Geen last van grimmige sferen in technoclubs.quote:Op zondag 17 maart 2019 12:49 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Al het uitgaan draait om WdW en in de clubs heerst altijd een grimmig sfeertje en driekwart staat de boel te scannen of zit op zijn telefoon.Ga eens dansen joh.
Ja, ik heb dus helemaal niets met techno, dus ik ben meestal wel aangewezen op die patsertenten.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:57 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Geen last van grimmige sferen in technoclubs.
Maar WdW is wel vervallen ja en in die kuttenten als Villa Thalia en Vie kwam ik toch al nooit door dat grimmige kutsfeer.
Daar moet je ook echt niet heenquote:Op zondag 17 maart 2019 14:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik heb dus helemaal niets met techno, dus ik ben meestal wel aangewezen op die patsertenten.
Bird heeft soms leuke hiphop feesten dacht ikquote:Op zondag 17 maart 2019 14:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, maar daar draaien ze tenminste wat hiphop.Klacht geopend net, ben echt gefrustreerd.
Ja, soms. Maar ik ga bijna elk weekend uit.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:46 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Bird heeft soms leuke hiphop feesten dacht ik
Onzin. Ik heb een kleine auto aan parkeerboetes moeten betalen daar, ook op dagen dat er niet gespeeld werd. Ze controleren juist bizar vaak.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)037563309707264?s=19
Normaal zie je ze nooit, maar als Feijenoord speelt weten ze de wijk opeens wel te vinden
In Vreewijk? Ik heb ze in de 6 jaar dat ik hier woon werkelijk waar nog nooit hier gezien. Buiten de speeldagen om dan.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb een kleine auto aan parkeerboetes moeten betalen daar, ook op dagen dat er niet gespeeld werd. Ze controleren juist bizar vaak.
Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag, zoveel boetes? Het is bij ons geen betaald parkeren, dus ik vraag me dan af wat er dan allemaal is gebeurdquote:Op zondag 17 maart 2019 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet nooit zo goed waar vreewijk begint, maar iig die straten die ze noemen.
Shit je hebt gelijk! Dat is het stuk voorbij het viaduct. Voor het viaduct is betaald. Daar heb ik bizar veel boetes gekregen toen ik nog een auto had.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag, zoveel boetes? Het is bij ons geen betaald parkeren, dus ik vraag me dan af wat er dan allemaal is gebeurd
Was het dan niet handiger gewoon een parkeerticket te kopen of een abonnement te nemen? Of is dit naïef?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Shit je hebt gelijk! Dat is het stuk voorbij het viaduct. Voor het viaduct is betaald. Daar heb ik bizar veel boetes gekregen toen ik nog een auto had.
Ja, maar ja dan blijf je een keertje te lang liggen en heb je 5 over 9 een boetequote:Op zondag 17 maart 2019 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Was het dan niet handiger gewoon een parkeerticket te kopen of een abonnement te nemen? Of is dit naïef?
Nooit een foto van gemaakt om het bezwaar te versterken?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben nog steeds woest over een parkeerboete die ik een jaar of 5 geleden heb gekregen
Als ik naar Feyenoord ging parkeerde ik de auto altijd met het parkeerterrein van station Lombardijen. Was altijd gratis parkeren en ruimte zat. Op een gegeven moment hadden ze in de zomerstop betaald parkeren ingevoerd daar, maar ze hadden het verkeersbord niet aangepast en de enige betaalautomaat stond echt helemaal aan het einde van het parkeerterrein waar je met de auto dus niet langs rijdt. Kortom, ik had geen flauw idee dat ik inmiddels moest gaan betalen en had een boete gekregen.
Dat is nog tot daar aan toe, maar er stonden op dat parkeerterrein iets van 200 auto's en ze hadden letterlijk alle 200 een boete omdat niemand dus betaald hadOm het nog erger te maken, alle boetes uitgeschreven op een tijdstip een paar minuten na de aftrap, dus ze hebben gewoon gewacht tot iedereen in het stadion zat en ze zeker wisten dat niemand langs zou komen tijdens het uitschrijven... Zet dan een vent bij de ingang van dat parkeerterrein neer om je te waarschuwen dat er betaald parkeren is ingevoerd ofzo
Uiteindelijk bezwaar aangetekend, maar dat was afgewezen. Wel was bij de wedstrijd een week later ineens het verkeersbord veranderd en stond er een zone betaald parkeren aangeduid
Ik word verdomme gewoon weer woest
Wat een rot eind moet je dan lopen joh! Parkeer 'm bijtijds in Vreewijk bij de Beukendaal. Ook gratis en je bent er zo.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben nog steeds woest over een parkeerboete die ik een jaar of 5 geleden heb gekregen
Als ik naar Feyenoord ging parkeerde ik de auto altijd met het parkeerterrein van station Lombardijen. Was altijd gratis parkeren en ruimte zat. Op een gegeven moment hadden ze in de zomerstop betaald parkeren ingevoerd daar, maar ze hadden het verkeersbord niet aangepast en de enige betaalautomaat stond echt helemaal aan het einde van het parkeerterrein waar je met de auto dus niet langs rijdt. Kortom, ik had geen flauw idee dat ik inmiddels moest gaan betalen en had een boete gekregen.
Dat is nog tot daar aan toe, maar er stonden op dat parkeerterrein iets van 200 auto's en ze hadden letterlijk alle 200 een boete omdat niemand dus betaald hadOm het nog erger te maken, alle boetes uitgeschreven op een tijdstip een paar minuten na de aftrap, dus ze hebben gewoon gewacht tot iedereen in het stadion zat en ze zeker wisten dat niemand langs zou komen tijdens het uitschrijven... Zet dan een vent bij de ingang van dat parkeerterrein neer om je te waarschuwen dat er betaald parkeren is ingevoerd ofzo
Uiteindelijk bezwaar aangetekend, maar dat was afgewezen. Wel was bij de wedstrijd een week later ineens het verkeersbord veranderd en stond er een zone betaald parkeren aangeduid
Ik word verdomme gewoon weer woest
Volgens mij heb ik dat destijds wel gedaan ja, maar omdat het op de site van de gemeente had gestaan, was het geen goed argument..quote:Op zondag 17 maart 2019 20:04 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Nooit een foto van gemaakt om het bezwaar te versterken?
Ik sta inmiddels alweer een aantal jaar geparkeerd op het parkeerterrein van waar vroeger het Maasstad zat. Dat is maar iets van 10 minuutjes lopen naar het stadion en je bent meestal vrij rap weg ook.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat een rot eind moet je dan lopen joh! Parkeer 'm bijtijds in Vreewijk bij de Beukendaal. Ook gratis en je bent er zo.
Als je niet into techno/raves bent is dat niet zo gek hoorquote:Op maandag 18 maart 2019 17:46 schreef Driepink het volgende:
Ik hoor jullie over BAR en mono, maar die ken ik helemaal niet?
Ik ken perron?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:57 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Als je niet into techno/raves bent is dat niet zo gek hoor
Dat is zeker niet de enige Rotterdamse technotent lolquote:
Boiler room ken ik van naam.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:04 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de enige Rotterdamse technotent lol
BAR is vrij bekend onder de ravers. Boiler Room is er zelfs geweest.
Misschien kan je Iwanius even DM'en voor z'n laatste tips.quote:Op donderdag 21 maart 2019 06:58 schreef Atta-boy het volgende:
Hoi ik woon ook in Rotterdam.
Dat lijstje met internationaal eten is niet up tot date toch hoop ik? Warung mini is een stuk lekkerder dan de kade. Bijna alle sushi lekkerder dan shabu en happy italy is nou ook niet bepaald hoogstaand Italiaans eten
Jammer van alle uitgaansgelegenheden idd. Dat hele stuk bij Annabel, biergarten enzo gaat ook weg toch?
Het hele Schieblok zou op een gegeven moment wel eens gesloopt moeten gaan worden. Maar dan moet er wel iets moois voor terug komen en dat lukt nog even niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef Breuls het volgende:
Wat gaat daar weg?
Ik weet dat de gemeente wil dat er tussen Centraal Station en Central Post nog wat gebouwd wordt, maar aan de andere kant dus ook? Of zijn er andere plannen?
Via Google zoeken op Visser (afgetreden wethouder), LSI (eigenaar van de panden) en Schieblok leveren direct wat resultaten op, ook met de plannen (voor zover die inmiddels niet verouderd zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef Breuls het volgende:
Wat gaat daar weg?
Ik weet dat de gemeente wil dat er tussen Centraal Station en Central Post nog wat gebouwd wordt, maar aan de andere kant dus ook? Of zijn er andere plannen?
Biergarten vind ik nog steeds heerlijk in de zomer hoor. Uniek in Rotterdam eigenlijk, zoiets heb je verder niet echt. Als dat weg zou gaan zou ik onwijs balenquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het hele Schieblok zou op een gegeven moment wel eens gesloopt moeten gaan worden. Maar dan moet er wel iets moois voor terug komen en dat lukt nog even niet.
Dus eerst maar even de randjes zoals het Pompenburgpark en bij het busstation opvullen.
Biergarten was het eerste jaar leuk, maar daarna al snel een grote commerciële bende geworden.
Waarom zou je op een mooie zomerdag op een andere plek als buiten bij de kaapse brouwers gaan zitten in Rotterdam. Maw wat is er zo uniek aan die biergarten.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:12 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Biergarten vind ik nog steeds heerlijk in de zomer hoor. Uniek in Rotterdam eigenlijk, zoiets heb je verder niet echt. Als dat weg zou gaan zou ik onwijs balen
Die zitten toch bij de FFF? Jammer dat ze waarschijnlijk gaan verhuizen naar noord. Was een goede boost voor zuid. Die raken we nu kwijt ten faveure van een museum. Doodzonde.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je op een mooie zomerdag op een andere plek als buiten bij de kaapse brouwers gaan zitten in Rotterdam. Maw wat is er zo uniek aan die biergarten.
Ik hoorde van iemand (die op Katendrecht woont en hopelijk accurate/actuele info heeft) dat Kaapse Brouwers naar het nieuwe gebouw naast Walhalla gaat. Dus ik vertrouw enigszins op een doorgroei van wat we daar gewend zijn, alleen wat nieuwer en anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die zitten toch bij de FFF? Jammer dat ze waarschijnlijk gaan verhuizen naar noord. Was een goede boost voor zuid. Die raken we nu kwijt ten faveure van een museum. Doodzonde.
Ik heb niet gehoord wat Breuls zegt maar wel dat het in de buurt blijft. Dus ben benieuwd waar jij jouw info vandaan hebt. Ik vind het nog steeds te dom voor woorden dat je zoiets unieks sluit voor een museum. Alsof mensen daar, afgezien van het aparte ontwerp, op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die zitten toch bij de FFF? Jammer dat ze waarschijnlijk gaan verhuizen naar noord. Was een goede boost voor zuid. Die raken we nu kwijt ten faveure van een museum. Doodzonde.
Mijn opmerking gaat over de FFF als geheel. Dus waarschijnlijk is beide correct.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb niet gehoord wat Breuls zegt maar wel dat het in de buurt blijft. Dus ben benieuwd waar jij jouw info vandaan hebt. Ik vind het nog steeds te dom voor woorden dat je zoiets unieks sluit voor een museum. Alsof mensen daar, afgezien van het aparte ontwerp, op zitten te wachten.
De inrichting van FFF is natuurlijk altijd tijdelijk bedoeld geweest. Daarom ziet het er allemaal zo provisorisch uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb niet gehoord wat Breuls zegt maar wel dat het in de buurt blijft. Dus ben benieuwd waar jij jouw info vandaan hebt. Ik vind het nog steeds te dom voor woorden dat je zoiets unieks sluit voor een museum. Alsof mensen daar, afgezien van het aparte ontwerp, op zitten te wachten.
Kaapse Maria vergeten?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
De inrichting van FFF is natuurlijk altijd tijdelijk bedoeld geweest. Daarom ziet het er allemaal zo provisorisch uit.
Maar Kaapse Brouwers niet op de Kaap zou natuurlijk wel een beetje apart zijn. Straks open Noordt een brewpub op Zuidplein.
Nee, en ik hoopte al dat niemand zo bijdehand zou zijn om die als tegenargument te geven, want dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. Het gaat om het niet meer op de Kaap zitten. Het bestaan van Kaapse Maria neemt niet het bestaan van de brewpub weg.quote:
Genoeg brouwers die niet meer op de plek zitten wat hun naam suggereert. Anyway, jammer dat er weer een rauw stukje verdwijnt. Het zal de vriendelijke bierprijzen en royale servings geen goed doen als ze verhuizen naar nieuwbouw.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:53 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee, en ik hoopte al dat niemand zo bijdehand zou zijn om die als tegenargument te geven, want dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. Het gaat om het niet meer op de Kaap zitten. Het bestaan van Kaapse Maria neemt niet het bestaan van de brewpub weg.
die Amsterdammers zijn kennelijk niets gewend.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Olcay Gülsen over de Afrikaanderwijk: het heeft wat dorps in een grote stad.
omdat ze vanalles gratis aangeboden krijgt omdat ze met hotpants en cameraploeg langs komtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Olcay Gülsen over de Afrikaanderwijk: het heeft wat dorps in een grote stad.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
omdat ze vanalles gratis aangeboden krijgt omdat ze met hotpants en cameraploeg langs komt
Ik vind het eigenlijk wel een erg leuke wijk. Heeft ook veel potentie gezien de ligging. Perfect tussen Feyenoord City, het nieuwe hart van zuid en de havens op zuid. Ook mooie hortus. Twijfel om er een (beleggings)pandje te kopen, maar moet me eerst goed inlezen in de plannen van de gemeente. Er wordt volgens mij veel afgebroken de komende jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Leuk voor een uurtje, ik ga vaak genoeg naar de markt daar. Maar om daar te wonen, vooral de plek waar die school staat, nooit. Nog niet gratis.
Als er een hoop afgebroken wordt en wat nieuws er wordt neergezet, dan zal het zeker ook opknappen. Vind het er allemaal smoezelig uitzien. Ik vond het programma wat dat betreft ook een vertekend beeld geven van de wijk; ze lieten eigenlijk alleen nieuwbouw zien, wat misschien 5% is wat er daar staat. De rest is allemaal vrij oud.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een erg leuke wijk. Heeft ook veel potentie gezien de ligging. Perfect tussen Feyenoord City, het nieuwe hart van zuid en de havens op zuid. Ook mooie hortus. Twijfel om er een (beleggings)pandje te kopen, maar moet me eerst goed inlezen in de plannen van de gemeente. Er wordt volgens mij veel afgebroken de komende jaren.
Nope idd, ik heb er ook lang vlakbij gewoond.. Is niks joh, ouwe meuk, ongezellig en grauw. Hoewel er vorig jaar wel ineens een tof hiphopfestival wasquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Leuk voor een uurtje, ik ga vaak genoeg naar de markt daar. Maar om daar te wonen, vooral de plek waar die school staat, nooit. Nog niet gratis.
Ik woon met veel plezier in deze wijk. In de Herman Costerstraat staan wel wat nieuwere woningen. De Bloemfonteinstraat wordt momenteel helemaal vernieuwd en ook voor de Tweebosbuurt zijn plannen. Maar de oudere woningen in de Afrikaanderwijk zijn helemaal niet zo slecht en zien er soms best leuk uit. Het is een heel bijzondere wijk met veel leuke eettentjes en winkeltjes. Je moet wel van hyperdiversiteit en continue drukte houden. Ik hoop eigenlijk dat er niet te veel afgebroken gaat worden maar vooral dat er iets aan zwerfvuil en het Afrikaanderpark gedaan gaat worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als er een hoop afgebroken wordt en wat nieuws er wordt neergezet, dan zal het zeker ook opknappen. Vind het er allemaal smoezelig uitzien. Ik vond het programma wat dat betreft ook een vertekend beeld geven van de wijk; ze lieten eigenlijk alleen nieuwbouw zien, wat misschien 5% is wat er daar staat. De rest is allemaal vrij oud.
Ik wil ook eens naar het katten café met mijn dochterquote:Op vrijdag 26 april 2019 00:28 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik ging vandaag met dochterlief naarhet kattencafe Pebbles op de hoogstraat.
Ging er niet heel verwachtingsvol heen.
Dochter wilde er graag heen maar ervaring leert dat koffie drinken doorgaans niet langer duurt dan 1 kop koffie.
Uiteindelijk dus 2 koppen koffie, een stukje taart en zo’n 3 uur later stonden we weer buiten.
Toch wel een heel geslaagde actie.
Behalve de 7 katten en veel pallethout-achtige banken en natuurlijk een hoop kattenspwwlgoed.. stond er namelijk ook een niet onaardig gevulde spelletjeskast.
Dus tijdje mens-erger-je-rot gespeeld.. 4 op een rij.. nog een potje qwixx dat toevallig in mn tas zat. Tussendoor regelmatig even een oortje of buikje kroelen en de middag bleek zo om.
Ik miste alleen op de terugweg die toko op de groenendaal of hoe het heet? Zat eerst netjes vlak voor de AH.. en was er altijd stikdruk.
Was er al jaren niet geweest... maar moest dus mooi wat anders eten
Reserveren is niet perse overbodige luxe... het liep aardig vol nadat wij binnen warenquote:Op vrijdag 26 april 2019 07:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik wil ook eens naar het katten café met mijn dochterFijn dat het geslaagd was.
Bedoel je papaya?quote:Op vrijdag 26 april 2019 00:28 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik ging vandaag met dochterlief naarhet kattencafe Pebbles op de hoogstraat.
Ging er niet heel verwachtingsvol heen.
Dochter wilde er graag heen maar ervaring leert dat koffie drinken doorgaans niet langer duurt dan 1 kop koffie.
Uiteindelijk dus 2 koppen koffie, een stukje taart en zo’n 3 uur later stonden we weer buiten.
Toch wel een heel geslaagde actie.
Behalve de 7 katten en veel pallethout-achtige banken en natuurlijk een hoop kattenspwwlgoed.. stond er namelijk ook een niet onaardig gevulde spelletjeskast.
Dus tijdje mens-erger-je-rot gespeeld.. 4 op een rij.. nog een potje qwixx dat toevallig in mn tas zat. Tussendoor regelmatig even een oortje of buikje kroelen en de middag bleek zo om.
Ik miste alleen op de terugweg die toko op de groenendaal of hoe het heet? Zat eerst netjes vlak voor de AH.. en was er altijd stikdruk.
Was er al jaren niet geweest... maar moest dus mooi wat anders eten
Mariocashgod! We zijn er geweestquote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:27 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Seoul Sista (Korean BBQ)
Onbeperkt (nee het is geen tokkiezaak) vlees, vis, groente etc. bestellen wat je vervolgens zelf kunt bereiden op een grillplaat aan tafel.
![]()
Ik ben er zelf vorige week nog geweest en het was wel een aanrader.
WRquote:Op zondag 9 juni 2019 12:59 schreef wielrennerdt het volgende:
Gewoon lekker naar de vrienden gaan ja toch
Niet. Zo nu en dan een timecapsule in Bird of Annabel. Als je iets anders weet, laat het me weten, want ik zoek er ook al heel lang naar.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:21 schreef TheInfamous het volgende:
Waar in Rotterdam bevinden zich de leuke hip hop clubs? Zoals Yardbird etc.
Ik bedoel de échte hip-hop uit de 90s etc, geen nederlandse troep
Aankomend weekend is Notorious in BIRD. Avond vol classic R&B en Hip Hop. Ben bij de eerste editie geweest afgelopen februari, erg leukquote:Op zondag 9 juni 2019 20:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Niet. Zo nu en dan een timecapsule in Bird of Annabel. Als je iets anders weet, laat het me weten, want ik zoek er ook al heel lang naar.
Thanks voor de tip! Misschien ga ik wel! Maar dit soort sporadische themafeestjes met goede hiphop ken ik wel. Volgens mij zijn er geen clubs meer die dit standaard elke weekend draaien, dus dat vind ik wel jammer. Tip je me als je iets weet?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef TheInfamous het volgende:
[..]
Aankomend weekend is Notorious in BIRD. Avond vol classic R&B en Hip Hop. Ben bij de eerste editie geweest afgelopen februari, erg leuk
Hier heb ik letterlijk nog niemand over gehoord, vind ik ook best knap.quote:Op maandag 10 juni 2019 15:29 schreef Gary_Oak het volgende:
Mensen bekend hier met die nieuwe club Reverse? In de Schiestraat. Voornamelijk house heb ik begrepen.
Alleen jammer dat hiphop niet zo fijn isquote:Op maandag 17 juni 2019 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Get loose festival is ook erg fijn voor hiphop
Ja, is ook pas open. Maar Rotterdam heeft wat mij betreft al genoeg techno- en houseclubs.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:28 schreef Queens het volgende:
[..]
Hier heb ik letterlijk nog niemand over gehoord, vind ik ook best knap.
Het zag er wel hoopvol uit...
Ook wel ruim genoeg hiphop, al is het dan niet de variant die jij graag wilt hebben. Ik vind het bijvoorbeeld nog steeds gaar dat Annabel enkel dertien-in-een-dozijn feestjes met hitjes of hiphop/r&b heeft. Er is al een ruim aanbod voor die muziek in de stad. Als podium voor bijvoorbeeld bands is het dan weer niet echt geschikt omdat de zaal totaal geen charme heeft, maar iets meer afwisseling kan geen kwaad.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, is ook pas open. Maar Rotterdam heeft wat mij betreft al genoeg techno- en houseclubs.Overigens net gelezen dat The Suicide Club gesloten is.
Ja, tegenwoordig is die Nederlandse mumble rap vol met autotune heel erg hip in clubs. Bizzey, Frenna en dat soort shit. Kan er wel op dansen, maar heb liever echte Amerikaanse hiphopklassiekers. En feestjes met die muziek zijn er niet veel. Als jij een club kent die vaker die hiphop draait dan die Nederlandse autotunemeuk, moet je me vooral tippen.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:15 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ook wel ruim genoeg hiphop, al is het dan niet de variant die jij graag wilt hebben. Ik vind het bijvoorbeeld nog steeds gaar dat Annabel enkel dertien-in-een-dozijn feestjes met hitjes of hiphop/r&b heeft. Er is al een ruim aanbod voor die muziek in de stad. Als podium voor bijvoorbeeld bands is het dan weer niet echt geschikt omdat de zaal totaal geen charme heeft, maar iets meer afwisseling kan geen kwaad.
Nu zul je altijd hebben dat het aanbod een afspiegeling van de vraag is, en dat dus bijvoorbeeld metal of punk een kleinere groep bedienen. Maar zoals jij zegt is het naar mijn idee vreemd dat er zóveel techno te vinden is, terwijl de populariteit ervan onder jongeren allang niet meer zo groot is als toen Perron nog in z'n eerste periode open was.
EDM is Calvin Harris en Avici meuk, dat is makkelijk te onderscheiden. De grens tussen techno en house kan soms wel wat vager zijn ja.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, tegenwoordig is die Nederlandse mumble rap vol met autotune heel erg hip in clubs. Bizzey, Frenna en dat soort shit. Kan er wel op dansen, maar heb liever echte Amerikaanse hiphopklassiekers. En feestjes met die muziek zijn er niet veel. Als jij een club kent die vaker die hiphop draait dan die Nederlandse autotunemeuk, moet je me vooral tippen.
En wat betreft techno is het denk ik omdat Rotterdam graag Berlijn wil spiegelen qua uitgaansleven. Ik kan er wel lekker hard op gaan, maar het klinkt allemaal hetzelfde.Ik weet ook totaal niet wat het verschil is tussen techno, house, EDM etc.
Ik hoor allemaal positieve verhalen inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op Facebook dat er vandaag in Bloemhof bij een speeltuin wat te doen was voor kinderen. We hadden niks te doen, dus hup ik met dochter er naartoe. Woon zelf niet in bloemhof, dus ik kom er vrij weinig. Ik was verrast hoe de buurt is opgeknapt. Nieuwbouw, bestaande woningen gerenoveerd denk ik. Het was een aangename verrassing
Ja, ik ook wel. Al denk ik dat dat een veel grotere klus gaat zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik hoor allemaal positieve verhalen inderdaad.
Ik kijk nog semi bedachtzaam mbt de plannen voor zuidplein en omstreken.
“ik heb geen probleem met buitenlanders, als ze maar niet in mijn straat wonen”.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Al denk ik dat dat een veel grotere klus gaat zijn.
Het viel me op wat een rust er nu heerst (of het was een momentopname). Zelf zou ik er nog steeds niet willen wonen, zelfs zoals het er nu is. Ik ben niet racistisch, maar ik zou me er simpelweg niet thuis voelen. Er wonen daar barweinig Nederlanders.
Hmm dan denk ik dat je er niet vaak genoeg bent geweesfquote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Al denk ik dat dat een veel grotere klus gaat zijn.
Het viel me op wat een rust er nu heerst (of het was een momentopname). Zelf zou ik er nog steeds niet willen wonen, zelfs zoals het er nu is. Ik ben niet racistisch, maar ik zou me er simpelweg niet thuis voelen. Er wonen daar barweinig Nederlanders.
Buiten alles waf ze gaan doen... zijn ze ook meer duurdere woningen aan het neerzetten... alles is in beweging.quote:Op zondag 23 juni 2019 02:48 schreef ikbenrond het volgende:
Er gaan laatste tijd veel mensen op zuid wonen in mijn omgeving (student). Zuid is gewoon helemaal prima. Over een tijdje nog meer
Wat een kortzichtige reactie.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:15 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
“ik heb geen probleem met buitenlanders, als ze maar niet in mijn straat wonen”.
Waar zit die buurt dan? Welke straat? Ik ken op pendrecht alleen maar renovatiebouw.quote:Op zondag 23 juni 2019 07:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat een kortzichtige reactie.
Er heerst daar een hele andere cultuur als bijvoorbeeld bij mij in de buurt. Het is maar net of jij je draai daarin kan vinden. Heeft absoluut niets met discriminatie of rascisme te maken.
Ik vind die nieuwe buurt op
Pendrecht trouwens heel mooi, richting Rhoon Portland.
Langs de weg waar de metro loopt naar Slinge. Allerlei nieuwbouw woningen.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar zit die buurt dan? Welke straat? Ik ken op pendrecht alleen maar renovatiebouw.
In het buurtje naast de Zuiderbegraafplaats hebben ze ook heel veel woningen opgeknapt of zelfs helemaal opnieuw gebouwd, ziet er fraai uit.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Langs de weg waar de metro loopt naar Slinge. Allerlei nieuwbouw woningen.
Dat gratis parkeren dat wordt ook steeds minder. Ze hebben nu heel bloemhof ook betaald gemaakt (15 cent per half uur, maar toch). Ik denk dat de rest tzt wel zal volgen.
Klopt ja! Dat hebben ze nog snel gedaanquote:Op zondag 23 juni 2019 09:28 schreef MCH het volgende:
[..]
In het buurtje naast de Zuiderbegraafplaats hebben ze ook heel veel woningen opgeknapt of zelfs helemaal opnieuw gebouwd, ziet er fraai uit.
Zwaaaiquote:Op zondag 23 juni 2019 08:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik woon al 4 jaar op zuid en vind het er fijn. Niet zo volgepakt als in noord, gratis parkeren, groot park voor de deur en vlak bij de metro.
En je ziet het verschil ook meteen.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt ja! Dat hebben ze nog snel gedaan![]()
Ik vind het echt heel tof om te zien hoe ze proberen om zuid weer uit het slop te trekken. Is ook wel nodig, want achterstandswijken in bijvoorbeeld Antwerpen en Brussel hebben ze jaren gelaten voor wat het is met nu alle gevolgen van dien.
Rotterdam Zuid is met een aantal jaar hot en happening
Waar woon jij ergens?quote:Op zondag 23 juni 2019 10:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En je ziet het verschil ook meteen.
Tijdje in nieuwbouw gewoond op zuid en je ziet meteen alles opgeruimder zijn.
Het gezellige gevoel was er minder overigens.
Woon nu toch vooral tussen veel leuke mensen eigenlijk en er is altijd wel leven op straat.
Zeker nu het zulk mooi weer is.
Ah okquote:Op zondag 23 juni 2019 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
700m van zuidplein of zoiets.
In charlois/carnisse.. die grens blijft me wat onduidelijk.
Daar woon ik ongeveer naastquote:Op zondag 23 juni 2019 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah okIk zet mijn auto weleens aan de Leoelaarssingel. Lijkt me fijn wonen daar
De rest van de buurt vind ik persoonlijk iets minder. Oud Charlois daarentegen is prachtig
Inderdaad. you never knowquote:Op zondag 23 juni 2019 11:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar woon ik ongeveer naast
Daar is wel gratis parkeren..
dus mijn bezoek parkeert daar altijd
En oud charlois is onwijs leuk ja..
kijk altijd stilletjes daar voor een huis..
wie weet
Ik moest er laatst ook zijn en deel je mening zeker. Trieste bedoening daarzo.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. you never know![]()
Ik reed net even door IJsselmonde, mijn dochter gaat haar kinderfeestje geven bij kinderboerderij de Kooi. Maar daar mag ook wel wat veranderen. Heel die buurt langs de Molièreweg is verschrikkelijk. Gewoon niet om aan te zien.
Hm ik vind die kinderboerderij ook niet enorm leuk.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. you never know![]()
Ik reed net even door IJsselmonde, mijn dochter gaat haar kinderfeestje geven bij kinderboerderij de Kooi. Maar daar mag ook wel wat veranderen. Heel die buurt langs de Molièreweg is verschrikkelijk. Gewoon niet om aan te zien.
Dat is ook het enige waar ik me hier echt aan stoor.quote:Op zondag 23 juni 2019 14:10 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Ik moest er laatst ook zijn en deel je mening zeker. Trieste bedoening daarzo.
Ben bijna nooit op Zuid, maar de keren dat ik er ben, verbaas ik me er altijd weer over hoe rommelig het daar is. Met uitzondering van Kop van Zuid.
Dat ziet eruit als een zak die niet meer paste in de container en dus maar in de opening is blijven hangen, waarna meeuwen 'm kapot getrokken hebben.quote:Op zondag 23 juni 2019 15:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is ook het enige waar ik me hier echt aan stoor.
Ik kan toch onmogelijk de enige zijn...
en als je je zooi NAAST de container kan gooien... moet IN de container toch ook lukken zou je denken.
Vandeweek zag de container eruit of zelfs die over zn nek ging er van.
[ afbeelding ]
Bij ons in het paadje staat gewoon allemaal rotzooi uitgestald wat blijkbaar meegenomen moet worden. Het ligt er alleen al 4 dagen.quote:Op zondag 23 juni 2019 15:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is ook het enige waar ik me hier echt aan stoor.
Ik kan toch onmogelijk de enige zijn...
en als je je zooi NAAST de container kan gooien... moet IN de container toch ook lukken zou je denken.
Vandeweek zag de container eruit of zelfs die over zn nek ging er van.
[ afbeelding ]
Of gewoon er goed instoppen.. want dat is ook nog weleens “het probleem”.quote:Op maandag 24 juni 2019 08:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een zak die niet meer paste in de container en dus maar in de opening is blijven hangen, waarna meeuwen 'm kapot getrokken hebben.
Wat die persoon had moeten doen is de zak weer mee naar huis (of naar een andere container) nemen, maar dat is natuurlijk weer te veel moeite.
Wij hebben burgerblauw die savonds zn rondes doet... dat werkt veel sneller dan via buitenbeter.quote:Op maandag 24 juni 2019 08:57 schreef wcborstel het volgende:
Hier gebruik ik dan wel eens de buitenbeter app voor. Foto maken en naar de gemeente sturen. Dan fixen die dat, werkt best ok.
Dat is een goed idee!quote:Op maandag 24 juni 2019 08:57 schreef wcborstel het volgende:
Hier gebruik ik dan wel eens de buitenbeter app voor. Foto maken en naar de gemeente sturen. Dan fixen die dat, werkt best ok.
In mijn wijk is er denk ik geen burgerblauw, maar als ik 's ochtends een melding maak via buitenbeter app is het vaak dezelfde dag nog opgelost. Vuil zeker, maar soms ook een boom snoeien of een verzakt voetpad dezelfde dag verholpen.quote:Op maandag 24 juni 2019 09:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wij hebben burgerblauw die savonds zn rondes doet... dat werkt veel sneller dan via buitenbeter.
En ze zijn ook via fb te tippen dus dat scheelt echt.
Maar ook die hebben ook al bij de gemeente aan de bel getrokken dat ze wel een beetje meer tempo mogen maken met opruimen.
Ik heb zojuist een melding gemaakt, we gaan het zien. Krijg je er nog feedback over gemaild?quote:Op maandag 24 juni 2019 15:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
In mijn wijk is er denk ik geen burgerblauw, maar als ik 's ochtends een melding maak via buitenbeter app is het vaak dezelfde dag nog opgelost. Vuil zeker, maar soms ook een boom snoeien of een verzakt voetpad dezelfde dag verholpen.
Vind juist dat de app echt heel snel en goed werkt.
Ja meestal wel, als je je gegevens in de app hebt gezet en na indienen gelijk die bevestiging van je melding krijgt, krijg je ook je afmelding of oplossing gemaild.quote:Op maandag 24 juni 2019 15:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb zojuist een melding gemaakt, we gaan het zien. Krijg je er nog feedback over gemaild?
Gistermiddag er melding gemaakt en het staat er nog steeds. Wat zeg ik: het is inmiddels een hele berg geworden, ondertussen staat er bekant een hele inboedel. Pleur er maar neer joh, iemand anders ruimt jouw pleuriszooi ooit wel op...quote:Op maandag 24 juni 2019 15:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
In mijn wijk is er denk ik geen burgerblauw, maar als ik 's ochtends een melding maak via buitenbeter app is het vaak dezelfde dag nog opgelost. Vuil zeker, maar soms ook een boom snoeien of een verzakt voetpad dezelfde dag verholpen.
Vind juist dat de app echt heel snel en goed werkt.
Ha, zeker een stuk opgeknaptquote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Wanneer wordt Zuidplein opgeknapt? Was onlangs in Hoog Catharijne en dat is echt prachtig geworden.
Ah wordt overal verbouwdquote:Op woensdag 26 juni 2019 00:55 schreef hemarookworst het volgende:
De AH Lijnbaan is trouwens wel mooi verbouwd, de AH XL Alexandrium wordt nu ook verbouwd in zelfde stijl
Die in Lijnbaan was ook een van de weinigen hier met nog een jaren 90 inrichtingquote:Op woensdag 26 juni 2019 01:09 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ah wordt overal verbouwd! Die op lijnbaan nog niet gezien
Nice! Ik loop er vaak langs, dus moet er maar eens binnen wandelenquote:Op woensdag 26 juni 2019 01:30 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Die op Lijnbaan was ook een van de weinigen hier met nog een jaren 90 inrichting
Work in progress... ze zijn nu vooral buiten heel druk.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Wanneer wordt Zuidplein opgeknapt? Was onlangs in Hoog Catharijne en dat is echt prachtig geworden.
Die van Lijnbaan is echt extreem vooruitgegaan met veel meer schappen en luxe vers, zelfs met een AH cafe met zitplaatsen! Dus je kan bij wijze een broodje uit de schappen pakken en gewoon bij Appie zelf eten ipv buiten.quote:Op woensdag 26 juni 2019 01:09 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ah wordt overal verbouwd! Die op lijnbaan nog niet gezien
Er worden al een tijdje leuke dingen georganiseerd. Wel een pluspuntjequote:Op woensdag 26 juni 2019 11:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Work in progress... ze zijn nu vooral buiten heel druk.
En op zuidplein zelf doen ze veel meer interactieve dingen de laatste tijd.
Afgelopen jaar al aantal keer hele leuke acties gezien op de zaterdag.
Variërend van springkussen voor de kleintjes tot spontaan aan tafel gezet worden voor een high tea met thee (duh) en lekkers.
(Uitgevoerd door theatergezelschap dus zeer entertaining en leuk)
Paar straten verder parkeren scheelt veel.quote:Op donderdag 4 juli 2019 05:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er worden al een tijdje leuke dingen georganiseerd. Wel een pluspuntjeAlleen die parkeerprijzen vind ik te aso voor woorden. Dat houdt me tegen om daar naartoe te gaan.
NHow? Dat is toch een hotel en geen club? Weet niet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 10:48 schreef wielrennerdt het volgende:
Hoe is die DJ bij het nHow op zaterdagavond? Is het echt een 'feest' daar of is het gewoon een dj die op de achtergrond een beetje muziek draait? Kan je wel gewoon nog lekker praten zonder je stem te moeten verheffen?
Op de website staat dat er een DJ speelt op zaterdag en vrijdagavond. Vroeg me af of het dan meer een 'club'-achtige dj is zoals bij Hugh ofzo of gewoon voor op de achtergrond.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
NHow? Dat is toch een hotel en geen club? Weet niet precies wat je bedoelt.
Hugh is toch ook een hotel? Denk van dezelfde categorie dan. Gewoon een keer langslopen? Want wat zoek je precies? Een plek om te loungen met achtergrondmuziek?quote:Op maandag 15 juli 2019 15:40 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Op de website staat dat er een DJ speelt op zaterdag en vrijdagavond. Vroeg me af of het dan meer een 'club'-achtige dj is zoals bij Hugh ofzo of gewoon voor op de achtergrond.
Nee Hugh is alleen een restaurant. Wel in hetzelfde gebouw als het Hilton. Was bedoeld voor een date, maar ergens anders afgesproken want had geen zin dat de muziek veel te hard zou zijn ofzo waardoor je niet goed kon praten.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hugh is toch ook een hotel? Denk van dezelfde categorie dan. Gewoon een keer langslopen? Want wat zoek je precies? Een plek om te loungen met achtergrondmuziek?
Laatste fout heb ik ook een keer gemaakt.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:54 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Nee Hugh is alleen een restaurant. Wel in hetzelfde gebouw als het Hilton. Was bedoeld voor een date, maar ergens anders afgesproken want had geen zin dat de muziek veel te hard zou zijn ofzo waardoor je niet goed kon praten.
Uiteindelijk maar in een random cafe iets gedronken bij de witte de with. Waar doe jij je dates meestal in Rotterdam?quote:Op maandag 15 juli 2019 15:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Laatste fout heb ik ook een keer gemaakt.Moest naar haar toe leunen, waardoor het leek alsof ik vet into haar was, terwijl ik doorgaans de nonchalante vibe wil houden. Waar ben je geweest?
Probeer Posse eens op katendrechtquote:Op maandag 15 juli 2019 18:02 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Uiteindelijk maar in een random cafe iets gedronken bij de witte de with. Waar doe jij je dates meestal in Rotterdam?
The Suicide Club (maar is nu dicht), Aloha Bar, iets actiefs zoals Gamestate, terrasje bij Oude Haven, ijsje bij Doppio in Kralingen en daar wandelen, en inderdaad random cafés in Witte de Withstraat, al vind ik dat laatste een beetje cliché.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:02 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Uiteindelijk maar in een random cafe iets gedronken bij de witte de with. Waar doe jij je dates meestal in Rotterdam?
Mwah, was wel gezellig. Maar weet niet of het echt wat is/kan worden...quote:Op maandag 15 juli 2019 22:31 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
The Suicide Club (maar is nu dicht), Aloha Bar, iets actiefs zoals Gamestate, terrasje bij Oude Haven, ijsje bij Doppio in Kralingen en daar wandelen, en inderdaad random cafés in Witte de Withstraat, al vind ik dat laatste een beetje cliché.Was het een succes?
Jammer.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:26 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Mwah, was wel gezellig. Maar weet niet of het echt wat is/kan worden...
In Brussel had je al jaren geleden supers die 24/7 open waren. Dan is dit nog peanutsquote:Op zaterdag 27 juli 2019 22:19 schreef hemarookworst het volgende:
AH Oudedijk is vanaf as maandag elke dag tot 23u open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |