In deze zijn situatie was het beter om dat glas verkeerdom te plaatsen, als die dan toch betalen mag voor/van die gratis warmte.quote:
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Naar het zuur komt het zoet nou hoor wat ik zeg het komt, jaar naar jaar naar jaar, als er geen crisis is maken ze wel eentje om maar geen zoet te hoeven geven.
Doe eens normaal he, zo slecht hebben de Nederlanders het nog niet!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op idd.
Hele aanpak van de energie transitie slaat nergens op. Of iedereen even 40.000 euro heeft liggen. Ja hoor...
Alsof je er 40.000 euro voor moet hebben liggen...quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op idd.
Hele aanpak van de energie transitie slaat nergens op. Of iedereen even 40.000 euro heeft liggen. Ja hoor...
nee maar 25.000 scheelt toch alquote:Op woensdag 20 februari 2019 07:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alsof je er 40.000 euro voor moet hebben liggen...
"De boodschapper". Sorry, maar hij is geen boodschapper, hij is tegen, wat de cijfers of bewijzen ook zeggen. Hij is niet onafhankelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Boehoe het bevalt me niet, kom laten we de boodschapper afknallen...
alleen artikelen lezen van mensen die het met je eens zijn is niet de juiste selectie denk ik.quote:Op woensdag 20 februari 2019 07:45 schreef JeMoeder het volgende:
Dat geldt even goed ook voor veel stukken die door groene gekkies worden geschreven. Daarom ben ik selectief in wat ik lees over het klimaat.
Kloptquote:Op woensdag 20 februari 2019 08:01 schreef raptorix het volgende:
Ik werk op dit moment bij een energie maatschappij en weet hoe het ongeveer werkt.
De data van verbruik is gewoon realtime beschikbaar bij de netbeheerder, kortom die cijfers zijn realtime beschikbaar, kortom men kan heel goed uitrekenen wat het gemiddelde gebruik is omdat men weet wat het oppervlak en vaak ook het energielabel is van een huishouden waar men levert.
Nog mooier is de situatie purmerend waar de stadsverwarming de tarieven heeft verhoogd dit jaar. Zonder blikken of blozen. Met 15%.quote:Op woensdag 20 februari 2019 07:57 schreef raptorix het volgende:
Wat helemaal mooi is zijn mensen met stadswarmte, die betalen vaak al zwaar en worden ook weer meegenomen omdat de belasting daar gewoon overheen getrokken word.
Als je nu 5000 euro hebt liggen, is dat al meer dan genoeg voor de energietransitie van het doorsnee Nederlandse rijtjeshuis. Moet je wel binnenkort beginnen. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer kapitaal je nodig hebt om vóór 2050 je huis 'klaar' te hebben.quote:
Ik lees niet alleen artikelen van mensen die het met mij eens zijn. Ik filter alleen mensen die zo'n duidelijke bias hebben dat de uitkomst van het 'onderzoek' twijfelachtig is. Ik probeer stukken te lezen die niet gekleurd zijn - ongeacht de uitkomst - al is het lezen van ongekleurde stukken bij de klimaatdiscussie erg moeilijk.quote:Op woensdag 20 februari 2019 08:00 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
alleen artikelen lezen van mensen die het met je eens zijn is niet de juiste selectie denk ik.
Lees ook eens artikelen die iets anders concluderen.
Wie weet ontstaat er dan een eigen mening en krijg je wat diepgang.
ja elke 5 jaar 5000 euro uitgeven, dan kom je niet aan 25000 euro.quote:Op woensdag 20 februari 2019 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je nu 5000 euro hebt liggen, is dat al meer dan genoeg voor de energietransitie van het doorsnee Nederlandse rijtjeshuis. Moet je wel binnenkort beginnen. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer kapitaal je nodig hebt om vóór 2050 je huis 'klaar' te hebben.
5000 euro is meer dan genoeg, omdat je niet morgen al klaar hoeft te zijn. Gebruik je geld om op logische momenten te investeren, begin met de investeringen die het meeste geld opleveren en zet het geld wat je aan energiekosten bespaart opzij. De eerste maatregelen die je van die 5000 euro doet, zorgen er dan voor dat je in de komende 30 jaar ook weer budget hebt voor de volgende maatregelen.
Of je leest gewoon ff verder... Maar goed jouw feestje.quote:Op woensdag 20 februari 2019 07:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
"De boodschapper". Sorry, maar hij is geen boodschapper, hij is tegen, wat de cijfers of bewijzen ook zeggen. Hij is niet onafhankelijk.
De meeste gezinnen hebben geen ¤90.000 liggen voor hun dagelijkse boodschappen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:37 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ja elke 5 jaar 5000 euro uitgeven, dan kom je niet aan 25000 euro.
Zo kun je inderdaad leuk boekhouden.
Los daarvan kan je heel veel dingen doen als je een bepaalde ruimte toch renoveert.quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De meeste gezinnen hebben geen ¤90.000 liggen voor hun dagelijkse boodschappen.
Toch geven ze dat de komende 25 jaar wel uit aan boodschappen.
De meeste mensen hebben geen ¤25.000 liggen voor de transitie van aardgas naar warmtepomp.
Maar mogelijk wel 1800 voor spouwmuurisolatie (waarmee je ook direct op je aardgas bespaart).
Als je die besparing opspaart, kan je dat weer investeren in je volgende aanpassing.
Je hoeft niet in 5 of 10 jaar over maar hoe langer je wacht, hoe duurder je energie wordt en hoe minder je overhoudt voor de transitie.
Dat is wat ik uit de reactie van Ivo1985 haal.
Hoe schatten ze in of iemand in huis ziek wordt en het verbruik stijgt?quote:Op woensdag 20 februari 2019 08:01 schreef raptorix het volgende:
Ik werk op dit moment bij een energie maatschappij en weet hoe het ongeveer werkt.
De data van verbruik is gewoon realtime beschikbaar bij de netbeheerder, kortom die cijfers zijn realtime beschikbaar, kortom men kan heel goed uitrekenen wat het gemiddelde gebruik is omdat men weet wat het oppervlak en vaak ook het energielabel is van een huishouden waar men levert.
De investering uit je spaargeld blijft dan nog steeds slechts 5000 euro. De rest is herinvesteren van de energiebesparing.quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:37 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ja elke 5 jaar 5000 euro uitgeven, dan kom je niet aan 25000 euro.
Zo kun je inderdaad leuk boekhouden.
Dat zou een mooie dubbele winst zijn. Alleen vraag ik me dan af of je als huizenbezitter niet boven je stand leeft wanneer je je leven moet aanpassen om de 5000 euro voor de eerste stappen in 2 of 3 jaar bij elkaar te sparen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:08 schreef LXIV het volgende:
Als dit betekent dat het vakantiegeld niet meer gebruikt kan worden om op vliegvakantie te gaan heeft het ook nog effect!
Je snapt het concept gemiddelde?quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe schatten ze in of iemand in huis ziek wordt en het verbruik stijgt?
Met een toevalsgenerator.
https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/quote:Op woensdag 20 februari 2019 08:01 schreef raptorix het volgende:
Geen idee, ik ben technicus en heb zelf geen toegang tot deze data, wat ik wel weet is dat met name gasverbruik enorm afhankelijk is van de 3 koudste maanden, iets van 90% van totaal verbruik, niet vreemd ook dat een milde winter van gigantische invloed is op je energie rekening.quote:Op woensdag 20 februari 2019 12:46 schreef tupper het volgende:
[..]
https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/
kloppen dat soort cijfers wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |