Kut, ik heb mijn okselhaar laten laserenquote:Op zondag 17 februari 2019 09:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Boehoehoe...
Stel je toch niet zo op als slachtoffer.
En ja, ik heb ook glitters in mijn okselhaar.
Even offtopic, maar volgens mij is dat omdat de vrouwelijke dieren worden geselecteerd op eigenschappen die met het voortplanten te maken hebben, zoals worpgrootte en gemak met baren. Dan ook nog selecteren op economische eigenschappen van de jongen is te veel dus die helft draagt de man bij, maar niet omdat die daadwerkelijk meer dan de helft bijdraagt.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Tja, daar heeft ze wel een punt. Bij de fok van dieren is het heel normaal om qua fenotype het vaderdier als belangrijkste te zien
Hé, Schenkstroop is terug.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook geen binding met mij. Ik heb geen idee waarom ze mij op de wereld heeft gezet en geen normale opvoeding gaf en mij laat rotten. Ik lijd alleen maar. Alles is zogenaamd alleen mijn fout. Dat ik lelijk ben is de fout van mijn vader volgens haar niet 50/50. Met vrouwen kun je niet discussieren je kunt tegen haar privileges nooit op. De vrouw heeft altijd gelijk. En als jij gelijk hebt so what je verliest alsnog.
Dit lijkt me het enige antwoord op de kwestie. Afstand doen van een kind als je het als man niet wilt moet een optie zijn, mits van tevoren bekend gemaakt. Maar een vrouw dwingen tot het voldragen van een zwangerschap stuit op zoveel ethische en praktische bezwaren dat het simpelweg geen optie is.quote:Op zondag 17 februari 2019 02:05 schreef Mariocash het volgende:
Er is nou eenmaal geen tussenweg bij het krijgen van een kind. Je kan niet allebei wat water bij de wijn doen en elkaar ergens in het midden vinden. Óf de zwangerschap wordt doorgezet, óf je gaat voor een abortus. Iemand moet de knoop doorhakken als beide partijen lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat de vrouw het voor het zeggen heeft, is niet meer dan logisch. Het is tenslotte haar lichaam waar het kind in zal groeien. Dit is biologisch nou eenmaal het geval.
De man heeft op zijn beurt dan weer het recht om afstand te nemen van het kind en het niet te erkennen. Dat is zíjn goed recht.
Een tussenoplossing is niet echt mogelijk.
Van welke man?quote:Op zondag 17 februari 2019 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan kunnen vrouwen ook wettelijk de sterilisatie van een man afdwingen?
Prima. Sterker nog. Ik ben voorstander van algehele sterilisatie, die pas ongedaan wordt gemaakt na een proeve van bekwaamheid. De eisen voor draagmoederschap en adoptie ook voor natuurlijke zwangerschap laten gelden zeg maar.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hun seksuele partner, degene van wie ze zwanger zouden kunnen raken.
Nee, niet algeheel, vrouwen die dat voor hun seksuele partner mogen beslissen, dat is gelijk aan mannen die een abortus kunnen afdwingen.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:19 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Prima. Sterker nog. Ik ben voorstander van algehele sterilisatie, die pas ongedaan wordt gemaakt na een proeve van bekwaamheid. De eisen voor draagmoederschap en adoptie ook voor natuurlijke zwangerschap laten gelden zeg maar.
Idd zo simpel is het.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:23 schreef westwoodblvd het volgende:
Heel simpel. Volgens de grondwet beslist iedereen over zijn of haar eigen lichaam. Als de man zwanger zou zijn geweest was hij degene die erover zou beslissen
Ik ga niet mee je in je vrouwen beslissen alles punt, 'discussie'quote:Op zondag 17 februari 2019 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet algeheel, vrouwen die dat voor hun seksuele partner mogen beslissen, dat is gelijk aan mannen die een abortus kunnen afdwingen.
Het zou zo simpel zijn als er één lichaam mee gemoeid was. Maar er zijn er twee. En dat maakt het een stuk complexer.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:23 schreef westwoodblvd het volgende:
Heel simpel. Volgens de grondwet beslist iedereen over zijn of haar eigen lichaam. Als de man zwanger zou zijn geweest was hij degene die erover zou beslissen
Dan raak je verzeild in de filosofische discussie over de vraag vanaf wanneer je de verzameling cellen die de foetus vormt een "lichaam" kunt noemen, maar de discussie over wanneer je van een "persoon" kunt spreken lijkt me dan relevanter. Bij de moeder is dat altijd het geval, bij de foetus in de vroegere stadia van de zwangerschap mijns inziens niet.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het zou zo simpel zijn als er één lichaam mee gemoeid was. Maar er zijn er twee. En dat maakt het een stuk complexer.
pas na erkenning als ze niet getrouwd/geregistreerd partner zijn. En dat erkennen kan alleen door keuze van de man zelfquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zodra het kind er eenmaal uit is mag je als moeder niks meer alleen beslissen. Dan vinden we dat de vader evenveel rechten heeft.
En daarom staat dit topic in POL en niet in OUD. Alleen willen sommige mensen *kuch*vrouwen/moeders*kuch* dat niet snappen.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dan raak je verzeild in de filosofische discussie over de vraag vanaf wanneer je de verzameling cellen die de foetus vormt een "lichaam" kunt noemen, maar de discussie over wanneer je van een "persoon" kunt spreken lijkt me dan relevanter. Bij de moeder is dat altijd het geval, bij de foetus in de vroegere stadia van de zwangerschap mijns inziens niet.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo ingewikkeld. De betrokkenheid, in de vorm van opoffering van tijd, energie, lichamelijk welzijn en lichamelijke autonomie, is voor de vrouw zoveel groter dan voor de man, en het "persoonschap" van de foetus zo dubieus, dat de keuze in mijn ogen geheel bij de vrouw ligt.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:41 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En daarom staat dit topic in POL en niet in OUD. Alleen willen sommige mensen *kuch*vrouwen/moeders*kuch* dat niet snappen.
De rechter kan het ook gerechtelijk vaststellen. Maar wat is je punt?quote:Op zondag 17 februari 2019 10:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
pas na erkenning als ze niet getrouwd/geregistreerd partner zijn. En dat erkennen kan alleen door keuze van de man zelf
Als mannen zeggenschap krijgen over het lichaam van de vrouw op moment ze zwanger is, lijkt me dat ook nogal verstrekkende gevolgen hebben. Politiek en maatschappelijk.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:41 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En daarom staat dit topic in POL en niet in OUD. Alleen willen sommige mensen *kuch*vrouwen/moeders*kuch* dat niet snappen.
Oke, en hoe ga je de foetus vragen wat die er van vindt? Dat gaat dus niet. Met andere woorden er is maar één beslissingsbevoegdheid persoon bij betrokken.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het zou zo simpel zijn als er één lichaam mee gemoeid was. Maar er zijn er twee. En dat maakt het een stuk complexer.
Dat argument geldt natuurlijk ook voor pasgeboren kinderen.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:59 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Oke, en hoe ga je de foetus vragen wat die er van vindt? Dat gaat dus niet. Met andere woorden er is maar één beslissingsbevoegdheid persoon bij betrokken.
Er zijn legio voorbeelden te vinden in de wereld daarvan. Geen van allen zou ik positief noemen.quote:Op zondag 17 februari 2019 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als mannen zeggenschap krijgen over het lichaam van de vrouw op moment ze zwanger is, lijkt me dat ook nogal verstrekkende gevolgen hebben. Politiek en maatschappelijk.
Je potentiële kind wordt vermoord.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:54 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ten eerste is het zo dat mannen over het algemeen nauwelijks tot geen daadwerkelijk binding hebben met een embryo/foetus, zeker in die eerste weken niet.. Dus op het moment dat er abortus gepleegd wordt is er nauwelijks sprake van mentaal lijden bij de vader.
Jij stelt dat het fysiek lijden wat een vrouw moet doorstaan bij het voldragen van een zwangerschap en het baren van het kind, minder belangrijk is dan het mentale lijden van de vader als de moeder tegen de wil van de vader in abortus ondergaat. Je gaat wel even voor het gemak voorbij dat het dragen en baren van een kind, niet enkel fysiek heel erg veel van een vrouw vraagt, maar ook mentaal.
Van een andere vader?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:10 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Mijn vriend wilde graag meer kinderen (ik heb er 1).
Ik niet. Mijn mening weegt zwaarder.
In de ogen van niet-feministen wellicht. Iig de mensen die feminisme definiëren als de tegenpool van de rechten / positie van de man. Als 'juist het tegenovergestelde van hetgeen waar mannen het meest baat bij hebben'.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kut, ik heb mijn okselhaar laten laseren
Grappig wel dat het niet omdergaan van een abortus ineens een feministisch standpunt wordt als de verwekker niets van het kind wil weten.
Zo jammer vind ik dat bij die man, dat soort standpunten. Want als beroeps-politicus vind ik hem toch een van de betere die we hebben. Maarja .. die compleet achterlijke waanbeelden he ..quote:Ik ben benieuwd hoe Kees vd Staaij dat ziet, en of mevrouw vd Staaij ook glitters in haar okselhaar heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |