Ik ben 25. Gister een pincode kwijtgeraakt (lag uiteindelijk bij het archief van mijn ouders). Normaal kun je dan gewoon digitaal een nieuwe pas of pincode aanvragen. Maar dat doen ze niet meer, je moet er speciaal voor naar hun kantoor.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Onhandig als je steeds moet reizen? Lol
Ik ben denk ik al 10 jaar niet bij mijn bank geweest. Wat moet je er doen?
Oké, raar. Maargoed, ING is prima. Boeit allemaal geen reet man. Alle banken zijn hetzelfde voor jou met je lopende rekening.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:15 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Ik ben 25. Gister een pincode kwijtgeraakt (lag uiteindelijk bij het archief van mijn ouders). Normaal kun je dan gewoon digitaal een nieuwe pas of pincode aanvragen. Maar dat doen ze niet meer, je moet er speciaal voor naar hun kantoor.
In de toekomst zijn er ook zaken die er geregeld moeten worden (die houd ik liever voor mezelf in verband met privacy).
Laten we het even houden op de ervaringen.
Dat kan tegenwoordig ook bij de ABN AMRO though. Eerste keer alles instellen mot met dat kastje, daarna kan alles met mobiel.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het grootste voordeel van de ING is dat je nergens een apparaatje (rabo reader heet dat toch?) voor nodig hebt om je betalingen online te regelen. Alles kan gewoon vanuit de app op je telefoon / computer.
Bij welke bank kan dat niet zonder kastje dan? Overal kan het tegenwoordig met de appquote:Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het grootste voordeel van de ING is dat je nergens een apparaatje (rabo reader heet dat toch?) voor nodig hebt om je betalingen online te regelen. Alles kan gewoon vanuit de app op je telefoon / computer.
Kijk eens naar Knab. Knab is alles online.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:06 schreef Dennisweb het volgende:
Hallo,
Op mijn zestiende heb ik een rekening geopend bij ABN Amro. Dat is me altijd goed bevallen. Ik woon in een groot dorp. Vrijwel alle grote banken waren er hier gevestigd. ABN Amro had tot eind vorig jaar een kantoor hier. Nu is er alleen SNS, Rabobank en ING Bank.
Gisteren kwam ik erachter dat ik voor de meest triviale zaken naar het kantoor in de stad moet. Dat in het kader van veiligheid. Er wordt goed op de centjes gelet, dat is fijn. Maar het is onhandig dat ik er steeds voor moet reizen. Ik heb geen rijbewijs en ben dus gebonden aan de grillen van het O.V. Op mijn elektrische fiets naar de stad, 16 kilometer verderop zie ik ook niet gebeuren.
Dat vind ik onhandig, want ik ben zelfstandige zonder personeel en kan niet iedere keer mijn taken opschorten omdat ik zo nodig moet reizen naar de stad. Dus wil ik liever naar een bank die nog wel een kantoor heeft hier.
Mijn moeder zit bij de Rabobank en ik vind de app vrij houtje-touwtje werken. Niet fijn, dus die valt af. SNS heb ik een zakelijke rekening, maar ik vind de app te basaal en het Internet Bankieren niet heel overzichtelijk.
Daarom is mijn oog op ING gevallen.
Mijn huidige pakket:
Privépakket 1 (betaalrekening, mobiel bankieren, internet bankieren en creditcard) - 3,40 euro per maand voor de bankrekening en 22 euro per jaar voor de creditcard
Privépakket 2 (extra betaalrekening voor buffers, mobiel bankieren en internetbankieren) - nog eens 3,40 euro per maand.
Bij ING:
Oranjepakket van 1,55. Daarbij komt 50 cent voor Mobiel Bankieren (wordt per april gratis). En dan de creditcard voor 1,45 euro per maand.
Ik wil dan weer een tweede Oranjepakket voor 1,55 euro voor mijn bufferrekening. Ik vind het fijn om een tweede rekening te hebben waar ik iets op spaar voor later. Volgens mijn adviseur levert een spaarrekening geen ruk op. Vandaar de keuze.
Is samen 5,05 euro in de maand. Het gaat me absoluut niet om die minieme besparing per maand of op jaarbasis. De creditcard is niet omdat ik schulden heb, maar omdat ik weleens iets van Apple koop of op reis ga. Ik vind zo'n aankoopverzekering ook wel prettig.
Verder voor mij belangrijk: Mobiel Bankieren app op iOS, mogelijkheid tot Face ID. Eventueel in de toekomst Apple Pay gebruiken.
Nu is mijn vraag: is het de overstap waard? Hoe zijn jullie ervaringen met ING Bank? En dan specifiek; bijvoorbeeld omdat je van A naar B of van B naar A bent overgestapt. Sharing is caring!
Raar verhaal. Nog nooit meegemaakt. Heb je misschien een bijzondere achtergrond?quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:15 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Ik ben 25. Gister een pincode kwijtgeraakt (lag uiteindelijk bij het archief van mijn ouders). Normaal kun je dan gewoon digitaal een nieuwe pas of pincode aanvragen. Maar dat doen ze niet meer, je moet er speciaal voor naar hun kantoor.
100% Eagon, bedenker van de woekerpolis. Dag geld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Kijk eens naar Knab. Knab is alles online.
Welke bank werkt dan wel buiten kantooruren? Banken zijn nu bezig met de uitrol van Instant Payments, tot het zover is, heb je bij geen enkele bank 24/7 direct overgeboekt geld. Tenzij het binnen de bank blijft (ING-ING of Rabo-Rabo bijv)quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:07 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken. Lees: ze vangen op jaarbasis verschrikkelijk veel rente over al die kleine beetjes betalingen. Met name in het weekend. Als ik op zaterdagavond iets overmaak, verwacht ik dat het bij de ander direct bijgeschreven wordt.
Als ik zakelijk overboek met ING hebben ze het morgen, als ik dat met Bunq doe, instant. Ongeacht het moment.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:31 schreef t-star het volgende:
Welke bank werkt dan wel buiten kantooruren? Banken zijn nu bezig met de uitrol van Instant Payments, tot het zover is, heb je bij geen enkele bank 24/7 direct overgeboekt geld. Tenzij het binnen de bank blijft (ING-ING of Rabo-Rabo bijv)
https://nos.nl/artikel/22(...)den-overgeboekt.htmlquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:54 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Als ik zakelijk overboek met ING hebben ze het morgen, als ik dat met Bunq doe, instant. Ongeacht het moment.
Vorige week mijn prive abn pas verloren. Ik kon gewoon in de app een nieuwe aanvragen ik kon zelf in de app kiezen of ik dezelfde pincode wilde of dat ik een nieuwe wilde(die ik dan zelf kon bepalen)quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:15 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
In de toekomst zijn er ook zaken die er geregeld moeten worden (die houd ik liever voor mezelf in verband met privacy).
Laten we het even houden op de ervaringen.
Ze verdienen verdienen geen geld op jouw overgemaakt geld de rente is immers negatief..............quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:07 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Raar verhaal. Nog nooit meegemaakt. Heb je misschien een bijzondere achtergrond?
Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken. Lees: ze vangen op jaarbasis verschrikkelijk veel rente over al die kleine beetjes betalingen. Met name in het weekend. Als ik op zaterdagavond iets overmaak, verwacht ik dat het bij de ander direct bijgeschreven wordt.
Ik bank ook bij Triodos (prive) en Bunq (ook zakelijk). Die laatste is heul snel, werkt enorm goed samen met mijn boekhouding, etc. Helemaal top, behalve dan dat ze alleen een app hebben. Triodos heeft ook zakelijk bankieren, maar nog geen ervaring mee. Vind hun doelstellingen wel positief.
Maar ga er vanuit dat in de zeer naaste toekomst er helemaal geen bankfilialen meer bestaan. Misschien als een soort flag ship ergens in de grote steden, maar meer ook niet. Zou ook echt niet weten waarom je naar een fysiek filiaal zou moeten.
[..]
100% Eagon, bedenker van de woekerpolis. Dag geld.
Buiten dat. Valutering is al een tijdje verboden en dat je geld niet direct bij een ander op zijn rekening staat ligt niet aan de bank maar Equens. Kortom, een hoop borrelgelul dus.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:17 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
Ze verdienen verdienen geen geld op jouw overgemaakt geld de rente is immers negatief..............
En wat heeft de woekerpolis te maken met een betaalrekening of een normale spaarrekening? Onder het depositostelsel. Dag geld?quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:07 schreef goed_volk het volgende:
[..]
100% Eagon, bedenker van de woekerpolis. Dag geld.
Psd2 is nooit een goed ideequote:Op donderdag 21 februari 2019 19:30 schreef soepkoe het volgende:
Als je het belangrijk vindt dat je langs kan blijven komen zou ik eerder voor SNS of Rabo kiezen, die hebben het meest fijnmazige kantorennetwerk/ plattelandsbanken.
en de app is een kwestie van wennen (en wat je nu handig vindt kan over een jaar juist bij een andere bank wel goed werken). de meest basale functies hebben ze allemaal wel en het aantal functies en het gebruiksgemak zal bij allen steeds groter worden. door de invoering van psd2 ben je straks ook niet meer afhankelijk van de app van de bank zelf..
Dan moet de ontvangende bank dat ook maar net ondersteunen. En de grote banken doen dat nog niet. Van Bunq naar Rabo in het weekend? Maandagochtend ziet de Rabo-ontvanger het op zijn rekening, eerder niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:54 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Als ik zakelijk overboek met ING hebben ze het morgen, als ik dat met Bunq doe, instant. Ongeacht het moment.
Dat kan momenteel geen enkele bank interbancair; dus die irritatie raak je niet kwijt met een overstap.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:07 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Raar verhaal. Nog nooit meegemaakt. Heb je misschien een bijzondere achtergrond?
Anyway, ik zit zakelijk bij ING (zakelijk en prive), maar ga binnenkort met een nieuw bedrijf naar een nieuwe bank. Grootste irritatie: buiten kantooruren doen de servers van ING niets. Dus kunnen ze geen geld overmaken.
preciesquote:Op donderdag 21 februari 2019 20:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Buiten dat. Valutering is al een tijdje verboden en dat je geld niet direct bij een ander op zijn rekening staat ligt niet aan de bank maar Equens. Kortom, een hoop borrelgelul dus.
Hangt ook van je toekomstige wensen en bankpakket af. Wij hebben 3 ING- betaalrekeningen, een -hypotheek, de OIA-verzekering en een beleggingsrekening (duur). Voordeel is de korting op de hypotheekrente en de snelle overboekingen tussen de rekeningen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:06 schreef Dennisweb het volgende:
Nu is mijn vraag: is het de overstap waard? Hoe zijn jullie ervaringen met ING Bank? En dan specifiek; bijvoorbeeld omdat je van A naar B of van B naar A bent overgestapt. Sharing is caring!
Ook gehad. Fantastisch geavanceerde app. Verder geen voordeel.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:41 schreef investeerdertje het volgende:
Kijk eens naar Knab. Knab is alles online.
Maar in verhouding nog steeds hoog 😂 vind de service ook top. Als je hun belt bellen ze jou terug (security). Chatten vanuit de app kan altijd en voelt natuurlijk aan (niet zoals bij sommige bedrijven allemaal losse berichten). Bij gedeelde pakketten met partner oid natuurlijk ook ideaal.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:54 schreef Peejtur het volgende:
Zelf privé en zakelijk ook KNAB. Bevalt goed tot nu toe. Klant geworden omdat toen rente nog het hoogst was. Is nu helaas erg laag
Chat en bellen nog geen ervaring mee. Idd gedeeld pakket werkt goed.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar in verhouding nog steeds hoog 😂 vind de service ook top. Als je hun belt bellen ze jou terug (security). Chatten vanuit de app kan altijd en voelt natuurlijk aan (niet zoals bij sommige bedrijven allemaal losse berichten). Bij gedeelde pakketten met partner oid natuurlijk ook ideaal.
Waarom is Bunq toffer? Hoor er steeds vaker over.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:54 schreef Rian. het volgende:
Ik zou kiezen voor bunq of knab, hoef je nooit meer naar een kantoor. Beide goede ervaring mee trouwens, bij beide ook rekeninghouder. Bunq wel iets toffer natuurlijk.
Spaarrekening levert misschien geen noemenswaardige rente op, maar is veelal gratis (bij de grootbanken mits betaalrekening bij dezelfde bank). Nog een specifieke reden dan je een tweede betaalpakket hebt en blijft overwegen? Via de app instant naar je lopende rekening, als je je buffer een keer aan moet spreken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:06 schreef Dennisweb het volgende:
Bij ING:
Oranjepakket van 1,55. Daarbij komt 50 cent voor Mobiel Bankieren (wordt per april gratis). En dan de creditcard voor 1,45 euro per maand.
Ik wil dan weer een tweede Oranjepakket voor 1,55 euro voor mijn bufferrekening. Ik vind het fijn om een tweede rekening te hebben waar ik iets op spaar voor later. Volgens mijn adviseur levert een spaarrekening geen ruk op. Vandaar de keuze.
Hele chille app en over het algemeen heel goed nagedacht over zaken. Zo kan je op een pinpas met twee codes twee rekeningen benaderen; handig als je pincode afgedwongen wordt op een verre reis. Je betaald geen extra kosten op wisselkoersen. Ik zou er zeker eens naar kijken!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:02 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Waarom is Bunq toffer? Hoor er steeds vaker over.
Dat is dan ook het enige verschil met Knab 😂 overigens betaal je daarvoor bij bunq meerquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:06 schreef Rian. het volgende:
[..]
Hele chille app en over het algemeen heel goed nagedacht over zaken. Zo kan je op een pinpas met twee codes twee rekeningen benaderen; handig als je pincode afgedwongen wordt op een verre reis. Je betaald geen extra kosten op wisselkoersen. Ik zou er zeker eens naar kijken!
Maar wat eigenlijk natuurlijk hetzelfde is. Je hebt dus een reader nodig op je mobiel. Wat lastig is voor mensen zonder mobiel of die daar niet handig mee zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Nou, de hoge kosten van Knab waren voor mij reden om naar MoneYouGo over te stappen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:16 schreef Rian. het volgende:
Als je scherp op de centen wil letten zit je inderdaad beter bij Knab.
Je hebt én reader én pasje nodig. Bij ING alleen de app op de mobiel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:19 schreef Megumi het volgende:
Maar wat eigenlijk natuurlijk hetzelfde is. Je hebt dus een reader nodig op je mobiel. Wat lastig is voor mensen zonder mobiel of die daar niet handig mee zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |