abonnement Unibet Coolblue
pi_184891687
Ik ben onlangs bij de bedrijfarts geweest die heeft vastgesteld dat mijn klachten dermate ernstig zijn dat herstel enkele maanden kan duren maar toch word ik elke dag door mijn werk gebeld met de vraag wanneer ik weer kan werken terwijl zij ook het rapport van de bedrijfsarts hebben
pi_184891711
persoonlijk: afhankelijk waarvoor je ziek thuis zit

simpele voorbeelden:
zit je met een gebroken heup omdat je gevallen bent tijdens het snowboarden: dan ja
zit je met een burnout thuis: dan nee

had een colleaga in belgie die haar been had gebroken en niet naar het werk kom komen, heeft afgedwongen dat ze niet hoefde te werken en weigerde om thuis iets te doen, volgens de letter van de belgische wet kwam ze daar mee weg....

gevolg toen ze terug kwam kreeg ze alleen maar kutklusjes :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2019 09:53:36 ]
pi_184891762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:50 schreef Banaanvragen het volgende:
persoonlijk: afhankelijk waarvoor je ziek thuis zit

simpele voorbeelden:
zit je met een gebroken heup omdat je gevallen bent tijdens het snowboarden: dan ja
Als de bedrijfsarts aangeeft dat het herstel enkele maanden kan duren, en het bedrijf weet dit ook, dan hoeft het bedrijf niet elke dag te bellen met de vraag wanneer TS weer kan werken. Ook niet als hij zijn heup heeft gebroken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184891786
Wat dacht je van niet opnemen? Ze hebben dat rapport toch.
pi_184891824
Je bent niet verplicht de telefoon op te nemen.
En je kunt ook antwoorden dat de bedrijfsarts een x maand thuis geschreven heeft.
En dat je afspreekt om over x weken weer met elkaar contact te hebben over het verloop.
Kan jij verder aan je herstel werken en zij weten meer om zaken te regelen tijdens je afwezigheid.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:00:11 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184891856
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:50 schreef Banaanvragen het volgende:
persoonlijk: afhankelijk waarvoor je ziek thuis zit

simpele voorbeelden:
zit je met een gebroken heup omdat je gevallen bent tijdens het snowboarden: dan ja
zit je met een burnout thuis: dan nee

had een colleaga in belgie die haar been had gebroken en niet naar het werk kom komen, heeft afgedwongen dat ze niet hoefde te werken en weigerde om thuis iets te doen, volgens de letter van de belgische wet kwam ze daar mee weg....

gevolg toen ze terug kwam kreeg ze alleen maar kutklusjes :')
Gebroken heup is dusdanig dat de hersteltijd goed is in te schatten, dus hoef je daar niet steeds om te vragen. Tenzij er nieuwe ontwikkelingen zijn, bijvoorbeeld dat de lift op kantoor het weer doet.
Eigenlijk zou de ARBOdienst contact op moeten nemen, niet de werkgever, want die kan toch niets controleren.
pi_184891881
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gebroken heup is dusdanig dat de hersteltijd goed is in te schatten, dus hoef je daar niet steeds om te vragen. Tenzij er nieuwe ontwikkelingen zijn, bijvoorbeeld dat de lift op kantoor het weer doet.
Eigenlijk zou de ARBOdienst contact op moeten nemen, niet de werkgever, want die kan toch niets controleren.
OP verkeerd gelezen, ik dacht dat het ging om vragen te beantwoorden over werkzaamheden, niet over hoe lang het nog duurt
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:07:03 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184891915
Werkgever heeft op zich niets met de aard of duur van je ziekte te maken.
And so is the past
pi_184891943
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Werkgever heeft op zich niets met de aard of duur van je ziekte te maken.
Nou, de duur kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Als een werknemer een weekje ziek is, hoeft een werkgever (meestal) geen vervanging te regelen. Als het om maanden gaat, is het wellicht te overwegen om een tijdelijke vervanger te zoeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184893039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou, de duur kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Als een werknemer een weekje ziek is, hoeft een werkgever (meestal) geen vervanging te regelen. Als het om maanden gaat, is het wellicht te overwegen om een tijdelijke vervanger te zoeken.
Ja, maar die informatie moeten ze opvragen bij de arbo-arts, niet bij de werknemer. Arbo-dienst is de contactpersoon. Mensen, elke dag een telefoontje krijgen van m'n werk :X al zou ik met een gebroken been thuiszitten, ik zou er spontaan stress van krijgen.

TS, zeg dat je niet dagelijks gebeld wil worden en spreek eventueel een manier af hoe het voor jou wel oké voelt (bel me over een maand maar weer). En verwijs ook door naar de arbodienst. Pff, heeft zo'n werkgever nou zelf niet door dat dit tegendraads werkt?
Somebody that I used to know
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:39:32 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184893324
Nogal intimidered dit.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:45:36 #12
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184893426
Ze mogen bellen naar mijn voicemail
pi_184893453
Staat nergens dat het niet mag, jurisprudentie laat zien dat het wel verstandig is om de controle over te laten aan de arbodienst. Werkgever mag je op zich best bellen en informeren. Zoek is op wet poortwachter.
pi_184893504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Nogal intimidered dit.
Nou, inderdaad. En stel dat TS thuis zit wegens een burnout, dan lijkt me dit gedrag juist averechts werken op het herstel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184893645
Erg vervelend TS. Geef aan dat je je hier onprettig bij voelt (misschien vertraagt het je herstel zelfs?) en verwijs hem evt naar het rapport. Als de chef daar geen boodschap aan heeft, neem dat contact op met de bedrijfsarts. Misschien dat die even een belletje/berichtje naar je chef kan doen
pi_184893705
Als mijn werk de 1ste keer zou bellen na dat rapport zou ik netjes opnemen, even doorspreken wat er in dat rapport staat en de groeten. Als ze daags erna weer zouden bellen dan zou ik zeggen hier hebben we het gisteren over gehad, de bedrijfsarts heeft X gezegd en dat staat ook in het rapport. Jullie hoeven niet elke dag te bellen en vragen wanneer ik weer kom werken en als jullie morgen weer bellen dan neem ik niet op.

Ik bel over een paar weken zelf wel even om de voortgang door te spreken.

Doei :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:08:03 #17
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184893718
Wat is hun reactie als je verwijst naar de bedrijfsarts en aangeeft daar vervolgens niet meer over gebeld wil worden?
Don't let my username fool you...
pi_184893719
Ow en om je vraag in de TT te beantwoorden: ja hoor. Dat mag.

Ik mag jou ook elke dag bellen om te vragen of je al beter bent. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 12:14:15 #19
408813 crew  trein2000
pi_184893789
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:08 schreef vosss het volgende:
Ow en om je vraag in de TT te beantwoorden: ja hoor. Dat mag.

Ik mag jou ook elke dag bellen om te vragen of je al beter bent. :)
Vragen staat vrij geldt voor iedereen behalve je werkgever en de politie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184893816
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:07 schreef vosss het volgende:
Als mijn werk de 1ste keer zou bellen na dat rapport zou ik netjes opnemen, even doorspreken wat er in dat rapport staat en de groeten. Als ze daags erna weer zouden bellen dan zou ik zeggen hier hebben we het gisteren over gehad, de bedrijfsarts heeft X gezegd en dat staat ook in het rapport. Jullie hoeven niet elke dag te bellen en vragen wanneer ik weer kom werken en als jullie morgen weer bellen dan neem ik niet op.

Ik bel over een paar weken zelf wel even om de voortgang door te spreken.

Doei :W
dat was hier ook de aanpak (op advies van de arbo-arts nota bene) en toen kwam er serieus na een week een officiele brief met een berisping dat de werknemer niet bereikbaar was. Elke dag ging weer de telefoon.... Heel gedoe geweest, arbo-arts ingeschakeld, contact met de werkgever via de partner laten lopen etc etc. Het heeft het herstel toen niet bevorderd, maar als je een hardnekkige leidinggevende hebt die heel erg overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk dan wordt het een heel naar gedoe. Bizar was het.
pi_184893823
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dat was hier ook de aanpak (op advies van de arbo-arts nota bene) en toen kwam er serieus na een week een officiele brief met een berisping dat de werknemer niet bereikbaar was. Elke dag ging weer de telefoon.... Heel gedoe geweest, arbo-arts ingeschakeld, contact met de werkgever via de partner laten lopen etc etc. Het heeft het herstel toen niet bevorderd, maar als je een hardnekkige leidinggevende hebt die heel erg overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk dan wordt het een heel naar gedoe. Bizar was het.
Die lul kon mij de poekel roetsjen :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184893869
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Die lul kon mij de poekel roetsjen :W
dat vind ik een mooie uitdrukking.
En ja, dat is mijn insteek ook en de slappeling van HR die zich voor het karretje van de leidinggevende heeft laten spannen is ook niet goed wijs. Ik krijg nog vlekken in mijn nek van die lui. Arbo-arts was wel tof, die stond volledig achter de werknemer.
pi_184893992
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:08 schreef vosss het volgende:
Ow en om je vraag in de TT te beantwoorden: ja hoor. Dat mag.

Ik mag jou ook elke dag bellen om te vragen of je al beter bent. :)
Nee hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184895501
Technisch gezien mag een werkgever schijt hebben aan de mening van een bedrijfsarts.
Het is een advies en meer niet.

Als de werkgever vind dat jij kan werken mogen ze je gewoon aan het werk gaan zetten en moet jij meewerken.

Dat het dan een risico geeft dat het uiteraard wel eens verkeerd kan gaan aflopen, qua werk wat je doet, en je weer nog erger ziek thuis komt te zitten.. dat gaat de werkgever gezeik opleveren.

Maar aso werkgevers heb je er tussen zitten.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 18:51:39 #25
408813 crew  trein2000
pi_184900761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als de werkgever vind dat jij kan werken mogen ze je gewoon aan het werk gaan zetten en moet jij meewerken.

@r_one Jij weet hier meer van, maar dit klopt niet toch?
Voor zover ik weet oordeelt de bedrijfsarts over arbeidsongeschiktheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184901154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

@:r_one Jij weet hier meer van, maar dit klopt niet toch?
Voor zover ik weet oordeelt de bedrijfsarts over arbeidsongeschiktheid.
In beginsel heeft-ie gelijk: de bedrijfsarts geeft slechts een (niet bindend) advies; dat kan de werkgever naast zich neerleggen. Of dat verstandig is, dat waag ik ernstig te betwijfelen.

Het deel "... en moet jij meewerken" ben ik niet met hem eens. Als werknemer heb je met dat advies van de bedrijfsarts gewoon de beste papieren op zak, "moet" ik niets en zou ik werk weigeren. Ik ga niet mijn eigen gezondheid in de waagschaal leggen voor een horkige werkgever; dan laat hij maar disciplinaire maatregelen nemen en vechten we het in de rechtbank wel verder uit.

Resumerend: de post van ToDG is, in het licht van dit topic en het verhaal van TS, nogal gechargeerd.

En .... het is uiteindelijk de rechter die oordeelt over arbeidsongeschiktheid ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 19:11:22 #27
408813 crew  trein2000
pi_184901199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]

In beginsel heeft-ie gelijk: de bedrijfsarts geeft slechts een (niet bindend) advies; dat kan de werkgever naast zich neerleggen. Of dat verstandig is, dat waag ik ernstig te betwijfelen.
maar er zelf over oordelen mag ie ook niet.
quote:
Het deel "... en moet jij meewerken" ben ik niet met hem eens. Als werknemer heb je met dat advies van de bedrijfsarts gewoon de beste papieren op zak, "moet" ik niets en zou ik werk weigeren. Ik ga niet mijn eigen gezondheid in de waagschaal leggen voor een horkige werkgever; dan laat hij maar disciplinaire maatregelen nemen en vechten we het in de rechtbank wel verder uit.
Dat is dan het logische gevolg idd.
quote:
Resumerend: de post van ToDG is, in het licht van dit topic en het verhaal van TS, nogal gechargeerd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184901229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

maar er zelf over oordelen mag ie ook niet.
Wie is "ie"?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 19:13:38 #29
408813 crew  trein2000
pi_184901255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Wie is "ie"?
De werkgever.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184901279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De werkgever.
Nee, de werkgever kan nooit een medisch oordeel vellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')