abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184867202
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:48 schreef Werkman het volgende:
Waar ik wel moeite mee heb is al die doorgeschoten gekte van de laatstse tijd, dat dingen aangepast moeten worden aan een marginale minderheid en dat je als transgender wel mag zijn wie je wilt maar als hetero man al half om half als natuurlijke verkrachter en onderdrukker word weg gezet.
Hou van je topics Werkman, maar je wil toch niet met droge ogen beweren dat (cis)heteromannen meer problemen hebben om in de maatschappij geaccepteerd te worden dan transgenders? Geloof je dat nou echt?
pi_184867287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja. Paar weken terug was er een transfoob akkefietje bij de uit de kluiten gewassen nieuwjaarsborrel van de COC, en de trans mannen die daar op Facebook iets over zeiden, kregen een bak bagger over zich heen van de homomannen.

Er bestaat een stroming binnen het feminisme dat trans mensen (en vrouwen in het bijzonder) uitsluit, voornamelijk bevolkt door lesbiennes.

Dus ja.

Overigens is het binnen de trans community ook niet allemaal koek en ei en wordt er ijverig geturfd of iedereen wel trans genoeg is en zich aan de regeltjes houdt.
Lijkt me ontzettend vermoeiend.. en die ‘feministen’ noemen we natuurlijk gewoon lesbitches he, die snappen nog niet zo goed wat feminisme daadwerkelijk inhoudt ;).
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:53:19 #203
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184867310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:51 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Lijkt me ontzettend vermoeiend.. en die ‘feministen’ noemen we natuurlijk gewoon lesbitches he, die snappen nog niet zo goed wat feminisme daadwerkelijk inhoudt ;).
De gangbare term is TERF (trans-exclusionary radical feminists). Ze worden niet zo blij als je ze zo noemt.

Maar ja, vermoeiend. Idealiter zou je toch verwachten dat mensen een beetje solidair zijn, maar nope.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184867728
Fijn topic/onderwerp :)

Je bent actief in 'de wereld van..' Zet je je actief in voor de verbetering van rechten van transmensen en hoe?
Wat zou je nog aangepast willen zien in NL? (Transitieverlof geregeld bijvoorbeeld?).
Hoe zie je dat gebeuren? Via politiek, werkgevers/vakbonden, lobbygroepen/rechtengroepen of anders?

Transpersonen zijn relatief vaak werkloos, hebben een tijdelijk contract of gaan het sekswerk in. Ken jij in jouw kennissenkring wel mensen die moeite hebben om in hun inkomen te voorzien doordat ze in een transitie zitten?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_184867825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:36 schreef Peter het volgende:
Fijn topic/onderwerp :)

Je bent actief in 'de wereld van..' Zet je je actief in voor de verbetering van rechten van transmensen en hoe?
Wat zou je nog aangepast willen zien in NL? (Transitieverlof geregeld bijvoorbeeld?).
Hoe zie je dat gebeuren? Via politiek, werkgevers/vakbonden, lobbygroepen/rechtengroepen of anders?

Transpersonen zijn relatief vaak werkloos, hebben een tijdelijk contract of gaan het sekswerk in. Ken jij in jouw kennissenkring wel mensen die moeite hebben om in hun inkomen te voorzien doordat ze in een transitie zitten?
Ik ben ondersteunend vrijwilliger bij zowel Transvisie als TNN en doe waar ik kan voorlichting, maar ik houd me niet direct bezig met beleid en zo. Voorlichting, onderwijs en media gebruiken om normalisatie te bewerkstelligen (en dan bedoel ik niet dat iedereen het best moet vinden, maar dat het een gebruikelijk verschijnsel wordt waar weinig mensen meer van opkijken, en dat meningen gebaseerd worden op feiten en niet op rare clichébeelden).

Op dit moment moet vooral de zorg beter. Wachttijden van twee jaar, slechts enkele behandelpunten, en een gendercentrum dat enorm aan het poortwachteren is, dat kost allemaal levens. Letterlijk.

Ik ken wel mensen die geen werk hebben of ver onder hun niveau werken omdat ze niks beters kunnen vinden, maar die ken ik niet goed genoeg om te weten waar dat precies aan ligt.
  donderdag 7 februari 2019 @ 00:53:10 #206
482389 Vollenhoven
Linkse populist
pi_184867829
Ik snap het effe niet meer.

Ts is een man (nu) maar hij heeft gedate met een man die op vrouwen viel

Of was dat na de transitie?
pi_184867840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik snap het effe niet meer.

Ts is een man (nu) maar hij heeft gedate met een man die op vrouwen viel

Of was dat na de transitie?
Nee, dat was voor mijn transitie, toen mijn lichaam er nog vrouwelijk uitzag.
  donderdag 7 februari 2019 @ 00:56:35 #208
482389 Vollenhoven
Linkse populist
pi_184867842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee, dat was voor mijn transitie, toen mijn lichaam er nog vrouwelijk uitzag.
Ahhhhh
pi_184867962
Tijd om naar bed te gaan.

Mocht ik morgen nog toegang hebben tot account en topic, ga ik vrolijk verder. Zo niet, bedankt voor de aandacht, en ik hoop dat iemand er iets aan gehad heeft.

:W
  KLB - Beste topicstarter 2018 donderdag 7 februari 2019 @ 06:40:06 #210
428460 Werkman
pi_184868748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:45 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Hou van je topics Werkman, maar je wil toch niet met droge ogen beweren dat (cis)heteromannen meer problemen hebben om in de maatschappij geaccepteerd te worden dan transgenders? Geloof je dat nou echt?
Dat we de laatste twee jaar de grote boze boeman zijn die niks anders goeds kunnen doen dan onze rug kapot werken tot 67 en verder niks lul jij me niet uit m'n kop.
  donderdag 7 februari 2019 @ 06:59:24 #211
275013 Poes.
Marcus Kane
pi_184868848
Boys don't Cry.

Een van m'n favoriete films, een transjongen komt terecht in een White Trash familie en dat loopt niet goed af ;(
"Somehow we allowed justice to become vengeance
and vengeance to become sport.
And I allowed that, that darkness to rise...
But my complicity ends today."
pi_184868867
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 06:40 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dat we de laatste twee jaar de grote boze boeman zijn die niks anders goeds kunnen doen dan onze rug kapot werken tot 67 en verder niks lul jij me niet uit m'n kop.
Blank, man, hetero, is nog steeds by far de makkelijkste moeilijkheidsgraad van het leven.
pi_184869038

[ Bericht 100% gewijzigd door -mosrednA op 07-02-2019 07:33:14 (Niet doen hier) ]
  donderdag 7 februari 2019 @ 07:41:05 #214
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184869128
Is dit serieus?
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 07:46:21 #215
418504 crew  -mosrednA
Nil sine labore
pi_184869163
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:41 schreef dagobertE6 het volgende:
Is dit serieus?
Ja, dit is VraagWatJeWil. In dit topic kan iemand anoniem een onderwerp aandragen, waarbij je als je het interessant vindt daarover vragen kunt stellen :)
[i]It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.[/i]
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 07:47:22 #216
418504 crew  -mosrednA
Nil sine labore
pi_184869170
Soort van Ask Me Anything dus :)
[i]It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 februari 2019 @ 07:59:58 #217
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_184869267
Wat vindt je van sporters die geboren zijn als man (fysiek dus), zich 'om laten bouwen' tot vrouw (naar men aan mag nemen omdat ze zich vrouw voelen) en dan in vrouwenwedstrijden uitkomen? Denk aan gewichthefster Laurel Hubbard, bij de mannen echt niks bijzonders wat prestaties betreft, bij de vrouwen ineens wereldtop. Of Hannah Mouncey, die een niet onaardige handballer was bij de mannen, maar nu bij de vrouwen met haar gigantische postuur alles en iedereen min of meer vernietigt.

Ik vind het zelf vrij lastig in elk geval, want een ieder heeft het recht om te sporten, maar het lijkt me ook uiterst oneerlijk richting geboren vrouwen..
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_184869455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 06:40 schreef Werkman het volgende:

[..]

Transgenders en homo's moeten óók werken, en worden bovendien vaak gediscrimineerd, aangestaard in de supermarkt, moeten door een reeks zware operaties+herstel heen gaan, lopen vaak lang in de ggz omdat ze worstelen met hun identiteit, lopen het risico in elkaar geslagen te worden als ze hand in hand over straat lopen of als ze iemand proberen te versieren, hebben vaak een verstoorde relatie met hun familie, worden op twitter bedreigd of belachelijk gemaakt door jordan petersenfans etc.

En dat je een arbeider in de bouw bent of op Fok! pretendeert te zijn die zwaar werk verricht tegen weinig geld en het zwaar heeft, betekent niet dat dat komt omdat je man, blank, hetero en cis bent. Blanke, hetero cis mannen zijn juist oververtegenwoordigd in de goedbetaalde prestigebaantjes terwijl mensen met een andere huidskleur, transgenders, vrouwen en homoseksuelen allemaal achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt. Dat jij blank, hetero, cis en man bent geeft je juist meer kansen op de arbeidsmarkt maar helaas heb je de pech dat je in die groep bij de onderklasse hoort. Dat je het slecht hebt komt niet door mensen die het nog slechter hebben dan jij maar door grote bedrijven en rijke mensen die het grootste deel van de welvaart die jij creëert in je werk voor zichzelf houden. Beter kom je op voor arbeiders van alle geslachten en alle seksuele voorkeuren!

Man, heb je de afgelopen twee jaar ook maar één negatieve ervaring gehad omdat je blank en man bent in het echte leven of ben je alleen boos over de berichten die je in de telegraaf leest?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fokpop op 07-02-2019 09:39:07 ]
pi_184869753
Waarom ga je niet gewoon naar de psycholoog als je je niet lekker voelt in je eigen lichaam?

Hoe duur is een geslachtsoperatie?

Hoe reageren collega's?
hardcoholic
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:14:16 #220
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184869905
Ik vind persoonlijk dat er bepaalde 'groepen' mensen zijn die zichzelf veel te serieus nemen. Elk onvertogen woord/elke grap is meteen 'racisme' of 'gebrek aan respect'. Ik ben van mening dat iets sneller geaccepteerd word wanneer je het ook als zijnde 'normaal' behandelt. Dus geen gay pride dagen voor mensen die homo zijn, of speciale transgender dagen o.i.d. Er zijn toch ook geen dagen om te vieren dat ik (man) op vrouwen val?

Kortom: ligt een deel van het gebrek aan acceptatie (want dat is wat ik heel veel proef bij de betreffende groepen) niet bij die mensen zelf? Dat ze TE hard proberen om te laten zien wie ze zijn?

Misschien komt dit wat agressief/offensief over, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling :P Ik ben voornamelijk benieuwd hoe jij in deze kwestie staat. Misschien heb ik ook gewoon makkelijk oordelen als blanke, heteroseksuele man die in vrijwel alles ongeveer in het midden valt :P
pi_184870014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:30 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Transgenders en homo's moeten óók werken, en worden bovendien vaak gediscrimineerd, aangestaard in de supermarkt, moeten door een reeks zware operaties+herstel heen gaan, lopen vaak lang in de ggz omdat ze worstelen met hun identiteit, lopen het risico in elkaar geslagen te worden als ze hand in hand over straat lopen of als ze iemand proberen te versieren, hebben vaak een verstoorde relatie met hun familie, worden op twitter bedreigd of belachelijk gemaakt door jordan petersenfans etc.

En dat je een arbeider in de bouw bent of op Fok! pretendeert te zijn die zwaar werk verricht tegen weinig geld en het zwaar heeft, betekent niet dat dat komt omdat je man, blank, hetero en cis bent. Blanke, hetero cis mannen zijn juist oververtegenwoordigd in de goedbetaalde prestigebaantjes terwijl mensen met een andere huidskleur, transgenders, vrouwen en homoseksuelen allemaal achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt. Dat jij blank, hetero, cis en man bent geeft je juist meer kansen in het arbeidsmarkt maar helaas heb je de pech dat je in die groep bij de onderklasse hoort. Dat je het slecht hebt komt niet door mensen die het nog slechter hebben dan jij maar door grote bedrijven en rijke mensen die het grootste deel van de welvaart die jij creëert in je werk voor zichzelf houden. Beter kom je op voor arbeiders van alle geslachten en alle seksuele voorkeuren!

Man, heb je de afgelopen twee jaar ook maar één negatieve ervaring gehad omdat je blank en man bent in het echte leven of ben je alleen boos over de berichten die je in de telegraaf leest?
Dat. Precies.
Mon 'en!
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:21:48 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_184870048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:30 schreef Fokpop het volgende:

[..]

En dat je een arbeider in de bouw bent of op Fok! pretendeert te zijn die zwaar werk verricht tegen weinig geld en het zwaar heeft, betekent niet dat dat komt omdat je man, blank, hetero en cis bent. Blanke, hetero cis mannen zijn juist oververtegenwoordigd in de goedbetaalde prestigebaantjes terwijl mensen met een andere huidskleur, transgenders, vrouwen en homoseksuelen allemaal achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt. Dat jij blank, hetero, cis en man bent geeft je juist meer kansen in het arbeidsmarkt maar helaas heb je de pech dat je in die groep bij de onderklasse hoort. Dat je het slecht hebt komt niet door mensen die het nog slechter hebben dan jij maar door grote bedrijven en rijke mensen die het grootste deel van de welvaart die jij creëert in je werk voor zichzelf houden. Beter kom je op voor arbeiders van alle geslachten en alle seksuele voorkeuren!

*slow clap*
Wat een antwoord O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:33:09 #223
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_184870226
Heb je dit al gezien *CLICK* en denk je dat je ook spijt gaat krijgen en dat je meer baat zou hebben gehad van (meer) psychische begeleiding?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_184870291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 06:59 schreef Poes. het volgende:
Boys don't Cry.

Een van m'n favoriete films, een transjongen komt terecht in een White Trash familie en dat loopt niet goed af ;(
Ook een film die veel trans mannen van de generatie voor mij terug de kast in heeft geschopt omdat het als enige representatie niet bepaald hoop gaf.
pi_184870313
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:59 schreef heywoodu het volgende:
Wat vindt je van sporters die geboren zijn als man (fysiek dus), zich 'om laten bouwen' tot vrouw (naar men aan mag nemen omdat ze zich vrouw voelen) en dan in vrouwenwedstrijden uitkomen? Denk aan gewichthefster Laurel Hubbard, bij de mannen echt niks bijzonders wat prestaties betreft, bij de vrouwen ineens wereldtop. Of Hannah Mouncey, die een niet onaardige handballer was bij de mannen, maar nu bij de vrouwen met haar gigantische postuur alles en iedereen min of meer vernietigt.

Ik vind het zelf vrij lastig in elk geval, want een ieder heeft het recht om te sporten, maar het lijkt me ook uiterst oneerlijk richting geboren vrouwen..
Daar heb ik gisteravond al antwoord op gegeven. Samengevat ben ik blij dat ik daar geen beslissingen over hoef te nemen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')