abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185103624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:00 schreef DonnaRush het volgende:
Het CB heeft hier echt nog nooit gevraagd welk nummer we geven. Wij zijn pas 'laat' begonnen met nr.2. Had nog genoeg nr. 1 in huis.
Ging hier de laatste afspraak direct over de voeding. Ze vonden Spookje te zwaar (terwijl ze echt maar net boven het gemiddelde zat) en dat ze snel van de 4,5 fles die ze nu per dag krijgt (soms 4, soms 5 flessen) naar 2-3 flessen per dag moesten gaan. Ze moest maar groente en fruit gaan eten en als ze honger heeft gewoon geen fles geven maar hapjes. Dan zou ze vanzelf wennen... aldus CB.

Nou, dat wordt dan toch nog voeding #1 bijhalen...
pi_185103691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:06 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ging hier de laatste afspraak direct over de voeding. Ze vonden Spookje te zwaar (terwijl ze echt maar net boven het gemiddelde zat) en dat ze snel van de 4,5 fles die ze nu per dag krijgt (soms 4, soms 5 flessen) naar 2-3 flessen per dag moesten gaan. Ze moest maar groente en fruit gaan eten en als ze honger heeft gewoon geen fles geven maar hapjes. Dan zou ze vanzelf wennen... aldus CB.

Nou, dat wordt dan toch nog voeding #1 bijhalen...
NJ, Juul krijgt nog steeds 4 flessen van voeding 2 overigens. Dat naast fruit, boterham, groente, yoghurt en iets te knabbelen tussendoor. Zolang alles opgaat, gaan wij niet afbouwen.
pi_185103716
Phi ging ook pas met 7 maanden over, juist vanwege wat ik hier van exode had gelezen. Daarvoor redde ze het echt niet op 4 flessen (en daarna ook niet trouwens, want als ze ‘s nachts komt, krijgt ze ook gewoon nog een fles).

Nu zit ze op 4 flessen + hapjes. Ik denk dat we wel naar 3 kunnen, maar moet even puzzelen welke eraf gaat. De flessen gaan meestal niet meer leeg. Ik vind het maar weer lastig :+

Edit: ah, exode, boks *)
pi_185103796
Ik vind het ook maar lastig. :@ Ze geeft hier wel écht hongersignalen.

Maar dan ga ik zolang als ze de hapjes nog amper tot niet eet nog maar even niet over op voeding 2. Dan kan ik beter voeding 1 aanhouden en/of mengen. Kan ze vast wennen aan de smaak, maar dan is het geen ramp als ze 4-5 flessen op een dag tot zich neemt.

En maar stug door blijven gaan moeten vaste voeding oefenen.. Ze sabbelt nu al wel op broodkorst, vind die mais puffs lekker, maar heb het idee dat er meer in kruimels naast haar terecht komt i.p.v. erin. :9
pi_185103857
@NicolasJoy wat hebben jullie een naar CB zeg. Zeiden zij laatst ook niet iets van 'ze krijgt vanzelf honger'? :N
pi_185103977
Mijn oudste ging met bijna 1 pas echt eten, nj. Tot die tijd was het vooral prutsen met eten. Gek genoeg eet O als een Bootwerker, en krijgt ook nog een keer of zes tot acht bv per 24 uur..
pi_185104051
Nou inderdaad dit lijkt me geen fijne CB @NicolasJoy... een gemiddelde baby te dik noemen :N .
Gewoon bij elke maaltijd iets aanbieden dan oefen je genoeg.

Ik kreeg alleen de vraag welke voeding hij krijgt (borstvoeding + vaste voeding) en of ik nog vragen over had. Er is niet gevraagd wat hij eet of hoeveel of op welke manier (prakjes of stukjes). Mijn CB is op 1 vpk na heel relaxt.
L eet meestal prima maar de laatste dagen wat minder. Het is namelijk machtig interessant om naast de kinderstoel hangen en kijken hoe druppels kwijl op de grond vallen. tja met die doorkomende tandjes wil dat kwijlen wel.
pi_185104102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:18 schreef lunapuella het volgende:
@:NicolasJoy wat hebben jullie een naar CB zeg. Zeiden zij laatst ook niet iets van 'ze krijgt vanzelf honger'? :N
Precies dat inderdaad.

Gewoon de fles niet geven na 3,5-4 uur, maar hapjes aanbieden. Als ze die niet blieft, dan krijgt ze vanzelf honger en zal ze het wel eten.

+ we hebben in hun ogen een kind met "temperament", maar als wij geloven in het placebo Nexium en dat ons gelukkig maakt dan is dat fijn.

Nee, erg gelukkig ben ik niet met ons CB. :+
pi_185104163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste ging met bijna 1 pas echt eten, nj. Tot die tijd was het vooral prutsen met eten. Gek genoeg eet O als een Bootwerker, en krijgt ook nog een keer of zes tot acht bv per 24 uur..
Heb je met de oudste dan ook gewoon tot het eerste jaar met borstvoeding weten te voeden, of wel ook kunstvoeding gebruikt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:29 schreef Elleska het volgende:
Nou inderdaad dit lijkt me geen fijne CB @:NicolasJoy... een gemiddelde baby te dik noemen :N .
Gewoon bij elke maaltijd iets aanbieden dan oefen je genoeg.

Ik kreeg alleen de vraag welke voeding hij krijgt (borstvoeding + vaste voeding) en of ik nog vragen over had. Er is niet gevraagd wat hij eet of hoeveel of op welke manier (prakjes of stukjes). Mijn CB is op 1 vpk na heel relaxt.
L eet meestal prima maar de laatste dagen wat minder. Het is namelijk machtig interessant om naast de kinderstoel hangen en kijken hoe druppels kwijl op de grond vallen. tja met die doorkomende tandjes wil dat kwijlen wel.
Met 4 maanden werd het ook al een volle baby genoemd (Exact op de gemiddelde lijn toen trouwens). Ze heeft gewoon lekker volle wangetjes

Dat kwijlen wil hier wel. En banaan op de grond gooien is ook geweldig. :9 Ze is in elk geval wel meer van het gooien en voelen aan eten dan het eten ervan. :P Nu we meer stukjes banaan, brood e.d. aanbieden gaat het al wel iets beter dan het geprakte spul. :+

Zal eens even foto's opzoeken trouwens. :D
pi_185104185
Ze lijkt hier totaaaaaaaal niet op zichzelf trouwens, beetje Jimmy Neutron hoofd. :9

Maar een eet-foto!

En... alles binnen handbereik wordt natuurlijk gepakt, ook op de commode. :P
pi_185104262
Nexium een placebo. lol
Je weet dat die gesprekken vrijwillig zijn? Je mag de gesprekken overslaan en alleen langs gaan voor wegen/vaccinaties of zelfs helemaal niet. Voor vragen kan je altijd bij je huisarts terecht.

Leuke foto's. Dat met die maisboogjes ziet er al goed uit hoor. Dat met de commode komt me ook bekend voor, mooie grote commode maar er kan alsnog weinig op liggen
pi_185104388
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:40 schreef Elleska het volgende:
Nexium een placebo. lol
Je weet dat die gesprekken vrijwillig zijn? Je mag de gesprekken overslaan en alleen langs gaan voor wegen/vaccinaties of zelfs helemaal niet. Voor vragen kan je altijd bij je huisarts terecht.

Leuke foto's. Dat met die maisboogjes ziet er al goed uit hoor. Dat met de commode komt me ook bekend voor, mooie grote commode maar er kan alsnog weinig op liggen
Ja, fijne mensen..

De volgende keren zal het bezoek waarschijnlijk wat korter zijn. :9 Hebben een kinderarts in de vriendengroep, dus vragen daar wel als we echt twijfelen. Plus, genoeg mensen en meningen op FOK en onder familie/vrienden natuurlijk. *)

Ze probeert het al wel steeds meer. 8-) Maar inderdaad, de commode is kennelijk niet om spullen op te zetten... :P
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 14:22:58 #213
382129 crew  Donna
pi_185105043
Mijn vriendin gaat trouwens naar hetzelfde CB als wij en bij haar hebben ze ook steeds commentaar. Of commentaar, zij is super onzeker en ze vraagt heel veel, daar komt natuurlijk weer reactie op en dan heeft zij weer het idee dat ze het fout doet. Dan kom je ook een beetje in een cirkeltjes.

Maar jullie CB @NicolasJoy klinkt wel heel wazig. Gewoon ja en amen zeggen en gauw weer weg!

G is eind deze maand 11 maanden en krijgt pas sinds kort 3 flessen. En die 4de lust ze ook wel hoor als het zo uit komt dat ze niet zo goed ander drinken drinkt (ik drink zelf te weinig, dus geef haar dan liever een dunne fles dan dat ik bang ben dat ze weinig drinkt als 3 flessen niet leeg gaan). Ik doe het allemaal maar een beetje op gevoel. Ze groeit perfect op haar eigen lijntje, dus ik maak me niet zo gauw druk. Behalve dan over weinig vocht, dat vind ik lastig.
pi_185105109
Jentin, haha, 2 zielen...nou ja eigenlijk 2 baby's.... :D
pi_185105214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:31 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Precies dat inderdaad.

Gewoon de fles niet geven na 3,5-4 uur, maar hapjes aanbieden. Als ze die niet blieft, dan krijgt ze vanzelf honger en zal ze het wel eten.

+ we hebben in hun ogen een kind met "temperament", maar als wij geloven in het placebo Nexium en dat ons gelukkig maakt dan is dat fijn.

Dit klinkt wel heel erg ja :X Ze is nog hartstikke jong, ik zou gewoon de melk nog naar (redelijke) behoefte geven hoor. C zat ook nog best lang op 4 flessen en heeft nu (14 maanden) nog steeds 3 melkmomenten op een dag. ‘S ochtends en ‘s middags een kleine portie en ‘s avonds nog een grote fles, als jouw CB dat zou horen zouden ze me waarschijnlijk lynchen >:) Melk is gewoon heel belangrijk in het eerste levensjaar.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185105471
Ik word echt heel verdrietig van jullie CB hoor NJ. Juul is 7,5 maand en haar schema:
07:00 fles 180/6
09:00/09:30 fruit (1,5 stuk fruit, gepureerd)
11:00/11:30 fles 180/6
12:00/12:30 boterham
14:30 fles 180/6
17:00/17:30 flinke groentehap, soms met vlees erdoor, leve Opperdepop voor de recepten
17:30 yoghurt
18:30 fles 180/6

Eind middag soms iets te knabbelen zoals die maisdingen of een broodkorst. Alle gaat dus op, met groot gemak ook. Sterker nog ik heb eerder het idee dat ze honger heeft soms. Na de fles van 07:00 is ze echt boos dat ie op is. Pap blieft mevrouw niet, soms geven we haar dan gezellig bij ons aan tafel wat happen yoghurt of broodkorst.

Flesvoeding 2 is bedoeld als voeding naast de bijvoeding. Daar hadden wij ons dus op verkeken en het valt best zwaar in de buik. Zolang ze nog amper bijvoeding binnenkrijgt lekker op voeding 1 blijven zitten.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:07:27 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185105727
CB heeft hier ook nooit gevraagd hoe en wat.
Had zelf hier en daar wat gelezen, maar omdat hier de vaste voeding goed ging niet verder in verdiept.

Maar ik weet dat de samenstelling anders is, dus ik vind het een apart advies van het cb?
Je mag van de standaard 2 max 800cc geven en dan iets vlotter afbouwen naar de 600 (ivm het ijzergehalte?) iig dat is wat ik begreep hier en daar.

Wat voor hapjes geven jullie haar? mijne moest in het begin niets hebben van wat ik zelf maakte en heb toen allerlei potjes, zakjes en dingen geprobeerd :P meneer moest alleen Ella's Kitchen. Ik bleef wel elke dag zelfgemaakte dingen aanbieden en opeens at hij het :') echt zomaar uit het niets en nu eet hij echt alles.
pi_185106014
@exode

Dankjewel voor jullie schema! Toch altijd fijn zoiets van anderen te zien. :9

@SacreCoeur
Wij geven nu dus mais puffs, broodkorst, banaan, appel.. Knabbelen vindt ze in elk geval leuk. Zelfgemaakte purree van wat dan ook is kokhalzen. Maar we zetten braaf door!
pi_185106053
Wij hebben trouwens zojuist ook de Zilvervloot spaarrekening van SNS bank geopend.

Maximaal 600 euro per jaar sparen (50 euro per maand). Op de 18e verjaardag krijg je dan een bonusrente van 1% per gespaard jaar (maximaal 10%). Stel dat we nu dus nog 17,5 jaar 50 euro per maand daarop sparen staat daar 10.500 euro op (+opgebouwde rente). Dan komt daar op Spookjes 18e verjaardag 10% = 1.050 euro bonusrente bij.

Daarnaast kunnen we dan natuurlijk gewoon op een eigen spaardoel nog sparen voor 'de toekomst'.

Hoe pakken jullie het sparen aan?
pi_185106063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:31 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Precies dat inderdaad.

Wat een onzin echt. Bollie krijgt dan wel bv, maar die drinkt echt nog wel 10-12x op een dag als ik thuis ben. Vast voedsel? Behalve 3 happen peer op het kdv (waar ze niks van moest weten) en het sabbelen op de boterham die ze van het bord van haar broer wist te graaien (:’)) heeft ze nog niks gehad. Bewust niet, want ik wacht tot 6 maanden. Vinden ze hier bij het CB prima. Bollie zit nog steeds goed in haar spekjes, maar is in verhouding kort, dus haar “BMI” is ook wat hoog. Maarja, zeggen ze dan hier: ze is een baby, dat mag. Groeit ze nog wel uit.

Dus. Trek je alsjeblieft niks aan van wat ze daar zeggen en let gewoon op Spookje. Op den duur gaat ze heus goed eten en minder drinken, maar tot die tijd kunnen die flesjes geen kwaad hoor.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:34:09 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185106119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:26 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode

Dankjewel voor jullie schema! Toch altijd fijn zoiets van anderen te zien. :9

@:SacreCoeur
Wij geven nu dus mais puffs, broodkorst, banaan, appel.. Knabbelen vindt ze in elk geval leuk. Zelfgemaakte purree van wat dan ook is kokhalzen. Maar we zetten braaf door!
Ollie wil ook echt niets gepureerds! Sabbelen op een stuk appel of komkommer of een sperzieboon vindt ie dan weer wel super lekker, en hij wordt ook super boos als dat dan op de grond valt :+

En ik weet dat het kokhalzen erbij hoort enzo maar het kost me een jaar van mn leven als ik zn ogen zo rood en betraand zie worden van een stukje appel dat dan afbreekt en in zn keel terecht komt en waar hij dan zn best voor moet doen om het eruit te werken :o... kan er niks aan doen maar ik kan daar echt niet aan wennen. Dus ik heb voor hem zo'n sabbelzakje van Nuby gekocht en dat werkt eigenlijk heel goed.

Fruit / groente waar niet al te makkelijk iets van af breekt krijgt hij nog wel zonder sabbelzakje van mij in zn vuist, als ik in de gelegenheid ben er met volle aandacht naast te zitten.

Ik ben een soort gedwongen, angsthazige nep-rapleyer denk ik :')
pi_185106164
Hahahaha, snap ik helemaal. O+ Heb tijdens de zwangerschap speciaal kinder-ehbo gevolgd, maar nog als ze zich verslikt slaat mijn hart op hol. :9

Ideaal wel als hij boos wordt als het op de grond valt. Hier vindt ze het alleen maar leuk het op de grond te gooien en het ons vervolgens te laten pakken. :P
pi_185106231
Wij zijn net pas over op voeding nummer 2, Mars is vandaag 10 maanden. Hij krijgt overdag drie flessen en als hij ‘s nachts komt, zonder problemen een vierde.
Nu drinkt hij maar 150/5 per fles dus bij 4 flessen zitten we aan 600 cc.
Hij drinkt verder wat slokjes water en eet naast groente en fruit ook iets van cracotte/maisboog/soepstengel/enz.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 15:41:24 #224
382129 crew  Donna
pi_185106232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben trouwens zojuist ook de Zilvervloot spaarrekening van SNS bank geopend.

Maximaal 600 euro per jaar sparen (50 euro per maand). Op de 18e verjaardag krijg je dan een bonusrente van 1% per gespaard jaar (maximaal 10%). Stel dat we nu dus nog 17,5 jaar 50 euro per maand daarop sparen staat daar 10.500 euro op (+opgebouwde rente). Dan komt daar op Spookjes 18e verjaardag 10% = 1.050 euro bonusrente bij.

Daarnaast kunnen we dan natuurlijk gewoon op een eigen spaardoel nog sparen voor 'de toekomst'.

Ze heeft een Regenboogrekening van de Rabobank en zo nu en dan zetten we daar wat op.
pi_185106389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:29 schreef NicolasJoy het volgende:

Wij hebben 2 spaarrekeningen (1 voor elk kind) waar we de kinderbijslag etc opzetten (dus zo’n 200 per kwartaal). En opa’s en oma’s geven ook geregeld wat geld voor ze, dat storten we er ook op.
Daarnaast sparen we zelf ook structureel op een eigen spaarrekening, met het idee dat we daarmee ook voor hun studies etc sparen.

Ik heb zelf als kind ook geen spaarrekening meegekregen, maar mijn ouders betaalden mijn studie en toen ik op mezelf ging kreeg ik wat geld voor uitzet etc.
Ik denk dat wij het voor onze kindjes ook zo gaan doen. We hebben afgesproken dat te bekijken tegen de tijd dat de oudste 18 wordt.
pi_185106707
NJ, we hebben toevallig gisteren het sparen voor de kinderen weer eens besproken. B wordt donderdag 5 jaar dus daar sparen we al een tijdje voor.
Wij sparen per kind 35 Euro per maand, dat geld is bedoeld voor studie en rijbewijs en wordt dus niet vrij voor ze te besteden.

Niet lullig bedoeld of kwetsend voor anderen, maar ik ga niet sparen zodat ze op hun 18e een zak geld krijgen of makkelijker een huis kunnen kopen. Niet zolang wij zelf een hypotheek etc hebben. Ik heb zelf een heel klein bedrag gehad toen ik 18 was en daar ben ik van op vakantie gegaan. Sorry ouders, want pas achteraf snapte ik hoe ze daar hun best voor hebben gedaan.
pi_185107089
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wij hebben 2 spaarrekeningen (1 voor elk kind) waar we de kinderbijslag etc opzetten (dus zo’n 200 per kwartaal). En opa’s en oma’s geven ook geregeld wat geld voor ze, dat storten we er ook op.
Daarnaast sparen we zelf ook structureel op een eigen spaarrekening, met het idee dat we daarmee ook voor hun studies etc sparen.

Ik heb zelf als kind ook geen spaarrekening meegekregen, maar mijn ouders betaalden mijn studie en toen ik op mezelf ging kreeg ik wat geld voor uitzet etc.
Ik denk dat wij het voor onze kindjes ook zo gaan doen. We hebben afgesproken dat te bekijken tegen de tijd dat de oudste 18 wordt.
Dan treffen de kinderen het aardig als je dat vol weet te houden! ¤ 200,- per kwartaal, af en toe van opa en oma en dan zelf ook nog apart sparen op een rekening voor de studie. Best knap!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:04 schreef exode het volgende:
NJ, we hebben toevallig gisteren het sparen voor de kinderen weer eens besproken. B wordt donderdag 5 jaar dus daar sparen we al een tijdje voor.
Wij sparen per kind 35 Euro per maand, dat geld is bedoeld voor studie en rijbewijs en wordt dus niet vrij voor ze te besteden.

Niet lullig bedoeld of kwetsend voor anderen, maar ik ga niet sparen zodat ze op hun 18e een zak geld krijgen of makkelijker een huis kunnen kopen. Niet zolang wij zelf een hypotheek etc hebben. Ik heb zelf een heel klein bedrag gehad toen ik 18 was en daar ben ik van op vakantie gegaan. Sorry ouders, want pas achteraf snapte ik hoe ze daar hun best voor hebben gedaan.
Ik deel dat gevoel hoor. Ik wil heel graag sparen voor de studie/rijbewijs/toekomst en als je de bedragen hoort (weet van jezelf) dan zijn het enorme bedragen dat je apart 'moet' zetten om dat te halen.

Geloof ook dat de speciale rekeningen in principe met 18 jaar omgezet worden naar een gewone spaarrekening op naam van het kind, maar dat je het eventueel ook kunt blokkeren geloof ik, dat de kinderen het niet direct zomaar uit kunnen geven..

Hier ook gezien dat m'n zus het binnen een jaar op had aan shoppen, stappen e.d. Heb er zelf de studie(schuld) mee betaalt en de wasmachine+droger toen ik een huis kocht. :9 Beetje ander doel.

Vind het dus ook lastig hoeveel je spaart. Nu al elke maand een vast bedrag maakt dat je met 18 jaar een prachtig bedrag apart hebt staan. Maar hoeveel ga je er zelf voor laten...
pi_185107395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:23 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dan treffen de kinderen het aardig als je dat vol weet te houden! ¤ 200,- per kwartaal, af en toe van opa en oma en dan zelf ook nog apart sparen op een rekening voor de studie. Best knap!

[..]

Het idee is ook dat we het geld op de kinderrekeningen ook kunnen inzetten voor dingen als bijv. Een goede fiets als ze naar de middelbare school moeten, studiereizen, etc.

We zijn er nog niet over eens of ze een zak geld
mee moet krijgen. Ik vind van niet. Wat ik eigenlijk wil is dat ze, als we tegen die tijd geld over hebben voor ze, dat ze dat bijv. Krijgen als ze een woning kopen oid. Dan doe je iets “betekenisvols” met dat geld. Als je het zo geeft moet je maar hopen dat ze er wat verstandigs mee doen. En we hebben het financieel goed, maar daar werken we ook hard voor. Dat besef wil ik mijn kinderen dus wel meegeven, dat geld niet aan komt waaien zeg maar.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 16:50:59 #229
382129 crew  Donna
pi_185107704
Wij weten nog niet helemaal precies waarvoor we het sparen. We sparen ook sowieso zelf voor toekomst, studie e.d.

Op haar eigen rekening zal dan waarschijnlijk ook geen mega bedrag staan als ze 18 is. Alleen kom ik uit een gezin dat het niet ruim had (en ik moest alles zelf betalen) en mijn vriend heeft zowat alles gekregen. Dat zorgt nog wel eens voor wat wrijving, maar ik ga er vanuit dat het over een jaar of 17 wel duidelijk is voor ons haha.
pi_185107766
Hier sparen we wel. En op een rekening en in een spaarpotje. Inmiddels al een mooi bedrag voor een 11-maander.

Nu we hogere lasten krijgen ivm hypotheek, gaat het wel lastiger worden. We moeten eerst maar eens zien hoe ons financiele plaatje eruit gaat zien en daarna een nieuw, redelijk, bedrag kiezen om mee te sparen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_185108237
Wij hebben een spaarrekening voor Draakje geopend waar wij zelf ¤ 25,- per maand op sparen en mijn moeder ook ¤ 25,-. Het bedrag staat sowieso vast tot zijn 18e verjaardag. Ik ben het ermee eens dat het op moet gaan aan iets nuttigs (studie/rijbewijs/huis), maar daaronder versta ik ook reizen. Had ik zelf graag eerder gedaan achteraf. Hij gaat daar sowieso veel meer mee in aanraking komen. Man en ik kwamen in onze jeugd gewoon tig keer op dezelfde plek op Texel/de Veluwe e.d. dus hebben de wereld samen ontdekt *) O+

Daarnaast sparen wij zelf ook op een rekening, voor je weet maar nooit :7
pi_185108376
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het idee is ook dat we het geld op de kinderrekeningen ook kunnen inzetten voor dingen als bijv. Een goede fiets als ze naar de middelbare school moeten, studiereizen, etc.

We zijn er nog niet over eens of ze een zak geld
mee moet krijgen. Ik vind van niet. Wat ik eigenlijk wil is dat ze, als we tegen die tijd geld over hebben voor ze, dat ze dat bijv. Krijgen als ze een woning kopen oid. Dan doe je iets “betekenisvols” met dat geld. Als je het zo geeft moet je maar hopen dat ze er wat verstandigs mee doen. En we hebben het financieel goed, maar daar werken we ook hard voor. Dat besef wil ik mijn kinderen dus wel meegeven, dat geld niet aan komt waaien zeg maar.
Hoor hier eigenlijk niet meer thuis maar hier ben ik het wel mee eens. Ik heb het spaargeld van mijn ouders gehad om te investeren in mijn woning en dat was heel mooi meegenomen, zoiets zou ik er ook mee doen voor C denk ik. En nu vlucht ik weer uit dit topic :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185110091
Wij sparen nu niet apart voor de kinderen, maar wij betalen wel hun rijbewijs tegen die tijd en ik wil ook zeker bijdragen aan de studie. Maar wat anderen ook al zeggen: sparen rendeert nu te weinig en ik heb het geld juist nu hard nodig. Liever los ik af op de hypotheek zodat de maandlasten lager worden.

Wat een leuke kindjes zag ik voorbij komen! Ik vind vooral de tand van Welpje fantastisch O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mrs.Peel op 20-02-2019 22:11:51 ]
pi_185110734
Haha, @exode, zelfs de schema’s matchen. Hier is ‘t:

7.30/8.00 fles 180/6
9.30 fruit (een of twee stuks, geprakt/stukjes)
slapen
12.00 fles 180/6
13.00 boterham met boter
16.00 fles 180/6
17.00/17.30 warm eten (met vandaag een boterham erachteraan, want ze was nog suprhangry :') )
18.30/19.00 fles 180/6
Slapen

Repeat de volgende dag.

Sparen: wij sparen allebei apart voor de kinderen een tientje per maand, dus totaal 20,- per kind per maand. De grootouders sparen op eigen houtje mee. Mijn ouders stortten voor Caesar tot zijn derde verjaardag altijd 500,- per jaar ter ere van zijn verjaring, maar toen kwamen er ineens nog twee kleinkinderen bij en toen is het wat teruggeschroefd :+ Caesar heeft mede daardoor in elk geval al een heel prima potje staan. Phi zal in de loop van de tijd ook best een leuk bedragje bijeenschrapen, maar niks astronomisch.
Ik ga ze zeker stimuleren om in elk geval hun rijbewijs te halen ervan. Verder mogen ze het zelf weten. Ik hoop dat wij in de gelegenheid zijn om eventueel collegegeld voor allebei te kunnen betalen en dat ze schuldenvrij aan hun volwassen leven kunnen starten. Maar bijdragen aan een huis... ik werk voorlopig nog erg hard voor m’n eigen hypotheek (maar ik woon dan ook wel in mijn droomhuis O+ )
pi_185111182
Zelf nu eerst de hypotheek aflossen betekent ook dat we over 18 jaar mee mogelijkheden kind of kinderen te ondersteunen dan natuurlijk. :9
pi_185111578
Twee dagen later maar niet minder gemeend: bedankt voor de felicitaties! Wij hebben een heerlijk feestje gevierd zondag :) Tot in het volgende topic!
pi_185112161
Wat een mooie foto's hier vandaag!

Mijn baby klom vandaag tot de zesde traptrede. Toen heb ik hem er maar vanaf gehaald :o

pi_185112270
@Jagärtrut :o

Mijnes liep vandaag opeens langs de bank, helemaal van de ene naar de andere kant. O+

En riep de hele dag: mama mama papa papa mama mana papa papa. O+
  dinsdag 19 februari 2019 @ 21:14:26 #239
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185113161
Voor degenen die het vroegen: afgelopen nacht is I. 3-4 keer wakker geweest maar viel na het geven van de paracetamol wel vrij snel in slaap. Vandaag overdag weinig en korte slaapjes maar wel gewoon vrolijk. In de namiddag is hij moe en kan zo 3 uur slapen. Soms vraag ik me af of ik hem dan niet gewoon wakker moet maken. Tot nu toe niet gedaan omdat hij echt moe is, maar misschien verklaart dat waarom het 's avonds in slaap vallen zo moeizaam gaat? Al viel hij vandaag wel een stuk sneller in slaap dan gisteravond. Veel relaxter als het zo kan. Er is in ieder geval wel een bobbel te voelen, dus goed mogelijk dat hij daar last van heeft.

BFD O+.

Wat een CB, NJ! Ik zou daar al gauw alleen nog maar voor de vaccinaties komen denk ik. Met hun placebo geneuzel :{w.

Sparen. Hier sowieso de kinderbijslag en 50 euro per maand extra van onszelf. Ik ben niet van plan hem dit in 1 keer te geven maar is het nodig voor z'n rijbewijs, studie, e.d. dan is het er en dat vind ik een prettig idee. Van mijn familie ook best wat geld gehad toen ze op kraambezoek kwamen dus dat spaar ik ook en zo alles wat extra binnen komt voor verjaardagen etc. Wel vind ik dat grotere aankopen zoals inderdaad een fiets van deze potjes mogen, en dan blijft er nog voldoende over :+.

Zo, en nu ga ik weer naar bed :O.
pi_185113392
@Jagärtrut, damn wat een snelle! En ik word altijd zo blij van O's vrolijke snoet.

@D.U.M.A.N. ook al zo knap!

Welpje zat daarstraks ineens weer slecht in zijn vel, jammeren en piepen en kwam maar niet tot rust. Tot hij voor de 3e keer een borst kreeg.

Wij sparen ook voor de kinderen. Voor studie, rijbewijs of een huis, maar waarschijnlijk studie. Mijn ouders hebben destijds mijn studie betaald terwijl mijn man alles zelf moest betalen - dat maakt zo veel verschil in je financiële leven, dat ik als het even kan de kinderen met zo min mogelijk studieschuld op wil zadelen. Bij Ketel spaarden we in het begin heel consequent ¤50 per maand, maar nu met hypotheek gaat het wat moeizamer.
pi_185120710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:20 schreef lunapuella het volgende:
@:Jagärtrut, damn wat een snelle! En ik word altijd zo blij van O's vrolijke snoet.

Ik ook! Dat lachen is ook echt wel nodig om de slechte nachten te doen vergeten. Manoman, wat een drama is dat soms. Vannacht ben ik wel 10x uit bed geweest. Waaronder 5x na 1 voeding, toegegeven. Telkens na 10 minuten als ik net weer in slaap val weer beginnen te huilen. Dan is een hand op de rug genoeg, maar ik moet wel telkens het bed uit.

Wij sparen nog niet voor de jongens. Mijn ouders wel, daar krijgen ze allebei 25 euro per maand, en een bedrag op de verjaardag, geloof ik. Wellicht doen wij ook zoiets, dat kunnen we rustig missen.
pi_185126456
Jagar, wat een snelle vrolijkerd is die O toch!! En ik kan nu met je mee knikkebollen, we gaan de derde week van slechte nachten in. Vannacht na 5 x naar Juul toe gaan haar maar weer bij ons in bed gelegd. Ik vermoed een combi van sprong, tandjes (ik zie 2 bobbels aan de zijkant) en net een aantal weken naar het KDV toe.
Overdag slaapt ze sinds een dag of 5 ook ineens enorm slecht. Bizar genoeg is ze poepjevrolijk verder, wij niet zo....

Op mijn werk is het redelijk geescaleerd, zodanig dat ik de komende 1,5 week 'vrij' ben. Voor ons allemaal even wat rust en tijd om na te denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 februari 2019 @ 16:12:45 #243
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185127659
Oh bah, Exode. Wat een gedoe daar! Wel goed denk ik, om even afstand te kunnen nemen. Maar hopelijk volgt er wel op korte termijn iets van een oplossing. Dat terugzetten, kan dat zomaar? Ik neem aan dat ze je gewoon iets vergelijkbaars mogen/moeten aanbieden?

Hier stond ik op met een baby met koorts en vanmiddag werden er een hoop drollen over de commode heen gelanceerd, gevolgd door waterige diarree. Alles zat onder :X. Hij ligt nu gelukkig lekker te slapen.

O ja. Tussendoor ook nog een telefoontje van de kinderarts ontvangen. I. kreeg op de 2e testdag koemelkeiwit en heeft daar dus niet op gereageerd *O*. We mogen nu dus langzaamaan gewone voeding gaan toevoegen. Ik helemaal blij en opgelucht, zegt hij: "maar het kan zijn dat de flesjes zijn verwisselend. Gebeurt niet vaak, maar het kan. Mocht je er weer tegenaan gaan lopen dan zie ik jullie wel terug" -O-. Laten we hopen van niet.
pi_185128163
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:12 schreef Helsinki het volgende:
zegt hij: "maar het kan zijn dat de flesjes zijn verwisselend. Gebeurt niet vaak, maar het kan. Mocht je er weer tegenaan gaan lopen dan zie ik jullie wel terug"
wtf...
pi_185131026
Oh wat een suffe uitspraak Helsinki. Hopelijk is het gewoon goed gegaan!

Hier is het weer helemaal bagger. Vandaag was de afspraak met de kinderarts voor een soort nacontrole na Jip zijn uitje in het ziekenhuis laatst. Nu is Jip sinds maandag weer ziek, vanochtend weer hoge koorts, maar met paracetamol is ie best gezellig, dus toch naar die afspraak geweest. Foto gemaakt van zijn longen, omdat ze willen weten hoe die er uit zien in normale toestand en we zouden dan vrijdag gebeld worden over hoe het er uit zag. Komen we thuis belt de kinderarts, longontsteking }:| dus morgenochtend een antibioticakuur ophalen. Vrijdag bellen we alsnog over een verder plan van aanpak. Ze willen het wel een beetje in de gaten houden omdat elk virus wat Jip oppakt gelijk uit in slijm en benauwdheid. Hij spuugde net een hoop slijm op (inclusief zijn fles }:| en alles over hem en mij heen) dus het houdt ons lekker bezig.
pi_185132152
Hč bah, Aure wat naar. Sterkte, en beterschap voor Jip!

Ik bedacht juist vandaag dat O z’n hele leven nog niet ziek is geweest. Zelfs de virusjes die peuter meebracht van school neemt hij niet over. Scheelt natuurlijk ook enorm dat hij niet naar de crčche gaat. Als we eindelijk een plekje hebben zal hij z’n portie wel krijgen.
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:35:28 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185133001
Sterkte en beterschap voor exode en jip.

Ik ben die kramp van prul zo zat! Het kind heeft overduidelijk last van haar buik en darmen, is dan ontroostbaar en wil zelfs niet aan de borst. Ik vind dat heel naar, want aanleggen was altijd de oplossing voor alles... Nu kolf ik dus bijna elke voeding en krijgt ze flessen, maar blegh, wanneer is dit nu eindelijk voorbij?

Overigens gingen we net wel heel gezellig samen in bad en was ze toen heel vrolijk en blij en hulde ze niet :D

In de categorie 'akelige consultatiebureaus' heb ik afgelopen maandag de knoop doorgehakt: wij gaan naar de andere arts. Ik heb bespreekbaar gemaakt dat ik het prettig vind als ze aangeeft wat ze gaat doen en waarom, maar 'dat deed ze altijd al' en vervolgens ging ze dris keer zeggen dat ze in haar oogjes ging kijken en zei ze daarna helemaal niks meer... En prul at te weinig (4-5 bv en 3 flessen per dag) want baby's van 3 maanden horen vijf flessen van 200 te drinken. Nou niet dus, want prul weegt net geen vijf kilo en dan is de max aan kv 750 ml. En dat ze nu de borst weigert door de buikpijn had ze geen tips voor, ze vond het verwennerij om haar dan een fles aan te bieden en ze zou het vanzelf leren. En dat voor een baby met een geschiedenis vol eetissues en stille ondervoeding enzo... En het was maar goed dat prul niet naar het kdv ging voorlopig, want daar worden baby's alleen maar ziek van en verder hebben ze er niks aan. Echt, wat een raar mens -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 20:45:45 #248
382129 crew  Donna
pi_185133353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Hč bah, Aure wat naar. Sterkte, en beterschap voor Jip!

Ik bedacht juist vandaag dat O z’n hele leven nog niet ziek is geweest. Zelfs de virusjes die peuter meebracht van school neemt hij niet over. Scheelt natuurlijk ook enorm dat hij niet naar de crčche gaat. Als we eindelijk een plekje hebben zal hij z’n portie wel krijgen.
G. heeft 1x veel slijm in de longen gehad, extreem verkouden dus. Maar ziek met koorts etc. is ze nog nooit geweest. Ondanks KDV.
*even afkloppen*
pi_185135637
Wat naar @exode .. Hoop dat je er vooral voor jezelf goed uitkomt.

Ook sterkte voor @Tink89 @Aure en @Helsinki ..

Wat een ellende allemaal de laatste dagen. :9 Hier ook allerlei ellende privé en zakelijk, dus we houden onze mond maar even. :7

Positief kijken, vandaag heerlijk gelachen met m'n dochter, lekker schateren. Maakt de hele dag weer goed. O+
pi_185135716
Pijn in m'n poten van het vele wandelen met mini-ToT om hem rustig te krijgen en hoge rugpijn van het vele dragen voor dezelfde reden! ;( Oh en flink moe omdat meneer 's ochtends altijd hartstikke vroeg wakker is! :')
Sprongetje + tandjes die doorkomen = niet fijn! :N
En slaapt hij bijna, dan is hij nu echt hypergevoelig voor geluidjes, bewegingen, licht enz.
Drinken lijkt echter wel weer wat beter te gaan! :Y
En hij wordt gewoon met de dag schattiger! O+
pi_185135835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:35 schreef Tink89 het volgende:

En prul at te weinig (4-5 bv en 3 flessen per dag) want baby's van 3 maanden horen vijf flessen van 200 te drinken. Nou niet dus, want prul weegt net geen vijf kilo en dan is de max aan kv 750 ml.
Mini-ToT is dik 5 maand en weegt ruim 7,2 kilo, en die komt echt never nooit niet aan 5 flessen van 200 per dag. 750 lukt volgens mij al zelden.
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:10:23 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185136023
Baby's van 3 maanden moéten flessen van 200 drinken? Meen je nou serieus dat ze dat gezegd hebben? Of is het een beetje aangedikt?

Zelfs mijn dubbel zo oude baby drinkt niet zulke grote flessen bij de opvang (150 per keer) en wat ik begreep van zowel zijn kdv leidsters als mijn zus die hetzelfde werk doet, is dat een heel gemiddelde hoeveelheid van wat ze wegkrijgen.
pi_185136363
Tink ik lees veel over je issues over voeding, en ik heb echt respect voor je dat je het zolang volhoud met stille ondervoeding etc. Maar dat is toch hartstikke stressvol voor jouw? En dat voelt Prul ook als ze aan de borst drinkt. Dat resulteert ook in onrustig drinken (dat heb ik namelijk ook gehad)!
En een mix met kv en bv is ook best een boel natuurlijk voor haar maagje. Als je kolft kolf je dan voldoende voor haar? Anders zou je natuurlijk kunnen proberen om weer alleen de borst te geven? Met een lekker rustgevend kaarsje bijv? Of anders een dag alleen kv geven als ze je borst weigert? (WEL kolven natuurlijk)
En wat goed dat je eindelijk een andere arts krijgt.

Ps misschien zeg ik nu iets heel stoms maar ik bedoel het alleen maar goed! :*
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:26:42 #254
342418 VKV
Plausibel
pi_185136472
Hier met 5,5 maand meestal 4 x 210+7.
Met 3 maanden zaten we volgens mij nog op 120+4 of 150+5.

@Aure: veel beterschap voor de kleine en sterkte!
@ToT: Het houd je soepel hč zo'n kleintje (not :P )

Wij zijn vandaag wezen babyzwemmen mčt les, voor de eerste keer. Het was gelukkig niet zo cringy als ik had verwacht en ik zie ons dus nog wel vaker gaan komende tijd. Vind het hier wel heel duur, 7 euro voor een half uurtje, dus vaker dan een keer per week gaan we niet. En het was een overwinning voor mezelf, ik zag het in m'n eentje met baby naar het zwembad gaan niet zitten i.v.m. omkleedtoestand, maar het viel me alles mee.
pi_185140200
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:

Zelfs mijn dubbel zo oude baby drinkt niet zulke grote flessen bij de opvang (150 per keer) en wat ik begreep van zowel zijn kdv leidsters als mijn zus die hetzelfde werk doet, is dat een heel gemiddelde hoeveelheid van wat ze wegkrijgen.
Dit.
Mijn baby heeft nooit meer dan 150ml gedronken. Niet in zijn ‘oh my, er is niets beter in het leven dan melk’-fase en niet in zijn ‘hoepel op mam, ik ben net even die stylisch verantwoorde vaasjes van de vensterbank aan het mikken’-fase.
De keren dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering dacht hem meer aan te bieden, liet hij heel braaf minstens een cc of 40 staan.
pi_185140308
Jeetje exode wat een gedoe zeg... wel goed dat je nu even 'vrij' bent en even niks met werk want dat is idd niet niks -O-

Euh helsinki wat is dat nu weer voor reactie :X Ik denk dat ik niet zo kalm was gebleven :@ Maar hoop idd dat het echt niks is :* En mijn hart slaat steeds in mijn keel als ik maar denk dat ik met hapjes moet beginnen :') Ik heb nu in mijn agenda staan om eind maart te gaan beginnen.. Dan is Tijn 5,5 maand.. Ik twijfel echter meer en meer omdat hij nu sinds een week plots zijn flesjes niet meer opdrinkt en volgens zijn gewicht hij dat wel moet doen.. Maar heb niet het idee dat hij hongerig is verder, dus euh.. tjah.. het zal wel? Naja ik wil in ieder geval niet gaan pushen met hapjes (terwijl mijn schoonmoeder bijna elke week nu vraagt of ze al banaan mag geven :') )

Oh Aure getsie en dan ben je al zo alert voor Jip sinds het hele gedoe; dit helpt natuurlijk niet ;( Ik hoop dat Jip er snel weer bovenop komt :* Beterschap !

NJ oh wat fijn dat je dochter zo heerlijk aan het lachen is. Toch echt een heeeeel groot verschil met zoveel maanden geleden :D En idd je cb zou ik ook maar met een korreltje zout nemen als ik al die verhalen zo lees...

Nou lees hier gelijk al een aantal baby's waar de 200 flesjes ook niet op gaan; dat stelt me dan alweer wat meer gerust over mijn 4 maand oude baby :) Heeft weken lang wel 5 flessen van 180/6 helemaal op gedronken maar nu sinds ruim een week dus meerdere flesjes per dag die niet meer opgaan (en dan verschilt het van 20cc over tot 80cc over..); maar blijkbaar niks geks? Niet dat er dan iets extra (water ofzo..?) wordt gegeven?
Want dan hou ik mooi het schema steeds aan en blijf er bij om pas bij te voeden aan 5,5 maand :)

(Overigens was ik hier wel elke dag aan het meelezen hoor; alleen post ik niet zoveel - meer - mee... ik voel me soms bezwaard om mijn erg makkelijk en handige baby... Ik heb gewoon echt niks te klagen en die 1 a 2x waar hij een moeilijke nacht heeft gehad valt dan sowieso erg te overzien tov de verhalen die ik hier lees waar het elke nacht zowat raak is. Dus mja.. wel aanwezig en meelees maar ik post maar even niet meer mee)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185140329
@VKV leuk! Hier was het ¤7,50. Vond het ook duur, dat half uurtje liefjes zingen is ook zo om.
pi_185140487
Priem, gewoon meeposten, hoor! Ik meld het hier meestal alleen als er iets uitzonderlijks gebeurt qua slapen, maar afgezien van een paar spookfases van een week of twee, slaapt Phi ook gewoon prima. Die gaat om 18.30 naar boven en normaliter (hoor je dat, fokwet, normaliter :6 ) slaapt ze dan tot 7.00 of 8.00 En dat doet ze al maanden. Overdag doet ze ook goeie slaapjes en je kan haar overal mee naartoe nemen. Ze is ook nog niet zieker geweest dan een goede snotneus en eet als een bootwerker. En als ik hier soms verhalen lees over heel zieke baby’s (arme Jip bijvoorbeeld :*) en horrornachten, dan knijp ik echt ontzettend in m’n handjes. Als Tijn het gewoon helemaal goed doet, is dat toch alleen maar prima en geen reden om niet te posten, zeg ik :Y) Het is natuurlijk anders als je op elke horrornachtpost antwoordt met ‘Oh écht? Nou, míjn baby slaapt supergoed :D!’ :+
Nouja, vind ik dan dus.

En er is zoveel meer te vertellen over je baby dan hoe ie slaapt en hoe makkelijk hij is :)

Zoals: Phi is gister voor het eerst naar de kapper geweest. En ja: dat was echt nodig met 8 maanden :+ Ze vond het volgens mij wel gek, maar ze deed het keurig. Zat lekker bij mij op schoot en kon heel makkelijk geknipt worden. Ze is heel donker geboren, maar inmiddels is ze hartstikke blond O+ Caesar heeft prachtige krullen (nouja, die had ie, ik heb ze al haren niet gezien wegens noodzakelijk G.I. Joe-kapsel), maar Phi lijkt gewoon stijl steil ( :@ #jufnederlands) haar te krijgen. Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe je baby gaat opdrogen? Ik kan echt lekker dagdromen over hoe Phi gaat zijn als peutertje en kleutertje en zelfs al als puber (dat laatste is meestal gauw over na een uurtje havo 3 :P)

/wateenverhaal
pi_185140506
Is toch fijn om te lezen Priem! De positieve verhalen zijn juist heel welkom ;) en 5.5 maand beginnen met hapjes klinkt prima.

Mijn baby van bijna 9 maanden drinkt ook meestal flessen van 120-160cc. Soms een hele papfles van 210, maar meestal blijft daar wel wat van over.

Bedankt voor de beterschapswensen! De nacht was echt helemaal ruk en hij heeft ook echt pijn, maar de paracetamol lijkt niet voldoende te helpen. Zo zielig ;( hopelijk helpt de antibiotica, maarja volgens mij weten we helemaal niet of het een virus of bacterie is dus het kan net zo goed niet helpen :')
pi_185140580
Ach Aure, wat sneu toch voor jullie Jip. Zou andere pijnstilling nog iets kunnen doen? Caesar kreeg ooit een of andere vloeibare ibuprofen geloof ik, die had toen, uit m’n hoofd: een dubbele oorontsteking, een zwaar ontstoken oog, waterpokken, een allergische reactie op de antibiotica tegen de oorontsteking en nog een gewoon dik blauw dreumesei op z’n hoofd: allemaal tegelijk. Pcm hielp voor geen meter toen.

Veel beterschap voor Jip!
pi_185140613
Aure, nee joh wat naar. Sterkte met Jip.

Jagar, B is tussen zijn 6 maanden en 12 maanden meerdere keren ziek geweest. Oorontsteking, buikgriep, zwaar verkouden, waterpokken etc etc. Maar hij is vandaag 5 geworden *O* en is amper tot nooit meer ziek. Zelfs zelden verkouden. De halve klas was ziek vorige week (letterlijk) en B is still standing. Hij heeft in die 6 maanden gewoon in een recordtempo zijn immuunsysteem opgebouwd ;)

Overigens neemt B van alles mee van school en mijn vrouw staat voor de klas, maar dat is anders dan in de bron zitten. Inderdaad KDV.

Weer een typische nacht achter de rug, tot 02:30 slaapt Juul, vervolgens gaat ze spoken en is alleen rustig te krijgen door naast haar te staan met een hand op haar borst. Na een 5 keer terug gaan, geven we het op en ligt ze tussen ons in. Dan valt ze meteen in slaap tot een uur 0f 07:00.
Ik vind het heel dubbel, ze wil duidelijk bij ons zijn, of dat nou door een sprong of het wennen aan het KDV is, geen idee. Maar ik ben dan weer bang dat ze hier aan went.
We geven er vooralsnog aan toe en gaan van de 5 keer maar gewoon 2 keer maken.
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:28:42 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185140835
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Baby's van 3 maanden moéten flessen van 200 drinken? Meen je nou serieus dat ze dat gezegd hebben? Of is het een beetje aangedikt?

Letterlijk. Niks aangedikt, helaas -O- En vervolgens zei ze dat we over een maand met hapjes beginnen. Maar dan ook echt zo: 'Over een maand starten jullie met hapjes'. Dus niet 'mogen starten met oefenen' of 'kun je eens proberen om...'. Nee, als vaststaand feit. Waarop ik aangaf dat we daar iets langer mee wachten ivm vele krampjes enzo. Nou, dat was onzin. Ze kon er maar beter zo snel mogelijk aan wennen.

Bella, eigenlijk zijn de voedingen waarbij ze aanhapt en drinkt juist heerlijk. En nee, als ik kolf, is dat (tenzij ik een voeding overgeslagen heb, maar dat doe ik alleen 's avonds laat) meestal niet genoeg. Met een opbrengst tussen de 80 en 100 ml ben ik blij, maar prul drinkt uit de fles vaak ongeveer 140 wel weg. Ik ben benieuwd hoe dat volgende week zal gaan, met sowieso vandaag met manlief maar eens even gaan zitten om die week door te spreken. Denk dat ik na de nachtvoeding (die is inmiddels rond half vijf ofzo en duurt ongeveer 3 kwartier tot ik haar weer weg kan leggen) maar gewoon opsta en om half zeven de eerste trein neem. Dan is het voor m'n man zuur als ze vroeg komt, maar dan ben ik 's middags wel om vijf uur thuis en anders pas om zes uur en dan komen we in de knel met eten en prul in bed leggen.

Jij zegt trouwens dat een mix van bv en kv heftig is voor haar maagje, maar ik begreep altijd 'elke druppel bv is er eentje'. Op alleen borst redden we het niet, dan lijkt een mix me beter dan alleen kv, toch?

Verder een hele dikke knuffel voor de mama's en papa's met slechte nachten en ziekte baby's. Ik deel een rondje van mijn pot koffie uit en doe gezellig mee: prul is sinds half vier aan het spoken geweest. Eerst buikpijn, toen honger, toen meer buikpijn en meer buikpijn en meer buikpijn en toen weer honger...

@exode: da's ook een zure nacht ja. Ik snap je twijfels, maar als er niemand slaapt, is dat uiteindelijk ook niks... Ik zou denk ik net als jij maar gewoon even toegeven.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185141066
Jezus, heb ik dat weer! :') Ben de afgelopen dagen echt kapot geweest omdat mini-ToT erg overstuur is vanwege zijn ontwikkelings-sprongetje en omdat zijn tandjes door aan het komen zijn.
Vandaag wil ik een beetje wakker zijn zodat ik goed voor hem kan zorgen, dus besloot ik koffie te gaan zetten.
Alleen omdat ik zelden koffie drink, heb ik uit automatisme een theezakje in de kop gedaan en zonder er bij na te denken heb ik de koffie er bij in gegoten! _O-

Het viel net weg te krijgen zonder echt te kokhalzen! _O-
pi_185141348
Wat werken er op sommige CBs toch een bijzondere mensen }:| dan kan je vervolgens toch niks meer serieus nemen van wat ze zeggen?
Hier een erg makkelijk cb, misschien wel iets te makkelijk. Het enige rare was een groepsconsult met de 4-maandenafspraak. Dat sloeg nergens op.

Arme Jip! Veel beterschap voor hem, hopelijk slaat de antibiotica aan.
Exode; wat een gedoe op je werk. Nu even de druk van de ketel.
Knappe O van jager! Dat blije bekkie er ook bij!

Babyzwemmen doen wij ook. Als het uitkomt met vriend z’n diensten gaan we met z’n 3-en. En anders gaan Sofie en ik samen. Behalve onder water gaan, vind Sofie het erg leuk!

Sofie heeft een update gedraaid; ze schudt steeds met haar hoofd, het liefst met hoge gilletjes erbij. Het ziet er zo schattig uit O+ Ook al vind ik dit over een jaar of 2 vast minder schattig 8-)

Oh en iets waar je volgens mij alleen als moeder van een baby trots/blij mee bent; ze heeft sinds 2 dagen stukjes in haar poep: yeah, ze krijgt ook echt vast voedsel binnen! :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:22:04 #265
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185143332
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:43 schreef PriemGirl het volgende:
Jeetje exode wat een gedoe zeg... wel goed dat je nu even 'vrij' bent en even niks met werk want dat is idd niet niks -O-

Euh helsinki wat is dat nu weer voor reactie :X Ik denk dat ik niet zo kalm was gebleven :@ Maar hoop idd dat het echt niks is :* En mijn hart slaat steeds in mijn keel als ik maar denk dat ik met hapjes moet beginnen :') Ik heb nu in mijn agenda staan om eind maart te gaan beginnen.. Dan is Tijn 5,5 maand.. Ik twijfel echter meer en meer omdat hij nu sinds een week plots zijn flesjes niet meer opdrinkt en volgens zijn gewicht hij dat wel moet doen.. Maar heb niet het idee dat hij hongerig is verder, dus euh.. tjah.. het zal wel? Naja ik wil in ieder geval niet gaan pushen met hapjes (terwijl mijn schoonmoeder bijna elke week nu vraagt of ze al banaan mag geven :') )

Oh Aure getsie en dan ben je al zo alert voor Jip sinds het hele gedoe; dit helpt natuurlijk niet ;( Ik hoop dat Jip er snel weer bovenop komt :* Beterschap !

NJ oh wat fijn dat je dochter zo heerlijk aan het lachen is. Toch echt een heeeeel groot verschil met zoveel maanden geleden :D En idd je cb zou ik ook maar met een korreltje zout nemen als ik al die verhalen zo lees...

Nou lees hier gelijk al een aantal baby's waar de 200 flesjes ook niet op gaan; dat stelt me dan alweer wat meer gerust over mijn 4 maand oude baby :) Heeft weken lang wel 5 flessen van 180/6 helemaal op gedronken maar nu sinds ruim een week dus meerdere flesjes per dag die niet meer opgaan (en dan verschilt het van 20cc over tot 80cc over..); maar blijkbaar niks geks? Niet dat er dan iets extra (water ofzo..?) wordt gegeven?
Want dan hou ik mooi het schema steeds aan en blijf er bij om pas bij te voeden aan 5,5 maand :)

(Overigens was ik hier wel elke dag aan het meelezen hoor; alleen post ik niet zoveel - meer - mee... ik voel me soms bezwaard om mijn erg makkelijk en handige baby... Ik heb gewoon echt niks te klagen en die 1 a 2x waar hij een moeilijke nacht heeft gehad valt dan sowieso erg te overzien tov de verhalen die ik hier lees waar het elke nacht zowat raak is. Dus mja.. wel aanwezig en meelees maar ik post maar even niet meer mee)
Ja zo idioot, die opmerking. Stomme is dat het dan pas later een beetje landt ofzo, en ik me er dan helemaal over op kan winden. Ik kan dan zo balen van mezelf. Aan de andere kant: ik was gewoon heel blij om te horen dat hij op de 'goede' dag koemelkeiwit heeft gehad. En nu zit ik dus de hele tijd met ''wat als'' in m'n hoofd. We hebben op 6 maart nog een afspraak bij deze arts staan dus dan gaan we het nog wel bespreken.

Volgens mij is het rond deze leeftijd wel een bekend ding, dat minder goed drinken. Hoor er veel ouders over en op verschillende fora lees ik erover :P. Wat hapjes betreft: ik wil I. volgen en probeer goed naar hem te kijken. Gisteren viel op dat hij nu 'mee doet' als wij eten. Ook smakken/kauwen en heel geīnteresseerd naar ons kijken. Hij is de 24e vijf maanden oud. Maar hij kan niet zelfstandig rechtop zitten nog, en dat is met Rapley wel nodig toch? Ik zit op FB in zo'n groep en daar heb ik er tot nu toe niet echt iets over gelezen (kan ook aan mij liggen).

En lekker meeposten als je daar zin in hebt hoor :*. Ook als het goed gaat.

Och, die Jip toch. Beterschap :*! Hopelijk slaat de kuur snel aan. Zo naar als PCM dan niet helpt. Sterkte daar!

Exode, gefeliciteerd met B! Wat het bij jullie in bed nemen betreft: geen idee. Het kan inderdaad een sprong zijn of het wennen op het KDV... of allebei? Ik zou denk ik gaan voor de manier waarop iedereen de meeste slaap krijgt en dan na een aantal weken weer bekijken of je het kunt gaan veranderen.

Tink, volgens mij zij iemand van het CB toen tegen mij dat het krampen kon veroorzaken bij I. En weer iemand anders zei ook dat van elke druppel is weer mooi meegenomen. Ook zo fijn :').

I. had gisteravond koorts, vanmorgen weer een prima temp. Hoe vaak checken jullie dat als je baby koorts heeft (gehad)? Helaas is L. nu ook vreselijk ziek en ben ik zelf ook nog niet opgeknapt. Moest vannacht een ander shirt aantrekken omdat ik zo had gezweet.. bah. Ben er helemaal klaar mee.
pi_185143945
Gewoon 6 maart nog eens navragen idd. Qua temp checken: Als ik merk dat Tijn niet in zijn hum is; dan kijk ik of ie koorts heeft.
Oja ik las je vraag ook nog ivm paracetamol; wanneer je die geeft. Toevallig afgelopen zaterdag hebben we Tijn een zetpil gegeven omdat hij van middernacht tot 3u zowat continue aan het huilen was zonder echt een reden/aanleiding (geen dorst/vieze luier; was geen moe-huiltje maar echt een 'iets zit niet lekker'-huiltje). Dat was voor mij aanleiding genoeg... Als Tijn anders reageert dan normaal. We weten nog niet wat het is geweest... Wellicht al een aanzet tot tandjes? Last van buik/darmpjes? Geen idee... Maar na 3u was ie weer rustig en kon er weer een lachje vanaf en ging toen slapen tot 8u.
Wij zijn ook niet van de pillen enzo; maar ze zijn nog zo klein en kunnen echt niet aangeven wat er dwars zit of wat er pijn doet; enkel maar huilen.. En als ze dan zo anders huilen dan anders (dus echt krijsen); dan is dat voor mijn gevoel aanleiding genoeg en hopen dat het in ieder geval rust brengt bij ze :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185144668
Ik check in de ochtend en in de avond Helsinki, maar alleen als ik het idee heb dat hij echt een stuk warmer is dan normaal, of het idee heb dat de koorts is gestegen.

We hebben nog niet kunnen starten met de antibiotica omdat ze er een potje van hebben gemaakt. Apotheek heeft het recept in ieder geval nog niet binnen en de poli wil vanmiddag pas een nieuw recept uitgeven als de apotheek het dan nog steeds niet binnen heeft. Ughhhh.
pi_185145170
Als jij een swimtrainer was, waar zou je je dan verstoppen?

We hebben er ooit een voor Ketel gekocht en nou gaan we morgen naar een Landal met zwembad, maar nu geen idee waar dat ding gebleven is natuurlijk. :')
pi_185145982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:46 schreef lunapuella het volgende:

We hebben er ooit een voor Ketel gekocht en nou gaan we morgen naar een Landal met zwembad, maar nu geen idee waar dat ding gebleven is natuurlijk. :')
In de ondergoed mand bij de rest van de zwemkleding.. of in de strandtad :+

Verder meelees maar weinig te melden box.
De jongens groeien goed, eten goed, slapen goed. Zijn wel wat snotterig maar dat zijn wij zelf ook.

De plannen hier waren om met 6 maanden te starten met hapjes maar daar kom ik op terug. Ze krijgen momenteel 5x 180/6 en die flessen gaan schoon op.. dus na de carnaval maar eens kijken wat de heren van wortel en bloemkool vinden.

We hebben ook goede update's gehad! Ze rollen nu allebei van buik naar rug en dat levert nog wel hilarische situatie's op. Als ze bv ineens boven op elkaar gerold zijn en niet meer los komen! Wel handig, als de speen buiten bereik ligt en de hand van broer wel binnen bereik is gebruiken ze elkaars duim om op te sabbelen haha!
Het zijn twee super vrolijke kereltjes!

lolbroek V.incent

en lolbroek J.eremy
pi_185146454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:46 schreef lunapuella het volgende:

Hier lag ‘ie toen onderin de al maanden ongebruikte strandtas!
Nu bewaar ik ‘m naast de zwemvleugels van Twix.
pi_185146590
Aapie, wat een leuke jongens! O+

Aure, bagger zeg van dat recept. En ook van de longontsteking bij Jip. Arm ventje.

Exode, gefeliciteerd met B!

Priem, fijn toch juist dat het allemaal lekker gaat. Ook dat is leuk om te lezen dus schrijf gerust.

Takkie, leuke update wel :). Sowieso grappig als ze meer geluid gaan maken dan alleen huilen.

Helsinki, beterschap voor jullie :*.

Jentin, Phi naar de kapper geweest :o . Daar is Mars jaloers op, die is nog kaal. Wij maken alleen kale baby’s. :D

Mijn baby zwaait als je doei/daag tegen hem zegt en hij zegt dan “daadaa” terug. Echt jongens, te leuk deze baby . O+
En hij gaat ook heel hard lachen als je hem iets verbiedt maar hij het dan toch doet. Bijvoorbeeld dus die stylisch verantwoorde vaasjes van de vensterbank mikken. Nu al geen ontzag voor mijn zo goed bedoelde opvoedskills. Maar damn, ik ben zo mega knetter belachelijk verliefd op dit kind. Hij is zo grappig en leuk en zo anders dan zijn broer. Dat verschil is zo gaaf om te zien, twee jongetjes met hetzelfde genpakketje maar zo verschillend in karakter.
pi_185147623
Aapie; zo leuk om te zien dat je jongens beide een eigen gezicht hebben! En wat doen ze het goed met z'n tweetjes!

Malteser; altijd mooi om te lezen hoe jij van je beide jongens geniet!
pi_185148207
De swimtrainer lag uiteindelijk in mijn kledingkast 8)7
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 15:28:59 #274
382129 crew  Donna
pi_185148295
_O- Zal je altijd zien he!
pi_185148842
_O- echt de meest logische plek voor een babyzwemband :s)
Maar veel zwemplezier morgen!
pi_185149408
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:22 schreef Helsinki het volgende:
Volgens mij is het rond deze leeftijd wel een bekend ding, dat minder goed drinken. Hoor er veel ouders over en op verschillende fora lees ik erover . Wat hapjes betreft: ik wil I. volgen en probeer goed naar hem te kijken. Gisteren viel op dat hij nu 'mee doet' als wij eten. Ook smakken/kauwen en heel geīnteresseerd naar ons kijken. Hij is de 24e vijf maanden oud. Maar hij kan niet zelfstandig rechtop zitten nog, en dat is met Rapley wel nodig toch? Ik zit op FB in zo'n groep en daar heb ik er tot nu toe niet echt iets over gelezen (kan ook aan mij liggen).
zitten met ondersteuning mag bij Rapley vanaf 6 maand. Dan wel goed rechtop in een kinderstoel, niet in een wipstoeltje of zoiets. Of op schoot maar dat vond ik zelf niet zo fijn omdat ik er dan geen zicht op had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 21-02-2019 20:49:44 ]
pi_185150033
Even wennen nog dat ik nu ook weer in dit topic hoor :P maar joe, T is een week oud, de kraam is vanmiddag voorgoed vertrokken en baby zit sinds vandaag weer op z’n geboortegewicht *O* morgen dus hopelijk een eerste rondje lopen buiten, nu al zin in O+

Vooralsnog valt het hele babygebeuren me enorm mee, keek er best tegenop omdat ik het bij S. destijds behoorlijk zwaar vond. Maar we zijn ook pas een week onderweg natuurlijk en er komen ongetwijfeld mindere tijden aan :')
pi_185150306
Welkom krijgerrtje! *O* Fijn dat T. goed aankomt en het je tot nu toe meevalt. :) Ik vond het de 2e keer ook meevallen, je weet toch al een beetje hoe het werkt en het is allemaal niet zo'n enķrme aardschok meer.

Malteser, Mars klinkt ook echt als een heerlijk kind. O+ En ik vind die verschillen tussen broertjes ook zo leuk om te ontdekken!

Aapie, wat een leuke lolbroekjes *;

Beterschap voor I. Helsinki :*

Ik heb zo veel zin in een lekker kneuterige vakantie. :D Het is bijna drie jaar geleden dat we echt als gezin even weggingen en ik heb het gemist. Maar man o man, wat neem je veel meer met twee kinderen!
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:32:14 #279
298315 SacreCoeur
pi_185150749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

zitten met ondersteuning mag bij Rapley ook vanaf 6 maand. Dan wel goed rechtop in een kinderstoel, niet in een wipstoeltje of zoiets. Of op schoot maar dat vond ik zelf niet zo fijn omdat ik er dan geen zicht op had.
Dat was precies waarom ik toch niet voor een tripp trapp ben gegaan.
Mijne kon met 6 maanden nog niet goed zitten en in de tripp trapp met babyset ging hij alle kanten op :')

Voorheen vond ik het de mooiste stoel, maar nu ik de stoel incl baby heb getest snap ik de hype niet meer :P
pi_185152535
ik snapte die hype ook niet. zie niet hoe ik die stoel ooit goed schoon krijg. onze kinderstoel sop ik af en toe helemaal af onder de douche.

Welkom krijgerrtje
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:16:01 #281
298315 SacreCoeur
pi_185153095
Oh dat durf ik met die van ons ook niet. Die van ons heeft een magnetisch blad, we hebben wel zo'n tablet topper oid die kan in de vaat en de rest maak ik schoon met dettol doekjes.
pi_185154778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat was precies waarom ik toch niet voor een tripp trapp ben gegaan.
Mijne kon met 6 maanden nog niet goed zitten en in de tripp trapp met babyset ging hij alle kanten op :')

Voorheen vond ik het de mooiste stoel, maar nu ik de stoel incl baby heb getest snap ik de hype niet meer :P
Wij hadden de Newbornset erop en hebben pas omgebouwd naar de babyset toen Mars al ruim 7 maanden was en goed kon zitten.
Rapley deden we voor die tijd bij ons op schoot of hij kreeg gepureerd in zijn Newbornset.

Wij hebben er het nieuwe type blad op gekocht voor Mars, dat scheelt een hoop poetsen dus na iedere maaltijd met een Dettoldoekje en onze hulp sopt de stoel eens per week grondig af.
pi_185154904
Krijgertje, welkom! Hoe vindt je oudste het?

Luna, fijne vakantie! En jeuj voor de gevonden zwemband.
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:45:06 #284
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185155941
Hoe is het daar nu, Aure?

Aapie, heerlijke mannen heb je daar O+. Het klinkt zo gezellig, die twee samen!

Oooh Malteser, je klinkt inderdaad erg verliefd O+! Lijkt me leuk en bijzonder om de verschillen (en overeenkomsten) tussen twee kinderen te ontdekken.

Fijne vakantie, Luna! Geniet ervan :*.

Welkom, Krijgertje! Fijn dat het je nu meevalt.

Bedankt, Elleska :). We wachten er toch nog maar even mee. Over een aantal weken hebben we ook al weer een tijdje gewone flesvoeding. Lijkt me wat rustiger voor hem.
pi_185156709
Welkom krijger!

Malteser, wat leuk dat Mars al zwaait O+ te cute om te zien lijkt me dat.

Aapie mooi stel heb je daar O+

Veel plezier op vakantie luna!

Hier wel een tripp trapp, met newborn set en mini babykussen. Ik vind het wel een fijne stoel eigenlijk :D maar Jip zat er met 6 maanden nog niet zo heel vaak in.

Lief dat je er naar vraagt Helsinki. Uiteindelijk kon ik Jip vandaag om 16.00 uur zijn eerste dosis geven. Hij had toen nog even een kleine opleving en heeft zelfs nog een paar hapjes gegeten, maar nu ligt ie alweer vanaf 18.30 uur op ons te slapen. Als hij wakker is zit ie steeds in van die nare hoestbuien, klinkt zo zielig en je hoort ook aan hem dat alles zeer doet. En hij drinkt heel slecht, dus dat moeten we wel even goed in de gaten houden. Hopelijk gaat dat morgen beter. Het voelt soms wel een beetje als toen in december, maar dan thuis en met een minder benauwde Jip, maar wel met een Jip met pijn ;( ik zou dat zo graag van hem overnemen...
pi_185158116
Vraagje, wat is nou een beetje "gangbaar" qua buiktijd voor een baby van 5-6 maanden? Hoeveel keer per dag, en hoe lang per keer moet ik dan ongeveer aan denken?
Ik merk dat wij het vaak toch wel vergeten of dat het erbij inschiet, maar ik weet ook niet zo goed wat bij deze leeftijd past.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:56:06 #287
298315 SacreCoeur
pi_185158463
Ik heb eigenlijk nooit aan buiktijd gedaan. :@
In het begin vondtie het echt niet leuk en ik daarom ook niet.

Af en toe andersom op schoot en dat was meer dan voldoende blijkbaar.
Pas toen zijn nekje sterker werd vond hij alles prima, maar vrij vlot rolde hij daarna en sindsdien let ik er al helemaal niet meer op :+ .
pi_185158909
Ik heb ook geen idee, VKV. Wordt er al gerold? Phi rolde al heel snel zelf op haar buik, dus die regelde dat min of meer zelf. Ze ligt nu alleen nog maar op haar rug als ze slaapt zo’n beetje :')
Ter geruststelling: ik heb er bij Caesar ook nooit echt over nagedacht en die doet inmiddels ook alles prima. We hebben hier toch een kinderfysio in tha house? @Takkie88?
pi_185162719
:W goed onthouden jentin!

Voor een normaal ontwikkelend kind geldt:
Qua buiktijd; ja het is belangrijk dat een baby regelmatig op z’n buik ligt. Maar een vast gestelde tijd hoeft echt niet, ze moeten het vooral leuk blijven vinden. Wat wij meestal deden is na het verschonen; op een makkelijke hoogte zodat je goed contact kan maken. En wat vaak goed werkt is als je zelf op de bank hangt, baby op je borst op de buik. Dan kunnen ze je recht aankijken en vinden ze het vaak ook leuker. Zodra een kind kan rollen liggen ze vanzelf vaker op de buik en hoef je je er bij een normaal ontwikkeld kind echt niet meer druk om te maken. Wat ook goed is voor de ontwikkeling van de nekspieren is in een draagzak/doek bij je dragen.

Oh, en mocht het CB er naar vragen; het antwoord wat ze graag willen horen is, 2x per dag 10 minuten ;)
pi_185162819
Welkom krijgertje!
Fijne vakantie voor Lunapuella!

Arme Jip! Duimen draaien hier dat hij snel weer beter gaat drinken. Sterkte voor jullie! :*
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:50:39 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185165294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:02 schreef Takkie88 het volgende:
:W goed onthouden jentin!

Voor een normaal ontwikkelend kind geldt:
Qua buiktijd; ja het is belangrijk dat een baby regelmatig op z’n buik ligt. Maar een vast gestelde tijd hoeft echt niet, ze moeten het vooral leuk blijven vinden. Wat wij meestal deden is na het verschonen; op een makkelijke hoogte zodat je goed contact kan maken. En wat vaak goed werkt is als je zelf op de bank hangt, baby op je borst op de buik. Dan kunnen ze je recht aankijken en vinden ze het vaak ook leuker. Zodra een kind kan rollen liggen ze vanzelf vaker op de buik en hoef je je er bij een normaal ontwikkeld kind echt niet meer druk om te maken. Wat ook goed is voor de ontwikkeling van de nekspieren is in een draagzak/doek bij je dragen.

Oh, en mocht het CB er naar vragen; het antwoord wat ze graag willen horen is, 2x per dag 10 minuten ;)
Haha, ons cb 'eist 5 keer per dag buiktijd _O-

Welkom krijger!

Fijne vakantie met je twee kindjes!

Prul had een topnacht *O*
pi_185165316
Wat goed tink. Hier helaas niet, elke keer dat hij wakker was was hij ook minstens een uur wakker. Pff, koffie maar.
pi_185165743
Mini-ToT vermaakt zich prima met zijn vriendjes! :P

SPOILER
Dit zijn ze nog niet eens allemaal! _O- :')
pi_185165749
Ah Aure, arme Jip. Is de nacht een beetje ok gegaan? Nog gedronken?

Wij zijn team TrippTrapp :) 2 rode exemplaren in huis. Verder is er niets rood in onze woonkamer dus ze vallen goed op _O- We hadden de newborn set via Marktplaats voor Juul en voor exact hetzelfde bedrag doorverkocht vorige week. Ze zit dus sinds een week in de babyset.
Ik vind schoonmaken juist easy, ik neem ze meteen mee af als ik de tafel na het eten schoonmaak.

Wij een goede nacht *O* *O* *O* 1 keer wakker om 02:00. O 06:30 bij ons gelegd en heeft ze nog een uur gekletst en met haar voeten gespeeld tussen ons in. Dat is echt wel een verschil met B, die was als baby om 06:00 wakker en dan begon de dag. Die wilde echt niet bij ons in bed, eten en spelen wilde hij.

We hebben een rommeldag thuis, nou eigenlijk antirommel, morgen B zijn feestje dus we zijn aan het opruimen en alvast bolognesesaus voor morgen aan het maken. :P
pi_185165786
Koffie met jagär c_/

Fijn van de goede nacht Tink!

Mijn vriend is vannacht op de bank gaan slapen zodat ie nog enigzins uitgerust naar zijn werk kon. Jip wordt namelijk steeds wakker door ongemakken en is dan alleen maar te troosten aan de borst. Dus ik was vannacht een soort open bar. All you can drink mama :') verder is het gewoon nog helemaal ruk. Veel hoesten en huilen en tussendoor slapen.
pi_185165809
Dat klinkt als een gezellig begin van de dag in bed exode! En ja hij heeft dus wel wat beter gedronken, maar nog steeds zijn zijn plasluiers een stuk minder vol dan toen ie niet ziek was.
pi_185167070
Open bar mama, sterkte, Aure!

Fijn, exode!

ToT, wat een moppie zo! Lieve foto.

Jagar, c_/

Hier ook gespook vannacht (damn you, fokwet }:| ) En ik heb al drie dagen hoofdpijn, dus ik ben wel toe aan weekend.

En voor jullie, gratis en voor niets, de lach van de dag:

Ik werk nog maar kort op m’n huidige school. Dus ik weet niet altijd wie leerlingen bedoelen als ze een collega noemen. Dus ze vertelden iets en ik zei: joh, die google ik even, dan weet ik over wie we het hebben. Superhandig, wertke goed: foto van collega gelijk gevonden, praat wel zo makkelijk. Toen ging het over een ander en ik dacht: ik doe de googletruc gewoon nog een keer.

...

En dan blijkt dat je collega een naamgenoot heeft die she-male pornoactrice is.

Ik heb nog nķķit zo snel iets weggeklikt.

_O- _O-
pi_185167256
Ai, een :* voor de slechte nachten. Ik moest lachen om de open bar Aure :D

ToT, wat een boel knuffels! Ik vond dat wij er al veel hadden, haha!

Priem, lekker meeposten hoor! Jij mag toch ook lekker trots zijn op Tijn en dat met ons delen? O+ Die verschillen zijn er nou eenmaal. Met M gaat het ook super en wij zijn belachelijk verliefd en gelukkig en blij en en.. O+ Hij zat zonder problemen een autorit van 8 uur uit, slaapt zonder problemen in een vreemd huis en een vreemde kamer en laat zich door iedereen aanspreken en knuffelen O+

En team tripptrapp. Handig ding :) Ervaringen met schoonmaken heb ik nog niet. Dus wie weet veranderd mijn voorkeur nog ;)

En over buik-tijd: bij één van onze eerste afspraken bij het CB zei de arts dat hij hem zo stevig vond in zijn nekje. Dat we hem vast veel op zijn buik legden om te oefenen. Mijn man en ik keken elkaar aan en dachten hetzelfde: op zijn buik leggen? Moet dat?
Wij antwoordden naar de arts: ja hoor, elke dag :D

Edit: hahaha Jentin :D Dat zal even schrikken zijn geweest.
pi_185167735
Jentin :D :D
pi_185168133
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:19 schreef Jentin het volgende:
En voor jullie, gratis en voor niets, de lach van de dag:

Ik werk nog maar kort op m’n huidige school. Dus ik weet niet altijd wie leerlingen bedoelen als ze een collega noemen. Dus ze vertelden iets en ik zei: joh, die google ik even, dan weet ik over wie we het hebben. Superhandig, wertke goed: foto van collega gelijk gevonden, praat wel zo makkelijk. Toen ging het over een ander en ik dacht: ik doe de googletruc gewoon nog een keer.

...

En dan blijkt dat je collega een naamgenoot heeft die she-male pornoactrice is.

Ik heb nog nķķit zo snel iets weggeklikt.

_O- _O-
:D _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')