abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185151617
Hallo,

Op mijn zestiende heb ik een rekening geopend bij ABN Amro. Dat is me altijd goed bevallen. Ik woon in een groot dorp. Vrijwel alle grote banken waren er hier gevestigd. ABN Amro had tot eind vorig jaar een kantoor hier. Nu is er alleen SNS, Rabobank en ING Bank.

Gisteren kwam ik erachter dat ik voor de meest triviale zaken naar het kantoor in de stad moet. Dat in het kader van veiligheid. Er wordt goed op de centjes gelet, dat is fijn. Maar het is onhandig dat ik er steeds voor moet reizen. Ik heb geen rijbewijs en ben dus gebonden aan de grillen van het O.V. Op mijn elektrische fiets naar de stad, 16 kilometer verderop zie ik ook niet gebeuren.

Dat vind ik onhandig, want ik ben zelfstandige zonder personeel en kan niet iedere keer mijn taken opschorten omdat ik zo nodig moet reizen naar de stad. Dus wil ik liever naar een bank die nog wel een kantoor heeft hier.

Mijn moeder zit bij de Rabobank en ik vind de app vrij houtje-touwtje werken. Niet fijn, dus die valt af. SNS heb ik een zakelijke rekening, maar ik vind de app te basaal en het Internet Bankieren niet heel overzichtelijk.

Daarom is mijn oog op ING gevallen.

Mijn huidige pakket:
Privépakket 1 (betaalrekening, mobiel bankieren, internet bankieren en creditcard) - 3,40 euro per maand voor de bankrekening en 22 euro per jaar voor de creditcard
Privépakket 2 (extra betaalrekening voor buffers, mobiel bankieren en internetbankieren) - nog eens 3,40 euro per maand.

Bij ING:
Oranjepakket van 1,55. Daarbij komt 50 cent voor Mobiel Bankieren (wordt per april gratis). En dan de creditcard voor 1,45 euro per maand.
Ik wil dan weer een tweede Oranjepakket voor 1,55 euro voor mijn bufferrekening. Ik vind het fijn om een tweede rekening te hebben waar ik iets op spaar voor later. Volgens mijn adviseur levert een spaarrekening geen ruk op. Vandaar de keuze.

Is samen 5,05 euro in de maand. Het gaat me absoluut niet om die minieme besparing per maand of op jaarbasis. De creditcard is niet omdat ik schulden heb, maar omdat ik weleens iets van Apple koop of op reis ga. Ik vind zo'n aankoopverzekering ook wel prettig.

Verder voor mij belangrijk: Mobiel Bankieren app op iOS, mogelijkheid tot Face ID. Eventueel in de toekomst Apple Pay gebruiken.

Nu is mijn vraag: is het de overstap waard? Hoe zijn jullie ervaringen met ING Bank? En dan specifiek; bijvoorbeeld omdat je van A naar B of van B naar A bent overgestapt. Sharing is caring!
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:13:38 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185151766
Voor wat voor triviale zaken moet je zo vaak naar de stad dan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185151768
Onhandig als je steeds moet reizen? Lol

Ik ben denk ik al 10 jaar niet bij mijn bank geweest. Wat moet je er doen?
  Forum Admin donderdag 21 februari 2019 @ 18:13:47 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_185151770
Het grootste voordeel van de ING is dat je nergens een apparaatje (rabo reader heet dat toch?) voor nodig hebt om je betalingen online te regelen. Alles kan gewoon vanuit de app op je telefoon / computer.
pi_185151805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Onhandig als je steeds moet reizen? Lol

Ik ben denk ik al 10 jaar niet bij mijn bank geweest. Wat moet je er doen?
Ik ben 25. Gister een pincode kwijtgeraakt (lag uiteindelijk bij het archief van mijn ouders). Normaal kun je dan gewoon digitaal een nieuwe pas of pincode aanvragen. Maar dat doen ze niet meer, je moet er speciaal voor naar hun kantoor.

In de toekomst zijn er ook zaken die er geregeld moeten worden (die houd ik liever voor mezelf in verband met privacy).

Laten we het even houden op de ervaringen.
pi_185151831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:15 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Ik ben 25. Gister een pincode kwijtgeraakt (lag uiteindelijk bij het archief van mijn ouders). Normaal kun je dan gewoon digitaal een nieuwe pas of pincode aanvragen. Maar dat doen ze niet meer, je moet er speciaal voor naar hun kantoor.

In de toekomst zijn er ook zaken die er geregeld moeten worden (die houd ik liever voor mezelf in verband met privacy).

Oké, raar. Maargoed, ING is prima. Boeit allemaal geen reet man. Alle banken zijn hetzelfde voor jou met je lopende rekening.
pi_185151850
Ik heb trouwens rekeningen bij ING, ABN, SNS en Rabo. :@
pi_185151985
Ik vraag hier alleen om ervaringen. Een motivatie is niet nodig om de noodzaak te overtuigen. Ik wil gewoon weten wat jullie ervaringen zijn.

Dus graag even bij de zaak blijven, en niet bij allerlei andere dingen. Als ik iets niet wil vertellen, dan doe ik dat niet. Ik vraag om ervaringen, niet om een oordeel of iets wel of niet privacygevoelig is.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nizno op 21-02-2019 18:39:04 ]
pi_185152201
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het grootste voordeel van de ING is dat je nergens een apparaatje (rabo reader heet dat toch?) voor nodig hebt om je betalingen online te regelen. Alles kan gewoon vanuit de app op je telefoon / computer.
Dat kan tegenwoordig ook bij de ABN AMRO though. Eerste keer alles instellen mot met dat kastje, daarna kan alles met mobiel.
pi_185152263
quote:
Bij welke bank kan dat niet zonder kastje dan? Overal kan het tegenwoordig met de app
pi_185152324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:06 schreef Dennisweb het volgende:
Hallo,

Op mijn zestiende heb ik een rekening geopend bij ABN Amro. Dat is me altijd goed bevallen. Ik woon in een groot dorp. Vrijwel alle grote banken waren er hier gevestigd. ABN Amro had tot eind vorig jaar een kantoor hier. Nu is er alleen SNS, Rabobank en ING Bank.

Gisteren kwam ik erachter dat ik voor de meest triviale zaken naar het kantoor in de stad moet. Dat in het kader van veiligheid. Er wordt goed op de centjes gelet, dat is fijn. Maar het is onhandig dat ik er steeds voor moet reizen. Ik heb geen rijbewijs en ben dus gebonden aan de grillen van het O.V. Op mijn elektrische fiets naar de stad, 16 kilometer verderop zie ik ook niet gebeuren.

Dat vind ik onhandig, want ik ben zelfstandige zonder personeel en kan niet iedere keer mijn taken opschorten omdat ik zo nodig moet reizen naar de stad. Dus wil ik liever naar een bank die nog wel een kantoor heeft hier.

Mijn moeder zit bij de Rabobank en ik vind de app vrij houtje-touwtje werken. Niet fijn, dus die valt af. SNS heb ik een zakelijke rekening, maar ik vind de app te basaal en het Internet Bankieren niet heel overzichtelijk.

Daarom is mijn oog op ING gevallen.

Mijn huidige pakket:
Privépakket 1 (betaalrekening, mobiel bankieren, internet bankieren en creditcard) - 3,40 euro per maand voor de bankrekening en 22 euro per jaar voor de creditcard
Privépakket 2 (extra betaalrekening voor buffers, mobiel bankieren en internetbankieren) - nog eens 3,40 euro per maand.

Bij ING:
Oranjepakket van 1,55. Daarbij komt 50 cent voor Mobiel Bankieren (wordt per april gratis). En dan de creditcard voor 1,45 euro per maand.
Ik wil dan weer een tweede Oranjepakket voor 1,55 euro voor mijn bufferrekening. Ik vind het fijn om een tweede rekening te hebben waar ik iets op spaar voor later. Volgens mijn adviseur levert een spaarrekening geen ruk op. Vandaar de keuze.

Is samen 5,05 euro in de maand. Het gaat me absoluut niet om die minieme besparing per maand of op jaarbasis. De creditcard is niet omdat ik schulden heb, maar omdat ik weleens iets van Apple koop of op reis ga. Ik vind zo'n aankoopverzekering ook wel prettig.

Verder voor mij belangrijk: Mobiel Bankieren app op iOS, mogelijkheid tot Face ID. Eventueel in de toekomst Apple Pay gebruiken.

Nu is mijn vraag: is het de overstap waard? Hoe zijn jullie ervaringen met ING Bank? En dan specifiek; bijvoorbeeld omdat je van A naar B of van B naar A bent overgestapt. Sharing is caring!
Kijk eens naar Knab. Knab is alles online.
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:07:21 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_185152870
quote:

[..]

Raar verhaal. Nog nooit meegemaakt. Heb je misschien een bijzondere achtergrond?

Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken. Lees: ze vangen op jaarbasis verschrikkelijk veel rente over al die kleine beetjes betalingen. Met name in het weekend. Als ik op zaterdagavond iets overmaak, verwacht ik dat het bij de ander direct bijgeschreven wordt.

Ik bank ook bij Triodos (prive) en Bunq (ook zakelijk). Die laatste is heul snel, werkt enorm goed samen met mijn boekhouding, etc. Helemaal top, behalve dan dat ze alleen een app hebben. Triodos heeft ook zakelijk bankieren, maar nog geen ervaring mee. Vind hun doelstellingen wel positief.
Maar ga er vanuit dat in de zeer naaste toekomst er helemaal geen bankfilialen meer bestaan. Misschien als een soort flag ship ergens in de grote steden, maar meer ook niet. Zou ook echt niet weten waarom je naar een fysiek filiaal zou moeten.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

100% Eagon, bedenker van de woekerpolis. Dag geld.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_185153575
Als je het belangrijk vindt dat je langs kan blijven komen zou ik eerder voor SNS of Rabo kiezen, die hebben het meest fijnmazige kantorennetwerk/ plattelandsbanken.

en de app is een kwestie van wennen (en wat je nu handig vindt kan over een jaar juist bij een andere bank wel goed werken). de meest basale functies hebben ze allemaal wel en het aantal functies en het gebruiksgemak zal bij allen steeds groter worden. door de invoering van psd2 ben je straks ook niet meer afhankelijk van de app van de bank zelf..
pi_185153606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:07 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken. Lees: ze vangen op jaarbasis verschrikkelijk veel rente over al die kleine beetjes betalingen. Met name in het weekend. Als ik op zaterdagavond iets overmaak, verwacht ik dat het bij de ander direct bijgeschreven wordt.

Welke bank werkt dan wel buiten kantooruren? Banken zijn nu bezig met de uitrol van Instant Payments, tot het zover is, heb je bij geen enkele bank 24/7 direct overgeboekt geld. Tenzij het binnen de bank blijft (ING-ING of Rabo-Rabo bijv)

En met die rente valt het overigens ook wel mee. Das war einmal.
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:54:17 #15
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_185154251
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:31 schreef t-star het volgende:

Welke bank werkt dan wel buiten kantooruren? Banken zijn nu bezig met de uitrol van Instant Payments, tot het zover is, heb je bij geen enkele bank 24/7 direct overgeboekt geld. Tenzij het binnen de bank blijft (ING-ING of Rabo-Rabo bijv)
Als ik zakelijk overboek met ING hebben ze het morgen, als ik dat met Bunq doe, instant. Ongeacht het moment.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_185154284
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:54 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Als ik zakelijk overboek met ING hebben ze het morgen, als ik dat met Bunq doe, instant. Ongeacht het moment.
https://nos.nl/artikel/22(...)den-overgeboekt.html

Je klachten zijn straks niet meer van toepassing.
pi_185154499
Kwestie van tijd dat die andere bankkantoren ook sluiten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_185154773
quote:

[..]

Vorige week mijn prive abn pas verloren. Ik kon gewoon in de app een nieuwe aanvragen ik kon zelf in de app kiezen of ik dezelfde pincode wilde of dat ik een nieuwe wilde(die ik dan zelf kon bepalen)
Ik snap niet waarom jij helemaal naar kantoor moest.
pi_185155008
quote:

[..]

Raar verhaal. Nog nooit meegemaakt. Heb je misschien een bijzondere achtergrond?

Ik bank ook bij Triodos (prive) en Bunq (ook zakelijk). Die laatste is heul snel, werkt enorm goed samen met mijn boekhouding, etc. Helemaal top, behalve dan dat ze alleen een app hebben. Triodos heeft ook zakelijk bankieren, maar nog geen ervaring mee. Vind hun doelstellingen wel positief.
Maar ga er vanuit dat in de zeer naaste toekomst er helemaal geen bankfilialen meer bestaan. Misschien als een soort flag ship ergens in de grote steden, maar meer ook niet. Zou ook echt niet weten waarom je naar een fysiek filiaal zou moeten.

[..]

Ze verdienen verdienen geen geld op jouw overgemaakt geld de rente is immers negatief..............
pi_185155353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:17 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Ze verdienen verdienen geen geld op jouw overgemaakt geld de rente is immers negatief..............
Buiten dat. Valutering is al een tijdje verboden en dat je geld niet direct bij een ander op zijn rekening staat ligt niet aan de bank maar Equens. Kortom, een hoop borrelgelul dus.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_185155404
quote:

[..]

En wat heeft de woekerpolis te maken met een betaalrekening of een normale spaarrekening? Onder het depositostelsel. Dag geld?
pi_185155574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:30 schreef soepkoe het volgende:
Als je het belangrijk vindt dat je langs kan blijven komen zou ik eerder voor SNS of Rabo kiezen, die hebben het meest fijnmazige kantorennetwerk/ plattelandsbanken.

en de app is een kwestie van wennen (en wat je nu handig vindt kan over een jaar juist bij een andere bank wel goed werken). de meest basale functies hebben ze allemaal wel en het aantal functies en het gebruiksgemak zal bij allen steeds groter worden. door de invoering van psd2 ben je straks ook niet meer afhankelijk van de app van de bank zelf..
Psd2 is nooit een goed idee
pi_185155830
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:54 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dan moet de ontvangende bank dat ook maar net ondersteunen. En de grote banken doen dat nog niet. Van Bunq naar Rabo in het weekend? Maandagochtend ziet de Rabo-ontvanger het op zijn rekening, eerder niet.
pi_185155850
quote:

[..]

Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken.
Dat kan momenteel geen enkele bank interbancair; dus die irritatie raak je niet kwijt met een overstap.

Dat gaat men op korte termijn overigens wel verhelpen: https://www.rtlz.nl/tech/(...)aar-instant-binnen-5
pi_185159078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Buiten dat. Valutering is al een tijdje verboden en dat je geld niet direct bij een ander op zijn rekening staat ligt niet aan de bank maar Equens. Kortom, een hoop borrelgelul dus.
precies
pi_185159456
quote:
Hangt ook van je toekomstige wensen en bankpakket af. Wij hebben 3 ING- betaalrekeningen, een -hypotheek, de OIA-verzekering en een beleggingsrekening (duur). Voordeel is de korting op de hypotheekrente en de snelle overboekingen tussen de rekeningen.

De app werkt meestal 100% (soms traag bij goedkeuring overschrijving/beleggingsopdracht). De apps worden steeds "sophisticater". Dus ja, ING is een prima bank, zeker als je meerdere producten hebt.

Verder heb ik (voor privé doeleinden) een moneyou betaalrekening. Gratis en gratis pasje. Simpele app, maar werkt ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185159529
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ook gehad. Fantastisch geavanceerde app. Verder geen voordeel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185160063
Zelf privé en zakelijk ook KNAB. Bevalt goed tot nu toe. Klant geworden omdat toen rente nog het hoogst was. Is nu helaas erg laag :')
pi_185160120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:54 schreef Peejtur het volgende:
Zelf privé en zakelijk ook KNAB. Bevalt goed tot nu toe. Klant geworden omdat toen rente nog het hoogst was. Is nu helaas erg laag :')
Maar in verhouding nog steeds hoog 😂 vind de service ook top. Als je hun belt bellen ze jou terug (security). Chatten vanuit de app kan altijd en voelt natuurlijk aan (niet zoals bij sommige bedrijven allemaal losse berichten). Bij gedeelde pakketten met partner oid natuurlijk ook ideaal.
pi_185160148
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar in verhouding nog steeds hoog 😂 vind de service ook top. Als je hun belt bellen ze jou terug (security). Chatten vanuit de app kan altijd en voelt natuurlijk aan (niet zoals bij sommige bedrijven allemaal losse berichten). Bij gedeelde pakketten met partner oid natuurlijk ook ideaal.
Chat en bellen nog geen ervaring mee. Idd gedeeld pakket werkt goed.
pi_185165358
Ik zou kiezen voor bunq of knab, hoef je nooit meer naar een kantoor. Beide goede ervaring mee trouwens, bij beide ook rekeninghouder. Bunq wel iets toffer natuurlijk.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 10:02:37 #32
447051 crew  Peejtur
pi_185165508
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:54 schreef Rian. het volgende:
Ik zou kiezen voor bunq of knab, hoef je nooit meer naar een kantoor. Beide goede ervaring mee trouwens, bij beide ook rekeninghouder. Bunq wel iets toffer natuurlijk.
Waarom is Bunq toffer? Hoor er steeds vaker over.
pi_185165621
Ik snap iets niet in je verhaal. Je wilt twee priverekeningen, want die tweede rekenening wil je als bufferrekening gebruiken. Een spaarrekening voldoet dan toch prima, dan ga je toch geen kosten maken voor nog een priverekening? En nee, een spaarrekening van bijv ING levert bijna niks op, maar altijd nog wel iets. Naast dat er ook online spaarrekeningen van bijv. leaseplanbank en moneyou te openen zijn.
pi_185166396
quote:
Bij ING:
Spaarrekening levert misschien geen noemenswaardige rente op, maar is veelal gratis (bij de grootbanken mits betaalrekening bij dezelfde bank). Nog een specifieke reden dan je een tweede betaalpakket hebt en blijft overwegen? Via de app instant naar je lopende rekening, als je je buffer een keer aan moet spreken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185166810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:02 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Waarom is Bunq toffer? Hoor er steeds vaker over.
Hele chille app en over het algemeen heel goed nagedacht over zaken. Zo kan je op een pinpas met twee codes twee rekeningen benaderen; handig als je pincode afgedwongen wordt op een verre reis. Je betaald geen extra kosten op wisselkoersen. Ik zou er zeker eens naar kijken!
pi_185166957
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:06 schreef Rian. het volgende:

[..]

Hele chille app en over het algemeen heel goed nagedacht over zaken. Zo kan je op een pinpas met twee codes twee rekeningen benaderen; handig als je pincode afgedwongen wordt op een verre reis. Je betaald geen extra kosten op wisselkoersen. Ik zou er zeker eens naar kijken!
Dat is dan ook het enige verschil met Knab 😂 overigens betaal je daarvoor bij bunq meer
pi_185168356
Het verschil zit ‘m vooral in de user interface en mogelijkheden in een app. Als je scherp op de centen wil letten zit je inderdaad beter bij Knab.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:19:21 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_185168414
quote:
Maar wat eigenlijk natuurlijk hetzelfde is. Je hebt dus een reader nodig op je mobiel. Wat lastig is voor mensen zonder mobiel of die daar niet handig mee zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_185168424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:16 schreef Rian. het volgende:
Als je scherp op de centen wil letten zit je inderdaad beter bij Knab.
Nou, de hoge kosten van Knab waren voor mij reden om naar MoneYouGo over te stappen.
pi_185168444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:19 schreef Megumi het volgende:
Maar wat eigenlijk natuurlijk hetzelfde is. Je hebt dus een reader nodig op je mobiel. Wat lastig is voor mensen zonder mobiel of die daar niet handig mee zijn.
Je hebt én reader én pasje nodig. Bij ING alleen de app op de mobiel.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:22:31 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_185168474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dus net als in de oude situatie hetzelfde twee dingen. Een mobiel en de app. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_185170130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:22 schreef Megumi het volgende:
Dus net als in de oude situatie hetzelfde twee dingen. Een mobiel en de app. :')
Da's bij mij één ding. Bij de reader heb je ook je PC nog.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:46:37 #43
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_185170403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij ABN heb je voor de meeste zaken geen reader of pasje nodig, gewoon kwestie van afstellen naar je wensen.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:47:24 #44
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_185174574
Oh wat raar dat je tegenwoordig ervoor naar een kantoor moet.

Maar ik woon ook niet in een dorp dat scheelt weer. :Y
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_185174630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:47 schreef Zihuatanejo het volgende:
Oh wat raar dat je tegenwoordig ervoor naar een kantoor moet.

Maar ik woon ook niet in een dorp dat scheelt weer. :Y
Dat vond ik dus ook. Het is in het kader van de veiligheid. Dat snap ik. Maar de reden waarom de bank hier het kantoor weg heeft gehaald, was 'vergaande digitalisering'. Die digitalisering is in ieder geval niet zo ver gevorderd dat dit soort dingen op een eenvoudigere manier geregeld kunnen worden.

Die reden gaat dus niet op, het is gewoon een vorm van kostenbesparing. Inmiddels merk ik dus dat de ervaring met ING ook goed is.

@Doedezemaar: Maar daar mag je toch niet boeteloos geld af halen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dennisweb op 22-02-2019 16:58:17 ]
pi_185176119
quote:
Kun je ook instellen bij abn hoor, met een zelf ingesteld limiet.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_185176161
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:50 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Dat vond ik dus ook. Het is in het kader van de veiligheid. Dat snap ik. Maar de reden waarom de bank hier het kantoor weg heeft gehaald, was 'vergaande digitalisering'. Die digitalisering is in ieder geval niet zo ver gevorderd dat dit soort dingen op een eenvoudigere manier geregeld kunnen worden.

Die reden gaat dus niet op, het is gewoon een vorm van kostenbesparing. Inmiddels merk ik dus dat de ervaring met ING ook goed is.

@:Doedezemaar: Maar daar mag je toch niet boeteloos geld af halen?
tuurlijk mag je gewoon zonder boete je spaargeld van een spaarrekening opnemen. Of bedoel je deposito’s? Want daar moet je meestal wel de afgesproken looptijd uitzitten.
pi_185188291
quote:

bunq dus. Via de simpele bekende omweg is Apple pay nu al te gebruiken ;)

Verder alles online te regelen. Komen geen kantoren aan te pas.

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymonRK op 23-02-2019 09:27:57 ]
pi_185205071
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:22 schreef RaymonRK het volgende:

[..]

bunq dus. Via de simpele bekende omweg is Apple pay nu al te gebruiken ;)

Verder alles online te regelen. Komen geen kantoren aan te pas.
Deel deze mening!

Heb zelf Bunq Free en Knab, vind beide goed werken en overweeg om Bunq hoofdrekening te maken en Knab weg te doen.

Bunq heeft een lager service niveau dan Knab. Geloof me Knab heeft Customer Care uitgevonden (althans dat gevoel heb ik als ik aan de telefoon zit met ze).

Alleen qua prijs is Bunq Free ideaal. Neem je Premium dan kan Knab Premiu meer opleveren(7,50) muv Apple Pay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')