abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 12:07:25 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185102491
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ken kink van toen niet echt :) hoe was dat?
Toen luisterde ik het zelden ik luisterde wel eens x-rated... maar meestal als ik het opzette wilde ik graag wat hardere muziek... Het grote probleem was dat het nooit in de ether zat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185102863
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toen luisterde ik het zelden ik luisterde wel eens x-rated... maar meestal als ik het opzette wilde ik graag wat hardere muziek... Het grote probleem was dat het nooit in de ether zat.
had het idee dat die toch minder vaak de U2's of Linkink Parks van toen draaide. :P
  Admin dinsdag 19 februari 2019 @ 12:37:04 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_185103083
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja het lijkt verrekte veel op KINKFM dat was ook zo'n zender die zichzelf alternatief noemde maar niet echt heel erg alternatief was... :P
En toch had ik toen bij Kink FM meer het idee dat ik onbekendere, alternatievere muziek luisterde dan nu. Maar ik denk dat ik dat al eerder heb gezegd: wat er 'alternatief' is, was toen wellicht anders dan nu.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 12:43:47 #79
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_185103192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:37 schreef Breuls het volgende:

[..]

En toch had ik toen bij Kink FM meer het idee dat ik onbekendere, alternatievere muziek luisterde dan nu. Maar ik denk dat ik dat al eerder heb gezegd: wat er 'alternatief' is, was toen wellicht anders dan nu.
Ze moeten nog wat goede pluggers gaan vinden. Misschien dat @Elfletterig zich geroepen voelt ;)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_185103422
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ze moeten nog wat goede pluggers gaan vinden. Misschien dat @:elfletterig zich geroepen voelt ;)
Ik weet niet of mijn muzieksmaak past bij wat KINK nodig heeft. Ik weet wél dat er veel goede muziek wordt gemaakt die in Nederland totaal onbekend blijft.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 13:03:30 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185103564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:37 schreef Breuls het volgende:

[..]

En toch had ik toen bij Kink FM meer het idee dat ik onbekendere, alternatievere muziek luisterde dan nu. Maar ik denk dat ik dat al eerder heb gezegd: wat er 'alternatief' is, was toen wellicht anders dan nu.
Ik vond toen heel erg op de britpop leunen... maar dat kan ook aan mij gelegen hebben... ik had toen niet zoveel met de blurs en oasisen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185103757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:24 schreef Handleiding het volgende:

[..]

had het idee dat die toch minder vaak de U2's of Linkink Parks van toen draaide. :P
En zeker geen Chef Special :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_185103911
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vond toen heel erg op de britpop leunen... maar dat kan ook aan mij gelegen hebben... ik had toen niet zoveel met de blurs en oasisen...
Voor dat 1e 5 jaar van KINK FM gevoel bestaat er natuurlijk een heel treffende Spotify playlist he. O-)
Dan weet je gelijk weer of je gelijk had. ;)

De laatste jaren van het vorige KINK was het al veel veiliger, zeker toen Hoogesteijn wegging en Jantien van Tol aan het roer kwam.

[ Bericht 7% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 19-02-2019 13:26:51 ]
pi_185104412
Nu ik erover nadenk was 3FM toen veel gedurfder bezig dan KINK.
Die laatste stopte de hardere themaprogramma's weg in de avond, terwijl op 3fm de metal- (Riot grrrl) en punkshows (Mr Lee) gewoon overdag gezet werden. Ok, op de zondag, maar toch.
pi_185104506
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

En zeker geen Chef Special :P
Ja precies dat is echt een afhaker.
pi_185147999
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:54 schreef naatje_1 het volgende:
Wat een lekker nummertje van Underworld is dit zeg _O_

19:52
UNDERWORLD - KING OF SNAKE
eigenlijk moet je de live track op t album Everything Evertyhing eens luisteren.
Dat hele album wel O+
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 15:50:46 #87
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_185148771
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

eigenlijk moet je de live track op t album Everything Evertyhing eens luisteren.
Dat hele album wel O+
Volgens mij heb ik dat nummer live gehoord, later eens luisteren
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_185157505
Wat een irritante presentatrice bij de the Heavy Show zeg. Qua muziek is het ook wel behoorlijk huilen met de pet op.
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 22:02:45 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185158667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:29 schreef DeKleineTuinman het volgende:
Wat een irritante presentatrice bij de the Heavy Show zeg. Qua muziek is het ook wel behoorlijk huilen met de pet op.
Austrian death machine was episch, ik vind haar wel grappig :P

Wel een vreemde keus om een tracks voor op de sportschool special te doen, is wel een erg specifiek soort metal head die dat leuk vind... Bij de meeste concerten zie ik die niet... Maarja mano war heeft ook fans :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185164910
Mijn eerste ochtend dat ik Michiel aan kan zetten. Maar dit bevalt me wel, moet ik vaker doen O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_185165709
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:24 schreef KaBuf het volgende:
Mijn eerste ochtend dat ik Michiel aan kan zetten. Maar dit bevalt me wel, moet ik vaker doen O+
handjes boven tafel he
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_185166733
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

handjes boven tafel he
Te laat.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_185168015
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:02 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Te laat.
wel zelf opruimen!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_185168035
Ik kan die kutplaat van Youngblud inmiddels niet meer aanhoren. Veel te hoge rotatie.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_185168673
Ik zou bij favoriete punkplaat, toch niet direct Iggy Pop kiezen. En dan niet eens weten welk nummer. Zucht.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_185194104
Ik heb het nu vooral aanstaan bij gebrek aan beter. Als ik luister hoor ik alsnog veel hits, zij het de wat alternatievere. Maar daarvoor kan ik ook gewoon de Outlaw playlist opzetten als ik moderne alternatieve hits wil. Of een eigen playlist als ik oudere hits wil. Bovendien is het bijna alleen maar op gitaarmuziek gericht, wat soul/funk of jaren 70-80 nummers er tussen zou het al wat afwisselender maken.

Nu in een kwartier Call It Off, Paramore en Jett Rebel. Dan ben ik weg.
pi_185194299
Ik ben fan van KINK Fast. Heerlijk om weer eens al die goede oude poppunk platen te horen van eind jaren '90 / begin '00.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2019 16:24:05 ]
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:37:53 #98
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185194451
Ik heb recentelijk naar de Homebase-podcast zitten luisteren. Het genre (hiphop) schrikt mogelijk wat mensen hier af, maar heus: het is niet slecht. Probeer het eens.

Het is het wat meer verfijnde/muzikale type hiphop, waar ik vooraf ook al op hoopte.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 februari 2019 @ 18:19:28 #99
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185196523
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu ik erover nadenk was 3FM toen veel gedurfder bezig dan KINK.
Die laatste stopte de hardere themaprogramma's weg in de avond, terwijl op 3fm de metal- (Riot grrrl) en punkshows (Mr Lee) gewoon overdag gezet werden. Ok, op de zondag, maar toch.
Dat was dan weer alleen de VPRO die dat deed en waar je dan maar een hele week op moest teren als de TROS weer de godsganselijke dag Nederandstalige griephoempa draaide, de AVRO grossierde in onschuldige nietsaandehandmuziek en na een periode met best wel progressieve muziek de KRO weer teruggevallen was op muziek die bisschoppelijk moest worden goedgekeurd en je nog een half dagje de radio gewoon uitzette om de walgzalf van de EO te ontwijken.
Later is die playlist comleet afgevlakt wat aan de ene kant de meest blaartrekkende hoempapa en jezusjankerij liet verdwijnen maar waarmee ook de typische VPRO-programma's met lekkere rauwe en ongezouten muziek verdwenen en er iets terugkwam dat lijkt op 538 zonder commercials.

Na een paar weken toch nog steeds blij met KinK als tijdenshetwerkopdekoptelefoon. Sommige dingen op een best wel hoge rotatie maar nog ruim onder de irritatiegrens.
Nog geen echt slechte dingen horen langskomen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_185207505
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:19 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dat was dan weer alleen de VPRO die dat deed en waar je dan maar een hele week op moest teren als de TROS weer de godsganselijke dag Nederandstalige griephoempa draaide, de AVRO grossierde in onschuldige nietsaandehandmuziek en na een periode met best wel progressieve muziek de KRO weer teruggevallen was op muziek die bisschoppelijk moest worden goedgekeurd en je nog een half dagje de radio gewoon uitzette om de walgzalf van de EO te ontwijken.
Later is die playlist comleet afgevlakt wat aan de ene kant de meest blaartrekkende hoempapa en jezusjankerij liet verdwijnen maar waarmee ook de typische VPRO-programma's met lekkere rauwe en ongezouten muziek verdwenen en er iets terugkwam dat lijkt op 538 zonder commercials.

Na een paar weken toch nog steeds blij met KinK als tijdenshetwerkopdekoptelefoon. Sommige dingen op een best wel hoge rotatie maar nog ruim onder de irritatiegrens.
Nog geen echt slechte dingen horen langskomen.
Klopt wel gedeeltelijk. Het metalprogramma was van de NPS, het punkprogramma van de VPRO.
Overigens schets je dit nog in de context van de verticale programmering, maar we hadden toen al 5 jaar de horizontale.
Wel moest je er idd evengoed een week op wachten.

Tijdens de verticale Hilversum/Radio 3 jaren waren de hardrock programma's trouwens niet van de VPRO, maar van de VARA en de KRO.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')