Nee, als installatiebedrijf.quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:12 schreef Mickytjuh het volgende:
Kvk inschrijving als autoverhuurbedrijf?
Want, je kunt als ondernemer geen diensten verlenen of bent gelimiteerd tot iets waar je voor bent ingeschreven bij de KvK?quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:24 schreef Mickytjuh het volgende:
Dan gaat de fiscus dat niet goedrekenen.
zie hierboven de uitspraak van de rechter.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want, je kunt als ondernemer geen diensten verlenen of bent gelimiteerd tot iets waar je voor bent ingeschreven bij de KvK?
Kom eens met een bron. Als ondernemer hoor je te kunnen ondernemen namelijk.
@:TS tot 500km keuren ze geloof ik gewoon goed.
Genoeg bewijs ja, iets anders dan hoe ik jouw verhaal lees alleen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:19 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
zie hierboven de uitspraak van de rechter.
Genoeg bewijs toch.
Moet je dan 10 verschillende BTW nummers hebben etc? Lijkt mij een beetje onzin toch?quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:20 schreef Mickytjuh het volgende:
En dan zijn er nog meer rechtszaken geweest over bedrijven die andere activiteiten deden dan dat ze voor ingeschreven stonden.
Is altijd een discussie dingetje
1. De vraag ging over de bijtelling.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Genoeg bewijs ja, iets anders dan hoe ik jouw verhaal lees alleen.
Auto verhuren mag prima maar je omzeilt die bijtelling regels er niet mee nee.
Klinkt als grote bullshit. Je moet vrij zijn om te ondernemen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
1. De vraag ging over de bijtelling.
2. Vriend van ons heeft een motorzaak. Hij verkoopt en verhuurt motoren.
Hij was ook begonnen met verhuur van auto's.
Daar is hij mee gestopt na een rechtszaak waarin duidelijk gesteld werd dat hij niet kvk ingeschreven staat als auto verhuur bedrijf dus daar ook niet in hoorde te doen.
Is een erg lang verhaal om helemaal uit te leggen.
nee. Je kan je inschrijving gewoon uitbreiden met meerdere dingen die je doet.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je dan 10 verschillende BTW nummers hebben etc? Lijkt mij een beetje onzin toch?
ben je ook als je kvk inschrijving klopt.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klinkt als grote bullshit. Je moet vrij zijn om te ondernemen.
Maar om je handelsnaam aan te passen moet je een brief schrijven.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ben je ook als je kvk inschrijving klopt.
En die kun je gewoon online aanpassen.
Kan je online doen. Kost je 1 cent. 😉quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar om je handelsnaam aan te passen moet je een brief schrijven.
je hoeft je naam niet aan te passen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar om je handelsnaam aan te passen moet je een brief schrijven.
Wie spande de rechtszaak aan? OM, FIOD, belastingdienst?quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
1. De vraag ging over de bijtelling.
2. Vriend van ons heeft een motorzaak. Hij verkoopt en verhuurt motoren.
Hij was ook begonnen met verhuur van auto's.
Daar is hij mee gestopt na een rechtszaak waarin duidelijk gesteld werd dat hij niet kvk ingeschreven staat als auto verhuur bedrijf dus daar ook niet in hoorde te doen.
Is een erg lang verhaal om helemaal uit te leggen.
Dat mag best, als je bij de Kvk ook even meldt dat je aan drukwerk gerelateerde artikelen gaat verkopen en dus je onderneming uitbreidt met detailhandel.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 15:08 schreef Speekselklier het volgende:
Das als ik een printshop heb dan mag ik niet ook eens een stapeltje printers inkopen om te verkopen?
kijk eens om je heen.
Ik neem aan dat je dan jaarlijks ook de privébijtelling voor de btw opvoert?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:13 schreef Makrolon het volgende:
Daarom rij ik m'n bus gewoon privé, keer mezelf 19ct per km uit en je mag zelfs de BTW van het zakelijk gebruik van brandstof en onderhoud nog terug vragen.
Ook nooit gezeik als je de bus eens privé pakt.
Hij heeft het over de BTW voor zakelijk gebruik van de privé auto.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:31 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan jaarlijks ook de privébijtelling voor de btw opvoert?
Maar dan betaal je wel meer wegenbelasting toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:13 schreef Makrolon het volgende:
Daarom rij ik m'n bus gewoon privé, keer mezelf 19ct per km uit en je mag zelfs de BTW van het zakelijk gebruik van brandstof en onderhoud nog terug vragen.
Ook nooit gezeik als je de bus eens privé pakt.
Nee, je betaald gewoon ondernemers tarief ook al heb je m privé.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dan betaal je wel meer wegenbelasting toch?
In mijn geval 1200 euro meer per jaar.
Maar dat weegt dan niet op tegen bijtelling inderdaad.
Ik heb de bus op de zaak staan, dan drukt nog een beetje de winst
Heb je mijn vraag gelezen?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 07:03 schreef ender_xenocide het volgende:
Hij heeft het over de BTW voor zakelijk gebruik van de privé auto.
Ja, maar als hij al alleen het zakelijk deel opgeeft, zoals hij zegt, hoeft dat dus niet als het onderbouwd is met km administratiequote:
Dat laatste zou ik niet doen als je wel privé wilt rijden. Bij één km privé rijden gaat de verklaring overboord, krijg je de naheffing met boete.quote:Op donderdag 14 februari 2019 21:46 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een eigen bedrijf, eenmanszaak.
In principe heb ik mijn bestelwagen nooit privé nodig maar het zou toch makkelijk zijn om deze af en toe eens privé te gebruiken.
Als ik dit nu doe en ik zou een factuur aan mijzelf sturen voor de gemaakte kilometers, kom ik daar dan mee weg bij een eventuele controle?
Ik wil geen km's gaan schrijven dus ik ga een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelbus aanvragen.
niet bij een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto. Dan mag je geen kilometer prive rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:18 schreef ludovico het volgende:
@:TS tot 500km keuren ze geloof ik gewoon goed.
Oo,quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
niet bij een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto. Dan mag je geen kilometer prive rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |