abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184872704
Tranen in de ogen van 't lachen om zulk soort figuren. En dan lezen dat ze genderstudies onderwijzen :D .
pi_184873224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je Koos: wij zijn allemaal ''gewoon'' fucking kerels en wijven met een mening. Wat doe je op een forum als dit? Je geeft je mening over andermans mening.
We openen toch geen topics over jouw mening of die van mij?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184873228
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:04 schreef HSG het volgende:

[..]

Het heeft geen betekenis meer.
Klopt. Het is een holle kreet geworden, net als "respect". Vroeger was dat een soort begrip/eerbied, nu is het ontzag dat ik moet opbrengen voor asociale bontkraagjes...
pi_184873335
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Het is een holle kreet geworden, net als "respect". Vroeger was dat een soort begrip/eerbied, nu is het ontzag dat ik moet opbrengen voor asociale bontkraagjes...
Jij lijkt mij inderdaad het type dat ontzag toont voor bontkraagjes, godse schijterd die je er bent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184873495
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij lijkt mij inderdaad het type dat ontzag toont voor bontkraagjes, godse schijterd die je er bent.
Ten eerste: wat een sneue, persoonlijke aanval weer.

Ten tweede: dat ik iets moet opbrengen, wil niet zeggen dat ik het opbreng.

Wat ik aan de kaak stelde, is de inflatie van begrippen als racisme en respect.
pi_184873541
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste: wat een sneue, persoonlijke aanval weer.

Ten tweede: dat ik iets moet opbrengen, wil niet zeggen dat ik het opbreng.

Wat ik aan de kaak stelde, is de inflatie van begrippen als racisme en respect.
Van wie moet je in vredesnaam 'ontzag opbrengen' voor asociale bontkraagjes? Wie heeft jou dat wijsgemaakt?

Hoe kom je toch bij die enorme berg onzin, man?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184876030
Het klopt voor een groot gedeelte wat die prof beweert. Echter moet je het wel in een stukje historische context plaatsen. Tot diep in de 20ste eeuw waren racistische karikaturen de norm en niet de uitzondering. Het is niet heel raar dat je dergelijke zienswijze en karikaturen terug vind in een boekenserie waarvan het eerste boek in 1934 uitkwam. Dat is een beetje dezelfde periode dat de Britse kranten zich enorm druk maakten over de teloorgang van de Britse cultuur door de joodse immigratie. De film zelf kwam eerder uit dan dat de zwarte bevolking van de VS stemrecht kreeg.

Het is een beetje onzin om hier nu een enorm probleem van te gaan maken. We weten al lang en breed hoe er vroeger over de zwarte medemens werd gedacht en dat die denkwijze inmiddels heel anders is. In plaats van om van elke uiting van vroeger een olifant te maken kunnen we ook eens de focus leggen over hoeveel beter het al gaat.
pi_184877438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:06 schreef Hugo862 het volgende:
Het klopt voor een groot gedeelte wat die prof beweert. Echter moet je het wel in een stukje historische context plaatsen. Tot diep in de 20ste eeuw waren racistische karikaturen de norm en niet de uitzondering. Het is niet heel raar dat je dergelijke zienswijze en karikaturen terug vind in een boekenserie waarvan het eerste boek in 1934 uitkwam. Dat is een beetje dezelfde periode dat de Britse kranten zich enorm druk maakten over de teloorgang van de Britse cultuur door de joodse immigratie. De film zelf kwam eerder uit dan dat de zwarte bevolking van de VS stemrecht kreeg.

Het is een beetje onzin om hier nu een enorm probleem van te gaan maken. We weten al lang en breed hoe er vroeger over de zwarte medemens werd gedacht en dat die denkwijze inmiddels heel anders is. In plaats van om van elke uiting van vroeger een olifant te maken kunnen we ook eens de focus leggen over hoeveel beter het al gaat.
Alle blanken zijn slecht he?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184877486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:11 schreef HSG het volgende:

[..]

Alle blanken zijn slecht he?
Nee. Vroeger was de tijd en de moraal anders en het is daarom onzin om je anno 2019 druk te gaan maken dat ze in 1934 karikaturen gebruikten om negers af te beelden.
pi_184877899
De specifieke film in kwestie en de scene zijn niet racistisch, als je door een schoorsteen gaat, wordt je gewoon bedekt met roet oftewel je wordt zwart van kleur. Einde discussie, einde nonsens. Het boek daarentegen weet ik geen flauw benul van.
pi_184878483
Wanneer waait het over naar de provincie Nederland? Dat is de grote vraag die ons allemaal bezighoudt.
  donderdag 7 februari 2019 @ 17:50:05 #62
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184879185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:23 schreef -Chakotay- het volgende:
alle films waarin de neger altijd als eerste dood gaat is racistisch
Je weet dat dat een mythe is, toch?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184880051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:50 schreef Interloper het volgende:

[..]

Je weet dat dat een mythe is, toch?
ligt eraan welk genre
pi_184880096
:O
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')