abonnement Unibet Coolblue
pi_184876693
Trouwens, hoe kan ik spierafbraak voorkomen? Want afvallen in spieren is het laaste wat ik wil..
pi_184877247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:32 schreef E1999 het volgende:

[..]

Heb nu 30 minuten aan 7km/uur gelopen zonder stoppen. Alleen is het erg uitputtend. Zal wel beteren na een tijdje hoop ik. Want zal ook langer en sneller moeten lopen.
En dat moet je dus niet doen.. Maargoed dat heb ik net al geprobeerd uit te leggen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184877260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:34 schreef E1999 het volgende:
Trouwens, hoe kan ik spierafbraak voorkomen? Want afvallen in spieren is het laaste wat ik wil..
Als je verantwoordelijk eet bij het afvallen hoef je daar niet bang voor te zijn. Dusse niet crashen.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:23:11 #29
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_184887871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:32 schreef E1999 het volgende:

[..]

Heb nu 30 minuten aan 7km/uur gelopen zonder stoppen. Alleen is het erg uitputtend. Zal wel beteren na een tijdje hoop ik. Want zal ook langer en sneller moeten lopen.
In ieder geval goed dat je beweegt. Als je streng op je voeding let val je gewoon echt. Kip, beetje rijst en veel groenten, dan komt t goed.

Alleen hoe komt het dat je conditie zo extreem slecht is? Hoe oud ben je? En veel overgewicht? Want uitgeput raken na een half uur op 7 km/h te lopen is niet zo fijn. 7 km/h is een tempo dat je met stevig wandelen ook bij kan houden.

Maar zoals ik al zei, lekker blijven bewegen. Eventueel interval training. Zelf doe ik dit af en toe op de loopband:

Eerste 4 min warm worden op een snelheid van 11kmh

Dan 1 minuut lang op 16kmh rennen

Daarna 2 min op 9kmh

Dan weer 1 minuut op 16....enz enz.

Dit 30 minuten achter elkaar en je bent helemaal gesloopt + verbranden gaat echt erg hard hiermee. Waarschijnlijk zal je dit wel moeten opbouwen in jouw geval
pi_184888977
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

In ieder geval goed dat je beweegt. Als je streng op je voeding let val je gewoon echt. Kip, beetje rijst en veel groenten, dan komt t goed.

Alleen hoe komt het dat je conditie zo extreem slecht is? Hoe oud ben je? En veel overgewicht? Want uitgeput raken na een half uur op 7 km/h te lopen is niet zo fijn. 7 km/h is een tempo dat je met stevig wandelen ook bij kan houden.

Maar zoals ik al zei, lekker blijven bewegen. Eventueel interval training. Zelf doe ik dit af en toe op de loopband:

Eerste 4 min warm worden op een snelheid van 11kmh

Dan 1 minuut lang op 16kmh rennen

Daarna 2 min op 9kmh

Dan weer 1 minuut op 16....enz enz.

Dit 30 minuten achter elkaar en je bent helemaal gesloopt + verbranden gaat echt erg hard hiermee. Waarschijnlijk zal je dit wel moeten opbouwen in jouw geval
Ik ben bijna 20 en heb een lichaamsgewicht van 57 bij 1m67.
Ik heb dus zeker geen overgewicht. Maar ben gewoon 2 kilootjes bij gekomen en die wil ik er liefst van af.

Maar op vlak van conditie.. mijn lichaam kan gewoon echt niet veel aan. Ik ben erg zwak voor mijn leeftijd, en dit maakt mij erg onzeker eigenlijk. Ik word snel moe, ik kan niet tegen warmte, ik kan niet tegen koude, ik word snel ziek ( virus infecties etc).. Dus het wordt voor mij een grote opgave voor dit allemaal te verbeteren.
pi_184889020
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

In ieder geval goed dat je beweegt. Als je streng op je voeding let val je gewoon echt. Kip, beetje rijst en veel groenten, dan komt t goed.

Alleen hoe komt het dat je conditie zo extreem slecht is? Hoe oud ben je? En veel overgewicht? Want uitgeput raken na een half uur op 7 km/h te lopen is niet zo fijn. 7 km/h is een tempo dat je met stevig wandelen ook bij kan houden.

Maar zoals ik al zei, lekker blijven bewegen. Eventueel interval training. Zelf doe ik dit af en toe op de loopband:

Eerste 4 min warm worden op een snelheid van 11kmh

Dan 1 minuut lang op 16kmh rennen

Daarna 2 min op 9kmh

Dan weer 1 minuut op 16....enz enz.

Dit 30 minuten achter elkaar en je bent helemaal gesloopt + verbranden gaat echt erg hard hiermee. Waarschijnlijk zal je dit wel moeten opbouwen in jouw geval
En ik was niet zomaar uitgeput, maar voelde mij gewoon erg slecht. Had totaal geen energie meer, was duizelig en misselijk. Hopelijk kan ik er beter tegen na een tijdje.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:11:15 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_184891237
Als je zo graag als een malle vet wil verbranden maar je kunt niet 10 minuten op matig tempo hardlopen zonder te kotsen (en dan alleen nog water overgeven, wat wil zeggen dat je maag leeg is en je lichaam waarschijnlijk gek wordt van de honger, maar dat terzijde), kies dan een andere sport.

Met een uur stevig wandelen verbrand je evenveel vet als met een half uur stevig rennen. Maar van een uur stevig wandelen val je niet om en hoef je niet te kotsen.
En ga eten ;)
disclaimer
  zaterdag 9 februari 2019 @ 08:16:57 #33
483877 Krzys
33 zwarte paard sport
pi_184910157
Ik kan jouw trainer zijn ,ik hard lopen hoe
zwarte paard.kom
Ik houden zweemen ,snela hard loopen
pi_184911189
Klinkt niet gezond, deze obsessie met afvallen. Persoonlijk geloof ik niet dat je zoveel moeite doet voor slechts een paar kilo.

Hardlopen bouw je op. Je spieren en conditie opbouwen gaat geleidelijk. Door jezelf nu uit te putten door veel te vaak te gaan hardlopen gaat leiden tot blessures, misselijkheid, misschien zelfs flauwvallen. Door te weinig voeding zul je ook spieren verliezen.

Langduur hardlopen gaat sowieso vaak gepaard met spierverlies. Beter is het om HIIT trainingen te doen, sprints of kickboksen.
pi_184911426
Koop een hartslagmeter
Google op Karvonen

Stop met bullshitadvies krijgen hier.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 15:03:59 #36
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184916575
Veel belangrijker dan al dat gejank over hartslag en snelheid is het feit dat je iets doet wat je leuk vindt. Zorg dat je loopt op een wijze waar je van geniet. Ik loop al jaren 2x per week 11-13 km zo rond de 10km p/u. Geen moeilijk gedoe met schema's en interval onzin, gewoon lopen. Ik doe dat echter wel buiten in de natuur. Op een loopband zou ik het nog geen 5 minuten volhouden zonder suïcidaal te worden, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je iets doet wat je leuk vindt dan ga je het vanzelf makkelijk volhouden en zelfs missen wanneer je eens moet overslaan. De gewenste lichamelijke voordelen komen dan vanzelf.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184927205
7/8 kmh is wel erg langzaam, zou proberen rond de 10kmh te lopen (6" per km).
Ook beter tegen blessures, want je loopt automatisch wat dynamischer.
pi_184928080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:59 schreef Sport_Life het volgende:
7/8 kmh is wel erg langzaam, zou proberen rond de 10kmh te lopen (6" per km).
Ook beter tegen blessures, want je loopt automatisch wat dynamischer.
Ik wil het eerst opbouwen, mijn conditie is echt slecht.. Heb je mijn vorige post wel gelezen?

Ik ben vandaag heel ziek en had lichte koorts + dood moe ( dus amper energie) omdat ik snacht's amper geslapen, maar heb toch bijna 30 minuten kunnen lopen in de namiddag en nog eens 30 minuten in de avond. Dus ik denk dat als ik dan genezen ben en wel goed geslapen heb, dat ik de snelheid zal verhogen. We zullen zien.
  zondag 10 februari 2019 @ 01:08:09 #39
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184929902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:59 schreef Sport_Life het volgende:
7/8 kmh is wel erg langzaam, zou proberen rond de 10kmh te lopen (6" per km).
Ook beter tegen blessures, want je loopt automatisch wat dynamischer.
Wat een onzin zeg. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184931117
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:40 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik wil het eerst opbouwen, mijn conditie is echt slecht.. Heb je mijn vorige post wel gelezen?

Ik ben vandaag heel ziek en had lichte koorts + dood moe ( dus amper energie) omdat ik snacht's amper geslapen, maar heb toch bijna 30 minuten kunnen lopen in de namiddag en nog eens 30 minuten in de avond. Dus ik denk dat als ik dan genezen ben en wel goed geslapen heb, dat ik de snelheid zal verhogen. We zullen zien.
Het lijkt mij dat als je zo zwak bent, hardlopen misschien niet de sport voor je is. Sporten is goed en lekker, maar je moet er wel fatsoenlijk bij eten.
pi_184931139
Twee keer per dag joggen is sowieso wat veel.
pi_184931427
Als je conditie matig is, en je wilt echt vet verbranden dan zou je ook eens kunnen kijken of zwemmen een optie is. Verbrand je meer, en belast je minder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184932069
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:40 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik wil het eerst opbouwen, mijn conditie is echt slecht.. Heb je mijn vorige post wel gelezen?

Ik ben vandaag heel ziek en had lichte koorts + dood moe ( dus amper energie) omdat ik snacht's amper geslapen, maar heb toch bijna 30 minuten kunnen lopen in de namiddag en nog eens 30 minuten in de avond. Dus ik denk dat als ik dan genezen ben en wel goed geslapen heb, dat ik de snelheid zal verhogen. We zullen zien.
Als je 10kmh te snel vindt, dan loop je dat in intervallen, dus 1 min 10kmh, 2min wandelen, 1min 10kmh, 2 min wandelen, etc. Na enige weken breid je de afstand iets uit, weer wat weken later breid je de interval wat uit.

Dat is de enige manier om risico op blessures te verminderen. Met jouw postuur moet die snelheid haalbaar zijn, dat heeft niets met conditie te maken. Conditie betekent hoe lang je het vol houdt, 1 min is prima vol te houden. Een te laag tempo zorgt ervoor dat je gaat "sjokken", dus teveel impact op spieren, pezen, etc. Datzelfde geldt voor te lange "intervallen", door 2x per dag 30 min te lopen krijg je 100% zeker een blessure na verloop van tijd. Je moet op tijd voldoende rust nemen. Dat kun je doen door tussen de intervallen 2 min te wandelen en tussen de trainingen 2 of 3 dagen niet te hardlopen.

Probeer ook op je loopstijl te letten, land op je midden /voorvoet (dus niet op je hak), niet te grote stappen, etc. Op Google veel te vinden.

Ik loop al enige jaren (veel wedstrijden) en dit is mijn ervaring :).

Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar het is zonde als je straks lopen niet leuk vindt ivm blessures..

Tip kijk eens naar het blog van Annemerel, best leuk om af en toe te lezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 10-02-2019 09:51:34 ]
pi_184932827
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je 10kmh te snel vindt, dan loop je dat in intervallen, dus 1 min 10kmh, 2min wandelen, 1min 10kmh, 2 min wandelen, etc. Na enige weken breid je de afstand iets uit, weer wat weken later breid je de interval wat uit.

Dat is de enige manier om risico op blessures te verminderen. Met jouw postuur moet die snelheid haalbaar zijn, dat heeft niets met conditie te maken. Conditie betekent hoe lang je het vol houdt, 1 min is prima vol te houden. Een te laag tempo zorgt ervoor dat je gaat "sjokken", dus teveel impact op spieren, pezen, etc. Datzelfde geldt voor te lange "intervallen", door 2x per dag 30 min te lopen krijg je 100% zeker een blessure na verloop van tijd. Je moet op tijd voldoende rust nemen. Dat kun je doen door tussen de intervallen 2 min te wandelen en tussen de trainingen 2 of 3 dagen niet te hardlopen.

Probeer ook op je loopstijl te letten, land op je midden /voorvoet (dus niet op je hak), niet te grote stappen, etc. Op Google veel te vinden.

Ik loop al enige jaren (veel wedstrijden) en dit is mijn ervaring :).

Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar het is zonde als je straks lopen niet leuk vindt ivm blessures..

Tip kijk eens naar het blog van Annemerel, best leuk om af en toe te lezen.
Dankje, zal het wel eens zo proberen. Mag alleen niet te snel lopen op de loopband, want die moet nog gerepareerd worden.
pi_184932948
Loopband?
pi_184933054
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:32 schreef Sport_Life het volgende:
Loopband?
Ja? Zo'n band waar ge op kunt lopen😜 Ik ga niet buiten lopen, tis te koud.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:49:42 #47
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 10:57:35 #48
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184933243
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:13 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ja dit heb ik daarnet geprobeerd. Maar daarna moest ik overgeven. Dus nu zit ik hier even te rusten om straks weer te proberen.
Als je jezelf kapot wil hebben moet je vooral elke keer tot de max gaan. Gegarandeerde blessures! Rustig opbouwen juist! Zijn er veel schema's voor te vinden.

En loopbanden zijn kut. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 10:59:22 #49
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184933266
Beste is natuurlijk om te kijken of ze bij de lokale atletiekvereniging/hardloopvereniging beginnerscursussen aanbieden... Wordt ook meteen gekeken naar je looptechniek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184935000
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:40 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ja? Zo'n band waar ge op kunt lopen😜 Ik ga niet buiten lopen, tis te koud.
Buiten is veel mooier, en op kou kun je je kleden ;).

Op lange termijn houd je de loopband ook nooit vol, dat gaat enorm vervelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')