abonnement Unibet Coolblue
pi_185305123
Dit is wel een leuke, heb me dit ook vaak afgevraagd .
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:31:27 #102
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_185305164
Ouwe hosselaar
pi_185305168
Haha Parrano, nooit van gehoord wel een goede naam voor zoiets. Maar ik koop nooit geraspte kaas. Het valt onder de kaasactiviteiten van FrieslanfCampina lees ik net.
Kaasactiviteiten vind ik een mooi woord.
anonieme razernist
  Eindredactie Games donderdag 28 februari 2019 @ 20:32:53 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185305214
Ja lekker Spaans en Italiaans door elkaar heen lullen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_185305280
Toch een leuk uitstapje naar Italië.
anonieme razernist
pi_185305346
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Ouwe hosselaar
Haha bevestigt weer het stereotype _O-

Zou zelf wel eerder die Sophie hosselen. Zag er goed uit met dat strakke shirtje.
  Eindredactie Games donderdag 28 februari 2019 @ 20:38:50 #108
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185305386
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:35 schreef NoCigar het volgende:
Toch een leuk uitstapje naar Italië.
opkostenvandepubliekeomroep.nl
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 28 februari 2019 @ 20:39:54 #109
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185305415
ja tuurlijk, vanwege hygieneregels :') me hol
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_185305653
FrieslandCampina gaat wel even vertellen hoe je Italiaans kookt _O-
pi_185305654
quote:
4s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:39 schreef Oscar. het volgende:
ja tuurlijk, vanwege hygieneregels :') me hol
Zo spannend is het niet om kaas te maken, dus heeft niet zo gek veel meerwaarde. Vind het wel vaker wat stemmingsmakerij en leidende vragen als het over bepaalde zaken gaat.
pi_185305687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:48 schreef alpeko het volgende:
FrieslandCampina gaat wel even vertellen hoe je Italiaans kookt _O-
Hij was aan het vertellen dat dit soort kaas beter smelt, vervolgens werd hem dat in de mond gelegd.
pi_185305696
Een beetje een kutvraag: 'Italiaanse kaas is eigenlijk niet geschikt voor in de keuken?', allemaal tè makkelijk weer.
anonieme razernist
pi_185305720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zo spannend is het niet om kaas te maken, dus heeft niet zo gek veel meerwaarde. Vind het wel vaker wat stemmingsmakerij en leidende vragen als het over bepaalde zaken gaat.
Klopt eigenlijk is die man gewoon heel eerlijk. Het is geen Italiaanse kaas, het is gewoon kaas die goed gaat met de Hollandse Italiaanse keuken.
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:50:29 #116
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_185305729
Alsof die Italiaan gaat zeggen "Dit smaakt prima, helemaal niks mis mee"
pi_185305749
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hij was aan het vertellen dat dit soort kaas beter smelt, vervolgens werd hem dat in de mond gelegd.
Juist. Nogal goedkoop.
anonieme razernist
pi_185305752
En het dan vreemd vinden dat bedrijven niet mee willen werken aan dergelijke items :')
pi_185305779
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hij was aan het vertellen dat dit soort kaas beter smelt, vervolgens werd hem dat in de mond gelegd.
Ook dat is natuurlijk al een zwamverhaal. Beter smelt... want de Italiaanse kaas is niet geschikt voor over de pasta. Het is een flutproduct dat probeert mee te liften op de naam van kazen die 10x meer smaak hebben.
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:54:10 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185305855
Het zijn niet de gekken die het maken.......
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185305931
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk al een zwamverhaal. Beter smelt... want de Italiaanse kaas is niet geschikt voor over de pasta. Het is een flutproduct dat probeert mee te liften op de naam van kazen die 10x meer smaak hebben.
Denk je echt dat er geen verschil is tussen het smeltgedrag van kazen? Vreemd.
anonieme razernist
pi_185305952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk al een zwamverhaal. Beter smelt... want de Italiaanse kaas is niet geschikt voor over de pasta. Het is een flutproduct dat probeert mee te liften op de naam van kazen die 10x meer smaak hebben.
Hoezo is het smelten van de kaas een zwamverhaal? Dat kan gewoon aan de samenstelling van de kaas liggen https://www.cheesescience.org/melt.html

Dat het een product is dat een bedrijf willen kopen is geen verrassing voor mij; en dat we in Nederland producten verkopen die geschikt zijn voor de Nederlandse markt is ook geen verrassing.
pi_185305961
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zijn niet de gekken die het maken.......
Nee oké maar ze voorzien ook niet in een concrete vraag. Ze proberen een goedkoop alternatief neer te zetten voor kazen die langer gerijpt zijn en presenteren het als een Italiaanse kaas. Het is niets meer dan (jong) belegen Goudse. Dat ligt al in het schap.
pi_185306117
quote:
5s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:56 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Denk je echt dat er geen verschil is tussen het smeltgedrag van kazen? Vreemd.
Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:03:42 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185306185
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee oké maar ze voorzien ook niet in een concrete vraag. Ze proberen een goedkoop alternatief neer te zetten voor kazen die langer gerijpt zijn en presenteren het als een Italiaanse kaas. Het is niets meer dan (jong) belegen Goudse. Dat ligt al in het schap.
Gros van de Nederlanders weet helemaal niet wat goede producten zijn. Die wil een image, een merk, een sprookje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185306278
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros van de Nederlanders weet helemaal niet wat goede producten zijn. Die wil een image, een merk, een sprookje.
Ja en dat vind ik - en jij ook volgens mij - een slechte ontwikkeling.
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:08:23 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185306338
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik - en jij ook volgens mij - een slechte ontwikkeling.
Is dat ooit anders geweest?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185306354
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar waarom moet je als journalist dan een leidende vraag stellen? Als ik goed geluisterd heb gaf hij gewoon toe dat die voor de Nederlandse markt is.
pi_185306566
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.
Dat zal allemaal,wel, maar feit blijft dat de interviewster de kaasfabriekant woorden in de mond legt.
anonieme razernist
pi_185306602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar waarom moet je als journalist dan een leidende vraag stellen? Als ik goed geluisterd heb gaf hij gewoon toe dat die voor de Nederlandse markt is.
Beetje uitlokken mag best. Natuurlijk willen ze horen dat het een commercieel gedrocht is. Wat het ook is. Ooit wel eens geproefd?

De site beweert anders trouwens.

quote:
Het recept mag dan een goed bewaard geheim zijn, de naam van onze kaas is inmiddels bekend en geliefd bij velen. Van de zonovergoten ‘trattoria’s’ in Italië tot de fijne terrasjes in eigen land.
_O-
pi_185306628
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat ooit anders geweest?
Ja tuurlijk wel. Vroeger. Er was een tijd dat er alleen Italiaanse kaas uit Italië in het schap lag.
pi_185306947
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Beetje uitlokken mag best. Natuurlijk willen ze horen dat het een commercieel gedrocht is. Wat het ook is. Ooit wel eens geproefd?

De site beweert anders trouwens.

[..]

_O-
Ik heb de kaas wel eens geproefd en het is inderdaad niets bijzonders qua smaak.

Natuurlijk is het een vorm van misleiding, maar als iemand meedoet aan het programma en uit wil leggen waarom ze het maken zoals ze maken dan kun je dat ook op een andere manier doen is mijn mening.

Je doet trouwens precies hetzelfde als de programma-makers. Je bent ook vast hier begonnen met lezen https://www.parrano.nl/de-wereld-van-parrano/ en dan lees je dat het een kaas is die gemaakt is van Nederlandse melk. Daarna gooien ze er een commerciële saus overheen met een Italiaanse smaak.

Je kan praktisch alle producten uit de supermarkt nemen, die willen allemaal verkocht worden.
pi_185307492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

Natuurlijk is het een vorm van misleiding, maar als iemand meedoet aan het programma en uit wil leggen waarom ze het maken zoals ze maken dan kun je dat ook op een andere manier doen is mijn mening.
Hoe zie je dat voor je dan? Ik vond het allemaal wel meevallen qua suggestieve vraagstelling. Is ook een wisselwerking. Die vent kwam niet heel sterk uit de hoek natuurlijk. Ze hadden beter iemand van communicatie kunnen sturen dan iemand die zijn eigen product staat te verdedigen.

Maar oké het is een open deur ja. Unilever of Friesland Campina of een andere grote levensmiddelenboer. Je hoeft daar natuurlijk geen verfijnde authentieke producten van te verwachten.
  Official ESF Kreviewer donderdag 28 februari 2019 @ 22:13:41 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185308850
Beetje dom om bij Campina zo'n camera-schuwe nerd neer te zetten. Hij vertelde het wel prima. Nederlandse kaas met een Italiaans tintje.
De verpakking en naam is wel misleidend.

Dat die Italianen hun eigen kaas beter vinden is wel logisch. Vraag een Goudse maker welke beter is en hij zal Goudse zeggen. Italianen zijn sowieso wel vol van hun eigen product met die "onze melk is beter" onzin.

Leuke aflevering. Jammer dat de keuringsdienst weer eens suggestief doet en misleidt.
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:19:04 #135
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_185308955
Nederlandse eetcultuur weer op z'n 'best' dit. Wat een lulverhaal van die Campina gast en mooi om die trotse Italianen te zien die wel weten hoe het hoort.

Voor de rest echt niet heel veel nieuws onder de zon, dit is toch wel vrij algemeen bekend zou je denken. Was vorig jaar ook een nagenoeg zelfde item over Cheddar.

Snap sowieso dat hele geraspte kaas gebeuren niet want zelf raspen van een stuk is veel lekkerder.
  Official ESF Kreviewer donderdag 28 februari 2019 @ 22:23:45 #136
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185309071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:19 schreef Black-Hole het volgende:

Snap sowieso dat hele geraspte kaas gebeuren niet want zelf raspen van een stuk is veel lekkerder.
Dat zal tussen de oren zitten. De vacuum verpakte geraspte echte Italiaanse kaas is exact hetzelfde als die van een blokje.
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:27:28 #137
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_185309144
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zal tussen de oren zitten. De vacuum verpakte geraspte echte Italiaanse kaas is exact hetzelfde als die van een blokje.
Mogelijk ja, ook al is het echte Grano Pardano of Parmesan dan nog vind ik er verschil in zitten. Ligt er misschien ook wel aan dat ik net iets grover rasp.

Overigens nooit geweten dat blijkbaar ook de schil meegeraspt wordt voor die zakjes.
  maandag 4 maart 2019 @ 10:03:38 #138
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185379082
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185429685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:19 schreef Black-Hole het volgende:
Nederlandse eetcultuur weer op z'n 'best' dit. Wat een lulverhaal van die Campina gast en mooi om die trotse Italianen te zien die wel weten hoe het hoort.

Voor de rest echt niet heel veel nieuws onder de zon, dit is toch wel vrij algemeen bekend zou je denken. Was vorig jaar ook een nagenoeg zelfde item over Cheddar.

Snap sowieso dat hele geraspte kaas gebeuren niet want zelf raspen van een stuk is veel lekkerder.
Ja, en daarvoor met mozzeralla, kaas met oorsprong, natuurgerijpt, old amsterdam, boerenkaas, goudse kaas, nepkaas op pizzas, etc.
Al zoveel kaasafleveringen.

Dat van Parrano vind ik trouwens niet eens echt misleiding. Logisch dat het Nederlandse kaas is met een Italiaanse twist, geschikt gemaakt om makkelijk te smelten etc. Heb daar niet zo'n probleem mee, consumenten die denken een soort Padano te kopen zijn niet goed wijs.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 maart 2019 @ 16:57:53 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185433273
MBT de vegetarische rookworst, tenenkrommend dat men bij de kostprijs maar blijft doorgaan over de prijs van de ingrediënten. De kostprijs is ook de fabriek, het proces, de productontwikkeling en bij een lager productievolume is dat per worst gewoon duidelijk meer.
Wel mooi dat de vegetarische slager echt rookt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 maart 2019 @ 17:27:11 #141
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_185433885
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:16 schreef alpeko het volgende:
[..]

Beetje uitlokken mag best. Natuurlijk willen ze horen dat het een commercieel gedrocht is. Wat het ook is. Ooit wel eens geproefd?

De site beweert anders trouwens.[..]

_O-
En daarnaast is een trattoria per definitie al een restaurant dat met streekproducten werkt. Een Hollandse massaproductiekaas zal daar wel niet bijhoren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:36:40 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185450376
Vanavond:

Clean Label

Steeds vaker verschijnen er opmerkelijke ingrediënten op het etiket van vleesproducten. Zoals bamboevezel, granaatappelextract en snijbietconcentraat. Maar wat doen die in je rundergehakt, schnitzel of slavink? Het blijkt dat supermarkten en vleesproducenten zich in bochten wringen om E-nummers op het etiket te vermijden. Dus gaan ze op zoek naar natuurlijk klinkende vervangers. Daar is een vakterm voor: Clean Label. Maar zie die vervangers ook echt veel anders? De Keuringsdienst over pogingen om etiketten op te schonen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 12:46:44 #143
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_185450525
In veel supermarktgehakt (ook het biologische) zit tegenwoordig ook van alles naast vlees. Natuurlijke aroma's, extracten en weet ik het. Vast allemaal zodat het langer houdbaar of mooi blijft. Ik heb daar geen behoefte aan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:54:55 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185455401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 12:46 schreef djkoelkast het volgende:
In veel supermarktgehakt (ook het biologische) zit tegenwoordig ook van alles naast vlees. Natuurlijke aroma's, extracten en weet ik het. Vast allemaal zodat het langer houdbaar of mooi blijft. Ik heb daar geen behoefte aan.
En dat zetten ze dan niet op de verpakking? Zie dat namelijk nooit op de verpakking staan, dus waar haal jij deze info vandaan? Proceshulpstoffen hoeven niet vermeld, maar aroma’s, extracten, antioxidanten en conserveermiddelen wel. Dus ik hoor net graag van je.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:57:42 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185455460
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

En dat zetten ze dan niet op de verpakking? Zie dat namelijk nooit op de verpakking staan, dus waar haal jij deze info vandaan? Proceshulpstoffen hoeven niet vermeld, maar aroma’s, extracten, antioxidanten en conserveermiddelen wel. Dus ik hoor net graag van je.
Staat er wel op, zie ingrediënten

https://www.ah.nl/product(...)-gehakt#ingredienten

https://www.ah.nl/product(...)rgehakt#ingredienten

Wel vies trouwens, ik koop o.a. om die reden geen supermarktgehakt meer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:02:02 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185455571
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:57 schreef Molo het volgende:
[..]

Staat er wel op, zie ingrediënten

https://www.ah.nl/product(...)-gehakt#ingredienten

https://www.ah.nl/product(...)rgehakt#ingredienten

Wel vies trouwens, ik koop o.a. om die reden geen supermarktgehakt meer
Okay, nu koop ik geen gehakt bij AH
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:09:36 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185455741
De Angst voor E-Nummers (brrrr een code, een E met een getal) is wijdverbreid, helaas. Heeft idd het effect dat fabrikanten zaken toevoegen die een andere naam mogen dragen. Zonder smaakversterker, maar met gistextract. Zonder antioxidanten maar met citrusextract..
Jaaaa, dat is duidelijk een verbetering.
Grappig dat KVW het hier over heeft i.p.v. de ongegronde angst voor e-nummers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185455899
Is er niet recent een vergelijkbaar aflevering geweest over fruitextract en dergelijke wat dus gewoon suiker is? Ze vallen wart in herhaling helaas.
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:28:02 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185456151
quote:
99s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:16 schreef qajariaq het volgende:
Is er niet recent een vergelijkbaar aflevering geweest over fruitextract en dergelijke wat dus gewoon suiker is? Ze vallen wart in herhaling helaas.
Appelsap concentraat idd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:30:06 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185456197
quote:
99s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:16 schreef qajariaq het volgende:
Is er niet recent een vergelijkbaar aflevering geweest over fruitextract en dergelijke wat dus gewoon suiker is? Ze vallen wart in herhaling helaas.
17 januari jl.
https://www.npo3.nl/keuri(...)7-01-2019/KN_1704065
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')