Waar ik werk hangt dat niet samen. Het percentage wat er bij komt in de cao komt dan altijd nog weer bovenop je salaris na beoordeling.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:34 schreef Lingue het volgende:
Vraagje
Een CAO verhoging staat dit normaliter los van een eventuele verhoging nav een beoordelingsgesprek?
Achtergrond voor de nieuwsgierigen:
Goede beoordeling gehad, gehoord welke verhoging daar aan vast zit.
Nu zijn de cao onderhandelingen rond en is er een akkoord bereikt over de salarissen van 2019 en 2020 waar een percentage aan hangt.
Hangen die cao wijzigingen samen met je eventuele beoordeling?
Dat idee had ik altijd ook. Maar nu lijkt het niet zo te zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waar ik werk hangt dat niet samen. Het percentage wat er bij komt in de cao komt dan altijd nog weer bovenop je salaris na beoordeling.
Nouja, in mijn geval zijn alle salarissen in de cao vastgelegd. Na een goede beoordeling ga je dan een x aantal treden in de schaal omhoog. Als de bedragen in de cao wijzigen, blijft de trede en schaal wel gelijk, maar verandert het bedrag wat daarbij hoort door de percentuele stijging. Logisch dat je dus die stijging dan krijgt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:40 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat idee had ik altijd ook. Maar nu lijkt het niet zo te zijn.
Vandaar mijn vraag of ik het misschien verkeerd zie....
Ik snap dat zij dat willen. Eerst 3 en dan 4 (of omgekeerd) heeft jouw voorkeur. Dat lijkt mij ook logisch. Maar is de cao wel van toepassing verklaard?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:56 schreef Lingue het volgende:
Het rare is... officieel heb ik geen cao maar ze willen mee met de afspraken vd cao van een andere bv zoals staat opgeschreven.
Daarnaast valt mijn loon wel al buiten de loonschaal. Maakt dat nog wat uit.
Even wat getallen...
Beoordelingsverhoging is 3%
Cao salarisverhoging is 4%
Nu willen ze de 3% terugdraaien en 4% geven want daar is een ovk voor van onze andere bv die ze willen opvolgen.
Afhankelijk van hoe de verhoging geformuleerd is, zou dit ook waar kunnen zijn, jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Als je al buiten de loonschaal valt denk ik dat dit wel kan... want alleen de schaal is cao technisch verhoogt en niet wat daarbuiten zit
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3 per januari en nog eens 4 per februari.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Lingue het volgende:
Er is op papier:
Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
Nu werd er gecommuniceerd:
Nieuw cao akkoord bereikt voor 4% verhoging voor salarissen. Per 1 februari.
Wij hebben geen cao maar willen dit oom opvolgen. 3% wordt teruggedraaid en per feb wordt 4% toegepast.
Niets anders beschreven.
Dan zou ik zeggen dat je 3 + 4% behoort te krijgen. Lid van de bond?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Lingue het volgende:
Er is op papier:
Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
Nu werd er gecommuniceerd:
Nieuw cao akkoord bereikt voor 4% verhoging voor salarissen. Per 1 februari.
Wij hebben geen cao maar willen dit oom opvolgen. 3% wordt teruggedraaid en per feb wordt 4% toegepast.
Niets anders beschreven.
Grappig, ik lees letterlijk dat de 3% wordt teruggedraaid en dat het 4% wordt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3 per januari en nog eens 4 per februari.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:36 schreef Peter het volgende:
Waar staat dat deze cao voor jou gevolgd wordt?
In je contract? In een mail?
Ja, dat lees ik ook. Dat is kennelijk de bedoeling van TS' werkgever. Maar ik zou niet weten waarom dat legitiem is. De individuele prestatiebeoordeling die TS is toegezegd is 3 procent, de collectieve beoordeling die aan alle collega's wordt toegekend is 4 procent. Waarom zou de werkgever de individuele toezegging terug mogen draaien en inruilen voor een collectieve, die niets per het presteren van TS te maken heeft? Met andere woorden, waarom zou TS geen recht hebben op beide verhogingen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:55 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Grappig, ik lees letterlijk dat de 3% wordt teruggedraaid en dat het 4% wordt.
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat het bedrijf voorheen geen CAO volgde.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, dat lees ik ook. Dat is kennelijk de bedoeling van TS' werkgever. Maar ik zou niet weten waarom dat legitiem is. De individuele prestatiebeoordeling die TS is toegezegd is 3 procent, de collectieve beoordeling die aan alle collega's wordt toegekend is 4 procent. Waarom zou de werkgever de individuele toezegging terug mogen draaien en inruilen voor een collectieve, die niets per het presteren van TS te maken heeft? Met andere woorden, waarom zou TS geen recht hebben op beide verhogingen?
Maar het zijn twee verschillende verhogingen, een individuele op basis van presenteren, de ander collectief (kennelijk om marktconform te gaan of blijven betalen). Waarom zou die tweede de eerste vervangen - dat is mij niet duidelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:22 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat het bedrijf voorheen geen CAO volgde.
De werkgever wilde zelf een verhoging geven van 3%. Nu heeft het bedrijf besloten een CAO te volgen waar 4% in staat en dus krijgt TS in plaats van 3% nu de 4%.
Dit lijkt mij ook, ja.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3% per januari en nog eens 4% per februari.
Dat is net hoe je het leest.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar het zijn twee verschillende verhogingen, een individuele op basis van presenteren, de ander collectief (kennelijk om marktconform te gaan of blijven betalen). Waarom zou die tweede de eerste vervangen - dat is mij niet duidelijk.
Ik zie hier niet staan dat hij een verhoging krijgt omdat hij een goede beoordeling heeft gekregen. Zolang wij de volledige tekst niet weten is dat gissen.quote:Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |