abonnement Unibet Coolblue
pi_185026744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:04 schreef TisIk het volgende:
Alternatief voor SiG?
https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/holland-steen/
Ik neem hem in ieder geval mee.
Hij loopt erg snel vol, dus als je mee wil doen ....
Deze staat ook op NL Investeert, waar ook de eerste tranche is aangeboden.
Blijkbaar hebben de heren erge haast?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_185027260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:23 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat de restant hoofdsom al lang is afgeschreven, toch netjes dat ze het project 'in beeld' houden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik sluit mij ook aan bij de oproep en investeer voorlopig niet meer bij SiG.

Ik zie de verhoging van de verschillende schijven net als vele andere als zeer zorgelijk. Ik hoop dat SiG dit ook in ziet en op zijn minst deze tweede verhoging terug wil draaien.
Ik deed al niks bij SIG en denk dat ze aan het overleven zijn nu en alles uit de kast trekken om klantjes met pandjes te werven. Ooit zijn ze in een niche gedoken, maar die niche is verdampt omdat gewone banken nu ook in deze vijver vissen.

Daarnaast gaat de politiek zich binnenkort bemoeien met deze tsunami van particuliere huisjesmelkers en dat zal ook niet echt helpen. Ik verwacht vanuit de politiek maatregelen inzake huurprijzen en de verplichting tot het vormen van een onderhoudsfonds en zo.

Tot slot heb ik het businessmodel waarbij je na vijf jaar moet herfinancieren altijd wat geforceerd gevonden.

SIG heeft zo'n 60 objecten in portefeuille en daar kan de schoorsteen moeilijk van roken is mijn inschatting.
pi_185027500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:59 schreef djh77 het volgende:
350k voor een it bedrijf op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Vixion-Holding-BV
Lijkt me meer een project voor ccf
Ik denk dat dit niet in aanmerking komt voor plaatsing bij CCF. Ik zie als zekerheid een verpanding, dat zal wel geregeld kunnen worden (al blijft het KOM) maar de ervaring blijkt dat dit in geval van faillissement nauwelijks iets op zal brengen. De andere 'materiële' zekerheden bestaan uit een uitdraaitje van de IB 2017 en een toezegging.
pi_185027815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:55 schreef paardendokter het volgende:

[..]

[..]

Ik deed al niks bij SIG en denk dat ze aan het overleven zijn nu en alles uit de kast trekken om klantjes met pandjes te werven. Ooit zijn ze in een niche gedoken, maar die niche is verdampt omdat gewone banken nu ook in deze vijver vissen.

Daarnaast gaat de politiek zich binnenkort bemoeien met deze tsunami van particuliere huisjesmelkers en dat zal ook niet echt helpen. Ik verwacht vanuit de politiek maatregelen inzake huurprijzen en de verplichting tot het vormen van een onderhoudsfonds en zo.

Tot slot heb ik het businessmodel waarbij je na vijf jaar moet herfinancieren altijd wat geforceerd gevonden.

SIG heeft zo'n 60 objecten in portefeuille en daar kan de schoorsteen moeilijk van roken is mijn inschatting.
Punt is, als banken financieringen kunnen en willen verstrekken tegen lage(re) percentages, wie zijn wij dan om hogere rente te eisen voor nagenoeg nul risico.

Alternatief voor een opgerekte eerste schijf, zou zijn lagere rente. Maar dat willen we niet. Maar misschien (kuch kuch, ik zeg het niet graag) zouden we die lagere rente dan toch maar moeten accepteren.
Pecunia non olet
pi_185028196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Punt is, als banken financieringen kunnen en willen verstrekken tegen lage(re) percentages, wie zijn wij dan om hogere rente te eisen voor nagenoeg nul risico.

Alternatief voor een opgerekte eerste schijf, zou zijn lagere rente. Maar dat willen we niet. Maar misschien (kuch kuch, ik zeg het niet graag) zouden we die lagere rente dan toch maar moeten accepteren.
SIG Nieuwegein open, gaat toch weer snel
pi_185028267
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:38 schreef obligataire het volgende:
Alternatief voor een opgerekte eerste schijf, zou zijn lagere rente. Maar dat willen we niet. Maar misschien (kuch kuch, ik zeg het niet graag) zouden we die lagere rente dan toch maar moeten accepteren.
Verschil met bank en crowdfunding is/ kan zijn dat de crowd het tegen 100% kan financieren, en de meeste banken tot 70% gaan en de rest met een PL financieren.
Als SIG de 60% 1e schijf hanteert met een kleine verlaging naar 4,5%, blijven er meer investeerders over dan nu het geval is.
pi_185028331
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:02 schreef peterc het volgende:

[..]

SIG Nieuwegein open, gaat toch weer snel
ik zie tegelijkertijd een stuk minder investeerders via Fok! :)
pi_185028448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:09 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Verschil met bank en crowdfunding is/ kan zijn dat de crowd het tegen 100% kan financieren, en de meeste banken tot 70% gaan en de rest met een PL financieren.
Als SIG de 60% 1e schijf hanteert met een kleine verlaging naar 4,5%, blijven er meer investeerders over dan nu het geval is.
Gemiddelde rente door nieuwe systematiek daalt van 5,18% naar 5,07%.

Zelf had ik liever een renteverlaging gezien in combinatie met een lager risico (50% tlv).
In onderstaande tabel kan je in de rechter kolom aflezen dat SiG een lagere rente had kunnen aanbieden aan de ondernemers waarbij tevens het risico in schijf 1 en in schijf 2 voor de investeerders zou afnemen tov de huidige situatie.
pi_185028565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gemiddelde rente door nieuwe systematiek daalt van 5,18% naar 5,07%.

Zelf had ik liever een renteverlaging gezien in combinatie met een lager risico (50% tlv).
In onderstaande tabel kan je in de rechter kolom aflezen dat SiG een lagere rente had kunnen aanbieden aan de ondernemers waarbij tevens het risico in schijf 1 en in schijf 2 voor de investeerders zou afnemen tov de huidige situatie.
[ afbeelding ]
Als je dit zo ziet, gaat de aanpassing de marktpositie van SiG ook niet heel erg verbeteren. Het gaat om 0,1% over de hele investering, dus over tussen de ¤100-200 per jaar voor de meeste projecten. Dat hadden ze ook kunnen bereiken door wat kostenbesparing te realiseren. Het probleem is dat banken voor verreweg de meeste vastgoedfinancieringen een veel aantrekkelijkere rente bieden op dit moment. En SiG komt daar niet bij in de buurt omdat ze tegelijkertijd de investeerders voldoende moet bieden.
pi_185029067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het probleem is dat banken voor verreweg de meeste vastgoedfinancieringen een veel aantrekkelijkere rente bieden op dit moment. En SiG komt daar niet bij in de buurt omdat ze tegelijkertijd de investeerders voldoende moet bieden.

Dit sluit mooi aan bij mijn betoog hierboven: SiG wordt gewoon de markt uitgedrukt door de grotere jongens. Dan is de volgende vraag voor SiG: heb ik al voldoende portefeuille opgebouwd om te overleven. En die portefeuille omvat nu ca. 60 panden, dus vul het antwoord zelf maar in..
pi_185029622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:00 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dit sluit mooi aan bij mijn betoog hierboven: SiG wordt gewoon de markt uitgedrukt door de grotere jongens. Dan is de volgende vraag voor SiG: heb ik al voldoende portefeuille opgebouwd om te overleven. En die portefeuille omvat nu ca. 60 panden, dus vul het antwoord zelf maar in..
Tegen mijn verwachting in zit het project van vandaag al bijna vol dus er is blijkbaar nog voldoende interesse. Wat op valt is dat er weinig investeerders zijn en dat er forse bedragen per investeerder gefund worden.
pi_185029841
Onze vriend Peter Verhaar vindt het risico ook te groot worden.
https://twitter.com/peterverhaar/status/1095995446609276928
en doet na de wijziging schijf 1 percentage bij SIG naar 70% ook niet meer mee.
pi_185030080
Update FNC:

Extra Personeel Glazenwasbedrijf (D) - Openstaand : 66,09%
quote:
De incasso van januari is zoals reeds vorige maand aangegeven niet geslaagd. De kredietnemer heeft betaalproblemen en aldus hebben wij een betalingsregeling afgesproken om de kredietnemer de tijd te geven om de problemen op te lossen. De betalingsregeling behelst een termijn van 4 maanden waarin wij telkens een halve termijn mogen ontvangen. Wij mochten in januari de derde betaling ontvangen. Indien aan de betalingsregeling wordt voldaan, verwachten wij de volgende termijn te kunnen uitbetalen in februari.
Bruidsmodeketen (C) - Openstaand: 42,56%
quote:
De incasso van januari is geslaagd. Wij hebben een afbetalingsregeling gemaakt met de kredietnemer. De kredietnemer zal ervoor zorgen dat de incasso's iedere maand slagen en hij zal daarnaast ook iedere maand ¤ 500,- overmaken om de achterstand in te lopen. Wij hebben de eerste betaling reeds mogen ontvangen. Zodra wij een volledige termijn mogen ontvangen, zullen wij deze zo spoedig mogelijk aan u overmaken.
Nieuwe Vloer & Grill voor Grillroom (B) - Openstaand: 47,53 %
quote:
De Incasso van januari is niet geslaagd zoals reeds eerder aangegeven hadden wij een betaalregeling lopen. Met de deelbetaling van 15 januari is de regeling op zijn einde gelopen. Wij houden contact met de kredietnemer om de situatie te evalueren en ervoor te zorgen dat de normale termijnen hervat worden. Daarnaast kijken wij ook tevens naar de afbetalingsmogelijkheden van de achterstand. Wij zullen u over de eventuele afspaken informeren in de volgende update.
Materialeninkoop Interieurontwerper (C) - Openstaand: 67,24%
quote:
De incasso van december is niet geslaagd, waardoor de achterstand is opgelopen tot drie termijnen. De lening hebben wij dan ook opgezegd. Wij hebben contact gehad met de broer van de kredietnemer. Wegens omstandigheden in de privesfeer is er een voorlopige bewindvoerder aangesteld. Wij hebben de lening inmiddels opgezegd en hebben onze vordering ook aan de bewindvoerder opgegeven. Wij houden u op de hoogte zodra wij meer informatie mogen ontvangen van de bewindvoerder.
Verbouwing Eetcafé & Frituur (E) - Openstaand: 32,56%
quote:
De achterstand is opgelopen tot drie termijnen, waardoor wij de lening hebben moeten opzeggen. Wij hebben na de opzegging nog geen contact kunnen krijgen met de kredietneemsters. Wel hebben wij aangekondigd de kredietneemsters op hun borgstelling te moeten aanspreken als wij niet spoedig de eerste betalingen ontvangen of geen betalingsregeling kunnen treffen. Tot op heden heeft dit nog niet geleid tot het gewenste resultaat. De aankomende maand zullen wij het traject vervolgen.
Buffer Payroll Bedrijf (C) - Openstaand: 25,96%
quote:
De incasso van januari is geslaagd. Hierdoor is de achterstand stabiel op twee termijnen gebleven. Wij zijn in contact met de kredietnemer. De incasso van februari kan normaal geincasseerd worden. De kredietnemer is nog steeds aan het wachten op enkele grote betalingen waardoor de achterstand kan worden ingelopen. De reden waarom hier nog geen progressie in zit is vanwege persoonlijk omstandigheden van de persoon die finaal akkoord moet geven voor de betalingen aan onze kredietnemer. Onze kredietnemer blijft dit nauwgezet opvolgen met zijn debiteur en wij zijn in nauw contact met onze kredietnemer. Wij zullen over eventuele verdere ontwikkelingen communiceren in de volgende update.
Voorfinanciering Spoorbeveiliger (E) - Openstaand: 82,37%
quote:
Deze kredietnemer heeft twee leningen lopen, waarvan bij één lening de betalingsachterstand opgelopen is tot meer dan drie termijnen. Hierdoor hebben wij de lening opgezegd. In de andere lening is ook een achterstand ontstaan, die niet is ingelopen, ook deze lening hebben wij opgezegd. Wij hebben, ondanks onze pogingen per telefoon, e-mail en post, geen contact kunnen krijgen. Wel heeft zich een schuldhulpverlener gemeld, welke de hoogte van de vorderingen heeft opgevraagd. Wij hebben de hoogte van beide leningen opgegeven en vragen gesteld met betrekking tot de totale schuldenlast, maar hebben nog geen reactie vernomen. Wij verwachten u hierover te kunnen informeren in de volgende update.
Deelname Franchise Mobile Service (C) - Openstaand: 85,55%
quote:
De incasso van januari is niet geslaagd. Hierdoor is de achterstand opgelopen tot drie termijnen. Wij hebben u reeds vorige maand ingelicht naar de oorzaken en de situatie betreffende de achterstand. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer, maar hieruit blijkt dat hij niet in de mogelijkheid verkeert om de betalingsachterstand niet over de 90 dagen termijn te laten gaan. Indien de betalingsachterstand over de 90 dagen termijn gaat zullen we genoodzaakt zijn de lening op te zeggen. Indien wij moeten overgaan tot opzegging dan zal u in de volgende update hierover geinformeerd worden.
Adviesbureau Extra Werkplekken (E) - Openstaand: 84,70%
quote:
De incasso van januari is niet geslaagd. Wij hebben een betaaltoezegging ontvangen echter de betaling zelf hebben wij nog niet op onze rekening mogen ontvangen. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
Restaurant Vloer & Interieur (E) - Openstaand: 89,24%
quote:
De incasso van januari is niet geslaagd. Hierdoor is de achterstand opgelopen tot twee termijnen. Wij hebben inmiddels reactie mogen ontvangen van de kredietnemer. De kredietnemer geeft aan dat januari een rustige maand is in de horeca vanwege de feestdagen in december. Wij hebben wel een deelbetaling mogen ontvangen. Wij zijn in contact met de kredietnemer. Zodra wij het restant mogen ontvangen zullen wij de termijn zo spoedig mogelijk aan u overmaken. Wij blijven het incassoproces vlgen met als doel de achterstand zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
Reclameconsultant Overbrugging (B) - Openstaand: 92,24%
quote:
De incasso van januari is niet geslaagd. Wij hebben reeds een betaalbewijs ontvangen echter de betaling zelf hebben wij nog niet op onze rekening mogen ontvangen. Zodra wij dit ontvangen en verwerkt hebben, zullen wij dit zo spoedig mogelijk aan u overmaken.
Kinderboekenschrijvers Voorfinancieren Oplage (E) - Openstaand: 100,00%
quote:
De incasso van janauri is niet geslaagd, waardoor de achterstand is opgelopen tot drie termijnen. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen reactie ontvangen van de kredietnemer. Indien de betaalachterstand oploopt tot meer dan 90 dagen zullen wij genoodzaakt zijn de lening op te zeggen. Indien dit het geval is, zal u hierover in de volgende update geinformeerd worden.
Voorfinanciering uitzendprojecten (A) - Openstaand: 35,05%
quote:
De kredietnemer is gefaillieerd op 15 augustus 2018 en wij hebben de vordering ingediend in het faillissement. Onze vordering is op de lijst voorlopig erkende concurrente crediteuren geplaatst door de curator. Zoals aangegeven in onze eerdere updates richten wij ons, vanwege het faillissement, in de dagvaardingsprocedure op de Borg en heeft de Borg tot heden nog niets van zich laten horen. Ook heeft de deurwaarder de kredietnemer niet aangetroffen bij een huisbezoek. Derhalve zijn wij verder gegaan en hebben wij de Borg inmiddels reeds gedagvaard zodat we een executoriale titel behalen en beslag kunnen leggen op vermogensbestanddelen van de Borg. Update: De dagvaarding is door de deurwaarder uitgebracht. Dit betekent dat de Borg zich bij de rechtbank moet melden. Vanwege de hoogte van de vordering en het feit dat de procedure is aangebracht bij de kantonrechter, hoeft de Borg niet persé een advocaat te stellen. Hij kan zichzelf ook vertegenwoordigen. Ook in deze fase is het mogelijk dat de Borg een regeling aanbiedt.
Van den Hoek Stucadoors (C) - Openstaand: 55,14%
quote:
Zoals in onze vorige updates aangegeven, hebben wij deze lening overgedragen aan de deurwaarder. Deze heeft een dagvaarding uitgebracht en de kredietnemer heeft zich niet met zijn advocaat in de procedure gesteld. Inmiddels heeft de Rechtbank een verstekvonnis uitgesproken waarin onze vorderingen zijn toegewezen. Wij hebben de deurwaarder gevraagd het vonnis ten uitvoer te leggen en wij hebben inmiddels executoriaal beslag gelegd op het onroerend goed van de kredietnemer. Dit beslag is zowel aan de kredietnemer als aan de eerste hypotheekhouder betekend. Wij wachten nog op informatie van de eerste hypotheekhouder om eventuele vervolgstappen te bepalen. Ook hebben wij nog steeds geen contact weten te krijgen met de kredietnemer om een eventuele minnelijke oplossing te bewerkstelligen. Wij zullen u in de volgende update informeren over de vervolgstappen.
Groei Manege in Utrecht (A) - Openstaand: 55,53%
quote:
De gemeente Utrecht is al enige tijd bezig met een minnelijk schuldhulptraject. Wij hebben reeds een voorstel ontvangen voor 8,61% van uw vordering tegen finale kwijting en hebben dit voorstel afgwezen. De reden hiervan is dat wij onvoldoende informatie hebben ontvangen om een weloverwogen beslissing te nemen in het beste belang van u. Het is mogelijk dat we alsnog na de afwijzing de onderbouwing of een hernieuwd voorstel ontvangen, wij zullen het voorstel dan opnieuw beoordelen en een weloverwogen beslissing nemen die in het beste belang is van u. Update: de gemeente Utrecht heeft nog geen hernieuwd voorstel gedaan of gevraagd om een heroverweging. Wij zullen de komende maand zelf contact opnemen met de gemeente om de stand van zaken op te vragen
.

J. Both Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand: 44,87%
quote:
Wij hebben het dossier geruime tijd overgedragen aan onze deurwaarder en de kredietnemer heeft daar ook meerdere betalingen van ¤ 1.000,- per maand verricht. Hij is echter gestopt met betalen en heeft, ondanks toezeggingen dat de betalingen alsnog gedaan zullen worden, geen betalingen meer verricht. Wij hebben de deurwaarder gevraagd een dagvaarding op te stellen en de dagvaarding zal worden uitgebracht in de komende maand. Update: De dagvaarding is door de deurwaarder uitgebracht. Dit betekent dat de kredietnemer zich bij de rechtbank moet melden. Vanwege de hoogte van de vordering en het feit dat de procedure is aangebracht bij de kantonrechter, hoeft de kredietnemer niet persé een advocaat te stellen. Hij kan zichzelf ook vertegenwoordigen. Ook in deze fase is het mogelijk dat de kredietnemer een regeling aanbiedt. Mochten wij geen regeling aangeboden krijgen dan zullen wij, nadat wij een executoriale vonnis hebben behaald, beslag leggen op vermogensbestanddelen van de kredietnemer.
Assortimentsuitbreiding Groothandel (D) - Openstaand: 92,54%
quote:
Zoals in de eerdere update aangegeven, heeft de gemeente zich gemeld voor een minnelijk schuldhulptraject. Wij hebben contact opgenomen en de hoogte van de vordering doorgegeven. Inmiddels hebben wij ook een voorstel van de gemeente ontvangen en hebben we volledige inzage in de de totale schuldenlast van de kredietnemer. Het voorstel bedraagt 8,68% van onze uitstaande vordering. Vanwege de leeftijd en de fysieke gesteldheid van de kredietnemer is niet te verwachten dat hij in staat zou zijn deze vordering volledig te voldoen. Ook gezien het grote aantal schuldeisers, waaronder verschillende incassobureau's en deurwaarders is het reeds gedane voorstel, hoe mager dan ook, het hoogst haalbare en tevens de meest nette oplossing. Wij hebben derhalve ingestemd met het voorstel, maar hebben van de gemeente vernomen dat er vijf andere schuldeisers zijn die hun instemming hebben geweigerd. De gemeente heeft hen gevraagd hun standpunt te heroverwegen. Wij worden geïnformeerd zodra duidelijk is of het minnelijk schuldhulptraject is geslaagd. Het alternatief betekent dat de kredietnemer een verzoek doet om toegelaten te worden tot de Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen. In dat geval zijn wij verplicht mee te werken en kan de kredietnemer na drie jaar een schone lei krijgen, waardoor wij geen aanspraak meer kunnen maken en de kredietnemer ook niet langer verplicht is om de vordering te voldoen.
Materialen Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand: 60,67%
quote:
Wij hebben dit dossier overgedragen aan de deurwaarder en de deurwaarder de instructie gegeven om eerst tot een minnelijke regeling te komen. De deurwaarder heeft daarop echter geen reactie mogen vernemen. Derhalve hebben wij gevraagd om een dagvaarding uit te brengen, echter had de kredietnemer geen Nederlands adres en is vermoedelijk naar het geboorteland vertrokken. Update: Wij zijn met ons onderzoek bezig, mogelijk kunnen we de kredietnemer ook in zijn geboorteland bereiken. Wij zullen u informeren over ons onderzoek en de te nemen vervolgstappen zodra het onderzoek afgerond is.
Onderhoudsbedrijf Hefbruggen (E) - Openstaand: 100,00%
quote:
Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat. Ook heeft onze advocaat op 12 oktober 2018 aangifte gedaan en deze stukken zijn toegevoegd aan de inmiddels uitgebrachte dagvaarding. De kredietnemer stond echter niet op een Nederlands adres ingeschreven, waardoor betekening aan zijn adres niet mogelijk blijkt te zijn. Nu hebben wij onze advocaat gevraagd om openbaar te dagvaarden. De dagvaardingstermijn bedraagt in dit geval drie maanden, maar dan kunnen we wel verder. Het doel van de opgestarte procedure is allereerst het terug krijgen van uw investering en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen. Update: Gezien de lange dagvaardingstermijn zijn er vooralsnog geen noemenswaardige ontwikkelingen te melden.
Thuiszorg Nieuwe Bedrijfswagen (B) - Openstaand: 83,82%
quote:
Zoals in onze eerdere updates aangegeven hebben wij deze lening opgezegd in oktober 2018. Kort daarna hebben wij afspraken gemaakt voor de aflossing van de lening met de kredietneemster. Wij hebben inmiddels twee betalingen van ¤ 250,- en één betaling van ¤ 500,- ontvangen. De komende drie maanden zal de kredietneemster maandelijks ¤ 500,- voldoen en in april 2019 zullen wij de regeling herzien. Dit termijnbedrag is overigens hoger dan het oorspronkelijke termijnbedrag en wij zullen erop toezien dat de afspraken nagekomen worden.
pi_185030112
Naar aanleiding van de afboeking van assortimentsuitbreding Groothandel na slechts enkele maanden aan FNC gevraagd hoe het kan dat er opeens zoveel schulden zijn:
quote:
Ondanks dat de omzet afnam was er een stijging in de winst te zien. Er waren geen langlopende schulden en de kortlopende schuld was der mate laag dat dit niet zorgelijk was.
Daarnaast doen wij in de pitch nooit uitspraken over de leeftijd of de fysieke gesteldheid van de kredietnemer. Dit is in verband met de privacy van de ondernemer ook niet wenselijk. In de pitch wordt alleen benoemd wat de onderneming doet, waar de lening voor dient en eventuele aanvullende informatie zoals de geleverde dienst of product en de afnemers.

De schulden zijn ontstaan omdat de kredietnemer vanwege gezondheidsklachten zijn werkzaamheden in zijn onderneming niet heeft kunnen voortzetten, wat ervoor zorgde dat schulden vanaf dat moment opliepen. De leeftijd van de kredietnemer was ons bekend, maar heeft ons niet doen besluiten om af te zien van de aanvraag gelet op de overige beschikbare documentatie.

Wij hebben in 2017 voldoende onderzoek gedaan (en doen dat nog steeds) naar de ondernemer. Zoals altijd betreft dit een momentopname en hoe het na dag één (of dag 600) gaat na uitbetaling van de financiering, is niet mee te nemen in de risico analyse. Wij vinden het voor onze investeerders heel vervelend als een lening niet wordt afgelost of is afgeboekt.
pi_185030251
Update FNC


[1% CB] 2e Vestiging Horecabedrijf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorfinanciering Debiteuren - m.n. Overheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatstgenoemde nog niet tot een overeenkomst / oplossing. Ben bang dat er straks ook niets meer te halen valt. Al is er nog geen sprake van WSNP
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:22:18 #166
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185030659
B Ontwikkeling Nieuwe Lostechniek - Openstaand: 66,66%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185031732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Onze vriend Peter Verhaar vindt het risico ook te groot worden.
https://twitter.com/peterverhaar/status/1095995446609276928
en doet na de wijziging schijf 1 percentage bij SIG naar 70% ook niet meer mee.
Alsof 70% bij verhuurde woningen zo´n enorm risico is. Zolang bij sociale woningen de taxatiewaarde in verhuurde staat maar gebaseerd is op het puntenstelsel, is er niets aan de hand. Beetje triest van hem om @autoriteitAFM erbij te betrekken.
pi_185032318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:24 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Alsof 70% bij verhuurde woningen zo´n enorm risico is. Zolang bij sociale woningen de taxatiewaarde in verhuurde staat maar gebaseerd is op het puntenstelsel, is er niets aan de hand. Beetje triest van hem om @:autoriteitAFM erbij te betrekken.
Tsja over risico's gesproken, als ik die enorme waslijst hierboven van FNC, afzet tegen de risico's van SIG bij 70% in verhuurde staat, dan valt het allemaal nog wel mee denk ik _O-

(al is de rente daar ook naar, natuurlijk)
Pecunia non olet
pi_185032602
Wat ook nog een bescheiden rolletje speelt:

Na vijf 5 jaar heeft de investeerder grofweg 25% aan rente/aflossing/cashflow ontvangen.
Trek dat af van de investering, dan moet het OG toch al gauw de helft in waarde dalen wil je uiteindelijk minder dan de investering terugontvangen.

Bij annuïtaire leningen redeneren we ook zo, dus waarom hier niet.
Pecunia non olet
pi_185033268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:10 schreef obligataire het volgende:
Wat ook nog een bescheiden rolletje speelt:

Na vijf 5 jaar heeft de investeerder grofweg 25% aan rente/aflossing/cashflow ontvangen.
Trek dat af van de investering, dan moet het OG toch al gauw de helft in waarde dalen wil je uiteindelijk minder dan de investering terugontvangen.

Bij annuïtaire leningen redeneren we ook zo, dus waarom hier niet.
Ik reken liever niet met ontvangen rente.
Uitstaande som is wat mij betreft Investering - aflossing.
pi_185033578
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik reken liever niet met ontvangen rente.
Uitstaande som is wat mij betreft Investering - aflossing.
Same here. Zuiverder zou dan zijn dat je investering + de verwachte rente als basis neemt en daar de ingekomen complete cash flow van aftrekt.
pi_185033653
quote:
Ik lees dit.
Uw Groene Vakwinkel heeft verder geen financieringen.
• Winkel ’t Kraaienest B.V. heeft een nominale kredietfaciliteit van ¤ 70.000,- bij Rabobank waarvoor verpanding in eerste rang van inventaris en voorraden zijn afgegeven.
• Er is een onderhandse lening van ¤ 320.000,- verstrekt vanuit . Hiervoor zijn geen zekerheden versterkt vanuit Winkel ’t Kraaienest B.V.
• S. Hoogschagen heeft via een private partij een hypothecaire lening van ¤ 280.000,- voor zijn woonhuis en een hypothecaire lening van ¤ 820.000,- voor zijn aan Winkel ’t Kraaienest B.V.- verhuurd bedrijfspand


en dit bij de zekerheden:
Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer nihil.

Nog al logisch dat er geen andere financieringen zijn voor dit nieuwe initiatief.( Uw Groene Vakwinkel heeft verder geen financieringen.) deze ondernemer lijkt met zijn andere winkel en zijn huis tot over zijn oren in de schuld te zitten. En overwaarde op zijn huis/bedrijfspand heeft hij vermoedelijk ook niet anders was dit in de pitch wel breed uitgemeten.

Lekker door anderen laten financieren denk ik dan. Afijn bij Collin zal die wel binnen 10 minuten vol zitten. :)
pi_185033769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik lees dit.
Uw Groene Vakwinkel heeft verder geen financieringen.
• Winkel ’t Kraaienest B.V. heeft een nominale kredietfaciliteit van ¤ 70.000,- bij Rabobank waarvoor verpanding in eerste rang van inventaris en voorraden zijn afgegeven.
• Er is een onderhandse lening van ¤ 320.000,- verstrekt vanuit . Hiervoor zijn geen zekerheden versterkt vanuit Winkel ’t Kraaienest B.V.
• S. Hoogschagen heeft via een private partij een hypothecaire lening van ¤ 280.000,- voor zijn woonhuis en een hypothecaire lening van ¤ 820.000,- voor zijn aan Winkel ’t Kraaienest B.V.- verhuurd bedrijfspand


en dit bij de zekerheden:
Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer nihil.

Nog al logisch dat er geen andere financieringen zijn voor dit nieuwe initiatief.( Uw Groene Vakwinkel heeft verder geen financieringen.) deze ondernemer lijkt met zijn andere winkel en zijn huis tot over zijn oren in de schuld te zitten. En overwaarde op zijn huis/bedrijfspand heeft hij vermoedelijk ook niet anders was dit in de pitch wel breed uitgemeten.

Lekker door anderen laten financieren denk ik dan. Afijn bij Collin zal die wel binnen 10 minuten vol zitten. :)
Lekker laten lopen inderdaad 🤢🤢
Pecunia non olet
pi_185038247
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:02 schreef peterc het volgende:

[..]

SIG Nieuwegein open, gaat toch weer snel
Persoonlijk denk ik een gemiste kans en teleurstellend dat de meeste investeerders hier zo makkelijk overheen stappen.
Aan de andere kant positief dat SiG klaarblijkelijk een of meerdere grote investeerder aan zich heeft weten te binden zodat de projecten toch vol komen. Het is wel te hopen dat deze blijven investeren omdat er nu toch bestaande kleinere investeerders gaan afhaken.

Uiteindelijk heeft "de markt" vandaag laten zien dat de nieuwe percentages geaccepteerd worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')