt het wel weer onder sorteren. Dus mag het niet. Maar ik ga niet werken op een manier die mij meer tijd kost, meer tijd dan zij er voor willen geven ook dan.

Wel mooi dat al die postvest fans er met hun hoofd niet bij kunnen dat mensen zouden willen samenvoegen :') :W

[ Bericht 12% gewijzigd door VixenFromHell op 29-03-2019 17:50:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185920976
Zou me niks verbazen als ze problemen krijgen met de vakbond wanneer mensen de post samen gaan voegen. Mogelijk dat ze je dan eigenlijk als postbode zouden moeten betalen. Samenvoegen lijkt me alleen wel de handigste manier, denk dat ik daar maar mee ga beginnen en pas iets anders ga proberen als dat niet bevalt.
pi_185921430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vermoed omdat ze hard riepen dat bezorgen vanuit 2 bundels geen sorteren is en dus past binnen ons takenpakket, en als je het samen gaat voegen dan valt het wel weer onder sorteren. Dus mag het niet
Het zijn flauwe woordspelletjes, waar bedrijfsjuristen zeer bedreven in zijn.
In feite zijn we al heel lang bezig met sorteren op straat want wat we nu op straat moeten doen met de twee combibundelbundels (samenvoegen van machinepost en handmatig gesorteerde post) doen we al jaren met de post, de schaduwbundel en de pakjes: het samenvoegen van meerdere stromen poststukken (zoals ze worden aangeleverd) tot een enkele stroom poststukken (zoals ze worden bezorgd).
Alleen beginnen we nu met vier stromen in plaats van drie.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:56:20 #192
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185923115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:18 schreef zerebus het volgende:
Zou me niks verbazen als ze problemen krijgen met de vakbond wanneer mensen de post samen gaan voegen. Mogelijk dat ze je dan eigenlijk als postbode zouden moeten betalen. Samenvoegen lijkt me alleen wel de handigste manier, denk dat ik daar maar mee ga beginnen en pas iets anders ga proberen als dat niet bevalt.
Toen oa de FNV zich verzette tegen de combibundel omdat dit volgens hen sorteren op straat was, verweerde PostNL zich door erop te wijzen dat in beide bundels de post al op loopvolgorde lag, dus dat er van sorteren geen sprake was.

Als je die redenatie volgt, dan is samenvoegen van de combibundel tot 1 bundel door de postbezorgers ook geen sorteren. Dus juridisch en cao-technisch is het gewoon toegestaan.

Als PostNL het trouwens echt zo scherpslijperig wil gaan spelen, dan moeten wij voortaan ook maar de pakjestassen zo weer terugsturen naar de VBL. Die pakjes liggen zelden op volgorde, als je geluk hebt dan ligt het per straat bij elkaar, maar echt op huisnummervolgorde ligt het nooit. En helaas mogen wij dat als postbezorger niet gaan herstellen, want dan moeten we de pakjes gaan sorteren, en dat is in strijd met de CAO. :6
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185924431
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Toen oa de FNV zich verzette tegen de combibundel omdat dit volgens hen sorteren op straat was, verweerde PostNL zich door erop te wijzen dat in beide bundels de post al op loopvolgorde lag, dus dat er van sorteren geen sprake was.

Als je die redenatie volgt, dan is samenvoegen van de combibundel tot 1 bundel door de postbezorgers ook geen sorteren. Dus juridisch en cao-technisch is het gewoon toegestaan.
*O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:55:10 #194
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185925602
_O-

Iemand op het personeelsforum uiten kritiek op het postvest. Noemde het een bomvest. Niels kreeg een fit en accepteert dat gedrag niet en gaat het melden aan diens leidinggevende.

Krijg zin om Niels een lijstje te sturen met namen die we hebben voor dat ding >:)

Overigens heeft de bvpp een update op de site staan over re-organisatie 1020. De nieuwe uitvoeringstijden worden binnenkort bekend gemaakt. Je krijgt wel 3 hele dagen bedenktijd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185927150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:45 schreef Bottendaal het volgende:
Codeerregel werkt goed, flink wat foute post ertussen en dat duurbundelen tijdens een piekdag vind ik geen succes, bij 1 straat was het bij mij helemaal mis gegaan, klopte niks van.

Herkenbaar _O- Hier ook ineens pakjes voor het hele land in de tassen

Melding maken kan wel maar duurt 6 weken voordat er resultaat is :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:55:38 #196
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185927164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:55 schreef V__L_N het volgende:
_O-

Iemand op het personeelsforum uiten kritiek op het postvest. Noemde het een bomvest. Niels kreeg een fit en accepteert dat gedrag niet en gaat het melden aan diens leidinggevende.

Krijg zin om Niels een lijstje te sturen met namen die we hebben voor dat ding >:)

Overigens heeft de bvpp een update op de site staan over re-organisatie 1020. De nieuwe uitvoeringstijden worden binnenkort bekend gemaakt. Je krijgt wel 3 hele dagen bedenktijd.
Ik vind het een beetje gezever van dhr Kemerink. Omdat er terroristen zijn mag je het woord "bomvest" niet gebruiken? Het gaat ook om de context. Als de persoon in kwestie nou had gedreigd om met een bomvest aan een bezoekje aan de Groene Toren te brengen was het wat anders geweest.

Die 3 dagen bedenktijd ging over de nieuwe diensten. Daar komt een werkoverleg over, en dan heb je 3 dagen om te bedenken of je akkoord bent met je dienst. Volgens mij gaat het erom of je akkoord bent met de wijken, en niet om een akkoord met de looptijden. Als het daarom gaat heb ik genoeg aan 3 seconden bedenktijd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185928045
Volgens het woordenboek is bomvest ook gewoon een vertaling van suicide vest. Gezien het risico op vallen en iets breken lijkt suicide vest mij bovendien een correcte omschrijving van het ding, dus wat is dan het probleem?
pi_185930131
Het is wel geinig om de beweringen in het cb-bundel vlog (het gaat prima wat betreft kwaliteit) en daarna de tig reacties die het tegenovergestelde melden. Wel hoopgevend dat bezorgers zich niet af laten bluffen door een steeds meer overspannen wordende manager.
pi_185931778
Ik ga volgende week wel een test doen. Dinsdag 1,5 wijk, dus dan ga ik de wijk die ik volledig doe (kleine), volgens een CB methode doen. Veel rondjes, dus waarschijnlijk dan wel het vest. Zit nog te twijfelen of ik het helemaal volgens de regels ga doen, dus alleen stilstaand in het vest kijken :P
En dan donderdag de wijk zoals ik nu doe, kijken wat sneller is.

Die reactie op die bomvest opmerking was wel erg overdreven ja :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185935580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Het is wel geinig om de beweringen in het cb-bundel vlog (het gaat prima wat betreft kwaliteit) en daarna de tig reacties die het tegenovergestelde melden. Wel hoopgevend dat bezorgers zich niet af laten bluffen door een steeds meer overspannen wordende manager.
Ook grappig dat er 2 postbezorgers zijn (ongetwijfeld lid van die "tegenbeweging") die letterlijk bij elke post van die Niels een duimpje omhoog geven, en elke bezorger die vervolgens kritisch op deze posts reageert, een duimpje omlaag geven. Wat een misselijkmakende slijmjurken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185937334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Het is wel geinig om de beweringen in het cb-bundel vlog (het gaat prima wat betreft kwaliteit) en daarna de tig reacties die het tegenovergestelde melden. Wel hoopgevend dat bezorgers zich niet af laten bluffen door een steeds meer overspannen wordende manager.
dat kan alleen als je er miet afhankelijk van bent,dan wordt het nog een groot probleem als je tig duizend man tegen je hebt.
pi_185939808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:55 schreef V__L_N het volgende:
_O-

Iemand op het personeelsforum uiten kritiek op het postvest. Noemde het een bomvest. Niels kreeg een fit en accepteert dat gedrag niet en gaat het melden aan diens leidinggevende.

Krijg zin om Niels een lijstje te sturen met namen die we hebben voor dat ding >:)

Overigens heeft de bvpp een update op de site staan over re-organisatie 1020. De nieuwe uitvoeringstijden worden binnenkort bekend gemaakt. Je krijgt wel 3 hele dagen bedenktijd.
Bewaar Ongesorteerd Materiaal ;-)
pi_185940177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook grappig dat er 2 postbezorgers zijn (ongetwijfeld lid van die "tegenbeweging") die letterlijk bij elke post van die Niels een duimpje omhoog geven, en elke bezorger die vervolgens kritisch op deze posts reageert, een duimpje omlaag geven. Wat een misselijkmakende slijmjurken.
POSTBEZORGERS IN BEWEGING o|O #PIB
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185992172
Zo, met CB en postvest 15 minuten uitloop op een wijk van 50 minuten. En het snoer van mijn oordopjes is een paar keer vast komen te zitten toen ik het vest dicht deed met het elastiek, dus nu doet 1 dopje het niet meer :')

Donderdag eens zien hoe snel de 'verboden' methode op die wijk is :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:43:10 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185993311
Vandaag voor het eerst de combibundel gedaan. Okee, dat lopen stelt dus geen kont voor. Dat kleine bundeltje past makkelijk in je hand. Dus daar heb ik al die hulpmiddelen niet voor nodig. Het enige wat echt tijd kost is elke keer al die bundels uit elkaar trekken om een normaal rondje te krijgen. En niet meteen de volgende twee straten ook mee te slepen.

Had een half uur uitloop op een wijk van 2:45. Maar, had ook 2 tassen vol pakjes, dat kost ook tijd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185996764
Hm, ze willen ontvangers vragen om te betalen voor buitenlandse pakketjes die niet aan de minimale afmetingen voldoen of fout/onvolledig geadresseerd zijn, omdat ze hier meer werk aan hebben.

Het is dat het al 2 april is, anders zou ik denken aan een grap. Tenminste, hier staat er bij dat het vandaag geplaatst is :P

Dus dan bestel je wat uit China, waar men zich uiteraard niet bezig houdt met wat hier in NL de afmetingen van poststukken moeten zijn, OH, dat is blijkbaar internationaal afgesproken! Ok dan......
en dan willen ze dat jij bijbetaalt? _O-
Ja, dit zal heel succesvol zijn!

Ik vind die hele kleine china dingetjes ook ruk, maar dit..... :')

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 02-04-2019 20:24:08 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185997351
Het is een verzoek, dus geen hond gaat dat betalen. Verder heb ik liever een paar van die kleine pakjes die je in je zak kunt stoppen tijdens een rondje dan een enkele screenprotector.

[ Bericht 0% gewijzigd door zevenmijlslaars op 02-04-2019 21:27:31 ]
pi_185997942
Ja, verplichten kunnen ze niet. Ik denk niet dat deze actie erg goed ontvangen gaat worden :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185999111
Stop 'reclameterreur': PvdA en D66 pleiten voor bel-me-nietregister voor post
quote:
Er moet een soort bel-me-nietregister komen voor reclame die wordt gestuurd via de post. Dat willen de Partij van de Arbeid en D66. Aanleiding is de ophef om de 'brieventerreur' van de Nationale Postcode Loterij. De PvdA gaat Kamervragen stellen over de kwestie.
En ik altijd maar denken dat mensen blij worden van die mailings.
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:40:32 #210
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186001176
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, verplichten kunnen ze niet. Ik denk niet dat deze actie erg goed ontvangen gaat worden :')
Ik denk dat de klantenservice het weer drukker gaat krijgen. Waarom moet de ontvanger hiervoor betalen? Die heeft toch geen invloed op de wijze waarop de afzender een pakje verstuurt? Stuur de rekening lekker naar de afzender!

PostNL kan dit soort betaalverzoeken beter sturen aan ontvangers met veel te kleine brievenbussen, waardoor buspakjes als belpakjes behandeld moeten worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186004404
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ze willen ontvangers vragen om te betalen voor buitenlandse pakketjes die niet aan de minimale afmetingen voldoen of fout/onvolledig geadresseerd zijn, omdat ze hier meer werk aan hebben.

Het is dat het al 2 april is, anders zou ik denken aan een grap. Tenminste, hier staat er bij dat het vandaag geplaatst is :P

Dus dan bestel je wat uit China, waar men zich uiteraard niet bezig houdt met wat hier in NL de afmetingen van poststukken moeten zijn, OH, dat is blijkbaar internationaal afgesproken! Ok dan......
en dan willen ze dat jij bijbetaalt? _O-
Ja, dit zal heel succesvol zijn!

Ik vind die hele kleine china dingetjes ook ruk, maar dit..... :')
"Deze zendingen kun je zoals altijd gewoon bezorgen"
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186041595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:01 schreef Rafierafie het volgende:
Stop 'reclameterreur': PvdA en D66 pleiten voor bel-me-nietregister voor post
[..]

En ik altijd maar denken dat mensen blij worden van die mailings.
Dat filter is er al: postfilter.nl .

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 05-04-2019 00:07:20 ]
pi_186041666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo, met CB en postvest 15 minuten uitloop op een wijk van 50 minuten. En het snoer van mijn oordopjes is een paar keer vast komen te zitten toen ik het vest dicht deed met het elastiek, dus nu doet 1 dopje het niet meer :')

Donderdag eens zien hoe snel de 'verboden' methode op die wijk is :P
Is het in je wijk zo lawaaiig dat je oordopjes nodig hebt?
pi_186049035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ze willen ontvangers vragen om te betalen voor buitenlandse pakketjes die niet aan de minimale afmetingen voldoen of fout/onvolledig geadresseerd zijn, omdat ze hier meer werk aan hebben.

Nog niks van teruggezien trouwens. Opvallend ook. Alles in de voorbereiding is teveel moeite, en kost te veel tijd. Maar dit kan dan weer wel 8)7 . Kunnen zich inderdaad beter bezig houden met te kleine brievenbussen. Wat je tegenwoordig in sommige nieuwbouwwijken ziet wordt je echt niet vrolijk van.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2019 @ 18:11:53 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186052357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nog niks van teruggezien trouwens. Opvallend ook. Alles in de voorbereiding is teveel moeite, en kost te veel tijd. Maar dit kan dan weer wel 8)7 . Kunnen zich inderdaad beter bezig houden met te kleine brievenbussen. Wat je tegenwoordig in sommige nieuwbouwwijken ziet wordt je echt niet vrolijk van.
Zie je regelmatig brievenbusjes hangen waar nog geen envelop fatsoenlijk in past _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:33:33 #216
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186052772
Hoe ging de verboden methode Vixen?

Ik doe dat inmiddels al 2 dagen. Loopt toch iets lekkerder. Denk dat je uiteindelijk op een kruising tussen de 2 manieren uitkomt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186053206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ze willen ontvangers vragen om te betalen voor buitenlandse pakketjes die niet aan de minimale afmetingen voldoen of fout/onvolledig geadresseerd zijn, omdat ze hier meer werk aan hebben.
Behalve te grote pakjes en te kleine brievenbussen is er nog een reden waarom we meer werk hebben aan deze pakjes: het codeerregelfiasco. Bijna elke dag kom je in je tas pakjes tegen die bestemd zijn voor een wijk dertig kilometer verderop, zulke pakjes moeten worden hersteld en doorlopen het bezorgproces dus nog een keer extra.
pi_186057196
Mijn test om de CB/vest methode te vergelijken met de 'verboden methode'... tja, gister was niet zo'n fijne dag. Veel belpakjes en alle eigen huis magazines met de open kant boven. Dat werkte niet lekker. Uiteindelijk ongeveer even lang over gedaan als dinsdag, maar omdat het donderdag natuurlijk wel drukker was, vind ik dat nog niet eens zo slecht. Het was niet het verschil dat ik gehoopt had, maar dinsdag loop ik er ook weer ;) blijf nu gewoon met de verboden methode werken want dat beviel me vorige week al goed.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:38:41 #219
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186058279
Gevoelsmatig heb ik het idee dat het niet veel uitmaakt. Het is alleen dat het gewoon veel fijner loopt. Persoonlijk kijk ik liever wat om me heen dan dat ik steeds nummers aan het kijken ben. Plus, mijn gedachten gaan altijd alle kanten op, dan is onthouden ook geen methode.

Ik deed er woensdag 3:15 minuten over, 2 tassen post, 2 tassen pakjes. Donderdag 3:05 minuten, 3 tassen post, 1 tas pakjes. Vind het niet echt veel tijdverschil.

Sneller dan mijn collega met postvest dat is het wel. Die doet over de tegenhangende wijk ongeveer 3:20. Minder huizen, meer afstand. Donderdag 2 tassen post, 1 tas pakjes.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186069787
De nieuwe roosters zijn bekend hier voor juni (NRP). Ze hebben alles omgegooid, bijna iedereen moet andere wijken leren......
pi_186070715
https://twitter.com/Jeroen297/status/1114521496641261568

Jeuh, we hebben ook de codeerregel in Arnhem!
pi_186071326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:07 schreef Thomas-sama het volgende:
De nieuwe roosters zijn bekend hier voor juni (NRP). Ze hebben alles omgegooid, bijna iedereen moet andere wijken leren......
Wel mooi dat de tijden weer aangepast zijn bij sommige wijken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zaterdag 6 april 2019 @ 23:09:26 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186075602
Op het personeelsforum en facebook staan ook veel van zulke reacties. Lijkt wel alsof ze het er expres om gedaan hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186078001
Iemand die tijden al gezien? Krijgt een wijk met 2 piekdagen er tijd bij op de daldagen? Anders ben je nogal in het nadeel met een collega die gewoon 3 piekdagen heeft...
pi_186078004
Dus hier staan de postbodes! Ik heb een klacht.
pi_186078121
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:44 schreef Yellow. het volgende:
Dus hier staan de postbodes! Ik heb een klacht.
Wat vervelend. We zullen de bezorger erop aanspreken.
pi_186078201
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:44 schreef Yellow. het volgende:
Dus hier staan de postbodes! Ik heb een klacht.
Woeps, wat naar! Ik zal de klacht doorzetten.
pi_186078242
Mijn tijden op de daldagen zijn 20 minuten hoger, zelfs op piekdagen vijf minuten meer. Kom omdat ik op zaterdag een andere wijk doe per saldo zelfs beter uit. Moet ook wel, want die zaterdag is van 4 naar 2.30 gegaan.
  zondag 7 april 2019 @ 09:25:40 #229
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186078442
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Iemand die tijden al gezien? Krijgt een wijk met 2 piekdagen er tijd bij op de daldagen? Anders ben je nogal in het nadeel met een collega die gewoon 3 piekdagen heeft...
Als het goed is krijgen deze zgn. Y-wijken er inderdaad tijd bij op de daldagen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 7 april 2019 @ 09:34:31 #230
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186078505
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 08:45 schreef Bezorgertje het volgende:
Mijn tijden op de daldagen zijn 20 minuten hoger, zelfs op piekdagen vijf minuten meer. Kom omdat ik op zaterdag een andere wijk doe per saldo zelfs beter uit. Moet ook wel, want die zaterdag is van 4 naar 2.30 gegaan.
Er is inderdaad rucksichtlos gesneden in de zaterdag. Mijn wijk is van 2.30 naar 1.30 gegaan. Bijna gehalveerd omdat het hah er af is. Nu kan je op zaterdag (als er tenminste geen Kampioen is, zoals gisteren, en ook geen mailing van de een of andere loterij), flink wat adressen overslaan, maar dit is overdreven. Dat is maar 10 minuten meer dan wat ik er op een daldag voor krijg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 7 april 2019 @ 10:03:24 #231
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186078798
Hier nog geen tijden, maar ook geen x of y overzicht. Vind dat eigenlijk heel irritant. Waarom niet gewoon landelijk alles uitrollen. Nu zitten we weer te wachten op wat er komt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186079517
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 09:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er is inderdaad rucksichtlos gesneden in de zaterdag. Mijn wijk is van 2.30 naar 1.30 gegaan. Bijna gehalveerd omdat het hah er af is. Nu kan je op zaterdag (als er tenminste geen Kampioen is, zoals gisteren, en ook geen mailing van de een of andere loterij), flink wat adressen overslaan, maar dit is overdreven. Dat is maar 10 minuten meer dan wat ik er op een daldag voor krijg.
Met een beetje pech heb je dus de situatie dat je op zaterdag gigantische uitloop gaat hebben.

Toch opvallend makkelijk hoe veel tijd ze er altijd maar vanaf halen. Voor een combibundel krijg je er echter maar een paar minuten bij. Mocht Sandd erbij komen dan krijgen we zeker geen tijd, want ja, volumedaling :')
pi_186079559
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 09:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er is inderdaad rucksichtlos gesneden in de zaterdag. Mijn wijk is van 2.30 naar 1.30 gegaan. Bijna gehalveerd omdat het hah er af is. Nu kan je op zaterdag (als er tenminste geen Kampioen is, zoals gisteren, en ook geen mailing van de een of andere loterij), flink wat adressen overslaan, maar dit is overdreven. Dat is maar 10 minuten meer dan wat ik er op een daldag voor krijg.
klopt niks van als je hah erbij het krijg je amper 10min meer ,ik heb hier vroeger al aangegeven iedereen is met die hah ook jarenlang een oor aangenaaid.(zoals met alles)
pi_186079576
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Met een beetje pech heb je dus de situatie dat je op zaterdag gigantische uitloop gaat hebben.

Toch opvallend makkelijk hoe veel tijd ze er altijd maar vanaf halen. Voor een combibundel krijg je er echter maar een paar minuten bij. Mocht Sandd erbij komen dan krijgen we zeker geen tijd, want ja, volumedaling :')
daarom advies voor degenen die het zich kunnen permitteren zoek wat anders,dit gaat niet goed zo.
  zondag 7 april 2019 @ 11:10:40 #235
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186079699
Nu vindt er wel na 2 maanden nog een evaluatie plaats van de nieuwe looptijden, maar de maanden juni en juli zijn natuurlijk niet echt representatief te noemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186080063
Wel makkelijk voor PostNL. Aangezien er ook nog medewerkers zijn die nooit plussen, of pas starten bij de eerste brievenbus.
pi_186088214
Volgens mij zijn hier ook eigenlijk geen wijken meer die binnen de tijd te doen zijn. Heb de nieuwe tijden ook nog niet gezien, maar ik verwacht wel problemen als ze er de helft af durven te halen, aangezien ze ook met die tijden plannen. Ik zie het maar zo gebeuren dat mensen straks 3-4 wijken van zogenaamd maar een uurtje hebben, maar waar je dus fors langer over doet.

En dan natuurlijk vreemd opkijken als iedereen overspannen raakt
pi_186107626
Da's pech voor Spotta (PostNL):

https://www.distrifood.nl(...)rbezorging-101123366

Hij wordt vanaf week 19 door axender rond gebracht, week 19 is zaterdag 11 mei of wij hem daarna tot onze einddatum ook nog hebben weet ik niet. (Misschien willen ze hem een paar weken dubbel laten bezorgen zodat de mensen kunnen wennen/wisselen?)

[ Bericht 17% gewijzigd door the_X op 08-04-2019 20:23:41 ]
  maandag 8 april 2019 @ 22:51:44 #239
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186110770
Of ze doen nog 2 weken zo'n foldertje losversturen. Zo iets hebben ze laatst toch in bepaalde delen getest?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186121513
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu vindt er wel na 2 maanden nog een evaluatie plaats van de nieuwe looptijden, maar de maanden juni en juli zijn natuurlijk niet echt representatief te noemen.
Dat vonden wij idd ook al, toen we dat hoorden _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186124598
Wat moet ik trouwens als reden opgeven bij uitloop door combibundel?
pi_186124687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:37 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat moet ik trouwens als reden opgeven bij uitloop door combibundel?
Hier moet het onder basistijd of meer post.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186124917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hier moet het onder basistijd of meer post.
Hmm vreemd, hier moet het onder speciale producten zie ik. :')
pi_186125001
Bij ons is gezegd dat dit niet klopt en dat het juist niet mag :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186125132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons is gezegd dat dit niet klopt en dat het juist niet mag :')
Het staat op papier. Dus mocht het afgekeurd worden heb ik bewijs dat het mag :P
pi_186126768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hmm vreemd, hier moet het onder speciale producten zie ik. :')
Hier was het speciale producten voor een paar maanden. Daarna mocht het niet meer, want we hadden al kunnen wennen :')
  dinsdag 9 april 2019 @ 23:31:04 #247
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186129831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:37 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat moet ik trouwens als reden opgeven bij uitloop door combibundel?
En bij ons moest het onder "inwerktijd"
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186134015
Inwerktijd leek mij ook een logische reden, maar ja :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186156561
https://mijnpostnl.mijnpo(...)huisaanhuispost.aspx

