Waar ik werk hangt dat niet samen. Het percentage wat er bij komt in de cao komt dan altijd nog weer bovenop je salaris na beoordeling.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:34 schreef Lingue het volgende:
Vraagje
Een CAO verhoging staat dit normaliter los van een eventuele verhoging nav een beoordelingsgesprek?
Achtergrond voor de nieuwsgierigen:
Goede beoordeling gehad, gehoord welke verhoging daar aan vast zit.
Nu zijn de cao onderhandelingen rond en is er een akkoord bereikt over de salarissen van 2019 en 2020 waar een percentage aan hangt.
Hangen die cao wijzigingen samen met je eventuele beoordeling?
Dat idee had ik altijd ook. Maar nu lijkt het niet zo te zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waar ik werk hangt dat niet samen. Het percentage wat er bij komt in de cao komt dan altijd nog weer bovenop je salaris na beoordeling.
Nouja, in mijn geval zijn alle salarissen in de cao vastgelegd. Na een goede beoordeling ga je dan een x aantal treden in de schaal omhoog. Als de bedragen in de cao wijzigen, blijft de trede en schaal wel gelijk, maar verandert het bedrag wat daarbij hoort door de percentuele stijging. Logisch dat je dus die stijging dan krijgt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:40 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat idee had ik altijd ook. Maar nu lijkt het niet zo te zijn.
Vandaar mijn vraag of ik het misschien verkeerd zie....
Ik snap dat zij dat willen. Eerst 3 en dan 4 (of omgekeerd) heeft jouw voorkeur. Dat lijkt mij ook logisch. Maar is de cao wel van toepassing verklaard?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:56 schreef Lingue het volgende:
Het rare is... officieel heb ik geen cao maar ze willen mee met de afspraken vd cao van een andere bv zoals staat opgeschreven.
Daarnaast valt mijn loon wel al buiten de loonschaal. Maakt dat nog wat uit.
Even wat getallen...
Beoordelingsverhoging is 3%
Cao salarisverhoging is 4%
Nu willen ze de 3% terugdraaien en 4% geven want daar is een ovk voor van onze andere bv die ze willen opvolgen.
Afhankelijk van hoe de verhoging geformuleerd is, zou dit ook waar kunnen zijn, jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Als je al buiten de loonschaal valt denk ik dat dit wel kan... want alleen de schaal is cao technisch verhoogt en niet wat daarbuiten zit
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3 per januari en nog eens 4 per februari.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Lingue het volgende:
Er is op papier:
Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
Nu werd er gecommuniceerd:
Nieuw cao akkoord bereikt voor 4% verhoging voor salarissen. Per 1 februari.
Wij hebben geen cao maar willen dit oom opvolgen. 3% wordt teruggedraaid en per feb wordt 4% toegepast.
Niets anders beschreven.
Dan zou ik zeggen dat je 3 + 4% behoort te krijgen. Lid van de bond?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Lingue het volgende:
Er is op papier:
Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
Wij hebben geen cao maar willen dit oom opvolgen. 3% wordt teruggedraaid en per feb wordt 4% toegepast.
Niets anders beschreven.
Grappig, ik lees letterlijk dat de 3% wordt teruggedraaid en dat het 4% wordt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3 per januari en nog eens 4 per februari.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:36 schreef Peter het volgende:
Waar staat dat deze cao voor jou gevolgd wordt?
In je contract? In een mail?
Ja, dat lees ik ook. Dat is kennelijk de bedoeling van TS' werkgever. Maar ik zou niet weten waarom dat legitiem is. De individuele prestatiebeoordeling die TS is toegezegd is 3 procent, de collectieve beoordeling die aan alle collega's wordt toegekend is 4 procent. Waarom zou de werkgever de individuele toezegging terug mogen draaien en inruilen voor een collectieve, die niets per het presteren van TS te maken heeft? Met andere woorden, waarom zou TS geen recht hebben op beide verhogingen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:55 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Grappig, ik lees letterlijk dat de 3% wordt teruggedraaid en dat het 4% wordt.
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat het bedrijf voorheen geen CAO volgde.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, dat lees ik ook. Dat is kennelijk de bedoeling van TS' werkgever. Maar ik zou niet weten waarom dat legitiem is. De individuele prestatiebeoordeling die TS is toegezegd is 3 procent, de collectieve beoordeling die aan alle collega's wordt toegekend is 4 procent. Waarom zou de werkgever de individuele toezegging terug mogen draaien en inruilen voor een collectieve, die niets per het presteren van TS te maken heeft? Met andere woorden, waarom zou TS geen recht hebben op beide verhogingen?
Maar het zijn twee verschillende verhogingen, een individuele op basis van presenteren, de ander collectief (kennelijk om marktconform te gaan of blijven betalen). Waarom zou die tweede de eerste vervangen - dat is mij niet duidelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:22 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat het bedrijf voorheen geen CAO volgde.
De werkgever wilde zelf een verhoging geven van 3%. Nu heeft het bedrijf besloten een CAO te volgen waar 4% in staat en dus krijgt TS in plaats van 3% nu de 4%.
Dit lijkt mij ook, ja.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen voor jou dus 3% per januari en nog eens 4% per februari.
Dat is net hoe je het leest.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar het zijn twee verschillende verhogingen, een individuele op basis van presenteren, de ander collectief (kennelijk om marktconform te gaan of blijven betalen). Waarom zou die tweede de eerste vervangen - dat is mij niet duidelijk.
Ik zie hier niet staan dat hij een verhoging krijgt omdat hij een goede beoordeling heeft gekregen. Zolang wij de volledige tekst niet weten is dat gissen.quote:Je beoordeling is goed. We bevestigen hier onder de arbeidsvoorwaarden per 1 jan 2019 die voor mij van toepassing zijn. (Dit is die 3%)
Het verband tussen de beoordeling en de verhoging van 3 procent nam ik aan op basis van het volgende:quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:32 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat is net hoe je het leest.
[..]
Ik zie hier niet staan dat hij een verhoging krijgt omdat hij een goede beoordeling heeft gekregen. Zolang wij de volledige tekst niet weten is dat gissen.
Laat ik het anders stellen, heeft iedereen in het bedrijf 3% gekregen of alleen TS?
Beoordelingsgesprek lijkt me individueel.quote:Een CAO verhoging staat dit normaliter los van een eventuele verhoging nav een beoordelingsgesprek?
Suggereert m.i. een verband.quote:Achtergrond voor de nieuwsgierigen:
Goede beoordeling gehad, gehoord welke verhoging daar aan vast zit
Bij ons niet. Oftewel, ik krijg de indexatie vanuit de CAO en in aanvulling daarop, krijgen we een prestatieverhoging.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:34 schreef Lingue het volgende:
Vraagje
Een CAO verhoging staat dit normaliter los van een eventuele verhoging nav een beoordelingsgesprek?
Achtergrond voor de nieuwsgierigen:
Goede beoordeling gehad, gehoord welke verhoging daar aan vast zit.
Nu zijn de cao onderhandelingen rond en is er een akkoord bereikt over de salarissen van 2019 en 2020 waar een percentage aan hangt.
Hangen die cao wijzigingen samen met je eventuele beoordeling?
CAO volgend, dat is vrij normaal. Zo werken wij ook. En toevallig speelt bij ons deze discussie ook. Wat is een OVK?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:56 schreef Lingue het volgende:
Het rare is... officieel heb ik geen cao maar ze willen mee met de afspraken vd cao van een andere bv zoals staat opgeschreven.
Daarnaast valt mijn loon wel al buiten de loonschaal. Maakt dat nog wat uit.
Even wat getallen...
Beoordelingsverhoging is 3%
Cao salarisverhoging is 4%
Nu willen ze de 3% terugdraaien en 4% geven want daar is een ovk voor van onze andere bv die ze willen opvolgen.
Dat lees ik ook, en dat is precies de aanvliegroute die mijn werkgever wil toepassen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:55 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Grappig, ik lees letterlijk dat de 3% wordt teruggedraaid en dat het 4% wordt.
Omdat de stijging niet te verantwoorden is in het budget misschien? Loonkosten zijn doorgaans een enorme kostenpost, een procentuele stijging van 7% in plaats van 4% is mogelijk financiëel geen optie voor deze werkgever.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar het zijn twee verschillende verhogingen, een individuele op basis van presenteren, de ander collectief (kennelijk om marktconform te gaan of blijven betalen). Waarom zou die tweede de eerste vervangen - dat is mij niet duidelijk.
Ik snap het belang voor de werkgever wel, uiteraard, maar afhankelijk van de exact gemaakte afspraken, had hij dat eerder moeten bedenken. Gedane toezeggingen terugdraaien is niet chic, zeg maar.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat de stijging niet te verantwoorden is in het budget misschien? Loonkosten zijn doorgaans een enorme kostenpost, een procentuele stijging van 4% in plaats van 7% is mogelijk financiëel geen optie voor deze werkgever.
Oh jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik snap het belang voor de werkgever wel, uiteraard, maar afhankelijk van de exact gemaakte afspraken, had hij dat eerder moeten bedenken. Gedane toezeggingen terugdraaien is niet chic, zeg maar.
Oh en de percentages in je post staan denk ik verkeerd om...
Klopt, maar dat is een keuze. Als ze TS een individuele verhoging toekennen terwijl ze weten of kunnen weten dat er nog een cao-verhoging aan kan komen, die ze gaan volgen, dan is dat toch het risico van werkgever.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh jaje hebt gelijk.
De werkgever is natuurlijk afhankelijk van de CAO onderhandelingen, waarop zij zelf weinig invloed kunnen uitoefenen.
Klopt, maar ze kunnen er ook voor kiezen om de CAO niet meer te volgen natuurlijk en alleen de performance verhoging toe te passen. Geen CAO risico's meer, weg zekerheid voor de werknemers.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:48 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een keuze. Als ze TS een individuele verhoging toekennen terwijl ze weten of kunnen weten dat er nog een cao-verhoging aan kan komen, die ze gaan volgen, dan is dat toch het risico van werkgever.
Disclaimer: aannemende dat die 3 procent dus een individuele verhoging op basis van presteren is (zoals ik het lees wel) en die 4 procent een collectieve verhoging (zeker, want cao-verhoging)
Voor de toekomst wellicht, maar voor nu niet. En ook niet als in de arbeidsovereenkomst overeengekomen is dat de cao (voor waar het salaris ontwikkeling betreft) een specifieke cao volgt (tenzij wijzigingsbeding en dan nog niet zomaar).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, maar ze kunnen er ook voor kiezen om de CAO niet meer te volgen natuurlijk en alleen de performance verhoging toe te passen. Geen CAO risico's meer, weg zekerheid voor de werknemers.
Hebben jullie een OR en is die akkoord met zo'n vreemde manier van beoordelen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:58 schreef Lingue het volgende:
Even kort:
eerste verhoging betreft beoordelingsverhoging zoals gecommuniceerd naar mij als medewerker. Maar achteraf blijkt/lijkt dit een CAO verhoging.
Beoordelingssysteem is 1-5.
Mensen met score 3-5 zijn beoordeeld op 4% verhoging
Mensen met score 1-2 zijn beoordeeld op 1% verhoging
Beiden worden nu gecorrigeerd ivm het mee willen volgen van de cao wijziging salaris van andere BV's van de groep.
Er is dus verkeerd gecommuniceerd over de verhoging van Januari wat een beoordelingsverhoging zou zijn (zo gecommuniceerd) en nu dus een CAO verhoging (cao opvolging van de andere BV want zelf geen CAO).
En er is dus geen beoordelingsverhoging lijkt nu achteraf. Wat ook weer raar is want wat houdt die beoordelingscyclus dan nog in behalve dossieropbouw als je onder presteert.
Ja hebben we. En misschien ga ik die in een onofficieel gesprek wel even om een mening vragen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben jullie een OR en is die akkoord met zo'n vreemde manier van beoordelen?
Klinkt nu alsof ze terugkomen op hun eerdere besluit. En dat is vreemd.
3% verhoging door je neus boren is nogal een bedrag de komende jaren..quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:31 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja hebben we. En misschien ga ik die in een onofficieel gesprek wel even om een mening vragen.
Maar ik weet ff niet of ik zin heb in deze discussie. Wat ga ik ermee winnen? Gezeik met mn werkgever en netjes in gesprek gaan zal uiteindelijk ook resulteren in aanhoren dat ze het fout gedaan hebben. Iets opleveren zal het toch niet.
Er gaat wel meer mis daar op de werkvloer...
Maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het raar vindt.
Ja dat snap ik. Maar de kans dat ik dat ga krijgen (4+3%) is niet zo groot. En om dan een goede verstandhouding op t spel te zetten terwijl ik toch al op zoek ben naar iets anders.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 21:41 schreef Peter het volgende:
[..]
3% verhoging door je neus boren is nogal een bedrag de komende jaren..
Waarom dat laten schieten als je toch verder aan het kijken bent?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 21:57 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar de kans dat ik dat ga krijgen (4+3%) is niet zo groot. En om dan een goede verstandhouding op t spel te zetten terwijl ik toch al op zoek ben naar iets anders.
Dat lijkt me wat aan de late kantquote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:58 schreef Lingue het volgende:
Even kort:
eerste verhoging betreft beoordelingsverhoging zoals gecommuniceerd naar mij als medewerker. Maar achteraf blijkt/lijkt dit een CAO verhoging.
Waarom is die kans niet zo groot? Dat hebben ze toch schriftelijk laten weten? Ik zou ervoor gaan. Het is puur zakelijk. En wie weet hoe lang het eventueel nog duurt voor je een nieuwe baan hebt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 21:57 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar de kans dat ik dat ga krijgen (4+3%) is niet zo groot. En om dan een goede verstandhouding op t spel te zetten terwijl ik toch al op zoek ben naar iets anders.
Je kan altijd vragen wat je zou moeten doen om voor een extra salarisverhoging in aanmerking te komen. En dan met die feedback aan de slag gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 21:57 schreef Lingue het volgende:
[..]
Hoezo extra verhoging, TS heeft er net twee toegezegd gekregen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan altijd vragen wat je zou moeten doen om voor een extra salarisverhoging in aanmerking te komen. En dan met die feedback aan de slag gaan.
En als ze geen verbeterpunten kunnen noemen is het natuurlijk raar als ze die verhoging niet direct geven
dat is maar de vraag omdat hij buiten de cao schaal valt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
Dus als je geen beoordeling had gehad die die 3% extra waard was dan had je per februari ook 4% extra gehad?
Wat een droeftoeters dat door de neus te boren.
Dat valt het hele bedrijf sowieso, ze volgen alleen eem ander bedrijf.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:38 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
dat is maar de vraag omdat hij buiten de cao schaal valt.
Idd In veel cao's krijg je als je aan de top van functieschaal zit wel een beoordeling, maar ondanks uitstekende prestaties geen salarisverhogingen buiten de cao verhogingen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:38 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
dat is maar de vraag omdat hij buiten de cao schaal valt.
Dan hadden ze die niet toe moeten zeggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd In veel cao's krijg je als je aan de top van functieschaal zit wel een beoordeling, maar ondanks uitstekende prestaties geen salarisverhogingen buiten de cao verhogingen.
Preciesquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan hadden ze die niet toe moeten zeggen.
Die 3% was vanwege de beoordeling, en kwam ook voor het CAO-akkoord.
De mensen die niet goed zijn beoordeeld krijgen ook die 1% extra boven op hun beoordeling erbij.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat valt het hele bedrijf sowieso, ze volgen alleen eem ander bedrijf.
Lijkt me sterk dat TS als enige haar 4% verhoging niet zou hebben gekregen als ze geen goede beoordeling had gehad.
Dan is het dus niet echt een cao verhoging, maar meer een aangepaste slecht uitgevoerde inflatiecorrectie. immers waarom zou je slecht beoordeelde mensen een procent geven?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:55 schreef Lingue het volgende:
[..]
De mensen die niet goed zijn beoordeeld krijgen ook die 1% extra boven op hun beoordeling erbij.
Ik ga dus van 3 naar 4. En mensen met een mindere beoordeling van 1 naar 2.
Ah, de 4% van de CAO wordt dus niet gevolgd?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:55 schreef Lingue het volgende:
[..]
De mensen die niet goed zijn beoordeeld krijgen ook die 1% extra boven op hun beoordeling erbij.
Ik ga dus van 3 naar 4. En mensen met een mindere beoordeling van 1 naar 2.
Jawel, maar werkgever van TS wil die in plaats van een individueel toegezegde prestatieverhoging doorvoeren.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de 4% van de CAO wordt dus niet gevolgd?
Niet alle bedrijven geven bij een slechte beoordeling géén verhoging.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan is het dus niet echt een cao verhoging, maar meer een aangepaste slecht uitgevoerde inflatiecorrectie. immers waarom zou je slecht beoordeelde mensen een procent geven?
Er is nu dus niet zozeer sprake dat je een tweede keer 4% kreeg, omdat in die cao iedereen 4% kreeg. Maar dat je 3 en 1% krijgt
Mweh. Lekker motiverend 😅quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet alle bedrijven geven bij een slechte beoordeling géén verhoging.
Dat idd.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel, maar werkgever van TS wil die in plaats van een individueel toegezegde prestatieverhoging doorvoeren.
[..]
Niet alle bedrijven geven bij een slechte beoordeling géén verhoging.
Tja, elk jaar een procentje erbij motiveert mij niet, hoor. Maar verder zijn we het denk ik eens dat op (bijvoorbeeld) een vijfpuntsschaal meer gedifferentieerd kan worden, waarbij de allerslechtste géén verhoging heeft (en de middelste de norm zou moeten zijn).quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mweh. Lekker motiverend 😅
Ja daar gaan wij het zeker over eens worden. Maar het motiverend bedoelde ik, als ts goed functioneert en dan 3% krijgt en iemand die niet functioneert 1%... Dan is gemiddeld functioneren 2%. Dat zijn nu niet direct de verschillen waar je direct echt een stap harder voor gaat zetten imho.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, elk jaar een procentje erbij motiveert mij niet, hoor. Maar verder zijn we het denk ik eens dat op (bijvoorbeeld) een vijfpuntsschaal meer gedifferentieerd kan worden, waarbij de allerslechtste géén verhoging heeft (en de middelste de norm zou moeten zijn).
welkom in het onderwijsquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tja, ik zou zeggen dat iemand met de laagste score 0% individuele verhoging krijgt en dat elke score een eigen percentage heeft. In geval van TS is iedereen op de norm, erboven en ruim erboven op 1 hoop. Dat motiveert inderdaad niet om er een stapje bij te doen:quote:Op zaterdag 23 februari 2019 11:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja daar gaan wij het zeker over eens worden. Maar het motiverend bedoelde ik, als ts goed functioneert en dan 3% krijgt en iemand die niet functioneert 1%... Dan is gemiddeld functioneren 2%. Dat zijn nu niet direct de verschillen waar je direct echt een stap harder voor gaat zetten imho.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:58 schreef Lingue het volgende:
Beoordelingssysteem is 1-5.
Mensen met score 3-5 zijn beoordeeld op 4% verhoging
Mensen met score 1-2 zijn beoordeeld op 1% verhoging
Maar niet voor iedereen dus....quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel, maar werkgever van TS wil die in plaats van een individueel toegezegde prestatieverhoging doorvoeren.
Is bij ons ook.. mensen die niet goed genoeg presteren krijgen alsnog 0,5%.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ja, want werkgever gaf aan de cao-stijging van 4 procent te volgen. Ze proberen misschien een mix up te maken van de individueel toegezegde prestatieverhoging van 3 procent (afhankelijk van score, wel voor TS) en de cao-stijging van 4 procent en tellen dat verschil in procentpunt op bij de lui met een matige individuele verhoging, waardoor die van 1 naar 2 stijgt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet voor iedereen dus....
Want wie 1 procent verhoging heeft toegezegd gekregen krijgt door het CAO-verhaal nu 2%.
Ik begrijp het niet. Dus het bedrijf volgt wel de CAO, maar niet voor alle werknemers. Dat is toch de CAO niet-volgen?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 11:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ja, want werkgever gaf aan de cao-stijging van 4 procent te volgen. Ze proberen misschien een mix up te maken van de individueel toegezegde prestatieverhoging van 3 procent (afhankelijk van score, wel voor TS) en de cao-stijging van 4 procent en tellen dat verschil in procentpunt op bij de lui met een matige individuele verhoging, waardoor die van 1 naar 2 stijgt.
TS, toevallig geen rechtsbijstandverzekering die dit dekt?
Heb je wel een goed punt. Vragen/informeren kan nooit kwaad.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:50 schreef Mickytjuh het volgende:
Nou weet je, ook al vermoed je dat het niet gaat lukken, je mag er altijd naar vragen.
Zet voor jezelf op papier wat je nu echt kwijt wil, wat je van ze wil weten én waarom je het niet vind kloppen.
Je hoeft het gesprek niet vervelend te laten voelen om toch je punt te maken.
Nou precies dit. En in mijn beoordelingsgesprek is niet eens iets genoemd dat er CAO onderhandelingen zijn die ze mogelijk willen opvolgen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan hadden ze die niet toe moeten zeggen.
Die 3% was vanwege de beoordeling, en kwam ook voor het CAO-akkoord.
Wat heeft het onderwijs hier mee van doen? Daar zijn überhaupt geen persoonlijke beoordelingen Bij mijn weten en zou een cursus individueel agenda beheer en betere beloning zijnquote:
we hebben toch echt wel beoordelingsgesprekken. En dat is toch echt wel individueel, inclusief 360 graden feedback en peer review.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat heeft het onderwijs hier mee van doen? Daar zijn überhaupt geen persoonlijke beoordelingen Bij mijn weten en zou een cursus individueel agenda beheer en betere beloning zijn
Ja en daar hangt een loonsverhoging aan vast conform cao omdat? O ja, nee dat doet het niet. Je beoordeling is normaal, al die andere onzin lekker mee stoppen. Niemand zit er op te wachten en vergroot alleen maar de gevoelde werkdruk van docenten.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:47 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
we hebben toch echt wel beoordelingsgesprekken. En dat is toch echt wel individueel, inclusief 360 graden feedback en peer review.
Zelfs leerlingen krijgen de opdracht feedback lijsten in te vullen.
ik denk dat ik jou verkeerd heb begrepen en jij mij.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja en daar hangt een loonsverhoging aan vast conform cao omdat? O ja, nee dat doet het niet. Je beoordeling is normaal, al die andere onzin lekker mee stoppen. Niemand zit er op te wachten en vergroot alleen maar de gevoelde werkdruk van docenten.
Net als andere cao banen waar je trede toch wel komt. Het ging mij er om dat als men wel belonen doet. Er dan geen "beloning" moet zijn voor mensen die het verneuken.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 23:02 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ik denk dat ik jou verkeerd heb begrepen en jij mij.
Ik ging er van uit dat jij bedoelde dat het niet bepaald motiverend was als er geen negatieve en geen positieve gevolgen waren aan je mate van functioneren.
Daarom verwees ik naar het onderwijs, waar je nog zo hard je best kan doen maar er niet voor beloond wordt.
Ja ik stond er ook van te kijken....quote:Op maandag 25 februari 2019 15:01 schreef baskick het volgende:
Het is een vijfpuntsschaal. Is 1 de beste beoordeling of 5?
Hoe kan middelste uit een vijfpuntsschaal nou niet de norm zijn? En hoe kan HR nou zeggen dat een 2 gemiddeld is? Het gemiddelde van 1+2+3+4+5 is 3.
Ligt er niets vast over de individuele beoordelingmethodiek?
Als de beoordelingen evenredig verdeeld zijn wel... voor hetzelfde geld krijgt 99% van de werknemers een 2 als beoordeling...quote:Op maandag 25 februari 2019 15:01 schreef baskick het volgende:
En hoe kan HR nou zeggen dat een 2 gemiddeld is? Het gemiddelde van 1+2+3+4+5 is 3.
Fair enough. In mijn ervaring is er altijd sprake geweest van een normaalverdeling.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als de beoordelingen evenredig verdeeld zijn wel... voor hetzelfde geld krijgt 99% van de werknemers een 2 als beoordeling...
Als die percentage vastliggen, waarom zou je daar niet aan vast kunnen houden?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:12 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja ik stond er ook van te kijken....
Ja er ligt wel iets vast. Maar de percentages die daarin benoemd worden schijn je weer niet zomaar aan vast te kunnen houden....
Een "goede" werkgever doet 3+4%, uit coulance want ze zijn niet verplicht als je niet onder cao valt. .quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Lingue het volgende:
Er is op papier:
Niets anders beschreven.
En omdat je buiten de tredes valt, geldt de beoordelingmethodiek niet? Waarom niet? En hoe strookt dat met dat je 60% buiten je schaalt kunt groeien?quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:12 schreef Lingue het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 26 februari 2019 01:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Als die percentage vastliggen, waarom zou je daar niet aan vast kunnen houden?
[/quote
Inmiddels antwoord hierop. Omdat ik buiten de salarisschaal reeda val.
Ja klopt. Dan mogen ze er van afwijken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:47 schreef baskick het volgende:
[..]
En omdat je buiten de tredes valt, geldt de beoordelingmethodiek niet? Waarom niet? En hoe strookt dat met dat je 60% buiten je schaalt kunt groeien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |