abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185245105

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Betaaldata:

Emolumententabel:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 28-02-2019 12:13:36 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 00:15:00 #2
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_185246565
Hoe gaat het heten?

PostSanddNL?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_185246931
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 00:15 schreef Anonymousz het volgende:
Hoe gaat het heten?

PostSanddNL?
PostNL
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_185248392
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik was wel het hele jaar 2018 in dienst maar niet t/m juni 2019.

Ach.. ik kom er wel overheen. Heb nu een andere baan.
Die 50 euro bruto ga je echt niet missen hoor :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185248541
Nou ik heb er anders de hele nacht van wakker gelegen. _O_ _O-
pi_185249071
Wel weer lullig dat de hoogte van die uitkering wordt gebaseerd op je contracturen. Heel veel collega's werken aanzienlijk meer dan dat.
pi_185249201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
Wel weer lullig dat de hoogte van die uitkering wordt gebaseerd op je contracturen. Heel veel collega's werken aanzienlijk meer dan dat.
Mag je zeker niet bijplussen ;)
pi_185249498
Volgens mij moeten de tabelletjes in de op worden aangepast...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185249520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:36 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij moeten de tabelletjes in de op worden aangepast...
niet alleen de tabelletjes. Ik heb al best vaak aangegeven dat ik al een tijdje uit dienst ben. Inmiddels al 3 jaar :+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_185250192
Staan er best veel in die of allang niet meer bij de post werken, of gewoon niet meer op fok komen.

Mijn headertje gaat ook al wel lang mee :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185250455
Ik heb mijn eigen naam erbij gezet toen ik een keer een nieuw draadje geopend heb. Dus in principe zou er een nieuwe tabel neergezet kunnen worden door degene die een draad opent. Hoe, zonder het forum te verjeweetwellen, zou ik niet weten. Maar denk dat het een gevalletje kopie en paste is.
pi_185251223
Doe jullie ding, dan pas ik of een collega de OP wel aan. Moeten jullie alleen even aanleveren/vertellen wat er anders moet.
zie email 27 oktober
pi_185259607
Bezorging stempassen zit er ook weer op ^O^
pi_185270320
Dankjewel trein2000. Ik kan zelf helaas niet meer bij de informatie op "mijnwerk" komen, omdat ik uit dienst ben getreden, maar misschien wil iemand even de tabellen opzoeken. En hier neerzetten of een pm naar trein2000 sturen? 8-)
pi_185271466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:25 schreef trein2000 het volgende:
Doe jullie ding, dan pas ik of een collega de OP wel aan. Moeten jullie alleen even aanleveren/vertellen wat er anders moet.
Ik wil graag uit de OP :).

Al denk ik dat die lijst inderdaad er ook uit kan omdat die niet wordt bijgehouden, maar daar ga ik niet over omdat ik dus al lang geen onderdeel van dit topic meer uitmaak
pi_185271495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:01 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik wil graag uit de OP :).

Al denk ik dat die lijst inderdaad er ook uit kan omdat die niet wordt bijgehouden, maar daar ga ik niet over omdat ik dus al lang geen onderdeel van dit topic meer uitmaak
Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.
zie email 27 oktober
pi_185271501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.
dank!
pi_185271862
Ik vroeg me ook al af of mensen dat lijstje uberhaupt willen houden :P
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:29:21 #20
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185271907
Ik heb wél al veel gehad aan de verklaringen van de afkortingen. De afkortingenlijst wil ik graag behouden.
pi_185272288
Oh ja die lijst is zeker wel handig, die zou ik ook wel willen houden ja :Y
pi_185276527
Pas gewoon die tabel aan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_185276944
Ik heb wel de tabellen, maar geen idee hoe ik ze naar iemand kan sturen bhier.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185278745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:03 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb wel de tabellen, maar geen idee hoe ik ze naar iemand kan sturen bhier.
Screenshot maken en naar mij sturen een optie?
zie email 27 oktober
pi_185279619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Screenshot maken en naar mij sturen een optie?
Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Loesje
pi_185279648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Ik heb ook wel een mailadres als dat makkelijker is? Trein2000@fok.nl
zie email 27 oktober
pi_185279975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zal toch moeten om ze in de OP te zetten. imgur is easy :)
pi_185292542
Ik heb de plaatjes even naar trein gemaild.

Van mij mogen de namen ook uit de OP. Overigens vind ik de consumentenlinkjes ook niet echt iets bijdragen.
Loesje
pi_185293406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:17 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb de plaatjes even naar trein gemaild.

Van mij mogen de namen ook uit de OP. Overigens vind ik de consumentenlinkjes ook niet echt iets bijdragen.
Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsen
zie email 27 oktober
pi_185295088
Tabelletjes geplaatst, lijst gesneuveld.
zie email 27 oktober
pi_185295415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:14 schreef trein2000 het volgende:
Tabelletjes geplaatst, lijst gesneuveld.
Bedankt Trein2000! En bedankt V__L_N voor het aanleveren!!
pi_185296628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsen
Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.
(Was toen al even aan het werk)

Maar bedankt :*
Loesje
pi_185296802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.
(Was toen al even aan het werk)

Maar bedankt :*
De fokmail is wel eens traag ja. Maar jij ook heel erg bedankt!
zie email 27 oktober
pi_185303446
7 maart kandidatenlijsten (HAH 120%) :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185303894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:29 schreef Thomas-sama het volgende:
7 maart kandidatenlijsten (HAH 120%) :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook. Vreemd genoeg krijg ik minder extra tijd dan ik voor reguliere hah zou hebben gekregen.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:50:48 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185315420
Hier geen extra tijd. Denk dus dat we ze niet hebben?
Loesje
pi_185336371
De tegenbeweging kan weer in beweging komen:
quote:
FNV haakt af bij cao PostNL

Vakbond FNV blijft buiten de nieuwe cao bij PostNL en dreigt vanaf volgende week met acties als het met de andere drie bonden afgesproken resultaat niet wordt verbeterd. Dat heeft de grootste vakbond vrijdag laten weten. De leden hebben het cao-voorstel conform het advies van hun bestuurders met een meerderheid van 95% verworpen.

Het is de eerste keer dat de FNV buiten de cao-afspraken blijft bij de uit staatsbedrijf PTT voortgekomen postonderneming. 'De kogel is door de kerk', aldus Ger Deleij, bestuurder van FNV Publiek Belang. FNV is naar zijn zeggen net zo groot als de drie andere bonden bij elkaar. Maar ook daar gist het, weet hij. Bij een eerdere peiling onder al het PostNL-personeel bleek 98% ontevreden over het resultaat. En 40% van de bij de Bond van Post Personeel (BVPP) aangesloten medewerkers zou tegen het akkoord hebben gestemd.

Snert-cao
Een woordvoerder van PostNL zegt het jammer te vinden dat de FNV niet meedoet, maar noemt dit na het negatieve stemadvies niet onverwacht. De aankondiging van acties is volgens haar heel vervelend. 'We waren gestart met vier bonden en hadden gehoopt ook met vier bonden af te ronden.' De cao, die de arbeidsvoorwaarden regelt van circa 30.000 werknemers, zal 'binnenkort' worden getekend en loopt tot 1 april 2020. De circa 18.000 postbezorgers vallen erbuiten. Zij hebben een eigen cao, die in oktober dit jaar afloopt.

Deleij spreekt van een 'snert-cao'. Hij eist betere afspraken over het terugdringen van werkdruk, meer doorstroom van flexibele naar vaste contracten en maar liefst 5% loonstijging. Het aanbod van PostNL om er in twee stappen 2,5% bij te geven, komt volgens hem 'in harde centen' neer op 1,75%. Sommige mensen zouden er in januari eerst in koopkracht op achteruit gaan. 'We gaan nu samen met onze leden bekijken hoe we toch tot betere afspraken kunnen komen.'

Stakingen
Acties worden daarbij niet uitgesloten. Die zullen langzaam worden opgebouwd, aldus Deleij. Hij wil er verder nog niet te veel over kwijt, maar heeft nadrukkelijk de hoop dat ook de leden van de BVPP zich zullen aansluiten. De FNV wilde in december al staken om een beter cao-resultaat af te dwingen, maar zag zich toen de pas afgesneden door de rechter. Die was het met de directie eens dat het postbedrijf in de superdrukke kerstperiode onevenredig zwaar zou worden getroffen.

PostNL en FNV liggen ook nog steeds met elkaar in de clinch over de inzet van personeel in de sorteercentra via contracting. Dat is een constructie waarbij het sorteerwerk wordt uitbesteed. Volgens uitzendbedrijven en inlener PostNL gebeurt dat om het beter te organiseren, maar volgens de bond alleen maar om de duurdere uitzend-cao te omzeilen.

TempoTeam
Hoewel PostNL en partner TempoTeam Outsourcing volhouden dat het om een legitieme contractvorm gaat, besloten beide organisaties vorige maand toch om ermee te stoppen. Dat was kort nadat FNV met een proces had gedreigd om af te dwingen dat de sorteerders met terugwerkende kracht volgens de uitzendcao worden betaald.

Volgens Deleij hangt die rechtszaak TempoTeam nog steeds boven het hoofd, omdat het bedrijf zou weigeren achterstallige loonvorderingen te voldoen. Stoppen met contracting is ook tijdens de cao-onderhandelingen aan de orde geweest, maar volgens Deleij was een akkoord niet mogelijk, omdat PostNL eiste dat de bond alle vorderingen zou laten vallen.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:50:26 #38
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185339531
Na 2,5 uur afgenokt vandaag. Post onvindbaar en dus niet geleverd op het depot. Ongelooflijk.
Loesje
pi_185339657
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.

En dan bellen ze je waarschijnlijk om drie uur, vier uur doodleuk dat ze het gevonden hebben en dat je het alsnog moet rondbrengen.

Forgetitbut!
pi_185339722
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:50 schreef V__L_N het volgende:
Na 2,5 uur afgenokt vandaag. Post onvindbaar en dus niet geleverd op het depot. Ongelooflijk.
was gisteren op een ander depot en kon er vandaag (was zelf vrij gisteren) niet achter komen of het nou alsnog aangekomen is of nog steeds onvindbaar...briljant toch
pi_185339727
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee zeker.

En dan bellen ze je waarschijnlijk om drie uur, vier uur doodleuk dat ze het gevonden hebben en dat je het alsnog moet rondbrengen.

Forgetitbut!
zeker wel je mag je looptijd aanzetten vanaf bepaald moment dat ik begrepen heb van de lopers
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:23:49 #42
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185340034
Ik heb me wijk gewoon niet gemind. Dus mijn wachttijd is de tijd dat ik normaal gelopen zou hebben. 3,5 uur.

Heb om 3 uur een afspraak, ga dus niet meer lopen vandaag. Dus ze doen hem er of dinsdag maar bij, of ze vragen me om het maandag te doen.
Loesje
pi_185340276
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee zeker.

Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.

Toen we zelf de bevoorrading van de depots nog deden was er wel vaak verwarring over wat nou de officiële leveringstijden waren. Die was van beide depots 11 en 13:30. Als de post op tijd klaar was was ik echter vaak al een half uurtje eerder. Probleem is dan alleen dat mensen daar aan gewend raken en boos werden als ik om klokslag 11 arriveerde. :')
pi_185340415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.

Toen we zelf de bevoorrading van de depots nog deden was er wel vaak verwarring over wat nou de officiële leveringstijden waren. Die was van beide depots 11 en 13:30. Als de post op tijd klaar was was ik echter vaak al een half uurtje eerder. Probleem is dan alleen dat mensen daar aan gewend raken en boos werden als ik om klokslag 11 arriveerde. :')
bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoer
pi_185340858
Toen we nog maandagbezorging deden ook een keer gelachen. Dorp was in 3 gedeelten opgedeeld op maandag en werd gedaan door 1 bezorger en 2 postbodes. Bevoorrading depots werd toen al door autobedrijf gedaan maar de postbodes namen vanuit kantoor zelf hun post mee.

Wij waren nog op kantoor bezig met onze eigen wijken toen ik gebeld werd door de bezorger. Er ontbrak een kleine nieuwbouwwijk. Ik even kijken op kantoor maar hij was echt voorbereid en weg. Gezegd dat hij dan waarschijnlijk op het verkeerde depot geleverd was en dat wij daar toch langskwamen en 'm er wel bij zouden doen.

Wij kijken daar, geen wijk. Andere depot nog eens kijken, geen wijk. Even bellen naar bezorger of zij 'm misschien gevonden had, nee dus. Huh. Ok, dan zal ie nog wel in de bus van het autobedrijf staan óf ergens in een andere plaats }:| .

Kwam toen ik klaar was met mijn ronde m'n collega tegen en we dachten: we kijken nog één keer op het depot waar hij zou moeten staan of hij er misschien uiteindelijk toch terecht is gekomen en dan doen we hem snel met zijn tweeën. Het was ondertussen tegen vijven.

Wij komen daar aan (was een garagebox bij een tankstation), doen de deur open en ja hoor! Daar stond de wijk die we zochten *O* Samen met nog dik tien tassen post van zaterdag :') .

Ik barst in een soort waanzinnige schaterlach uit en mijn collega draait zich om en zegt alleen maar:"Doe die deur dicht man lololo...". Daar stond echt nog voor uren en uren bezorgwerk.

Komt de kassamejuffrouw van het tankstation half in paniek naar buiten lopen want die had ons gezien.

"JA, DAT STAAT ER ALLEMAAL AL VANAF ZATERDAG, DAT IS NIET BEZORGD!"
-"Ja, ik zie het...."
"Wat gaan jullie daar aan doen?!?!"
-*kijk collega aan* "Daar gaan wij morgenvroeg melding van maken bij onze teamcoach. *giechel*"
"GAAN JULLIE DAT NIET NU BEZORGEN DAN?!?!"
-"eh, nee. Daar staat nog wel voor een uurtje of 10 werk schat ik zo en wij hebben geen zin om tot 9 uur te werken eigenlijk."

Het arme mens keek helemaal ontdaan, nog maar even gezegd dat ze zich er niet druk over hoefde te maken en dat de schuld volledig bij de post lag en niemand haar erop aan zou kijken. :D

Dat was de eerste keer (helaas niet de laatste) dat ik bewust post liet staan. Er brak gewoon iets. Ik kon het echt niet meer opbrengen om steeds de shit van anderen op te ruimen, er was gewoon té veel mis gegaan de maanden daarvoor. :P
pi_185341088
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef liedetector het volgende:

[..]

bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoer
Je kon mij er ook echt goed kriegel mee krijgen ja. Zeker als ik al tig keer had uitgelegd dat het eigen verantwoordelijkheid was als je er veel vroeger ging zitten dan de officiële leveringstijden.

Maar bij sommigen bleef dat helaas niet hangen. Dan was het bijvoorbeeld een tijdje niet zo druk waardoor je vaak al om kwart voor elf allebei de depots gehad had en dan werd het weer een keer 11 uur of vijf over elf en dan was het weer:"Ja je bent een half uur te laat!!! :( ".

Arghhhhh, NEE IK BEN OP TIJD/MAAR 5 MINUTEN TE LAAT!1!!. Dan heb je zelf je lul uit je broek gewerkt zodat het geen kwart over elf is geworden en dan krijg je een grote smoel :')
pi_185341350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:11 schreef lololo het volgende:
Kwam toen ik klaar was met mijn ronde m'n collega tegen en we dachten: we kijken nog één keer op het depot waar hij zou moeten staan of hij er misschien uiteindelijk toch terecht is gekomen en dan doen we hem snel met zijn tweeën. Het was ondertussen tegen vijven
standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best wel
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:44:39 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185348670
Dat zal wel gebeuren idd. Maar hier hebben we geen stellingkasten. 2 wijken, die gewoon op een rolcontainer blijven tot de bezorger hem pakt. Collega was er op levertijd en heeft de oude container naar buiten gedaan. Dan is op 2 postkarren en een legplank na alles leeg.

Om kwart over 11 kwamen ze 4 tassen hah brengen. Geen post (en dat was dus al 7 kwartier te laat). Om 5 uur nog een appje van tl. Post niet gevonden. Dus maandag brengen wordt ook niks. Dinsdag drukke dag...
Loesje
pi_185348808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best wel
Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.

"Ja daar zit een verkeerd label op man!1!!"
-"Klopt, maareh, je had toch in elke tas gekeken? :D "
"*mompelmompelmompel, ze moeten gewoon goed labelen...."
-"Dat moeten ze zeker, en jij moet mij niet voor jan joker terug naar het depot laten komen :+ "

Waren ook altijd dezelfden :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 maart 2019 @ 20:53:14 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185348871
heb bij een buitenwijk wel eens gehad dat de chauffeur vergeten was langs het depot te gaan omdat dat normaal niet hoefde, want dan nam de postbode het zelf wel mee. Ik bellen, hoor twee minuten later: chauffeur komt eraan, het lag nog achterin de auto _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185348996
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef lololo het volgende:

[..]

Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.

"Ja daar zit een verkeerd label op man!1!!"
-"Klopt, maareh, je had toch in elke tas gekeken? :D "
"*mompelmompelmompel, ze moeten gewoon goed labelen...."
-"Dat moeten ze zeker, en jij moet mij niet voor jan joker terug naar het depot laten komen :+ "

Waren ook altijd dezelfden :P
wel altijd dezelfde en met de kasten nu gebeurd dat sneller want 3 wijken op een kast en strax met de combi 4 ofzo...ik kan niet alles zien..maar ook met goeie labels (en ik onderschep op de vloer vaak al verkeerde) komt het gewoon met enige regelmaat voor.... lez0n!
pi_185356121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:11 schreef lololo het volgende:
knip
Dit vond ik een leuk verhaal. Kan er helemaal bij inleven. Over leuke verhalen gesproken, ik heb zelf een keer anderhalf uur in een depot zitten wachten met 3 collega's die er totaal 4 uur hebben gezeten. De post kwam maar niet, en elke keer als ze opbelden werd gezegd dat het onderweg was. Maar achteraf bleek er geen chauffeur voor te zijn en toen heeft het het hele weekend op de vestiging gestaan. Het kwam vaker veel te laat dus daarom dachten we zo lang dat het nog wel zou komen. Toen is de teamcoach uit zijn slof geschoten daar en hebben ze dat depot bij een andere rit gezet en sindsdien gaat het weer goed.
En ik heb een keer na kerstmis nog van een hele week kerstpost weggebracht. Het was elke dag blijven liggen, en elke dag maakte de chauffeur er melding van en er was schijnbaar niemand om het op te lossen.
Het ging ook een keer verrassend goed. Ik zou met een collega (toen zaterdagwerkers) drie grote wijken in verschillende dorpen doen maar we hadden ons er op verkeken, en om 5 uur moesten we nog aan een route van 3 uur beginnen. Maar toen bleek dat de zaterdagbezorger die die week er voor ontslag had genomen hem toch nog had weggebracht. Lucky.
pi_185356248
Hier hebben we wel eens ruim een uur staan te wachten omdat er geen chauffeur beschikbaar was. Komt er na lang wachten eindelijk een busje aan, doet hij de klep open, stonden er maar een paar tasjes achterin. Ondertussen ontstaat er op de weg naast het depot wel een kleine file. Het autobedrijf had namelijk 4 busjes gestuurd voor een paar containers post _O-
pi_185357261
Ik heb in het begin (proeftijd, denk ik ;) ) ook eens heel lang staan wachten. Had nog geen mobiel en zou ook niet weten wie ik moest bellen, wist niet eens wie mijn teamcoach was. Kwam er eindelijk een busje.... bleek de eindcheck te zijn (of alles weg was).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 maart 2019 @ 09:52:14 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185357651
Over eindcontrole gesproken: kwam een keer halverwege de middag een postbezorger tegen die op een postbodedepot de eindcontrole moest doen. Wel een sleutel, maar niet geïnstrueerd welke garagebox het depot was. Geen idee hoe lang ze al aan het dolen was, maar volgens mij was ze wel blij dat ik langs kwam. Moest op dat moment nog een half wijkje lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185405263
Zo te zien ontbreekt er ook weer een week bij de +/- uren :{
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:33:00 #57
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185407316
Hier staat het wel goed.
Loesje
pi_185409786
Hier ook goed.
pi_185411326
Gek. Ik mis aardig wat uur. Daarnaast is het verlofsaldo in de app nu zoals vroeger. Dus niet met het toekomstig verlof er al vanaf getrokken.
pi_185434007
Altijd leuk als mensen helemaal geïrriteerd raken omdat je het gore lef hebt om aan te bellen voor een pakje.
Ik zou geïrriteerd moeten zijn omdat ik voor de zoveelste keer deze week een hele tijd voor de deur sta te wachten totdat er eindelijk eens wordt opengedaan. Ik ben niet degene die die zooi bestelt!
Sommige mensen moeten echt eens hulp gaan zoeken voor hun verslaving aan aliexpress.
pi_185436260
Vandaag vertelde een collega dat de planner mee liep omdat hij teveel bij pluste, maar het wordt wel steeds goedgekeurd door de teamleider. Waarom zou er iemand met hem meelopen? Ik heb dat nog nooit gehoord joh.. :N
pi_185436328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:28 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Vandaag vertelde een collega dat de planner mee liep omdat hij teveel bij pluste, maar het wordt wel steeds goedgekeurd door de teamleider. Waarom zou er iemand met hem meelopen? Ik heb dat nog nooit gehoord joh.. :N
oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
pi_185436840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
pi_185437057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.
pi_185438295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Ik heb het ook verschillende keren moeten doen. En in die gevallen moest ik wel vaststellen dat de betreffende bezorgers idd niet de snelste waren. Maar ze waren ook weer niet aan het lanterfanten of zo. Moesten alleen wat vaker afstappen of konden minder bundels op de arm meenemen omdat ze niet meer de jongsten waren.

Op kantoor maar gezegd dat ze misschien een andere wijk moesten krijgen. Niks mee gedaan en ze werkten er nog lang en (on)gelukkig :D .

Ook wel veel bezorgers ingewerkt die gewoon #ongeschikt waren. Ooit eentje die op een hele lange rechte weg waar alleen maar grote multimiljonairhuizen stonden waar er soms letterlijk 100 meter tussen de huizen zat wilde gaan lopen. Want ze kon niet met een bundel in de hand fietsen. Is niks geworden. :+

Ook nog ooit eentje die na 4 dagen opleiding (standaard was 3 maar ik had aangegeven dat ze echt een dagje extra nodig had) nog steeds niet had begrepen dat de bundels om en om in de tas lagen (dat mochten we toen nog doen ipv gewoon tas voor tas afvullen). Die liep dus eerst de rechter fietstas leeg om vervolgens de hele route nog een keer te doen voor de andere kant van alle straten.

Serieus, 4 dagen opleiding, bundels netjes genummerd, deed het helemaal fout en toen het haar werd uitgelegd wat ze verkeerd deed leek het kwartje nog niet te vallen. Na een paar dagen gestopt. Later hebben ze haar weer teruggevraagd, heeft ze nóg een week opleiding gehad en toen heeft ze het een maand volgehouden. Dat mens was waarschijnlijk ook echt laagbegaafd of een hersenbeschadiging of mega-autistisch oid. Best zielig, het was niet dat ze niet wilde.

Verder nog stapels postbezorgers ingewerkt die eigenlijk ook niet echt je van het waren maar waar ik maar een positief advies bij gaf omdat we echt niet aan volk konden komen en ik zelf ook wel klaar was met die bakken overwerk, 6 dagen werken en geen verlof kunnen krijgen :P
pi_185441201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.
De TC heeft daar bij ons ook echt geen tijd voor. Hooguit als je heel vaak uitloop hebt, dat íe je belt om een nadere toelichting.
pi_185449542
lol @ meelopen. Dat mogen ze bij mij eens proberen als ik voor de zoveelste keer bij plus.

Heb een wijk waar ik 0:52 voor krijg, wat 3.06km is in rondjes, alleen rechte lijnen lopen dus fietsen niet meegerekend. En ook niet lopen naar de brievenbus meegerekend. Dat lopen alleen al kost 33minuten. Dan nog fietsen van depot, tussen de lopen zelf. Combi-bundels uitpakken en sorteren. Naar de brievenbussen, open en erin. Pakketjes, calimiteiten, herstellen. etc

Nog een wonder dat ik er laatst 1:09 over deed. En dan nog voel ik me schuldig voor de 17min bijplussen. Vind het maar een naar systeem wat demotiverend werkt.
pi_185453021
Als ze gaan meelopen mogen ze wel bij iedereen gaan meegaan. Pietje plust altijd maar zijn wijk staat krap. Klaasje heeft een ruime wijk en plust nooit. In die situatie krijgt Pietje dus een probleem maar kan zijn collega blijven zwemmen in de tijd.

Heb inmiddels ook de x en y wijken gezien. Hier is dus totaal geen rekening gehouden met de hoeveelheid post per wijk, en ook niet met geografische locatie. Tijden heb ik nog niet gezien, maar ik heb het gevoel dat je gewoon de lul bent als jouw wijk van 3 naar 2 piekdagen gaat.
pi_185458435
Meelopen, daar hebben ze op papier genoeg wel mee gedreigd, maar als ik iemand daartoe uitnodigde werd het verdacht stil.... en kreeg ik zonder mokken mijn meertijd. Eén keer is mijn TC komen kijken toen ik al dubbel over mijn tijd was, hij nam voor het gemak mijn laatste tassen mee van het depot, maar toen liep ik nog met een overvolle fiets, terwijl ik al een uur bezig was en nog langs de retailer moest die zou gaan sluiten..... dus eh: stoor me niet, breng ze maar terug, wacht tot ik zover ben of doe zelf wat. Dat laatste is het wonderwel geworden, dat is dan wel weer tof!
Het was mijn eerste dag na weggeweest, dus konden ze mijn meertijd mooi boeken onder inwerken of opleiding, de normtijd klopte natuurlijk wel. Alleen al voor het aanbellen met de pakjes was die al voorbij.
pi_185459905
Alles is weggewaaid ^O^
pi_185460500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Alles is weggewaaid ^O^
Om looptijd te minnen hoef je geen reden op te geven :)
pi_185467044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek. Ik mis aardig wat uur. Daarnaast is het verlofsaldo in de app nu zoals vroeger. Dus niet met het toekomstig verlof er al vanaf getrokken.
Ik mis hier ineens uren bij de vakantie kaart, maar 12 maart moet alles weer in orde zijn.
Moet toch 4 weken op maken voor 1 juli :') _O-

Gaat nog een flink gevecht worden ben ik bang

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]

Hier bellen ze. Maar dat is nog maar 1x voorgekomen bij een collega

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:50 schreef lololo het volgende:
[..]

Verhaal over inwerken
Hier is er tijdje terug 1tje begonnen na 2 weken opleiding :') 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Alles is weggewaaid ^O^
Was het maar zo'n feest ;(
  vrijdag 8 maart 2019 @ 08:07:28 #73
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185470760
Ik moest vorig jaar mijn wijk die ik eindelijk vast had gekregen afgeven. Eerst aan een nieuwe die best geschikt was, maar na 4 maanden ineens weg was. Daarna aan een vriendinnetje van de broer van de tc. Totaal niet geschikt. Na 2 weken opleiding (1 week door mij en 1 week door een collega) snapte ze er nog geen hol van. Ze snaptebook niet dat je niet iedereen die je op straat ziet aan moet spreken en niet naar ze moet roepen als ze 50 meter verderop lopen. Van het werk begreep ze ook niets. Toch kwam ze door haar proeftijd en volgens mij loopt ze die wijk nog steeds. Gelukkig liep ik inval op een ander depot waar ik het erg naar mijn zin had.

Maar iemand wegsturen na 4 maanden, ondanks dat ze geschikt is en daar een er een laagbegaafde voor in de plaats nemen die er echt niets van snapte. Ze kon amper lezen. Maar ja, ze was wel een bekende van tc.

Ik hoor dat nog steeds mensen met wijken in de buurt moeten controleren waar ze zit en of ze wel alles weg heeft en hah heeft gedaan. Meestal staat ze na 3 uur op zaterdag nog ergens te kletsen met iemand. Dit is wel een extreem voorbeeld.

Ergens was ik blij dat ik op dat andere depot inviel.

We hebben er ook een gehad die heel geschikt leek. Slimme meid die kon doorlopen en het snel oppikte. Maar na een paar weken kreeg ze elke keer op zaterdag vlak voor het werk kwaaltjes. En kon ze die zaterdag niet werken. Dat was op het depot waar ik weer inviel. Ze was nog verbaasd ook dat ze geen contractverlenging kreeg.
pi_185471591
Sommigen nemen misschien subsidie mee? Hier ook één die dacht (na paar keer meelopen) dat hij alleen voor de eerste twee straten post had. En ook niet, zoals afgesproken, even belde en al naar een feestje was toen ik dat deed.... Zo was er elke keer wel wat. "We moeten hem wel een kans geven." Tot er allemaal oude post in zijn tassen werd gevonden, toen was het eindelijk einde oefening.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:43:15 #75
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185473238
Iemand ervaring met pakketpost richting Engeland?
Heb mijn pakket dinsdagochtend weggebracht en zie op de track&trace dat het nog steeds in Nederland is..
pi_185474533
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken :o
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 08-03-2019 12:12:35 ]
pi_185475291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken :o
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?

En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handig :X hoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier :{
Hier zijn er diverse mensen die nieuwe mensen opleiden met de combibundel. Zelf begin ik er niet aan gezien het feit dat ik zelf nog geen eens met dat vest gelopen heb :P

Die nieuwe route is inderdaad complete willekeur. Wijken met allemaal dure koophuizen naar 2 piekdagen, en een klein wijkje met winkelcentrum en bijna geen post krijgt wel 3 piekdagen :X
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:48:06 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185475356
Daar gaat de postnl weer met z'n "de bezorger krijgt inspraak".
Loesje
pi_185475394
Ja, zo worden er op daldagen vakken gecombineerd op basis van een lijst van de bezorger. Alleen heb ik die lijst als bezorger nog nooit gezien. Hetzelfde als het indikken. Er heeft nooit enig overleg plaats gevonden.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:13:57 #80
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185477056
Ik ben destijds door een recruiter aangenomen inderdaad. Maar die laagbegaafde rechtstreeks door de tc.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:15:02 #81
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185477080
Hou je trouwens met die nieuwe route dan ook je eigen wijken niet?
pi_185477205
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Hou je trouwens met die nieuwe route dan ook je eigen wijken niet?
Afhankelijk van je teamcoach gok ik.

Ik dacht eerst dat je elke dag een piek en dalwijk kon gaan combineren. Maar hier is het ene postcode gebied compleet x wijk, en het andere y wijk. Wil je een combi maken dan kan je dus hele stukken gaan fietsen.
pi_185477569
Heb gehoord dat hier gekeken is naar welke wijken op zaterdag niet zoveel post hebben, en die verschuiven dan qua piekdagen. En dan de bezorger liefst op zaterdag een wijk erbij.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 15:38:50 #84
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_185478632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]

Afhankelijk van je teamcoach gok ik.

Ik dacht eerst dat je elke dag een piek en dalwijk kon gaan combineren. Maar hier is het ene postcode gebied compleet x wijk, en het andere y wijk. Wil je een combi maken dan kan je dus hele stukken gaan fietsen.
Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 15:40:50 #85
Bijdehand mannetje
pi_185478680
quote:

Ik had wel begrepen dat bij de wijken met slechts 2 piekdagen deze niet drukker zullen zijn dan dat ze nu zijn (met 3 piekdagen), maar dat in dat geval juist de daldagen drukker zullen worden.
pi_185478815
Volgens mij gaat dat allemaal lekker onoverzichtelijk worden voor een flexibele :X
pi_185478834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?
Daar lijkt het wel op. Maar ik heb tot nu toe alleen maar halve PowerPoint slides zonder duidelijke uitleg via de mail ontvangen. Graag zou ik de bijbehorende tijden zien. Die heb ik echter nog niet gezien.
pi_185479131
Tweede keer wilde TC mij heel graag (liefst gisteren) aannemen, maar het moest via de recruiter, helaas een laagbegaafd exemplaar dat een foutje maakte in mijn e-mailadres, waardoor het nog een maand duurde voor ik aan de slag kon.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:43:22 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185479829
Postnl heeft afgesproken dat de tijden niet voor 20 maart bekend worden gemaakt. Dus dat duurt nog even.
Loesje
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:35:58 #90
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_185480784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat dat allemaal lekker onoverzichtelijk worden voor een flexibele :X
Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.
pi_185484739
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 17:35 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]

Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.
We hebben Sandd toch? Genoeg mensen lijkt mij
pi_185487556
quote:

Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.

Ik heb nog helemaal niets gehoord over de NRP. Ik heb ook mijn teamleider dit jaar nog niet een keer gezien. Die is meer op vakantie dan dat ie aan het werk is.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:23:45 #93
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185490906
Ik zat te wachten op een bericht over contractverlenging, mijn tweede jaarcontract loopt af op 30 april. Dus het zou vast worden dan, per 1 mei. Gisteren ben ik gebeld en ik krijg geen verlenging. Omdat er 8 postbodes die nu 's ochtends in Heerenveen sorteren niet genoeg werk hebben en moeten gaan lopen in Leeuwarden.

Balen! Als ik dit geweten had, had ik in november al een opzegbrief gestuurd. Het was erg worstelen met die combibundel. Nu ben ik er wel redelijk aan gewend. Ik heb volgehouden omdat ik hoopte een vast contract te krijgen. En omdat mijn TL, met wie ik het niet vinden kan, in mei met pensioen gaat.
pi_185491219
Jammer Claire68.

(Proberen via de concurrent weer binnen te komen? ;) )
pi_185491736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]

Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.

Nouja ik kan ze best laten lopen met het vest, maar ik ben niet van plan zelf dat ding te gaan dragen om het ze voor te doen, of om ze dat ding aan te meten :P

Claire, dat is wel heel erg balen zo dan ja :{
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:58:44 #96
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_185493493
Werken jullie al met de combibundel?

Is het sneller en makkelijker werken?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_185497005
Medeleven met mijn ex-collega's. Het stormt en giet hier in Arnhem.

Balen Claire68. Je hebt wel wat maanden extra mee kunnen pikken kwa verdiensten, tenzij je er natuurlijk een uitkering bij had. Maar op deze manier geen verlenging krijgen is niet leuk. Als je tc je wat beter lag, had je dan wel meer kans gehad, ondanks die postbodes?
pi_185497207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:23 schreef Claire68 het volgende:
Ik zat te wachten op een bericht over contractverlenging, mijn tweede jaarcontract loopt af op 30 april. Dus het zou vast worden dan, per 1 mei. Gisteren ben ik gebeld en ik krijg geen verlenging. Omdat er 8 postbodes die nu 's ochtends in Heerenveen sorteren niet genoeg werk hebben en moeten gaan lopen in Leeuwarden.

Balen! Als ik dit geweten had, had ik in november al een opzegbrief gestuurd. Het was erg worstelen met die combibundel. Nu ben ik er wel redelijk aan gewend. Ik heb volgehouden omdat ik hoopte een vast contract te krijgen. En omdat mijn TL, met wie ik het niet vinden kan, in mei met pensioen gaat.
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.

Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen :')
pi_185497352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:48 schreef lololo het volgende:
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.

Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen :')
jep! typisch postnl gedrag....zeggen ze er vaak ook bij 23 maanden max, half jaar eruit en je kan terug komen
  zaterdag 9 maart 2019 @ 16:07:05 #100
Bijdehand mannetje
pi_185497516
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:58 schreef Anonymousz het volgende:
Werken jullie al met de combibundel?

Is het sneller en makkelijker werken?
Is dat een retorische vraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')