PostNLquote:
Die 50 euro bruto ga je echt niet missen hoorquote:Op maandag 25 februari 2019 10:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik was wel het hele jaar 2018 in dienst maar niet t/m juni 2019.
Ach.. ik kom er wel overheen. Heb nu een andere baan.
Mag je zeker niet bijplussenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
Wel weer lullig dat de hoogte van die uitkering wordt gebaseerd op je contracturen. Heel veel collega's werken aanzienlijk meer dan dat.
niet alleen de tabelletjes. Ik heb al best vaak aangegeven dat ik al een tijdje uit dienst ben. Inmiddels al 3 jaarquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:36 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij moeten de tabelletjes in de op worden aangepast...
Ik wil graag uit de OPquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:25 schreef trein2000 het volgende:
Doe jullie ding, dan pas ik of een collega de OP wel aan. Moeten jullie alleen even aanleveren/vertellen wat er anders moet.
Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:01 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik wil graag uit de OP.
Al denk ik dat die lijst inderdaad er ook uit kan omdat die niet wordt bijgehouden, maar daar ga ik niet over omdat ik dus al lang geen onderdeel van dit topic meer uitmaak
dank!quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Check! En die lijst mag van mij ook wel in zn geheel weg hoor. Maar dat moeten jullie zelf maar uitvechten.
Screenshot maken en naar mij sturen een optie?quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:03 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb wel de tabellen, maar geen idee hoe ik ze naar iemand kan sturen bhier.
Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Screenshot maken en naar mij sturen een optie?
Ik heb ook wel een mailadres als dat makkelijker is? Trein2000@fok.nlquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Zal toch moeten om ze in de OP te zetten. imgur is easyquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het zijn 2 afbeeldingen. Maar om ze via fok naar iemand te kunnen sturen moet je ze eerst ergens uploaden...
Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsenquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:17 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb de plaatjes even naar trein gemaild.
Van mij mogen de namen ook uit de OP. Overigens vind ik de consumentenlinkjes ook niet echt iets bijdragen.
Bedankt Trein2000! En bedankt V__L_N voor het aanleveren!!quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:14 schreef trein2000 het volgende:
Tabelletjes geplaatst, lijst gesneuveld.
Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ontvangen, nu pas. Ik zal ze straks even uploaden en plaatsen
De fokmail is wel eens traag ja. Maar jij ook heel erg bedankt!quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Serieus? Zeggen ze iets over postnl en vertraging internet kan er ook wat van.
(Was toen al even aan het werk)
Maar bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:29 schreef Thomas-sama het volgende:
7 maart kandidatenlijsten (HAH 120%)
Hier ook. Vreemd genoeg krijg ik minder extra tijd dan ik voor reguliere hah zou hebben gekregen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
quote:FNV haakt af bij cao PostNL
Vakbond FNV blijft buiten de nieuwe cao bij PostNL en dreigt vanaf volgende week met acties als het met de andere drie bonden afgesproken resultaat niet wordt verbeterd. Dat heeft de grootste vakbond vrijdag laten weten. De leden hebben het cao-voorstel conform het advies van hun bestuurders met een meerderheid van 95% verworpen.
Het is de eerste keer dat de FNV buiten de cao-afspraken blijft bij de uit staatsbedrijf PTT voortgekomen postonderneming. 'De kogel is door de kerk', aldus Ger Deleij, bestuurder van FNV Publiek Belang. FNV is naar zijn zeggen net zo groot als de drie andere bonden bij elkaar. Maar ook daar gist het, weet hij. Bij een eerdere peiling onder al het PostNL-personeel bleek 98% ontevreden over het resultaat. En 40% van de bij de Bond van Post Personeel (BVPP) aangesloten medewerkers zou tegen het akkoord hebben gestemd.
Snert-cao
Een woordvoerder van PostNL zegt het jammer te vinden dat de FNV niet meedoet, maar noemt dit na het negatieve stemadvies niet onverwacht. De aankondiging van acties is volgens haar heel vervelend. 'We waren gestart met vier bonden en hadden gehoopt ook met vier bonden af te ronden.' De cao, die de arbeidsvoorwaarden regelt van circa 30.000 werknemers, zal 'binnenkort' worden getekend en loopt tot 1 april 2020. De circa 18.000 postbezorgers vallen erbuiten. Zij hebben een eigen cao, die in oktober dit jaar afloopt.
Deleij spreekt van een 'snert-cao'. Hij eist betere afspraken over het terugdringen van werkdruk, meer doorstroom van flexibele naar vaste contracten en maar liefst 5% loonstijging. Het aanbod van PostNL om er in twee stappen 2,5% bij te geven, komt volgens hem 'in harde centen' neer op 1,75%. Sommige mensen zouden er in januari eerst in koopkracht op achteruit gaan. 'We gaan nu samen met onze leden bekijken hoe we toch tot betere afspraken kunnen komen.'
Stakingen
Acties worden daarbij niet uitgesloten. Die zullen langzaam worden opgebouwd, aldus Deleij. Hij wil er verder nog niet te veel over kwijt, maar heeft nadrukkelijk de hoop dat ook de leden van de BVPP zich zullen aansluiten. De FNV wilde in december al staken om een beter cao-resultaat af te dwingen, maar zag zich toen de pas afgesneden door de rechter. Die was het met de directie eens dat het postbedrijf in de superdrukke kerstperiode onevenredig zwaar zou worden getroffen.
PostNL en FNV liggen ook nog steeds met elkaar in de clinch over de inzet van personeel in de sorteercentra via contracting. Dat is een constructie waarbij het sorteerwerk wordt uitbesteed. Volgens uitzendbedrijven en inlener PostNL gebeurt dat om het beter te organiseren, maar volgens de bond alleen maar om de duurdere uitzend-cao te omzeilen.
TempoTeam
Hoewel PostNL en partner TempoTeam Outsourcing volhouden dat het om een legitieme contractvorm gaat, besloten beide organisaties vorige maand toch om ermee te stoppen. Dat was kort nadat FNV met een proces had gedreigd om af te dwingen dat de sorteerders met terugwerkende kracht volgens de uitzendcao worden betaald.
Volgens Deleij hangt die rechtszaak TempoTeam nog steeds boven het hoofd, omdat het bedrijf zou weigeren achterstallige loonvorderingen te voldoen. Stoppen met contracting is ook tijdens de cao-onderhandelingen aan de orde geweest, maar volgens Deleij was een akkoord niet mogelijk, omdat PostNL eiste dat de bond alle vorderingen zou laten vallen.
was gisteren op een ander depot en kon er vandaag (was zelf vrij gisteren) niet achter komen of het nou alsnog aangekomen is of nog steeds onvindbaar...briljant tochquote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:50 schreef V__L_N het volgende:
Na 2,5 uur afgenokt vandaag. Post onvindbaar en dus niet geleverd op het depot. Ongelooflijk.
zeker wel je mag je looptijd aanzetten vanaf bepaald moment dat ik begrepen heb van de lopersquote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.
En dan bellen ze je waarschijnlijk om drie uur, vier uur doodleuk dat ze het gevonden hebben en dat je het alsnog moet rondbrengen.
Forgetitbut!
Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijg je de wachttijd betaald?
Nee zeker.
bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoerquote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Vroegah was het bij ons zo dat je als bezorger na 30 minuten de tijd mocht schrijven. Maar dan was het wél de bedoeling dat je de wijk alsnog liep.
Toen we zelf de bevoorrading van de depots nog deden was er wel vaak verwarring over wat nou de officiële leveringstijden waren. Die was van beide depots 11 en 13:30. Als de post op tijd klaar was was ik echter vaak al een half uurtje eerder. Probleem is dan alleen dat mensen daar aan gewend raken en boos werden als ik om klokslag 11 arriveerde.
Je kon mij er ook echt goed kriegel mee krijgen ja. Zeker als ik al tig keer had uitgelegd dat het eigen verantwoordelijkheid was als je er veel vroeger ging zitten dan de officiële leveringstijden.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons depot wat naast sorteerlokatie zelfde.....officieel hoef ik daar pas om 11 uur en 12 uur te zijn... als die om half 10 al komen zeiken om karren krijg je me echt pissig! heb ik ze ook heel duideljk gemaakt en daar hun TC bezorgen ook op aangesproken, ze mogen niet eens op de vloer komen en ben ik echt makkelijk, als een kar vol is zorg ik dat ze m krijgen en soms heb je dan mazzel, heb wel gezegd lbijf je nieuwe mensen de vloer opsturen om te zeuren om wijken kom ik niet eerder dan 11 uur brengen.... is wat strijd maar nu zijn ze blij met me en kreeg van de een van de jongens daar ook een grote doos merci omdat ik echt wel rekening hou met wie wat loopt en hoe ik het afvoer
standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best welquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:11 schreef lololo het volgende:
Kwam toen ik klaar was met mijn ronde m'n collega tegen en we dachten: we kijken nog één keer op het depot waar hij zou moeten staan of hij er misschien uiteindelijk toch terecht is gekomen en dan doen we hem snel met zijn tweeën. Het was ondertussen tegen vijven
Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
standaard dat er dingen (door hun zelf) op verkeerde plek worden gekwakt! boos de vloer op dat er een tas weg is..... ik geloof er allang niet meer in!!! heb drie keer zelf de rekken langs gelopen en heel boos gekeken terwijl ik dan de tas eruit vistte! hielp best wel
wel altijd dezelfde en met de kasten nu gebeurd dat sneller want 3 wijken op een kast en strax met de combi 4 ofzo...ik kan niet alles zien..maar ook met goeie labels (en ik onderschep op de vloer vaak al verkeerde) komt het gewoon met enige regelmaat voor.... lez0n!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Nou, dit was echt een fout van het autobedrijf toen hoor. Maar heb het toen we zelf nog reden ook echt vaak meegemaakt dat er gebeld werd naar mij dat een tas er niet was en dat ik dan zelf moest komen kijken op depot "Want hij staat er echt niet, ik heb alle tassen gechecked hoor!1!!" en dat hij er dan idd gewoon wél stond. Vaak zat er dan wel een verkeerd label op, maar dat zou je dus moeten ontdekken als je die tassen gaat checken.
"Ja daar zit een verkeerd label op man!1!!"
-"Klopt, maareh, je had toch in elke tas gekeken?"
"*mompelmompelmompel, ze moeten gewoon goed labelen...."
-"Dat moeten ze zeker, en jij moet mij niet voor jan joker terug naar het depot laten komen"
Waren ook altijd dezelfden
Dit vond ik een leuk verhaal. Kan er helemaal bij inleven. Over leuke verhalen gesproken, ik heb zelf een keer anderhalf uur in een depot zitten wachten met 3 collega's die er totaal 4 uur hebben gezeten. De post kwam maar niet, en elke keer als ze opbelden werd gezegd dat het onderweg was. Maar achteraf bleek er geen chauffeur voor te zijn en toen heeft het het hele weekend op de vestiging gestaan. Het kwam vaker veel te laat dus daarom dachten we zo lang dat het nog wel zou komen. Toen is de teamcoach uit zijn slof geschoten daar en hebben ze dat depot bij een andere rit gezet en sindsdien gaat het weer goed.quote:
oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:28 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Vandaag vertelde een collega dat de planner mee liep omdat hij teveel bij pluste, maar het wordt wel steeds goedgekeurd door de teamleider. Waarom zou er iemand met hem meelopen? Ik heb dat nog nooit gehoord joh..
Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
Ik heb het ook verschillende keren moeten doen. En in die gevallen moest ik wel vaststellen dat de betreffende bezorgers idd niet de snelste waren. Maar ze waren ook weer niet aan het lanterfanten of zo. Moesten alleen wat vaker afstappen of konden minder bundels op de arm meenemen omdat ze niet meer de jongsten waren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht omdat men bij ons met structurele overbezetting kampt, dus er nooit iemand beschikbaar is om mee te lopen. En planners hebben hier al helemaal geen tijd voor, nog los van het feit dat de admie een slordige 40 km uit de buurt zit.
De TC heeft daar bij ons ook echt geen tijd voor. Hooguit als je heel vaak uitloop hebt, dat íe je belt om een nadere toelichting.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
bij ons loopt er dan een teamcoach mee, en ik weet wel dat het op veel plaatsen wel gebeurt. Tuurlijk, als je veel te weinig personeel hebt zal het minder snel gebeuren, want dan is alles wat in ieder geval nog wegkomt al meegenomen.
Ik mis hier ineens uren bij de vakantie kaart, maar 12 maart moet alles weer in orde zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek. Ik mis aardig wat uur. Daarnaast is het verlofsaldo in de app nu zoals vroeger. Dus niet met het toekomstig verlof er al vanaf getrokken.
Hier bellen ze. Maar dat is nog maar 1x voorgekomen bij een collegaquote:Op woensdag 6 maart 2019 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, dat is vrij standaard hoor, als je vaak bijplust. Dan gaan ze kijken waarom je er zo vaak langer over doet, en of het bijplussen terecht is, of dat er iets aan je manier van werken schort.
Hier is er tijdje terug 1tje begonnen na 2 weken opleidingquote:
Was het maar zo'n feestquote:
Hier zijn er diverse mensen die nieuwe mensen opleiden met de combibundel. Zelf begin ik er niet aan gezien het feit dat ik zelf nog geen eens met dat vest gelopen hebquote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken![]()
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?
En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handighoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier
Afhankelijk van je teamcoach gok ik.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Hou je trouwens met die nieuwe route dan ook je eigen wijken niet?
Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 14:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Afhankelijk van je teamcoach gok ik.
Ik dacht eerst dat je elke dag een piek en dalwijk kon gaan combineren. Maar hier is het ene postcode gebied compleet x wijk, en het andere y wijk. Wil je een combi maken dan kan je dus hele stukken gaan fietsen.
Ik had wel begrepen dat bij de wijken met slechts 2 piekdagen deze niet drukker zullen zijn dan dat ze nu zijn (met 3 piekdagen), maar dat in dat geval juist de daldagen drukker zullen worden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handighoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier
Daar lijkt het wel op. Maar ik heb tot nu toe alleen maar halve PowerPoint slides zonder duidelijke uitleg via de mail ontvangen. Graag zou ik de bijbehorende tijden zien. Die heb ik echter nog niet gezien.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 15:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus als jij toevallig in een postcodegebied loopt met louter x-wijken, dan blijft alles toch gewoon bij het oude?
Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat dat allemaal lekker onoverzichtelijk worden voor een flexibele
We hebben Sandd toch? Genoeg mensen lijkt mijquote:Op vrijdag 8 maart 2019 17:35 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Dat wordt gaten vullen denk ik. Met hopelijk niet al te grote fietsafstanden tussen de depots.
Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Opleiding... heel wisselend wat er voorbij komt. Wordt tegenwoordig door de recruiters bepaald wie er aangenomen wordt, heb ik begrepen. Straks maar eens kijken als de combibundel ingevoerd wordt.. ik zie het niet zo zitten om nieuwe collega's te moeten gaan leren hoe ze het vest aan moeten doen en gebruiken![]()
Heb hem nog niet geprobeerd, maar sluit niet uit dat ik met de bak of post op de arm ga werken. Ik vermoed alleen wel dat nieuwe medewerkers met het vest ingewerkt moeten gaan worden, en dat degene die ze opleiding geeft ze misschien ook het vest wel aan moet gaan meten. Is er iemand die al weet hoe dat gaat, in een regio waar het al ingevoerd is?
En begrijp ik nu dat ze met de NRP eigenlijk dus maar gewoon een beetje willekeurig gekozen hebben welke wijken er naar 2 piekdagen gaan ipv 3? Handighoorde al dat 1 van de grootste wijken op ons depot ook naar 2 dagen gaat. Wel weer typisch PostNL op die manier
Nouja ik kan ze best laten lopen met het vest, maar ik ben niet van plan zelf dat ding te gaan dragen om het ze voor te doen, of om ze dat ding aan te metenquote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Opleiden doen we hier in eerste instantie met het postvest met de mededeling dat als het ze niet bevalt, ze ook de klassieke methode kunnen gebruiken. Beide manieren worden dus uitgelegd.
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:23 schreef Claire68 het volgende:
Ik zat te wachten op een bericht over contractverlenging, mijn tweede jaarcontract loopt af op 30 april. Dus het zou vast worden dan, per 1 mei. Gisteren ben ik gebeld en ik krijg geen verlenging. Omdat er 8 postbodes die nu 's ochtends in Heerenveen sorteren niet genoeg werk hebben en moeten gaan lopen in Leeuwarden.
Balen! Als ik dit geweten had, had ik in november al een opzegbrief gestuurd. Het was erg worstelen met die combibundel. Nu ben ik er wel redelijk aan gewend. Ik heb volgehouden omdat ik hoopte een vast contract te krijgen. En omdat mijn TL, met wie ik het niet vinden kan, in mei met pensioen gaat.
jep! typisch postnl gedrag....zeggen ze er vaak ook bij 23 maanden max, half jaar eruit en je kan terug komenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 15:48 schreef lololo het volgende:
Vervelend. Vermoed wel dat het meer met het feit dat ze je een vast contract aan moeten bieden te maken heeft dan dat het echt om die 8 postbodes gaat. Tenzij ze bij jullie in de buurt de bezetting piekfijn op orde hebben.
Als je er nog zin hebt zou ik na een half jaar dan ook gewoon even polsen of ze nog mensen zoeken, dikke kans dat je meteen weer wordt aangenomen
Is dat een retorische vraag?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:58 schreef Anonymousz het volgende:
Werken jullie al met de combibundel?
Is het sneller en makkelijker werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |