Er zitten als het goed is al levels in van Nintendo. Je kan de levels ook spelen. Er zijn echt wel mensen die ontzettend toffe games kunnen maken. Challenges zijn vaak ook leuk, je weet vaak niet wat kan verwachten qua levels.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:45 schreef Tallie1982 het volgende:
Misschien een rare vraag...maar wat is er zo leuk aan super mario maker? Je kunt er toch alleen maar levels maken?
Waar haal je die info vandaan? Ik zie overal alleen de aankondigingstrailer...quote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:22 schreef Joosie200 het volgende:
Met Mario Maker 2 haal je ook NSMBUD in huis als ik het zo zie. En je kunt toad selecteren. /rip sales van deluxed, hallo preorder MM2
Meer info over het spel volgt in de komende maanden volgens Nintendo Direct-aankondiging.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan? Ik zie overal alleen de aankondigingstrailer...
In hoeverre gaat dat nintendo online abo nodig zijn voor het uitwisselen van levels, is dat al bekend? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om deze game toch te skippen dan... zonder abo kun je er weinig mee dan.
interessant! Al doe ik nu iets te veel games tegelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nintendo.com/(...)et-as-edition-switch
Misschien al iemand mee bezig geweest?
zonder online kan je denk ik niet online dus niet mogelijk om levels uit te wissenquote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan? Ik zie overal alleen de aankondigingstrailer...
In hoeverre gaat dat nintendo online abo nodig zijn voor het uitwisselen van levels, is dat al bekend? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om deze game toch te skippen dan... zonder abo kun je er weinig mee dan.
Neuh, ik ben vrij zeker dat als het echt een 1:1 remake is dat ik binnen ~vijf uur klaar ben. Maar dan speel ik hem over de weken, maanden en jaren nog een flink aantal keer. Link's Awakening is namelijkquote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:33 schreef cherrycoke het volgende:
zijn jullie niet bang dat als jullie links awakening gaan spelen dat je zo klaar bent? ik hoop dat ze iets erin gooien als een randomizer anders ben ik bang dat ik het binnen een dag heb uitgespeeld
Puur aan de hand van de korte beschikbare beelden wordt het een erg strikte remake zo te zien. Inclusief het rigide tegelpatroon. Dus als je het spel al kent, wandel je er zo doorheen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:33 schreef cherrycoke het volgende:
zijn jullie niet bang dat als jullie links awakening gaan spelen dat je zo klaar bent? ik hoop dat ze iets erin gooien als een randomizer anders ben ik bang dat ik het binnen een dag heb uitgespeeld
Randomizers zijn momenteel erg populair bij Zelda speedruns (en andere games) met willekeurige loot in chests enzo (waar dan ook logica aan is verbonden zodat je wel runs kunt voltooien), zou op zich wel een leuke bonus zijn als new game+ achtig iets ofzo.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Willekeurige opbouw is lastig bij soort spellen, wil je nog enigszins fijne en logische kerkers spelen.
Met goede implementatie en logica zou het me ook zeer leuk lijken. Dit spel heb ik kort geleden nog eens uitgespeeld op de 3DS, dus een nieuwe uitdaging is erg welkom.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:20 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Randomizers zijn momenteel erg populair bij Zelda speedruns (en andere games) met willekeurige loot in chests enzo (waar dan ook logica aan is verbonden zodat je wel runs kunt voltooien), zou op zich wel een leuke bonus zijn als new game+ achtig iets ofzo.
Zoveel verschil zit er niet echt tussen de GB en DX versie toch? Op de kleuren, extra dungeon en wat lichte aanpassingen na. Ik gok dat het een remake van DX is met enkele aanpassingen zodat de game wat eigentijdser aanvoelt.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:51 schreef KingRadler het volgende:
Is nieuwe Zelda voor de Switch een remake van GB versie of DX versie... ?
Een port van een matige oude game zou ook niet meer mogen kosten.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Darksiders gaat over de toonbank voor 25 euro op release. Best een aardige prijs, er zijn genoeg Switch ports die duurder zijn (denk aan Splatoon en Smash bijvoorbeeld).
Bij Wargroove kan je ook andermans levels spelen zonder online, alleen niet online tegen elkaar spelenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 15:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
zonder online kan je denk ik niet online dus niet mogelijk om levels uit te wissen
maar Nintendo gaat daar nooit doenquote:Op zondag 17 februari 2019 13:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Bij Wargroove kan je ook andermans levels spelen zonder online, alleen niet online tegen elkaar spelen
Denk het niet. Mario is puur en alleen platforming, Zelda draait vooral op puzzle'squote:Op zondag 17 februari 2019 13:43 schreef DKUp het volgende:
Ik dacht dat het een The Legend of Zelda 2D Maker was.
Eigenlijk zie ik dat over een paar jaar ook wel verschijnen.
In principe kunnen ze ook met tools dat erin verwerken.quote:Op zondag 17 februari 2019 14:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Denk het niet. Mario is puur en alleen platforming, Zelda draait vooral op puzzle's
Waquote:Op zondag 17 februari 2019 14:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar Nintendo gaat daar nooit doen
Waar heeft nintendo gezegd dat smash een port is?quote:Op zondag 17 februari 2019 11:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Darksiders gaat over de toonbank voor 25 euro op release. Best een aardige prijs, er zijn genoeg Switch ports die duurder zijn (denk aan Splatoon en Smash bijvoorbeeld).
Heeft meer dan zes uur moeten duren. Ik ben trots op julliequote:
Ik voel mij in het ootje genomenquote:Op zondag 17 februari 2019 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heeft meer dan zes uur moeten duren. Ik ben trots op jullie
Man man man manquote:Op zondag 17 februari 2019 17:19 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Waar heeft nintendo gezegd dat smash een port is?
Ik heb dat ooit gezegd.quote:Op zondag 17 februari 2019 17:19 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Waar heeft nintendo gezegd dat smash een port is?
Snap ik wel eigenlijk. Er zijn 5 nieuwe characters en 2 nieuwe levels toegevoegd aan een bestaand spel.quote:
Eensch, erg leuke game en verheug me op het eindresultaat.quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:05 schreef Noppie2000 het volgende:
Yoshi demo is cute, leuke twists in dat ene level.
Ik ben er deels op teruggekomen. Het is een mooie collectie van wat er al is geweest en zeker een top game. Voor de rest vind ik het aantal nieuwe content erg minimaal is. Wat ergens niet erg is want het is een enorme game en Nintendo heeft sinds de Wii U versie ook niet zo heel veel nieuwe games en personages ontwikkeld. De games van de laatste jaren zijn voornamelijk ook ports en remakes, dus heb je ook niet zo veel toe te voegen.quote:Op maandag 18 februari 2019 09:11 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat was dan ook heel voorbarig en onverstandig van je
Trots is soms heel moeilijk om over heen te stappenquote:Op maandag 18 februari 2019 15:40 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
De gameplay mechanics zijn toch ook totaal anders tov het vorige deel wat ik begrepen heb?
Daarom is het officieel geen port, inderdaad.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:40 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
De gameplay mechanics zijn toch ook totaal anders tov het vorige deel wat ik begrepen heb?
Lastig he, die meningen allemaal.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Trots is soms heel moeilijk om over heen te stappen
Ik heb serieus geen idee, heb het vorige deel nooit gespeeld.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Trots is soms heel moeilijk om over heen te stappen
Of iets een port is of niet is geen mening. Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik vind deze banaan een appel"quote:
maar je snapt in dit geval hopelijk wel wat de gedachtegang is denk ik.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Of iets een port is of niet is geen mening. Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik vind deze banaan een appel"
Een game van scratch opbouwen is nooit een port. Punt.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
maar je snapt in dit geval hopelijk wel wat de gedachtegang is denk ik.
Of je houdt je dom, dat mag ook.
Nee, zoals ik zei vind ik ook Smash geen port.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:59 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Een game van scratch opbouwen is nooit een port. Punt.
In jouw belevenis is elke Fifa, elke call of duty en elke mario party een port
Ik ben erg ruimdenkend, en als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen. Feit is alleen dat door de developer zelf gezegd is dat de game van scratch is opgebouwd. Er is dus 100% geen twijfel over mogelijk dat dit géén port is.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, zoals ik zei vind ik ook Smash geen port.
Ik gaf alleen aan dat ik het punt snap van mensen die dit wil vinden/vonden.
Ik ben gewoon wat ruimdenkender dan jij denk ik!
Ik snap je mening wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben erg ruimdenkend, en als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen. Feit is alleen dat door de developer zelf gezegd is dat de game van scratch is opgebouwd. Er is dus 100% geen twijfel over mogelijk dat dit géén port is.
Ik moet beter weten dan een discussie aangaan met de grootste troll van dit forum.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik snap je mening wel.
Ik had het alleen leuk gevonden als je die van anderen ook zou erkennen. Je mening als een feit zien komt altijd zo arrogant over.
Ah, meneer verliest de discussie dus ben ik maar een troll.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:12 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik moet beter weten dan een discussie aangaan met de grootste troll van dit forum.
4+4=7quote:Op maandag 18 februari 2019 16:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah, meneer verliest de discussie dus ben ik maar een troll.
Beetje sneu dit tbh.
Ja je kan het zeggen hoe je wil, maar het blijft een mening. Dan kan je het wel vervangen door iets wat wél een feit is, maar dat maakt het niet automatisch een feit. Dat laat gewoon zien dat je te arrogant bent om je open te stellen voor andermans mening.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
4+4=7
Nee man, dat is acht
Dat is jouw mening!!!
Zucht, laat maar, troll
HAHA, DISCUSSIE VERLOREN
Het punt is dus dat een port geen mening is, iets is het, of is het niet. Er is namelijk een definitie van. Een game die van scratch gemaakt is, is per definitie géén portquote:Op maandag 18 februari 2019 17:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja je kan het zeggen hoe je wil, maar het blijft een mening. Dan kan je het wel vervangen door iets wat wél een feit is, maar dat maakt het niet automatisch een feit. Dat laat gewoon zien dat je te arrogant bent om je open te stellen voor andermans mening.
Beetje irritant, imo.
Laten we dit afkappen. Jij vindt het geen port, ik vind het geen port, prima. Ik had alleen gehoopt dat je wat meer begrip had kunnen opbrengen voor mensen die het wél een port vinden (of vonden..) blijkbaar zit dat er niet in.
Even goede vrienden verder.
Ja, en ik snap dus dat mensen hun eigen definitie eraan geven, gebaseerd op de context. Er zijn ook mensen die darten een sport vinden, die mensen laat ik ook gewoon in hun waarde.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:01 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het punt is dus dat een port geen mening is, iets is het, of is het niet. Er is namelijk een definitie van. Een game die van scratch gemaakt is, is per definitie géén port.
Als iets feitelijk te definiëren is zou deze twijfel nooit bestaan. Je spreekt jezelf dus ook nog eens tegen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen
Omdat het feitelijk te definiëren is, zei ik ook ALS het in het midden zou liggen.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, en ik snap dus dat mensen hun eigen definitie eraan geven, gebaseerd op de context. Er zijn ook mensen die darten een sport vinden, die mensen laat ik ook gewoon in hun waarde.
Overigens, jij kon je eerder deze middag blijkbaar ook een situatie voorstellen waarbij je mensen met een andere mening zou snappen:
[..]
Als iets feitelijk te definiëren is zou deze twijfel nooit bestaan. Je spreekt jezelf dus ook nog eens tegen.
Oftewel: nu negeer je de mensen met een andere mening bent dus puur omdat je het er niet mee eens bent. Prima verder, ik vind dat gewoon een beetje kinderachtig.
En het is je goed recht om zo'n uitspraak meteen te geloven, maar ik trek dat dus in twijfel. Sterker nog, ik zou het ergens ook wel dom en verspilde moeite vinden als ze alles opnieuw hebben opgebouwd wanneer er een volledige database beschikbaar is. In mijn optiek zijn dat gewoon praatjes om de zestig euro te rechtvaardigen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:07 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben erg ruimdenkend, en als het in het midden zou liggen of het wel/niet een port zou zijn zou ik het punt van die mensen ook best snappen. Feit is alleen dat door de developer zelf gezegd is dat de game van scratch is opgebouwd. Er is dus 100% geen twijfel over mogelijk dat dit géén port is.
Fuck, nou weet ik niet meer of dit serieus is of niet. Ik ga voor wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Wat is het verschil tussen een Port en een Remake?
Een port is wanneer de gamecode grotendeels wordt overgenomen, een remake is wanneer de game opnieuw wordt gemaakt met een nieuwe gamecode. Daartussen heb je nog een enorm grijs gebied met termen als remastered, enhanced, uitbreidingen etc. Dan heb je ook nog games waarbij de code opnieuw wordt opgebouwd maar uiteindelijk in grote lijnen overeen komt met het origineel waardoor je je kunt afvragen in hoeverre het eigenlijk een nieuwe game is. Zo feitelijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Wat is het verschil tussen een Port en een Remake?
Nou kijk, we het zijn het met elkaar eens.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:48 schreef Gutanoth het volgende:
Als je 1000 uur in smash 4 hebt zitten en je speelt 10 minuten smash ultimate dan voel je dat er op het allerdiepste niveau aanpassingen gemaakt zijn die met het kopiëren van een codebase niet te doen zouden zijn
Ja, blijf je mening herhalen.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:48 schreef Gutanoth het volgende:
Als je 1000 uur in smash 4 hebt zitten en je speelt 10 minuten smash ultimate dan voel je dat er op het allerdiepste niveau aanpassingen gemaakt zijn die met het kopiëren van een codebase niet te doen zouden zijn
Neen.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:33 schreef DKUp het volgende:
Scalebound komt misschien naar de Nintendo Switch
https://www.nintendo-insi(...)do-switch-exclusive/
Op het diepste niveau, op een manier die niet te kopiëren was.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nou kijk, we het zijn het met elkaar eens.
quote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op het diepste niveau, op een manier die niet te kopiëren was.
quote:Op maandag 18 februari 2019 23:57 schreef FlyingFish het volgende:
Nee je moet in Mario Maker 2 al je levels weer remaken. Helemaal van scratch beginnen, dus eigenlijk zijn het dan totaal nieuwe levels ook al is het precies hetzelfde als het vorige deel.
Waar heeft nintendo gezegd dat Mario Maker een port is?quote:Op maandag 18 februari 2019 23:25 schreef GGMM het volgende:
Ben benieuwd of je met de port van Mario Maker ook al je oude levels weer krijgt.
Nice.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:57 schreef FlyingFish het volgende:
Nee je moet in Mario Maker 2 al je levels weer remaken. Helemaal van scratch beginnen, dus eigenlijk zijn het dan totaal nieuwe levels ook al is het precies hetzelfde als het vorige deel.
dan maak je een Super Dungeonquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel vet, maar is volgens mij niet te doen. Heb je dan alleen dungeons?
Waarom niet te doen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel vet, maar is volgens mij niet te doen. Heb je dan alleen dungeons?
Omdat Zelda veel meer event-driven is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal isquote:
Dat dus. Of het is te complex, of het is te simplistisch. Vrijwel onmogelijk een goede game van te maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat Zelda veel meer event-driver is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal is
Het is geen matige game alleen. Darksiders 1 is de beste uit de serie en was toen gewoon een ondergesneeuwde hidden gem imo, die totaal op het verkeerde moment uitkwam. Er was zoveel concurrentie dat jaar.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:55 schreef DKUp het volgende:
[..]
Een port van een matige oude game zou ook niet meer mogen kosten.
Ja. Mega man, BoTW link, en wat meer characters spelen anders dan voorheen. Vooral mega man heb ik echt gemerkt dat hij sterker is geworden. forward air heeft nu bv een knockback waar dat eerst niet zo was, en zijn smash tilt cooldowns zijn een stuk korter. Dat was eerst zijn zwakke punt, ranzig lange cooldowns waardoor je helemaal open lag for counters.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:40 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
De gameplay mechanics zijn toch ook totaal anders tov het vorige deel wat ik begrepen heb?
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat Zelda veel meer event-driven is dan Mario. Om daar goede ondersteuning voor te bieden moet je bijna een Gamemaker-achtige omgeving aanbieden. Anders krijg je constant geklaag over wat er allemaal mist en hoe beperkt het allemaal is
Het verschil is dat je bij mario gewoon levels maakt, die heb je bij zelda niet. Dus je zou mensen een overworld moeten laten maken én 4-8 dungeons. Daar gaat veel te veel tijd in zittenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.
Dit zou toch prima in een Zelda-maker gegoten kunnen worden?
alleen dungeons?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:51 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het verschil is dat je bij mario gewoon levels maakt, die heb je bij zelda niet. Dus je zou mensen een overworld moeten laten maken én 4-8 dungeons. Daar gaat veel te veel tijd in zitten
En dan alleen maar de 8 bit versie?.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Event-driven? De eerste Zelda bestaat uiteindelijk ook maar uit een beperkt aantal sprites. Ik zie het probleem ten opzichte van Mariomaker niet echt moet ik zeggen.
Dit zou toch prima in een Zelda-maker gegoten kunnen worden?
Waarom daar stoppen?quote:
ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat is dan toch ineens een heel stuk minder boeiend?
Mario Kart Maker zou ontzettend goed verkopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarom daar stoppen?
* Kirby Maker
* MegaMan Maker
* Mario Kart Maker
Nintendo is hier wat laat mee begonnen. Konami had eind jaren 80 al games waar ze dit hadden ingebouwd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |