abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:36:49 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185041305
Ik bedoel, het is ook het kind van een man. Als de vrouw zwanger is naar aanleiding van een verkrachtig etc. Okay, dan snap ik het. Maar in een onenigheid vind ik dat beide ouders er over moeten beslissen en niet alleen de moeder.

"Maar de moeder draagt de baby."
Nou en, het fysieke lijden hierbij is veel minder belangrijk dan het mentale lijden van de vader als de moeder abortus heeft gepleegd tegen de zin van de vader in.

Wat vinden jullie?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:38:38 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185041341
Sowieso heb ik een bloedhekel aan de leuzen "my body my choice".
pi_185041377
Ik vind dat de vader daarin wettelijk mag aangeven dat hij een abortus wilden en dat hij geen verantwoordelijkheid neemt op het kind.

Zijn we ook snel af van het gezeik
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:41:38 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_185041396
Ik vind het lastig en het zou ook terecht zijn dat zowel ma als pa daar evenveel over te zeggen zouden hebben.
Maar feit is dat het kind in de buik van de moeder zit. Haar dwingen abortus te plegen of juist niet kan niet. In die zin heeft ze dus het laatste woord.
Ik zie dat meer als een gegeven, dat iets waar je aan kan sleutelen met wetgeving.
pi_185041403
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:40 schreef Tailless het volgende:
Ik vind dat de vader daarin wettelijk mag aangeven dat hij een abortus wilden en dat hij geen verantwoordelijkheid neemt op het kind.

Zijn we ook snel af van het gezeik
Ja dat zou een oplossing zijn voor de situatie man wil wel vrouw niet. Relatief eenvoudig, zou ik ook voor zijn.
Stuk lastiger is de situatie dat de man niet wil maar de vrouw wel.
zie email 27 oktober
pi_185041421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het lastig en het zou ook terecht zijn dat zowel ma als pa daar evenveel over te zeggen zouden hebben.
Maar feit is dat het kind in de buik van de moeder zit. Haar dwingen abortus te plegen of juist niet kan niet. In die zin heeft ze dus het laatste woord.
Ik zie dat meer als een gegeven, dat iets waar je aan kan sleutelen met wetgeving.
Je kunt wel met wetgeving sleutelen aan rechtsposities. Dus de situatie dat een man even oneerbiedig gezegd van het kind af wil, maar de vrouw niet.
De andere situatie is idd niet op te lossen
zie email 27 oktober
pi_185041440
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
Ik bedoel, het is ook het kind van een man. Als de vrouw zwanger is naar aanleiding van een verkrachtig etc. Okay, dan snap ik het. Maar in een onenigheid vind ik dat beide ouders er over moeten beslissen en niet alleen de moeder.

Nou en, het fysieke lijden hierbij is veel minder belangrijk dan het mentale lijden van de vader als de moeder abortus heeft gepleegd tegen de zin van de vader in.

Wat vinden jullie?
Wat stel je dan voor?
“Beide ouders moeten beslissen” is dus 50/50 en nog steeds niets wat de doorslag geeft.
Hoe zou jij dat beslissen voor je zien?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:46:13 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185041467
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor?
“Beide ouders moeten beslissen” is dus 50/50 en nog steeds niets wat de doorslag geeft.
Kom ik morgen op, nu even slapen. :* ik heb allemaal hersenscheten in m'n hoofd maar die zou ik morgen veel beter kunnen vertalen naar een post dan nu.
pi_185041593
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor?
Wil de man niet en vrouw wel, dan geen alimentatie voor de vrouw.
Wil de man wel en vrouw niet, dan heeft de man pech.
pi_185041608
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:

Wat vinden jullie?
Ten eerste is het zo dat mannen over het algemeen nauwelijks tot geen daadwerkelijk binding hebben met een embryo/foetus, zeker in die eerste weken niet.. Dus op het moment dat er abortus gepleegd wordt is er nauwelijks sprake van mentaal lijden bij de vader.

Jij stelt dat het fysiek lijden wat een vrouw moet doorstaan bij het voldragen van een zwangerschap en het baren van het kind, minder belangrijk is dan het mentale lijden van de vader als de moeder tegen de wil van de vader in abortus ondergaat. Je gaat wel even voor het gemak voorbij dat het dragen en baren van een kind, niet enkel fysiek heel erg veel van een vrouw vraagt, maar ook mentaal.
pi_185041622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:53 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wil de man niet en vrouw wel, dan geen alimentatie voor de vrouw.
Wil de man wel en vrouw niet, dan heeft de man pech.
Alimentatie is niet voor de vrouw, alimentatie is voor het kind.
pi_185041639
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Alimentatie is niet voor de vrouw, alimentatie is voor het kind.
Ook goed.
pi_185041670
Als man kun je heel makkelijk voorkomen dat je een vrouw zwanger maakt.. altijd 2 voorbehoedsmiddelen gebruiken, dus ook als ze (zegt dat ze) de pil gebruikt/een spiraaltje heeft/etc.
pi_185041691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:57 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ook goed.
Dat is nu al zo.. kinderalimentatie is voor het kind, niet voor de vrouw.
pi_185041701
Zullen we het een beetje bij de kern proberen te houden? Het gaat hier om de beslissing rondom abortus, ik snap dat daar andere zaken bij komen kijken. Maar daar is hier beperkt ruimte voor.
zie email 27 oktober
pi_185041713
Tis heel simpel. Het zit in onze baarmoeder.
Ons lichaam.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2019 00:03:01 ]
pi_185041733
-klaar met die alimentatie, het gaat over de beslissing rondom abortus-

[ Bericht 87% gewijzigd door trein2000 op 16-02-2019 00:04:50 ]
pi_185041741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:02 schreef lrishCassidy het volgende:
Tis heel simpel. Het zit in onze baarmoeder.
Ons lichaam.
Beetje simpel, volgens mij geeft TS juist met een argument aan waarom hij vindt dat dat anders zou moeten liggen. Ik daag je uit om ook met een argument te komen, want met alleen one-Libiërs komen we niet ver.
zie email 27 oktober
pi_185041755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:01 schreef trein2000 het volgende:
Zullen we het een beetje bij de kern proberen te houden? Het gaat hier om de beslissing rondom abortus, ik snap dat daar andere zaken bij komen kijken. Maar daar is hier beperkt ruimte voor.
De man heeft zeggenschap tot het moment dat zijn zaad in het lichaam van de vrouw zit.
pi_185041760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Beetje simpel, volgens mij geeft TS juist met een argument aan waarom hij vindt dat dat anders zou moeten liggen. Ik daag je uit om ook met een argument te komen, want met alleen one-Libiërs komen we niet ver.
Fysiek en mentaal is anders. Wel of niet in je eigen lichaam is ook anders.
pi_185041764
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:38 schreef _--_ het volgende:
"my body my choice".
^O^
pi_185041769
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

De man heeft zeggenschap tot het moment dat zijn zaad in het lichaam van de vrouw zit.
Dat vind jij omdat?
zie email 27 oktober
pi_185041776
Als je zo graag een kind wil, seks je met iemand die dat ook wil.
pi_185041781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:06 schreef Myrr het volgende:
Als je zo graag een kind wil, seks je met iemand die dat ook wil.
Ja juist.
pi_185041804
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat vind jij omdat?
Omdat het ons lichaam is.
pi_185041805
Daarin vind ik een vrouw opzadelen met een kind wat ze niet wilt niet kunnen :s) bedoel ze zit er wel 8 maanden mee

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2019 00:08:35 ]
pi_185041813
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:08 schreef Tailless het volgende:
Daarin vind ik een vrouw opzadelen met een kind wat ze niet wilt niet kunnen :s)
Ook dat :)
Helaas genoeg vrouwen die dat doen.
pi_185041816
Mijn vriend is het er ook niet mee eens dat mochten wij een (zwaar) gehandicapt kind gaan verwachten, ik de optie abortus overweeg. Eventueel zou mij dat onze relatie kosten. Mijn lichaam, mijn rest van mijn leven.
pi_185041818
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals ik al heb aangegeven, ts stelt wel leuk dat het fysiek lijden dat een vrouw moet doorstaan tijdens het dragen en bevallen van het kind veel minder belangrijk is dan het mentaal lijden dat een man moet doorstaan wanneer de vrouw abortus pleegt terwijl hij dat niet wil..

Maar dat is echt nergens op gebaseerd.

Het gaat ook echt volledig voorbij aan de impact die een zwangerschap en bevalling zowel fysiek als mentaal op een vrouw hebben, nog even los van de mogelijke gevolgen daarvan.
pi_185041824
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:08 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Maar het kind is ook voor de helft van vader biologisch gezien, dat telt dan niet mee vinden jullie?
zie email 27 oktober
pi_185041838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:09 schreef Myrr het volgende:
Mijn vriend is het er ook niet mee eens dat mochten wij een (zwaar) gehandicapt kind gaan verwachten, ik de optie abortus overweeg. Eventueel zou mij dat onze relatie kosten. Mijn lichaam, mijn rest van mijn leven.
Mijn vriend wilde graag meer kinderen (ik heb er 1).
Ik niet. Mijn mening weegt zwaarder.
pi_185041852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het kind is ook voor de helft van vader biologisch gezien, dat telt dan niet mee vinden jullie?
Het telt mee en valt ook over te praten, maar de keuze blijft bij ons.

Zoek een draagmoeder. Adopteer een kind. Seks met iemand die wel een kind wil baren.

Weet je wat een zwangerschap met een lichaam doet? :D Nogal iets om te doen als je daar zelf niet achter staat.
pi_185041855
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja juist, dat telt minder mee inderdaad.
pi_185041866
Ik vind dit oprecht een lastige discussie, omdat er twee ‘uitgangspunten’ botsen namelijk
1. De vader en de moeder hebben even veel zeggenschap over het kind
2. Eenieder heeft de absolute zeggenschap over zijn eigen lichaam,

En ik vind beide eigenlijk van gelijke zwaarte en onaantastbaar. Dus ik weet echt niet wat je hier mee moet.
zie email 27 oktober
pi_185041872
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:10 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Mijn vriend wilde graag meer kinderen (ik heb er 1).
Ik niet. Mijn mening weegt zwaarder.
Ja. Jouw lichaam. Begrijp wel dat het voor hem pijnlijk is, maar andersom is het ook zo. Als jij et 2 wil en hij niet, dan kun je het ook niet maken toch met opzet zwanger te raken.
pi_185041880
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:11 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind dit oprecht een lastige discussie, omdat er twee ‘uitgangspunten’ botsen namelijk

En ik vind beide eigenlijk van gelijke zwaarte en onaantastbaar. Dus ik weet echt niet wat je hier mee moet.
Voor mij heeft nummer 2 altijd de overhand.
pi_185041885
:X
pi_185041890
quote:

Gewoon laten hoe het is. Wel belangrijk ook om als vrouw je best doen niet zwanger te geraken in deze, al zijn sommige vrouwen wel ultra vruchtbaar.
pi_185041892
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het telt mee en valt ook over te praten, maar de keuze blijft bij ons.
Lekker arrogant, leg mij Ens uit waarom dat zo is?
quote:
Zoek een draagmoeder. Adopteer een kind. Seks met iemand die wel een kind wil baren.
Kan, maar we zitten nu in de situatie dat er al een kind is.
quote:
Weet je wat een zwangerschap met een lichaam doet? :D Nogal iets om te doen als je daar zelf niet achter staat.
Nee natuurlijk niet, en dat is wmb ook uitgesloten. Ik kan alleen geen optimale oplossing bedenken.
zie email 27 oktober
pi_185041902
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:10 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Ja juist, dat telt minder mee inderdaad.
Waarom vind je dat?
zie email 27 oktober
pi_185041907
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:12 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja. Jouw lichaam. Begrijp wel dat het voor hem pijnlijk is, maar andersom is het ook zo. Als jij et 2 wil en hij niet, dan kun je het ook niet maken toch met opzet zwanger te raken.
Tis niet pijnlijk voor hem :)
Hij kent me. En heeft vrede met mijn wensen :)

Mocht dat niet zo geweest zijn dan hadden we een issue gehad waarschijnlijk.
pi_185041921
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:13 schreef Myrr het volgende:

[..]

Gewoon laten hoe het is. Wel belangrijk ook om als vrouw je best doen niet zwanger te geraken in deze, al zijn sommige vrouwen wel ultra vruchtbaar.
De status quo levert anders ook behoorlijke onvrede op bij een groep mensen/mannen.
Met name de rechtsongelijkheid ook, wat dat betreft zou ik niet tegen een juridische abortus zijn denk ik.
zie email 27 oktober
pi_185041933
quote:

Een man heeft in die eerste weken/maanden niet tot nauwelijks een daadwerkelijke band met het kind. Een vrouw draagt het kind, het kind is deel van haar, dat is niet te vergelijken met hoe het voor de man is.
pi_185041935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lekker arrogant, leg mij Ens uit waarom dat zo is?

[..]

Kan, maar we zitten nu in de situatie dat er al een kind is.

[..]

Nee natuurlijk niet, en dat is wmb ook uitgesloten. Ik kan alleen geen optimale oplossing bedenken.
Het is niet arrogant. Het is ons lichaam. :') Het is arrogant om een vrouw te dwingen een kind voor je te baren omdat jij dat perse wil. We leven niet meer in die tijd gelukkig.

Het lijkt me minder pijnlijk voor een man om een paar cellen te verliezen die eventueel een kind waren geworden dan voor een kind ge weten dat je moeder je nooit gewild heeft.
pi_185041945
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom vind je dat?
Ik kan het niet anders uitleggen.

Je kan niet iemand dwingen iets te doen wat invloed heeft op iemands lichaam als diegene dat niet wil.
pi_185041954
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het is niet arrogant. Het is ons lichaam. :') Het is arrogant om een vrouw te dwingen een kind voor je te baren omdat jij dat perse wil. We leven niet meer in die tijd gelukkig.
Eens hoor, maar ik mis nog steeds de waarom.
quote:
Het lijkt me minder pijnlijk voor een man om een paar cellen te verliezen die eventueel een kind waren geworden dan voor een kind ge weten dat je moeder je nooit gewild heeft.
Interresante invalshoek.
zie email 27 oktober
pi_185041959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:14 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Tis niet pijnlijk voor hem :)
Hij kent me. En heeft vrede met mijn wensen :)

Mocht dat niet zo geweest zijn dan hadden we een issue gehad waarschijnlijk.
Ik wil heeeeeeeeeeel graag zo snel mogelijk nog een kind. Hij wil nog wachten. Ik slik braafjes de pil.

Een kind hoort idealiter enkel te komen wanneer beide partijen dat willen.
pi_185041965
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

ow het zo zwaar argument.
Als het echt zo ondraagbaar was het evolutionair allang aangepast.

Toch wel eens met TS waarom zou jullie belang hier zwaarder in moeten wegen. (Zowel voor als tegen) vrouw besluit.
pi_185041967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens hoor, maar ik mis nog steeds de waarom.

[..]

Interresante invalshoek.
Als je vrouw was geweest snap je het.
pi_185041976
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:17 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Ik kan het niet anders uitleggen.

Je kan niet iemand dwingen iets te doen wat invloed heeft op iemands lichaam als diegene dat niet wil.
Vroeger wel, maar die tijd is gelukkig achter ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')