Ja echt he.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:07 schreef Mani89 het volgende:
Guus Geluk altijd al verdacht van homofilie.
Carl Barksquote:Op maandag 25 februari 2019 13:10 schreef Lyrebird het volgende:
Wij zijn opgegroeid met de Donald Duck. Heerlijk braaf. Voorspelbaar. Leuke en aardige verhalen. Mijn vader is er ook mee opgegroeid en die herkende ook veel verhalen die gerecycled waren uit de jaren 50.
Ik heb nog uitgeplozen waarom die verhalen zo goed waren. Karl Barker was de persoon die daar verantwoordelijk voor was.
Een tijd geleden heb ik het blad in een Nederlandse supermarkt gelezen, maar daar kon ik me niet meer mee identificeren.
Jammer.
W.F. Hermans' citaat: "De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid" is nog nooit zo waar geweest als in dit soort topics. Hebben al die mensen een onverwerkt trauma overgehouden aan Alfred Jodocus Kwak ofzo?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:44 schreef Ringo het volgende:
Dit topic trekt natuurlijk weer allemaal (meer of minder latente) homohaters aan.
Je kunt ze herkennen aan hun gewauwel over “verborgen agendaʼs” en “linkse SJW”.
Carl Barksquote:Op maandag 25 februari 2019 13:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb nog uitgeplozen waarom die verhalen zo goed waren. Karl Barker was de persoon die daar verantwoordelijk voor was.
Oh, haha, spuit elf. Maar we zijn het eensquote:Op maandag 25 februari 2019 15:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Carl Barks
Zijn Dagobert Duck verhalen
Amen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Echt een walgelijke streek van het Jeugdjournaal, met zo'n kindsoldaat even je agenda afdwingen. Natuurlijk gaan ze bij de DD dan geen nee zeggen, dat is mega slechte PR.
Niet zozeer tegen, maar het is meer weer de manier waarop. Net wat Vader Aardbei zegt : even met een kindsoldaat je politieke agenda afdwingen. Bah, jammer dat Donald Duck daar nu mee besmet is.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:16 schreef Faux. het volgende:
[..]
Alsof ze anders wel nee gezegd zouden hebben. Wees blij dat de Donald Duck-lezende jeugd leert wat we normaal vinden in Nederland. Snap niet hoe je hier mogelijk op tegen zou kunnen zijn.
Vervelend ja, het leven is nu eenmaal niet eerlijk. Misschien worden die kinderen wel door een bekende actrice geadopteerd. Ook niet eerlijk voor het kindje met zijn echte ouders in Papoea Nieuw Guinea.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
O, ik wist niet dat alleen de biologische ouders vader en moeder waren. Vervelend voor geadopteerde kinderen en adoptieouders zeg
Tsja ach. Liever dit dan ouders die hun kind op Youtube zetten of ze een talentenjacht injagen. En het uiteindelijke resultaat is positief lijkt me. Dus ik kan er wel mee levenquote:Op maandag 25 februari 2019 15:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Amen.
[..]
Niet zozeer tegen, maar het is meer weer de manier waarop. Net wat Vader Aardbei zegt : even met een kindsoldaat je politieke agenda afdwingen. Bah, jammer dat Donald Duck daar nu mee besmet is.
Vervelend dat jij je als 40-plusser niet langer kan identificeren met een stripje dat is gericht op kleine kinderen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:10 schreef Lyrebird het volgende:
Wij zijn opgegroeid met de Donald Duck. Heerlijk braaf. Voorspelbaar. Leuke en aardige verhalen. Mijn vader is er ook mee opgegroeid en die herkende ook veel verhalen die gerecycled waren uit de jaren 50.
Een tijd geleden heb ik het blad in een Nederlandse supermarkt gelezen, maar daar kon ik me niet meer mee identificeren.
Jammer.
Dat is van Don Rosa, een Barks-fan en navolger die kennelijk behoefte had systeem aan te brengen in de Duckwereld.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Carl Barks
En inderdaad : episch was die manhet levensverhaal van Dagobert Duck
10-jarigen zijn geen halve mongolen. Hoewel ik natuurlijk niet hoe dat in jouw familie zit.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:26 schreef Metro2005 het volgende:
Alsof iemand van 10 jaar denkt: Er zitten te weinig homostellen in de Donald Duck. Serieus wie gelooft dat
Smerige indoctrinatie door die ouders dit
Ze is 10..... kom op zeg. Op die leeftijd ben je nog niet met sex en relaties bezig en je denkt al helemaal niet na over of er wel of geen homostellen voorkomen in de Donald duck.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
10-jarigen zijn geen halve mongolen. Hoewel ik natuurlijk niet hoe dat in jouw familie zit.
Meisje heeft naar eigen zeggen twee vader en twee moeders. Dat is haar levenssituatie. Het kan heel goed dat zij zich, als fervent DD-lezer afvraagt, waarom er geen lhbt'ers voorbijkomen in de strip.
Noem een gezin met vader, moeder en kinderen uit de Donald Duck.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
10-jarigen zijn geen halve mongolen. Hoewel ik natuurlijk niet hoe dat in jouw familie zit.
Meisje heeft naar eigen zeggen twee vader en twee moeders. Dat is haar levenssituatie. Het kan heel goed dat zij zich, als fervent DD-lezer afvraagt, waarom er geen lhbt'ers voorbijkomen in de strip.
Sorry, ik lees al zeker twintig jaar geen DD meer.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Noem een gezin met vader, moeder en kinderen uit de Donald Duck.
quote:Op maandag 25 februari 2019 16:51 schreef LXIV het volgende:
Dat homoblaadje komt er hier in ieder geval niet meer in. Het was toch al achteruit gegaan sinds de jaren 79
Er is tot nu toe niks veranderd. Er zitten namelijk helemaal geen normale gezinnen in. En het gaat ook niet over seks. Het is namelijk een vrolijk weekblad voor kinderen. Dus dat erbij slepen van homos en lesbiennes en weet ik wat voor seksuele afwijkingen nog meer is helemaal niet nodig. Het is gewoon een a-seksueel blaadje. Het gaat over het vinden van schatten en de zware jongens die het geldpakhuis van oom Dagobert willen leegroven, en Donald Duck die altijd ruzie heeft met Buurman Bolderbast. En de neefjes die ondeugend zijn maar hun hart wel op de goede plaats hebben. Dat is het thema. En daarom 'ontbreekt' er niks als er geen verhalen zijn over homoseks, want er is ook geen gewone seks. Enkel Guus en Donald die beiden vruchteloos achter Katrien aanlopen.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, ik lees al zeker twintig jaar geen DD meer.
Zo de knetters, dat is nog eens een weerwoord! Dankjewelquote:Op maandag 25 februari 2019 16:48 schreef LXIV het volgende:
Van mij hoeven afwijkende vormen van seksualiteit helemaal niet in de Donald Duck behandeld te worden. Het is sowieso al afwijkend genoeg, met een eend die drie neefjes heeft maar geen vrouw en een Oma Duck die geen man heeft maar wel van allerlei eenden de oma is en Katrien die af en toe flirt met een wolf of een hond. Het enige echtpaar dat ik zo kan bedenken is Karel Paardepoot en zijn vrouw
Dat eeuwige gedram, gedram, gedram om alles, alles, alles om het thema lolibi te laten draaien. Op deze manier begin ik juist een hekel te krijgen aan dat soort lui.
Ah oké!quote:Op maandag 25 februari 2019 16:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is van Don Rosa, een Barks-fan en navolger die kennelijk behoefte had systeem aan te brengen in de Duckwereld.
Die had wel een zwart vriendinnetje ja.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Alfred Jodocus Kwak, dat was pas een activist met zijn bruine poentang en vijandige tegenstander die zijn snavel kleurde!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |