Altijdquote:
Half 7 tot 3quote:
ik ken ook echt niemand die van 9 tot 5 werkt..quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:47 schreef MissMSX het volgende:
"Working 8:30 to 5" zingt toch wat minder lekker
Is ook achterhaald.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik ken ook echt niemand die van 9 tot 5 werkt..
Die zijn alleen aanwezig?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik ken ook echt niemand die van 9 tot 5 werkt..
Gewoon 4x10 doenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Misschien ook ooit wel een dag minder werken.
"Vrije tijd is kostbaar"quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:56 schreef ElDinosaur het volgende:
20% minder salaris is alleen wel matig.
Minder werken, je bent toch geen vrouwquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe is dat een dag minder werken?
Ik kijk ook rond naar een parttime baan maar het aanbod is niet zo geweldig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:55 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat ik lekker parttimer ga worden
Net als kaneel.
Ik heb het geprobeerd maar ben workaholicquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Misschien ook ooit wel een dag minder werken.
Hoe meer vrije tijd, hoe meer shit ik koop. Al is 5 minuten online shoppen eigenlijk nog schadelijker.quote:
als ZZP'er zie je het ook gelijk op je bankrekening als je wat meer werkt. Zou niet goed voor me zijnquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd maar ben workaholic
Ik had gelezen dat je tong is geprogrammeerd om dat te doenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:05 schreef Allures het volgende:
Ik heb op mijn wang gebeten. Gaan jullie dan ook elke minuut met je tong er langs om te checken of ie nog zeer doet?
En dan altijd 'auw jep, doet nog zeer'
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef Allures het volgende:
Ik keek net naar beneden en ik ben echt net zwarte piet
Dikke maillot in sneakers
Jij wilde dat, niet ik.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Minder werken, je bent toch geen vrouw
oh tnx tong. Handige functiequote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat je tong is geprogrammeerd om dat te doenAls er iets is in je mond, een aft of als je dus op je wang hebt gebeten, of als er iets met een tand is, dat je dan voortdurend moet je tong erlangs MOET gaan omdat het er niet hoort. Ofzo.
Nee daarom, het is alsof je achievements wilt verdienen in een gamequote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
als ZZP'er zie je het ook gelijk op je bankrekening als je wat meer werkt. Zou niet goed voor me zijn
Dat jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:07 schreef ElDinosaur het volgende:
Het ergste is dat als je eenmaal op je wang hebt gebeten je die dag er nog een keer of 5 snoeihard op bijt.
Pizza gegeten?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik had van de week dus weer eens m'n muil verbrand, m'n gehemelte vlak achter m'n voortanden. Ook zo'n onwijs lekkere plek.
Weer te gulzig hequote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik had van de week dus weer eens m'n muil verbrand, m'n gehemelte vlak achter m'n voortanden. Ook zo'n onwijs lekkere plek.
Soort plichtsbesef. Zit bij mij ook in de familie, al heeft het mij een beetje overgeslagen denk ik.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:07 schreef Lokasenna het volgende:
Een vriendin van me werkt bijna elke dag over, zonder uitbetaald te krijgen, en ze vindt het werk niet eens leuk. Begrijp niet waarom je dat zou doen.
Apfelstrudel uit de ovenquote:
Ik zie het als mijn plicht om zulke praktijken als symptoombestrijding te zien. Door er niet aan mee te werken komt de kern van het probleem het snelst boven water.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soort plichtsbesef. Zit bij mij ook in de familie, al heeft het mij een beetje overgeslagen denk ik.
Klopt hue helemaal. Vaak genoeg dat mensen het gat hue dichtlopen, waardoor er niets opgelost wordt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik zie het als mijn plicht om zulke praktijken als symptoombestrijding te zien. Door er niet aan mee te werken komt de kern van het probleem het snelst boven water.
Klopt, 'collega' van me werkt altijd over en komt om in het werk. Door het stilletjes te accepteren en je helemaal de ziekte te werken lijkt het alsof het allemaal net lukt. En dan wel onderling / off the record klagen dat het allemaal zo druk is en kut en ditdat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik zie het als mijn plicht om zulke praktijken als symptoombestrijding te zien. Door er niet aan mee te werken komt de kern van het probleem het snelst boven water.
maar dat is toch je baan? Hier krijg je gewoon op je flikker als je dat niet doetquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:11 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt hue helemaal. Vaak genoeg dat mensen het gat hue dichtlopen, waardoor er niets opgelost wordt.
Dit exact.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Ze heeft veel contact met amerikanen dus dat komt pas laat op gang, dus voor 7 uur vertrekken komt er dan bijna nooit van. Maar de baas vindt dat iedereen wel om half 9 aanwezig moet zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soort plichtsbesef. Zit bij mij ook in de familie, al heeft het mij een beetje overgeslagen denk ik.
Het gaat er dan vaak om dat iemand iets extra's gaat doen, boven wat er formeel verwacht wordt, om de effecten van een structureel probleem te verlichten, symptoombestrijding dus inderdaad.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:13 schreef Allures het volgende:
[..]
maar dat is toch je baan? Hier krijg je gewoon op je flinker als je dat niet doet
Behalve als je er al lang werkt en ze het niet van je verwachten. Dan krijg je 'ja dat is Henk, Henk doet dat niet' en dan wordt er van mij verwacht dat ik Henk zijn gat ook ff dicht loop
Dat tijdsverschil is echt kut, merk ik ook. Alles duurt tien keer zo lang en als ik dan eens stop en de pc uitzet op standby zet, beginnen de Amerikanen te mailen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze heeft veel contact met amerikanen dus dat komt pas laat op gang, dus voor 7 uur vertrekken komt er dan bijna nooit van. Maar de baas vindt dat iedereen wel om half 9 aanwezig moet zijn.
Ah ja, als je met westkust VS werkt ben je wel de sjaak.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze heeft veel contact met amerikanen dus dat komt pas laat op gang, dus voor 7 uur vertrekken komt er dan bijna nooit van. Maar de baas vindt dat iedereen wel om half 9 aanwezig moet zijn.
quote:
Beter dan die met India, in hun beste Engelsquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:17 schreef STING het volgende:
Liever met collega's in de US samenwerken dan in Australië, conf calls om 7:00
Tijdje terug een conference call proberen te plannen tussen Hong Kong, Amsterdam, Londen en LA. Hopeloos.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:17 schreef STING het volgende:
Liever met collega's in de US samenwerken dan in Australië, conf calls om 7:00
Ik heb t geluk dat ik iN Europa zit, maar mijn collega's zitten dus in China, Maleisie, Singapore.... en de USA. Nou probeer dan maar eens een team-meeting te plannenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:16 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ah ja, als je met westkust VS werkt ben je wel de sjaak.
Normaal toch zeker 6 x 10?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe is dat een dag minder werken?
Oh ja, vreselijk. Een keer meegemaakt toen ik op een nieuwe afdeling zat dat we een video conference hadden met India en ik verstond er echt helemaal niets van. Ik hoopte er toen op dat m'n toenmalige manager die er al veel langer zat het wel allemaal had verstaan en ik hem kon vragen waar het over ging. Bleek dat hij er ook weinig van had verstaanquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Beter dan die met India, in hun beste Engels
hier komt gewoon elk jaar minder geld binnen maar wat gedaan moet worden blijft het zelfde. Dus moet je in minder tijd het zelfde doen als het jaar er voorquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef STING het volgende:
[..]
Het gaat er dan vaak om dat iemand iets extra's gaat doen, boven wat er formeel verwacht wordt, om de effecten van een structureel probleem te verlichten, symptoombestrijding dus inderdaad.
Maar het is ook zo natuurlijk dat in sommige gevallen mensen weinig keuze hebben, omdat het anders als werkweigering wordt gezien. Het hangt dus wel een beetje van de context af ja.
Ja, die zijn idd echt fijnquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:17 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Tijdje terug een conference call proberen te plannen tussen Hong Kong, Amsterdam, Londen en LA. Hopeloos.
Ik heb ze minimaal 1x in de 2 wekenquote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:19 schreef STING het volgende:
[..]
Oh ja, vreselijk. Een keer meegemaakt toen ik op een nieuwe afdeling zat dat we een video conference hadden met India en ik verstond er echt helemaal niets van. Ik hoopte er toen op dat m'n toenmalige manager die er al veel langer zat het wel allemaal had verstaan en ik hem kon vragen waar het over ging. Bleek dat hij er ook weinig van had verstaan
Jij liever dan ikquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb ze minimaal 1x in de 2 weken
Het scheelt dan wel als ze al geplanned staan en iedereen eraan gewend isquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb ze minimaal 1x in de 2 weken
Kuala Lumpurquote:
Ik mag alleen overwerken in opdracht. En uren werken, maar die niet schrijven is ook niet de bedoeling. Dus om een deadline te halen geef ik mezelf gewoon tijd voor tijd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:13 schreef Allures het volgende:
[..]
maar dat is toch je baan? Hier krijg je gewoon op je flikker als je dat niet doet
Behalve als je er al lang werkt en ze het niet van je verwachten. Dan krijg je 'ja dat is Henk, Henk doet dat niet' en dan wordt er van mij verwacht dat ik Henk zijn gat ook ff dicht loop
Jij werkt toch op de boerderie?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik mag alleen overwerken in opdracht. En uren werken, maar die niet schrijven is ook niet de bedoeling. Dus om een deadline te halen geef ik mezelf gewoon tijd voor tijd.
Voor mij om 15:00 in de middag, om de week op dinsdag.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:22 schreef STING het volgende:
[..]
Het scheelt dan wel als ze al geplanned staan en iedereen eraan gewend is
Hoe laat is die call dan?
"Can we re-schedule?"quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:22 schreef STING het volgende:
[..]
Het scheelt dan wel als ze al geplanned staan en iedereen eraan gewend is
Hoe laat is die call dan?
Weekje naar Bangalore.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:23 schreef STING het volgende:
In m'n volgende rol moet ik mogelijk weer met India samenwerken, gelukkig zijn de developers nog wel onshore, maar ik vrees dat straks dat iemand weer een bepaalde cost target heeft en dan met een 'slim' idee komt
Als die meetings nou niet gebeuren kan er gewerkt worden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:19 schreef Allures het volgende:
[..]
hier komt gewoon elk jaar minder geld binnen maar wat gedaan moet worden blijft het zelfde. Dus moet je in minder tijd het zelfde doen als het jaar er voor
Dit jaar hebben ze iets nieuws. Nu moeten we allemaal mee denken over hoe we minder kunnen doen. Alleen mag het geen geld kosten en we kunnen ook geen taken schrappen
Dus het enige effect wat ik tot nu toe merk is meer meetings om te concluderen dat het gewoon niet kan
Vroeger thuis jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:23 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Jij werkt toch op de boerderie?
Snap het ja, dan heb je bijna haast gewoon geen keuze, anders dan opstappen, maar dat doe je natuurlijk ook niet zomaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:19 schreef Allures het volgende:
[..]
hier komt gewoon elk jaar minder geld binnen maar wat gedaan moet worden blijft het zelfde. Dus moet je in minder tijd het zelfde doen als het jaar er voor
Dit jaar hebben ze iets nieuws. Nu moeten we allemaal mee denken over hoe we minder kunnen doen. Alleen mag het geen geld kosten en we kunnen ook geen taken schrappen
Dus het enige effect wat ik tot nu toe merk is meer meetings om te concluderen dat het gewoon niet kan
Oh ja, dat gebeurt ook hier ookquote:
het is een cao ding dus dan kan ik gewoon ergens anders gaan vergaderen. Dus daar schiet je niks mee opquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:24 schreef STING het volgende:
[..]
