Misschien een idee om je persoonlijke gegevens even weg te halen.quote:Op maandag 4 februari 2019 14:06 schreef hlubach het volgende:
[..]
Gelukt ,en besteld , ondertussen wel een Tracknummer gekregen dat het de 26 .....,
Shipped out: Your GearBest Order for Xiaomi Pocophone F1 4G... is on the way
Maatr tot nu toe weinig beweging te zien op en
https://www.1tracking.net/detail?nums=CY141253165DE
2019-01-26 01:36:00The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Dus Track& Trace is meer abracadabra dan informatie
Ik heb doorgekregen dat er in ticket nummer: AT190102050895 alle terugbetalingsgegevens zijn doorgegeven/uitgelicht en dat je order + retourkosten volledig zijn terugbetaald. Ik blijf dit steeds terugkrijgen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 05:03 schreef buikdaanser het volgende:
@Gearbest. Is er een update aangaande mijn casus?
Laatste ticket AT190102050895
Status: resterende geld nog niet ontvangen.
Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergetenquote:Op woensdag 6 februari 2019 15:55 schreef Erikplons het volgende:
Is er inmiddels al iets bekend van de uitslag van het onderzoek van DHL naar de telefoon die daar is verloren geraakt? Het betreft ordernr. 18111500977110467017. Er is al vanaf begin december een ticket open, de laatste die is gebruikt is die met nummer AT181221025131
Hallo,quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:52 schreef ursaring het volgende:
- Orderdatum: 26 december 2018
- Product: Xiaomi Pocophone F1 128GB
- Ordernummer: 18122800947209009097
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395983163
- Verzendmethode: EU Express
- Probleem: Product nog steeds niet ontvangen sinds 26 december. Heb een ticket aangemaakt (T19020200693) om te vragen waar het product is, aangezien toen de tracking niks meer aangaf. Vervolgens een lange reply om dat mij twee keuzes gaf; wachten of contact op nemen met het postkantoor. Ik beantwoorde met de vraag of dit elk postkantoor kan zijn of een DPD pickup shop. Hierop het antwoord dat ik zo snel mogelijk contact moet op nemen met DPD om een afspraak te maken om het pakket in persoon op te halen. Echter is het pakketnummer 15460099887596 niet bekend bij hun. Ik heb nu werkelijk geen idee welke stappen ik nu moet doen, hopelijk kan je me hierbij helpen.
- Shpping Insurance: Ja
- Voorkeur: Resend
Alvast bedankt!
Hallo,quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:47 schreef aanvaardhet het volgende:
Hoi Gearbest,
Op singles day afgelopen jaar (11/11/2018) een Xiaomi M365 scooter besteld met verzending via Europe Railway Registered. Afgaande op de tracking is het transport echter via boot gebeurd, en is het pakketje inmiddels door de 'local customs'. Maar in welk land dit is of wie de transporteur is voor de last mile levering heb ik het raden en geeft de klantendienst mij ook geen duidelijkheid. Kan jij dit voor me ophelderen? Tracking hier . Ordernummer is 18111100939709483642, laatste ticket nummer is T18111906188.
Alvast bedankt
Ordernummer: 18120600940001212032quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:02 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo Boe.i,
Dit is wel een zeer vervelend en lastig geval. Mede doordat je al een PayPal geschil hebt verloren. Dit is meestal het laatste redmiddel en dit raad ik zelf als laatste aan. Mede hierdoor vrees ik dat ik zeer weinig kan betekenen. Ik ga wel kijken wat ik kan gaan doen, maar dan heb ik wel je ordernummer, trackingnummer en ticketnummer nog nodig. Verder wil ik nog weten of je een shipping insurance hebt genomen.
Dit gebeurd helaas wel vaker/zelden voor en het pakketje moet toch ergens daar in de buurt afgeleverd zijn (zou me niks verbazen als iemand gewoon zegt dat hij/zij dit niet ontvangen heeft, maar dat terzijde natuurlijk).
Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?quote:Hallo,
Je order is wel pas verzonden op 19-12-2018. Dit duurt altijd heel erg lang via Europe Railway Registered. Ik zie dat de laatste update van 30-01-2019 in Boedapest was. Ik verwacht dan ook dat deze ieder moment geleverd zal worden. Naar eigen ervaring zal je order afgeleverd worden door UPS/FedEx in de meeste gevallen.
Oke bedankt. Ik ga kijken wat ik kan gaan doen, maar kan niks beloven.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef boe.i het volgende:
[..]
Ordernummer: 18120600940001212032
Trackingnummer: CY140874177DE
Ticketnummer: T19010401599
Ik heb shipping insurance genomen.
Dat klopt, maar deze waren niet op voorraad. Dit was bij deze producten ook te zien op de bestelpagina. Deze waren wel te bestellen, maar de verzenddatum was pas een maand later. Dat klopt. Het pakketje gaat via de boot en de trein en komt zo uiteindelijk via andere EU landen in Nederland terecht. Dit duurt wel lang, maar dan is de kans op douanekosten nihil.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:53 schreef aanvaardhet het volgende:
[..]
Maar de betaling en bestelling is gebeurd op 11/11. Hoe kan het dan dat verzending meer dan een maand later is? En ik heb gekozen voor Europe Railway maar afgaande op de tracking is het transport via boot vervoerd?
2019-01-30 10:43:20
Customs clearance processing complete
2019-01-25 12:43:20
Parcel arrived at the local customs
2019-01-24 12:43:20
Parcel in transit to local customs via truck
2019-01-21 20:24:36
Parcel arrived at the seaport
2019-01-16 15:42:28
Parcel in transit
2019-01-10 09:41:53
Parcel in transit
2019-01-02 18:37:42
Parcel in transit
2018-12-23 19:23:39
Parcel departed from seaport
2018-12-19 10:57:00
Departure in Location Warehouse Sorting Centre
Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-Pquote:Op woensdag 6 februari 2019 19:31 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo,
Je pakketje is wel degelijk verzonden en is al sinds 17 januari in het lokale DPD pick-up point. Hieronder zijn de volgende status:
7 Jan 2019 01:58 Dpd (nederland) B.v. Your parcel has arrived at the local delivery depot
16 Jan 2019 15:23 Dpd (nederland) B.v. The parcel is in transit on its way to its final destination.
15 Jan 2019 22:25 International Gateway Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
15 Jan 2019 22:24 International Gateway We have your parcel and it's on its way to our depot
28 Dec 2018 15:20 Lomeway E-commerce Co We've received your order details, but have not yet received your parcel
Dit moet een pick-up point bij jouw in de buurt zijn (Berkel & Rodenrijs). Hierbij de link naar de DPD site voor jouw tracking code. Je kan hier zelf je Postcode invullen en dan krijg je verschillende keuzen om je pakketje af te halen of te laten bezorgen. DPD heeft het pakketje dus wel degelijk en dit geeft de tracking van DPD ook zelf aan. Het pakketje is bekend onder het Parcel label number: 15505395983163H of Shipment number: MPS1550539598316320181228. Ik raad zelf aan even zo snel mogelijk contact op te nemen met DPD met behulp van deze gegevens. Anders zal je pakketje waarschijnlijk retour gezonden worden en kan je nog langer wachter op je telefoon...
Hopelijk is dit voldoende informatie?
Order = 18120100934107594781quote:Op maandag 4 februari 2019 06:57 schreef Gearbest het volgende:
We hebben hier op FOK ook een GearBest support topic. Ik wil je hierbij helpen, maar dan moet je eerst daar een bericht plaatsen met alle informatie (ordernummer, tracking nummer en wel/geen shipping insurance). Ik weet niet of je de PP claim gaat winnen als er iemand voor getekend heeft.
Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:20 schreef ursaring het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor je reactie. Inmiddels contact opgenomen met DPD. Als ik weer een telefoon o.i.d. ga bestellen, weet jij waar kan ik het parcel nummer vinden. De code die je me gaf was helemaal nieuw, overal gezocht maar ik kon zo'n nergens vinden. Op de website zelf had ik geen opties, alleen een tracking bar en waar die nu is. Heb maar via email contact op genomen. Nogmaals bedankt, ik vond gewoon de support verwarrend omdat er gezegd werd dat ik moest wachten. :-P
Edit: Zojuist dit gekregen van DPD op mijn email: https://pasteboard.co/I02Nuyg.png
Wat kan ik verder doen? Volgens DPD moet de verzender het nu afhandelen (?)
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken. Een GPS gaat niet lukken, want wat ik weet gebeurd dit helemaal niet in Nederland (tot ik zelf weet met DHL, PostNL en DPD).quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Order = 18120100934107594781
Tracking = CY140834218DE
Insurance = Yes ($ 4,40)
DHL geeft aan dat het pakket is bezorgd. Ik heb het pakket in ieder geval zelf niet ontvangen of aangenomen en heb ook geen huisgenoot die dat heeft kunnen doen. Kans dat de buren het pakket voor zichzelf hebben gehouden is ook nagenoeg nul, al kan je dat nooit zeker weten natuurlijk.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bewijs van aflevering (inclusief handtekening dus) van DHL. Liefst nog met GPS als ze claimen het daadwerkelijk op mijn huisnummer te hebben afgegeven, maar dat is tegenwoordig nog niet standaard.
Wat me overigens wel stoort in jullie communicatie (zie tickets), is dat jullie voorbij gaan aan het feit dat in Nederland de verkoper verantwoordelijk is voor levering en, in het verlengde daarvan, sec een track and trace melding onvoldoende bewijs is van feitelijke levering. Nu snap ik tegelijkertijd ook wel dat het voor jullie als verkoper gruwelijk irritant zal zijn, maar dat is wel een beetje het risico van het vak natuurlijk.
In ieder geval alvast dank voor de moeite!
Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer infoquote:Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Huh dat is een heel vreemde reactie. Ik weet niet wat je bericht was wat je naar DPD hebt gestuurd, maar je moet gewoon vragen waar je pakketje is. Je wilt deze namelijk ophalen en de laatst geziene plek is het Berkel & Rodenrijs depot. Je kan ook op deze link klikken en je postcode invoeren. Dan zou je ook opties voor afhalen of bezorgen moeten krijgen. Je mag mij ook je postcode per PM sturen. Dan kijk ik het voor je na.
Wij kunnen zelf pas een onderzoek starten als je pakketje meer als 2 maanden onderweg is (na 28-02-2019) en dan moeten we nog het onderzoek van DPD afwachten. Ik vind dit zelf een vreemde reactie van DPD, want die zouden zelf eenvoudig kunnen zien waar het pakketje is. Ik kan het wel alvast kenbaar maken, maar verwacht deze ik terug ga krijgen dat er nog geen 2 maanden verzendtijd voorbij zijn.
Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef ursaring het volgende:
[..]
Ik kan nergens zien op de website zien waar dit kan. Ik zie enkel dat hij bij het depot is, ik kan nergens een bezorgingsmoment of afhaalmoment dicht bij mij in de buurt (niet Berkel en Roderijs) plannen. Ik heb je een DM gestuurd met mijn postcode, misschien kan jij dit voor mij doen. Ik wil natuurlijk absoluut niet dat het oakketje teruggestuurd wordt. Ik heb je ook een dm gestuurd met de hele email en meer info
Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...quote:Op zondag 10 februari 2019 19:50 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en zie het inderdaad ook niet staan, zoals het normaal zou moeten zijn. Ik ga een verzoek indienen om een onderzoek te laten starten bij DPD. Hopelijk krijgen we dan snel meer informatie over je order.
Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:32 schreef ursaring het volgende:
[..]
Al enige updates? Duurt helaas wel lang, heb al een tijdje een reservetelefoon moeten gebruiken. Misschien kan er een resend worden gedaan en dat ik degene die ik eerder had besteld terug laat sturen, als hij tenminste gevonden wordt bij DPD. Echter heb ik daar niet heel veel vertrouwen meer in...
Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?quote:[..]
Ik heb het afgelopen vrijdag zelf nog nagevraagd en verwacht hiervan begin volgende week reactie op terug te krijgen. Ik ben het zeker nog niet vergeten
[..]
Hallo,
Op vrijdag hadden we nog steeds niks terug van DHL.... Ik heb naar een deadline gevraagd nu, want duurt wel lang genoeg zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:53 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Is inmiddels al iets meer bekend over het onderzoek van DHL naar de zending aan mij die daar is verloren gegaan?
Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptiequote:Op woensdag 27 februari 2019 09:15 schreef Horsemen het volgende:
Vraagje, ik wil onderstaande oordopjes bestellen. Welke verzending optie kan ik het beste gebruiken? https://nl.gearbest.com/s(...)pp_009866242131.html
Bedankt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:03 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou het beste (un)registered kunnen gebruiken als verzendoptie
Dat is inderdaad die ik bedoeldequote:Op donderdag 28 februari 2019 15:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt.
Het is "Belgium Post unregistered" geworden maar ik ga er vanuit dat je dit bedoelde.
Bestelling is dus inmiddels gedaan.
Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:06 schreef Gearbest het volgende:
Bedankt voor je reactie en het melden van je probleem. Ik kan de tickets zelf niet inzien wegens privacy redenen. Kan je mij je postcode/adresgegevens per PM doorsturen dan ga ik de handtekening en het afleveradres voor je nakijken. DHL geeft normaal gezien altijd een handtekening en het adres door waar het afgeleverd is dus dit zou eenvoudig moeten lukken.
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)quote:Op woensdag 20 februari 2019 23:56 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Het duurt helaas al zeer geruime tijd inderdaad. De deadline van 2 maanden verzendtijd is bijna verstreken (over 8 dagen). Ik heb de aanvraag voor een resend al verzonden en deze zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. Helaas hebben we van het onderzoek van DPD nog altijd geen definitief antwoord terug gekregen....
Ik heb de aanvraag voor een resend gestart en ik hoop dat deze ook snel behandelt wordt, zodat je order nogmaals verzonden gaat worden.
Ik heb geen PM of DM van jouw ontvangen... Ik zie het in ieder geval nergens in mijn inboxquote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Drie weken geleden aan je gePM'ed, hoe staat het ermee?
Dat heb ik ook helaas doorgekregen. Het lukte niet om het product opnieuw te laten verzenden (precieze reden hiervan weet ik niet). Er zou jouw inderdaad een ticket gestuurd moeten worden voor een refund. Ik heb wel doorgekregen dat je een Full Refund krijgt, want je hebt immers een shipping insurance genomen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:52 schreef ursaring het volgende:
[..]
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)
Edit: zojuist 2 opties aangeboden op mijn ticket voor een refund. Jammer dat het zo is afgelopen, maar alsnog bedankt voor alle moeite.
Beste,quote:Op maandag 25 februari 2019 20:10 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Op vrijdag hadden we nog steeds niks terug van DHL.... Ik heb naar een deadline gevraagd nu, want duurt wel lang genoeg zo.
Al enig nieuws?quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:03 schreef Gearbest het volgende:
Update: Ik verwacht pas na 11 februari antwoorden terug te krijgen bij problemen. Dit komt door het Chinees nieuwjaar. Alvast bedankt voor jullie begrip en geduld.
[..]
Oke bedankt. Ik ga kijken wat ik kan gaan doen, maar kan niks beloven.[..]
Goed nieuws van Gearbest. Ze hebben me toegezegd over hun hart te strijken en mij het aankoopbedrag terug te geven. Overigens werd me gemeld dat zij ook nog steeds geen uitsluitsel hebben over de uitkomst van het onderzoek van DHL. Ik wil u in elk geval ook ditmaal weer hartelijk danken voor uw bemiddeling. Waardeer ik zeer.quote:Op maandag 4 maart 2019 08:14 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Beste,
Gearbest reageerde naar me met een een nieuw ticket (nummer AT190303073582). En zoals al zo vaak verdwijnt elk historisch besef daar als sneeuw voor de zon. Waarom het zoveelste nieuwe ticket openen over hetzelfde thema? Als degene die nu dit nieuwe ticket opende (nummer AT190303073582) eens de moeite had genomen om te kijken wat er in die andere tickets al is uitgewisseld, dan had deze Rucy onder ticketnummer AT181221025131 kunnen lezen dat zijn/haar collega Cherish mij al op 19 januari een aanbod deed van een tegemoetkoming van 250 USD (ipv de 183 USD die Cherish mij daarvoor ook al had gedaan en deze Rucy nu dus opnieuw doet). Het is wat, communiceren met de support van Gearbest!
Dit dispuut loopt nu al vanaf november 2018. Ik heb het nodige geduld getoond, een vervangend exemplaar besteld zodat ik die tijdig in bezit had voor het doel waarover de aanschaf in eerste instantie bedoeld was, en ik weet inmiddels dat ik me niet had mogen vergissen om de eerste bestelling onverzekerd te laten opsturen. Ik wend me toch opnieuw tot u om te voorkomen dat ik weer in eindeloze, maar nutteloze conversaties met support verzeild raak. En omdat u eerder suggereerde dat Gearbest mogelijk genegen zou zijn om (nagenoeg) toch volledig te vergoeden. Wat kunt u nog voor me betekenen nu de zaak kennelijk op z'n einde loopt en onderzoek van DHL niks heeft opgeleverd?
Ik had je bericht al gelezen, maar moest er nog even werk van maken en wachten op de bevestiging. Helaas hebben we geen uitkomst van DHL gekregen. Dit betreur ik zelf ook zeer. Gelukkig is het me gelukt om ze te overtuigen en over te gaan tot een Full Refund. Fijn om te horen dat het nu opgelost gaat zijn. Laat ook even weten als je het geld terug ontvangen hebt. Dan is het eindelijk toch nog opgelost geraaktquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:44 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Goed nieuws van Gearbest. Ze hebben me toegezegd over hun hart te strijken en mij het aankoopbedrag terug te geven. Overigens werd me gemeld dat zij ook nog steeds geen uitsluitsel hebben over de uitkomst van het onderzoek van DHL. Ik wil u in elk geval ook ditmaal weer hartelijk danken voor uw bemiddeling. Waardeer ik zeer.
Je zou hier een ticket in je account over ontvangen moeten hebben (in je GB account).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:08 schreef robdriessen het volgende:
Hoi Gearbest!
Zou je eens kunnen kijken naar wat er met onderstaande bestelling? Vijf weken geleden besteld, nog steeds niet verstuurd. Heb gedurende die periode al drie keer op 'speed up order' geklikt, maar nog geen verandering gezien.
- Orderdatum: 30-01-2019
- Product: https://www.gearbest.com/(...)611.html?wid=1433363
- Ordernummer: 19013000915507563265
- Verzendmethode: EU Express For Electricity
- Probleem: Nog altijd status Paid.
- Shpping Insurance: Ja? (Shipping Guarantee)
Op dit moment nog niks duidelijk hierover. Je zou wel al een ticket hierover ontvangen moeten hebben.quote:
Je zou inderdaad een full refund krijgen. Helaas lukte het niet om het product opnieuw te laten verzendenquote:Op zondag 3 maart 2019 13:52 schreef ursaring het volgende:
[..]
Al nieuws over het onderzoek? Ik hoop dat het gelukt is om een resend te starten. Zo ja, heb je een track&trace code voor mij? Jammer dat het zo lang duurt (niet echt jullie schuld natuurlijk)
Edit: zojuist 2 opties aangeboden op mijn ticket voor een refund. Jammer dat het zo is afgelopen, maar alsnog bedankt voor alle moeite.
Ik heb het geld inmiddels ook ontvangen en ben daar zeer blij om. Het heeft wat voeten in aarde gehad en zal voortaan zeker kiezen voor verzenden onder verzekering. Ik ben overigens nog zeer verrast door de kennelijke vrijblijvendheid waarmee DHL zo'n onderzoek afhandelt, tamelijk onverantwoordelijk gedrag.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:54 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik had je bericht al gelezen, maar moest er nog even werk van maken en wachten op de bevestiging. Helaas hebben we geen uitkomst van DHL gekregen. Dit betreur ik zelf ook zeer. Gelukkig is het me gelukt om ze te overtuigen en over te gaan tot een Full Refund. Fijn om te horen dat het nu opgelost gaat zijn. Laat ook even weten als je het geld terug ontvangen hebt. Dan is het eindelijk toch nog opgelost geraakt [..]
Nog geen nieuw ticket op mijn GB-account. Wel is de oude nog geopend (T19010401599)quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:54 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik had je bericht al gelezen, maar moest er nog even werk van maken en wachten op de bevestiging. Helaas hebben we geen uitkomst van DHL gekregen. Dit betreur ik zelf ook zeer. Gelukkig is het me gelukt om ze te overtuigen en over te gaan tot een Full Refund. Fijn om te horen dat het nu opgelost gaat zijn. Laat ook even weten als je het geld terug ontvangen hebt. Dan is het eindelijk toch nog opgelost geraakt [..]
Je zou hier een ticket in je account over ontvangen moeten hebben (in je GB account).[..]
Op dit moment nog niks duidelijk hierover. Je zou wel al een ticket hierover ontvangen moeten hebben.[..]
Je zou inderdaad een full refund krijgen. Helaas lukte het niet om het product opnieuw te laten verzenden
Super om te horen dat het uiteindelijk toch allemaal in orde is gekomen. Ja ik blijf het ook zeer merkwaardig van DHL vinden. De ene keer is het heel snel in orde bij hun en andere keer duurt het eeuwen...quote:Op vrijdag 8 maart 2019 17:46 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Ik heb het geld inmiddels ook ontvangen en ben daar zeer blij om. Het heeft wat voeten in aarde gehad en zal voortaan zeker kiezen voor verzenden onder verzekering. Ik ben overigens nog zeer verrast door de kennelijke vrijblijvendheid waarmee DHL zo'n onderzoek afhandelt, tamelijk onverantwoordelijk gedrag.
Maar ik wil u tenslotte nogmaals danken voor uw inzet, en dat is niet de eerste keer dat die onontbeerlijk blijkt om tot een bevredigende uitkomst te komen via Gearbest's customer services.
Dank daarvoor
Dat is vreemd. Ik ga vragen of ze een nieuwe sturen en hoe het ermee staat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:35 schreef boe.i het volgende:
[..]
Nog geen nieuw ticket op mijn GB-account. Wel is de oude nog geopend (T19010401599)
Hallo,quote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:08 schreef amfitamine het volgende:
Beste Gearbest,
Op 17-02 jl. heb ik een Fiido D2 met shifting besteld:
- Product: https://www.gearbest.com/(...)217.html?wid=1433363
- Ordernummer: 19021700984814580996
- Verzendmethode: Priority Line
- Probleem: Nog altijd status Paid.
- Shpping Insurance: Ja
-TicketID: T19030901679
Ondanks de vermelding, bij het product op de Gearbest site, blijkt de fiets niet voorradig te zijn en misschien pas eind Maart verstuurd te worden (aldus de support medewerker), dit in tegenstelling tot 27 feb a 1 maart zoals aangegeven op het moment dat ik de fiets kocht..
Mijn bezwaar is dat de gegevens, zoals vermeld op de site, niet overeenkomen met de daadwerkelijk voorraad en levertijd. Waarom past Gearbest deze gegevens niet aan op hun site? Voelt misleidend.
Hoe dan ook, ik zit een beetje met het Brexit verhaal in mijn maag. Zoals ik het begrijp verloopt een Priority Line verzending via de UK. Er is dus een reële kans dat er eind van de maand belastingen geheven worden op producten uit de UK. Speelt Gearbest hierop in door eventueel een andere route te kiezen of is het misschien verstandiger om, nu het nog kan, mijn order te cancelen en het Brexit verhaal even af te wachten?
Lastige vragen maar alvast erg bedankt voor enig antwoord.
Mvgrt
Geen enkel probleem. De vermelde verzendtijd van 1,5/2 maanden is vanaf het moment van verzenden (vanaf 30 maart ongeveer). Je zal dus nog wel even moeten wachten op je pakketje helaas. Hopelijk word je geduld beloond met een zeer leuke en snelle fiets.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:46 schreef amfitamine het volgende:
Dank voor je antwoord! Niet zeker of de vermeldde 1,5/2 maanden de totale verzendtijd vanaf bestelling of pas na verzending is (uitgaande van 31 Maart, na de flah sale, hebben we het in het laatste geval over 3 a 3,5 maand wachten) . We wachten af en zal bijzonderheden melden. Nogmaals dank voor je snelle reactie!
Mvgrt
Geen idee en daar ga ik niet over. Er staat ook niet in welk tijdbestek er gereageerd moest worden.... Het gaat om enkele dagen en verder weet ik hier niks vanaf dus kan ook niet zeggen of er überhaupt iets van waar is.quote:Op donderdag 14 maart 2019 19:44 schreef elinx het volgende:
Zoals ik begrepen heb is er door Gearbest geen actie ondernomen en ook geen reactie gegeven tav een grote datahack door VPN-Mentor,
Daarom vraag ik hoe ik mijn account en aankoopgeschiedenis bij Gearbest volledig kan verwijderen uit de bewuste database.
FoK!-forum:quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:58 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Geen idee en daar ga ik niet over. Er staat ook niet in welk tijdbestek er gereageerd moest worden.... Het gaat om enkele dagen en verder weet ik hier niks vanaf dus kan ook niet zeggen of er überhaupt iets van waar is.
Je kan naar deze pagina gaan:
https://www.gearbest.com/about/privacy-policy.html
Daar staat het volgende:
If you would like to exercise one of your rights as set out above, or if you have a question or a complaint about this policy, the way your personal information is processed, please contact us via e-mail: support@gearbest.com
quote:
Ik vraag je daarom ook geen reactie op het desbetreffende lek , want ik begrijp ook wel dat je daar niet over gaat. Verwijzen naar de privacypolicy is na een dergelijk lek niet meer aan de orde.quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:58 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Geen idee en daar ga ik niet over. Er staat ook niet in welk tijdbestek er gereageerd moest worden.... ........
quote:Op donderdag 14 maart 2019 22:28 schreef elinx het volgende:
[..]
Ik vraag je daarom ook geen reactie op het desbetreffende lek , want ik begrijp ook wel dat je daar niet over gaat. Verwijzen naar de privacypolicy is na een dergelijk lek niet meer aan de orde.
Ik vroeg hoe ik mijn account en aankoopgeschiedenis kan verwijderen. Dat lijkt mij wat anders.
Ik kon binnen mijn profiel daar niets over vinden of te kunnen wijzigen.
Ik ben zelf ook geschrokken door dit bericht. Ik heb het nagevraagd en krijg er niet veel informatie over terug. Wel is er vandaag dit bericht gepubliceerd op Facebook.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:38 schreef sjaak109 het volgende:
ik ben ook wel geschrokken van dit bericht, en ben ook op zoek gegaan naar de optie om je account te verwijderen. en ik kon het ook niet vinden... help?
Bedankt voor dit antwoord. De reden waarom ik mijn account en aankoopgeschiedenis wil verwijderen had te maken met het uitblijven van een reactie naar degenen (VpnMentor) die Gearbest hebben gewaarschuwd voor ze gingen publiceren. Nu is niet duidelijk wanneer eventuele actie dan wel ondernomen is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:24 schreef Gearbest het volgende:
.........
Mocht je je account willen verwijderen en moet je contact opnemen door middel van een ticket of een email sturen naar: support@gearbest.com.......
Hopelijk geeft dit meer informatie over de lek.
Geen probleem. Ik heb er vandaag nog eens naar gevraagd en veel informatie krijg ik er helaas ook niet over.... Ik heb dus geen flauw benul op welke manier en hoelang alles blootgesteld is geweest. Ik krijg enkel terug dat het inmiddels opgelost zou moeten zijn.....quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:08 schreef elinx het volgende:
[..]
Bedankt voor dit antwoord. De reden waarom ik mijn account en aankoopgeschiedenis wil verwijderen had te maken met het uitblijven van een reactie naar degenen (VpnMentor) die Gearbest hebben gewaarschuwd voor ze gingen publiceren. Nu is niet duidelijk wanneer eventuele actie dan wel ondernomen is.
Een reactie via Facebook is wel aardig om een groot publiek te bereiken ivm damagecontrol, maar feitelijk geven ze wel aan dat, omwille van efficiency, de database zonder encryptie, 3 dagen lang slechts wordt afgeschermd door een firewall, die deze keer ca 2 weken niet actief was. (1-15 mrt 2019). Waardoor al deze data vrij toegankelijk was/is.
Dit is nu niet iets wat mijn zorgen wegneemt of mijn gegevens na de publicatie van VPN mentor nog zichtbaar was.
Dat duurt inderdaad veels te lang inmiddels. Dat zou inderdaad niet mogen en ik ga vragen of mijn collega's contact op willen gaan nemen met de winkel om zo meer informatie over de verzenddatum te krijgen. Ik zal ook doorgeven dat de order geannuleerd mag worden als dit nog heel lang op zich laat wachten. Ik verwacht wel niet voor 31-01 antwoord terug te krijgen. Dit mede doordat het nu weekend is en ik niemand meer kan bereiken... Ik kan ook direct aangeven om je order gelijk te annuleren. Graag hoor ik of ik deze gelijk moet annuleren of toch nog contact met de winkel moet opnemen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:36 schreef amfitamine het volgende:
Beste Gearbest,
- Product: https://www.gearbest.com/(...)217.html?wid=1433363
- Ordernummer: 19021700984814580996
- Verzendmethode: Priority Line
- Probleem: Nog altijd status Paid.
- Shpping Insurance: Ja
-TicketID: T19030901679
Het is alweer 28-03 en het bestelde product, op 17-02, is nog steeds niet verzonden en staat op Status Paid. Ondertussen is de flash sale waarin ik aan deelnam verlopen en is er een nieuwe gestart. Heb reeds aangegeven dat de vermelde verzendatum op z'n minst misleidend is, aangezien deze iedere dag verschuift en er naar mij toe niets wordt verzonden. Hierop wordt geen actie ondernomen. Op 13-03 schrijft gearbest:
The shipment deadline for this item is Mar 31 , 2019.
If the item is not shipped out within one week after the deadline, we can offer 100 points as compensation. We can offer another 100 points if it’s not shipped out in another week and so on..
"and so on..." Ik zit natuurlijk niet te wachten op punten maar op een fiets. Waarom is Gearbest niet in staat om contact op te nemen met de winkel in kwestie (xiaoqi Store) en navraag te doen naar het waarom het zo lang duurt voordat de bestelling verzonden wordt? Misschien wachten ze eerst af of er voldoende animo/geld voor is (crowdfunding) alvorens over te gaan tot productie, misschien wachten ze totdat er een container vol is?? Geen idee.
Kunnen jullie, willen jullie aub contact opnemen met de Winkel in kwestie? Zo niet dan zal ik mijn bestelling uiterlijk 31-03 annuleren. Uitzichtloos blijven wachten is niet mijn ding.
Alvast bedankt voor enige moeite!
Mvgrt
Super dat het zo snel geregeld is. Ook fijn om te horen dat je bestelling snel geannuleerd is en je het geld ook snel op je PayPal terug hebt ontvangen. Dat is zeer lastig bij een aankoop van een andere webshop. Sommige zijn zeer up to date en accuraad en sommige iets minder. We controleren hierop en voorzien de webshops dan ook van feedback. We hopen dat deze in de toekomst een stuk accurater wordt bij de webshops.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:09 schreef amfitamine het volgende:
Beste Gearbest,
Dank voor je antwoord en inzet. Heb gisterenavond reeds geannuleerd, dit omdat ik niet meer het vertrouwen had dat mijn bestelling op korte termijn verzonden zou worden. Vanochtend kreeg ik bevestiging van mijn annulering en niet veel later ook van Paypal dat het volledige bedrag was teruggestort. Kijk dat geeft dan toch weer vertrouwen. Naar de toekomst toe vraag ik me af hoe ik zou kunnen weten/nagaan of een product ook daadwerkelijk op voorraad is en of deze geleverd gaat worden conform de opgegeven data....
Nogmaals dank en geniet van het weekend!
mvgrt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |