Ik snap je mening wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben erg ruimdenkend, en als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen. Feit is alleen dat door de developer zelf gezegd is dat de game van scratch is opgebouwd. Er is dus 100% geen twijfel over mogelijk dat dit géén port is.
Ik moet beter weten dan een discussie aangaan met de grootste troll van dit forum.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik snap je mening wel.
Ik had het alleen leuk gevonden als je die van anderen ook zou erkennen. Je mening als een feit zien komt altijd zo arrogant over.
Ah, meneer verliest de discussie dus ben ik maar een troll.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:12 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik moet beter weten dan een discussie aangaan met de grootste troll van dit forum.
4+4=7quote:Op maandag 18 februari 2019 16:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah, meneer verliest de discussie dus ben ik maar een troll.
Beetje sneu dit tbh.
Ja je kan het zeggen hoe je wil, maar het blijft een mening. Dan kan je het wel vervangen door iets wat wél een feit is, maar dat maakt het niet automatisch een feit. Dat laat gewoon zien dat je te arrogant bent om je open te stellen voor andermans mening.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
4+4=7
Nee man, dat is acht
Dat is jouw mening!!!
Zucht, laat maar, troll
HAHA, DISCUSSIE VERLOREN
Het punt is dus dat een port geen mening is, iets is het, of is het niet. Er is namelijk een definitie van. Een game die van scratch gemaakt is, is per definitie géén portquote:Op maandag 18 februari 2019 17:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja je kan het zeggen hoe je wil, maar het blijft een mening. Dan kan je het wel vervangen door iets wat wél een feit is, maar dat maakt het niet automatisch een feit. Dat laat gewoon zien dat je te arrogant bent om je open te stellen voor andermans mening.
Beetje irritant, imo.
Laten we dit afkappen. Jij vindt het geen port, ik vind het geen port, prima. Ik had alleen gehoopt dat je wat meer begrip had kunnen opbrengen voor mensen die het wél een port vinden (of vonden..) blijkbaar zit dat er niet in.
Even goede vrienden verder.
Ja, en ik snap dus dat mensen hun eigen definitie eraan geven, gebaseerd op de context. Er zijn ook mensen die darten een sport vinden, die mensen laat ik ook gewoon in hun waarde.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:01 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het punt is dus dat een port geen mening is, iets is het, of is het niet. Er is namelijk een definitie van. Een game die van scratch gemaakt is, is per definitie géén port.
Als iets feitelijk te definiëren is zou deze twijfel nooit bestaan. Je spreekt jezelf dus ook nog eens tegen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen
Omdat het feitelijk te definiëren is, zei ik ook ALS het in het midden zou liggen.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, en ik snap dus dat mensen hun eigen definitie eraan geven, gebaseerd op de context. Er zijn ook mensen die darten een sport vinden, die mensen laat ik ook gewoon in hun waarde.
Overigens, jij kon je eerder deze middag blijkbaar ook een situatie voorstellen waarbij je mensen met een andere mening zou snappen:
[..]
Als iets feitelijk te definiëren is zou deze twijfel nooit bestaan. Je spreekt jezelf dus ook nog eens tegen.
Oftewel: nu negeer je de mensen met een andere mening bent dus puur omdat je het er niet mee eens bent. Prima verder, ik vind dat gewoon een beetje kinderachtig.
En het is je goed recht om zo'n uitspraak meteen te geloven, maar ik trek dat dus in twijfel. Sterker nog, ik zou het ergens ook wel dom en verspilde moeite vinden als ze alles opnieuw hebben opgebouwd wanneer er een volledige database beschikbaar is. In mijn optiek zijn dat gewoon praatjes om de zestig euro te rechtvaardigen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben erg ruimdenkend, en als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen. Feit is alleen dat door de developer zelf gezegd is dat de game van scratch is opgebouwd. Er is dus 100% geen twijfel over mogelijk dat dit géén port is.
Fuck, nou weet ik niet meer of dit serieus is of niet. Ik ga voor wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Wat is het verschil tussen een Port en een Remake?
Een port is wanneer de gamecode grotendeels wordt overgenomen, een remake is wanneer de game opnieuw wordt gemaakt met een nieuwe gamecode. Daartussen heb je nog een enorm grijs gebied met termen als remastered, enhanced, uitbreidingen etc. Dan heb je ook nog games waarbij de code opnieuw wordt opgebouwd maar uiteindelijk in grote lijnen overeen komt met het origineel waardoor je je kunt afvragen in hoeverre het eigenlijk een nieuwe game is. Zo feitelijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Wat is het verschil tussen een Port en een Remake?
Nou kijk, we het zijn het met elkaar eens.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:48 schreef Gutanoth het volgende:
Als je 1000 uur in smash 4 hebt zitten en je speelt 10 minuten smash ultimate dan voel je dat er op het allerdiepste niveau aanpassingen gemaakt zijn die met het kopiëren van een codebase niet te doen zouden zijn
Ja, blijf je mening herhalen.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:48 schreef Gutanoth het volgende:
Als je 1000 uur in smash 4 hebt zitten en je speelt 10 minuten smash ultimate dan voel je dat er op het allerdiepste niveau aanpassingen gemaakt zijn die met het kopiëren van een codebase niet te doen zouden zijn
Neen.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:33 schreef DKUp het volgende:
Scalebound komt misschien naar de Nintendo Switch
https://www.nintendo-insi(...)do-switch-exclusive/
Op het diepste niveau, op een manier die niet te kopiëren was.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nou kijk, we het zijn het met elkaar eens.
quote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op het diepste niveau, op een manier die niet te kopiëren was.
quote:Op maandag 18 februari 2019 23:57 schreef FlyingFish het volgende:
Nee je moet in Mario Maker 2 al je levels weer remaken. Helemaal van scratch beginnen, dus eigenlijk zijn het dan totaal nieuwe levels ook al is het precies hetzelfde als het vorige deel.
Waar heeft nintendo gezegd dat Mario Maker een port is?quote:Op maandag 18 februari 2019 23:25 schreef GGMM het volgende:
Ben benieuwd of je met de port van Mario Maker ook al je oude levels weer krijgt.
Nice.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:57 schreef FlyingFish het volgende:
Nee je moet in Mario Maker 2 al je levels weer remaken. Helemaal van scratch beginnen, dus eigenlijk zijn het dan totaal nieuwe levels ook al is het precies hetzelfde als het vorige deel.
dan maak je een Super Dungeonquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel vet, maar is volgens mij niet te doen. Heb je dan alleen dungeons?
Waarom niet te doen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel vet, maar is volgens mij niet te doen. Heb je dan alleen dungeons?
Omdat Zelda veel meer event-driven is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal isquote:
Dat dus. Of het is te complex, of het is te simplistisch. Vrijwel onmogelijk een goede game van te maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat Zelda veel meer event-driver is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal is
Het is geen matige game alleen. Darksiders 1 is de beste uit de serie en was toen gewoon een ondergesneeuwde hidden gem imo, die totaal op het verkeerde moment uitkwam. Er was zoveel concurrentie dat jaar.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:55 schreef DKUp het volgende:
[..]
Een port van een matige oude game zou ook niet meer mogen kosten.
Ja. Mega man, BoTW link, en wat meer characters spelen anders dan voorheen. Vooral mega man heb ik echt gemerkt dat hij sterker is geworden. forward air heeft nu bv een knockback waar dat eerst niet zo was, en zijn smash tilt cooldowns zijn een stuk korter. Dat was eerst zijn zwakke punt, ranzig lange cooldowns waardoor je helemaal open lag for counters.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:40 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
De gameplay mechanics zijn toch ook totaal anders tov het vorige deel wat ik begrepen heb?
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat Zelda veel meer event-driven is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal is
Het verschil is dat je bij mario gewoon levels maakt, die heb je bij zelda niet. Dus je zou mensen een overworld moeten laten maken én 4-8 dungeons. Daar gaat veel te veel tijd in zittenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.
Dit zou toch prima in een Zelda-maker gegoten kunnen worden?
alleen dungeons?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:51 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het verschil is dat je bij mario gewoon levels maakt, die heb je bij zelda niet. Dus je zou mensen een overworld moeten laten maken én 4-8 dungeons. Daar gaat veel te veel tijd in zitten
En dan alleen maar de 8 bit versie?.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.
Dit zou toch prima in een Zelda-maker gegoten kunnen worden?
Waarom daar stoppen?quote:
ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat is dan toch ineens een heel stuk minder boeiend?
Mario Kart Maker zou ontzettend goed verkopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarom daar stoppen?
* Kirby Maker
* MegaMan Maker
* Mario Kart Maker
Nintendo is hier wat laat mee begonnen. Konami had eind jaren 80 al games waar ze dit hadden ingebouwd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |