SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik push helemaal niemand, of predik dat het beter is als wat een roker doet.. dat weten ze zelf ook wel..quote:Op zondag 24 februari 2019 13:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vind jehova wel een mooie vergelijking, zie het om me heen ook, veel mensen die gaan dampen spreken er met zo veel overtuiging over alsof ze rokers ook op het dampen over willen hebben.
(althans ik vermoed dat dat er mee bedoelt wordt, wat ik niet in jouw verhaal lees trouwens dat jij dat doet of niet doet)
Grappig he? Het is net of dat mensen allemaal verschillend zijnquote:Op zondag 24 februari 2019 13:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
bij mij is het financiële stuk de motivator terwijl de andere zaken een extra bijkomstigheid zijn.
sowiesoquote:Op zondag 24 februari 2019 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Grappig he? Het is net of dat mensen allemaal verschillend zijn
Niks mis meequote:Op zondag 24 februari 2019 13:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
sowieso
Je Faal was dan ook een goeie reden om er even lekker tegen in te gaan
Altijd lekker om even met je een discussie aan te gaan.
Ja dat was wel even lastig voor mij om wat stappen neer te dalen, maar geloof dat ik wel ongeveer op het niveau kwamquote:Op zondag 24 februari 2019 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niks mis mee![]()
Mits een beetje op niveau enzo.. jeweetwel![]()
Dat is driedubbel op winst. smaak, gezondheid en prijs.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:40 schreef marc0871 het volgende:
Dat het goedkoper is, was in eerste instantie een bijzaak.
Alhoewel; als ik met mijn manier van dampen premium sapjes zou moeten kopen, zou ik 3 á 4 keer duurder uit zijn.
Dat het lekkerder is, stond voor mij na 2 dagen al vast.
Grootste winst is toch wel dat ik niet meer piep of reutel en dat ik overall meer lucht heb.
Maar goed; 300 euro tegen ruim 1200 per jaar, is natuurlijk ook leuk meegenomen.
Weet je het?quote:Op zondag 24 februari 2019 13:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is driedubbel op winst. smaak, gezondheid en prijs.
Ik heb het allemaal niet bijgehouden, doe ik nog steeds niet trouwens, maar het is op zeker wel goedkoper in the long run.. Dat was in het begin ook wel zo, maar toen kwam je door de continue hardware evolutie wel aardig in de buurt... allemaal de schuld van Ali en kornuitenquote:Op zondag 24 februari 2019 13:40 schreef marc0871 het volgende:
Dat het goedkoper is, was in eerste instantie een bijzaak.
Alhoewel; als ik met mijn manier van dampen premium sapjes zou moeten kopen, zou ik 3 á 4 keer duurder uit zijn dan roken.
Dat het lekkerder is, stond voor mij na 2 dagen al vast.
Grootste winst is toch wel dat ik niet meer piep of reutel en dat ik overall meer lucht heb.
Maar goed; 300 euro tegen ruim 1200 per jaar, is natuurlijk ook leuk meegenomen.
Ja sorry, ik en nou eenmaal niet zo heel hoog geschoold.. ging niet met mijn IQ..quote:Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ja dat was wel even lastig voor mij om wat stappen neer te dalen, maar geloof dat ik wel ongeveer op het niveau kwam![]()
Joah, ik rookte ongeveer 6 pakjes zware per week ofzo, die zijn nu 11 eur per stuk ofzo? geen idee eigenlijk.., maar dat bedrag per week opmaken aan juice gaat wel een beetje lastig worden hoorquote:Op zondag 24 februari 2019 13:47 schreef Nizno het volgende:
Ik zit nu net even te rekenen, ik was ongeveer 50 euro per week kwijt.
Nu is dat minder dan 50 euro per drie weken.
dat is ruim 1750 euro per jaar....
Met 80 euro per maand rookte je ook niet zo heel stevig? Dat is 10 pakkies peuken? 3 dagen per pakje..quote:Op zondag 24 februari 2019 13:49 schreef Poes. het volgende:
Ik zit op +/- ¤30,- per maand ipv ¤80,-
Kan nog wel goedkoper als ik de base en nicotine los koop, maar ik heb geen zin in gereken
Shag, 2 grote pakjes à ¤10,- per week, misschien zelfs wel meer.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met 80 euro per maand rookte je ook niet zo heel stevig? Dat is 10 pakkies peuken? 3 dagen per pakje..
da's redelijk beschaafdquote:Op zondag 24 februari 2019 13:51 schreef Poes. het volgende:
[..]
Shag, 2 grote pakjes à ¤10,- per week, misschien zelfs wel meer.
Damnquote:Op zondag 24 februari 2019 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
da's redelijk beschaafd![]()
Als ik een beetje de tijd en gelegenheid had sloopte ik echt bijna een pakje zware per dag.
Ik krijg thuis een beetje commentaar als ik met de dripper binnen zit te baggeren, maar van de week lagen er ineens 2 tanks voor mijn neus, dus ik zit nu weer braaf aan de tank.. dripper is voor buiten.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:54 schreef Poes. het volgende:
[..]
DamnIk zat op +/- 20 per dag, alsnog veel te veel...
Ik damp nu wel veel vaker, komt ook omdat het nu binnen mag
ook geen mogelijkheid dat je hem in losse onderdelen mag vervoeren?quote:Op zondag 24 februari 2019 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
want je mag geen esig meenemen in een heli. Weet nog niet hoe ik dat op moet gaan lossen.
iSquote:Op zondag 24 februari 2019 14:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
ook geen mogelijkheid dat je hem in losse onderdelen mag vervoeren?
hmz ja nee oke ik snap dat gaat niet lukken. dan toch maar weer lekker ouderwets hijgen en puffen vanwege de slechte conditie.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
iS![]()
Nee, de batterijen mogen niet mee in de chopper.. en op een booreiland lopen maar een handjevol mensen meestal, die kennen ook de regels en dus mocht ik het fiksen om de bende mee te smokkelen, dan nog kan ik hem niet gebruiken..
Ik ben normaal wel van de creatieve oplossingen, maar hier zie ik even geen opties.. Ik denk dat ik de eerste keer gewoon zorg dat ik iig oldskool shag meeneem, en dan eens even goed ga kijken wat er mogelijk is..
De pest is ook een beetje dat ik daar (PIC (=Person In Charge) ga worden, en dan kun je dus geen regels gaan lopen omzeilen.. zeker niet met dit, want vuur en expplosieveiligheid zijn een life saving rule.. als je die aan je laars lapt, zetten ze je overboord in een roeibootje en hoef je nooooooit meer terug te komen.oO/
Nah, shag roken op dat ding en zodra ik eraf ben weer lekker mijn paffie pakken. Paard achter de wagen verhaal, maar dat zal dan even moeten.. Misschien nok ik wel met de hele bende, who knows.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
hmz ja nee oke ik snap dat gaat niet lukken. dan toch maar weer lekker ouderwets hijgen en puffen vanwege de slechte conditie.
zou wel beter zijn natuurlijk...quote:Op zondag 24 februari 2019 14:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, shag roken op dat ding en zodra ik eraf ben weer lekker mijn paffie pakken. Paard achter de wagen verhaal, maar dat zal dan even moeten.. Misschien nok ik wel met de hele bende, who knows.
Ik heb geen probleem met omschakelen.. ik rook dan tegen wil en dank, dus terugswitchen is no problem at all.. Ik neem het lekker wel mee, want als nokken niet werkt, kan je niet even naar de 7-11 om een baal te halen, en iedereen staat op bagage rantsoen als je met de heli vliegt, dus er is echt niemand die 'over' heeft of zelf de laatste week zonder wil zitten..quote:Op zondag 24 februari 2019 14:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
zou wel beter zijn natuurlijk...
als je echter over het tweede serieus nadenkt zou ik je aanraden ook geen pak shag mee te nemen 'voor het geval dat' wat 1 keer pakken...
omschakelen zou ik het punt ook zeker niet in zien.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met omschakelen.. ik rook dan tegen wil en dank, dus terugswitchen is no problem at all.. Ik neem het lekker wel mee, want als nokken niet werkt, kan je niet even naar de 7-11 om een baal te halen, en iedereen staat op bagage rantsoen als je met de heli vliegt, dus er is echt niemand die 'over' heeft of zelf de laatste week zonder wil zitten..
komt wel goed
Dat werkt alleen als je dat ook daadwerkelijk wilt, en daar mankeert een beetje aan. Als ik wil stoppen dan stop ik, als ik word tegengewerkt op een manier als deze ben ik meer geneigd om een workaroundje te verzinnen.. tis ook gewoon helemaal bullshit natuurlijk he.. wat is het gigaaaaaantische safetyprobleem van een batterij in een travelcase in een helicopter?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
omschakelen zou ik het punt ook zeker niet in zien.
als nokken niet werkt?
kom op, je hebt dan een goeie stok, want je hebt niets. dus nokken gaat gewoon werken
Ja, ongeveer net zo krom als dat je met je E-sig tussen de rokers in een nasty rookhok staat.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:50 schreef Nizno het volgende:
Ja het is bijzonder geregeld idd. Krom bijzonder vooral.
Alles mag mee, behalve je E-sig en/of de batterijen.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:02 schreef Poes. het volgende:
Kun je dan niet beter een model zoals de Justfog meenemen? Neem aan dat een telefoonlader wél mee mag?
Hoi.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:23 schreef halfway het volgende:
Ik kom even buurten, kan iemand een setje aanraden voor een beginner?
Wat voor info??quote:Op zondag 24 februari 2019 16:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoi.
Ik kom even buurten, ik heb net mijn rijbewijs, kan iemand me een auto aanbevelen?
"Ja man, een Mercedes, rijdt echt heerlijk."
"Nee joh, ik zou een Deawoo Matig doen, die zijn veel goedkoper"
"Oh, ik zou juist voor een SUV gaan, want dan zit je hoog en heb je de illusie dat je kinderen onkwetsbaar zijn"
"Neeeeeeeee joh; je moet een ouwe bak nemen, want dan rijd je belasting vrij!11EinZ"
tl,dr: misschien is het handig als je wat meer info geeft, zodat we niet als en kip zonder kop dingen gaan opsommen.
wat rook je momenteel? hoe veel?quote:
Rook je veel/weinig, wil je een grote of een kleintje, ga je hem lang gebruiken denk je? wil je stoppen of ga je het erbij doen? budget? wil je losse batterijen of interne accu? kun je overdag tussndoor laden of moet hij de hele dag mee? Hoe groot mag het zijn? wat vind je mooi? moet je hem vaak meeslepen?quote:
https://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16c.htmlquote:Op zondag 24 februari 2019 16:23 schreef halfway het volgende:
Ik kom even buurten, kan iemand een setje aanraden voor een beginner?
nouja als halfweg nu 2 pakken zware op een dag weg paft dan vraag ik me af of een foggy genoeg is.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:08 schreef Poes. het volgende:
[..]
https://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16c.html
Dit is het makkelijkst om mee te beginnen, paar e-liquids er bij en je kunt gaan![]()
SD denkt dat iedereen gelijk aan die grote batterijbeesten gaat, nee dus
Om mee te beginnen welquote:Op zondag 24 februari 2019 17:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
nouja als halfweg nu 2 pakken zware op een dag weg paft dan vraag ik me af of een foggy genoeg is.
15 shagjes p/dquote:Op zondag 24 februari 2019 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rook je veel/weinig, wil je een grote of een kleintje, ga je hem lang gebruiken denk je? wil je stoppen of ga je het erbij doen? budget? wil je losse batterijen of interne accu? kun je overdag tussndoor laden of moet hij de hele dag mee? Hoe groot mag het zijn? wat vind je mooi? moet je hem vaak meeslepen?
Zoooooo veel keus
ik 'denk' helemaal niks; het probleem is dus dat voor iemand die idd aan de zware shag hangt, een starterding juist vaak niet genoeg bevrediging/umpf geeft om je throathit te evenaren, en het ding dan in de hoek belandt..quote:Op zondag 24 februari 2019 17:58 schreef Poes. het volgende:
[..]
Om mee te beginnen wel![]()
Als leek kom je niet door alle ''vaktermen'' heen, ik begrijp er ook nog steeds geen hol van.
ja dan knik ik de post van Poes. beamend toe, op de laatste zin naquote:Op zondag 24 februari 2019 18:19 schreef halfway het volgende:
[..]
15 shagjes p/d
Ik wil als vervanger voor roken en nicotine afbouwen.
Budget max ¤5 p/d
Moet hele dag mee kunnen
quote:Op zondag 24 februari 2019 17:08 schreef Poes. het volgende:
[..]
https://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16c.html
Dit is het makkelijkst om mee te beginnen, paar e-liquids er bij en je kunt gaan![]()
SD denkt dat iedereen gelijk aan die grote batterijbeesten gaat, nee dus
kijk hier eens; https://www.smokesmarter.nlquote:Op zondag 24 februari 2019 18:19 schreef halfway het volgende:
[..]
15 shagjes p/d
Ik wil als vervanger voor roken en nicotine afbouwen.
Budget max ¤5 p/d
Moet hele dag mee kunnen
ik maak door luiheid niet schoon, maar heb dan ook smaken die niet te extreem verschillend zijn.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:33 schreef Hallojo het volgende:
De liquid in mijn tankje is bijna op. Kan ik er gewoon een ander smaakje ingooien, of moet het eerst nog schoongemaakt worden ofzo?
Ik rookte dus 13 jaar lang ZWARE shag en was er met m'n Justfog in één keer van af. Het kan dus wél.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik 'denk' helemaal niks; het probleem is dus dat voor iemand die idd aan de zware shag hangt, een starterding juist vaak niet genoeg bevrediging/umpf geeft om je throathit te evenaren, en het ding dan in de hoek belandt..
om direct je andere smaak zuiver te hebben zou je hem even moeten omspoelen en dan een nieuwe coil erin zetten. Als je dat niet doet gaan de smaken mengen en heb je pas de tank erna een beetje de smaak van de oude eruit.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:33 schreef Hallojo het volgende:
De liquid in mijn tankje is bijna op. Kan ik er gewoon een ander smaakje ingooien, of moet het eerst nog schoongemaakt worden ofzo?
Ik zal mij er binnenkort in verdiepen.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kijk hier eens; https://www.smokesmarter.nl
Super overzichtelijke site, ik zou kijken in de afdeling 'gevorderd' daar vind je de iets betere sigs met goede tanks.. Bij de beginners sectie vind je echt goedkope instapzooi die ik eigenlijk afraad, want als je het wat vindt, wil je snel iets 'zwaarders' en dat kan met die instapdingen vaak niet, en dus ga je dan een compleet nieuw device kopen.. Op de gevorderde apparaten kun je vaak makkelijker een wat grotere tank kwijt waar ze dan ook nog de power voor hebben. In de meeste gevallen kom je met 50-75 watt een heel eind..
Kijk naar wat je leuk, affordable en mooi vindt, en plemp hier wat linkjes neer, dan kunnen we verder meekijken en - denken
Pff, weet je wat?quote:Op zondag 24 februari 2019 18:41 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik rookte dus 13 jaar lang ZWARE shag en was er met m'n Justfog in één keer van af. Het kan dus wél.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |