Wat vind je van bekende personen zoals genesis p-orridge, caitlin jenner en chelsea manning, denk jij dat zij meehelpen aan het beeld van de transgender of het juist niet?quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Hoe de cijfers hier zijn, weet ik niet, maar in Amerika kent 84% van de mensen transgender personen alleen van TV, niet uit het dagelijks leven.
Ik zie cis eigenlijk alleen maar bij voor mannen gebruikt worden. Maar ik ben dus een cis vrouw? Nooit geweten.quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Iemand die zich thuis voelt in en zich identificeert met het geslacht dat hen bij geboorte is toegewezen. Wat hetero is voor homo, is cis voor trans.
Ik ken best wat trans vrouwen die iets met software doen, maar moeilijk aan de bak komen omdat ze in die (mannen)wereld niet geaccepteerd worden. Bedrijfscultuur heeft er net zo goed mee te maken.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja zo eenvoudig gaat dat niet helaas. Er zijn echt veel acties al om er meer vrouwen en donkere mensen in te krijgen (open dagen speciaal voor meiden/vrouwen et cetera) maar dat baat ook niet echt veel. Het ligt ook niet iedereen en het wordt ook niet ervaren als eenvoudige studie.Vraag mij ook af of dat nodig is, je kan moeilijk iedereen representeren in een klein tot middelgrot software team, evenals dit in vele branches zal zijn, en daarnaast zou het met terugkoppeling ook wel goed moeten komen toch?
Los daarvan, wordt je wereldbeeld echt zo veel beïnvloed door geslacht en kleur dat je kan spreken van een beperkt wereldbeeld in een minder divers team in dit perspectief?
Dat kan ik mij haast niet voorstellen eigenlijk.Maar wordt jouw wereldbeeld omtrent witte blanke hetero man weer niet evengoed beïnvloed?quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ken best wat trans vrouwen die iets met software doen, maar moeilijk aan de bak komen omdat ze in die (mannen)wereld niet geaccepteerd worden. Bedrijfscultuur heeft er net zo goed mee te maken.
Ik denk dat goede sensitiviteitstraining behoorlijk wat kan doen. Niet alleen op het gebied van gender en seksualiteit, maar ook kleur en handicaps. Ik denk dat veel mensen gewoon nooit of niet stevig genoeg worden uitgedaagd om zich in de schoenen van een ander te verplaatsen, omdat het nooit nodig was. Wit, man, hetero, dat is waar de macht ligt, en als je de macht hebt, hoef je niet om te kijken naar wie er onder je staat.
Dat kwam hier in het topic al terug. "Waarom zouden we ons aanpassen aan een kleine minderheid".
Dus ja, ik denk dat je wereldbeeld echt beperkt wordt door je privileges. De mijne net zo goed. Ik probeer me te verdiepen in racisme, maar het is echt moeilijk omdat ik er alleen maar over kan lezen, ik kan het niet doorvoelen, en dan beklijft het gewoon minder.
Genenis ken ik niet, Caitlin Jenner heeft de macht die ze had door geld en bekendheid wat mij betreft totaal verkeerd ingezet, en over Chelsea Manning weet ik niet genoeg om een mening te hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat vind je van bekende personen zoals genesis p-orridge, caitlin jenner en chelsea manning, denk jij dat zij meehelpen aan het beeld van de transgender of het juist niet?
Als jij je prima voelt bij je vrouw zijn en dat ook op je geboortebewijs staat, dan jaquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie cis eigenlijk alleen maar bij voor mannen gebruikt worden. Maar ik ben dus een cis vrouw? Nooit geweten.
* Lucky_Strike gaat ook eens nadenken over de aanhef in haar software
Nee, ik werk fulltime in loondienst.quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ken je ook bekende trans mannen?
Die dan weer wel uit orange is the new black jaquote:
Als er een archetype is die in al zijn facetten meer dan genoeg in de spotlight staat, is het de witte heteroman, dus neu, denk het nietquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat kan ik mij haast niet voorstellen eigenlijk.Maar wordt jouw wereldbeeld omtrent witte blanke hetero man weer niet evengoed beïnvloed?
Daarnaast klinkt zo'n sensitiviteitstraining echt weer als iets waar een vlot bureau lekker aan verdient met weinig toegevoegde waarde. Heb je een praktisch voorbeeld van wat ik van die lui zou kunnen leren?
Maar wat is er dan biseksueel aan zonder de gevoelens?quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
Heb je ook over nagedacht dat je biseksueel bent zonder echte gevoelens ?
Eigenlijks niet zo veelquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Maar wat is er dan biseksueel aan zonder de gevoelens?
Maar jouw beeld van een blanke man waarover je veel spreekt wordt niet alleen uit mediafragmenten gevormd natuurlijk. Zojuist stel je dat mijn wereldbeeld wordt gevormd door mijn privileges, wat die dan ook moge zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Als er een archetype is die in al zijn facetten meer dan genoeg in de spotlight staat, is het de witte heteroman, dus neu, denk het nietAl moet ik toegeven dat het besef dat mijn vader dat dus ook is, wel even insloeg.
Ik heb zelf zo'n training nooit meegemaakt, maar ik heb ongeveer begrepen dat het iets is als dit topic, maar dan IRL.
Trans mannen zijn praktisch onzichtbaar. Veel loop je op straat zo voorbij. Hooguit zijn ze gemiddeld wat kleiner. Chaz Bono (zoon van Cher) is bekend, maar misschien niet hier, per se, en wat Nederlandse trans mannen betreft kan ik ook alleen Maxim Februari noemen (columnist en schrijver, begon zijn transitie wel redelijk in de openbaarheid geloof ik). Ik ken er wel meer maar die zullen jullie weinig zeggen (maar google eens op Balian Buschbaum, een Duitse olympisch atleetquote:
Ja, bij mannen heb ik dat wel, bij vrouwen niet. Dus niet biquote:Op woensdag 6 februari 2019 22:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Eigenlijks niet zo veel
Maar je hebt geen behoefte tot hele intieme contact maar je word wel een beetje warm als je een hele leuke man-vrouw tegenkomt
Waarom denk je dat de trans vrouwen meer bekend zijn eigenlijk. Mina Caputo de zangeres van life of agony schiet me ook nog te binnen.. Denk je dat dat voornamelijk met uiterlijkheden te maken heeft of ligt daar nog iets anders aan ten grondslag?quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Trans mannen zijn praktisch onzichtbaar. Veel loop je op straat zo voorbij. Hooguit zijn ze gemiddeld wat kleiner. Chaz Bono (zoon van Cher) is bekend, maar misschien niet hier, per se, en wat Nederlandse trans mannen betreft kan ik ook alleen Maxim Februari noemen (columnist en schrijver, begon zijn transitie wel redelijk in de openbaarheid geloof ik). Ik ken er wel meer maar die zullen jullie weinig zeggen (maar google eens op Balian Buschbaum, een Duitse olympisch atleet).
Dit is geen vraag possetje...quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:34 schreef possetje het volgende:
In het jaar 2300 kan je ws 100% van man naar vrouw worden getranformeerd, en dan als ik een knappe vriendin heb zou ik ook wel vrouw willen zijn, ( liefst een maand uitproberen ) maar maak me dan ook gelijk erg zorgen over slechte mannen die je willen rapen enzo...
Zijn er eigenlijk ook mensen die specifiek op trans mannen/vrouwen vallen. Zo ja wel eens zo iemand tegen gekomen?quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ja, bij mannen heb ik dat wel, bij vrouwen niet. Dus niet bi
Ik denk dat er voor alles wat je kan bedenken wel mensen zijn die daarop vallen bosbeetle.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook mensen die specifiek op trans mannen/vrouwen vallen. Zo ja wel eens zo iemand tegen gekomen?
Het begint wel iets weg te hebben van een archetype ja, daar moet ik voor oppassen. Thanks.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar jouw beeld van een blanke man waarover je veel spreekt wordt niet alleen uit mediafragmenten gevormd natuurlijk. Zojuist stel je dat mijn wereldbeeld wordt gevormd door mijn privileges, wat die dan ook moge zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |