abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185114087
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Verstandig.
In deze zijn situatie was het beter om dat glas verkeerdom te plaatsen, als die dan toch betalen mag voor/van die gratis warmte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2019 21:46:14 ]
pi_185115242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Naar het zuur komt het zoet nou hoor wat ik zeg het komt, jaar naar jaar naar jaar, als er geen crisis is maken ze wel eentje om maar geen zoet te hoeven geven.
Daar lijkt het wel op idd.

Hele aanpak van de energie transitie slaat nergens op. Of iedereen even 40.000 euro heeft liggen. Ja hoor...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185115306
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hele aanpak van de energie transitie slaat nergens op. Of iedereen even 40.000 euro heeft liggen. Ja hoor...
Doe eens normaal he, zo slecht hebben de Nederlanders het nog niet!
pi_185118760
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof je er 40.000 euro voor moet hebben liggen...
  Eindredactie Games woensdag 20 februari 2019 @ 07:39:47 #230
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185118778
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Alsof je er 40.000 euro voor moet hebben liggen...
nee maar 25.000 scheelt toch al
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Redactie Frontpage woensdag 20 februari 2019 @ 07:45:58 #231
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185118807
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Boehoe het bevalt me niet, kom laten we de boodschapper afknallen...
"De boodschapper". Sorry, maar hij is geen boodschapper, hij is tegen, wat de cijfers of bewijzen ook zeggen. Hij is niet onafhankelijk.

Dat geldt even goed ook voor veel stukken die door groene gekkies worden geschreven. Daarom ben ik selectief in wat ik lees over het klimaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185118872
Wat helemaal mooi is zijn mensen met stadswarmte, die betalen vaak al zwaar en worden ook weer meegenomen omdat de belasting daar gewoon overheen getrokken word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 20 februari 2019 @ 08:00:34 #233
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185118902
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:45 schreef JeMoeder het volgende:

Dat geldt even goed ook voor veel stukken die door groene gekkies worden geschreven. Daarom ben ik selectief in wat ik lees over het klimaat.
alleen artikelen lezen van mensen die het met je eens zijn is niet de juiste selectie denk ik.

Lees ook eens artikelen die iets anders concluderen.

Wie weet ontstaat er dan een eigen mening en krijg je wat diepgang.
Tot nooit .......
pi_185118909
Ik werk op dit moment bij een energie maatschappij en weet hoe het ongeveer werkt.
De data van verbruik is gewoon realtime beschikbaar bij de netbeheerder, kortom die cijfers zijn realtime beschikbaar, kortom men kan heel goed uitrekenen wat het gemiddelde gebruik is omdat men weet wat het oppervlak en vaak ook het energielabel is van een huishouden waar men levert.
pi_185118979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 08:01 schreef raptorix het volgende:
Ik werk op dit moment bij een energie maatschappij en weet hoe het ongeveer werkt.
De data van verbruik is gewoon realtime beschikbaar bij de netbeheerder, kortom die cijfers zijn realtime beschikbaar, kortom men kan heel goed uitrekenen wat het gemiddelde gebruik is omdat men weet wat het oppervlak en vaak ook het energielabel is van een huishouden waar men levert.
Klopt
pi_185119073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:57 schreef raptorix het volgende:
Wat helemaal mooi is zijn mensen met stadswarmte, die betalen vaak al zwaar en worden ook weer meegenomen omdat de belasting daar gewoon overheen getrokken word.
Nog mooier is de situatie purmerend waar de stadsverwarming de tarieven heeft verhoogd dit jaar. Zonder blikken of blozen. Met 15%.

En de 'klanten' kunnen er geen flikker aan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185119234
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:39 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nee maar 25.000 scheelt toch al
Als je nu 5000 euro hebt liggen, is dat al meer dan genoeg voor de energietransitie van het doorsnee Nederlandse rijtjeshuis. Moet je wel binnenkort beginnen. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer kapitaal je nodig hebt om vóór 2050 je huis 'klaar' te hebben.

5000 euro is meer dan genoeg, omdat je niet morgen al klaar hoeft te zijn. Gebruik je geld om op logische momenten te investeren, begin met de investeringen die het meeste geld opleveren en zet het geld wat je aan energiekosten bespaart opzij. De eerste maatregelen die je van die 5000 euro doet, zorgen er dan voor dat je in de komende 30 jaar ook weer budget hebt voor de volgende maatregelen.
  Redactie Frontpage woensdag 20 februari 2019 @ 09:24:40 #238
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185119740
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 08:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

alleen artikelen lezen van mensen die het met je eens zijn is niet de juiste selectie denk ik.

Lees ook eens artikelen die iets anders concluderen.

Wie weet ontstaat er dan een eigen mening en krijg je wat diepgang.
Ik lees niet alleen artikelen van mensen die het met mij eens zijn. Ik filter alleen mensen die zo'n duidelijke bias hebben dat de uitkomst van het 'onderzoek' twijfelachtig is. Ik probeer stukken te lezen die niet gekleurd zijn - ongeacht de uitkomst - al is het lezen van ongekleurde stukken bij de klimaatdiscussie erg moeilijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Eindredactie Games woensdag 20 februari 2019 @ 09:37:49 #239
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185119938
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je nu 5000 euro hebt liggen, is dat al meer dan genoeg voor de energietransitie van het doorsnee Nederlandse rijtjeshuis. Moet je wel binnenkort beginnen. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer kapitaal je nodig hebt om vóór 2050 je huis 'klaar' te hebben.

5000 euro is meer dan genoeg, omdat je niet morgen al klaar hoeft te zijn. Gebruik je geld om op logische momenten te investeren, begin met de investeringen die het meeste geld opleveren en zet het geld wat je aan energiekosten bespaart opzij. De eerste maatregelen die je van die 5000 euro doet, zorgen er dan voor dat je in de komende 30 jaar ook weer budget hebt voor de volgende maatregelen.
ja elke 5 jaar 5000 euro uitgeven, dan kom je niet aan 25000 euro.

Zo kun je inderdaad leuk boekhouden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_185119972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

"De boodschapper". Sorry, maar hij is geen boodschapper, hij is tegen, wat de cijfers of bewijzen ook zeggen. Hij is niet onafhankelijk.
Of je leest gewoon ff verder... Maar goed jouw feestje.
pi_185120081
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:37 schreef Oscar. het volgende:

[..]

De meeste gezinnen hebben geen ¤90.000 liggen voor hun dagelijkse boodschappen.
Toch geven ze dat de komende 25 jaar wel uit aan boodschappen.

De meeste mensen hebben geen ¤25.000 liggen voor de transitie van aardgas naar warmtepomp.
Maar mogelijk wel 1800 voor spouwmuurisolatie (waarmee je ook direct op je aardgas bespaart).
Als je die besparing opspaart, kan je dat weer investeren in je volgende aanpassing.
Je hoeft niet in 5 of 10 jaar over maar hoe langer je wacht, hoe duurder je energie wordt en hoe minder je overhoudt voor de transitie.

Dat is wat ik uit de reactie van Ivo1985 haal.
  woensdag 20 februari 2019 @ 10:23:32 #242
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185120752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De meeste gezinnen hebben geen ¤90.000 liggen voor hun dagelijkse boodschappen.
Toch geven ze dat de komende 25 jaar wel uit aan boodschappen.

De meeste mensen hebben geen ¤25.000 liggen voor de transitie van aardgas naar warmtepomp.
Maar mogelijk wel 1800 voor spouwmuurisolatie (waarmee je ook direct op je aardgas bespaart).
Als je die besparing opspaart, kan je dat weer investeren in je volgende aanpassing.
Je hoeft niet in 5 of 10 jaar over maar hoe langer je wacht, hoe duurder je energie wordt en hoe minder je overhoudt voor de transitie.

Dat is wat ik uit de reactie van Ivo1985 haal.
Los daarvan kan je heel veel dingen doen als je een bepaalde ruimte toch renoveert.
Je hebt dan geen extra kosten om zaken weer te herstellen.

Verder zijn er mensen die wel bereid zijn om te lenen voor een auto, nieuwe keuken of badkamer. Maar als het niet leuk is dan is die bereidheid er ineens niet. Als de keuken oud is heeft niemand een probleem om hem eruit te slaan. Elke 10 jaar zetten we nieuwe tegeltjes in de badkamer en ook onze tuin inversteren we duizenden euro's om om aan de nieuwe trend mee te kunnen doen.

Een spouwmuur zonder isolatie is wat mij betreft gewoon oud.
Het is misschien minder leuk, maar geisoleerd is gewoon de trent.
Een lening voor verduurzaming kan je vaak terugbetalalen met de besparing die je hebt.

Mijn energierekening is op dit moment 2500 euro per jaar lager dan die van mijn buurman.
Als ik een hypotheek neem van 60.000 euro zijn mijn lasten 2500 per jaar. Ik kan dus voor 60.000 euro lenen voor de renovatie en dan blijven mijn lasten gelijk!

Elke euro die ik minder leen is dus al pure winst in voor mijn lasten.

Daarbij is een goed geisoleerde woning met goed te regelen verwarming in alle ruimtes een heel stuk comfortabeler om in te wonen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 20-02-2019 11:00:27 ]
Tot nooit .......
pi_185120885
quote:
Hoe schatten ze in of iemand in huis ziek wordt en het verbruik stijgt?

Met een toevalsgenerator.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 10:32:59 ]
pi_185121571
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:37 schreef Oscar. het volgende:

[..]

De investering uit je spaargeld blijft dan nog steeds slechts 5000 euro. De rest is herinvesteren van de energiebesparing.

Voor 5000 euro kun je je spouwmuren isoleren en zonnepanelen op je dak leggen. Scheelt zo 500 euro energiekosten per jaar. 3 jaar later kan je je kruipruimte/begane grondvloer isoleren. Gaat de jaarlijkse besparing weer verder omhoog.

Verder moet je vooral vooruit plannen. Als vorig jaar al je kozijnen geschilderd zijn, dan moet je niet nu de glasboer bellen voor HR++ of triple-glas. Maar over 5 jaar, als de schilder toch weer moet langskomen. En de zolder isoleren, dat kun je het beste doen als je de zolderkamer wil opknappen

Door zo slim te plannen, voeg je de duurzame investering samen met de reguliere kosten voor onderhoud en afwerking, waardoor de méérkosten van de energietransitie heel beperkt blijven.

Ook zo met huizen zonder kruipruimte of spouwmuur. Daar kun je de vloer en/of muren prima van binnenuit isoleren. Alleen de kosten van nieuwe afwerking zijn erg hoog. Als je het dan uitstelt tot de oude afwerking versleten is en toch weer vernieuwd moet worden (en intussen andere punten wel alvast aanpakt) hou je de kosten aardig in de hand.

Als je nu een huis wat helemaal naar wens is alle vloeren, muren etc open trekt en weer moet afwerken, dan kost het inderdaad al snel 50mille voor een standaard huis. Met een doordacht stappenplan kan daar minstens de helft van de kosten vanaf.
pi_185121618
Men kan het ook laten staan als appeltje voor de dorst, en niet investeren in de economie, of wou je mij wijsmaken dat het geld geen werkgelegenheid creeren doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 11:09:09 ]
  woensdag 20 februari 2019 @ 11:08:38 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185121621
Als dit betekent dat het vakantiegeld niet meer gebruikt kan worden om op vliegvakantie te gaan heeft het ook nog effect!
The End Times are wild
pi_185121676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:08 schreef LXIV het volgende:
Als dit betekent dat het vakantiegeld niet meer gebruikt kan worden om op vliegvakantie te gaan heeft het ook nog effect!
Dat zou een mooie dubbele winst zijn. Alleen vraag ik me dan af of je als huizenbezitter niet boven je stand leeft wanneer je je leven moet aanpassen om de 5000 euro voor de eerste stappen in 2 of 3 jaar bij elkaar te sparen.
pi_185123950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe schatten ze in of iemand in huis ziek wordt en het verbruik stijgt?

Met een toevalsgenerator.
Je snapt het concept gemiddelde?
pi_185123986
quote:
https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/

kloppen dat soort cijfers wel?
pi_185124143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:46 schreef tupper het volgende:

[..]

https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/

kloppen dat soort cijfers wel?
Geen idee, ik ben technicus en heb zelf geen toegang tot deze data, wat ik wel weet is dat met name gasverbruik enorm afhankelijk is van de 3 koudste maanden, iets van 90% van totaal verbruik, niet vreemd ook dat een milde winter van gigantische invloed is op je energie rekening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')