SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Juin uit Eigen Tuin!
Ik weet niet waar je het over hebt, ik kom zelden nog in 40+ (vanmiddag weer sinds eeuwen) en dat zal ik, los van de radio, ook niet snel meer doen...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
het is de manier waarop hij het gespeeld heeft... achterbaks en uitermate achterbaks.. En dat hij wat voor zichzelf wil moet hij verder helemaal zelf weten... Maar publiekelijk ons te kakken zetten en ondertussen mooi weer blijven spelen, dat pik ik echt niet.
en u bent ?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:10 schreef Embraer89 het volgende:
Is het weer zo ver? Hebben jullie weer een deel users weggejaagd?
jij moet gewoon lekker optiefen sneue ramptoeristquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:10 schreef Embraer89 het volgende:
Wat raar toch dat mensen hier weglopen zegquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
de dorpsidioot aka aasgier, aka mislukte mod voor een week
waarop ?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:12 schreef murp het volgende:
Euhm, kunnen we als volwassen mensen reageren?
Hier gaat iets fout.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:12 schreef murp het volgende:
[alert]Euhm, kunnen we als volwassen mensen reageren?[/alert]
nee, en je weet dondersgoed waarom.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:12 schreef murp het volgende:
[alert]Euhm, kunnen we als volwassen mensen reageren?[/alert]
Wil je Embrear dan ook even zeggen dat hij geen suggestieve en opruiende teksten moet gaan bezigen? Dank.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:12 schreef murp het volgende:
[warning]Euhm, kunnen we als volwassen mensen reageren?[/warning]
Nou, volgens mij doe ik gewoon vriendelijk verder?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wil je Embrear dan ook even zeggen dat hij geen suggestieve en opruiende teksten moet gaan bezigen? Dank.
Ik zeg het nu in het algemeen, dan ga ik er vanuit dat iedereen luistert ?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wil je Embrear dan ook even zeggen dat hij geen suggestieve en opruiende teksten moet gaan bezigen? Dank.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:14 schreef murp het volgende:
[..]
Ik zeg het nu in het algemeen, dan ga ik er vanuit dat iedereen luistert ?
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:15 schreef murp het volgende:
[..]
hier wel
Anders stuur ik je naar bed
En jullie zijn mijn papa en mama ook niet. Dus ik kom hier gewoon gezellig meeposten. Soms moet je dingen eens achter je neerleggen.quote:
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:16 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
En jullie zijn mijn papa en mama ook niet. Dus ik kom hier gewoon gezellig meeposten. Soms moet je dingen eens achter je neerleggen.
Gezellig hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:10 schreef Embraer89 het volgende:
Als je je maar gedraagtquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:16 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
En jullie zijn mijn papa en mama ook niet. Dus ik kom hier gewoon gezellig meeposten. Soms moet je dingen eens achter je neerleggen.
Tsja, het is jammer dat er ineens mensen menen zich in iets te moeten mengen waar ze niets mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Je had beter niks kunnen zeggen
Trustequote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:17 schreef just me het volgende:
ik ga de eer aan mezelf houden, diep zuchten en afsluiten
het is je lotquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, het is jammer dat er ineens mensen menen zich in iets te moeten mengen waar ze niets mee te maken hebben.
Maar ik zal het op mijn schouders mee moeten dragen...
Je heb toegangquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:18 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ik altijd, anders kom ik weer gewoon gezellig in ONZ
Maar wat is voor jou de reden om hier de pliesie agent te gaan spelen?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:17 schreef murp het volgende:
En de rest natuurlijk ook. In een discotheek kom je ook wel eens iemand tegen die je niet zo mag. Daar ga je ook niet meteen de confrontatie aan
Ik merkte alweer wat wrijving hier en daar. En ik heb geen zin dat er straks weer een paar users elkaar de haren invliegen vandaar.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar wat is voor jou de reden om hier de pliesie agent te gaan spelen?
Lijkt me weinig reden toe...
OK, inschattingsfoutje dan, je bijdrage is niet nodig...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:22 schreef murp het volgende:
[..]
Ik merkte alweer wat wrijving hier en daar. En ik heb geen zin dat er straks weer een paar users elkaar de haren invliegen vandaar.
Dat bepaal ik welquote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, inschattingsfoutje dan, je bijdrage is niet nodig...
Van mij mag murp hier gewoon posten.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, inschattingsfoutje dan, je bijdrage is niet nodig...
Goedemorgen just me.quote:Op zondag 24 februari 2019 08:14 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Melting je bent er weer vroeg bij
Sinterklaas komt pas in december hoorquote:Op zondag 24 februari 2019 08:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen just me.
Ja, weer veel wakker gelegen vannacht.
Zullen wel spanningen zijn.
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:20 schreef just me het volgende:
[..]
Sinterklaas komt pas in december hoor
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar ben ik niet meer van onder de indruk. Die tijd heb ik wel achter me gelaten.
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:23 schreef just me het volgende:
[..]je bent lief geweest dus je hebt ook niets te vrezen
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:33 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen Melting en just me![]()
Zoals je aan het tijdstip ziet heb ik geen last van spanningen
quote:
Dat kan ik vanaf hier niet zien hè?quote:
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:43 schreef just me het volgende:
[..]mijn koffiekopje is leeg dat moet even gevuld worden
Ah!quote:Op zondag 24 februari 2019 08:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat kan ik vanaf hier niet zien hè?
quote:
En je zei dat het opgelost was.quote:Op zondag 24 februari 2019 08:49 schreef just me het volgende:
[..]de echte bonenmaalmachine die van Symph en DDM is geweest
als ik kon toveren zou ik jou oplossenquote:
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:51 schreef just me het volgende:
[..]
als ik kon toveren zou ik jou oplossen
Ik vond hem wel leukquote:
Ow beter!quote:Op zondag 24 februari 2019 08:49 schreef just me het volgende:
[..]de echte bonenmaalmachine die van Symph en DDM is geweest
quote:Op zondag 24 februari 2019 08:51 schreef just me het volgende:
[..]
als ik kon toveren zou ik jou oplossen
Buurman blij, jij blij dat dat ding weg isquote:Op zondag 24 februari 2019 08:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow beter!
Die van mij heb ik een paar dagen geleden aan de buurman gegeven die ons zo vaak helpt met klussen; ik drink zelden koffie meer en dat apparaat zet minstens 2 grote mokken goede sterke koffie (of 2 kleinere enorm sterke kopjes, afhankelijk van hoeveel water je er in doet natuurlijk).
Haha precies.quote:Op zondag 24 februari 2019 08:54 schreef just me het volgende:
[..]
Buurman blij, jij blij dat dat ding weg is
Fijn zo'n buurman! Oh, geef even door van die koffie maar ik ga er nu vandoor, de golfbaan is heel hard aan het roepen dat ik moet komen spelen!quote:Op zondag 24 februari 2019 08:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha precies.Ben een beetje met een voorjaarsopruiming bezig.
Hij heeft ons laatst ook weer geholpen; heeft een enorme kast op zolder gebouwd hier en nu ga ik er van alles in opbergen. En nu ben ik meteen heel kritisch wat ik er in bewaar en wat niet,.
Sommige spullen van beneden gaan meteen naar boven toe en die koffiezetapparaat wilde ik niet naar boven slepen; te onhandig.
Misschien dat er wel een keer een Senseo komt voor bezoek. Stuk compacter en je kunt gewoon 1 klein kopje koffie zetten als je dat wil.
Ik weet alleen wel dat 1 vriend van me er echt stevig van zal balen, want die vond altijd dat ik zulke goede koffie had.
Tip:
[ afbeelding ]
Niet duur, erg lekker en wordt gratis thuis bezorgd.
quote:Op zondag 24 februari 2019 09:01 schreef just me het volgende:
[..]
Fijn zo'n buurman! Oh, geef even door van die koffie maar ik ga er nu vandoor, de golfbaan is heel hard aan het roepen dat ik moet komen spelen!
Voordeel van bonen is ook dat het vers blijft; ook ideaal als je weinig koffie drinkt!quote:Op zondag 24 februari 2019 09:30 schreef livelink het volgende:
Ik heb gewoon nog zo'n ouderwets koffiezetapparaat voor filterkoffie. Bevalt mij prima.
Ow tof!quote:Op zondag 24 februari 2019 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph drinkt wel thee als we bij ToT op visite gaan, hij stuurt ‘m zo wel een dm
Een open zak bonen gaat na een maand wel zwaar achteruit in kwaliteit.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Voordeel van bonen is ook dat het vers blijft; ook ideaal als je weinig koffie drinkt!
Nooit klachten over gehad.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een open zak bonen gaat na een maand wel zwaar achteruit in kwaliteit.
Gelukkig redden we het niet met een kilo in de maand...
Ik heb er laatst eentje gekocht toen ik coq au vin klaarmaakte. De resterende wijn heb ik bij het avondeten opgedronken (mevrouw ToT houdt niet van wijn) en ik vond het zo lekker dat ik besloot om af en toe rode wijn te gaan kopen.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben helemaal fan van die bewaardingen van vacuvin, die je dus vacuum trekt. Schreeuwend duur, maar inmiddels een aardige collectie opgepikt bij kringloopwinkels
Hier ook afsluiting met een clip en dan nog in een afgesloten pot.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Nooit klachten over gehad.Overigens sluit ik de zak wel altijd af met zo'n clip.
En de bonen die in de machine zitten, zitten er ook min of meer luchtdicht in.
De mijne ook nog. En dat is zelfs degene die ik meteen na aflevering 1 het meest verdachtquote:Op zondag 24 februari 2019 00:03 schreef peaceman het volgende:
Goede avond allemaal. Wij waren uit eten vanavond en hebben daarna WIDM gekeken. (Mijn mol zit er nog in)
vacuvin voor de wijn is ideaal ja, maar van dat merk hebben ze dus ook dit https://goo.gl/images/EhfQVoquote:Op zondag 24 februari 2019 09:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb er laatst eentje gekocht toen ik coq au vin klaarmaakte. De resterende wijn heb ik bij het avondeten opgedronken (mevrouw ToT houdt niet van wijn) en ik vond het zo lekker dat ik besloot om af en toe rode wijn te gaan kopen.
Soms is een chateau schroefdop wel prima, maar je wil ook wel eens wat anders uitproberen maar wil de fles ook niet altijd in 1 avond in je eentje leegslobberen, dus leek deze aanschaf me wel handig!
Over een maandje krijg ik van een Duitse bezoeker een lokaal wijntje van waar hij vandaan komt. Dan is het ook wel handig om te hebben!
wie denk jij dat het is dan?quote:Op zondag 24 februari 2019 09:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De mijne ook nog. En dat is zelfs degene die ik meteen na aflevering 1 het meest verdacht
Het is mij nog nooit overkomen dat ik na 1 aflevering de mol al had geraden. Het zal toch niet ...
Genoeg gejinxt.
Merel natuurlijkquote:
daar zit ik ook op. Niet vanaf het begin trouwens.quote:
het wordt inderdaad wel minder ja... maar ook hier krijgt de koffie niet de tijd om oudnte worden.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier ook afsluiting met een clip en dan nog in een afgesloten pot.
Maar je merkt het als je een tijdje weg bent geweest en wat oudere koffiebonen uit een voor vertrek geopende zak gebruikt.
Dan is de smaak wel afgenomen...
Ahhh zoiets heb ik hier ook. Was met elektrische pomp maar die heb ik al jaren geleden weggedaan, vond ik te omslachtig toen. De bijbehorende potten heb ik nog wel. Super handig; als het vacuum is, trekt het een rubberen palletje naar binnen toe.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
vacuvin voor de wijn is ideaal ja, maar van dat merk hebben ze dus ook dit https://goo.gl/images/EhfQVo
kan ook. Ik vind ze alle 3 zeer credible als Mol.quote:
Ik moet zeggen dat ik Sinan ook wel verdacht.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
kan ook. Ik vind ze alle 3 zeer credible als Mol.
Wat mij betreft kunnen ze het alle drie nog zijn. Maar omdat ik vanaf het begin Merel verdacht, heb ik nu al mijn 10.000 punten in de app op haar ingezet. Double or nothingquote:Op zondag 24 februari 2019 10:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Sinan ook wel verdacht.
In de app heeft me dat wel wat punten gekost.
Merel vind ik te leuk als Mol en Sarah te (gespeeld?) dom.
Blinde vlek mogelijk...
sarah idd te gespeeld. Merel heeft wel wat cruciale ‘fouten’ gemaakt. En niet geloofwaardig bij de executies.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Sinan ook wel verdacht.
In de app heeft me dat wel wat punten gekost.
Merel vind ik te leuk als Mol en Sarah te (gespeeld?) dom.
Blinde vlek mogelijk...
Ow zitten ze dit seizoen bij IS?quote:Op zondag 24 februari 2019 10:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
sarah idd te gespeeld. Merel heeft wel wat cruciale ‘fouten’ gemaakt. En niet geloofwaardig bij de executies.
ah oké.... lolquote:Op zondag 24 februari 2019 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat ze de executies niet geloofwaardig uitvoerde?
Misschien als je -on achter MM's mol zet?quote:Op zondag 24 februari 2019 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik probeer heel hard te bedenken wie die mensen zijn van wie ik hier de voornamen lees, maar ik heb werkelijk waar geen enkel idee
Alleen Sarah ken ik niet, Jamie kende ik ook niet (en dat had ik eigenlijk zo willen houden).quote:Op zondag 24 februari 2019 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik probeer heel hard te bedenken wie die mensen zijn van wie ik hier de voornamen lees, maar ik heb werkelijk waar geen enkel idee
Same. De rest kende ik van naam of gezicht in ieder geval wel een beetje.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alleen Sarah ken ik niet, Jamie knde ik ook niet.
De rest wel, min of meer...
Ik was om 9 uur wakker. Ik heb daarna nog even in bed gelezen. Daarna nog even bezig geweest met was sorteren en in de was doen. Toen had ik pas tijd om hier goedemorgen te zeggen.quote:
[edit]Spoiler gedoe maar weggehaald.[/edit]quote:Op zondag 24 februari 2019 16:45 schreef peaceman het volgende:
Wat een heerlijk weer vandaag.
Qua voetbal ook een prima weekend.
oh volgens mij volgen de meesten het hier wel op het moment van spelen toch?quote:Op zondag 24 februari 2019 16:50 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
[edit]Spoiler gedoe maar weggehaald.[/edit]
Ik hoorde het net op de radio toen ik naar huis reedquote:Op zondag 24 februari 2019 16:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
oh volgens mij volgen de meesten het hier wel op het moment van spelen toch?
Ach ja, ik haat spoilers, dus just to be savequote:Op zondag 24 februari 2019 16:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
oh volgens mij volgen de meesten het hier wel op het moment van spelen toch?
en op welk tijdstip mag er dan wel een opmerking over gemaakt worden?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:08 schreef Rafeiro het volgende:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Beetje dat idee.
na afloop van het seizoenquote:Op zondag 24 februari 2019 17:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
en op welk tijdstip mag er dan wel een opmerking over gemaakt worden?
Na studio sport ofzo, weet ik het.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
en op welk tijdstip mag er dan wel een opmerking over gemaakt worden?
Dat is weer een beetje te overdrevenquote:
joh, als ik het niet wil weten blijf ik bij internet uit de buurtquote:Op zondag 24 februari 2019 17:13 schreef Rafeiro het volgende:
En een opmerking kan sowieso wel trouwens, maar ik spoilerde 2 uitslagen
Heb je ook een punt, haha.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
joh, als ik het niet wil weten blijf ik bij internet uit de buurt
moeilijk doen, mee ophouden, nu!quote:Op zondag 24 februari 2019 17:22 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Heb je ook een punt, haha.
Al wordt dat wel steeds lastiger
Was ook niet bedoeld als iets om anderen op te leggen hoor, maar meer voor mijn gemoedsrust.
Ik ben hypergevoelig voor het doen van dingen die iemand anders niet leuk zou kunnen vinden. Dus ook hier wellicht te voorzichtig.Al moet ik het wel op mijzelf kunnen reflecteren anders zie ik het juist weer niet. Dat is de onhandige ik weer
Wellicht zo even draaien?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
moeilijk doen, mee ophouden, nu!
shows zijn altijd welkomquote:Op zondag 24 februari 2019 17:29 schreef Rafeiro het volgende:
Heb trouwens ook weer een idee voor een show in de nabije toekomst.
Raf goes ....
En dan moeten jullie het thema raden.
Zal er dan dus wat nummers tussen gooien die er niet direct bij passen, maar eigenlijk wel
Maar dan heb ik dus nog wel wat meer tijd nodig
Prijzen zijn de hier befaamde eeuwige roem en een klein potje respect
ik heb geen uitslag genoemdquote:Op zondag 24 februari 2019 18:04 schreef naatje_1 het volgende:
De tijd dat je niet meer een uitslag wist tot studio sport in de avond ligt toch echt wel al een tijdje achter ons
Ik heb het meer over het algemeenquote:Op zondag 24 februari 2019 18:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik heb geen uitslag genoemd![]()
Ik had prima kunnen doelen op het voetbal van mijn zoon (die hoefde niet te voetballen, maar dat weet niemand).
True... daarom hebben wij toen wij gisteravond thuiskwamen gelijk maar WIDM gekeken. Anders is de verrassing er wel af.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:09 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik heb het meer over het algemeen
quote:Op zondag 24 februari 2019 17:29 schreef Rafeiro het volgende:
Raf goes ....
Zal er dan dus wat nummers tussen gooien die er niet direct bij passen, maar eigenlijk wel
Muis deed dat soort shows ook wel eens.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:29 schreef Rafeiro het volgende:
Raf goes ....
quote:Op zondag 24 februari 2019 18:29 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]En wat heb ik gewonnen?
Zowel roem als respect?
Hoes!quote:Op zondag 24 februari 2019 18:29 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]En wat heb ik gewonnen?
Zowel roem als respect?
zie hier een voorbeeld van de spraakverwarring tussen mijn Zeeuwse moeder en mijn Drentse vaderquote:Op zondag 24 februari 2019 18:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar heb ik al eentje van!
Nog wel een jaartje of 30 afbetalen, maar dan heb je ook wat!
Ja in de Achterhoek waar ik vandaan kom hebben ze het altijd over "huus". "Ik bun noar huus toe 'egoan" enzo.quote:Op zondag 24 februari 2019 18:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zie hier een voorbeeld van de spraakverwarring tussen mijn Zeeuwse moeder en mijn Drentse vader
Vergeet Dalen nietquote:Op zondag 24 februari 2019 18:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in de omgeving heb je trouwens ook wel een aantal aparte plaatsnamen. Ook meerdere van werkwoorden:
[ afbeelding ]
Nee, de kleine. 3500 inwonersquote:
quote:Op zondag 24 februari 2019 18:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, de kleine. 3500 inwoners
[ afbeelding ]
daar kwam mijn buuf in mijn vorige huis vandaan. En een vriendin komt uit Klazinaveen en ik zag pas op facebook dat zij dan weer een gezamelijke kennis hebben. Dat vind ik soms zo grappig, dat soort dingen ontdekken op facebookquote:
Zo is onze nieuwe golfpro bevriend met mijn neef(je)quote:Op zondag 24 februari 2019 19:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat vind ik soms zo grappig, dat soort dingen ontdekken op facebook
ik bedoel maarquote:Op zondag 24 februari 2019 19:07 schreef just me het volgende:
[..]
Zo is onze nieuwe golfpro bevriend met mijn neef(je)
vergeet niet Emmen en Emmenquote:Op zondag 24 februari 2019 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook ja idd!
En plaatsnamen die veel op elkaar lijken: Meppel, Meppen enz.
En om het makkelijk te maken: er is een Meppen in Drenthe en een Meppen net over de grens in Duitsland. De laatste wordt in zuidoost Drenthe ook wel vaak Möpp'm genoemd.quote:Op zondag 24 februari 2019 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook ja idd!
Dat er eentje in Moffrika zat wist ik idd wel, maar Möpp'm kende ik nog niet!quote:Op zondag 24 februari 2019 20:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En om het makkelijk te maken: er is een Meppen in Drenthe en een Meppen net over de grens in Duitsland. De laatste wordt in zuidoost Drenthe ook wel vaak Möpp'm genoemd.
Die in Moffrika is Möpp'm.quote:Op zondag 24 februari 2019 20:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat er eentje in Moffrika zat wist ik idd wel, maar Möpp'm kende ik nog niet!
Daar is het nog een beetje van elkaar te onderscheiden.quote:Op zondag 24 februari 2019 20:24 schreef just me het volgende:
Wat een plaatsnamen kennis hebben jullie
![]()
Niet zo gek toch, als je ergens je hele jeugd doorbrengt?quote:Op zondag 24 februari 2019 20:24 schreef just me het volgende:
Wat een plaatsnamen kennis hebben jullie
![]()
En dat binnen een straal van 50 kmquote:Op zondag 24 februari 2019 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar is het nog een beetje van elkaar te onderscheiden.
Hier loopt alles in elkaar over en is het één grote stad.
Vanmiddag zo'n 50 kilometer gefietst en onderweg een hoop plaatsnaamborden tegengekomen waarvan ik niet eens wist dat ze er stonden...
Niet eens, ik ben ook weer naar huis gefietst en dat was inclusief die 50 kilometerquote:Op zondag 24 februari 2019 20:27 schreef just me het volgende:
[..]
En dat binnen een straal van 50 km
![]()
![]()
Dan had je een goede navigatie bij jequote:Op zondag 24 februari 2019 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet eens, ik ben ook weer naar huis gefietst en dat was inclusief die 50 kilometer
Via een andere route dan heen en dan kom je op plekken waar je het bestaan niet van af weet...
Er is zelfs een Meppen in nl & dequote:Op zondag 24 februari 2019 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook ja idd!
Lang leve Google Maps...quote:Op zondag 24 februari 2019 20:30 schreef just me het volgende:
[..]
Dan had je een goede navigatie bij je
dan zul je het nodig hebben of is het erg gemakkelijkquote:Op zondag 24 februari 2019 22:04 schreef zorro28 het volgende:
[..]![]()
Ik gebruik Google Maps echt veel te veel
Ik heb het niet nodig, ik hou er van om routes and afstanden uit te zoeken, zelfs als het aan de andere kant van de wereld isquote:Op zondag 24 februari 2019 22:05 schreef just me het volgende:
[..]
dan zul je het nodig hebben of is het erg gemakkelijk
quote:Op zondag 24 februari 2019 22:06 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik heb het niet nodig, ik hou er van om routes and afstanden uit te zoeken, zelfs als het aan de andere kant van de wereld isMijn excuus: ik ben planoloog
Ze hadden het project bijna klaar, maar de planoloogquote:Op zondag 24 februari 2019 22:06 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik heb het niet nodig, ik hou er van om routes and afstanden uit te zoeken, zelfs als het aan de andere kant van de wereld isMijn excuus: ik ben planoloog
Toevallig had ik het laatst nog daarover met mijn vader.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:47 schreef Rafeiro het volgende:
En je hebt Hengelo en Hengelo (GLD & OV)
quote:Op zondag 24 februari 2019 23:56 schreef Rafeiro het volgende:
Moet wel minimaal iemand zijn die luistert
@moemoequote:
ik luisterquote:Op zondag 24 februari 2019 23:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[..]
@:moemoe
Ik ga zelf naar Kevin luisteren, maar hier twee potentiële luisteraars
Mooi zo, dan hierna wat andersquote:
quote:Op maandag 25 februari 2019 00:10 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Komt eraanZit nog 1 nummer tussen.
Nog een verzoekje?quote:Op maandag 25 februari 2019 00:43 schreef moemoe het volgende:
Ik luister nog even mee het laatste kwartier!
Sorry, ik was even weg achter de laptopquote:
quote:
Succes met de plakkers.quote:Op maandag 25 februari 2019 07:47 schreef just me het volgende:
[..]goedemorgen, om 10.00 uur krijg ik mijn rug weer ondergeplakt om te kijken op wat voor textielsoorten ik reageer
Ze mogen er donderdag weer af maar ik zal me rustig houdenquote:Op maandag 25 februari 2019 07:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Succes met de plakkers.
En deze week maar even je gemak houden dan.
quote:
ja en als beloning 3 dagen niet douchenquote:Op maandag 25 februari 2019 08:06 schreef peaceman het volgende:
*jaloers... just me krijgt wel stickers
gatverquote:Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef just me het volgende:
[..]
ja en als beloning 3 dagen niet douchen
Jij kon gisteren ook een sticker krijgen.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:06 schreef peaceman het volgende:
*jaloers... just me krijgt wel stickers
Dan gewoon 3 dagen in bad.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef just me het volgende:
[..]
Had hij zo goed zijn best gedaan?quote:Op maandag 25 februari 2019 08:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jij kon gisteren ook een sticker krijgen.
als het alleen je onderrug is kan dat wel hoor. Men neme een vuilniszak...knip de bovenkant open. Regel twee stukken elastiek, trek die zak aan en knoop een stuk elastiek aan de boven en onderkant om je bovenlijf en vouw de vuilinszak een beetje bij. Ging bij mij prima met een gipscorset ooitquote:Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef just me het volgende:
[..]
Goedemorgen Charlotte.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:51 schreef Charlotte3 het volgende:
Goedemorgen allemaal, iemand al carnaval gevierd?
Officieel wel..quote:Op maandag 25 februari 2019 10:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen Charlotte.
Carnaval is pas volgende week hoor.
Daar gaat de verkoudheid niet eerder van over.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga voor de pyamalook, denk ik. Al sinds zaterdag snipverkouden en het wordt alleen maar erger
Nee dankjewel. Gaan we ook niet doen.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:51 schreef Charlotte3 het volgende:
Goedemorgen allemaal, iemand al carnaval gevierd?
Toch welquote:Op maandag 25 februari 2019 11:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar gaat de verkoudheid niet eerder van over.
quote:Op maandag 25 februari 2019 11:55 schreef Symphonic het volgende:
Met pyjama duurt het slechts 7 dagen
Oke, ik zal wel voor twee feesten vanavondquote:Op maandag 25 februari 2019 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee dankjewel. Gaan we ook niet doen.![]()
quote:Op maandag 25 februari 2019 12:18 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Oke, ik zal wel voor twee feesten vanavond![]()
Ach, laat die zuiderlingen lekker LARP'en in de natuur daar...quote:Op maandag 25 februari 2019 12:44 schreef spijkerbroek het volgende:
In welk dorp hebben ze volgende week iets beters te doen dan, dat ze carnaval een week vervroegd hebben?
quote:Op maandag 25 februari 2019 12:18 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Oke, ik zal wel voor twee feesten vanavond![]()
In Glanerbrug was gisteren de optocht. Dat komt omdat volgend weekend alle grote optochten zijn: Oldenzaal, Duitsland. Dus daarom doen zij dat een weekend eerder. Beter qua opkomst en mogelijkheid voor deelnemers om aan meer optochten mee te doen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:44 schreef spijkerbroek het volgende:
In welk dorp hebben ze volgende week iets beters te doen dan, dat ze carnaval een week vervroegd hebben?
Nu nog riolering.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
In Glanerbrug was gisteren de optocht. Dat komt omdat volgend weekend alle grote optochten zijn: Oldenzaal, Duitsland. Dus daarom doen zij dat een weekend eerder. Beter qua opkomst en mogelijkheid voor deelnemers om aan meer optochten mee te doen.
Ooit 1x aan meegedaan na langdurig aandringen van mijn toenmalige vriendin.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, laat die zuiderlingen lekker LARP'en in de natuur daar...
[ afbeelding ]
Ik begrijp je wel...quote:Op maandag 25 februari 2019 13:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ooit 1x aan meegedaan na langdurig aandringen van mijn toenmalige vriendin.Noooooooooooooit weer!
quote:Op maandag 25 februari 2019 13:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel...
[ afbeelding ]
Ik vind RPG games op de computer altijd wel tof. Mijn tattoo is van 1 zo'n spel:quote:Op maandag 25 februari 2019 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind fantasy leuk en heb vroeger Pen&Paper roleplaying games gespeeld, maar LARP gaat me dan nog wel weer een stap te ver.
Al zou ik natuurlijk niet misstaan als Conan the Barbarian. *proest*
Jaaa die was idd tof!quote:Op maandag 25 februari 2019 14:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb vroeger (8-16 jaar oud, schat ik) het Oog des Meesters (das Schwarze Auge, oorspronkelijk uit Duitsland) gespeeld. Met mijn broer, mijn neef en een stelletje vrienden. Was vooral erg gezelligMaar wegens studies en de daarmee samenhangende verhuizingen is dat groepje uit elkaar gevallen.
Dat spel was enigszins vergelijkbaar met D&D, maar beter. De tekenfilmserie van D&D was wél goed
[ afbeelding ]
Magic enzo heb ik me nooit aan gewaagd. Dat soort kaartspellen zijn sowieso niet mijn ding.
RPG's op de computer zijn leuk. Goede herinneringen aan The Eternal Dagger en Ultima V. En de Nordlandtrilogie die gebaseerd is op het Oog des Meesters.
Is Fok niet altijd het kleine broertje van Tweakers geweest? Alleen minder rendabel.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik zie dat Fok een beetje Tweakers is na gaan doen met de userscore
Hadden ze gewildquote:Op maandag 25 februari 2019 15:46 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Is Fok niet altijd het kleine broertje van Tweakers geweest? Alleen minder rendabel.
quote:Op maandag 25 februari 2019 15:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
Zal de leeftijd zijn, ogen die slechter worden enzo....quote:
Kan jij of iemand anders uitleggen wat die cijfers betekenen?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
negeren moet je hetquote:Op maandag 25 februari 2019 16:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan jij of iemand anders uitleggen wat die cijfers betekenen?
En wat je er mee moet?
Ik heb niks met fantasy, science fiction en dus ook niet met LARP'en.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach nee, sommigen zagen er best wel goed uit maar dat hele overdreven gedoe van als elfje door een bos heen hupsen enzo; niks voor mij.Ik was wel een keertje eerder meegeweest om foto's te maken, maar dat werd niet op prijs gesteld omdat de aanwezigheid van een normaal geklede man met een camera hun inleving in die fantasiewereld steeds verbrak.
Elf Fantasy Fair vond ik wel weer geinig, maar dan puur als toeschouwer.
Oh nee ik hou juist absoluut wel van fantasy en sci-fi!quote:Op maandag 25 februari 2019 17:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb niks met fantasy, science fiction en dus ook niet met LARP'en.
Mijn verkleedkist is al ruim 40 jaar verdwenen en hedendaagse sprookjes hoor ik al genoeg...
Mja je aansporen om veel kwaliteitspost te maken?quote:Op maandag 25 februari 2019 17:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's een waarde oordeel, al dan niet terecht.
Maar waar zou het voor moeten dienen?
Nee, niet echt boeien.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Mja je aansporen om veel kwaliteitspost te maken?
Ze houden geheim waar het getal op gebaseerd is om misbruik te voorkomen, maar zonder te weten waar het precies voor staat;l wat heb je er dan idd aan?
Ik neem aan dat als je een note krijgt, dat het getal keihard keldert. Maar boeiuh?
Ik geloof je.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh nee ik hou juist absoluut wel van fantasy en sci-fi!
Alleen hedendaagse sci-fi is me echt veel te politiek correct!Feminisme, diversiteit, blanke mannen als slecht of incompetent afschilderen enz.
ze verwijzen naar deze topicreeks Topicreeks: 'Score' en daarop heb ik mijn conclusie gebaseerd: het zegt niks, dus lekker negerenquote:Op maandag 25 februari 2019 17:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, niet echt boeien.
Maar er wordt iets over mij openbaar gemaakt wat ik zelf niet begrijp.
Vind ik vreemd.
Is er ergens info over te vinden?
Wat DDM al zegtquote:Op maandag 25 februari 2019 16:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan jij of iemand anders uitleggen wat die cijfers betekenen?
En wat je er mee moet?
Nope, er is een topic over in FB of zo, en daar zeggen ze steeds dat ze absoluut niet gaan uitleggen waar het getal voor staat.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, niet echt boeien.
Maar er wordt iets over mij openbaar gemaakt wat ik zelf niet begrijp.
Vind ik vreemd.
Is er ergens info over te vinden?
Wat een sneue actie...quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Niks. Het is iets waarmee je onderling een beetje kunt concurreren. Zoals tweakers hun tweakotine en karma heeft een beetje. Verder heb je er niets aan. En wij nog minder.
Ja hoor, tis mooi weer dus ik heb niets te mopperenquote:Op maandag 25 februari 2019 16:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zal de leeftijd zijn, ogen die slechter worden enzo....grappie he?
Alles goed daar?
Dus ik zou mij iedereen moeten kijken wat zijn/haar score isquote:Op maandag 25 februari 2019 17:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat een sneue actie...
En vooral dat het openbaar, zonder aankondiging, gepubliceerd wordt.
Ondanks dat het niks zegt, hoeft dit soort poppenkast van mij niet zo.
En zeker niet hier, waar de afzeikcultuur toch al hoogtij viert...
Dat is zo.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:31 schreef just me het volgende:
[..]
Ja hoor, tis mooi weer dus ik heb niets te mopperen
quote:Op maandag 25 februari 2019 17:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat is zo.
Net even lekker een (klein) rondje gefietst. Nu even hamburgers bakken.
Morgen de gang verven.
Ah, ja sorry. Maar dan heb ik al iets.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:36 schreef just me het volgende:
[..]goed bezig
![]()
als je klaar bent... mijn trap moet ook geverfd worden
het zijn maar 18 treden![]()
heb ik weerquote:Op maandag 25 februari 2019 17:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ah, ja sorry. Maar dan heb ik al iets.
Als je dat inderdaad al zou willen.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:33 schreef just me het volgende:
[..]
Dus ik zou mij iedereen moeten kijken wat zijn/haar score is
![]()
Beetje zonneschijn voor de avondwake kan wel fijn zijn!quote:Op maandag 25 februari 2019 17:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zit nog op mijn werk... moet over ruim een uurtje naar een Avondwake hier in de omgeving. Zo maar even een broodje kipdöner kopen en wachten op mijn collega.
Hopelijk kan ik nog een beetje zon pakken buiten.
Je wilt gewoon je score opkrikkenquote:Op maandag 25 februari 2019 17:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga gewoon door:
Wat is een avondwake?
Een kerkdienst om afscheid te nemen van iemand die overleden is. Daarna is er gelegenheid om de familie te condoleren.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga gewoon door:
Wat is een avondwake?
Ja en ook om buiten mijn broodje op te eten.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:40 schreef just me het volgende:
[..]
Beetje zonneschijn voor de avondwake kan wel fijn zijn!
quote:Op maandag 25 februari 2019 17:41 schreef just me het volgende:
[..]
Je wilt gewoon je score opkrikken
quote:Een avondwake is het gedenken van een overledene de avond voor diens begrafenis. In de traditie van de Rooms-Katholieke Kerk is het gebruikelijk om de avond voorafgaand aan de uitvaart een zogeheten avondwake te houden waarbij gebeden wordt voor het zielenheil van de overledene.
Dat klinkt minder erg dan de omschrijving op Wikipedia.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Een kerkdienst om afscheid te nemen van iemand die overleden is. Daarna is er gelegenheid om de familie te condoleren.
Nee je zit gewoon in de kerk en er gaan mensen (pastoor, familie) wat zeggen over de overledene, er wordt gebeden en er worden liedjes gezongen. En na de dienst kun je de nabestaanden condoleren.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat klinkt minder erg dan de omschrijving op Wikipedia.
Ik dacht dat je de hele avond ging zitten prevelen bij een kist...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |