Ik denk dat dit hier niet opgaat omdat er verschillende investeerders groepen per project zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:10 schreef obligataire het volgende:
Wat ook nog een bescheiden rolletje speelt:
Na vijf 5 jaar heeft de investeerder grofweg 25% aan rente/aflossing/cashflow ontvangen.
Trek dat af van de investering, dan moet het OG toch al gauw de helft in waarde dalen wil je uiteindelijk minder dan de investering terugontvangen.
Bij annuïtaire leningen redeneren we ook zo, dus waarom hier niet.
Investeer ook grotendeels in schijf 1, een paar in 2. Ben ook niet blij met de oprekking. Evenwel dit trucje heeft SamenInGeld nu gedaan, en daarmee is het kunstje zo ongeveer wel uitgewerkt. 75% of 80% wordt echt ongeloofwaardig, en zal voor weglopers zorgen, tenzij de rente van de lening dan stijgt Rendement versus Risico.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 21:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit hier niet opgaat omdat er verschillende investeerders groepen per project zijn.
Zelf investeer ik alleen maar in de 1 schijf en ontvang ik dus geen enkele tussentijds aflossing. Ook zal mijn risico (prijsstijgingen of dalingen niet meegenomen) derhalve niet afnemen.
Ik vermoed dat de meeste - vooral kleinere - platformen niet meer zijn dan een bijverdienste of onderdeel zijn van een groter geheel. In dat geval is het al gauw voldoende als de overhead kan worden terugverdiend en zelfs dat zal niet altijd pure noodzaak zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:55 schreef paardendokter het volgende:
[..]
[..]
SIG heeft zo'n 60 objecten in portefeuille en daar kan de schoorsteen moeilijk van roken is mijn inschatting.
Jaja, omdenken ;-)quote:Op zaterdag 16 februari 2019 09:34 schreef xzaz het volgende:
Een verbetering voor GvE. Klopt dus gewoon.
Het beste punt van KOM, volgens mij al vanaf het allereerste begin: altijd een mail dat er een update is geplaatst.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 09:34 schreef xzaz het volgende:
KoM, mode en geen zekerheden? Gedurfdquote:Op zaterdag 16 februari 2019 15:44 schreef prefix1 het volgende:
Ik hoop De Captains bar ook mee te pakken.
Ook pak ik op KoM Roparo master tailors mee
Als er een linkje vrij komt van De captains bar aub deel deze hier, Alvast bedankt!!
Hmmm is 7% het nieuwe normaal voor 5 sterren?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:56 schreef Dwarsindeweg het volgende:
De Captain’s Bar gaat nu echt live op HCN. Mijn auto invest stond/staat aan. Ben benieuwd of ik 0, 50 of 100% krijg.
Deze franchise gever heeft wel eerder onder deze voorwaarden projecten geplaatst. Tot nu toe ook al 2 vervroegde aflossingen vanuit hun.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:17 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Hmmm is 7% het nieuwe normaal voor 5 sterren?
Zoals ik de mail van HCN lees wordt elke auto. investering 5* 7% en hoger 100% toegewezen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:17 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Hmmm is 7% het nieuwe normaal voor 5 sterren?
De updates zijn (min of meer) al gesorteerd want zodra je bij mijn updates op het projectnummer klikt, kom je op de updates pagina van het betreffende project. Of gaan ze naast het kolommetje projectnummer nu een kolom projectnaam zetten? In mijn ogen is het een minuscule verbetering en valt die in het niet bij het feit dat je nu zelf actief moet gaan kijken of er nog updates zijn. Het totaalplaatje vind ik een verslechtering.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 09:34 schreef xzaz het volgende:
Ik heb toch even een mailtje gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 09:34 schreef xzaz het volgende:
https://reclame-design.nl(...)ains-bar-oegstgeest/quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:59 schreef wilan het volgende:
Bij captains bar:
Was de franchise organisatie bij eerdere projecten trouwens niet aansprakelijk voor de helft van het openstaande bedrag?
Ik zie nu weinig zekerheden in de pitch. Zeker niet door die bv'tjes structuur.
Doen we hier nog iets mee? Ik sla hem zelf over vanwege de stapelfinanciering met de Rabobank. Desalniettemin is het geen kansloos project m.i.quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:50 schreef djh77 het volgende:
Schoonmaakbedrijf met 2e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/velam-beheer-b-v/
Op zich is de toevoeging "mijn updates" op de site een verbetering. Je hoeft dit zelf allemaal niet meer te archiveren.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:26 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ik heb toch even een mailtje gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.
Ik heb vooral moeite met het veranderen van een push-mechanisme in een pull variant. Zeer onhandig, en niet meer van deze tijd.quote:Op zich is de toevoeging "mijn updates" op de site een verbetering. Je hoeft dit zelf allemaal niet meer te archiveren.
Nou dit, klinkt als we hebben geen zin in elke keer vervelende mails van investeerders.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:03 schreef optrandje het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het veranderen van een push-mechanisme in een pull variant. Zeer onhandig, en niet meer van deze tijd.
Zeker onhandig. Dit zou heel makkelijk in de nieuwe website geautomatiseerd kunnen worden.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:03 schreef optrandje het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het veranderen van een push-mechanisme in een pull variant. Zeer onhandig, en niet meer van deze tijd.
Naar mijn idee kunnnen ze beter een knop maken waarmee updaten uit of aan te zetten zijn.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:43 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zeker onhandig. Dit zou heel makkelijk in de nieuwe website geautomatiseerd kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |