maar is wat ik wil weten mogelijk?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:37 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft gewoon niet teveel uit zodat je grote uitgaven zoals hypotheek altijd op je rekening laat staat voor de datum dat die betaald moeten worden.
Hoezo is dit lastig
Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
maar is wat ik wil weten mogelijk?
Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
maar is wat ik wil weten mogelijk?
je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?
Je rekent je salaris om naar maand: 13*salaris/12. Dat is het bedrag dat je gemiddeld per maand te besteden hebt. Vervolgens kijk je wat je maandelijkse vaste lasten zijn. Wanneer het eerste bedrag hoger is dan het tweede heb je geld over.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:47 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.
ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode nietquote:Op maandag 18 februari 2019 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.
Denk aan huur, verzekeringen, benzine? enz.
Flinke gat in je hand?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:50 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode nietdan zou ik het pas merken op het moment dat ik rood sta.
o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.quote:
Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
nee dat is niet wat ik wil weten. Dat is een begroting. Ik wil achteraf checken of dat ook daadwerkelijk het bedrag is dat ik over heb gehouden. Mijn variabele lasten zijn elke maand anders ook he.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
Eerst je salaris x13 en /12 doen. Dan weet je je maandsalaris ipv 4 weken salaris.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:54 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.
Maar iedereen lijkt mii berekeningen voor begrotingen te geven :0 ik ben blijkbaar niet duidelijk
ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.
Dan zal je dat toch echt zelf moeten bijhoudenquote:Op maandag 18 februari 2019 21:03 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.
Berekenen wat er tussen huidige salarisuitbetaling en volgende salarisuitbetaling aan vaste kosten zullen worden afgeschreven. Dan weet je exact hoeveel je overhoudt van dat salaris.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:11 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
Hier nog een aanvulling op mijn uitleg:
Kijk stel je krijgt wel per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand.
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je in de maand januari over hebt nadat alle kosten zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je die maand over hebt gehouden.
Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment wat je over hebt..
Mijn vraag is hoe doe je dit als je per 4 weken krijgt uitbetaald ipv per maand.
Zo dus.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:12 schreef Nizno het volgende:
Ik maakte destijds een excel bestand met mijn maandelijkse kosten.
Hierbij deed ik ook de inkomsten.
Dat is de enige manier om te bereken.
ik weet wel wat mijn kosten zijn maar ik wil weten hoeveel buffer ik nu op mijn rekening heb staanquote:Op maandag 18 februari 2019 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Berekenen wat er tussen huidige salarisuitbetaling en volgende salarisuitbetaling aan vaste kosten zullen worden afgeschreven. Dan weet je exact hoeveel je overhoudt van dat salaris.
Je ontkomt er niet aan om altijd te blijven rekenen. En elke 4 weken is de berekening en dus de uitkomst weer anders.
Mijn man krijgt al jaren per 4 weken betaald en wij rekenen het zelf terug naar een maandsalaris en storten dat maandelijks op onze rekening. Dat is een stuk minder arbeidsintensief dan jouw methode.
Gewoon zorgen dat je een bodem van 200 op je rekening hebt staan. de rest naar je spaarrekening en dan als de dag is dat er iets af gaat zorg je dat er eventueel iets meer bij gezet wordt als de incasso hoger is dan de 200 die er op staatquote:Op maandag 18 februari 2019 21:21 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
ik weet wel wat mijn kosten zijn maar ik wil weten hoeveel buffer ik nu op mijn rekening heb staan
Wel je privacy opgeven danquote:Denk bijvoorbeeld aan een huishoudboekje. Na toestemming van jou als gebruiker krijgt zo'n partij voor een periode van 90 dagen toegang tot je rekeninginformatie. Wanneer het eerste bedrijf aan je deur klopt is nog onduidelijk. Het vergunningenproces bij DNB kan weken in beslag nemen.
Inzicht in je uitgavenpatroon
Met jouw gegevens kan een bedrijf inzicht krijgen in je uitgavenpatronen. Een app vertelt je bijvoorbeeld waar je op kunt besparen of aan welke zaken je te veel geld uitgeeft. Met dat inzicht zou je financiële problemen kunnen voorkomen.
ik heb anders al een excelbestandje met al mn uitgaven ,spaardoelen en variabele uitgaven. omgerekend naar 4 weken zelfsquote:Op maandag 18 februari 2019 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ndig-of-riskant.html
Kijk! Misschien is er nog hoop voor TS
[..]
Wel je privacy opgeven dan
Dan snap ik je vraag niet helemaal meer.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:32 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
ik heb anders al een excelbestandje met al mn uitgaven ,spaardoelen en variabele uitgaven. omgerekend naar 4 weken zelfs![]()
Is mijn OP nu duidelijker?
In excell kan iets afgeboekt staan terwijl het in werkelijkheid misschien wel niet is afgeschreven of juist andersom. Ik wil kunnen controleren of mijn boekhouding klopt.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan snap ik je vraag niet helemaal meer.
Je wilt weten hoeveel buffer er op je rekening staat, maar dat weet je dan toch als je alle afboekingen al in excel hebt?
Ik kijk dagelijks, om de dag, om te kijken welke incasso's aangekondigd worden om af te schrijven.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Zijn er serieus mensen die maar slechts 1x per maand (online) op hun bank kijken?
Hier kijken we soms wel paar keer per week, puur lekker loeren of je bank je niet kei en kei hard naait, ooit mee gemaakt dat mn totaal saldo lager lag dan 3 dagen ervoor terwijl er niks eraf gerukt was bleek (zogenaamd) een foutje te zijn jaja.
Waarom zou de bank je keihard naaienquote:Op maandag 18 februari 2019 21:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Zijn er serieus mensen die maar slechts 1x per maand (online) op hun bank kijken?
Hier kijken we soms wel paar keer per week, puur lekker loeren of je bank je niet kei en kei hard naait, ooit mee gemaakt dat mn totaal saldo lager lag dan 3 dagen ervoor terwijl er niks eraf gerukt was bleek (zogenaamd) een foutje te zijn jaja.
Ik denk dat ik je vraag snap: jij loopt telkens tegen het verschil tussen de boekingsdatum en de valutadatum aan, en je wilt gewoon weten hoeveel je op een bepaalde datum (waarschijnlijk vlak voordat je salaris bijgeschreven wordt) op je rekening hebt staan. Heb ik ook regelmatig gedoe mee.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:38 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
In excell kan iets afgeboekt staan terwijl het in werkelijkheid misschien wel niet is afgeschreven of juist andersom. Ik wil kunnen controleren of mijn boekhouding klopt.
^ dit is een goede praktische oplossingquote:Op maandag 18 februari 2019 21:45 schreef noodgang het volgende:
Uitrekenen wat je maandsalaris zou zijn, een tweede rekening openen waar je salaris op binnenkomt en het maandloon op een vaste dag naar je lopende rekening overboeken?
Kan je ook prima discipline voor gebruiken en het op de dag dat het binnenkomt op tientallen euro's naar boven afgerond naar de spaarrekening doorsturen.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:45 schreef noodgang het volgende:
Uitrekenen wat je maandsalaris zou zijn, een tweede rekening openen waar je salaris op binnenkomt en het maandloon op een vaste dag naar je lopende rekening overboeken?
Zeker, prima oplossing ook als het voor je werkt, maar dan moet je de discipline en het inzicht wel hebben. Dat kan vaak nog best lastig zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2019 06:50 schreef Resistor het volgende:
[..]
Kan je ook prima discipline voor gebruiken en het op de dag dat het binnenkomt op tientallen euro's naar boven afgerond naar de spaarrekening doorsturen.
Op de 27e kan je het maandbedrag (op tientallen euro's naar onderen afgerond) weer naar de betaalrekening overboeken.
Zo spaar je ongemerkt ook nog een beetje:)
Dit is ook de oplossing voor freelancers (zoals ikzelf). Mijn inkomsten zijn vrij voorspelbaar maar helemaal zeker weet ik het niet. Terwijl die rekeningen wel echt heel zeker worden afgeschreven.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:45 schreef noodgang het volgende:
best slim bedacht,maar dan sta je toch maanden lang iets in de min omdat je je salaris van 4 weken gebruikt om je kosten van een maand mee te betalen? uiteindelijk word het dan wel weer aangevuld natuurlijk, geen idee uit mijn hoofd of dat pas aan het einde van het jaar is of al eerder.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:45 schreef noodgang het volgende:
ik snap nu pas wat je bedoeld met dat omrekenen van je salaris. zie mijn reactie in de post hierboven, die is ook voor jou bedoeld.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Berekenen wat er tussen huidige salarisuitbetaling en volgende salarisuitbetaling aan vaste kosten zullen worden afgeschreven. Dan weet je exact hoeveel je overhoudt van dat salaris.
Je ontkomt er niet aan om altijd te blijven rekenen. En elke 4 weken is de berekening en dus de uitkomst weer anders.
Mijn man krijgt al jaren per 4 weken betaald en wij rekenen het zelf terug naar een maandsalaris en storten dat maandelijks op onze rekening. Dat is een stuk minder arbeidsintensief dan jouw methode.
Als je dan uitgaat van je gemiddelde maandsalaris van vorig jaar en dát bedrag gebruikt. Waarschijnlijk is je huidige maandsalaris gemiddeld iets hoger, maar dat stukje spaar je dan.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:57 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
best slim bedacht,maar dan sta je toch maanden lang iets in de min omdat je je salaris van 4 weken gebruikt om je kosten van een maand mee te betalen? uiteindelijk word het dan wel weer aangevuld natuurlijk, geen idee uit mijn hoofd of dat pas aan het einde van het jaar is of al eerder.
Ik heb alleen een wisselend salaris volgens mij kan het dan toch niet op die manier? Want als ik nu salaris krijg en dat omreken naar een maandsalaris en over 4 weken krijg ik een lager salaris dan nu dan heb ik 2 of 3 dagen teveel aan salaris berkend.
Met een wisselend salaris is het inderdaad wat lastiger, maar je weet vast wel wat zo zo'n beetje gemiddeld per 4 weken verdient. Omdat je een wisselend salaris hebt krijg je dit waarschijnlijk nooit 100% correct, maar je komt door een gemiddelde te nemen vast een eind in de buurt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:59 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
ik snap nu pas wat je bedoeld met dat omrekenen van je salaris. zie mijn reactie in de post hierboven, die is ook voor jou bedoeld.
Ik heb nog een vraagjequote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je dan uitgaat van je gemiddelde maandsalaris van vorig jaar en dát bedrag gebruikt. Waarschijnlijk is je huidige maandsalaris gemiddeld iets hoger, maar dat stukje spaar je dan.
Je hebt hier inderdaad wel een buffertje voor nodig, om dit de eerste keer te doen. Echter kun je voor de eerste maand ook gewoon je 4 wekensalaris pakken.
Stel je krijgt nu je 4 weken salaris (Zeg ¤1500,-) overgemaakt. Gebruik dat dan als je huidige maandsalaris en maak dat naar jezelf over. Over een maand (19-03) maak je aan jezelf je maandsalaris over, als dit al gaat, anders je 4-wekensalaris. Op basis van een 4 wekensalaris van ¤1500,- zou dit ¤1625,- zijn (1500*13/12). Maak dan dus elke maand op de 19e ¤1625,- naar de andere rekening over.
Het moment dat je 2 keer in een maand (dus tussen de 19e van 2 maanden in ) betaald krijgt heb je de buffer sowieso te pakken. Mocht dit nog even duren kun je dit ook oplossen met vakantiegeld
Theoretisch zou dat goed moeten gaan, maar wil je alles uitgeven dat je over gaat houden?quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:27 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
Ik heb nog een vraagjeAls ik elke 4 weken wanneer mijn salaris binnenkomt mijn zakgeld bereken, door mijn maandlasten naar 4 weken om te rekenen en dat van mijn salaris af te trekken, Wat gebeurd er dan op mijn rekening in de loop van het jaar? Creeer ik dan een tekort?
Dat zakgeld maak ik dan zeg maar op.
soort van. Ik heb sws een buffertje erop staan maar niet van 1000 euro ofzo. En omdat je 13 keer salaris krijgt was ik bang dat dat betekent dat je dan een tekort opbouwt dat met die 13e salaris weer wordt aangevuld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Theoretisch zou dat goed moeten gaan, maar wil je alles uitgeven dat je over gaat houden?
als je uitrekend hoeveel je per 4 weken krijgt, dat keer 13 doet en dan je vaste maandlasten keer 12 doet dan weet je hoeveel je op jaarbasis over zou houden als zakgeld, dat deel je door 13 en dan weet je hoeveel je zakgeld van de 4weekloon is.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:38 schreef Speciaalvoorjou het volgende:
[..]
soort van. Ik heb sws een buffertje erop staan maar niet van 1000 euro ofzo. En omdat je 13 keer salaris krijgt was ik bang dat dat betekent dat je dan een tekort opbouwt dat met die 13e salaris weer wordt aangevuld.
En dat het tekort dan gelijk is aan een salaris van 4 weken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |