abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185052265
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, over nabestaanden, donorwet, lekker boeiend, hebben we het niet over?

[..]

Eh, wat? :{
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:42 schreef Zith het volgende:

[..]

Gevaccineerden kunnen ook overdragen maar voor een minder lange periode
pi_185052301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

In mijn optiek zijn anti-vaxers, of eigenlijk de slachtoffers van die debielen, hun kinderen ;( al bijna halve biohazards.

De overheid heeft de taak om te doen wat goed is, voor ons.

Dit is bij uitstek, wmb, een van die momenten dat de overheid, in naam van ons allen, schijt heeft aan dat stukje lichamelijke integriteit, en die spuit in je arm zet.

Misschien lastig om te accepteren voor sommigen hierzo, maar de ziekten die zijn verdwenen omdat we er al decennia tegen vaccineren,

Zijn verdwenen omdat we er al decennia tegen vaccineren.
De overheid negeert die taak nogal eens. De overheid zou ook betrouwbaar moeten zijn, maar liegt er lustig op los en manipuleert zogenaamd onafhankelijke onderzoeken.

Dit is een vertrouwenskwestie, de overheid heeft teveel krediet verspeeld. Dat geldt ook voor de wetenschap en zeker voor de farmaceutische industrie. Dan kan bijvoorbeeld Dijkhoff wel weer stoere praatjes hebben, mensen zoals hij liggen ten grondslag aan het probleem.

Je kunt nu best wat ad hoc maatregelen nemen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen, maar diezelfde vertrouwenscrisis zal de kop op blijven steken. Stop met leugenachtige overheid, schop het gekochte onderzoek, de kopers en de gekochten de universiteiten uit en maak eens regels voor de farmaceutische industrie alsof het gewoon hebzuchtigen zonder scrupules zijn, dat zijn ze namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 16-02-2019 20:07:40 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:04:14 #203
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_185052448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is een vertrouwenskwestie, de overheid heeft teveel krediet verspeelt.
Zou het?

Was de overheid van het ene jaar op het andere niet meer in staat om ons het nut van vaccinaties te verkopen?

Of was het de intrede van Social Media, met neiging om altijd echo kamers te verkopen, zelfs aan de meest stompzinnige ideeën, zoals anti-vax'isme?
pi_185052534
Het kwam voorheen ook voor, dus het zal wel iets van doen hebben ermee dat Dijkhoff pas zelf vader is geworden?

En al de vaccinaties gepland staan voor deze nieuwe inwoner van Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2019 20:09:42 ]
pi_185052747
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zou het?

Was de overheid van het ene jaar op het andere niet meer in staat om ons het nut van vaccinaties te verkopen?

Of was het de intrede van Social Media, met neiging om altijd echo kamers te verkopen, zelfs aan de meest stompzinnige ideeën, zoals anti-vax'isme?
Melk voor calcium, Geen dierlijke vetten maar margarine, cholesterol is slecht. Ontbijt is goed. Nu anti zout. En het was allemaal zogenaamd wetenschappelijk verantwoord.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:19:15 #206
6484 ExTec
pi_185052776
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Melk voor calcium, Geen dierlijke vetten maar margarine, cholesterol is slecht. Ontbijt is goed. Nu anti zout. En het was allemaal zogenaamd wetenschappelijk verantwoord.
:?

Ik mis wat context denk ik.
pi_185052794
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zou het?

Dat is er nou eenmaal gewoon. Je zou ook kunnen zeggen dat als het vertrouwen in de overheid maar groot genoeg is dat geen factor meer is. Maar naarmate de overheid meer politiseert wordt die steeds meer vertrouwd als politici.
pi_185052836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

:?

Ik mis wat context denk ik.
De overheid zweerde bij hoog en laag en drong dit op via school etcetera. Maar het was allemaal onjuist.
pi_185052879
Melk veroorzaakt juist botontkalking tenzij je bepaalde vitamines en mineralen teglijk inneemt. Elke cel in je lichaaam wordt gemaakt van cholesterol ook je hormonen. Ik kan nog wel even doorgaan.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:25:42 #210
6484 ExTec
pi_185052936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:

Je zou ook kunnen zeggen dat als het vertrouwen in de overheid maar groot genoeg is dat geen factor meer is.
Deep down *) bedoel je dat de relevante marcom afdeling de social media oorlog niet goed genoeg wint.

Klopt. Maar social media is en blijft een relatief nieuws iets, zeker voor een moloch als de overheid.
pi_185052969
Ik sla voor de weigeraars naar de goelag.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:26:45 #212
6484 ExTec
pi_185052973
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

De overheid zweerde bij hoog en laag en drong dit op via school etcetera. Maar het was allemaal onjuist.
Dwong wat af.

Wat was niet juist.
pi_185053067
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Klopt, en dat komt dan van het voedingscentrum, dat ook achter het 'ik kies bewust'-logo zat, wat niet meer dan een marketingtrucje van Unilever bleek.
pi_185053183
Zou de meerderheid van die weigeraars niet gewoon religieuze motieven hebben?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185053199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Deep down *) bedoel je dat de relevante marcom afdeling de social media oorlog niet goed genoeg wint.

Klopt. Maar social media is en blijft een relatief nieuws iets, zeker voor een moloch als de overheid.
Je kunt niet zelf aan de lopende band leugens vertellen en dan als het echt belangrijk wordt roepen 'deze keer is het wel waar!' Als mensen zich afvragen wie ze moeten geloven terwijl de overheid een van die partijen is, is het al te ver heen. Dan heb je je krediet, letterlijk je geloofwaardigheid, verspeeld. Stukje bij beetje, een klein leugentje, een beetje belangenverstrengeling mag wel.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:39:16 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185053287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt niet zelf aan de lopende band leugens vertellen en dan als het echt belangrijk wordt roepen 'deze keer is het wel waar!' Als mensen zich afvragen wie ze moeten geloven terwijl de overheid een van die partijen is, is het al te ver heen. Dan heb je je krediet, letterlijk je geloofwaardigheid, verspeeld. Stukje bij beetje, een klein leugentje, een beetje belangenverstrengeling mag wel.
En wat heeft dit met het vaccineren en de werkzaamheid daarvan te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185053391
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat heeft dit met het vaccineren en de werkzaamheid daarvan te maken?
Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen maar omdat ze op de autoriteiten vertrouwden toen die zeiden dat het goed voor hun was.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:45:54 #218
45206 Pietverdriet
pi_185053443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen maar omdat ze op de autoriteiten vertrouwden toen die zeiden dat het goed voor hun was.
En twijfel jij aan vaccinatie, cq de juistheid van die informatie?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:55:23 #219
6484 ExTec
pi_185053673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen..
Een soort van publiek QA department, oid.

Hebben we al heet alleen anders. Noemen we De Overheid.
pi_185057326
Ik ben blij dat het kinderdagverblijf van mijn kind-in-wording kinderen weigert die niet gevaccineerd worden.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:49:59 #221
483964 Lord_Hydro
The water will rise....
pi_185058031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar waarom wordt diezelfde kritische blik t.a.v. leugenachtig gedrag niet juist ook aangewend naar de anti-vaxxers? e.g. Wakefield die allang als een bedrieger is ontmaskerd, of de zeer ernstige complicaties die een mazelen of kinkhoest-infectie met zich mee kan brengen..

Let wel; die zgn "enge big farma" bedrijven vermelden wel degelijk bijwerkingen. Via het farmacovigilantie-systeem kunnen nieuwe bijwerkingen worden geregistreerd, en de meeste pilletjes, poedertjes, vloeistofjes en wat dies meer zij werken gewoon probleemloos. Maar als er een keer iets aan de hand is, dan is het meteen van "zie je wel, big farma door de bocht". Het is dat hypocriete selectieve gedrag waardoor deze hele anti vaxx beweging niet serieus genomen moet worden. Met dat soort mensen valt simpelweg niet zinnig te praten, dus zijn gewoon wettelijke maatregelen nodig.
pi_185058273
Ik twijfel er niet aan, zo twijfel ik ook niet eraan dat men spuiten gebruiken deed die siliconen loslieten of wat was dat toen, ik weet geeneens meer met welke spuiten. Waarom, omdat de media er zo goed als geen aandacht aan besteden deed. Wat was dat of waardoor, gestuurde informatie of zo?

https://mens-en-gezondhei(...)lig-of-onveilig.html

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 00:07:50 ]
pi_185058418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:34 schreef Hathor het volgende:
Zou de meerderheid van die weigeraars niet gewoon religieuze motieven hebben?
Vast wel, maar die ga je niet kunnen overtuigen. En toen het alleen de religieuzen waren, was de vaccinatiegraad als geheel nog wel boven de 95%
pi_185058459
Men zal wel evt anders rekenen gelijk als met wanneer iemand als werkeloze gelden doet of staat aangeschreven?

Ons vader noemde vooral zwartrokken die tegen zoiets waren, of het kloppen deed?

Maar goed ik stam nog uit de tijd glazen spuiten en nonnen in de zorg!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 00:21:07 ]
pi_185059906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het HPV-vaccin wordt gemaakt door twee fabrikanten, niet door een hele sector.
4 gevallen waarbij een gebruiker overlijdt in Frankrijk over een periode van 25 jaar is reden om het product in Frankrijk uit de schappen te halen. Dat geeft aan hoe streng er gecontroleerd wordt op dit soort medicijnen.
Ter vergelijking: het vrij verkrijgbare ibuprofen kent duizenden slachtoffers per jaar.
Toch denk ik dat niet veel om die reden pijnstillers laten staan.

Dat mensen kritisch kijken naar vaccins is goed, maar men kan ook overdrijven. Ik ken vrijwel geen enkele antivaxxer die elke vorm van medische hulp afwijst vanwege de mogelijke risico's.
Terwijl de meeste medicijnen, maar ook behandelingen ernstige complicaties tot gevolg kunnen hebben.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 17 februari 2019 @ 15:31:14 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185065206
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 09:09 schreef Wantie het volgende:

4 gevallen waarbij een gebruiker overlijdt in Frankrijk over een periode van 25 jaar is reden om het product in Frankrijk uit de schappen te halen. Dat geeft aan hoe streng er gecontroleerd wordt op dit soort medicijnen.
Ter vergelijking: het vrij verkrijgbare ibuprofen kent duizenden slachtoffers per jaar.
Toch denk ik dat niet veel om die reden pijnstillers laten staan.
Ik reageer alleen maar op jouw opmerking over fabrikant vs hele sector.

De vergelijking die je nu maakt tov ibuprofen gaat mank. Je hebt een beetje selectief gelezen, denk ik. Diclofenac (en Ibuprofen in mindere mate) wordt alleen gevaarlijk geacht bij hoge doseringen voor een langere tijd (op recept, dus). Aan de dosering die jij in de supermarkt kunt krijgen, wordt geen verhoogd risico toegeschreven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185065226
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De vergelijking die je nu maakt tov ibuprofen gaat mank. Je hebt een beetje selectief gelezen, denk ik. Diclofenac (en Ibuprofen in mindere mate) wordt alleen gevaarlijk geacht bij hoge doseringen voor een langere tijd (op recept, dus). Aan de dosering die jij in de supermarkt kunt krijgen, wordt geen verhoogd risico toegeschreven.
Ook niet als men er 100 van nemen doet, hoe krijgen ze het voor elkaar?
  zondag 17 februari 2019 @ 15:34:06 #228
Why is all the rum gone?
pi_185065247
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:32 schreef john2406 het volgende:

Ook niet als men er 100 van nemen doet,
Dan ben je een sukkel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185065266
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan ben je een sukkel.
Die bestaan hoor het is immers harmloos dat uit de supermarkt.

die tabletten hebben iets ingebouwd, het ene pilletje heft het andere op.
  zondag 17 februari 2019 @ 15:36:02 #230
Why is all the rum gone?
pi_185065281
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:35 schreef john2406 het volgende:

Die bestaan hoor
Dat is dan pech.
pi_185065307
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is dan pech.
Jij liet het zo klinken alsof het onmogelijk is met die uit de supermarkt, ik denk laat ik dat even recht praten. Niet dat hier iemand meeleest en neemt je verhaal voor waarheid aan.
  zondag 17 februari 2019 @ 15:39:40 #232
Why is all the rum gone?
pi_185065330
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:37 schreef john2406 het volgende:

Jij liet het zo klinken alsof het onmogelijk is met die uit de supermarkt
Nee, hoor. Mijn reactie sluit aan op de post van Wantie.

Dat elke pijnstiller gevaarlijk is, als je er 100 van neemt, mag wel zo algemeen bekend zijn, dat die situatie niet apart benoemd hoeft te worden.
pi_185066135
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Mijn reactie sluit aan op de post van Wantie.

Dat elke pijnstiller gevaarlijk is, als je er 100 van neemt, mag wel zo algemeen bekend zijn, dat die situatie niet apart benoemd hoeft te worden.

Een kennis van mij zag ik 1 dag uit alsof die zijn zeswekendienst in de achterzak had, toen die mij uiteindelijk vertelde dat die paracetamol nam als smarties, wist ik wat er aan de hand was, jij hebt toch geelzucht dan mag je die al helemaal niet in grote hoeveelheden hebben kerel, vraag je maar Oxy als je zoveel pijn hebben doet. Maar het was al te laat bijna, echter naar 1 jaar is die toch gegaan.
Het hoeven er nog niet eens 100 te zijn, als men hypatitis heeft en een arts zou zeggen neemt U maar een paracetamol meer. Zonder erbij te vermelden niet meer als 8 per dag.

Zie in de quotte ik deed iets fout hier.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 16:28:08 ]
  zondag 17 februari 2019 @ 16:29:36 #234
Why is all the rum gone?
pi_185066249
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:

Het hoeven er nog niet eens 100 te zijn, als men hypatitis heeft en een arts zou zeggen neemt U maar een paracetamol meer. Zonder erbij te vermelden niet meer als 8 per dag.

Ik neem aan dat als je hepatitis hebt, je dat zelf wel weet.
  zondag 17 februari 2019 @ 16:31:15 #235
45206 Pietverdriet
pi_185066270
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is wat anders, Sjonnie heeft hypatitus, dan schrijf je wartaal en krijg je hoofdpijn van intelligente postings
pi_185066288
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik wel ja deze zei mij echter hij was ervan genezen, nou dan zou die de eerste zijn toch?
Naief of wat kan het zijn, grijze massa te kort?

Maar waarom viel het die arts niet op, een dierenarts kijkt wat mij betreft beter het dosier door als een mensenarts, maar dat is mijn mening.
pi_185066343
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is wat anders, Sjonnie heeft hypatitus, dan schrijf je wartaal en krijg je hoofdpijn van intelligente postings
Zou het dat zijn? Waarom men mij in een ziekenhuis vragen doet U heeft een hartklep? Waarop ik antwoord jij niet dan?
Weten ze gelijk waar ze met mij aan toe zijn!
Gelukkig ben ik dan bij zinnen, wil het niet meemaken als ik het eens niet zou zijn!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 16:36:10 ]
  zondag 17 februari 2019 @ 16:37:22 #238
45206 Pietverdriet
pi_185066379
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het dat zijn? Waarom men mij in een ziekenhuis vragen doet U heeft een hartklep? Waarop ik antwoord jij niet dan?
Weten ze gelijk waar ze met mij aan toe zijn!
Gelukkig ben ik dan bij zinnen, wil het niet meemaken als ik het eens niet zou zijn!
QED
pi_185066409
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

QED
Dat is al bewezen als men dat zo vragen doet!
Hoe dom kan je zijn?
Ik weet ook dat ze kunstklep bedoelen echter dat vraagt men niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 16:39:39 ]
pi_185077355
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor. Als ik van mijn collega af wil moet ik hem stiekem uboprofen geven. Het gaat heus niet alleen over chronisch gebruik van hoge doseringen...
  maandag 18 februari 2019 @ 00:59:56 #241
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185077415
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslag ^O^ Volgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering :( Walgelijk. Waar is het sociale deel van Nederland.

O, ik heb geen uitkering. En mijn kinderen hebben alle inentingen.
pi_185077747
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor. Als ik van mijn collega af wil moet ik hem stiekem uboprofen geven. Het gaat heus niet alleen over chronisch gebruik van hoge doseringen...
Onzin. Een overgevoeligheid betekent dat je misschien buikpijn krijgt van NSAID's en er misschien misselijk van wordt. Je collega zal helaas niet de pijp uitgaan als je hem stiekem een pilletje geeft. Als hij beweert van wel dan zijn jullie allebij dus erg goedgelovig.
  † In Memoriam † maandag 18 februari 2019 @ 07:47:48 #243
230491 Zith
pls tip
pi_185078186
quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslag ^O^ Volgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering :( Walgelijk. Waar is het sociale deel van Nederland.

HeT sociale deel waar we elkaar niet vermoorden met ziektes bedoel je?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_185078454
quote:

Er bestaat wel een gevaar dat door misinformatie ouders besluiten hun kinderen niet meer te vaccineren en hierdoor bepaalde ziekten weer de kop op steken. Bovendien bestaat dan het gevaar voor nieuwe mutaties waardoor zo'n ziekte (die je met vaccineren kunt voorkomen) in een resistentere vorm weer terugkomt.

Moet je dan als overheid lijdzaam toezien of toch wat preventieve maatregelingen nemen?
pi_185078515
quote:

Wat stel jij dan voor als de vaccinatiegraad blijft zakken? Met meer voorlichting kom je er niet, want de wetenschap wordt alleen maar minder vertrouwd. Rustig wachten op een flinke ziekte-uitbraak waarbij er duizenden kinderen overlijden en we 'zie je nou wel' kunnen zeggen tegen antivaxfreaks lijkt me ook geen optie.

Zeg het maar.
  † In Memoriam † maandag 18 februari 2019 @ 09:31:03 #246
230491 Zith
pls tip
pi_185079109
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor als de vaccinatiegraad blijft zakken? Met meer voorlichting kom je er niet, want de wetenschap wordt alleen maar minder vertrouwd. Rustig wachten op een flinke ziekte-uitbraak waarbij er duizenden kinderen overlijden en we 'zie je nou wel' kunnen zeggen tegen antivaxfreaks lijkt me ook geen optie.

Zeg het maar.
Gewoon sociaal mensen met een laag immuunsysteem / buiten hun keuze ongevaccineerd - zoals ik - in gevaar brengen, naast hun eigen kinderen natuurlijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_185079601
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 04:01 schreef MrAero het volgende:

[..]

Onzin. Een overgevoeligheid betekent dat je misschien buikpijn krijgt van NSAID's en er misschien misselijk van wordt. Je collega zal helaas niet de pijp uitgaan als je hem stiekem een pilletje geeft. Als hij beweert van wel dan zijn jullie allebij dus erg goedgelovig.
Hij krijgt dan een allergische reactie die in het ergste geval levensbedreigend kan zijn.
Dat heeft niets te maken met goedgelovigheid.
En zeker niets te maken heeft met buikpijn.
pi_185079627
quote:

Sociaal betekent ook dat je met elkaar voorkomt dat er uitbraken van ziektes komen die wellicht voor jezelf niet schadelijk zijn, maar voor anderen wel.
pi_185079824
Mag een kinderopvang/school eigenlijk al kinderen weigeren die niet zijn ingeent?
pi_185079978
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:17 schreef tupper het volgende:
Mag een kinderopvang/school eigenlijk al kinderen weigeren die niet zijn ingeent?
Nee, of een kind gevaccineerd is valt onder medische gegevens die de ouder niet hoeft te verstrekken.
Daarom wil men nu de wet veranderen om weigeren mogelijk te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')