Hoe kom je aan die 3.400? Dat zijn het aantal geadopteerde kinderen per jaar?quote:Op maandag 18 februari 2019 19:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Deze mening, in ongeveer dezelfde vorm, weliswaar met beschouwing van andere invalshoeken en natuurlijke enige ontwikkeling in bv. nuancering etc. heb ik al vanaf mijn tienerjaren. Voor het grootste deel van mijn leven was ik niet-gelovig. Het al dan niet gelovig zijn is geen doorslaggevend onderdeel van afwegingen pro of contra abortus. Alsof alleen gelovigen tegen abortus zijn.
[..]
Nu zou het dan gaan over zo'n 3.400 kinderen in Nederland per jaar. Voor het grootste deel bestaande uit halfwezen die wel een ouder hebben maar in de praktijk in een pleeggezin terecht komen.
Dit afgezet tegen de ongeveer 190.000 baby's die per jaar geboren worden.
We hebben nu de middelen om het in zijn geheel beter aan te pakken. Per saldo doen die landen het veel beter dan Nederland waar de ongeborene legaal de dood ingejaagd worden.
Nee, dat kunnen wij niet omdat wij dat niet willen. Jij bent een minieme minderheid in Nederland die het "godzijdank" niet voor het zeggen heeft.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:38 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Rond de 30.000 ongeborenen worden in Nederland elk jaar gedood. Het is wereldwijd de grootste voortdurende humanitaire crisis die er is. En wij als land kunnen het hier de pas afsnijden. Helaas is er iets gruwelijks mis met het morele kader van de ingezetenen in dit land. Ik sta machteloos en draag als gevolg dan ook deze last met mij mee.
Wil je liever 30.000 vrouwen dwingen hun zwangerschap uit te zitten? Vind je dat niet nog zieker? Om vervolgens 30.000 kinderen rond te hebben lopen die weer het risico lopen op een niet zo liefdevolle opvoeding met alle gevolgen vandien?quote:Op maandag 18 februari 2019 19:38 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Rond de 30.000 ongeborenen worden in Nederland elk jaar gedood. Het is wereldwijd de grootste voortdurende humanitaire crisis die er is.
Waarom adopteer jij eigenlijk niet een kindje met een syndroom/gebrek?quote:Op maandag 18 februari 2019 19:38 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Rond de 30.000 ongeborenen worden in Nederland elk jaar gedood. Het is wereldwijd de grootste voortdurende humanitaire crisis die er is. En wij als land kunnen het hier de pas afsnijden. Helaas is er iets gruwelijks mis met het morele kader van de ingezetenen in dit land. Ik sta machteloos en draag als gevolg dan ook deze last met mij mee.
Ja nee maar dat lost 'meer adoptie' dan wel op. Hij gaat eventueel toch eerst proberen om zelf kinderen te krijgen, maar andere mensen gaan natuurlijk wel in grote getallen alle ongewenste verplicht geboren kinderen adopteren, om zo de grootste humanitaire crisis in de geschiedenis van de mensheid op te lossen. Want 'zijn eigen genen doorgeven' is toch net even iets belangrijker dan het daadwerkelijk opvangen van de baby's wiens moeders hij hun zelfbeschikkingsrecht ontnomen heeft.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wil je liever 30.000 vrouwen dwingen hun zwangerschap uit te zitten? Vind je dat niet nog zieker? Om vervolgens 30.000 kinderen rond te hebben lopen die weer het risico lopen op een niet zo liefdevolle opvoeding met alle gevolgen vandien?
Dat scenario is pas een humanitaire crisis.
Wanneer is het een kind?quote:Op maandag 18 februari 2019 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer het een kind is, ben ik tegen abortus ja. Daarvoor niet altijd.
En jij?
Hypocritie is schijnbaar geen last om te dragen voor dit soort mensen.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja nee maar dat lost 'meer adoptie' dan wel op. Ik ga eventueel toch eerst proberen om zelf kinderen te krijgen, maar andere mensen gaan natuurlijk wel in grote getallen alle ongewenste verplicht geboren kinderen adopteren, om zo de grootste humanitaire crisis in de geschiedenis van de mensheid op te lossen. Want 'mijn eigen genen doorgeven' is toch net even iets belangrijker dan het daadwerkelijk opvangen van de baby's wiens moeders je hun zelfbeschikkingsrecht ontnomen hebt.
Eigenbelang is dus precies waar de barmhartigheid ophoudt.
Vanaf +/- 16 weken zit alles erop en eraan en is het enkel nog een kwestie van groeien en rijpen..quote:
Dan is het nog steeds geen kind.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
Vanaf +/- 16 weken zit alles erop en eraan en is het enkel nog een kwestie van groeien en rijpen..
Wat ik eerder al schreef; het recht op zelfbeschikking is vastgelegd in artikel 11 van de grondwet.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:50 schreef Leandra het volgende:
Ah, na de vrouwenhatende incels hebben de relifundamentalisten het topic ook gevonden, nou is het recht op zelfbeschikking voor vrouwen helemaal ondergeschikt.
In mijn optiek wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen kind.
Klopt, maar dat zien sommige mensen graag anders, en dat daarvoor het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen onderuit gehaald moet worden zien ze niet als een probleem, meestal zelfs als bijkomend voordeel.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:10 schreef GeenKVG het volgende:
[..]
Wat ik eerder al schreef; het recht op zelfbeschikking is vastgelegd in artikel 11 van de grondwet.
Ergo: de man heeft niets te zeggen over het lichaam van de vrouw; als men de verwekker van een baby zeggenschap wil geven zal de grondwet aangepast moeten worden. Dat zie ik (voorlopig) nog niet gebeuren ...
Ach overal waar je komt hoor je vrouwen afgeven op mannen. Mannenhaat/mysandrie. zogenaamde Feminisme. Man zijn mag nergens meer. Ik als zwarte schaap maak het jullie vrouwen alleen gemakelijk. "Gewoon" je bent maar incel.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:50 schreef Leandra het volgende:
Ah, na de vrouwenhatende incels hebben de relifundamentalisten het topic ook gevonden, nou is het recht op zelfbeschikking voor vrouwen helemaal ondergeschikt.
Slachtoffers van verkrachting zouden dat denk ik ook hebben: emotioneel zwaar, en dingen liever parkeren.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ben ervan op de hoogte dat ik in Nederland helaas tot de minderheid behoor. 72% van de Nederlanders is voor abortus. Lijkt erop dat dit met de tijd wat af gaat zwakken naar 66%. Maar nog steeds een overweldigende meerderheid. Ik verwacht dan ook veel reacties van mensen die hier anders tegen aan kijken. Zelf vind ik dit onderwerp emotioneel te zwaar dat ik het voor nu parkeer.
Zelfs het begrip feminisme weet je te verneuken tot mannenhaat.... nou ja, neuk je iig nog wat.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ach overal waar je komt hoor je vrouwen afgeven op mannen. Mannenhaat/mysandrie. zogenaamde Feminisme. Man zijn mag nergens meer. Ik als zwarte schaap maak het jullie vrouwen alleen gemakelijk. "Gewoon" je bent maar incel.
Man hier, nergens last van.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ach overal waar je komt hoor je vrouwen afgeven op mannen. Mannenhaat/mysandrie. zogenaamde Feminisme. Man zijn mag nergens meer. Ik als zwarte schaap maak het jullie vrouwen alleen gemakelijk. "Gewoon" je bent maar incel.
je bent het er toch wel mee eens dat het begrip 'feminisme' tegenwoordig niet meer is wat het ooit was? Het wordt net als Racisme gebruikt als kapstok voor allerlei uitwassen, wel of niet terechtquote:Op maandag 18 februari 2019 20:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs het begrip feminisme weet je te verneuken tot mannenhaat.... nou ja, neuk je iig nog wat.
Dat is allemaal helemaal niet nodig als je dat administratief regelt. Vrouw baart de baby, man heeft geen enkele band meer met het kind. Zou al een hoop schelen en er hoeven geen grondwetten aangepast te worden.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zien sommige mensen graag anders, en dat daarvoor het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen onderuit gehaald moet worden zien ze niet als een probleem, meestal zelfs als bijkomend voordeel.
Vooral door mensen die problemen hebben met dat waar feminisme werkelijk voor staat: gelijke rechten voor mannen en vrouwen.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
je bent het er toch wel mee eens dat het begrip 'feminisme' tegenwoordig niet meer is wat het ooit was? Het wordt net als Racisme gebruikt als kapstok voor allerlei uitwassen, wel of niet terecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |