Ja, deal with it. Ik ben daar heel hard in geloof ik.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:23 schreef Tailless het volgende:
[..]
toch kunnen jullie nu “leven” voortzetten of afbreken. Vrouwen beslissen in die fase.
Ik ga ze even lezenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:23 schreef madam-april het volgende:
Bijzonder wel hoe mijn argumenten compleet genegeerd worden
Klopt ja. En nu?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:23 schreef Tailless het volgende:
[..]
toch kunnen jullie nu “leven” voortzetten of afbreken. Vrouwen beslissen in die fase.
is dat niet hypocriet? Aan ene kant ben je blij dat je een vrije keuze hebt en aan de andere kant neem je die weg bij een andere.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:24 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ja, deal with it. Ik ben daar heel hard in geloof ik.
klopt, duurt is voor een man ook onmogelijk direct de band te voelen die vrouwen van nature hebbenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een man heeft in die eerste weken/maanden niet tot nauwelijks een daadwerkelijke band met het kind. Een vrouw draagt het kind, het kind is deel van haar, dat is niet te vergelijken met hoe het voor de man is.
Ja. Dat we baas over eigen lichaam zijn. In het Westen dan he.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. De wet bepaalt heel veel, maar daar zit vast een idee achter...
9 maanden, niet alleen in de eerste weken ^^quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een man heeft in die eerste weken/maanden niet tot nauwelijks een daadwerkelijke band met het kind. Een vrouw draagt het kind, het kind is deel van haar, dat is niet te vergelijken met hoe het voor de man is.
Op het moment dat de man de baby kan voelen ontstaat er vaak wel een band en abortus kan enkel in de eerste weken/maanden, vandaar dat ik het over de eerste weken/maanden had.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:26 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
9 maanden, niet alleen in de eerste weken ^^
weet je dat ik best een tijd dacht dat jij een man was?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:26 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
9 maanden, niet alleen in de eerste weken ^^
Ja dat kan, dat denken meerderen ^^quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:29 schreef Koen66 het volgende:
[..]
weet je dat ik best een tijd dacht dat jij een man was?
denk dat het komt door het ontbreken van je geslacht in je profielquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:31 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ja dat kan, dat denken meerderen ^^
Jij bekijkt profielen?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:31 schreef Koen66 het volgende:
[..]
denk dat het komt door het ontbreken van je geslacht in je profiel
nee, is te zien aan dat poppetje links bovenin, hoef je geen profiel voor in te gaanquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:33 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Jij bekijkt profielen?
Vullen mensen die in dan tegenwoordig?
Oh ik let daar niet op.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:35 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nee, is te zien aan dat poppetje links bovenin, hoef je geen profiel voor in te gaan
[ afbeelding ]
Wel vooraf dan en duidelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:40 schreef Tailless het volgende:
Ik vind dat de vader daarin wettelijk mag aangeven dat hij een abortus wilden en dat hij geen verantwoordelijkheid neemt op het kind.
Zijn we ook snel af van het gezeik
Want het is minder erg om geboren te worden als de vader al voor je er was uitgesproken heeft dat hij je niet wilde?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:16 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het lijkt me minder pijnlijk voor een man om een paar cellen te verliezen die eventueel een kind waren geworden dan voor een kind ge weten dat je moeder je nooit gewild heeft.
Ik denk dat een vrouw prima zelf mag bepalen of een zwangerschap gezellig en fijn is.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:39 schreef mspoez het volgende:
[..]
Want het is minder erg om geboren te worden als de vader al voor je er was uitgesproken heeft dat hij je niet wilde?
Ik vind dat een vrouw prima mag kiezen om een kind niet te krijgen maar ik vind ook dat er ruimte moet zijn voor een man om 'af te dwingen' dat dat kind er wel komt en dat hij er voor gaat zorgen. Een zwangerschap is gezellig en fijn, ik zou best nog eens zwanger willen zijn als er niet nog een kind uit zou voortkomen wat ik moet opvoeden.
ik ook hoorquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:40 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ik reageer altijd als ik iets interessant vind, Niet lettend op waar of wat.
Precies dat dusquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wel vooraf dan en duidelijk.
Bij domme lul en domme troela mogen beide op de blaren zitten. Dan gaat het kind voor.
Verder ontopic. Serieus ts?
Geen kind willen en op zijn best een heel stevig lichamelijk offer mogen maken van 9 maanden lang noem je minder belangrijk? Je denkt dat naast dat lichamelijke offer hetgeen geestelijk lijden met zich meebrengt? Toe nou zeg.
Vind echt dat de vrouw rekening moet houden met de man hierin en een serieuze afweging moet maken. Maar de beslissing ligt bij haar omdat de impact voor haar nu eenmaal het grootste is. Sorry, het is nu eenmaal wat het is.
Zodra jij als man een wezen wat je echt niet wil in je lijf mee kan dragen, samen met de springende/onstabiele emoties door hormonen, de kosten voor je lijf en de risico's van een zwangerschap mag je er ook de eindbeslissing over hebben.
Tot die tijd zal je op moeten passen waar je je zaad laat.
Simpelweg omdat de impact voor de vrouw vele malen groter is. Fysiek en mentaal.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik mis nog steeds de waarom.
[..]
Interresante invalshoek.
Ach kom toch eens zeg, zo heftig zijn de gevolgen niet vaak hoor. De meeste vrouwen kunnen prima een zwangerschap uitdragen zonder extreme gevolgen voor hun fysiek. Als je niet oplet of je zwanger kan worden, dan moet je naderhand ook met de andere ouder overleggen en mocht die het kind wel heel graag willen dan is het wel erg makkelijk om dan maar te roepen 'jammer dan, mjin lijf, mijn beslissing'.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Simpelweg omdat de impact voor de vrouw vele malen groter is. Fysiek en mentaal.
En zeer zeker bij een ongewenst kind. Bij gewenst is er al een risico op depressie door de hormoonbalans, hoe denk je dat ongewenst samen gaat met hormonen die op hol zijn?
Een kind die in je groeit is nogal aanwezig. Eerst in veranderingen in je lichaam en hormoonbalans. Later fysiek aanwezig samen met nog ingrijpendere lichamelijke veranderingen. Dat heeft iets heel moois als je het graag wil, dan is dat kind voelen groeien verwonderlijk.. Maar als je het echt niet will is het een nogal stevig iets. En dat is op z'n best, de kans dat er dingen niet helemaal goed gaan is ook redelijk aanwezig. Je de rest van je leven incontinent bent, bekkenproblemen hebt, je tanden slechter worden, je rek littekens hebt op buik en borsten, je baarmoeder verzakt en moet ik nog even doorgaan? Want de lijst is lang en wordt enger naarmate hij voort duurt.
Maar zo 'makkelijk' is het dus wel. Al lijkt abortus me nooit makkelijk en dien je ervoor te zorgen niet zwanger te raken.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:59 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ach kom toch eens zeg, zo heftig zijn de gevolgen niet vaak hoor. De meeste vrouwen kunnen prima een zwangerschap uitdragen zonder extreme gevolgen voor hun fysiek. Als je niet oplet of je zwanger kan worden, dan moet je naderhand ook met de andere ouder overleggen en mocht die het kind wel heel graag willen dan is het wel erg makkelijk om dan maar te roepen 'jammer dan, mjin lijf, mijn beslissing'.
Wat ik al eerder zei, mannen zullen dit nooit snappen omdat het simpelweg niet hun lichaam is.quote:
Beetje off topic, maar een zwangerschap hoeft echt niet alleen maar fijn en gezellig te zijn. Goede vriendin heeft serieus 6 maanden in bed gelegen, 10 keer per dag kotsen, ontelbare keren opgenomen geweest. En dan heb je het nog niet eens over postnatale depressie/psychoses enzovoort.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:39 schreef mspoez het volgende:
[..]
Want het is minder erg om geboren te worden als de vader al voor je er was uitgesproken heeft dat hij je niet wilde?
Ik vind dat een vrouw prima mag kiezen om een kind niet te krijgen maar ik vind ook dat er ruimte moet zijn voor een man om 'af te dwingen' dat dat kind er wel komt en dat hij er voor gaat zorgen. Een zwangerschap is gezellig en fijn, ik zou best nog eens zwanger willen zijn als er niet nog een kind uit zou voortkomen wat ik moet opvoeden.
Jij maakt er wel een totaal drama van ^^quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:13 schreef Myrr het volgende:
Keizersnede, totaalruptuur, inknippen, postnatale depressie, je hele buik vol strepen, je hele omgeving die je met een toeter ziet lopen en sociale walging als je daarna je kind niet zelf verzorgt. Je lichaam. Je tieten. Je mentaal. Je baan. Je leven. Je ouders die van je walgen omdat je hun kleinkind weggeeft. Ik denk dat je heel veel mensen kwijt raakt.
Allemaal helemaal prima en echt geen grote gevolgen verder hoor.
Ik ken ze ook, maar mannen willen dan toch dat we zwanger zijn. Maakt niet uit.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:17 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Beetje off topic, maar een zwangerschap hoeft echt niet alleen maar fijn en gezellig te zijn. Goede vriendin heeft serieus 6 maanden in bed gelegen, 10 keer per dag kotsen, ontelbare keren opgenomen geweest. En dan heb je het nog niet eens over postnatale depressie/psychoses enzovoort.
Er zijn altijd wel wat gevolgen. In deze dan blijvende herrinringen aan iets ongewenst. En ik beschreef nog niet eens de kans op heftige gevolgen, maar beschreef wat mildere die regelmatig voorkomen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:59 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ach kom toch eens zeg, zo heftig zijn de gevolgen niet vaak hoor. De meeste vrouwen kunnen prima een zwangerschap uitdragen zonder extreme gevolgen voor hun fysiek. Als je niet oplet of je zwanger kan worden, dan moet je naderhand ook met de andere ouder overleggen en mocht die het kind wel heel graag willen dan is het wel erg makkelijk om dan maar te roepen 'jammer dan, mjin lijf, mijn beslissing'.
Vacuümverlossing. Tangverlossing. Sterrenkijker. Stuitligging. Overtijd zijn. Weeenstorm. 😜quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:17 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Jij maakt er wel een totaal drama van ^^
Hoe blijf jij altijd zo geduldig op dit forum? Echt veel mannen hierquote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel wat gevolgen. In deze dan blijvende herrinringen aan iets ongewenst. En ik beschreef nog niet eens de kans op heftige gevolgen, maar beschreef wat mildere die regelmatig voorkomen.
Maar zelfs zonder blijvende gevolgen praat je over anderhalf jaar of langer lichamelijke gevolgen dragen, inc hormoonbalans die significant anders is als normaal. Een 50% van de zwangere vrouwen ervaart bekkenklachten, een 10% zo ernstig dat ze signficant in hun functioneren worden aangetast en met intensief oefenen hopelijk een half jaar tot jaar na de bevalling weer richting normaal gaan (alhoewel het altijd zwakker zal blijven dan en extra aandacht nodig blijft hebben). Een 19% van de vrouwen ervaart incontenentie in iig het jaar na de bevalling. Striae is zo normaal dat het helemaal niet krijgen eerder de uitzondering is.
Ja erg he. Ik ga maar slapen.quote:
Ik vind de mannen hier verschrikkelijk vaak. Sommigen niet, maar die lees ik amper omdat ze weinig posten.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja erg he. Ik ga maar slapen.
Trusten!
Ze hebben gewoon echt geen idee wat het met een vrouw doet. Ik ken serieus een vrouw die in een rolstoel is gekomen door bekkeninstabiliteit, maar zwanger zijn is super gezelligquote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:19 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, maar mannen willen dan toch dat we zwanger zijn. Maakt niet uit.
Hun lichaam niet.
OMG, alsof jij zo geweldig bent.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:29 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Ik vind de mannen hier verschrikkelijk vaak. Sommigen niet, maar die lees ik amper omdat ze weinig posten.
Mijn buurvrouw vroeger haar bekken is door midden gebroken. Ik weet er het fijne niet van, alleen dat het een heel kritieke bevalling is geweest en ze twee jaar op krukken liep.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:31 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon echt geen idee wat het met een vrouw doet. Ik ken serieus een vrouw die in een rolstoel is gekomen door bekkeninstabiliteit, maar zwanger zijn is super gezellig
Ik heb een mening, jij?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:34 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
OMG, alsof jij zo geweldig bent.
Mijn schoonzus had hetzelfde, is nooit meer de oude geweest qua lijf.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:35 schreef Myrr het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw vroeger haar bekken is door midden gebroken. Ik weet er het fijne niet van, alleen dat het een heel kritieke bevalling is geweest en ze twee jaar op krukken liep.
Was zelf nog wat jong toen dus geen idee hoe en wat.
Nee dat kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:36 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Mijn schoonzus had hetzelfde, is nooit meer de oude geweest qua lijf.
Afschuwelijk!quote:Op zaterdag 16 februari 2019 01:35 schreef Myrr het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw vroeger haar bekken is door midden gebroken. Ik weet er het fijne niet van, alleen dat het een heel kritieke bevalling is geweest en ze twee jaar op krukken liep.
Was zelf nog wat jong toen dus geen idee hoe en wat. Mijn pa zei iig dat haar bekken doormidden was gebroken, heb er verder niet over gevraagd.
Hoe weet jij nu of vaders geen band voelen met de embryo/foetus?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:54 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ten eerste is het zo dat mannen over het algemeen nauwelijks tot geen daadwerkelijk binding hebben met een embryo/foetus, zeker in die eerste weken niet.. Dus op het moment dat er abortus gepleegd wordt is er nauwelijks sprake van mentaal lijden bij de vader.
Jij stelt dat het fysiek lijden wat een vrouw moet doorstaan bij het voldragen van een zwangerschap en het baren van het kind, minder belangrijk is dan het mentale lijden van de vader als de moeder tegen de wil van de vader in abortus ondergaat. Je gaat wel even voor het gemak voorbij dat het dragen en baren van een kind, niet enkel fysiek heel erg veel van een vrouw vraagt, maar ook mentaal.
foetus maakt hormonen vrij in vrouw, man pikt hormonen op, man produceert eigen hormonen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu of vaders geen band voelen met de embryo/foetus?
Mogen vrouwen dan ook een wettelijke sterrilisatie afdwingen bij mannen. Gewoon met pluggen hope, kan herstelt worden...quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik zou enorm voor zijn als een man wettelijk een abortus kan afdwingen.
Dat is pas veel later in de zwangerschap. Niet in het begin.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
foetus maakt hormonen vrij in vrouw, man pikt hormonen op, man produceert eigen hormonen.
Maar dat maakt niet uit, vrouw bepaalt! Blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |