quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, over nabestaanden, donorwet, lekker boeiend, hebben we het niet over?
[..]
Eh, wat?
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen ook overdragen maar voor een minder lange periode
De overheid negeert die taak nogal eens. De overheid zou ook betrouwbaar moeten zijn, maar liegt er lustig op los en manipuleert zogenaamd onafhankelijke onderzoeken.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
In mijn optiek zijn anti-vaxers, of eigenlijk de slachtoffers van die debielen, hun kinderenal bijna halve biohazards.
De overheid heeft de taak om te doen wat goed is, voor ons.
Dit is bij uitstek, wmb, een van die momenten dat de overheid, in naam van ons allen, schijt heeft aan dat stukje lichamelijke integriteit, en die spuit in je arm zet.
Misschien lastig om te accepteren voor sommigen hierzo, maar de ziekten die zijn verdwenen omdat we er al decennia tegen vaccineren,
Zijn verdwenen omdat we er al decennia tegen vaccineren.
Zou het?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is een vertrouwenskwestie, de overheid heeft teveel krediet verspeelt.
Melk voor calcium, Geen dierlijke vetten maar margarine, cholesterol is slecht. Ontbijt is goed. Nu anti zout. En het was allemaal zogenaamd wetenschappelijk verantwoord.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou het?
Was de overheid van het ene jaar op het andere niet meer in staat om ons het nut van vaccinaties te verkopen?
Of was het de intrede van Social Media, met neiging om altijd echo kamers te verkopen, zelfs aan de meest stompzinnige ideeën, zoals anti-vax'isme?
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Melk voor calcium, Geen dierlijke vetten maar margarine, cholesterol is slecht. Ontbijt is goed. Nu anti zout. En het was allemaal zogenaamd wetenschappelijk verantwoord.
Dat is er nou eenmaal gewoon. Je zou ook kunnen zeggen dat als het vertrouwen in de overheid maar groot genoeg is dat geen factor meer is. Maar naarmate de overheid meer politiseert wordt die steeds meer vertrouwd als politici.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou het?
Was de overheid van het ene jaar op het andere niet meer in staat om ons het nut van vaccinaties te verkopen?
Of was het de intrede van Social Media, met neiging om altijd echo kamers te verkopen, zelfs aan de meest stompzinnige ideeën, zoals anti-vax'isme?
De overheid zweerde bij hoog en laag en drong dit op via school etcetera. Maar het was allemaal onjuist.quote:
Deep downquote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat als het vertrouwen in de overheid maar groot genoeg is dat geen factor meer is.
Dwong wat af.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
De overheid zweerde bij hoog en laag en drong dit op via school etcetera. Maar het was allemaal onjuist.
Klopt, en dat komt dan van het voedingscentrum, dat ook achter het 'ik kies bewust'-logo zat, wat niet meer dan een marketingtrucje van Unilever bleek.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
De overheid zweerde bij hoog en laag en drong dit op via school etcetera. Maar het was allemaal onjuist.
Je kunt niet zelf aan de lopende band leugens vertellen en dan als het echt belangrijk wordt roepen 'deze keer is het wel waar!' Als mensen zich afvragen wie ze moeten geloven terwijl de overheid een van die partijen is, is het al te ver heen. Dan heb je je krediet, letterlijk je geloofwaardigheid, verspeeld. Stukje bij beetje, een klein leugentje, een beetje belangenverstrengeling mag wel.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deep downbedoel je dat de relevante marcom afdeling de social media oorlog niet goed genoeg wint.
Klopt. Maar social media is en blijft een relatief nieuws iets, zeker voor een moloch als de overheid.
En wat heeft dit met het vaccineren en de werkzaamheid daarvan te maken?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt niet zelf aan de lopende band leugens vertellen en dan als het echt belangrijk wordt roepen 'deze keer is het wel waar!' Als mensen zich afvragen wie ze moeten geloven terwijl de overheid een van die partijen is, is het al te ver heen. Dan heb je je krediet, letterlijk je geloofwaardigheid, verspeeld. Stukje bij beetje, een klein leugentje, een beetje belangenverstrengeling mag wel.
Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen maar omdat ze op de autoriteiten vertrouwden toen die zeiden dat het goed voor hun was.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft dit met het vaccineren en de werkzaamheid daarvan te maken?
En twijfel jij aan vaccinatie, cq de juistheid van die informatie?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen maar omdat ze op de autoriteiten vertrouwden toen die zeiden dat het goed voor hun was.
Een soort van publiek QA department, oid.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat die vele miljarden mensen die zich de afgelopen eeuw hebben laten vaccineren dat niet deden omdat ze zelf de werkzaamheid konden vaststellen..
Maar waarom wordt diezelfde kritische blik t.a.v. leugenachtig gedrag niet juist ook aangewend naar de anti-vaxxers? e.g. Wakefield die allang als een bedrieger is ontmaskerd, of de zeer ernstige complicaties die een mazelen of kinkhoest-infectie met zich mee kan brengen..quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt niet zelf aan de lopende band leugens vertellen en dan als het echt belangrijk wordt roepen 'deze keer is het wel waar!' Als mensen zich afvragen wie ze moeten geloven terwijl de overheid een van die partijen is, is het al te ver heen. Dan heb je je krediet, letterlijk je geloofwaardigheid, verspeeld. Stukje bij beetje, een klein leugentje, een beetje belangenverstrengeling mag wel.
Vast wel, maar die ga je niet kunnen overtuigen. En toen het alleen de religieuzen waren, was de vaccinatiegraad als geheel nog wel boven de 95%quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:34 schreef Hathor het volgende:
Zou de meerderheid van die weigeraars niet gewoon religieuze motieven hebben?
4 gevallen waarbij een gebruiker overlijdt in Frankrijk over een periode van 25 jaar is reden om het product in Frankrijk uit de schappen te halen. Dat geeft aan hoe streng er gecontroleerd wordt op dit soort medicijnen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het HPV-vaccin wordt gemaakt door twee fabrikanten, niet door een hele sector.
Ik reageer alleen maar op jouw opmerking over fabrikant vs hele sector.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:09 schreef Wantie het volgende:
4 gevallen waarbij een gebruiker overlijdt in Frankrijk over een periode van 25 jaar is reden om het product in Frankrijk uit de schappen te halen. Dat geeft aan hoe streng er gecontroleerd wordt op dit soort medicijnen.
Ter vergelijking: het vrij verkrijgbare ibuprofen kent duizenden slachtoffers per jaar.
Toch denk ik dat niet veel om die reden pijnstillers laten staan.
Ook niet als men er 100 van nemen doet, hoe krijgen ze het voor elkaar?quote:Op zondag 17 februari 2019 15:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar op jouw opmerking over fabrikant vs hele sector.
De vergelijking die je nu maakt tov ibuprofen gaat mank. Je hebt een beetje selectief gelezen, denk ik. Diclofenac (en Ibuprofen in mindere mate) wordt alleen gevaarlijk geacht bij hoge doseringen voor een langere tijd (op recept, dus). Aan de dosering die jij in de supermarkt kunt krijgen, wordt geen verhoogd risico toegeschreven.
Dan ben je een sukkel.quote:Op zondag 17 februari 2019 15:32 schreef john2406 het volgende:
Ook niet als men er 100 van nemen doet,
Die bestaan hoor het is immers harmloos dat uit de supermarkt.quote:Op zondag 17 februari 2019 15:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan ben je een sukkel.
Dat is dan pech.quote:
Jij liet het zo klinken alsof het onmogelijk is met die uit de supermarkt, ik denk laat ik dat even recht praten. Niet dat hier iemand meeleest en neemt je verhaal voor waarheid aan.quote:
Nee, hoor. Mijn reactie sluit aan op de post van Wantie.quote:Op zondag 17 februari 2019 15:37 schreef john2406 het volgende:
Jij liet het zo klinken alsof het onmogelijk is met die uit de supermarkt
Het hoeven er nog niet eens 100 te zijn, als men hypatitis heeft en een arts zou zeggen neemt U maar een paracetamol meer. Zonder erbij te vermelden niet meer als 8 per dag.quote:Op zondag 17 februari 2019 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Mijn reactie sluit aan op de post van Wantie.
Dat elke pijnstiller gevaarlijk is, als je er 100 van neemt, mag wel zo algemeen bekend zijn, dat die situatie niet apart benoemd hoeft te worden.
Een kennis van mij zag ik 1 dag uit alsof die zijn zeswekendienst in de achterzak had, toen die mij uiteindelijk vertelde dat die paracetamol nam als smarties, wist ik wat er aan de hand was, jij hebt toch geelzucht dan mag je die al helemaal niet in grote hoeveelheden hebben kerel, vraag je maar Oxy als je zoveel pijn hebben doet. Maar het was al te laat bijna, echter naar 1 jaar is die toch gegaan.
Ik neem aan dat als je hepatitis hebt, je dat zelf wel weet.quote:Op zondag 17 februari 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:
Het hoeven er nog niet eens 100 te zijn, als men hypatitis heeft en een arts zou zeggen neemt U maar een paracetamol meer. Zonder erbij te vermelden niet meer als 8 per dag.
Dat is wat anders, Sjonnie heeft hypatitus, dan schrijf je wartaal en krijg je hoofdpijn van intelligente postingsquote:Op zondag 17 februari 2019 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als je hepatitis hebt, je dat zelf wel weet.
Ik wel ja deze zei mij echter hij was ervan genezen, nou dan zou die de eerste zijn toch?quote:Op zondag 17 februari 2019 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als je hepatitis hebt, je dat zelf wel weet.
Zou het dat zijn? Waarom men mij in een ziekenhuis vragen doet U heeft een hartklep? Waarop ik antwoord jij niet dan?quote:Op zondag 17 februari 2019 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wat anders, Sjonnie heeft hypatitus, dan schrijf je wartaal en krijg je hoofdpijn van intelligente postings
QEDquote:Op zondag 17 februari 2019 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het dat zijn? Waarom men mij in een ziekenhuis vragen doet U heeft een hartklep? Waarop ik antwoord jij niet dan?
Weten ze gelijk waar ze met mij aan toe zijn!
Gelukkig ben ik dan bij zinnen, wil het niet meemaken als ik het eens niet zou zijn!
Dat is al bewezen als men dat zo vragen doet!quote:
Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor. Als ik van mijn collega af wil moet ik hem stiekem uboprofen geven. Het gaat heus niet alleen over chronisch gebruik van hoge doseringen...quote:Op zondag 17 februari 2019 15:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar op jouw opmerking over fabrikant vs hele sector.
De vergelijking die je nu maakt tov ibuprofen gaat mank. Je hebt een beetje selectief gelezen, denk ik. Diclofenac (en Ibuprofen in mindere mate) wordt alleen gevaarlijk geacht bij hoge doseringen voor een langere tijd (op recept, dus). Aan de dosering die jij in de supermarkt kunt krijgen, wordt geen verhoogd risico toegeschreven.
Onzin. Een overgevoeligheid betekent dat je misschien buikpijn krijgt van NSAID's en er misschien misselijk van wordt. Je collega zal helaas niet de pijp uitgaan als je hem stiekem een pilletje geeft. Als hij beweert van wel dan zijn jullie allebij dus erg goedgelovig.quote:Op maandag 18 februari 2019 00:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor. Als ik van mijn collega af wil moet ik hem stiekem uboprofen geven. Het gaat heus niet alleen over chronisch gebruik van hoge doseringen...
HeT sociale deel waar we elkaar niet vermoorden met ziektes bedoel je?quote:Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslagVolgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering
Walgelijk. Waar is het sociale deel van Nederland.
O, ik heb geen uitkering. En mijn kinderen hebben alle inentingen.
Er bestaat wel een gevaar dat door misinformatie ouders besluiten hun kinderen niet meer te vaccineren en hierdoor bepaalde ziekten weer de kop op steken. Bovendien bestaat dan het gevaar voor nieuwe mutaties waardoor zo'n ziekte (die je met vaccineren kunt voorkomen) in een resistentere vorm weer terugkomt.quote:Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslagVolgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering
Wat stel jij dan voor als de vaccinatiegraad blijft zakken? Met meer voorlichting kom je er niet, want de wetenschap wordt alleen maar minder vertrouwd. Rustig wachten op een flinke ziekte-uitbraak waarbij er duizenden kinderen overlijden en we 'zie je nou wel' kunnen zeggen tegen antivaxfreaks lijkt me ook geen optie.quote:Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Gewoon sociaal mensen met een laag immuunsysteem / buiten hun keuze ongevaccineerd - zoals ik - in gevaar brengen, naast hun eigen kinderen natuurlijk.quote:Op maandag 18 februari 2019 08:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor als de vaccinatiegraad blijft zakken? Met meer voorlichting kom je er niet, want de wetenschap wordt alleen maar minder vertrouwd. Rustig wachten op een flinke ziekte-uitbraak waarbij er duizenden kinderen overlijden en we 'zie je nou wel' kunnen zeggen tegen antivaxfreaks lijkt me ook geen optie.
Zeg het maar.
Hij krijgt dan een allergische reactie die in het ergste geval levensbedreigend kan zijn.quote:Op maandag 18 februari 2019 04:01 schreef MrAero het volgende:
[..]
Onzin. Een overgevoeligheid betekent dat je misschien buikpijn krijgt van NSAID's en er misschien misselijk van wordt. Je collega zal helaas niet de pijp uitgaan als je hem stiekem een pilletje geeft. Als hij beweert van wel dan zijn jullie allebij dus erg goedgelovig.
Sociaal betekent ook dat je met elkaar voorkomt dat er uitbraken van ziektes komen die wellicht voor jezelf niet schadelijk zijn, maar voor anderen wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Nee, of een kind gevaccineerd is valt onder medische gegevens die de ouder niet hoeft te verstrekken.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:17 schreef tupper het volgende:
Mag een kinderopvang/school eigenlijk al kinderen weigeren die niet zijn ingeent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |