quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:07 schreef rozeponypop het volgende:Dan ken ik ook nog wel een vaag verhaal. Misschien kennen jullie de begraafplaats in Driehuis (Westerveld heet de begraafplaats)? Het is dezelfde begraafplaats als waar Pim Fortuyn tijdelijk begraven is. Nou als je dus voor de begraafplaats staat, staat links een heel groot huis. Dat word ook wel eens Villa Romantica genoemt. Het schijnt dat het daar ook spookt. Het huis is denk ik 2 verdiepingen hoog en is bijna niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Het staat achter een hele hoge heg en er zit een hek helemaal aan bij het begin van de oprij laan. Daar zit een bocht in dus vanaf het hek kan je het huis helaas ook niet zien. De verhalen gaan dat het huis er staat vanaf het begin dat de begraafplaats er is. De begraafplaats is op 23 juli 1888 geopend. Een vriendin van mij haar ouders wilden het huis een jaartje of 15 geleden kopen. Zij hebben het huis van binnen bezichtigt. Het schijnt dat het een heel mooi onderhouden huis was met ruime kamers en een mooie grote kelder. Maar die kelder was dus ook een probleem. Een deel van de kelder loopt namelijk onder het oude stuk van de begraafplaats door. En zit ook een deur in de kelder om rechtstreeks naar buiten te kunnen. Maar die kon je niet afsluiten. Er zat wel een slot op en die kon je ook dichtdoen maar als je dan de volgende ochtend in de kelder kwam was de deur weer van het slot. Dit is ook de reden geweest dat de ouders van mijn vriendin het niet hebben gekocht. Hun maakte het niet uit dat die deur open ging, maar meer dat de deur niet afgesloten kon worden. Denk aan inbrekers die ook rustig je huis in en uit kunnen lopen. Er gaan ook heel wat andere verhalen over het huis de ronde, zoals vreemde stemmen. Rare geluiden, en vreemde gebeurtenissen. De verhalen ken ik niet helemaal precies. Maar vond de kelder deur als vreemd genoeg, en al helemaal om je voorstellen dat er mensen boven je hoofd begraven liggen als je in de kelder loopt.
ik zelf heb bijna 2 jaar lang schuin tegen over dat huis gewoont in een internaat
weet niet of je het kent het heette toen nog ozc is nu wel al weer een jaartje of 12 geleden
dus weet niet hoe het er nu is
maar naar mij gevoel spookt het niet alleen in dat huis
ik heb snachts wel eens moeite met slapen dus tja dan spook je zelf wat rond in huis
en als ik dan wel eens naar buiten keek zo rond een uurtje of 1 snachts brande er altijd op de 2 verdieping van dat huis licht terwijl je gewoon wist dat er toen niemand in woonde
maar ik vond zelf dat hele terein er om heen ook spooky
want tegen over het huisje waar ik toen in zat was er een weiland en daar liep ik snachts liever ook niet rond kreeg dan echt de kriebels over me rug en had dan ook altijd gevoel of er iemand naar me keek
en als je naar het trein station santpoort noord wou moest je dus over een onwijs lang zwart pad en daar stonden geen lantaarns ofzow en dat was vooral in de winter onwijs eng als het vroeg donker was weet ook nog heel goed dat wij de kinderen van het internaat dus dat pad ook het zwarte pad noemde en een vriendin van mij en ik hebben er vaak genoeg ook wel schimmen zien lopen en dan maakte we echt dat we weg kwamen want ze waren gewoon weg eng
en achter het terein van het internaat liep ook een oude spoor en snachts hoorde je er gewoon een trein over heen gaan maar je zag nix
was na 2 jaar dan ook blij dat ik over werd geplaats naar een van de andere groep die niet op het terein zat