Snap het ja, dan heb je bijna haast gewoon geen keuze, anders dan opstappen, maar dat doe je natuurlijk ook niet zomaar.
Ik ga me na een half uur gewoon vervelen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:25 schreef MissMSX het volgende:
Meetings zijn wel de pest ja. Je hebt er vaak geen kont aan
Gewoon in de deuropening tussen vrijmibo en call.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:26 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik vind m'n maandelijkse call tot 18:00 op vrijdag wel vervelend genoeg.
Hier hebben we er 1, de standup. 15 minuten en geen seconde langer. Al zijn we meestal na 10 minuten of nog korter al klaar. En voor de rest werken we gewoon door of hebben we bureau-bijeenkomsten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:25 schreef MissMSX het volgende:
Meetings zijn wel de pest ja. Je hebt er vaak geen kont aan
Vanaf t terras, met je pilsje op skype.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Gewoon in de deuropening tussen vrijmibo en call.
Ook dat ja, na 17:00 gewoon geen meeting of calls. Kom op zegquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:26 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik vind m'n maandelijkse call tot 18:00 op vrijdag wel vervelend genoeg.
Skol!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vanaf t terras, met je pilsje op skype.
Ergste was dat we een sprint review hadden en alle betrokkenen hadden uitgenodigd. Die hadden de meeting ook allemaal geaccepteerd. Zitten we daar, trots om te laten zien wat we bereikt en opgeleverd hadden, komt er niemandquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:27 schreef STING het volgende:
[..]
Ik ga me na een half uur gewoon vervelen.
Bureaumeetings zijn helemaal armoede. Lekker je collega's van hun werk houden met je meetingquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hier hebben we er 1, de standup. 15 minuten en geen seconde langer. Al zijn we meestal na 10 minuten of nog korter al klaar. En voor de rest werken we gewoon door of hebben we bureau-bijeenkomsten.
Fijn jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ergste was dat we een sprint review hadden en alle betrokkenen hadden uitgenodigd. Die hadden de meeting ook allemaal geaccepteerd. Zitten we daar, trots om te laten zien wat we bereikt en opgeleverd hadden, komt er niemand
True, al duurt het nooit langer dan een minuut of 5. En meestal gaat het ook over waar ik op dat moment mee bezig ben. Dus heel storend is het niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bureaumeetings zijn helemaal armoede. Lekker je collega's van hun werk houden met je meeting
Gebeurt hier ook wel eens. Conference call en dan komt een collega "kan ik niet bij jou zitten en dat je m op speaker zet"? Nee, rot op.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bureaumeetings zijn helemaal armoede. Lekker je collega's van hun werk houden met je meeting
Wel als je collega elke 10 minuten een meeting heeft van 5 minuten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
True, al duurt het nooit langer dan een minuut of 5. En meestal gaat het ook over waar ik op dat moment mee bezig ben. Dus heel storend is het niet.
Ja dat dus. Vooral toen ik voor 3 releases de UAT's moest organiseren etc. Tijd zat van te voren, duurde per release een week en iedereen wist ervan; datum, wat te testen, etc. Fast-forward naar de UAT: ik ben meer bezig geweest iedereen achter de vodden te zitten dan daadwerkelijk UAT's begeleid te hebbenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:30 schreef STING het volgende:
[..]
Fijn ja
Scrum rituals vind ik prima, zolang het het gezond verstand maar niet overruled en dat zie ik nu net even te vaak gebeuren.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:31 schreef MissMSX het volgende:
Heilige scrumgraal
Oude wijn in nieuwe (lekke) zakken.
Social awkwardnessquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook wel eens. Conference call en dan komt een collega "kan ik niet bij jou zitten en dat je m op speaker zet"? Nee, rot op.
Dat is kut ja, alleen heb ik dat nog niet zo erg vaak meegemaakt. Meestal duiken ze een aparte ruimte in.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:32 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wel als je collega elke 10 minuten een meeting heeft van 5 minuten.
Of als je in een kantoortuin zit waar er continue vergaderd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |