abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185229720
Daar ben ik mooi klaar mee. Vorige week een Opel Astra 1.0 3 cilinder 105 PK gekocht, lees ik de volgende dag dit artikel: www.autoweek.nl/autonieuw(...)ne-downsize-motoren/

Iemand hier die daar praktijkervaring mee heeft?
pi_185229806
Gewoon rustig warm rijden en goed onderhouden.
.
pi_185229865
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:46 schreef Fer het volgende:
Gewoon rustig warm rijden en goed onderhouden.
Dat doe ik sowieso.
pi_185229874
Ja want ze worden overbelast.
pi_185229913
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:49 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ja want ze worden overbelast.
Ook bij normaal rijgedrag? Dus de motor rustig op temperatuur laten komen en niet harder dan maximum snelheid rijden? Ik heb namelijk nergens het gevoel dat de motor te kort komt of ergens moeite mee heeft. Ik hoor hem ook bijna niet.
pi_185230189
Als dat zo is ga ik het de komende jaren vanzelf merken, ik rijd sinds kort in een skoda met de 1.0 TSI 3 cilinder.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_185230199
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:50 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Ook bij normaal rijgedrag? Dus de motor rustig op temperatuur laten komen en niet harder dan maximum snelheid rijden? Ik heb namelijk nergens het gevoel dat de motor te kort komt of ergens moeite mee heeft. Ik hoor hem ook bijna niet.
Een auto van 1200 kilo waar prima een 1600 cc motor of groter in kan zodat je de motor niet overbelast om normaal met het verkeer mee te komen.

Nu met een 900 cc motor met turbo om dezelfde prestaties te leveren.. tja hogere toeren meer druk en extra onderdelen die nogal slijtagegevoelig zijn.
pi_185230219
Blokken zijn erop berekend, maar er zit meer gevoelig spul op wat kapot kan, zoals de turbo, directe injectie, sensortjes, emissiekul onderdelen.
.
pi_185230326
Een motortje met de inhoud van een pak melk om 1300 kilo te verslepen, natuurlijk gaat dat niet lang mee
pi_185230801
In Engeland klagen ze staan en been over de Ford 3 cylinder 1.0L ecoboost.
pi_185230899
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Een auto van 1200 kilo waar prima een 1600 cc motor of groter in kan zodat je de motor niet overbelast om normaal met het verkeer mee te komen.

Nu met een 900 cc motor met turbo om dezelfde prestaties te leveren.. tja hogere toeren meer druk en extra onderdelen die nogal slijtagegevoelig zijn.
Vraag me af of hoge toeren het probleem zijn (los van echt misbruik).

Meeste problemen ontstaan door te lage toeren. Schakelindicatoren en dergelijke helpen niet mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_185230940
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:36 schreef oldford het volgende:
In Engeland klagen ze staan en been over de Ford 3 cylinder 1.0L ecoboost.
Geweldig blokje, wel serieuze problemen gehad bij voornamelijk de Focus door slechte kwaliteit slangen bij het koelsysteem. Zonder KVS is het snel einde verhaal.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 25 februari 2019 @ 10:43:59 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185230993
Is er eigenlijk überhaupt iemand die hiervan opkijkt?

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:36 schreef oldford het volgende:
In Engeland klagen ze staan en been over de Ford 3 cylinder 1.0L ecoboost.
Maar wel meerdere malen de prijs voor "Best engine of the year" ontvangen _O-
Don't let my username fool you...
pi_185232040
Is toch logisch, een hardloper met astma houdt het ook niet lang vol al neemt hij doping.

Auto's worden niet meer gemaakt om 15 of 20 jaar mee te gaan, het is meer een recycle product geworden.
pi_185232685
Gebroken krukassen rollen over straat.
.
pi_185235222
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 25 februari 2019 @ 14:16:51 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185235508
3 liter 6-pitter, 204 PK, hier.
2011, benzine, 68 PK/liter
Wie haalt er lager? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185235543
Zou me niets verbazen als dat klopt. En dat voor een verschil in praktijkverbruik wat zo goed als nihil is.

Ik ben blij met m'n ongeblazen 4-cilinders met redelijke inhoud ten opzichte van het auto-gewicht.

1275cc op 720kg en 1600cc op 1050kg.
1275cc heeft 63 pk, net geen 50pk/liter.
De 1.6 heeft 115pk, dus 72pk/liter.
pi_185235972
Uiteindelijk zulken de opgefokte grasmaaiertjes het milieu meer gaan belasten.
pi_185236057
In m'n oude 7 serie zat een 3.2 liter 6 in lijn.... deed het na 35 jaar nog prima. Ja lekte olie, verbruikte koelvloeistof en maakte een herrie, maar het gaat niet stuk >:)

En de 4 liter V8 in m'n oude Lexus had al bijna 3 ton gelopen en je kon er nog een 2 euro muntje op leggen. Dat ding heeft nooit moeite hoeven doen, in tegenstelling tot zo'n 3 cilinder met 5 turbo's :')
Facts don't care about your feelings
pi_185236247
Het 1.3 Twincam motortje in de Swift gooit na 313.000 km en 29 jaar nog steeds meer dan 100 pk's de straat op zonder turbo en andere ongein.

Zou nu niet meer kunnen, auto's zijn te zwaar en dat blok heeft daarvoor te weinig trekkracht.
pi_185236430
Ach Peugeot is zo slecht nog niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 25 februari 2019 @ 15:17:10 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_185236457
Kleinere motoren met veel power, elektrische auto's, etc, heeft niets met het milieu te maken.

Wel met economie en consumeren. Een M3 uit 1986 die nu nog rijdt
is een zegen voor het milieu. Dodelijk echter voor de bedrijven (lobby) en dus politici.
pi_185236653
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
3 liter 6-pitter, 204 PK, hier.
2011, benzine, 68 PK/liter
Wie haalt er lager? :P
2,5 liter 4-pitter, 170 PK, hier.
2009, benzine, toevallig ook precies 68 PK/liter :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185236690
1300cc 180 pk _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')