Dat doe ik sowieso.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:46 schreef Fer het volgende:
Gewoon rustig warm rijden en goed onderhouden.
Ook bij normaal rijgedrag? Dus de motor rustig op temperatuur laten komen en niet harder dan maximum snelheid rijden? Ik heb namelijk nergens het gevoel dat de motor te kort komt of ergens moeite mee heeft. Ik hoor hem ook bijna niet.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:49 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ja want ze worden overbelast.
Een auto van 1200 kilo waar prima een 1600 cc motor of groter in kan zodat je de motor niet overbelast om normaal met het verkeer mee te komen.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:50 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Ook bij normaal rijgedrag? Dus de motor rustig op temperatuur laten komen en niet harder dan maximum snelheid rijden? Ik heb namelijk nergens het gevoel dat de motor te kort komt of ergens moeite mee heeft. Ik hoor hem ook bijna niet.
Vraag me af of hoge toeren het probleem zijn (los van echt misbruik).quote:Op maandag 25 februari 2019 10:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Een auto van 1200 kilo waar prima een 1600 cc motor of groter in kan zodat je de motor niet overbelast om normaal met het verkeer mee te komen.
Nu met een 900 cc motor met turbo om dezelfde prestaties te leveren.. tja hogere toeren meer druk en extra onderdelen die nogal slijtagegevoelig zijn.
Geweldig blokje, wel serieuze problemen gehad bij voornamelijk de Focus door slechte kwaliteit slangen bij het koelsysteem. Zonder KVS is het snel einde verhaal.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:36 schreef oldford het volgende:
In Engeland klagen ze staan en been over de Ford 3 cylinder 1.0L ecoboost.
Maar wel meerdere malen de prijs voor "Best engine of the year" ontvangenquote:Op maandag 25 februari 2019 10:36 schreef oldford het volgende:
In Engeland klagen ze staan en been over de Ford 3 cylinder 1.0L ecoboost.
2,5 liter 4-pitter, 170 PK, hier.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
3 liter 6-pitter, 204 PK, hier.
2011, benzine, 68 PK/liter
Wie haalt er lager?
Italiaanse homofielquote:
Geerd swsquote:
Neequote:Op maandag 25 februari 2019 15:48 schreef hebikweer het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Maar niemand met praktijkervaring die langere tijd en meerdere kilometers met een 3 cilinder turbo heeft gereden, met of zonder problemen?
Heeft dat niet meer met de smering van de turbo te maken?quote:Op maandag 25 februari 2019 16:30 schreef oldford het volgende:
En bij een turbomotor ook heel belangrijk voor de turbo: zet hem niet heet uit.
Dus rij de laatste kilometers voor de stop niet meer volgas op de autobahn, naar rij een normale snelheid om de turbo te koelen en wacht zo'n 15 seconden met uitzetten.
En als je hier een keer gas geeft, zorg dan dat het start-stop systeem niet werkt bij het volgende stoplicht.
Over 5 jaar kan ik je een ervaring geven van wat 250-300k km gaat doen met een 2017 Focus 1.0 ecoboost 125pk. Even geduld?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:48 schreef hebikweer het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Maar niemand met praktijkervaring die langere tijd en meerdere kilometers met een 3 cilinder turbo heeft gereden, met of zonder problemen?
194pk uit een 3 liter V6, dus 64,7pk/liter. Ik win. Soort vanquote:Op maandag 25 februari 2019 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
3 liter 6-pitter, 204 PK, hier.
2011, benzine, 68 PK/liter
Wie haalt er lager?
Eh jawel, Opel is PSA.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee![]()
Maar Opel staat niet zo bekend om motorproblemen.
Het is geen VAG of PSA motor.
Vraag er niet te veel van, en rij het rustig warm dan zal het wel meevallen.
Auto uit deze eeuw?quote:Op maandag 25 februari 2019 19:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
194pk uit een 3 liter V6, dus 64,7pk/liter. Ik win. Soort van
Shit, heb je gewonnen.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
1998, maar in 2000 ook geleverd in deze uitvoering dus ja
Dat is de twintigste eeuw.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
1998, maar in 2000 ook geleverd in deze uitvoering dus ja
Fiat 500 2-cylinder turbo 875cc 85 pk (97pk/ltr), maakt minder toeren dan een old school 2 ltr atmosferisch blok, tot nu toe 140dkm probleemloze kilometers.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Nu met een 900 cc motor met turbo om dezelfde prestaties te leveren.. tja hogere toeren meer druk en extra onderdelen die nogal slijtagegevoelig zijn.
Wordt niet 1 Italiaanse auto genoemd. Wel veel Duitse auto's.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is één grote klaagzang:
https://www.amt.nl/werkpl(...)et-approve-cookies=1
Ferrari's komen meestal niet met kleine motoren.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wordt niet 1 Italiaanse auto genoemd. Wel veel Duitse auto's.
Feinste italienische Auto Technikquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wordt niet 1 Italiaanse auto genoemd. Wel veel Duitse auto's.
Want van Italiaanse auto's valt de carrosserie al uit elkaar voordat de motor het begeeft?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wordt niet 1 Italiaanse auto genoemd. Wel veel Duitse auto's.
Ik verlies danquote:Op maandag 25 februari 2019 19:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
194pk uit een 3 liter V6, dus 64,7pk/liter. Ik win. Soort van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |