abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184827241
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Terug naar de PVV-haatreligie ?
Hoe wil je dat doen?
De PVV is minder haat als de islam
pi_184827411
Bijna een heel topic aan reacties vanwege een bekering?

:')
pi_184827652
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 00:17 schreef havanagila het volgende:
Bijna een heel topic aan reacties vanwege een bekering?

Dit, de vorige bekende bekering was die van Sinead o’conner...

Dat die er maar heel gelukkig van mag worden, amen.
pi_184827718
SamvanRooy1 twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:35:09 Video uit moslimland #Indonesië met mensen die stokslagen krijgen omdat ze elkaar hebben geknuffeld.Politie: "We willen dat de mensen weten dat de #sharia is geïmplementeerd zonder uitzondering."Joram van Klaveren zag deze verschrikkelijke beelden en dacht: ik word moslim! 👇🏼 https://t.co/OCNEEbra7m reageer retweet
pi_184827876
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies te maken met het blasfemische idee van een eeuwig oord van marteling en pijn omdat je de regeltjes van een kosmische oppergod niet naleeft?

Markant, niet, dat doorheen de historie we voornamelijk last hebben gehad van het christendom en de islam waar het religieus extremisme betreft. Hoe zou dat komen? De Joden, de Hindoes en de boeddhisten kennen nauwelijks zendingsdrang of een behoefte om mensen te bekeren... omdat binnen die groepen er geen eeuwige eindplaats is waar mensen op de meest afgrijselijke manier worden gemarteld.

En ik weet 100% zeker dat het gros van die christelijke en islamitische extremisten uit pure angst en zelfbehoud tot de meest weerzinwekkende daden in staat zijn: de eigen oppergod gunstig stemmen, het grote onheil afwenden, en als er dan wat mensen over de kling gejaagd moeten worden, onderdrukt, verwijderd, dan zij het zo.

Het is dat concept van de hel dat tot neuroses leidt, tot agressie jegens andersdenkenden en tot achterlijke ideeën als 'heilige oorlogen' en 'kruistochten'. Pure angst, pure haat, pure waanzin. Maar dat krijg je ook wanneer je zo'n monsterlijk idee als een hel aanhangt.

In het christendom is dat idee Godzijdank aan het verdwijnen; nu de islam nog.
De hel/bestraffing wordt ook beschreven in het boeddhisme, komt zowat voor in alle (natuur)godsdiensten en mythologieën. In het boeddhisme wordt de hel/bestraffing zelfs in gruwelijkere details beschreven dan in de abrahamitische religies.

Eerste/tweede wereldoorlog (atoombommen gedropt op 2 steden, waarvan onschuldige burgers compleet werden weggevaagd), koude oorlog, Vietnam-oorlog, Korea-oorlog, Golf-oorlog, etc etc, allemaal religieus geïnspireerd? Noem eens het aantal slachtoffers die in naam van atheïsme/marxisme/kapitalisme/... zijn gedood? Stalin, Pol Pot, Hitler, Mao, je kan doorgaan tot de dag van vandaag waar leiders oorlogen creëren uit eigenbelangen. Allemaal door de islam en christendom aangewakkerd, omdat ze in een hel geloven?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 04:13:40 #281
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184828452
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies te maken met het blasfemische idee van een eeuwig oord van marteling en pijn omdat je de regeltjes van een kosmische oppergod niet naleeft?

Markant, niet, dat doorheen de historie we voornamelijk last hebben gehad van het christendom en de islam waar het religieus extremisme betreft. Hoe zou dat komen? De Joden, de Hindoes en de boeddhisten kennen nauwelijks zendingsdrang of een behoefte om mensen te bekeren... omdat binnen die groepen er geen eeuwige eindplaats is waar mensen op de meest afgrijselijke manier worden gemarteld.

En ik weet 100% zeker dat het gros van die christelijke en islamitische extremisten uit pure angst en zelfbehoud tot de meest weerzinwekkende daden in staat zijn: de eigen oppergod gunstig stemmen, het grote onheil afwenden, en als er dan wat mensen over de kling gejaagd moeten worden, onderdrukt, verwijderd, dan zij het zo.

Het is dat concept van de hel dat tot neuroses leidt, tot agressie jegens andersdenkenden en tot achterlijke ideeën als 'heilige oorlogen' en 'kruistochten'. Pure angst, pure haat, pure waanzin. Maar dat krijg je ook wanneer je zo'n monsterlijk idee als een hel aanhangt.

In het christendom is dat idee Godzijdank aan het verdwijnen; nu de islam nog.
Er zijn veel meer andere problemen met georganiseerde religie maar je hebt alvast een van de grotere theologische concepten behandeld. Credits daarvoor man. Er zijn te weinig mensen die zich focussen op de inhoud van een religie en zich veel eerder focussen op gedrag. Dit laatste is wel logisch aangezien gedrag zichtbaarder is in de dagelijkse praktijk maar een geloofsovertuiging speelt een grotere rol dan menigeen denkt.

Het concept van een eeuwige hel waarin je op de meest afschuwelijke manieren wordt verbrand is ronduit walgelijk te noemen en een serieus handicap van de Abrahamitische religies als je het mij vraagt.
De koran is vrij bruut in haar beschrijving van jahannam. Kijk maar naar soera 4:56. Walgelijke teksten.

Er zullen mensen zijn die zich "beledigd" voelen omdat ik een vers in hun "heilige boek" walgelijk noem maar hoe zou je het anders omschrijven denk ik dan. Die mensen kunnen eerlijk gezegd de pot op.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184829315
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:53 schreef Stance het volgende:
En maar draaikonten. Ik stem op beide partijen niet. Heeft geen nut in Nederland om te stemmen. Het is m,i allemaal tuig.
Ik heb ook niets met Islam hatend PVV, en AKP-Nederland:-DENK. Niet om de achtergronden en niet omdat ze voor bepaalde mensen opkomen maar omdat hun politieke agenda's me niet bevallen. Baudet die als de Rusland pion lijkt te staan bevalt me ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 05-02-2019 08:05:21 ]
pi_184829434
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is jouw waarheid; verre van de waarheid.
Dat denk jij, omdat jij juist dwalende bent. Maar stiekem weet je dat zelf ook wel. Jij onderschrijft zelfs niet eens de leerstellingen van je eigen religie meer.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:28:53 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184829699
Ieder mens is dwalende, Hamzoef.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184829740
Een publiciteitsstunt om zijn boek te promoten. En het werkt, want dit topic is bijna vol! :P
gr gr
pi_184829772
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Btw, heb jij nou echt die mafkees van een Selim Isitan als avatar?

:') _!
:') Topshow
´
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:56:51 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184829909
Als puntje bij paaltje komt zal 90% van de mensen zich bekeren tot de islam. Dat zal dan wel een Nederlandse islam worden
The End Times are wild
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:09:45 #288
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184830037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:56 schreef LXIV het volgende:
Als puntje bij paaltje komt zal 90% van de mensen zich bekeren tot de islam.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Als je geloofskeuzes aan de vrije wil overlaat raakt het religieuze landschap waarschijnlijk net zo versnipperd als de politiek, met bovendien nog een flink percentage atheïsten, agnostici en "ietsisten". En om een mate van druk te creëren die tot een min-of-meer gedwongen bekering van een meerderheid van de bevolking leidt moet de islam nog heel wat doorgroeien.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:29:34 #289
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184830247
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zeg maar de zware roker die ineens de zware anti-roker is geworden.
Eerder: Zeg maar de zware anti-roker die ineens de zware roker is geworden.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:26:44 #290
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184831019
Was te verwachten. Zijn al mensen die nogal vastgrijpen aan overtuigingen. Die gaan dan eindelijk eens echt onderzoeken waardoor ze erachter komen dat hun overtuigingen niet kloppen.
Aangezien ze alles daaraan opgehangen hadden valt er een enorm gat en kijk eens aan, daar is iets dat dat op kan vullen.

Grote kans dat dat proces zich over X tijd weer herhaalt en ze door hoppen naar het volgende dat helemaal de grote waarheid is voor ze en het vorige weer compleet verguist wordt. Waar ze activistisch mee weglopen.

Beter zouden dat soort mensen zingeving in zichzelf leren vinden. Dan zullen ze betere keuzes kunnen maken zonder zo van hot naar her te schieten en te overdrijven.
Misschien zouden ze dan alsnog de islam kiezen, kan prima. Maar dan zouden ze het goede islamitische advies om niet te overdrijven in geloof omvatten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:27:30 #291
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184831037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:29 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Meer iemand die eerst een pakje peuken op een dag rookte rookt nu sigaren in dezelfde mate.

De patronen die zorgde voor het eerste (pvv, volle overtuiging, activistisch) zorgen nu voor het 2de (islam, volle overtuiging, activistisch).
De gedrags patronen zijn niet veranderd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184831148
Hier de tv uitzending van gisteren over zijn bekering: https://visie.eo.nl/2019/02/joram-is-moslim-geworden/
pi_184832224
leondewinter twitterde op dinsdag 05-02-2019 om 08:37:56 Is Joram van Klaveren al ondergedoken na de fatwa's van woedende dominees die de doodstraf hebben uitgesproken over deze afvallige? reageer retweet
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:20:27 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184833034
Yourem Anafl.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184833457
Religie is de kanker van de wereld.

Joram heeft de ultieme tumor vrijwillig in z'n kop verwelkomd.

De ultieme zelfmoord in naam van Allah.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:05:26 #296
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184833822
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:29 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Of iemand die zware shag rookt, had gezworen nooit weed te gebruiken en nu toch aan de weed zit... onze Joram had de Bijbelse Kool-Aid al gedronken.
pi_184833979
quote:
Als puntje bij paaltje komt zal 90% van de mensen zich bekeren tot de islam. Dat zal dan wel een Nederlandse islam worden
pi_184833989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:44 schreef DrMabuse het volgende:
Religie is de kanker van de wereld.

Joram heeft de ultieme tumor vrijwillig in z'n kop verwelkomd.

De ultieme zelfmoord in naam van Allah.
Dit
pi_184834109
quote:
Onder dwang bedoel je? Kan het me nauwelijks voorstellen, ik ben 100% niet gelovig en zal me ook zeker niet laten dwingen om een bepaalde stroming te volgen. Ik zie het nut er ook niet van in om mensen te dwingen jouw geloof te volgen, zulk soort volgers zullen nooit te vertrouwen zijn. Het moet vrijwillig gebeuren, anders is het een luchtkasteel dat vroeg of laat als een bubbel uiteenspat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:26:34 #300
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184834227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onder dwang bedoel je? Kan het me nauwelijks voorstellen, ik ben 100% niet gelovig en zal me ook zeker niet laten dwingen om een bepaalde stroming te volgen. Ik zie het nut er ook niet van in om mensen te dwingen jouw geloof te volgen, zulk soort volgers zullen nooit te vertrouwen zijn. Het moet vrijwillig gebeuren, anders is het een luchtkasteel dat vroeg of laat als een bubbel uiteenspat.
Volgens mij gebeurt dat vaak vanuit de gedachte dat het geloof de toekomstige generaties als het ware met de paplepel kan worden ingegoten als de volwassenen eenmaal formeel bekeerd zijn, al is het dan alleen maar in naam. De kinderen die religieus onderwijs krijgen en naar het gebedshuis gaan groeien op als echte gelovigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')