Jaja. Die proef is zo goed verlopen dat Albert Heijn een andere verspreider kiest, en daarnaast de proef 1 week eerder stop had gezet dan afgesproken. De kwaliteit blijf waarschijnlijk eerder gelijk omdat er nu op zaterdag ook wel wijken blijven staan :P
pi_186159312
Van vaste wijkjes in de weezenhof naar flex in dukenburg. Die NRP is echt geweldig, kan niet wachten op de volgende stap: de combiblunder. en dan lekker nieuwe wijkjes gaan verkennen met dat gedrocht. Ga er overigens nog wel werk van maken, want vaste plek "beloofd" (tc beweert nu anders).
Godsgeklaagd k#tbedrijf is die post toch, ga toch maar werk maken van ander werk..
pi_186160556
Ja. Zo'n gevoel heerst hier bij mij nu ook ;)

Verhaal maar even in spoiler :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186163173
Ik snap ook wel dat mensen hier liever niet te lang blijven, en degenen die wel veel doen krijgen vervolgens geen verlenging van het contract.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186163950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)huisaanhuispost.aspx

Jaja. Die proef is zo goed verlopen dat Albert Heijn een andere verspreider kiest, en daarnaast de proef 1 week eerder stop had gezet dan afgesproken. De kwaliteit blijf waarschijnlijk eerder gelijk omdat er nu op zaterdag ook wel wijken blijven staan :P
Die proef is ook helemaal niet goed uitgevoerd. De bezorgers van spotta moeten uiterlijk op dinsdag om 21.00 uur de folders hebben bezorgd, maar AH was niet zo slim om daar de looptijd van hun folder op aan te passen. Die was zoals altijd geldig van maandag t/m zondag.
Als mensen dan pas op dinsdag de folder ontvangen, is dat te laat en komen er klachten.
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:44:28 #254
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186166953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Die proef is ook helemaal niet goed uitgevoerd. De bezorgers van spotta moeten uiterlijk op dinsdag om 21.00 uur de folders hebben bezorgd, maar AH was niet zo slim om daar de looptijd van hun folder op aan te passen. Die was zoals altijd geldig van maandag t/m zondag.
Als mensen dan pas op dinsdag de folder ontvangen, is dat te laat en komen er klachten.
Dat zou toch ook een beetje de omgekeerde wereld zijn. De aanbiedingen zijn altijd al van maandag t/m zondag geweest, hun klanten rekenen daar op. En dan loop je dus weer het risico dat mensen die bijv. wel al op zaterdag de Spotta-folder krijgen, op maandag boos bij de Kassa-staan omdat ze hun bonuskorting niet krijgen.

Bovendien kun je moeilijk verwachten dat Ah zijn hele distributiesysteem gaat omgooien puur en alleen omdat PostNL de folder niet meer op zaterdag wil bezorgen. Dan is het voor de hand liggender om de samenwerking met PostNL te verbreken en een bezorger te kiezen die de folders (grotendeels) wel op zaterdag bezorgt. En aldus geschiedde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186169320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat zou toch ook een beetje de omgekeerde wereld zijn. De aanbiedingen zijn altijd al van maandag t/m zondag geweest, hun klanten rekenen daar op. En dan loop je dus weer het risico dat mensen die bijv. wel al op zaterdag de Spotta-folder krijgen, op maandag boos bij de Kassa-staan omdat ze hun bonuskorting niet krijgen.

Bovendien kun je moeilijk verwachten dat Ah zijn hele distributiesysteem gaat omgooien puur en alleen omdat PostNL de folder niet meer op zaterdag wil bezorgen. Dan is het voor de hand liggender om de samenwerking met PostNL te verbreken en een bezorger te kiezen die de folders (grotendeels) wel op zaterdag bezorgt. En aldus geschiedde.
Ik geef je geen ongelijk, maar wat is het nut van zo'n proef als die bij voorbaat al is gedoemd te mislukken? PostNL zal wel hebben aangedrongen om het toch even te proberen. Een beetje zoals ze dat met het postvest bij ons doen.
pi_186175823
Nou dat bezwaar maken op de nieuwe roosters (NRP) heef took geen enkele zin.

Lang verhaal kort: deal with it!

Kon net zo goed niet gaan naar die bijeenkomst..
  vrijdag 12 april 2019 @ 19:27:34 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186179049
Does het lange verhaal? Kunnen we ons beetje voorbereiden.

Ik weet alleen dat ik een x wijk krijg en mijn collega y. Niks over tijden enz...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186182305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Does het lange verhaal? Kunnen we ons beetje voorbereiden.

Ik weet alleen dat ik een x wijk krijg en mijn collega y. Niks over tijden enz...
X wijken zijn volgens mij di do za drukker en Y wijken op wo vr

Maar hier hebben ze de wijken van iedereen omgegooid en moeten dus vreemde wijken gaan lopen icm de combiblunder.

Dus veel mensen bezwaar gemaakt, maar ze doen er niks mee om dat het zogenaamd te veel moeite kost en niet meer aan vaste wijken doen.
pi_186194761
Bij ons helemaal maf. Men schijnt van hogerhand alle springers/vliegende keeps op wijken te hebben moten indelen (was ook een van de eerste dingen die mij opvielen bij het bekijken van het conceptrooster) en niks staat nog vast. De komende maanden gaan ze ervoor zitten om een goed rooster te krijgen (dus eigenlijk veranderd er voor mij persoonlijk wat dat betreft vrij weinig: ik zie donderdagavond/vrijdagochtend welke wijken men voor mij bedacht heeft in de komende week). Beetje jammer dat ze de aanvoertijden nog niet wisten. Afhankelijk daarvan ga ik wel/niet toch wat actiever op zoek naar ander werk. Nog een winter steeds tot na 17:30 doorwerken heb ik gewoon weinig zin in.
pi_186203846
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:17 schreef allweather het volgende:
Bij ons helemaal maf. Men schijnt van hogerhand alle springers/vliegende keeps op wijken te hebben moten indelen (was ook een van de eerste dingen die mij opvielen bij het bekijken van het conceptrooster) en niks staat nog vast. De komende maanden gaan ze ervoor zitten om een goed rooster te krijgen (dus eigenlijk veranderd er voor mij persoonlijk wat dat betreft vrij weinig: ik zie donderdagavond/vrijdagochtend welke wijken men voor mij bedacht heeft in de komende week). Beetje jammer dat ze de aanvoertijden nog niet wisten. Afhankelijk daarvan ga ik wel/niet toch wat actiever op zoek naar ander werk. Nog een winter steeds tot na 17:30 doorwerken heb ik gewoon weinig zin in.
Misschien de voorbereiding in als je wil dat je wijken eerder komen, kan je om 4 uur al beginnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door liedetector op 14-04-2019 08:10:05 ]
pi_186205035
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 07:51 schreef liedetector het volgende:

[..]

Misschien de voorbereiding in als je wil dat je wijken eerder komen, kan je om 4 uur al beginnen!
Die kans is klein gezien ze steeds minder contracten verlengen bij voorbereiden. Zodat ze de postbodes aan het werk kunnen houden. Buiten het feit dat je je eigen wijk niet eens zelf mag zetten.
pi_186205613
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 09:14 schreef ripe72 het volgende:
Buiten het feit dat je je eigen wijk niet eens zelf mag zetten.
omdat alle wijken doorelkaar wordt dat steeds moeilijker ja...... ook een logisch gevolg! maar wat ik aan wijken apart moet houden is echt bizar en steeds minder overzichtelijk, strax met de x en y wijken is het denk ik nog erger...... en wat mensen nu al moeten doen in een korte tijd is echt bizar! ik zie dit helemaal mis gaan

Mijn reactie was meer gericht op nog vroegere afvoer dan ook, de druk is nu al enorm hoog, de zieken en mensen met een burnout rijzen de pan uit
pi_186277049
Het lijkt erop dat ze met de invoering vd NRP ook weer stoppen met de kleinere contracten. Stoppen ze dus ook weer met de zaterdagbezorgers. Snap dat er straks minder werk is op zaterdag, maar het is nog steeds een populaire dag om vrij te nemen en er zijn er bij ons iig nog zat die geen zaterdagen werken of maar om de week. Ook werken die zaterdagbezorgers regelmatig doordeweeks als ze kunnen. Bij ons was er nu ook al een goede hardwerkende collega die geen contractverlenging krijgt, en dat ging nog niet om een vast contract. Zou me niets verbazen als we straks nog steeds problemen hebben met de bezetting op zaterdag.. en als ze doorgaan met niet verlengen van de aflopende contracten misschien straks ook wel op andere dagen (donderdag is ook al regelmatig een probleem).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 17 april 2019 @ 20:23:22 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186279400
Hier weten we nog steeds niks over nrp. Zaterdag moeten we uiterlijk de tijden krijgen. Maar tl is t/m maandag op vakantie en werkoverleg pas woensdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186288864
De aandeelhouders zijn niet blij: Verzet tegen bonus PostNL
pi_186293319
Ik heb hier nu wat tijden gezien. Wat ik al dacht, mensen die pech hebben een y wijk te hebben verliezen veel meer tijd dan de mensen met een x wijk :X
pi_186297069
salarisstrook is online
pi_186297228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
De aandeelhouders zijn niet blij: Verzet tegen bonus PostNL
achter een paywall,hier is het en veel meer te zien:

https://www.belegger.nl/F(...)STNL-APRIL-2019.aspx
pi_186297240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:55 schreef Thomas-sama het volgende:
salarisstrook is online
stond er op de nacht van 16 naar 17 al
pi_186297282
Hoe komen ze nou weer op de tijden van volgende week vrijdag? De ene wijk heeft meer tijd dan op donderdag, de andere minder.
pi_186298010
De tijden vrijdag zijn hier ook bijzonder, eh, fantasierijk. Gelukkig kun je bijplussen :{
pi_186301257
Ik heb vrijdag twee wijken staan. Voor mijn eigen wijk staat minder tijd dan op donderdag en die extra wijk staat wel ruimer dan op de donderdag. Inderdaad weer heel bijzonder.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

achter een paywall,hier is het en veel meer te zien:

https://www.belegger.nl/F(...)STNL-APRIL-2019.aspx
Geen paywall bij mij hoor.
Al meerdere keren is er discussie geweest over de bonus van Herna. Gelukkig trekt ze zich er niets van aan en blijft ze lekker geld binnen harken. Ze zal er geen uur slaap door verliezen.
pi_186303820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb vrijdag twee wijken staan. Voor mijn eigen wijk staat minder tijd dan op donderdag en die extra wijk staat wel ruimer dan op de donderdag. Inderdaad weer heel bijzonder.
[..]

Geen paywall bij mij hoor.
Al meerdere keren is er discussie geweest over de bonus van Herna. Gelukkig trekt ze zich er niets van aan en blijft ze lekker geld binnen harken. Ze zal er geen uur slaap door verliezen.
Het geld dat bespaard wordt door de combiblunder gaat daar naar toe..
pi_186310138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:47 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De tijden vrijdag zijn hier ook bijzonder, eh, fantasierijk. Gelukkig kun je bijplussen :{
Ook nog eens een AH BBQ folder van 60 gram. En dan maar 4 minuten meer krijgen dan op de donderdag...
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:12:26 #275
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186312851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook nog eens een AH BBQ folder van 60 gram. En dan maar 4 minuten meer krijgen dan op de donderdag...
Ik krijg zelfs 9 minuten MINDER dan op donderdag. En dat terwijl er hah is. Op vrijdag krijg je in feite de post en het hah van zaterdag erbij, maar ik krijg dik een half uur minder dan op zaterdag. Zo wordt dat VrijOpFeestdag toch een beetje een sigaar uit eigen doos, als je niet uitkijkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186312912
Ze proberen iedereen wel weer lekker te naaien zie ik wel _O-

Ik ben eindelijk weer eens een weekje vrij volgende week *O*

De CB samenvoegen en ook de wijken op een andere volgorde lopen is trouwens niet echt een succes, 2x een heel stuk de kleine post over het hoofd gezien. Helpt ook niet dat de kleine en grote post voor een bepaald stuk soms niet bij elkaar in de bundel zit -O- dan heeft bundel 1 de grote post van straat A en de kleine post van straat A en B, en dan zit de grote post van straat B alweer in een volgende bundel..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186313164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook nog eens een AH BBQ folder van 60 gram. En dan maar 4 minuten meer krijgen dan op de donderdag...
Een berekening die ik van Facebook heb geplukt:

quote:
"De nieuwe tijd voor vrijdag moet 150% van de normale wijktijd zijn op vrijdag PLUS 5 min voor 100 hah. Dus stel dat je een wijk hebt op vrijdag van 60 min met 300 hah dan moet je volgende week 60 + 30 min krijgen plus 3 x 5 min is samen 105 min."
En naar wat ik begreep (ook van Facebook vandaan) is het vrijdag ook gelijk de laatste keer dat we de AH bezorgen hierna gaat het naar een andere bezorger. Van andere klanten kunnen we nog wel tot 1 juni HAH rond moeten rondbrengen.
pi_186313418
Ah ok. Wonderlijke berekening weer als je met 100 gram HAH per huis op stap moet.
pi_186313901
[quote]0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:32 schreef the_X het volgende:

[..]

Een berekening die ik van Facebook heb geplukt:
[..]

En naar wat ik begreep (ook van Facebook vandaan) is het vrijdag ook gelijk de laatste keer dat we de AH bezorgen hierna gaat het naar een andere bezorger. Van andere klanten kunnen we nog wel tot 1 juni HAH rond moeten rondbrengen.
[/quote

Leuk berekend, maar krijg op een donderdag met hah 2.55 en komende vrijdag 2.00. Verwacht toch echt wel richting de 3 uur te gaan.
pi_186314001
Dat valt toch best mee, alles bij elkaar krijg ik tachtig minuten minder dan op een zaterdag.
  vrijdag 19 april 2019 @ 19:47:53 #281
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_186315194
Ik krijg volgende vrijdag 2 uur minder dan op een zaterdag. Het zijn gewoon de daltijden plus een kwartiertje ofzo. :')

De combibundel is hier nu ook sinds vorige week, en alles opnieuw zetten heeft toch wel mijn duidelijke voorkeur. Zet ik gelijk alles op rondje, alle fouten roze kaarten en andere troep eruit en daarna zonder geklooi en geërger de wijk door. :) Ik heb zo'n idee dat ik dat half uurtje fatsoeneren onderweg nog ruimschoots goed maak ook. Op daldagen is het nog geen 5 minuten werk, dus dat is helemaal een nobrainer.

Ben er overigens verder wel helemaal klaar mee. Het is echt tijd voor ander werk.
pi_186315504
Typisch ook trouwens. Bij die nieuwe tijden is alle tijd die je kreeg voor de combibundel al weer verdwenen.
pi_186320059
Ik zie net een bericht voorbij komen met daarin de vraag of iemand een wijk in een stad 30 kilometer verderop wil lopen. Ik kom niet eens in een groot deel van mijn eigen stad voor het werk, laat staan in een compleet andere stad.
quote:
De teamleider zorgt als extra beloning voor een aangename verrassing!
Een extra zakje paaseitjes waarschijnlijk. Of wellicht staat hij je op te wachten om je een hand te geven. Nee, ze mogen die wijk en de verrassing houden.
  zaterdag 20 april 2019 @ 10:22:44 #284
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186324724
En als je het 1x doet dan blijven ze het vragen. Wij hadden ook zo'n collega die erin was getrapt. Standplaats Arnhem Presikhaaf, maar hij mocht ook gezellie naar Nijmegen, Doetinchem nadat hij 1x ja had gezegd. En hij liep door heel Arnhem. Noord, Zuid etc.

Hij bleef ja zeggen overal op. Nu is hij weg. Ging gelijk met mij weg. Het werd hem teveel en hij kon bij de Gemeente iets beters krijgen.

Ik werk ook nog met veel plezier achter de balie. Ben wel aan het lijnen nu haha. Ik ga vanaf volgende week op de fiets van Arnhem Zuid naar Velp.

Ik denk dat @diesnelle hem waarschijnlijk wel zal kennen. Hij zal vast weleens ook bij jullie gelopen hebben.
pi_186335299
quote:
Ik denk dat @:DieSnelle hem waarschijnlijk wel zal kennen. Hij zal vast weleens ook bij jullie gelopen hebben.
Toch niet die donkere jongen die iedereen 'collega' noemt? Dat zou echt een zwaar verlies zijn voor PostNL, die fietst(e) zonder piepen stad en land af.

Succes met het zittend leven en afvallen. Ik ben ondanks postloos leven nog in topconditie, ren nu voor de lol :)
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:44:22 #286
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186335332
Die is het inderdaad. Je kunt 100 keer je naam zeggen. Hij blijft je "collega" noemen. Zijn naam begint met een "E"
pi_186335602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Die is het inderdaad. Je kunt 100 keer je naam zeggen. Hij blijft je "collega" noemen. Zijn naam begint met een "E"
Ja die ;) Goed zeg, dat ie gestopt is, voor hemzelf dan :)
pi_186336701
Uit de laatste lokale nieuwsbrief:
quote:
het wordt een drukke dal dag op vrijdag 26 April met HAH, deze dag is voorlopig de laatste dag dat wij huis aan huis reclame van A-H gaan bezorgen.
Een drukke daldag met hah? Ze verzinnen het wel.
Ik ben zeer benieuwd of we na volgende week ook echt af zijn van het hah.
pi_186338011
Er werd toch altijd geroepen dat ze niet kunnen zien op welk moment je een loop start en stopt? Of ze dat binnen kunnen zien kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat het in ieder geval allemaal door het systeem wordt geregistreerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het duurt niet lang meer totdat ik mijn tweeduizendste pakje mag scannen. *O*
pi_186338268
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:52 schreef Rafierafie het volgende:
Er werd toch altijd geroepen dat ze niet kunnen zien op welk moment je een loop start en stopt? Of ze dat binnen kunnen zien kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat het in ieder geval allemaal door het systeem wordt geregistreerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het duurt niet lang meer totdat ik mijn tweeduizendste pakje mag scannen. *O*
Ze weten het wel volgens mij, want ze weten precies wanneer ze moeten bellen of je nog een wijkje kan doen _O-

Dan moet je toch eens uitleggen waar je dat precies kan zien :P. Want wil ook wel eens weten hoeveel pakjes ik nu heb gehad ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 21 april 2019 @ 01:45:59 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186340243
Ze weten het ook wel. Tl belt iets te vaak precies toevallig als ik naar het depot ga lopen. Hij heeft het ook wel eens laten zien.
Van die pakjes wil ik ook graag weten...

Onze oude planner is senior planner geworden lees ik in de zelfde nieuwsbrieg... Daar worden we ook niet gelukkig van.

[ Bericht 27% gewijzigd door V__L_N op 21-04-2019 01:52:09 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186341877
Tuurlijk kunnen ze alles zien. Bij introduktie hebben we wel te horen gekregen dat ivm privacy die gegevens niet gebruikt mogen worden. Daar kan de pbz in ieder geval altijd op terugvallen.

Had een zweeds Ikea pakje waarvan het adres incompleet was. Alleen de wijk/naam en postcode was voor mij niet genoeg om het te kunnen bezorgen. Dus stickertje erop en tot mijn verbazing de volgende dag weer in de bundel.. Weer stickertje erop en twee dagen later weer in mijn tas.. Zijn die stickers zo slecht/ is diegene die dat pakje verwerkt zo slim/ heb ik een persoonlijke vete met een voorbereider? en hoe kom ik van dat pakje af. ;)
pi_186341987
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 08:57 schreef Bezorgertje het volgende:
Tuurlijk kunnen ze alles zien. Bij introduktie hebben we wel te horen gekregen dat ivm privacy die gegevens niet gebruikt mogen worden. Daar kan de pbz in ieder geval altijd op terugvallen.

Had een zweeds Ikea pakje waarvan het adres incompleet was. Alleen de wijk/naam en postcode was voor mij niet genoeg om het te kunnen bezorgen. Dus stickertje erop en tot mijn verbazing de volgende dag weer in de bundel.. Weer stickertje erop en twee dagen later weer in mijn tas.. Zijn die stickers zo slecht/ is diegene die dat pakje verwerkt zo slim/ heb ik een persoonlijke vete met een voorbereider? en hoe kom ik van dat pakje af. ;)
zijn de handcodeerders die het upfucken! vaak postbezorgers (niet al te snuggere) die als ze ziek zijn dat binnen moeten doen, het kan ze dus echt geen reet schelen, kijken niet verder dan postcode en tikken een stickertje met een code zodat de voorbereider dat klakkeloss weer toevoegd.... hoe vaak ik niet met VOSsen bv alweer een envelop zonder porto tegen kom met ondertussen de 12de x een codeerregel terwijl ik er een T opzet en soms zelfs een "moet beport worden!" in koeieletters is ontelbaar, kwalteit is echt dramatisch ver te zoeken, alle kennis gaat verloren en op straat pluk je daar de vruchten dus van
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 april 2019 @ 09:41:10 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186342376
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 08:57 schreef Bezorgertje het volgende:
Tuurlijk kunnen ze alles zien. Bij introduktie hebben we wel te horen gekregen dat ivm privacy die gegevens niet gebruikt mogen worden. Daar kan de pbz in ieder geval altijd op terugvallen.

Ik had de locatiefunctie op de telefoon daarom voor de zekerheid altijd uit staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186342928
Snel start en stop drukken aan het einde van de wijk is ook wel handig. Om te voorkomen dat je bij de volgende werktijdregeling opeens de gemiddelde tijd te zien krijgt.
  zondag 21 april 2019 @ 11:15:56 #296
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186343446
Wijk gaat aan om 9 uur en uit om 5 uur... Dat lijken me wel keurige werktijden >:)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 april 2019 @ 11:19:55 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186343518
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Snel start en stop drukken aan het einde van de wijk is ook wel handig. Om te voorkomen dat je bij de volgende werktijdregeling opeens de gemiddelde tijd te zien krijgt.
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:15 schreef V__L_N het volgende:
Wijk gaat aan om 9 uur en uit om 5 uur... Dat lijken me wel keurige werktijden >:)
Komt bekend voor :P

Zeker als je bijvoorbeeld wijken A en B liep en de snelste loopvolgorde A-B-rest van A was :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186353700
Heb een wijk bij gekregen op vrijdag |:(
pi_186360470
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Snel start en stop drukken aan het einde van de wijk is ook wel handig. Om te voorkomen dat je bij de volgende werktijdregeling opeens de gemiddelde tijd te zien krijgt.
Of je krijgt bij de volgende werktijdregeleing toch de gemiddelde tijd te zien, en die is dan erg kort.
pi_186360507
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 11:24 schreef blijevis het volgende:

[..]

Of je krijgt bij de volgende werktijdregeleing toch de gemiddelde tijd te zien, en die is dan erg kort.
Een tijd van 0:00 is eenvoudiger aan te tonen als onjuist, dan een tijd die 10 minuten onder je huidige tijd zit.
pi_186360607
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 11:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Een tijd van 0:00 is eenvoudiger aan te tonen als onjuist, dan een tijd die 10 minuten onder je huidige tijd zit.
Ik "klok" thuis pas af ruim na de tijd die post.nl er voor reserveerd ;)
Mag vrijdag ook wat extra wijkjes doen, admi snapt niet dat het met dubbele hah gewoon een piekdag is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')