abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185151617
Hallo,

Op mijn zestiende heb ik een rekening geopend bij ABN Amro. Dat is me altijd goed bevallen. Ik woon in een groot dorp. Vrijwel alle grote banken waren er hier gevestigd. ABN Amro had tot eind vorig jaar een kantoor hier. Nu is er alleen SNS, Rabobank en ING Bank.

Gisteren kwam ik erachter dat ik voor de meest triviale zaken naar het kantoor in de stad moet. Dat in het kader van veiligheid. Er wordt goed op de centjes gelet, dat is fijn. Maar het is onhandig dat ik er steeds voor moet reizen. Ik heb geen rijbewijs en ben dus gebonden aan de grillen van het O.V. Op mijn elektrische fiets naar de stad, 16 kilometer verderop zie ik ook niet gebeuren.

Dat vind ik onhandig, want ik ben zelfstandige zonder personeel en kan niet iedere keer mijn taken opschorten omdat ik zo nodig moet reizen naar de stad. Dus wil ik liever naar een bank die nog wel een kantoor heeft hier.

Mijn moeder zit bij de Rabobank en ik vind de app vrij houtje-touwtje werken. Niet fijn, dus die valt af. SNS heb ik een zakelijke rekening, maar ik vind de app te basaal en het Internet Bankieren niet heel overzichtelijk.

Daarom is mijn oog op ING gevallen.

Mijn huidige pakket:
Privépakket 1 (betaalrekening, mobiel bankieren, internet bankieren en creditcard) - 3,40 euro per maand voor de bankrekening en 22 euro per jaar voor de creditcard
Privépakket 2 (extra betaalrekening voor buffers, mobiel bankieren en internetbankieren) - nog eens 3,40 euro per maand.

Bij ING:
Oranjepakket van 1,55. Daarbij komt 50 cent voor Mobiel Bankieren (wordt per april gratis). En dan de creditcard voor 1,45 euro per maand.
Ik wil dan weer een tweede Oranjepakket voor 1,55 euro voor mijn bufferrekening. Ik vind het fijn om een tweede rekening te hebben waar ik iets op spaar voor later. Volgens mijn adviseur levert een spaarrekening geen ruk op. Vandaar de keuze.