abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185091700
Aangepaste OP na verwarring:

Ik heb een lastig vraagstuk.
Hoe kun je erachter komen hoeveel je buffer is op je rekening is als je per 4 weken krijgt uitbetaald?

stel je krijgt WEL per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je buffer is nadat alle kosten van januari zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je buffer is.

Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment je buffer.

Mijn vraag is hoe doe je dit als je per 4 weken krijgt uitbetaald ipv per maand.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speciaalvoorjou op 18-02-2019 21:26:31 ]
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:37:53 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185091750
Je geeft gewoon niet teveel uit zodat je grote uitgaven zoals hypotheek altijd op je rekening laat staat voor de datum dat die betaald moeten worden.

Hoezo is dit lastig :?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185091761
Zorgen dat je een buffertje hebt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_185091805
Nee ik wil het precies weten , ik heb ook een buffer erop ja :)
pi_185091833
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:37 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft gewoon niet teveel uit zodat je grote uitgaven zoals hypotheek altijd op je rekening laat staat voor de datum dat die betaald moeten worden.

Hoezo is dit lastig :?
maar is wat ik wil weten mogelijk?
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:41:31 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185091877
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185091961
Hou elke maand je uitgaven bij en je komt er vanzelf achter.
pi_185091971
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.

Denk aan huur, verzekeringen, benzine? enz.
pi_185092026
x13
: 12

Dan heb je het bedrag wat je per maand verdient
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 20:46:49 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_185092047
Ik snap zijn/haar vraag wel een beetje: als je per 4 weken wordt uitbetaald verschuift de dag dat je geld krijgt altijd iets. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo handig vond. Had er verder geen last van, maar toch.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_185092068
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?
je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.
pi_185092108
De maand erop wordt het nog moeilijker, dan krijg je al 12 april je loon. :D

Maar er zit een maand tussen dat je 2 maal in 1 maand je loon gaat krijgen. ^O^
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:49:29 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185092128
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:47 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.
Je rekent je salaris om naar maand: 13*salaris/12. Dat is het bedrag dat je gemiddeld per maand te besteden hebt. Vervolgens kijk je wat je maandelijkse vaste lasten zijn. Wanneer het eerste bedrag hoger is dan het tweede heb je geld over.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185092166
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.

Denk aan huur, verzekeringen, benzine? enz.
ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode niet ;( dan zou ik het pas merken op het moment dat ik rood sta.
pi_185092184
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:50 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode niet ;( dan zou ik het pas merken op het moment dat ik rood sta.
Flinke gat in je hand?
pi_185092280
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Flinke gat in je hand?
o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.
Maar iedereen lijkt mii berekeningen voor begrotingen te geven :0 ik ben blijkbaar niet duidelijk :'(
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:55:29 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185092298
Welke bank heb je trouwens TS? Bij de Rabobank is alles netjes gecategoriseerd en kan je zien wat je vaste lasten zijn tegenover je inkomen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185092330
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deelt door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185092336
Wie snapt mijn vraag en kan me helpen het uit te leggen?
pi_185092357
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.
pi_185092364
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
nee dat is niet wat ik wil weten. Dat is een begroting. Ik wil achteraf checken of dat ook daadwerkelijk het bedrag is dat ik over heb gehouden. Mijn variabele lasten zijn elke maand anders ook he.
pi_185092384
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:54 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.
Maar iedereen lijkt mii berekeningen voor begrotingen te geven :0 ik ben blijkbaar niet duidelijk :'(
Eerst je salaris x13 en /12 doen. Dan weet je je maandsalaris ipv 4 weken salaris.
Elke 4 weken maak je automatisch je salaris over naar je spaarrekening/een andere rekening. En dan elke maand op een vaste dag, bijv. de 25e je 'maandsalaris' overmaken naar je betaalrekening. Problem solved. :)
pi_185092501
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.
ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.
pi_185092521
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:03 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.
Dan zal je dat toch echt zelf moeten bijhouden :) Netjes met pen en papier of in excel.

Of een uitdraai maken van je rekening in afgelopen maand dan plussen en minnen.
pi_185092689
Hier nog een aanvulling op mijn uitleg:

Kijk stel je krijgt wel per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand.
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je in de maand januari over hebt nadat alle kosten zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je die maand over hebt gehouden.

Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment wat je over hebt..

Mijn vraag is hoe doe je dit als je per 4 weken krijgt uitbetaald ipv per maand.
  maandag 18 februari 2019 @ 21:12:18 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185092715
Lees je eigen topic terug en daar staat het antwoord.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_185092726
Gewoon zoals eerder aangegeven gewoon je uitgaven bijhouden vanaf de 15e tot de 15e van de volgende maand.

Of krijg jij kortsluiting dat jij je uitgaven alleen kan bijhouden als je op de eerste van elke maand je salaris binnen krijgt?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 21:12:37 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185092728
Ik maakte destijds een excel bestand met mijn maandelijkse kosten.
Hierbij deed ik ook de inkomsten.

Dat is de enige manier om te bereken.

Laatste jaren heb ik wekelijks inkomen dus is het nog 'lastiger'. Maar hierbij heb ik gewoon besloten om aan het begin van de maand zoveel mogelijk op de spaarrekening te zetten zodat ik aan het eind van de maand wat meer ruimte heb.
Van wat er overblijft na de maand op de spaarrekening doe ik dan nog wat leuke dingen maar zorg ik ook dat ik een extra buffertje houd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 18-02-2019 21:19:25 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185092860
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:11 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
Hier nog een aanvulling op mijn uitleg:

Kijk stel je krijgt wel per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand.
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je in de maand januari over hebt nadat alle kosten zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je die maand over hebt gehouden.

Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment wat je over hebt..

Berekenen wat er tussen huidige salarisuitbetaling en volgende salarisuitbetaling aan vaste kosten zullen worden afgeschreven. Dan weet je exact hoeveel je overhoudt van dat salaris.
Je ontkomt er niet aan om altijd te blijven rekenen. En elke 4 weken is de berekening en dus de uitkomst weer anders.

Mijn man krijgt al jaren per 4 weken betaald en wij rekenen het zelf terug naar een maandsalaris en storten dat maandelijks op onze rekening. Dat is een stuk minder arbeidsintensief dan jouw methode. ;)
pi_185092898
quote:
99s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:12 schreef Nizno het volgende:
Ik maakte destijds een excel bestand met mijn maandelijkse kosten.
Hierbij deed ik ook de inkomsten.

Dat is de enige manier om te bereken.

Zo dus.

Overzicht maken met de vaste afschrijvingen en daarnaast de losse uitgaven ook proberen in kaart te brengen.
Zal elke maand iets beter lukken en dan krijg je steeds meer inzicht.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_185092977
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Berekenen wat er tussen huidige salarisuitbetaling en volgende salarisuitbetaling aan vaste kosten zullen worden afgeschreven. Dan weet je exact hoeveel je overhoudt van dat salaris.
Je ontkomt er niet aan om altijd te blijven rekenen. En elke 4 weken is de berekening en dus de uitkomst weer anders.

Mijn man krijgt al jaren per 4 weken betaald en wij rekenen het zelf terug naar een maandsalaris en storten dat maandelijks op onze rekening. Dat is een stuk minder arbeidsintensief dan jouw methode. ;)
ik weet wel wat mijn kosten zijn maar ik wil weten hoeveel buffer ik nu op mijn rekening heb staan
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 21:26:25 #32
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185093133
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:21 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ik weet wel wat mijn kosten zijn maar ik wil weten hoeveel buffer ik nu op mijn rekening heb staan
Gewoon zorgen dat je een bodem van 200 op je rekening hebt staan. de rest naar je spaarrekening en dan als de dag is dat er iets af gaat zorg je dat er eventueel iets meer bij gezet wordt als de incasso hoger is dan de 200 die er op staat
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185093172
https://nos.nl/artikel/22(...)ndig-of-riskant.html

Kijk! Misschien is er nog hoop voor TS

quote:
Denk bijvoorbeeld aan een huishoudboekje. Na toestemming van jou als gebruiker krijgt zo'n partij voor een periode van 90 dagen toegang tot je rekeninginformatie. Wanneer het eerste bedrijf aan je deur klopt is nog onduidelijk. Het vergunningenproces bij DNB kan weken in beslag nemen.

Inzicht in je uitgavenpatroon
Met jouw gegevens kan een bedrijf inzicht krijgen in je uitgavenpatronen. Een app vertelt je bijvoorbeeld waar je op kunt besparen of aan welke zaken je te veel geld uitgeeft. Met dat inzicht zou je financiële problemen kunnen voorkomen.
Wel je privacy opgeven dan
pi_185093227
Ik heb de OP aangepast hopelijk is het nu duidelijker
pi_185093314
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ndig-of-riskant.html

Kijk! Misschien is er nog hoop voor TS

[..]

Wel je privacy opgeven dan
ik heb anders al een excelbestandje met al mn uitgaven ,spaardoelen en variabele uitgaven. omgerekend naar 4 weken zelfs *O*

Is mijn OP nu duidelijker?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 21:33:50 #36
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185093373
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:32 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ik heb anders al een excelbestandje met al mn uitgaven ,spaardoelen en variabele uitgaven. omgerekend naar 4 weken zelfs *O*

Is mijn OP nu duidelijker?
Dan snap ik je vraag niet helemaal meer.
Je wilt weten hoeveel buffer er op je rekening staat, maar dat weet je dan toch als je alle afboekingen al in excel hebt?
pi_185093521
quote:
99s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:33 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan snap ik je vraag niet helemaal meer.
Je wilt weten hoeveel buffer er op je rekening staat, maar dat weet je dan toch als je alle afboekingen al in excel hebt?
In excell kan iets afgeboekt staan terwijl het in werkelijkheid misschien wel niet is afgeschreven of juist andersom. Ik wil kunnen controleren of mijn boekhouding klopt.
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 21:45:20 #38
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185093742
Uitrekenen wat je maandsalaris zou zijn, een tweede rekening openen waar je salaris op binnenkomt en het maandloon op een vaste dag naar je lopende rekening overboeken?
pi_185093811
Zijn er serieus mensen die maar slechts 1x per maand (online) op hun bank kijken?
Hier kijken we soms wel paar keer per week, puur lekker loeren of je bank je niet kei en kei hard naait, ooit mee gemaakt dat mn totaal saldo lager lag dan 3 dagen ervoor terwijl er niks eraf gerukt was bleek (zogenaamd) een foutje te zijn jaja.
Interessant he ?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 21:50:31 #40
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185093884
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Zijn er serieus mensen die maar slechts 1x per maand (online) op hun bank kijken?
Hier kijken we soms wel paar keer per week, puur lekker loeren of je bank je niet kei en kei hard naait, ooit mee gemaakt dat mn totaal saldo lager lag dan 3 dagen ervoor terwijl er niks eraf gerukt was bleek (zogenaamd) een foutje te zijn jaja.
Ik kijk dagelijks, om de dag, om te kijken welke incasso's aangekondigd worden om af te schrijven.
Dat is voor mij met wekelijks loon de handigste manier om te werken, anders moet ik elke keer alles op de lopende rekening laten staan en dat vind ik niet prettig.
  maandag 18 februari 2019 @ 22:02:49 #41
286575 Roces18
Chef de party
pi_185094253
Kan iemand het nog een keer uitleggen?? Ik snap het niet meer.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185094371
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom zou de bank je keihard naaien :?

Ik kijk in principe 1x per maand op mn rekening om de uitgaven en inkomsten in kaart te brengen.
pi_185096321
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:38 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

In excell kan iets afgeboekt staan terwijl het in werkelijkheid misschien wel niet is afgeschreven of juist andersom. Ik wil kunnen controleren of mijn boekhouding klopt.
Ik denk dat ik je vraag snap: jij loopt telkens tegen het verschil tussen de boekingsdatum en de valutadatum aan, en je wilt gewoon weten hoeveel je op een bepaalde datum (waarschijnlijk vlak voordat je salaris bijgeschreven wordt) op je rekening hebt staan. Heb ik ook regelmatig gedoe mee.

De enige datum waar je het zeker van weet hoeveel er op je rekening staat is 31 december, want die staat op je jaaropgaaf. Als je dat bedrag als basis neemt in Excel en elke maand uitgaven aftrekt en inkomsten optelt, dan weet je je buffer.

Wat ik doe is voor het begin van de maand cash opnemen en ik betaal zo weinig mogelijk met pin. Ik heb geen automatische incasso's, op die van de bank zelf na. Al mijn automatische betalingen rond de 10de uit laten voeren. Als ik dan op de 15de inlog weet ik hoeveel mijn buffer is.
pi_185096332
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:45 schreef noodgang het volgende:
Uitrekenen wat je maandsalaris zou zijn, een tweede rekening openen waar je salaris op binnenkomt en het maandloon op een vaste dag naar je lopende rekening overboeken?
^ dit is een goede praktische oplossing
pi_185096420
Uhh.. als je dat wil weten, kijk je toch gewoon op je rekening? Volgens mij snap ik je vraag niet. Of jij denkt te moeilijk.

Je weet toch op welke dag je salaris krijgt en (ongeveer) hoeveel?
Protège moi de mes désirs.
pi_185097827
Vermenigvuldig je vaste lasten met 12 deel dat door 13.
Dat zijn je vaste lasten, die laat je van een andere rekening afboeken, en iedere keer dat je loon binnenkomt maak je dat bedrag over naar je vaste lasten rekening.
Wat je overhoudt is je buffer.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_185097842
quote:
Kan je ook prima discipline voor gebruiken en het op de dag dat het binnenkomt op tientallen euro's naar boven afgerond naar de spaarrekening doorsturen.

Op de 27e kan je het maandbedrag (op tientallen euro's naar onderen afgerond) weer naar de betaalrekening overboeken.

Zo spaar je ongemerkt ook nog een beetje :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Resistor op 19-02-2019 07:41:38 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 07:30:16 #48
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185098057
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 06:50 schreef Resistor het volgende:

[..]

Kan je ook prima discipline voor gebruiken en het op de dag dat het binnenkomt op tientallen euro's naar boven afgerond naar de spaarrekening doorsturen.

Op de 27e kan je het maandbedrag (op tientallen euro's naar onderen afgerond) weer naar de betaalrekening overboeken.

Zo spaar je ongemerkt ook nog een beetje:)
Zeker, prima oplossing ook als het voor je werkt, maar dan moet je de discipline en het inzicht wel hebben. Dat kan vaak nog best lastig zijn :)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 07:46:45 #49
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_185098147
quote:
Dit is ook de oplossing voor freelancers (zoals ikzelf). Mijn inkomsten zijn vrij voorspelbaar maar helemaal zeker weet ik het niet. Terwijl die rekeningen wel echt heel zeker worden afgeschreven.

Het heeft nog andere voordelen: je gaat niet naar je inkomen leven. Je geeft jezelf een salaris, en als je toevallig meer krijgt dan komt het niet automatisch op je lopende rekening.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 07:56:48 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185098200
Afschrijvingen vinden hier plaats tussen de 25ste en de 12de, over het algemeen, er zijn er ook een paar die geen vaste datum hebben.

Met één maandloon achter de hand als buffer zit je altijd goed lijkt me.
Dus; je inkomen is 1500 per 4 weken, dat doe je maal 13 (=19.500) en deel je weer door 12, dus zorgen dat je 1625 achter de hand hebt als buffer, dan kun je je rekeningen altijd betalen, ook als je loonbetaling minder gunstig ten opzichte van je vaste lasten valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 08:11:29 #51
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185098305
Tip van een kennis.

Gebruik je salaris van week 4 voor alle kosten van februari.
Half februari (week 8) krijg je weer salaris. Laat dit staan en gebruik het voor heel maart.
Half maart (week 12) krijg je weer salaris. Laat dit staan en gebruik het voor heel april.
enz enz

Kortom, probeer met je 4 weeks salaris een maand te 'overleven'.
Als je niet te veel naar de hoeren gaat zou je met 1500 euro een eind moeten kunnen komen.

In oktober krijg je waarschijnlijk 2x salaris.
In week 40 en 44.
Hiervan heb je er dan alleen week 44 nodig voor november
Want je hebt je week 36 salaris al gereserveerd voor oktober.

Week 40 heb je dus helemaal niet meer nodig.
Je hebt je zelf nu een dertiende maand gegeven.

Die kan je sparen of gebruiken voor onvoorziene uitgaven.
Of een extra vakantie in oktober natuurlijk!

(ik zelf heb een maandsalaris en krijg eind november altijd mijn dertiende maand.
je zou ook kunnen zeggen dat ik een 4 wekelijks salaris hebt en dat bovenstaande door mijn baas wordt geregeld door maandelijks uit te betalen.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 19-02-2019 08:20:50 ]
Tot nooit .......
pi_185099765
quote:
best slim bedacht,maar dan sta je toch maanden lang iets in de min omdat je je salaris van 4 weken gebruikt om je kosten van een maand mee te betalen? uiteindelijk word het dan wel weer aangevuld natuurlijk, geen idee uit mijn hoofd of dat pas aan het einde van het jaar is of al eerder.

Ik heb alleen een wisselend salaris volgens mij kan het dan toch niet op die manier? Want als ik nu salaris krijg en dat omreken naar een maandsalaris en over 4 weken krijg ik een lager salaris dan nu dan heb ik 2 of 3 dagen teveel aan salaris berkend.
pi_185099798
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

ik snap nu pas wat je bedoeld met dat omrekenen van je salaris. zie mijn reactie in de post hierboven, die is ook voor jou bedoeld.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 10:05:15 #54
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185099910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:57 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

best slim bedacht,maar dan sta je toch maanden lang iets in de min omdat je je salaris van 4 weken gebruikt om je kosten van een maand mee te betalen? uiteindelijk word het dan wel weer aangevuld natuurlijk, geen idee uit mijn hoofd of dat pas aan het einde van het jaar is of al eerder.

Ik heb alleen een wisselend salaris volgens mij kan het dan toch niet op die manier? Want als ik nu salaris krijg en dat omreken naar een maandsalaris en over 4 weken krijg ik een lager salaris dan nu dan heb ik 2 of 3 dagen teveel aan salaris berkend.
Als je dan uitgaat van je gemiddelde maandsalaris van vorig jaar en dát bedrag gebruikt. Waarschijnlijk is je huidige maandsalaris gemiddeld iets hoger, maar dat stukje spaar je dan.

Je hebt hier inderdaad wel een buffertje voor nodig, om dit de eerste keer te doen. Echter kun je voor de eerste maand ook gewoon je 4 wekensalaris pakken.

Stel je krijgt nu je 4 weken salaris (Zeg ¤1500,-) overgemaakt. Gebruik dat dan als je huidige maandsalaris en maak dat naar jezelf over. Over een maand (19-03) maak je aan jezelf je maandsalaris over, als dit al gaat, anders je 4-wekensalaris. Op basis van een 4 wekensalaris van ¤1500,- zou dit ¤1625,- zijn (1500*13/12). Maak dan dus elke maand op de 19e ¤1625,- naar de andere rekening over.

Het moment dat je 2 keer in een maand (dus tussen de 19e van 2 maanden in ) betaald krijgt heb je de buffer sowieso te pakken. Mocht dit nog even duren kun je dit ook oplossen met vakantiegeld
pi_185100242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:59 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ik snap nu pas wat je bedoeld met dat omrekenen van je salaris. zie mijn reactie in de post hierboven, die is ook voor jou bedoeld.
Met een wisselend salaris is het inderdaad wat lastiger, maar je weet vast wel wat zo zo'n beetje gemiddeld per 4 weken verdient. Omdat je een wisselend salaris hebt krijg je dit waarschijnlijk nooit 100% correct, maar je komt door een gemiddelde te nemen vast een eind in de buurt.

Omdat alle vaste lasten maandelijks zijn heb ik zelf een enorme voorkeur om terug te rekenen naar maandsalaris, zo weet je tenminste exact (bij niet wisselend salaris) wat je die maand over hebt. Daarnaast kost het op deze manier letterlijk niet meer moeite dan elke jaarwisseling/elke salarisverhoging even de nieuwe bedragen uit te rekenen en de automatische overboekingen aan te passen.
pi_185153476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:05 schreef noodgang het volgende:

[..]

Als je dan uitgaat van je gemiddelde maandsalaris van vorig jaar en dát bedrag gebruikt. Waarschijnlijk is je huidige maandsalaris gemiddeld iets hoger, maar dat stukje spaar je dan.

Je hebt hier inderdaad wel een buffertje voor nodig, om dit de eerste keer te doen. Echter kun je voor de eerste maand ook gewoon je 4 wekensalaris pakken.

Stel je krijgt nu je 4 weken salaris (Zeg ¤1500,-) overgemaakt. Gebruik dat dan als je huidige maandsalaris en maak dat naar jezelf over. Over een maand (19-03) maak je aan jezelf je maandsalaris over, als dit al gaat, anders je 4-wekensalaris. Op basis van een 4 wekensalaris van ¤1500,- zou dit ¤1625,- zijn (1500*13/12). Maak dan dus elke maand op de 19e ¤1625,- naar de andere rekening over.

Het moment dat je 2 keer in een maand (dus tussen de 19e van 2 maanden in ) betaald krijgt heb je de buffer sowieso te pakken. Mocht dit nog even duren kun je dit ook oplossen met vakantiegeld
Ik heb nog een vraagje :@ Als ik elke 4 weken wanneer mijn salaris binnenkomt mijn zakgeld bereken, door mijn maandlasten naar 4 weken om te rekenen en dat van mijn salaris af te trekken, Wat gebeurd er dan op mijn rekening in de loop van het jaar? Creeer ik dan een tekort?

Dat zakgeld maak ik dan zeg maar op.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 februari 2019 @ 19:35:14 #57
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185153713
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:27 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

Ik heb nog een vraagje :@ Als ik elke 4 weken wanneer mijn salaris binnenkomt mijn zakgeld bereken, door mijn maandlasten naar 4 weken om te rekenen en dat van mijn salaris af te trekken, Wat gebeurd er dan op mijn rekening in de loop van het jaar? Creeer ik dan een tekort?

Dat zakgeld maak ik dan zeg maar op.
Theoretisch zou dat goed moeten gaan, maar wil je alles uitgeven dat je over gaat houden?
pi_185153810
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

Theoretisch zou dat goed moeten gaan, maar wil je alles uitgeven dat je over gaat houden?
soort van. Ik heb sws een buffertje erop staan maar niet van 1000 euro ofzo. En omdat je 13 keer salaris krijgt was ik bang dat dat betekent dat je dan een tekort opbouwt dat met die 13e salaris weer wordt aangevuld.
En dat het tekort dan gelijk is aan een salaris van 4 weken
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 februari 2019 @ 19:41:53 #59
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185153883
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:38 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

soort van. Ik heb sws een buffertje erop staan maar niet van 1000 euro ofzo. En omdat je 13 keer salaris krijgt was ik bang dat dat betekent dat je dan een tekort opbouwt dat met die 13e salaris weer wordt aangevuld.
En dat het tekort dan gelijk is aan een salaris van 4 weken
als je uitrekend hoeveel je per 4 weken krijgt, dat keer 13 doet en dan je vaste maandlasten keer 12 doet dan weet je hoeveel je op jaarbasis over zou houden als zakgeld, dat deel je door 13 en dan weet je hoeveel je zakgeld van de 4weekloon is.

Wil je op veiligheid gaan zitten dan deel je je jaarzakgeld door 16 of 20 zodat je minder zakgeld hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')